Gyöngyös Város Önkormányzata Képviselő-testületének 32/2018. (VI.29.) önkormányzati rendelete

Gyöngyös Város Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről szóló 5/2018. (II.23.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2018. 06. 30- 2018. 06. 29


Gyöngyös Város Képviselő-testületének

32/2018. (VI.29.) önkormányzati rendelete

Gyöngyös Város Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről szóló

5/2018. (II.23.) önkormányzati rendelet módosításáról*


Gyöngyös Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói jogkörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.


1.§


(1) A Gyöngyös Városi Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről szóló 5/2018. (II.23.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 3.§ (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(1) A Képviselő-testület Gyöngyös Város Önkormányzata 2018. évi költségvetésének fő-összegét 14.244.646.393 Ft-ban hagyja jóvá az 1. melléklet szerint. A főösszegen belül a költségvetési bevételeket 8.487.660.606 Ft-ban, a költségvetési kiadásokat pedig 11.879.824.801 Ft-ban állapítja meg.”


(2) A Rendelet 3.§ (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(2) A 2018. évi költségvetés hiánya 3.392.164.195 Ft, melyen kívül az Önkormányzatot a 2018. évi „0.” havi finanszírozás elszámolásával összefüggésben 32.371.916 Ft, a 2018. évben felvenni tervezett fejlesztési hitel várható kamatterhei kapcsán pedig 31.578.944 Ft finanszírozási kiadás terhel.”


(3) A Rendelet 3.§ (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(3) A Képviselő-testület a (2) bekezdésben meghatározott hiányt 2.506.073.268 Ft maradvány igénybevételével, 350.000.000 Ft értékű Prémium Magyar Államkötvény értékesítésével, valamint 600.000.000 Ft fejlesztési hitel felvételével és 41.787 Ft összegű államháztartáson belüli megelőlegezés törlesztésével finanszírozza.”.


2.§


(1) A Rendelet 4.§ (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(1) A Képviselő-testület a 3.§ (1) bekezdésében megállapított költségvetési főösszeget bevételi forrásonként az alábbiak szerint határozza meg:


  1. Működési célú támogatások 1.643.326.171 Ft
  2. Felhalmozási célú támogatások1.964.603.981 Ft
  3. Közhatalmi bevételek3.112.526.513 Ft
  4. Működési bevételek1.437.554.174 Ft
  5. Felhalmozási bevételek146.166.227 Ft
  6. Működési célú átvett pénzeszköz74.783.540 Ft
  7. Felhalmozási célú átvett pénzeszköz108.700.000 Ft
  8. Hitel, kölcsönfelvétel600.000.000 Ft
  9. Értékpapírok bevételei742.600.000 Ft
  10. ÁHT-n belüli megelőlegezés törlesztése41.787 Ft
  11. Maradvány igénybevétele2.506.073.268 Ft
  12. Irányítószervi támogatás1.908.270.732 Ft
  13. Betétek megszüntetése0 Ft

                                                                                       

A bevételi főösszeg részletezését az 1., 2. és 2/A. mellékletek tartalmazzák.”



(2) A Rendelet 4.§ (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(2) A Képviselő-testület a 3.§ (1) bekezdés 1. pontjában megállapított költségvetési főösszeget kiadási előirányzatonként az alábbiak szerint hagyja jóvá:


  1. Személyi juttatások1.685.290.660 Ft
  2. Munkaadókat terhelő járulékok 344.386.414 Ft
  3. Dologi kiadások2.156.015.168 Ft
  4. Ellátottak pénzbeli juttatásai75.829.000 Ft
  5. Egyéb működési célú kiadások1.204.906.760 Ft


  6. Egyéb felhalmozási célú kiadások353.514.662 Ft

  7. Hitel, kölcsöntörlesztés63.950.860 Ft
  8. Értékpapírok kiadásai392.600.000 Ft
  9. Irányítószervi támogatás1.908.270.732 Ft
  10. Betét elhelyezés0 Ft


A kiadási főösszeg intézményenkénti és feladatonkénti részletezését az 1., 3., és a 3/A-3/D. mellékletek tartalmazzák.”


3.§


(1) A Rendelet 5.§ (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2018. évi létszám-előirányzatát a 4. mellékletben részletezettek alapján az alábbiak szerint határozza meg:

          

1.  Az Önkormányzatnál foglalkoztatott tisztségviselők és munkavállalók esetében

a) teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszáma                                                             28 fő

b) részmunkaidőben foglalkoztatottak létszáma                                                                  2 fő


2.  A Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők és munkavállalók esetében

a) teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszáma                                                            129 fő

b) részmunkaidőben foglalkoztatottak létszáma                                                                  8 fő


3.  Az önkormányzati intézményeknél foglalkoztatott közalkalmazottak esetében

a) teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszáma                                                            250 fő

b) részmunkaidőben foglalkoztatottak létszáma                                                                14 fő


4.. Az Önkormányzat által foglalkoztatott közfoglalkoztatottak létszáma                                         

a) teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszáma                                                             60 fő

b) részmunkaidőben foglalkoztatottak létszáma                                                                  0 fő


4.§


(1) A Rendelet 8.§ az alábbi bekezdéssel egészül ki:


„(8) „Az Önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek (intézmények) a következő esetekben igényelhetnek készpénz felvételt vagy történhet részükre kifizetés a házipénztárból:

  • bérjellegű kifizetések,

  • bel- és külföldi kiküldetésnél útiköltség, napidíj térítések, egyéb kiküldetési kiadások,



- 3 -




  • saját személygépkocsi hivatali célú használatáért fizetett költségtérítés,
  • üzemanyag vásárlással kapcsolatos kiadások,
  • helyi és helyközi utazási költségtérítés,
  • karbantartással, működéssel kapcsolatos kiadások,
  • készletbeszerzéssel kapcsolatos kiadások,
  • reprezentációs kiadások,
  • önkormányzati, intézményi rendezvényekkel kapcsolatos kiadások,
  • jogcímtől függetlenül kétszázezer forint összegig történő egyéb kifizetés.
  • a felsorolt esetek kivételével kizárólag az intézmény vezetőjének írásbeli engedélye alapján teljesíthető a házi pénztárból kifizetés.”



5.§


  1. A Rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba, és a hatályba lépést követő napon hatályát veszti.








                         Hiesz György                                   Dr. Kozma Katalin

                         polgármester                                                jegyző






* A Képviselő-testület a rendeletet 2018. június 28-i ülésén fogadta el.

Mellékletek