Kunszállás Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2014. (II.11.) önkormányzati rendelete

a 2014. évi költségvetésről

Hatályos: 2014. 10. 01- 2014. 12. 16

Kunszállás Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az Önkormányzat Pénzügyi és Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:


A RENDELET HATÁLYA


1. §


E rendelet hatálya kiterjed Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületére (a továbbiakban: Képviselő-testület) és szerveire, valamint az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre (a továbbiakban: intézmények).



A KÖLTSÉGVETÉSÉNEK VÉGREHAJTÁSÁVAL KAPCSOLATOS

RENDELKEZÉSEK


A költségvetés főösszegei


2. §

(1) Az Önkormányzat 2014. évi bevételi és kiadási mérlegét az 1. sz. mellékletben rögzíti az alábbiak szerint:


Bevételi főösszege:  334 581 e Ft

Kiadási  főösszege:  334 581 e Ft.




(2) A Képviselő-testület megállapítja, hogy az (1) bekezdés c) pontjában szereplő költségvetési hiány 0 Ft.


(3) A Képviselő-testület az intézmények önkormányzati támogatásának előirányzatát 67.750 e  Ft-ban állapítja meg.


A költségvetési főösszegek részletezése


3. §


(1) Kunszállás Község Önkormányzatának 2014. évi összevont költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban az 1.1 melléklet tartalmazza.


(2) A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 1.2, 1.3, 1.4 mellékletek szerint hagyja jóvá.


(3) A Képviselő-testület a költségvetési év azon fejlesztési céljait, amelyek megvalósításához  adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik szükségesé, az 5. melléklet szerint hagyja jóvá.


(4) A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi beruházási és felújítási előirányzatait- beruházásonként, felújításonként- a 6., 7. melléklet szerint hagyja jóvá.


 (5) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit és kiadásait a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.


(6) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2014. évi költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait jogcímenként, feladatcsoport, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 9.1, 9.2. és a 9.3 mellékletek szerint hagyja jóvá.


(7) A Képviselő-testület az intézmények engedélyezett létszámát, valamint az általuk foglalkoztatott közfoglalkoztatottak létszámát a 9.1, 9.2. és a 9.3 mellékletek szerint hagyja jóvá.



Az átmeneti időszak gazdálkodásának bevételei és kiadásai


4. §


A Képviselő-testület 2014. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló önkormányzati rendeletet nem alkotott.



Finanszírozási bevételek és kiadások és az ezekkel kapcsolatos hatáskörök



5. §


(1) A Képviselő-testület úgy dönt, hogy esetleges likviditás biztosítása céljából éven belül igénybe vehető folyószámla hitel keretösszegét szükség esetén rendkívüli ülésen állapítja meg


(2) A Képviselő-testület úgy dönt, hogy az (1) bekezdésben foglaltak szerint jár el fejlesztési célra igénybe vehető áthidaló kölcsön esetében is.


(3) A Képviselő-testület az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit – az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig, vagy a kezesség érvényesíthetőségéig – és a saját bevételeinek várható összegeit a 3. melléklet szerint állapítja meg.






Általános és céltartalékok és a felhasználásukhoz kapcsolódó hatáskörök


6. §


(1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az 1.1 mellékletben szereplő céltartalékok felhasználásához kapcsolódó kiadási előirányzatok módosítására.


(2) A tartalék felhasználására az (1) bekezdés szerinti előirányzat-átcsoportosítás elrendelését követően kerülhet sor.



Tárgyéven túli év kiadási előirányzata terhére történő kötelezettségvállalás szabályai


7. §


(1) A többéves kihatással járó döntések számszerűsítését – éves bontásban és összesítve – a  11. melléklet tartalmazza.


(2) Tárgyéven túli év kiadási előirányzata terhére történő kötelezettségvállalásra


a) az önkormányzat esetében a Képviselő-testület által az (1) bekezdés szerinti mellékletben

megállapított kiadási előirányzattal,


b) európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló projektek esetében a 8. mellékletben szereplő kiadási előirányzattal,


c) az intézmények esetében a tárgyévi költségvetés kiadási előirányzataival megegyező mértékig kerülhet sor.



Likviditáskezelés


8. §


Az Önkormányzat a várható bevételek és az időszak elején rendelkezésre álló pénzkészlet együttes összegének alapulvételével a teljesíthető kiadásokról havi ütemezésű finanszírozási tervet, valamint a költségvetési rendelet elfogadását követően likviditási tervet készíthet.



9. §


Az Önkormányzat helyi adó beszedési alszámláin, a pótlék és bírság beszedési alszámlán a hónap végén rendelkezésre álló összeget a következő munkanapon az Önkormányzat fizetési számlája javára kell utalni, figyelemmel az adószámlák közötti átutalások és adó-visszatérítések teljesíthetőségére. Az egyéb bevételek számlán rendelkezésre álló összeget legkésőbb a tárgyhót követő hónap 10. napjáig kell az Önkormányzat fizetési számlája javára utalni. Az év végén a fenti számlák csak 0 Ft egyenleget mutathatnak.


10. §


A tárgyévet követő években esedékes adósságszolgálatból eredő fizetési kötelezettség teljesítésének biztosítása érdekében tett intézkedések eredményeként jelentkező pénzügyi többletet és az egyszeri bevételeket betétszámlára kell helyezni.



Vegyes rendelkezések


11. §


A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Önkormányzat által fejezeti kezelésű előirányzatokra vagy költségvetési támogatásra benyújtandó támogatási igény esetében – a pályázat benyújtását jóváhagyó, és a saját forrás biztosításáról szóló külön Képviselő-testületi döntés nélkül – az Önkormányzat nevében előzetesen nyilatkozzon a saját forrás biztosításáról azzal, hogy nyertes pályázat esetén a támogatási szerződés megkötéséhez Képviselő-testületi döntés szükséges.


12. §


Az alaptevékenység ellátásához rendelkezésre álló kapacitás kihasználás körébe tartozó tevékenységekhez kapcsolódóan költségkalkulációt kell készíteni. Veszteséges tevékenység nem folytatható. Költségvetési támogatásból nem finanszírozható a szakmai alaptevékenységen felül – a rendelkezésre álló kapacitás igénybevételével – végzett tevékenység.



AZ ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSÉNEK VÉGREHAJTÁSÁVAL

KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK


Előirányzatok módosítása, átcsoportosítása a polgármesterre átruházott hatáskörben


13. §


(1) A polgármester a forrásfelhasználásról az 1.1 mellékletben szereplő tartalékok előirányzatának értékéig jogosult dönteni. Döntéséről a költségvetési rendelet soron következő módosítása alkalmával tájékoztatja a Képviselő-testületet.


(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert

a) az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására a működési és a felhalmozási célú támogatások, a működési és a felhalmozási célú átvett pénzeszközök módosított előirányzatán felül pénzügyileg teljesült összeg erejéig, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra,


b) az önkormányzat költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra.



A KÖLTSÉGVETÉSÉNEK VÉGREHAJTÁSÁVAL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK


Az Önkormányzat és Intézményei előirányzatának módosítása a Képviselő-testület hatáskörében


14. §


A harmadik negyedévi beszámoló után felül kell vizsgálni az intézmények működési kiadásainak teljesítését, különös tekintettel az áremelkedésekre és a jogszabályi módosításokból származó többletkiadásokra. Ennek megfelelően kezdeményezni kell a szükséges előirányzat módosítást.


15. §


A közhatalmi bevételek, intézményi működési bevételek és felhalmozási bevételek módosított előirányzatán felüli többletbevételüket a Képviselő-testület előzetes engedélyével használhatják fel. Az intézmények a többletbevétel felhasználására irányuló kérelmüket a polgármesterhez nyújtják be. A Képviselő-testület a többletbevétel felhasználásának engedélyezéséről a költségvetési rendelet módosítása során dönt.

16. §


(1) Azon pótelőirányzatok esetében, amelyek forrása pályázati támogatás, a pótelőirányzatnak az érintett intézmény költségvetésében történő biztosítására csak a pályázat elbírálását követően, a megítélt támogatás összegének erejéig kerülhet sor.


(2) Az (1) bekezdés szerinti forrás illetmény- vagy munkabéremelésre, a meglévő létszám határozatlan időre szóló foglalkoztatással történő növelésére abban az esetben használható fel, és az (1) szerinti többletbevétel ilyen célú felhasználására is csak abban az esetben adható engedély, ha a forrás tartós és a következő évben a költségvetési szerv költségvetésében eredeti előirányzatként megtervezi.


(3) A kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajtható végre, de az átcsoportosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha a Képviselő-testület azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt.


(4) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.


17. §


A beruházási kiadások, felújítások előirányzatának módosítása működési költségtöbbletet nem okozhat. A saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosítások többlet-támogatási igényt sem a tárgyévi költségvetésben, sem az azt követő években nem eredményezhetnek.



Személyi juttatások előirányzatával kapcsolatos rendelkezések


18. §


(1) Az intézmények a személyi juttatások előirányzatának átmeneti megtakarítása terhére tartós kötelezettséget nem vállalhatnak. A személyi juttatások előirányzata felett a kötelezettségvállalási jogkörrel rendelkező intézmény vezetője – e jogkörében eljárva – a Képviselő-testület döntésével megvalósuló feladatváltozás miatt megüresedett álláshelyeket nem töltheti be, az ehhez kapcsolódóan jelentkező megtakarításokat még átmenetileg sem használhatja fel.


(2) Az intézmények a személyi juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok és a szociális hozzájárulási adó előirányzatain jelentkező maradvány összegének más kiemelt előirányzatra való átcsoportosítását kezdeményezhetik, azonban a megtakarítások a hatályos jogszabályokat figyelembe véve csak együtt, egymással arányosan módosíthatóak.


(3) Minden olyan esetben, ahol a jogszabály nem alanyi jogon járó illetménypótlékról, illetménykiegészítésről és kereset-kiegészítésről, valamint juttatásokról rendelkezik, az intézmény vezetője annak megállapítása előtt – a fedezet biztosítása érdekében – köteles a polgármester előzetes hozzájárulását kérni.


(4) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3) bekezdése alapján a Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője

            - felsőfokú iskolai végzettség esetén alapilletménye 10 %-ának

            - középiskolai végzettség esetén alapilletménye  10 %-ának

megfelelő mértékű illetménykiegészítésre jogosult.





ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


19. §


  1. E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, azonban rendelkezéseit 2014. január 1-jétől kell alkalmazni.
  2. E rendelet 18. § (4) bekezdése 2014. december 31. napján hatályát veszti.






Kovács Imre                                                               Dr. Bóna Csaba

polgármester                                                                       jegyző




A rendelet kihirdetve: 2014. február 11.


Dr. Bóna Csaba

jegyző