Tiszacsege Város Önkormányzata 6/2013.(II. 18.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2021. 03. 05- 2021. 06. 23

Tiszacsege Város Önkormányzata 6/2013.(II. 18.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Tiszacsege Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. Cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, illetve az Alaptörvény 32. Cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tiszacsege Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)

(2) Az önkormányzat székhelye: 4066 Tiszacsege, Kossuth u. 5.

(3) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.tiszacsege.hu

(4) Az önkormányzat polgármesteri hivatalának hivatalos megnevezése: Tiszacsegei Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal).

(5) Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak jegyzékét az 1. melléklet tartalmazza.

(6) A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek jegyzékét a 2. melléklet tartalmazza.

(7) A helyi önkormányzat alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok rendjét a 3. melléklet tartalmazza.

2. A Képviselő-testület ülései

2. § (1) A Képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

(2) A Képviselő-testület évente legalább 7 ülést tart.

(3) A munkatervben meghatározott időpontra összehívott ülés a rendes ülés.

(4) A képviselő-testület rendkívüli ülést tart, ha halaszthatatlan döntést kell hoznia a rendes ülés napja előtt.

(5) A képviselő-testületi ülés helye a Polgármesteri Hivatal tanácskozó terme, amelytől a képviselő-testület indokolt esetben eltérhet.

(6)

3. A képviselő-testület munkaterve

3. § (1) A képviselő-testület munkáját féléves időszakra meghatározott munkaterv alapján végzi.

(2) A munkaterv tervezetét a polgármester készíti el és terjeszti a képviselő-testület elé elfogadás végett minden év június 30-ig és december 31-ig.

(3) A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérnie valamennyi önkormányzati képviselőtől és az önkormányzati intézmények vezetőitől.

(4) A munkaterv elfogadásáról a képviselő-testület félévente, a naptári félév szerinti utolsó ülésén dönt.

(5) A munkatervnek tartalmaznia kell:

  • a) az egyes ülések tervezett időpontját,
  • b) a javasolt napirendek megnevezését,
  • c) a napirendek előadóinak megnevezését,
  • d) az egyes napirendi témák előkészítésében részt vevő bizottságok megjelölését,
  • e) a közmeghallgatás és a lakossági fórumok időpontját.

4. Az előterjesztések

4. § (1) A Képviselő-testület a napirendeket írásbeli vagy - a rendelet-tervezetek kivételével - szóbeli előterjesztés alapján tárgyalja, melyet a jegyzővel előzetesen egyeztetni szükséges.

(2) Az előterjesztés elkészítéséért a napirend előadója a felelős.

(3) Az írásbeli előterjesztéseket az ülést megelőző 10. napig át kell adni a jegyzőnek törvényességi felülvizsgálatra.

(4) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell:

  • a) az előterjesztő szerv vagy személy megnevezését,
  • b) az előterjesztés tárgyát,
  • c) az előterjesztő aláírását,
  • d) a vonatkozó jogszabályi keretet,
  • e) az adott téma alapos, tárgyilagos és tényszerű bemutatása, megjelölve mindazokat a körülményeket, melyek indokolják a javaslat előterjesztését,
  • f) a jegyző törvényességi észrevételét,
  • g) a rendelet-tervezet, határozati javaslat egyértelmű és tömör meghatározását,
  • h) az anyagi források megjelölését,
  • i) a végrehajtásért felelős személy megnevezését,
  • j) a végrehajtás határidejének pontos megjelölését.

5. § (1) Előterjesztés benyújtására jogosult a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az intézményvezető, az önkormányzati képviselő és a képviselő-testület bizottsága.

(2) A Képviselő-testület elé csak olyan írásos előterjesztés kerülhet, melyet a jegyző törvényességi szempontból ellenőrzött. Az ellenőrzés tényét és eredményét az előterjesztésre fel kell jegyezni.

5. A Képviselő-testület üléseinek összehívása

6. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester írásbeli meghívóval hívja össze. Írásbeli meghívónak tekintendő a papír alapon küldött levélben, az elektronikus levélben, valamint a digitális adathordozón továbbított meghívó, továbbá az ahhoz elektronikus rendszeren keresztül történő hozzáférés biztosítása.

(2) A meghívót az előterjesztésekkel együtt úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők az ülés előtt legalább 5 - rendkívüli ülés esetén 1 - nappal korábban megkapják.

(3) A meghívónak tartalmaznia kell az ülés kezdetének idejét, helyét, a tervezett napirendek címét és az előterjesztőket.

(4) A Képviselő-testület üléséről a meghívó kiküldésével egyidejűleg a település lakosságát a meghívóknak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján történő közzétételével tájékoztatni kell.

(5) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését. E bekezdés alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül a 30 napot meghaladó folyamatos távollét.

(6) Önkormányzati hatósági ügy tárgyalásakor kötelező az érintettet meghívni a zárt ülésre.

6. Tanácskozási jog a Képviselő-testület ülésén

7. § (1) A Képviselő-testület ülésére állandó tanácskozási joggal meg kell hívni:

  • a) a jegyzőt,
  • b) a Polgármesteri Hivatal irodavezetőit,
  • c) a roma nemzetiségi önkormányzat elnökét,
  • d)
  • e) az önkormányzati intézmények vezetőit és
  • f) akiknek jelenlétét jogszabály kötelezővé teszi.

(2) A Képviselő-testület ülésére esetenkénti tanácskozási joggal meghívhatók azok, akiknek jelenlétét a polgármester az adott napirendnél indokoltnak tartja.

(3) Az állandó tanácskozási joggal kötelezően meghívottak részére a meghívóval együtt valamennyi előterjesztést - a zárt ülés anyagának kivételével - meg kell küldeni, az esetenkénti tanácskozási joggal meghívottak részére csak az őket érintő előterjesztéseket kell megküldeni.

(4) Valamennyi Tiszacsegén működő önszerveződő közösség képviselőjét tanácskozási jog illeti meg tevékenységi körében a képviselő-testület és bizottsága ülésein.

7. Az ülés vezetése, tanácskozási rendje

8. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti.

(2) Az ülés megnyitásakor az ülést vezető megállapítja a jelenlévő önkormányzati képviselők számát, a határozatképességet, majd ezt követően az alábbi sorrendben vezeti az ülést:

  • a) Hatályát veszti.
  • b) javaslatot tesz a napirendekre és elfogadtatja azt,
  • c) napirendi pontonként megnyitja, vezeti és lezárja a vitát,
  • d) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a döntési javaslatot, megállapítja a szavazás számszerű eredményét és a hozott döntést,
  • e) tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülést követően tett fontosabb intézkedésekről,
  • f) berekeszti az ülést.

9. § (1) Az ülésvezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása, melynek érdekében

  • a) megadja a szót az előterjesztőnek, jelentkezési sorrendben az önkormányzati képviselőknek, majd a testületi ülésen megjelenteknek,
  • b) engedélyezi a kérdések felvetését, felkéri az előadót a hozzá intézett kérdések megválaszolására,
  • c) figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, s ha a felszólítás eredménytelen, megvonja a szót,
  • d) rendreutasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tekintélyét hozzászólásában sérti, illetve a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kijelentéseket tesz,
  • e) ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi a rendbontót, és a képviselő-testület vita nélkül dönthet arról, hogy a további napirendek tárgyalásában e rendbontó részt vehet-e. E korlátozás önkormányzati képviselőre nem alkalmazható.

(2) Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülésvezető határozott időre, de maximum 30 percre félbeszakítja az ülést.

(3) Az ülésvezetőnek a rendfenntartás érdekében tett – e rendeletben meghatározott – intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, azokkal vitába szállni nem lehet.

8. A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja

10. § (1) Szavazni „igen”-nel, „nem”-mel vagy „tartózkodom”-mal lehet.

(2) A vita lezárása után az ülésvezető összefoglalja a vitát és szavazásra teszi fel az elhangzott javaslatokat. A vita lezárása után, a szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat törvényességét érintő észrevételt kíván tenni.

(3) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

11. § (1) A polgármester és bármely önkormányzati képviselő kezdeményezhet név szerinti szavazást, amelyről a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(2) A név szerinti szavazás esetén a jegyzőkönyvvezető ábécé sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

(3) A jegyzőkönyvvezető a szavazást a névsoron feltünteti, majd névsort átadja az ülésvezetőnek. A szavazás eredményét az ülésvezető állapítja meg és hirdeti ki.

(4) A jegyző által hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

12. § (1) A titkos szavazásnál a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság szavazatszámláló bizottságként jár el.

(2) A szavazás borítékba helyezett szavazólapon urna igénybevételével történik.

(3) A szavazásról a Pénzügyi és ügyrendi bizottság külön jegyzőkönyvet készít.

9. Rendeletalkotás

13. § (1) A jegyző által előkészített rendelet-tervezetet a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

(2) Az önkormányzati rendelet kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján kifüggesztéssel történik.

10. Határozathozatal

14. § (1) A képviselő-testület számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt a napirendek meghatározásáról, továbbá azon ügyrendi kérdésekről, amelyekről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt és a döntés azonnal végrehajtható.

(2) A képviselő-testület számozott határozatait minden évben előröl kezdve, növekvő rendben, arab számmal kell jelölni, törve az évszámmal, zárójelben feltüntetve a határozathozatal időpontját (a hónapot római számmal, a napot arab számmal.) Ezt követően a „KT.sz.” rövidítést kell használni. (pl.: 1/2010.(I. 01.) KT. sz. határozat.)

(3) A számozott határozatnak tartalmazni kell a testületi döntés szószerinti megfogalmazását, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

11. A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

15. § (1)

(2) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyvet és mellékleteit, továbbá a zárt ülésen hozott döntéseket a Polgármesteri Hivatal Titkárságán, valamint Városi Könyvtárban az állampolgárok számára hozzáférhetővé, az önkormányzat honlapján pedig közzé kell tenni.

(3) A jegyzőkönyv elkészültét követő 8 napon belül a határozat-kivonatokat meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyek és annak, akire nézve a határozat kötelezettséget, vagy jogosultságot állapít meg, valamint, a határozattal érintett más személynek vagy szervnek. Nem kell határozat-kivonatot küldeni az ügyfél számára a hatósági ügyben hozott olyan döntésről, amelyről alakszerű határozatot kap.

12. A közmeghallgatás

16. § (1) A képviselő-testület munkatervében előre meghatározza a közmeghallgatás időpontját.

(2) A közmeghallgatás képviselő-testületi ülés, melynek összehívására és levezetésére - az e paragrafusban meghatározott eltérésekkel - az e rendeletben meghatározott szabályokat kell alkalmazni.

(3) A közmeghallgatáson megjelentek egyenként legfeljebb 5 percben szólalhatnak fel.

(4) A közmeghallgatás helyéről és időpontjáról a lakosságot legalább 15 nappal korábban értesíteni kell a helyi újságban és az önkormányzat honlapján közzétett, továbbá a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, valamint a körzeti hirdetőtáblákon kifüggesztett meghívóval.

13. Lakossági fórum

17. § (1) A Képviselő-testület a lakosság és az önkormányzat illetékességi területén működő társadalmi és egyéb szervezetek közvetlen tájékoztatása, valamint a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása érdekében évente legalább egyszer lakossági fórumot tart.

(2) A lakossági fórum helyéről és időpontjáról a lakosságot legalább 15 nappal korábban értesíteni kell a helyi újságban és az önkormányzat honlapján közzétett, továbbá a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, valamint a körzeti hirdetőtáblákon kifüggesztett meghívóval

(3) A polgármester feladata a lakossági fórum összehívása és levezetése

14. Polgármester, alpolgármester, jegyző

18. § A polgármester általános feladata

  • a) a hivatal irányítása
  • b) a település fejlődésének elősegítése,
  • c) a helyi közszolgáltatásokról való gondoskodás,
  • d) az önkormányzat vagyonának megőrzése és gyarapítása,
  • e) az önkormányzat gazdálkodásának menedzselése,
  • f) a demokratikus helyi hatalomgyakorlás megvalósítása és segítése, a közakarat érvényesítésének biztosítása,
  • g) a nyilvánosság megteremtése, helyi fórumok megrendezése,
  • h) a lakosság önszerveződő közösségeinek támogatása, a hatékony együttműködési formák kialakítása, a képviselő-testület működési feltételeinek a megteremtése, munkájának a megszervezése,
  • i) az önkormányzati képviselők és a bizottsági elnökök munkájának segítése,
  • j) a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtásának a megszervezése és ellenőrzése,
  • k) az önkormányzati intézmények működésének ellenőrzése, segítése,
  • l) a képviselő-testület tájékoztatása a tárgyalásairól és azok eredményéről,
  • m) beszámolás a Képviselő-testületnek a két ülés között végzett munkáról,
  • n) rendszeres kapcsolattartás az önkormányzati intézmények vezetőivel,
  • o) kapcsolattartás az egyházak helyi képviselőivel,
  • p) kapcsolattartás a több személyt foglalkoztató gazdálkodó szervezetekkel.

18/A. § (1) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester minden ügyben - az Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével - döntést hozhat.

(2) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett - az Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével - a két ülés közötti időszakban felmerülő, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó valamennyi halaszthatatlan önkormányzati ügyben dönthet.

19. § (1) A polgármester a választópolgárok által közvetlenül választott tisztségviselő, tagja a képviselő-testületnek, megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásba foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, alpolgármester hiányában pedig a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnökének.

(3) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ. A helyettesítés rendjét a polgármester szabályozza.

(4) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

20. § (1) A jegyző vagy megbízottja köteles a képviselő-testület és bizottsága ülésén részt venni, ott a szükséges tájékoztatást megadni és jelezni, ha döntésüknél vagy működésüknél törvénysértést észlel.

(2) A jegyző helyettesítését tartós akadályoztatása, távolléte vagy a tisztség betöltetlensége esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a Polgármesteri Hivatal Hatósági Irodájának vezetője, mindkettő együttes akadályoztatása, távolléte esetén a Hatósági Iroda igazgatási referense látja el. Eseti jellegű képviselettel a Polgármesteri Hivatal bármely dolgozója felruházható. A felruházását a jegyző jogosult megadni. E bekezdés alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül a 15 munkanapot meghaladó folyamatos távollét.

15. A képviselő-testület bizottságai

21. § (1) A Képviselő-testület az alábbi állandó bizottságot hozza létre: Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság.

(2) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság létszáma 5 fő.

(3) A bizottság feladat- és hatásköreit a 4. melléklet tartalmazza.

(4) A bizottság a képviselő-testület feladat-és hatáskörébe tartozó téma előkészítésekor állásfoglalást, véleményt alakít ki, melyet a képviselő-testület ülésén a napirend tárgyalásakor a bizottság elnöke ismertet.

(5) Az 5. melléklet tartalmazza azoknak az ügyeknek a jegyzékét, amelyeket a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság nyújthat be a Képviselő-testületnek, és azoknak az ügyeknek a jegyzékét, amelyek a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság állásfoglalásával nyújtható be a Képviselő-testületnek.

22. § A Képviselő-testület ideiglenes bizottságot hozhat létre meghatározott időre vagy egy feladat elvégzésére. A feladat elvégzésével az ideiglenes bizottság megbízatása megszűnik. Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

23. § (1) Ahol önkormányzati rendelet

  • a) Ügyrendi és Etikai Bizottságot,
  • b) Pénzügyi Bizottságot,
  • c) Pénzügyi, Településfejlesztési, Környezetvédelmi és Idegenforgalmi Bizottságot,
  • d) pénzügyi bizottságot
  • e) Ügyrendi, Oktatási, Művelődési és Sport Bizottságot,
  • f) Oktatási, Művelődési és Sport Bizottságot,
  • g) Szociális, Egészségügyi és Ifjúságvédelmi Bizottságot

említ, azon Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságot kell érteni.

16. A bizottság működése

24. § (1) A bizottság működésére - törvényben és e rendeletben meghatározott kivételekkel- a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) A bizottság szükség szerint, de évente legalább 7 ülést tart.

(3) A bizottság ülését az elnök – akadályoztatása esetén az általa megbízott bizottsági tag - hívja össze és vezeti.

(4) A bizottság ülésére állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester és a jegyző.

17. A költségvetési koncepció és a költségvetési rendelet véleményezése

25. §

26. § (1) A polgármester a jegyző által elkészített költségvetési rendelet-tervezetet véleményezésre a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elé beterjeszti.

(2) A bizottság a rendelet-tervezetről kialakított véleményét határozatba foglalja.

(3) A polgármester a bizottság véleményével együtt terjeszti a képviselő-testület elé a költségvetési rendelet-tervezetet.

18. Vagyonnyilatkozat

27. § (1) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság látja el a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával, nyilvántartásával, kezelésével és őrzésével kapcsolatos feladatokat.

(2) A vagyonnyilatkozatokra vonatkozó egyes szabályokat a 6.melléklet határozza meg.

18/A. Összeférhetetlenség

27/A. § Az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság látja el.

19. Az önkormányzat kapcsolata a helyi nemzetiségi önkormányzattal

28. § A Képviselő-testület a Tiszacsege Roma Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges feltételeket a 7. mellékletben meghatározottak szerint biztosítja.

19/A. Személyes érintettség

28/A. § (1) A döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akiknek a Polgári Törvénykönyvről szóló törvényben meghatározott közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A képviselő a személyes érintettséget köteles bejelenteni, kivéve, ha a Képviselő-testület döntéshozatala a képviselő választására, kinevezésére, megbízására vagy delegálására irányul. A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére, vagy bármely települési képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.

(2) Ha a képviselő az (1) bekezdésben meghatározott személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a szavazás megkezdése előtt a személyes érintettség megállapítását és a képviselő kizárását bármely képviselő indítványozhatja. Az indítvány tárgyában a Képviselő-testület az érintett meghallgatása után, határozatban dönt.

(3) Amennyiben a Képviselő-testület a (2) bekezdés szerint megállapítja, hogy a képviselő a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének rosszhiszeműen nem tett eleget, a Képviselő-testület a 30. §-ban foglaltak szerint jár el.

20. A képviselők tiszteletdíja

29. § (1) A képviselőt havi 45.000 Ft tiszteletdíj illeti meg alapdíjként (a továbbiakban: alapdíj).

(2) A bizottság elnökét az alapdíjon felül havi 16.000 Ft tiszteletdíj illeti meg.

(3) A bizottság képviselő tagját az alapdíjon felül havi 15 000 FT, a bizottság nem képviselő tagját havi 15.000 Ft illeti meg.

(4) A tiszteletdíjak kifizetésére utólag, minden hónap 10-ig kerül sor.

30. § (1) A képviselő kötelezettségszegése esetén a Képviselő-testület a képviselő tiszteletdíját egy százalékkal legfeljebb tizenkét havi időtartamra csökkentheti.

(2) A kötelezettségszegést bármely képviselő jelezheti a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságnak, a Bizottság köteles a jelzést kivizsgálni és a vizsgálat eredményéről a Képviselő-testületet tájékoztatni.

(3) A Képviselő-testület a tiszteletdíj csökkentésének időtartamáról a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság javaslata alapján dönt.

31. §

20/A. Társulások

31/A. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és észszerűbb megoldása érdekében társulásokban vehet részt.

(2) A társulás célja és rendeltetése:

  • a) tervek, fejlesztési koncepciók, programok egyeztetése, közös megvalósítása,
  • b) a lakossági szükségletek kielégítésére szolgáló beruházási és településfejlesztési tervek összehangolása,
  • c) a lakosság szélesebb körének a közügyekbe való bevonása,
  • d) a közös érdekképviselet, közös fellépés meghatározott közös érdekű feladatok ellátására.

(3) A társulás nem sértheti az abban résztvevők önkormányzati jogait.

(4) A társulások jegyzékét a 6. sz. függelék tartalmazza.

21. Záró rendelkezések

32. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Tiszacsege Város Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013.(II. 13.) önkormányzati rendelet.