Mindszent Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/1994. (I. 31.) önkormányzati rendelete

a „Mindszent Városért” kitüntetés alapításáról

Hatályos: 1994. 02. 01- 2025. 05. 06

Mindszent Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/1994. (I. 31.) önkormányzati rendelete

a „Mindszent Városért” kitüntetés alapításáról

1994.02.01.

1. § Mindszent Város Képviselőtestülete a város gazdasági, társadalmi fejlődése és a szellemi élet területén, valamint a település lakossága érdekében hosszabb időn át végzett eredményes tevékenység elismerésére „Mindszent Városért” elnevezéssel kitüntetést alapít.

2. § (1) A kitüntetés annak a természetes személynek adományozható, aki hosszabb időn át kifejtett tevékenységével jelentős mértékben hozzájárult a város anyagi és szellemi értékeinek növeléséhez, a lakosság érdekeinek szolgálatához.

(2) A kitüntetett egyben a város díszpolgára, jogosult a Mindszent Város Díszpolgára cím használatára.

3. § (1) A kitüntetést a Képviselő-testület egyedi határozattal adományozza. A kitüntetés adományozására önkormányzati választási ciklusonként egyszer, a választás évét követő évben kerül sor.

(2) A kitüntetés átadása a kiadás évében a június 29-éhez legközelebb eső szombati napon, ünnepi képviselő-testületi ülés (díszközgyűlés) keretében történik.

(3) A kitüntetés posztumusz is adományozható,

4. § (1) A kitüntetés: díszes tokban elhelyezett művészeti kivitelű, egyoldalas bronz plakett, amely a domborított városcímert és szalagfelírásban a „Mindszent Városért” szöveget, hátoldalán pedig – esetenkénti helyi bevéséssel – az adományozás évszámát tartalmazza.

(2) A kitüntetéssel oklevél és az adományozásról szóló igazolvány kerül átadásra

(3) Az oklevelet és az adományozásról szóló igazolványt a polgármester és a jegyző írja alá

(4) Az oklevél tartalmazza:

a) a./ az adományozó megjelölését

a) b./ a kitüntetett nevét

a) c./ az adományozás jogcímét

a) d./ az adományozásról szóló határozat számát és keltét

a) e./ a polgármester és a jegyző aláírását

a) f./ a képviselőtestület bélyegzőlenyomatát.

5. § A kiadás évében legfeljebb két kitüntetés adományozható.

6. § A kitüntetés adományozásáról szóló határozat egy példányát – a kitüntetett életrajzával és fényképével – a megyei levéltárnak át kell adni.

7. § A kitüntetésekről nyilvántartást kell vezetni, amelynek őrzéséről a polgármester gondoskodik.

8. § (1) A kitüntetés adományozására javaslatot tehetnek.

a) a./ a települési képviselők

a) b./ a képviselőtestület bizottságai

a) c./ a városban működő társadalmi szervezetek

a) d./ természetes személyek és azok közösségei

(2) A javaslatot – részletes indokolással – a polgármesterhez kell benyújtani a kiadás évének március hó 31. napjáig.

(3) A polgármester a javaslatokat összesíti és a képviselőtestület április havi ülésére döntés végett előterjeszti.

9. § (1) A képviselőtestület a kitüntetést visszavonhatja attól, aki magatartásával vagy más módon arra méltatlanná vált.

(2) A kitüntetés visszavonásáról szóló képviselő-testületi határozat egy példányát meg kell küldeni az érdekeltnek és a megyei levéltárnak. A visszavonás tényét a 7. § szerinti nyilvántartáson is át kell vezetni.

(3) Az (1) bekezdés szerinti esetekben az érdekelt a kitüntetést (plakettet, oklevelet, igazolványt) köteles visszaszolgáltatni.

10. § Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba.