Karancsság Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2017 (VIII.24.) önkormányzati rendelete

a házasságkötés hivatali munkaidőn kívüli és hivatali helyiségen kívüli engedélyezéséről

Hatályos: 2017. 08. 24

Karancsság Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, és az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. § (1) – (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli:


                                                                                       1. §       


A rendelet hatálya kiterjed Karancsság Község Önkormányzata illetékességi területén az anyakönyvvezető által hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívül lebonyolított házasságkötésre (továbbiakban: anyakönyvi esemény) terjed ki.


2. §


  1. Az anyakönyvi esemény lebonyolítására kijelölt hivatali helyiség: Karancsság Község Önkormányzatának Tanácskozóterme (3163 Karancsság, Kossuth út 64.)  
  2. Hivatali munkaidő: Ságújfalui Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában megjelölt munkaidő.


3. §


(1) Anyakönyvi esemény - az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 27. § (2) bekezdésében meghatározott napok kivételével - hivatali munkaidőn kívül pénteki napon 14.00 órától 19.00 óráig, szombati napon 9.00 órától 19.00 óráig terjedő időszakban engedélyezhető.

 (2) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény csak akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyvi iratok megfelelő védelme biztosított.

 (3) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésére vonatkozó kérelmet írásban, az erre a célra rendszeresített nyomtatványon – melynek mellékletét képezi az At. 18. § (3) bekezdése szerinti nyilatkozat - kell benyújtani a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg az anyakönyvvezető útján az önkormányzat jegyzőjéhez. 


4. §


  1. A képviselő-testület a munkaidőben és hivatali helyiségben, valamint a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolítását térítésmentesen biztosítja.
  2. Az anyakönyvi esemény munkaidőn túli lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő illeti meg. A képviselő-testület az anyakönyvi eseménynél közreműködő anyakönyvvezető részére díjazást nem állapít meg.


5. §


(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti az egyes anyakönyvi eljárásokról szóló 6/2017.(V.31.) önkormányzati rendelet.