Kékesd Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2017. ( VI.30.) számú rendelete

a hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés szabályairól, valamint a többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 11. 15 - 2021. 01. 29

Módosításokkal egységes szerkezetben[1]


Kékesd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (2) bekezdésben meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendelet alkotja:


A rendelet hatálya


1. §

A rendelet hatálya a Kékesd Önkormányzatának illetékességi területén történő házasságkötésre terjed ki.


Értelmező rendelkezések


2. §[2]


E rendelet alkalmazásában:

1. anyakönyvi esemény: a házasságkötés.

2. hivatali helyiség: Kékesd, Szabadság u. 25. szám alatti házasságkötő terem (díszterem) és az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal által biztosított iroda (kis házasságkötő terem).

3. hivatali munkaidő: az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

4. alapszolgáltatás:

– anyakönyvi esemény létesítése céljára alkalmas hivatali helyiség és

– az anyakönyvvezető jogszabály szerinti hivatalos közreműködése.

5. többletszolgáltatás: hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés,  továbbá az alapszolgáltatáson felül nyújtott szolgáltatás.




A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai


3. §[3]


  1. Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményt a díszteremben, a házasságkötő teremben  lehet tartani.
  2. A hivatali munkaidőben lebonyolított alapszolgáltatásos anyakönyvi esemény díjmentes.
  3. A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a hivatali helyiségben tartandó, már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményt.



Az anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak


4. §


  1. A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításáért 10000,- Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.
  2. Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn túli, hivatali helyiségben történő anyakönyvi eseményért – választása szerint – eseményenként bruttó 5000,- Ft díjazás vagy a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő illeti meg.
  3. A hivatali helyiségen kívül tartandó anyakönyvi eseményért – a 4. § (4) bekezdésben foglalt kivétellel – 15000,- Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.
  4. Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül tartandó anyakönyvi eseményért – választás szerint – eseményenként bruttó 8000,- Ft díjazás vagy a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő illeti meg.
  5. A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető vagy megromlott egészségi állapota, mozgásban korlátozottsága miatt egészségügyi és szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.
  6. A többletszolgáltatás díját az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal házipénztárba kell befizetni. A befizetési bizonylatot – legkésőbb az eseményt megelőző 5 nappal – az anyakönyvvezetőnek be kell mutatni.
  7. A többletszolgáltatásért fizetett díj visszajár, amennyiben a díjat befizették és az anyakönyvi eseményt legkésőbb annak megtartása előtt egy nappal az anyakönyvvezetőnél személyesen lemondták. A visszafizetésről ez esetben az anyakönyvvezető 15 napon belül gondoskodik.
  8. A többletszolgáltatásért befizetett díj nem jár vissza, ha az anyakönyvi eseményen a pár előzetes lemondás nélkül nem jelent meg. Ebben az esetben a megjelenő anyakönyvvezetőt a 4. § (2) bekezdés szerinti díj illeti meg.



Záró rendelkezések



5. §


1. Ez a rendelet egységes szerkezetben 2017. november 15.-én lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házasságkötés iránti szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

2. A rendelet hatálybalépésével egyidőben hatályát veszti  a hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés szabályairól, valamint a többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről szóló 9/2015. ( V. 15.) önkormányzati rendelet.






Varga Tamás

Dr. Tóth Sándor

Polgármester

Jegyző





Záradékok:


A rendelet egységes szerkezetben Kékesd községben 2017. november 15. napján kihirdetésre került.




Dr. Tóth Sándor Jegyző



[1]

Módosította: 13/2017.(XI.15.) Ör.

[2]

5. pontot módosította: 13/2017.(XI.15.) Ör.

[3]

(1) bekezdést módosította: 13/2017.(XI.15.) Ör.