Gyöngyös Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2011. (VI.30.) önkormányzati rendelete

a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról

Hatályos: 2018. 04. 01- 2019. 03. 31

Gyöngyös Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében, és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (1) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazása alapján a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról szóló 21/2011.(VI.30.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: R.) módosítására a következő rendeletet alkotja.


  1. Fejezet


Általános rendelkezések


1.§


(1) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet (továbbiakban: Szr.)  és a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II.17.) Kormányrendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.



2. §


(1) A rendelet célja, hogy kialakítsa a szociális ellátási formák, és az azokra való jogosultság feltételrendszerét, valamint érvényesítésének garanciális szempontjait, annak érdekében, hogy egyenlő elbánás alapján támogassa a szociális ellátásra rászorulókat, és részükre  az azonos színvonalú ellátást biztosítsa.


(2) Az e rendeletben szabályozott ellátásokat Gyöngyös Körzete Kistérség Többcélú Társulása (továbbiakban: Társulás) saját költségvetéséből finanszírozza.


A rendelet hatálya


 3. §


(1) Jelen rendelet területi hatálya: kiterjed a szociális ellátást biztosító intézmény működési engedélyében meghatározott a Társulást alkotó önkormányzatok közigazgatási területére.


(2) Jelen rendelet személyi hatálya: kiterjed a szociális az Szt. 3. § (1)-(3) bekezdésében meghatározott személyekre, a 4. § (1)-(2) bekezdésében foglalt szociális ellátásokat biztosító intézmény működési engedélyében meghatározott ellátási területen.



4.§


(1) E rendelet alapján a (2)-(3) bekezdésben felsorolt személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások biztosítottak.



(2)  Szociális alapszolgáltatások

  1. ) étkeztetés
  2. ) házi segítségnyújtás
  3. ) családsegítés
  4. ) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
  5. ) támogató szolgáltatás
  6. ) pszichiátriai és szenvedélybetegek közösségi ellátása
  7. ) időskorúak nappali ellátása
  8. ) fogyatékosok nappali ellátása
  9. ) hajléktalanok nappali ellátása
  10. ) pszichiátriai betegek nappali ellátása
  11. ) szenvedélybetegek nappali ellátása


(3) Szociális szakosított ellátások

  1. ) ápolást gondozást nyújtó intézmény

            aa) idősek bentlakásos otthona

  1. ) átmeneti elhelyezést nyújtó intézmény

            ba) hajléktalanok éjjeli menedékhelye

            bb) hajléktalanok átmeneti szállása

           

(4) A  (2) bekezdésben és a (3) bekezdésben foglalt ellátásokat az Önkormányzatok a Társulási Megállapodás alapján a Társulás fenntartásában működő intézmény, a Kistérségi Humán Szolgáltató Központ – továbbiakban KHSZK - útján biztosítja.



4/a. §[1]


(1) Az Idősek Gondozóházába az a gyöngyösi állandó lakóhellyel rendelkező idős korú, vagy 18. életévét betöltött személy vehető fel, aki önmagáról betegsége miatt vagy más okból otthonában nem képes gondoskodni, és az intézményi elhelyezés időtartamának lejártakor az otthonába való visszakerülése vagy idősek otthonában történő elhelyezése biztosított.


(2) Az intézményi ellátás kettő héttől négy hónapig terjedő időszakra szólhat, mely indokolt esetben az Önkormányzat hozzájárulásával kérelemre meghosszabbítható. A hozzájáruló nyilatkozat kiadására a Polgármester jogosult.


(3) Az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg a jogosult havi jövedelmének 60%-át.


(4) Az Önkormányzat az (1) bekezdésben foglalt ellátást a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesülettel kötött ellátási szerződés alapján biztosítja.


II. Fejezet


Az ellátás igénybe vételének és megszüntetésének esetei és módjai


5.§


(1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások iránti kérelmet a KHSZK ellátást biztosító intézményegységénél kell benyújtani az Szt. 93.§, 94-94/D. §-a, valamint az Szr. 3. §-a szerint.

           

(2) Kérelme benyújtásakor a kérelmezőt az Szt. 95. §-a szerint tájékoztatni kell a személyes gondoskodást nyújtó ellátás feltételeiről.


(3) Az egyes ellátási formáknál az intézményegység vezetője a kérelemhez kizárólag az Szr.-ben meghatározott dokumentumok becsatolását kérheti.


(4) Az intézményegységek által rendszeresített - a kérelem előterjesztését segítő - formanyomtatványokat elérhetővé kell tenni:

- az intézményegységben,

- a  tagönkormányzatok polgármesteri hivatalában,

- a Társulás honlapján.


(5) A kérelemmel egyidejűleg benyújtott, jogszabály által előírt dokumentumok szabályszerűségét, illetve teljes körűségét az intézményegység vezetője a nyilvántartásba vételkor köteles megvizsgálni. A hiányos, vagy pontatlan iratanyag esetén ennek pótlására felkéri a kérelmezőt.


(6) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevételéről, és az ellátás megkezdésének legkorábbi időpontjáról az ellátást biztosító intézményegység vezetője dönt, amelyről a kérelmezőt értesíti.


(7) Soron kívüli elhelyezés iránti kérelemről minden ellátásnál az intézmény vezetője jogosult dönteni.


(8)  Ha az ellátást igénylő, vagy törvényes képviselője az ellátás igénybevételére, a soron kívüli ellátásra, az ellátás megszüntetésére vonatkozó döntést vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Társulás Társulási Tanácshoz fordulhat, amely határozattal dönt. [2]


(9) Az intézményi jogviszony az intézmény és az igénybe vevő közötti megállapodással jön létre. A megállapodás során az intézményt, az intézményegység vezetője képviseli. A megállapodás-mintákat az egyes intézményegységek szakmai programja tartalmazza.


(10)Az intézményi jogviszony megszüntetése tekintetében az Szt. 100-104. §-ban foglaltak szerint kell eljárni.


(11) Az intézményi jogviszony keletkezéséről és annak megszűnéséről 15 napon belül az intézmény vezetője írásban tájékoztatja az ellátott lakóhelye, annak hiányában tartózkodási helye szerint illetékes települési önkormányzat polgármesteri hivatalát.


6. §


(1) Szociális ellátás jogosulatlan igénybe vétele esetében az Szt. 17. §-ban foglaltak szerint kell eljárni.


(2) Nem tekinthető rosszhiszeműnek az ellátást jogosulatlanul igénybe vevő, ha körülményei változását, amelyek az ellátás megszüntetésére vezettek, 15 napon belül bejelentette az ellátást megállapító szervnél.


(3) Az (1) bekezdésben foglalt esetben az Szt. 17. §-ban foglaltak figyelembevételével a Társulási Tanács:[3]


         a) méltányosságból részletfizetést engedélyezhet,

b) a megtérítés összegét elengedheti, vagy csökkentheti annak a megtérítésre kötelezett személynek, akinél az egy főre jutó havi nettó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150 %-át nem haladja meg.


III. Fejezet


Térítési díj megállapítása és megfizetése


7. §


(1) A személyes gondoskodás körébe tartozó egyes szociális ellátások térítési díját (a továbbiakban: intézményi térítési díj) és biztosított kedvezményeket e rendelet 1. melléklete tartalmazza.


      (2) Térítésmentesen kell biztosítani az Szt. 115/A. §  (1) bekezdésben  foglalt  ellátásokat.


(3) A támogató szolgáltatás és a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás ellátás igénybevételekor a szociálisan nem rászoruló ellátottakat e rendelet 1. mellékletében szereplő kedvezmények nem illetik meg.


(4)[4] A személyi térítési díjat az intézményegység vezetője – illetve a 4/a. §-ban meghatározott átmeneti elhelyezést nyújtó intézmény igénybe vétele esetén a szociális rászorultságot és személyi térítési díjat az intézményvezető – állapítja meg, az e rendelet, valamint az Szt. 116-117. §-ai és a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjairól szóló kormányrendelet – a 4/a. §-ban meghatározott átmeneti elhelyezést nyújtó intézmény igénybe vétele esetén továbbá a fenntartó határozatában foglaltak – figyelembe vételével.

     

(5) A személyi térítési díjat az e rendeletben meghatározottak szerint az Szt. 114. § (2) bekezdésben foglalt kötelezettek tartoznak megfizetni.


(6)[5] A fenntartó térítésmentes ellátásban részesíti az Szt. 114. § (3) bekezdésében meghatározott ellátottakat az Szt-ben foglalt szabályok szerint. Amennyiben a fogya-tékosok nappali ellátása keretében az étkezést kiskorú veszi igénybe, térítési díjának megállapítására a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 151. §-a rendelkezéseit kell alkalmazni.


(7) A kötelezett által fizetendő személyi térítési díj összegéről az intézményegység vezetője az ellátás igénybevételének megkezdése előtt valamint a személyi térítési díj felülvizsgálatakor írásban értesíti a térítési díj fizetésére kötelezettet és – amennyiben személyük nem azonos - az ellátottat.


(8)[6], [7] Ha az ellátott, az ellátott törvényes képviselője vagy a térítési díj megfizetésére köteles személy a személyi térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, a (7) bekezdésben meghatározott értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Társulás Társulási Tanácsához – a 4/a. §-ban meghatározott átmeneti elhelyezést nyújtó intézmény igénybe vétele esetén a fenntartóhoz – fordulhat, amely a személyi térítési díj összegéről határozattal dönt.


(9) A személyi térítési díjat


     a) támogató szolgáltatás eseti szállításnál a szállítást követő 8 napon belül,

b) támogató szolgáltatatás eseti személyi segítésnél a személyi segítést követő 8 napon belül,

     c) minden más esetben a tárgyhónapot követő hónap 20. napjáig kell


utólag megfizetni.


(10) [8], [9] A fizetési határidő elmulasztása esetén, az intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével a fizetésre kötelezett személyt két alkalommal írásban felhívja az elmaradt térítési díj befizetésére és tájékoztatja az önkéntes teljesítés elmaradásának következményeiről. Két havi térítési díj elmaradása esetén  a hátralék rendezéséig az ellátás felfüggesztésre kerül.


(11) [10], [11] A térítési díjra kötelezett, amennyiben térítési díjhátralékát egyösszegben kiegyenlíteni nem tudja, a hátralékra részletfizetést, vagy fizetési halasztást kérhet (együtt: fizetési kedvezmény). A kérelemről az intézményvezető dönt. A fizetési halasztás legfeljebb 3 hónap, míg a részletfizetés legfeljebb 6 havi részletben határozható meg. A fizetési kedvezmények együttesen nem alkalmazhatók.


(12) [12], [13] A díjhátralékok behajtásáról a KHSZK gondoskodik.


(13) [14]


(14)[15] Az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdés 1. pont a) és b) alpontban foglaltak esetén, mint behajthatatlan követelés végrehajtásáról a KHSZK lemond.


Szociális rászorultság


8. §


Az e rendelet 9. § és 10. §-ban foglalt szolgáltatások igénybe vételére irányuló kérelemhez mellékelni kell a szociális rászorultságot igazoló iratokat. A szociális rászorultság igazolása, vizsgálata az Szr.  3. §-a szerint történik.


Étkeztetés


9. §


(1) Az étkeztetés az Szt. 62. §-ban foglaltak szerint a (2) bekezdésben foglaltak alkalmazásával biztosított.


(2)  Ezen ellátás vonatkozásában szociálisan rászorult az az ellátott, aki

  1. ) hajléktalan,
  2. ) időskorúak járadékában részesül,
  3. ) aki az Szt. 37. § (1) bekezdés a) pontja alapján: egészségkárosodás jogcímén rendszeres szociális segélyben részesül,
  4. ) aki az Szt. 37. § (1) bekezdés b) és d) pontja alapján rendszeres szociális segélyben részesül, egyedül él, és a háziorvos által kiadott igazolás alapján betegsége miatt átmenetileg vagy tartósan nem képes önmagáról gondoskodni,[16]
  5. ) a jelzőrendszeres házi segítségnyújtást igénybe vevő, illetve arra jogosult személy,
  6. ) támogató szolgáltatást igénybe vevő, illetve arra jogosult személy,
  7. ) aki a háziorvos által kiadott igazolás alapján egészségi állapota, illetve fogyatékossága miatt átmenetileg nem képes önmagáról gondoskodni,
  8. ) aki házi segítségnyújtást vesz igénybe, aki idősotthoni ellátásra vár és gondozási szükségletét a szakértői bizottság megállapította.


(3) Nem jogosult szociális étkeztetésre az a személy, akire tekintettel hozzátartozója ápolási díjban részesül.


(4) A (2) d) és g) pontja vonatkozásában a háziorvosi igazolás szerint önmagáról gondoskodni átmenetileg nem képes személy a háziorvosi igazoláson megjelölt időtartamig, de folyamatosan legfeljebb 90 napig, egy naptári éven belül pedig összesen legfeljebb 180 napig jogosult az ellátás igénybevételére.


(5) Azt a személyt, akinek ellátását tartási-, életjáradéki- vagy öröklési szerződésben vállalták és a felek közötti viszony megromlott - a jogi helyzet rendezéséig - étkeztetésben lehet részesíteni. Az eltartó a szolgáltatásért az intézményi térítési díjat köteles megfizetni.


10. §


(1) A házi segítségnyújtás az Szt. 63. §-a szerint, az ott megjelent feltételekkel biztosított.


(2) A családsegítés az Szt. 64. §-a szerint, az ott megjelent feltételekkel biztosított.


(3) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás az Szt. 65. §-a szerint, az ott megjelent feltételekkel biztosított.


(4) A támogató szolgáltatás Szt. 65/C. §-a szerint, az ott megjelent feltételekkel biztosított.


(5) A pszichiátriai és szenvedélybetegek közösségi ellátása Szt. 65/A. §-a szerint, az ott megjelent feltételekkel biztosított.


(6) Az időskorúak nappali ellátása, fogyatékosok nappali ellátása, hajléktalanok nappali ellátása, pszichiátriai betegek nappali ellátása, szenvedélybetegek nappali ellátása az Szt. 65/F. §-a szerint, az ott megjelent feltételekkel biztosított.


(7) A hajléktalanok éjjeli menedékhelye az Szt. 84. § (1) bekezdésében foglaltak szerint, a hajléktalanok átmeneti szállása az Szt. 84. § (2) bekezdésében foglaltak szerint, az ott megjelent feltételekkel biztosított. 


(8) Az idősek bentlakásos otthona az Szt. 67. §, 68. § 68/A. §-a szerint, az ott megjelent feltételekkel biztosított.


V. fejezet: Szociálpolitikai Kerekasztal[17]


10/A. §


(1) A Képviselő-testület a (2) bekezdésben meghatározott személyek részvételével Szociálpolitikai Kerekasztalt (a továbbiakban: Kerekasztal) működtet, különösen a szolgáltatás-tervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése, továbbá a koncepció módosításának kezdeményezésére.


(2) A Kerekasztal évente legalább egy alkalommal ülést tart. Elnöke a Polgármester, mindenkori helyettese az önkormányzati képviselők közül választott Alpolgármester.


(3) A Kerekasztal résztvevői:

            a) Önkormányzat részéről

     aa) Polgármester (elnök)

     ab) önkormányzati képviselők közül választott Alpolgármester (alelnök)

     ac) Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság elnöke,

            b) Gyöngyösi Roma Nemzetiségi Önkormányzat részéről

     ba) Elnök,

c) Gyöngyösi Ruszin Nemzetiségi Önkormányzat részéről

     ca) Elnök,

d) Polgármesteri Hivatal részéről

     da) Közigazgatási és Intézményirányítási Igazgatóság Igazgatója,

e) Heves Megyei Kormányhivatal Gyöngyösi Járási Hivatala részéről

      ea) Hivatalvezető,

f) Szociális tevékenységet ellátó intézmények részéről

     fa) Bugát Pál Kórház képviselője,

     fb) Kistérségi Humán Szolgáltató Központ képviselője,

g) Gyöngyös közigazgatási területén szociális tevékenységet folytató civil szervezetek, szociális intézményi szolgáltatást nyújtó fenntartók képviselői, amelyek a Kerekasztal működtetésében az Önkormányzattal való együttműködési szándékukat kinyilvánítják, bírósági, illetve cégbírósági nyilvántartásba vétellel rendelkeznek, vagy egyéb módon (társasági szerződés, alapító okirat, alapszabály) igazolják működésüket, bejegyzett székhelyük vagy regionális, országos hatáskörű szervezet esetén telephelyük Gyöngyös városban található, éves beszámolójukat (közhasznúsági jelentésüket) nyilvánosságra hozzák, a szervezet célja, tevékenysége alapján szociális tevékenységet végeznek, és alapszabályuk  szerint közvetlen politikai tevékenységet nem folytatnak.


VI. fejezet


Záró rendelkezés


11. §


(1) E rendelet 2011. július 1. napján lép hatályba. Rendelkezéseit a folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell.


(2) Az e rendelet hatályba lépésének napján már biztosított ellátásokra vonatkozó jogosultságot, továbbá a fizetendő személyi térítési díjak összegét a rendelet hatályba lépését követő 30 napon belül felül kell vizsgálni.


(3) 2011. évben a 9. § (4) bekezdésében rögzített, naptári évre vonatkozóan megállapított jogosultsági idő felső korlátjának számítása során a rendelet hatálybalépését megelőzően biztosított ellátási időtartam felét kell figyelembe venni.


(4) Gyöngyös Város Képviselőtestületének a szociális ellátásokról szóló 29/2006. (VI.19.) önkormányzati rendelete 39. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„(2) Az (1) bekezdésben megjelölt szociális szolgáltatásokat – az idősek gondozó háza kivételével – a Gyöngyös Körzete Kistérség Többcélú Társulása biztosítja. Ezen szolgáltatásokról, igénybevételük szabályairól külön jogszabály rendelkezik.”


(5) Hatályát veszti a 29/2006. (VI.19.) önkormányzati rendelet 4. § (1), 5.§ (5) bekezdése, a 40 -51. §-a valamint az 53-53/C. §-a.



Gyöngyös, 2011. június 30.


                        Faragó László sk.                                               dr. Kozma Katalin sk.

                            polgármester                                                                jegyző




  1. melléklet[18], [19]


I/1. Intézményi térítési díjak Gyöngyös telephelyen [20], [21], [22],[23], [24],


Ellátás típusa

2018. április 1-jétől

tervezett intézményi 

 térítési díj                                   

Szociális étkeztetés Gyöngyös

helyben fogyasztással, elvitellel

595

Ft/fő/nap


kiszállítással

730

Ft/fő/nap


diétás helyben fogyasztással, elvitellel

600

Ft/fő/nap


diétás kiszállítással

750

Ft/fő/nap


Házi segítségnyújtás

Gyöngyös 

710

Ft/óra


Gyöngyöspata telephely

0

Ft/óra


Szűcsi telephely

710

Ft/óra


Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

szociálisan rászorultak részére

145

Ft/fő/nap


szociálisan nem rászorultak részére

250

Ft/fő/nap


Időskorúak nappali ellátása

Gyöngyös 

0

Ft/fő/nap


Gyöngyöspata telephely

0

Ft/fő/nap


Gyöngyössolymos telephely

0

Ft/fő/nap


Pszichiátriai betegek nappali ellátása

étkezés nélkül nappali ellátás

250

Ft/fő/nap


étkezés normál

315

Ft/fő/nap


diétás étkezés

315

Ft/fő/nap


Szenvedélybetegek nappali ellátása

étkezés nélkül nappali ellátás

300

Ft/fő/nap


étkezés normál

145

Ft/fő/nap


diétás étkezés

145

Ft/fő/nap


Idősek Bentlakásos Otthona

Idős részlegen elhelyezett ellátottak

107 550

Ft/fő/hó


3 585

Ft/fő/nap


Demens részlegen elhelyezett ellátottaknak

107 550

Ft/fő/hó


3 585

Ft/fő/nap


Támogató szolgáltatás

Személyi segítés

355

Ft/óra


Szállítás

75

Ft/km


Nem szociálisan rászorultak személyi segítés

550

Ft/óra


Nem szociálisan rászorultak szállítása

115

Ft/km


Fogyatékosok nappali ellátása

Nappali ellátás étkezés nélkül

1 485

Ft/fő/nap


Étkezés normál

485

Ft/fő/nap


Étkezés diétás

485

Ft/fő/nap










Hajléktalanok átmeneti szállása


2 635

Ft/fő/nap


79 050

Ft/fő/hó


Étkezéshez kapcsolódó térítési díjak bruttó összegben szerepelnek, ÁFA-t tartalmaznak.


Az Idősek Bentlakásos Otthonában a 29/1993. (II.17.) Korm. rendelet 17. §-a alapján, ha az ellátott a bentlakásos intézményben az intézményi étkezést nem veszi igénybe, az intézményi térítési díjat az élelmezésre fordított költségekkel csökkentve kell megállapítani. Az intézményi térítési díj napi összegében a vásárolt élelmezés napi összege:


Napi 5x étkezés bruttó összege NORMÁL (Ft/fő/nap)

1 500

Napi 5x étkezés bruttó összege DIÉTÁS (Ft/fő/nap)

1 565





I/2. Intézményi térítési díjak Gyöngyöspata telephelyen


Házi segítségnyújtás

0

Ft/óra

Időskorúak nappali ellátása

0

Ft/fő/nap





I/3. Intézményi térítési díjak Szücsi telephelyen


Házi segítségnyújtás

710

Ft/óra





I/4. Intézményi térítési díjak Gyöngyössolymos telephelyen


Időskorúak nappali ellátása

0

Ft/fő/nap





II. Az egyes szolgáltatásokra vonatkozó térítési díjak esetében az alábbi normatív kedvezmények kerülnek meghatározásra:


2.a) A Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosított, személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül az étkeztetés személyi térítési díjai differenciáltan, az igénybevevő jövedelme alapján, az alábbi képlet alapján számított térítési díj kedvezmény figyelembe vételével kerüljenek meghatározásra, ahol a 100 %-os kedvezmény felső határa:   20.000  Ft, a 0 %-os kedvezmény alsó határa 74.000 Ft, a  fizetésre kötelezettek esetén a minimum fizetendő térítési díj 50 Ft.


Képlet:


Térítési díjkedvezmény %=100 -

100(Jövedelem-100 %-os kedvezmény felsőhatára)

0 %-os kedvezmény alsóhatára – 100 %-os kedvezmény felsőhatára




2.b)[25]


2.c) A Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosított, személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül a pszichiátriai és szenvedélybetegek nappali ellátása személyi térítési díjai differenciáltan, az igénybevevő jövedelme alapján, az alábbi jövedelemsávok figyelembe vételével kerülnek meghatározásra:



Jövedelmi értékhatárok a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegének

Intézményi térítési díj kedvezmény
%-os
aránya



100 %-ig

85 %


100 %-ot meghaladóan - 150 %- ig

 80 %


150 %-ot meghaladóan - 200 % -ig

60 %


200 %-ot meghaladóan - 260 % -ig

50 %


260% -ot meghaladóan – 300 % -g

40 %


300 %-ot meghaladóan

nincs kedvezmény






2. d) A Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosított, személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül a házi segítségnyújtás személyi térítési díjai differenciáltan, az igénybevevő jövedelme alapján, az alábbi képlet alapján számított térítési díj kedvezmény figyelembe vételével kerüljenek meghatározásra, ahol a 100 %-os kedvezmény felső határa:   20.000 Ft, a 0 %-os kedvezmény alsó határa 100.000 Ft, a  fizetésre kötelezettek esetén a minimum fizetendő térítési díj 50 Ft/óra. [26]


Képlet:


Térítési díjkedvezmény %=100 -

100(Jövedelem-100 %-os kedvezmény felsőhatára)

0 %-os kedvezmény alsóhatára – 100 %-os kedvezmény felsőhatára”




2. e) A Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosított, személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül a támogató szolgálat által nyújtott  személyi segítés személyi térítési díjai differenciáltan, az igénybevevő jövedelme alapján, az alábbi jövedelemsávok figyelembe vételével kerülnek meghatározásra:



Jövedelmi értékhatárok a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegének

Intézményi térítési díj kedvezmény
%-os
aránya

100 %-ig

 90 %

100 %-ot meghaladóan - 150 %- ig

80  %

150 %-ot meghaladóan - 200 % -ig

60  %

200 %-ot meghaladóan - 260 % -ig

50 %

260% -ot meghaladóan – 300 % -g

35 %

300 %-ot meghaladóan

nincs kedvezmény




2.f) A Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosított, személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül a támogató szolgálat által nyújtott szállítási szolgáltatás igénybevétele esetén 50%-os intézményi térítési díj kedvezményre jogosult az az ellátott, aki egyidejűleg a KHSZK- Hétszínvirág Napközi Otthon ellátását is  igénybe veszi.


2. g) A Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosított, személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül a fogyatékosok nappali ellátásának keretein belül szociális foglalkoztatásban részt vevő ellátott 70 %-os intézményi térítési díj kedvezményre jogosult.


2. h) A Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosított, személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül a fogyatékosok nappali ellátásának igénybevétele esetén az intézmény telephelyén kívül szervezett programokon való részvétel térítési díj mentes.


2. i) [27]A Kistérségi Humán Szolgáltató Központ által biztosított, személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül a hajléktalanok átmeneti szállásán a személyi térítési díjak differenciáltan, az igénybevevő jövedelme alapján, az alábbi jövedelemsávok figyelembe vételével kerülnek meghatározásra:


Jövedelmi értékhatárok a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegének

Intézményi térítési díj kedvezmény

%-os aránya

130 %-ig

90 %

130 %-ot meghaladóan - 200 % -ig

80 %

200 %-ot meghaladóan - 250 % -ig

40%

250 %-ot meghaladóan

Nincs kedvezmény




[1]

Beiktatta a 12/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet

[2]

Módosította a 44/2011.(XII.16.) önkormányzati rendelet.

[3]

Módosította a 44/2011.(XII.16.) önkormányzati rendelet.

[4]

Módosította a 12/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet

[5]

Módosította az 5/2014. (III.28.) önkormányzati rendelet.

[6]

Módosította a 44/2011.(XII.16.) önkormányzati rendelet

[7]

Módosította a 12/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet

[8]

Módosította az 5/2013.(III.29.) önkormányzati rendelet

[9]

Módosította az 5/2014. (III.28.) önkormányzati rendelet

[10]

Módosította az 5/2013.(III.29.) önkormányzati rendelet

[11]

Módosította az 5/2014. (III.28.) önkormányzati rendelet

[12]

Módosította az 5/2013.(III.29.) önkormányzati rendelet

[13]

Módosította az 5/2014. (III.28.) önkormányzati rendelet

[14]

Hatályon kívül helyezte az 5/2013.(III.29.) önkormányzati rendelet

[15]

Beiktatta az 5/2014.(III.28.) önkormányzati rendelet

[16]

Módosította az 5/2013.(III.29.) önkormányzati rendelet.

[17]

Beiktatta a 12/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet

[18]

Módosította a 12/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet

[19]

Módosította a 10/2018.(III.29.) önkormányzati rendelet

[20]

Módosította a 11/2012.(III.30.) önkormányzati rendelet

[21]

Módosította az 5/2013. (III.29.) önkormányzati rendelet

[22]

Módosította az 5/2014. (III.28.) önkormányzati rendelet

[23]

Módosította a 11/2015.(III.27.) önkormányzati rendelet

[24]

Módosította a 9/2016.(III.25.) önkormányzati rendelet

[25]

Törölte a 22/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet

[26]

Módosította a 11/2012.(III.30.) önkormányzati rendelet.

[27]

Módosította a 11/2015.(III.27.) önkormányzati rendelet