Bükkösd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2016. (II.26..) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 02. 26- 2016. 10. 12

Bükkösd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2016. (II.26..) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

2016.02.26.

Bükkösd Községi Önkormányzat Képviselő–testülete (a továbbiakban: Képviselő–testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a helyi önkormányzatra, a Képviselő-testületre, annak szerveire, az önkormányzat által irányított költségvetési szervre.

(2) E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó, e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.

II. Fejezet

A KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI

Az önkormányzat 2016. évi költségvetése

2. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2016.évi költségvetését

a) tárgyévi költségvetési bevételét 166 934 e Ft-ban,

aa) működési költségvetési bevételét 159 034 e Ft-ban,

ab) felhalmozási költségvetési bevételét 7 900 e Ft-ban,

b) tárgyévi költségvetési kiadását 166 934 e Ft-ban,

Ezen belül:
47 988 e Ft személyi jellegű kiadásban,
9 331 e Ft munkaadót terhelő járulékban,
69 942 e Ft dologi jellegű kiadásban,
5 850 e Ft ellátottak pénzbeli juttatásaiban,
12 461 e Ft egyéb működési célú kiadásokban,
10 729 e Ft beruházásokban,
10 633 e Ft felújításokban,
0 e Ft finanszírozási célú kiadásban
állapítja meg az 1. és 2. sz. mellékletekben foglaltak szerint.

3. § Bükkösd Községi Önkormányzat költségvetési létszámkeretét 2016. évben 10 főben, a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás létszámkeretét 8 főben, a startmunka mezőgazdasági programjának közfoglalkoztatás létszámkeretét 15 főben, a startmunka térkőgyártó program létszámkeretét pedig 15 főben állapítja meg az alábbiak szerint:

Önkormányzati jogalkotás 1 fő
Egészségügyi ellátás 1 fő
Város-és községgazdálkodás 2 fő
Étkeztetés 3 fő
Iskolai étkeztetés 1 fő
Óvodai étkeztetés 1 fő
Falugondnok 1 fő
Szeszfőzde 0 fő
Önkormányzati vagyongazdálkodás 0 fő
Mindösszesen: 10 fő
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás 8 fő
Közfoglalkoztatás startmunka 30 fő

4. § A Szeszfőzde 2016. évi költségvetését

0 e Ft Összes bevétellel
0 e Ft Összes kiadással
állapítja meg.

A költségvetési többlet felhasználása, a költségvetési hiány finanszírozásának módja.

5. § A tervezett működési hiány finanszírozására a tervezett pénzmaradvány igénybevételét - belső finanszírozásként- engedélyezi a Képviselő-testület.

III. Fejezet

A KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK SZABÁLYAI

6. § A képviselő-testület hatásköréből nem ruházható át a rendeletalkotás. (Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. § 1. pontja.)

Előirányzatok megváltoztatása

7. § (1) A helyi önkormányzat a költségvetését, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szerv előirányzatait a rendeletének módosításával megváltoztathatja. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.

(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.

8. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szerve bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.

(2) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia. (Áht. 78. § (1) bek.)

(3) A (2) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet. (Áht. 78. § (2) bek.

9. § A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

10. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv

a) személyi juttatási előirányzatát az Ámr. 88. §-ának megfelelően,

b) felhalmozási célú előirányzatát kizárólag az előző évi pénzmaradványa terhére változtathatja meg.

(2) Az önkormányzati költségvetési szerveknél a személyi juttatások év közbeni változtatására a 88. §-ban foglaltakat kell alkalmazni, figyelemmel az Áht. 98. §-ában foglaltakra.

(3) A helyi önkormányzati költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról a jegyző előkészítésében a polgármester a képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja. A Képviselő-testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési szerv számára az éves beszámoló irányító szervhez történő megküldésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja ennek megfelelően a költségvetési rendeletét. (Ámr. 68. § (3) bek.)

Költségvetési szervek pénzmaradványa

11. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.

(2) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen, amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.

IV. Fejezet

LÉTSZÁM ÉS BÉRGAZDÁLKODÁS

12. § A Képviselő-testület a közalkalmazottakat megillető cafeteria juttatás éves keretösszegét 1125 e Ft-ban állapítja meg. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő járulékokat is magába foglalja.

Átruházott hatáskörök

13. § (1) A Képviselő-testület az Áht. 73. § (3) bekezdés alapján az előirányzatok átcsoportosítási jogát a tárgyév utolsó képviselő–testületi ülésétől 2016. december 31-ig terjedő időszakra a polgármesterre ruházza át.

(2) Az Áht. 77. § (1) bekezdés alapján folytatott gazdálkodásról a Képviselő-testület előtt el kell számolni, a beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az új költségvetési rendeletbe kell beilleszteni.

V. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

14. § (1) E rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, de rendelkezéseit 2016. január 1. napjától kell alkalmazni.

(2) A rendelet kihirdetéséről az aljegyző gondoskodik.

1-3. melléklet

1-3. melléklet