Szank Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/1994.(VII.15.) önkormányzati rendelete
Helyi címer, zászló és pecsét alapításáról és használatáról
Hatályos: 1994. 07. 15Szank Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/1994.(VII.15.) önkormányzati rendelete
Helyi címer, zászló és pecsét alapításáról és használatáról
Hatályos: 1994. 07. 15
Szank Községi Önkormányzat
4/1994.(VII.15.) ÖR. sz. önkormányzati rendelete
helyi címer, zászló és pecsét alapításáról
és használatáról
(módosításokkal egységes szerkezetben)
Szank Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990:LXV. tv. 1. § (6) bekezdésének a, pontjában kapott felhatalmazás alapján az önkormányzat jelképeiről és azok használatáról az alábbi rendeletet alkotja.
Az Önkormányzat jelképei
1.§
Az Önkormányzat jelképei, mint a település történelmi múltjára is utaló díszítő szimbólumok: a címer, a zászló és az önkormányzat pecsétje.
A címer leírása
2.§
Az Önkormányzat címere: álló, kerek talpú pajzs kékkel és ezüsttel hasított jobb oldali mezejében zöld hármas halom közepéből kinövő, fekete botra tekeredő, ezüst szőlőtőke 4 levéllel és szőlőfürttel, a bal oldal 3-as csoportokba rendezett fekete olajcseppekkel 7 sorban (2,1,2,1,2,1,1) megrakva. A pajzs alatt kék bélésű ezüst szalagon a jelmondat: Tedd a jót, és kerüld a rosszat! A címer motívumai szőlőtermelésre és az olajra utalnak, mint a település jellegzetességeire.
A címer használatának köre és szabályai
3.§
- Az Önkormányzat címerét, mint díszítő és utaló jelképet használni lehet:
- Az Önkormányzat körpecsétjén, amely pecsétnyomó, illetőleg gumibélyegző.
Pecsétnyomó esetében a címer legkisebb mérete 40 mm, gumibélyegző esetében pedig a legnagyobb címer mérete 35 mm. SZANK KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT körirattal.
- Az Önkormányzat zászlaján és annak változatain.
- Az Önkormányzat szerveinek, a polgármesternek, jegyzőnek készített levélpapírok fejlécén, illetve borítékain.
- Az önkormányzat által kiadott díszokleveleken, emléklapokon, kitüntető vagy emlékérmeken.
- A községháza épületén, tanácskozó termében és más protokolláris célt szolgáló helyiségeiben. Az Önkormányzat intézményeinek épületein, valamint a polgármester hozzájárulásával egyéb középületeken.
- Az Önkormányzat és szervei által megjelentetett, a település életével foglalkozó kiadványokon, meghívókon, emléktárgyakon.
- A településen gyártott, előállított termékeken a polgármester engedélyével.
- Az önkormányzat címerével ellátott körpecsét használható:
- Az önkormányzat és más bel-, illetve külföldi önkormányzatok közötti kapcsolatokban protokolláris célból levelezéseken, szerződéseken, megállapodások hitelesítésekor.
- A képviselő-testület, bizottságok meghívóin, jegyzőkönyvein, rendeletein, nem hatósági határozatain.
- Polgármester levelein és nem hatósági határozatain, Szabályzatain.
- Az Önkormányzat címerével ellátott körpecsét hatósági eljárás során nem alkalmazható.
- Kereskedelmi és reklám célú felhasználás esetén a címer használatáért gyártási és forgalmazási díjat kell fizetni. A díj mértékét a jegyző javaslatára a polgármester állapítja meg.
- Nem kell díjat megállapítani a helyi alapítvány által forgalomba hozott termékeken való címer használat esetén.
- A díj megállapítása történhet egy összegben, évi átalány formájában, vagy az elért árbevétel arányában. Az átalány összege évi 5.000,- Ft-nál kevesebb nem lehet. Árbevétel után megállapítandó díj mértéke az éves árbevétel 0,1 %-a, de legkevesebb 1.000,- Ft lehet.
4.§
- A címer használatára vonatkozó kérelemnek tartalmaznia kell:
- a kérelmező nevét, címét
- a címer használat célját
- az előállítani kívánt termék darabszámát
- a címer elhelyezésének módját
- a terjesztés, illetve forgalomba hozatal esetén ennek módját,
- használat időtartamát
- a címerrel díszítendő tárgy, termék, áru, propagandaanyag mintapéldányát (rajzát, fényképét)
- a felhasználásért felelős személy megnevezését.
- A címer használatára vonatkozó engedély tartalmazza:
- az engedélyezett nevét és címét
- a címer előállításának anyagát
- az engedélyezett felhasználás célját
- az előállításra engedélyezetett mennyiséget
- a felhasználás idejét, illetőleg az engedély érvényességének időtartamát,
- a terjesztés, a forgalomba hozatal módjára vonatkozó esetleges kikötéseket,
- a címer felhasználásáért felelős személy nevét,
- a címer használatáért fizetendő díj mértékét, vagy a díj fizetése alóli mentességet
- A kiadott engedélyekről a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.
- A kiadott engedélyt a polgármester visszavonhatja.
5.§
- Az Önkormányzat címerének kicsinyítése csak olyan mértékű lehet, hogy az ne sértse a hiteles ábrázolást.
- Amennyiben nincs lehetőség az Önkormányzat címerének eredeti színben való ábrázolására, akkor az csak a hordozó tárgy anyagával (fém, bőr, kerámia, fa, stb.) színében, de a heraldika általános szabályainak és színjelzésének megtartásával történhet.
A zászló leírása
6.§
- Zászló: 1-2 arányú kék-ezüst-kék (1/6,4/6,1/6) első harmadában a település címere a jelmondatot tartalmazó szalaggal.
- A zászlórúd nyers színű.
- Az Önkormányzat zászlaja a Községháza tanácstermében kerül elhelyezésre.
A zászló használata
7.§
- A zászló lobogó formájában is használható a zászló (a lobogó) vagy annak méretarányos változatai használhatók:
- hivatalos állami és nemzeti ünnepek alkalmával a Magyar Köztársaság zászlajával együtt,
- a község életében jelentős események, ünnepségek és rendezvények alkalmával más hivatalos zászlóval (zászlókkal) együtt,
- helyi népszavazás alkalmával a szavazóhelyiségeken és épületen önállóan,
- Képviselő-testület ülései alkalmával önállóan az ülés helyszínén,
- országgyűlési képviselő választások alkalmával a Magyar Köztársaság zászlajával együtt a szavazó helyiségek épületein és a Községházán, választási bizottság székhelyén,
- helyi képviselő-testületi és polgármester választások alkalmával a szavazóhelyiségeken és a Községházán, választási bizottság székhelyén önállóan is,
- minden a községgel összefüggő, vagy az Önkormányzat részvételével rendezett eseményeken,
- a képviselő-testület és a polgármester egyéb döntései alapján.
- Asztali zászlóként használhatják:
- polgármester
- jegyző
- önkormányzati intézményvezetők.
- A zászló előállításának engedélyezésére a címerre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
A jogosulatlan használat
8.§[1]
Vegyes rendelkezések
9.§
(1) Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
(2) [2]E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.
Zaka László s.k. Tóth Mária s.k.
polgármester jegyző
Záradék:
Kihirdetve: 1994. július 15.
Szank, 1994. július 15.
Tóth Mária s.k.
jegyző