Kunszállás Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2013. (II.26.) önkormányzati rendelete

Kunszállás Község Önkormányzatának 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 06. 26- 2013. 10. 29

Kunszállás Község Önkormányzatának

2013. évi költségvetéséről


Kunszállás Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, az Önkormányzat Pénzügyi és Ügyrendi, valamint Művelődési, Népjóléti és Sport Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:


A RENDELET HATÁLYA


1. §


E rendelet hatálya kiterjed Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületére (a továbbiakban: Képviselő-testületére) és szerveire, valamint az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre (a továbbiakban: intézmények).



A KÖLTSÉGVETÉSÉNEK VÉGREHAJTÁSÁVAL KAPCSOLATOS

RENDELKEZÉSEK


A költségvetés főösszegei


2. §


(1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi összevont költségvetése


Az Önkormányzat 2013. évi bevételi és kiadási mérlegét az 1. sz. mellékletben rögzíti az alábbiak szerint:


Bevételi főösszege  240 729 e Ft

 Kiadási  főösszege  240 729 e Ft.


(2) A Képviselő-testület megállapítja, hogy az (1) bekezdés c) pontjában szereplő költségvetési hiány 0 Ft, további intézkedést a rendelet elfogadása időpontjában nem igényel.


(3) A Képviselő-testület az intézmények önkormányzati támogatásának előirányzatát 77.800 e  Ft-ban állapítja meg.


A költségvetési főösszegek részletezése


3. §


(1) Kunszállás Község Önkormányzatának 2013. évi összevont költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban az 1. melléklet tartalmazza.


(2) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2013. évi költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait jogcímenként, feladatcsoport, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 2. és a 2/a. mellékletek szerint hagyja jóvá.


(3) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit és kiadásait a 3. melléklet szerint hagyja jóvá.


(4) A Képviselő-testület a költségvetési év azon fejlesztési céljait, amelyek megvalósításához  adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik szükségesé, a 3/a. melléklet szerint hagyja jóvá.


(5) A Képviselő-testület az önkormányzat  2013. évi beruházási és felújítási előirányzatait- beruházásonként, felújításonként- a 3/b. melléklet szerint hagyja jóvá.


(6) A Képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 4/a-b-c. mellékletek szerint hagyja jóvá.


(7) A Képviselő-testület az intézmények engedélyezett létszámát, valamint az általuk foglalkoztatott közfoglalkoztatottak létszámát az 5. melléklet szerint hagyja jóvá.



Az átmeneti időszak gazdálkodásának bevételei és kiadásai


4. §


A Képviselő-testület 2013. évi átmeneti gazdálkodásáról szóló önkormányzati rendeletet nem alkotott.



Finanszírozási bevételek és kiadások és az ezekkel kapcsolatos hatáskörök



5. §


(1) A Képviselő-testület úgy dönt, hogy esetleges likviditás biztosítása céljából éven belül igénybe vehető folyószámla hitel keretösszegét szükség esetén soron kívüli ülésen állapítja meg


(2) A Képviselő-testület úgy dönt, hogy az (1) bekezdésben foglaltak szerint jár el fejlesztési célra igénybe vehető áthidaló kölcsön esetében is.


(3) A Közgyűlés az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit – az adósságot keletkeztető ügyletek  futamidejének végéig, vagy a kezesség érvényesíthetőségéig – és a saját bevételeinek várható összegeit a 6. melléklet szerint állapítja meg.



Általános és céltartalékok és a felhasználásukhoz kapcsolódó hatáskörök


6. §


(1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az 1. mellékletben szereplő céltartalékok felhasználásához kapcsolódó kiadási előirányzatok módosítására.


(2) A tartalék felhasználására az (1) bekezdés szerinti előirányzat-átcsoportosítás elrendelését követően kerülhet sor.



Tárgyéven túli év kiadási előirányzata terhére történő kötelezettségvállalás szabályai


7. §


(1) A többéves kihatással járó döntések számszerűsítését  – éves bontásban és összesítve – a 7. melléklet tartalmazza.


(2) Tárgyéven túli év kiadási előirányzata terhére történő kötelezettségvállalásra


a) az önkormányzat esetében a Képviselő-testület által az (1) bekezdés szerinti mellékletben

megállapított kiadási előirányzattal,


b) európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló projektek esetében a 3. mellékletben szereplő kiadási előirányzattal,


c) az intézmények esetében a tárgyévi költségvetés kiadási előirányzataival megegyező mértékig kerülhet sor.


Likviditáskezelés


8. §


Az Önkormányzat a várható bevételek, és az időszak elején rendelkezésre álló pénzkészlet együttes összegének alapulvételével a teljesíthető kiadásokról havi ütemezésű finanszírozási tervet, valamint a költségvetési rendelet elfogadását követően likviditási tervet készíthet.



9. §


Az Önkormányzat helyi adó beszedési alszámláin, a gépjárműadó, a pótlék és bírság beszedési alszámlán a hónap végén rendelkezésre álló összeget a következő munkanapon az Önkormányzat fizetési számlája javára kell utalni, figyelemmel az adószámlák közötti átutalások és adó-visszatérítések teljesíthetőségére. Az egyéb bevételek számlán rendelkezésre álló összeget legkésőbb a tárgyhót követő hónap 10. napjáig kell az Önkormányzat fizetési számlája javára utalni. A félév végén és az év végén a fenti számlák csak 0 Ft egyenleget mutathatnak.


10. §


A tárgyévet követő években esedékes adósságszolgálatból eredő fizetési kötelezettség teljesítésének biztosítása érdekében tett intézkedések eredményeként jelentkező pénzügyi  többletet és az egyszeri bevételeket betétszámlára kell helyezni.



Vegyes rendelkezések


11. §


A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Önkormányzat által fejezeti kezelésű előirányzatokra vagy költségvetési támogatásra benyújtandó támogatási igény esetében – a pályázat benyújtását jóváhagyó, és a saját forrás biztosításáról szóló külön Képviselő-testületi döntés nélkül – az Önkormányzat nevében előzetesen nyilatkozzon a saját forrás biztosításáról azzal, hogy nyertes pályázat esetén a támogatási szerződés megkötéséhez Képviselő-testületi döntés szükséges.



12. §


Az alaptevékenység ellátásához rendelkezésre álló kapacitás kihasználás körébe tartozó tevékenységekhez kapcsolódóan költségkalkulációt kell készíteni. Veszteséges tevékenység nem folytatható. Költségvetési támogatásból nem finanszírozható a szakmai alaptevékenységen felül – a rendelkezésre álló kapacitás igénybevételével – végzett tevékenység.


13. §


(1) Az Áht. 109. § (6) bekezdése alapján a Képviselő-testület az alábbiak szerint határozza meg a kiadások készpénzben történő teljesítésének eseteit:

a) karbantartással, működtetéssel kapcsolatos kiadások

b) reprezentációs költségek

c) készletbeszerzéssel kapcsolatos kiadások

d) bérjellegű kifizetések

e) könyv, folyóirat beszerzése

f) kis értékű tárgyi eszköz beszerzése

g) szakmai anyagok beszerzése

h) postai kézbesítés költségei.


(2) Az (1) bekezdésében foglalt eseteken felül a Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetőjének indokolt esetben adott egyedi engedélye alapján lehetséges a kiadások készpénzben történő teljesítése.


AZ ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSÉNEK VÉGREHAJTÁSÁVAL

KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK


Előirányzatok módosítása, átcsoportosítása a polgármesterre átruházott hatáskörben


14. §


(1) A polgármester a forrásfelhasználásról az 1. mellékletben szereplő tartalékok előirányzatának értékéig jogosult dönteni. Döntéséről a költségvetési rendelet soron következő módosítása alkalmával tájékoztatja a Képviselő-testületet.


(2) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert

a) az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására a működési és a felhalmozási célú támogatások, a működési és a felhalmozási célú átvett pénzeszközök módosított előirányzatán felül pénzügyileg teljesült összeg erejéig,a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra,


b) az önkormányzat költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra.



A KÖLTSÉGVETÉSÉNEK VÉGREHAJTÁSÁVAL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK


Az Önkormányzat és Intézményei előirányzatának módosítása a Képviselő-testület hatáskörében


15. §


A harmadik negyedévi beszámoló után felül kell vizsgálni az intézmények működési kiadásainak teljesítését, különös tekintettel az áremelkedésekre és a jogszabályi módosításokból származó többletkiadásokra. Ennek megfelelően kezdeményezni kell a szükséges előirányzat módosítást.





16. §


A közhatalmi bevételek, intézményi működési bevételek és felhalmozási bevételek módosított előirányzatán felüli többletbevételüket a Képviselő-testület előzetes engedélyével használhatják fel. Az intézmények a többletbevétel felhasználására irányuló kérelmüket a polgármesterhez nyújtják be. A Képviselő-testület a többletbevétel felhasználásának engedélyezéséről a költségvetési rendelet módosítása során dönt.

17. §


(1) Azon pótelőirányzatok esetében, amelyek forrása pályázati támogatás, a pótelőirányzatnak az érintett intézmény költségvetésében történő biztosítására csak a pályázat elbírálását követően, a megítélt támogatás összegének erejéig kerülhet sor.


(2) Az (1) bekezdés szerinti forrás illetmény- vagy munkabéremelésre, a meglévő létszám határozatlan időre szóló foglalkoztatással történő növelésére abban az esetben használható fel, és az (1) szerinti többletbevétel ilyen célú felhasználására is csak abban az esetben adható engedély, ha a forrás tartós és a következő évben a költségvetési szerv költségvetésében eredeti előirányzatként megtervezi.


(3) A kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajtható végre, de az átcsoportosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha a Képviselő-testület azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt.


(4) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.


18. §


A beruházási kiadások, felújítások előirányzatának módosítása működési költségtöbbletet nem okozhat. A saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosítások többlet-támogatási igényt sem a tárgyévi költségvetésben, sem az azt követő években nem eredményezhetnek.



Személyi juttatások előirányzatával kapcsolatos rendelkezések


19. §


(1) Az intézmények a személyi juttatások előirányzatának átmeneti megtakarítása terhére tartós kötelezettséget nem vállalhatnak. A személyi juttatások előirányzata felett a kötelezettségvállalási jogkörrel rendelkező intézmény vezetője – e jogkörében eljárva – a Képviselő-testület döntésével megvalósuló feladatváltozás miatt megüresedett álláshelyeket nem töltheti be, az ehhez kapcsolódóan jelentkező megtakarításokat még átmenetileg sem használhatja fel.


(2) Az intézmények a személyi juttatások, a munkaadókat terhelő járulékok és a szociális hozzájárulási adó előirányzatain jelentkező maradvány összegének más kiemelt előirányzatra való átcsoportosítását kezdeményezhetik, azonban a megtakarítások a hatályos jogszabályokat

figyelembe véve csak együtt, egymással arányosan módosíthatóak.


(3) Minden olyan esetben, ahol a jogszabály nem alanyi jogon járó illetménypótlékról, illetménykiegészítésről és kereset-kiegészítésről, valamint juttatásokról rendelkezik, az intézmény vezetője annak megállapítása előtt – a fedezet biztosítása érdekében – köteles a polgármester előzetes hozzájárulását kérni.


(4) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3) bekezdése alapján a Polgármesteri Hivatal köztisztviselője

            - felsőfokú iskolai végzettség esetén alapilletménye 10 %-ának

            - középiskolai végzettség esetén alapilletménye  10 %-ának

megfelelő mértékű illetménykiegészítésre jogosult.



ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


20. §


  1. Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, azonban rendelkezéseit 2013. január 1-jétől kell alkalmazni.
  2. E rendelet 19. § (4) bekezdése 2013. december 31. napján hatályát veszti.
  3. E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Kunszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a polgármesteri hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetménykiegészítéséről szóló 11/2003. (X.31.)Ör.sz. rendelete.





Kovács Imre                                                               Dr. Bóna Csaba

polgármester                                                                       jegyző




A rendelet kihirdetve: 2013. február 26.


Dr. Bóna Csaba

jegyző




Rendelet-tervezet mellékletei


1. melléklet: Kunszállás Község Önkormányzata 2013. évi összevont költségvetési mérlege közgazdasági tagolásban


2. melléklet: Kunszállás Község Önkormányzata 2013. évi bevételei jogcímenként, feladatcsoport, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban.


2/a. melléklet: Kunszállás Község Önkormányzata 2013. évi kiadásai jogcímenként, feladatcsoport, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban.


3. melléklet: Az önkormányzat európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételei és kiadásai


3/a. melléklet: Adósságot keletkeztető ügylet megkötésével megvalósuló fejlesztési célok


3/b. melléklet: Az önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek 2013. évi  beruházási és felújítási előirányzatai beruházásonként, felújításonként


4/a-b-c. melléklet: Az önkormányzat költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban


5. melléklet: Az önkormányzat és a általa irányított költségvetési szervek engedélyezett létszáma, valamint az általuk foglalkoztatott közfoglalkoztatottak létszáma költségvetési szervenként


6. melléklet: Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége


7. melléklet: Többéves kihatással járó döntések számszerűsítése évenkénti bontásban és összesítve