Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/1995.(IX.25.) önkormányzati rendelete
Kőszegpaty község Önkormányzatának szervezeti és működési szabályairól
Hatályos: 2023. 12. 13Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/1995.(IX.25.) önkormányzati rendelete Kőszegpaty község Önkormányzatának szervezeti és működési szabályairól
I.
Általános rendelkezések
1. §
2. § Az önkormányzat neve: Kőszegpaty község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat).
3. § (1) Az önkormányzat - a jogszabályok keretei között - önállóan, szabadon, demokratikus módon, széles körű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom önkormányzati típusú gyakorlásáról.
(2) Az önkormányzat jogi személy, feladat és hatáskörei a képviselőtestületet illetik meg. A képviselőtestület - a jogszabályok keretei között - egyes hatásköreit a polgármesterre vagy bizottságaira átruházhatja.
(3) Az önkormányzat a helyi közszolgáltatások körébe tartozó feladatai ellátását más helyi önkormányzattal létrehozott társulás útján is megoldhatja.
(4) Az önkormányzat
a)1 az átruházott hatásköreinek jegyzékét a 1. számú melléklet tartalmazza, melynek folyamatos karbantartásáról a jegyző köteles gondoskodni, a szükséges módosításokra vonatkozó javaslat megtételével
b) más helyi önkormányzattal létrehozott, társulás útján ellátandó feladat és hatásköreit az SZMSZ 3. sz. melléklete;
c)
(5) A hatásköri jegyzékek naprakész állapotban tartásáról a jegyző köteles gondoskodni.
II.
A képviselőtestület programja és munkaterve
4. § (1) A képviselő-testület 4 képviselőből és a lakosság által közvetlenül választott polgármesterből áll. (2) A képviselőtestület elnöke a polgármester.
(3)
5. § (1) A polgármester a képviselőtestület megbízatásának időtartamára vonatkozó programot köteles a képviselőtestület elé terjeszteni.
(2) A programnak tartalmaznia kell:
6. § (1) A képviselőtestület a polgármester előterjesztése alapján a tárgyév január végéig éves munkatervet készít.
(2) A munkaterv elkészítésekor a választási ciklus programját, a bizottságok, a társadalmi szervezetek, az önkormányzati intézmények, valamint a közszolgáltatást nyújtó szervezetek és gazdálkodó egységek vezetőinek javaslatát figyelembe kell venni. A tervezetbe fel nem vett javaslatokról a képviselőtestületet és a javaslattevőt rövid indokolással tájékoztatni kell.
(3) A más helyi önkormányzattal létrehozott társulás útján ellátott feladatot a tárgyaló testületi ülés időpontját - amennyiben közös testületi ülés látszik szükségesnek - a társulásban résztvevő önkormányzattal egyeztetni kell.
(4) A munkaterv tartalmazza:
III.
A képviselőtestület ülésének összehívása,
előterjesztések a testületi ülésre
7. § (1) A képviselőtestület szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal ülést tart.
(2) A képviselőtestület ülését
8. § (1) A képviselőtestület ülését a polgármester - akadályoztatása esetén az alpolgármester - hívja össze.
(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselőtestület ülését a korelnök testületi tag hívja össze és vezeti le.
(3) A képviselőtestületi ülés általában nyilvános. Zárt ülés tartásának szabályait törvény állapítja meg.
(4) Az ülést úgy kell összehívni, hogy a meghívót és az előterjesztéseket a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak legalább öt nappal az ülés előtt kézhez kapják.
(5) A polgármester az SZMSZ-ben előírtakon túl az előterjesztő javaslatára határoz arról, hogy a napirend tárgyalásához kit, illetve mely szervezet képviselőjét hívja meg tanácskozási joggal.
(6) Tanácskozási joggal meg kell hívni minden testületi ülésre a tárgyban érintett önkormányzati intézmény vezetőjét, ill. háziorvost.
(7) A 7. § (2) bekezdés c./ pontja esetében az ülés az írásos anyag mellőzésével, rövid úton is összehívható (telefon, személyes meghívás), a napirendet ebben az esetben szóban ismertetni kell.
(8) Az ülés időpontját, helyét és napirendjét a meghívó kiküldésével egyidőben a hirdetőtáblákon közzé kell tenni.
(9) Az érintett a zárt ülés meghatározott részére is meghívható. Több ellentétes érdekű érintett esetén az érintetteket a képviselő-testület külön-külön hallgatja meg, ezt a meghívójukban jelezni kell.
(10) Zárt ülésre az érintett meghívása kötelező, amennyiben az érintett meghallgatása szükséges, továbbá a döntés meghozatala függ az általa közölt adattól vagy nyilatkozattól.
9. § (1) A meghívó tartalmazza:
10. § (1) A képviselőtestület ülésére szóban vagy írásban lehet előterjesztést tenni.
(2) Az előterjesztéshez kapcsolódó határozati javaslatot szóbeli előterjesztés esetén is írásba kell foglalni.
(3) Kötelező írásos előterjesztést készíteni:
11. § (1) Az egyes napirendek írásos előterjesztésének terjedelme - az önkormányzati rendelet-tervezet kivételével - általában öt gépelt oldalnál több nem lehet.
(2) Az előterjesztés mellékletét képező táblázatok, térképek és a szerződés tervezetek az öt oldalba nem számítanak bele.
2. § (1) Az írásbeli előterjesztést, valamint a szóbeli előterjesztés határozati javaslatát - a 7. § (2) bekezdés b./ és c./ pontjában foglalt esetek kivételével - a képviselőtestület ülése előtt legalább 8 nappal el kell készíteni.
(2) Az előterjesztés tartalmáért és az elkészítés határidejének betartásáért a napirend előterjesztője felelős.
(3) A határozati javaslatok törvényességét a jegyző köteles az írásos anyag kiküldése (sokszorosítása) előtt megvizsgálni.
12/A. § Határozat hozatalát kezdeményezheti a polgármester, alpolgármester, a képviselő-testület tagjai valamint a jegyző, aljegyző. Határozati javaslat a testületi ülésen szóban is előterjeszthető.
IV.
A képviselőtestület ülésének vezetése,
a szavazás és az ülés rendje
13. § (1) A képviselőtestület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester (a továbbiakban: az ülés elnöke) vezeti.
(2) Az ülés megkezdésekor az ülés elnöke számszerűen megállapítja, hogy az ülés határozatképes-e és azt az ülés végéig folyamatosan figyelemmel kíséri.
(3) Az ülés határozatképes, ha a megválasztott képviselők több mint a fele jelen van.
4. § (1) A képviselőtestület döntéseit - a jogszabályban foglalt esetek kivételével - nyílt szavazással, egyszerű szavazattöbbséggel hozza meg.
(2) Névszerinti szavazást kell tartani, ha azt a képviselőtestület jelenlévő tagjai legalább 1/3-a indítványozza és a testület egyszerű szavazattöbbséggel elfogadja.
(3) Titkos szavazást lehet tartani mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést kell tartani, ill. zárt ülés tartható. A titkos szavazást kezdeményezheti a polgármester, vagy bármelyik települési képviselő. Elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) Szavazategyenlőség esetén a napirend előterjesztője jogosult legfeljebb 3 percben az előterjesztett vagy a vita során kialakított határozati javaslat elfogadásának célszerűségét indokolni, ezt követően a szavazást meg kell ismételni.
(5) Ismételt szavazategyenlőség esetén a napirend újbóli tárgyalására 15 napon belüli időpontra a testületi ülést újból össze kell hívni.
(6) A névszerinti szavazásnál a jegyző az elkészített névjegyzék – mely tartalmazza a névszerinti szavazás tárgyát - alapján felolvassa azt egyenként, a képviselő-testület tagjai nevük elhangzása után „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak, melyet a jegyző a névjegyzéken rögzít. A névszerinti szavazás eredményét tartalmazó jegyzéket a polgármester és jegyző aláírásukkal hitelesítik, és a jegyzőkönyvhöz csatolják.
(7) A titkos szavazást 3 tagú szavazatszámláló bizottság bonyolítja le, melynek tagjai csak képviselők lehetnek. A szavazás szavazólapok és urna igénybevételével történik, szükség esetén szavazóhelyiség igénybevételével.
(8) A szavazatszámláló bizottság értékeli a szavazólapokat, majd a szavazásról jegyzőkönyvet készít, mely tartalmazza a szavazás helyét, idejét, a bizottság tagjainak nevét és tisztségét, a szavazás eredményét, a jegyzőkönyvvezető nevét. A jegyzőkönyv aláírását követően a szavazás eredményéről jelentést tesz a bizottság elnöke a képviselő-testület előtt.
15. § (1) A megválasztott képviselőtestület több mint felének szavazata (minősített többség) szükséges a jogszabályokban meghatározottakon túl:
16. § (1) Sürgősségi indítványt az ülést megelőző munkanapon 12 óráig írásban, megalapozottságát röviden indokolva a polgármesterhez címezve lehet a polgármesterhez, távollétében a jegyzőhöz benyújtani.
(2) A sürgősségi indítvány előterjesztésére a 7. § (2) bekezdésében megjelöltek jogosultak.
(3) A sürgősségi indítvány csak akkor kerülhet testületi ülésre, ha annak tárgya olyan ügy, mely a képviselőtestület hatáskörébe tartozik és egyébként megtárgyalására rendkívüli ülés összehívása lenne indokolt.
(4) A sürgősségi indítvány elfogadásáról a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel határoz.
(5) Az elfogadott sürgősségi indítványt a napirend első pontjaként kell megtárgyalni.
(6) Az elutasított sürgősségi indítvány megtárgyalásának időpontjáról vagy tárgyalásának mellőzéséről a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel dönt.
17. § (1) A napirendet az ülés elnöke terjeszti a képviselőtestület elé.
(2) A napirend elfogadásáról a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel határoz.
18. § (1) A napirend tárgyalásának megkezdése előtt az ülés elnöke tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az előző ülés óta történt fontosabb eseményekről, a tett intézkedésekről, az interpellációkra adott válaszokról. A beszámoló írásban is kiadható.
(2) A tájékoztató elfogadásáról a képviselőtestület általában vita nélkül dönt.
19. § (1) A napirend egyes pontjait - a képviselőtestület által elfogadott sorrendben - a meghívóban megnevezett személy terjeszti elő.
(2) Az egyes napirendek szóbeli előterjesztésének időtartama lehetőleg a 30 percet ne haladja meg.
(3) Az írásos előterjesztésekhez legfeljebb 10 perc időtartamú szóbeli kiegészítés tehető. A kiegészítés ne ismételje az írásos előterjesztésbe foglaltakat, ne érintsen új kérdéseket - kivéve, ha azt jogszabályi változás vagy más előre nem látott esemény szükségessé teszi.
(4) A napirend előadójához a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, melyekre a vita előtt válaszolni kell.
(5) A vita során - annak szükségtelen elhúzódása miatt - az ülés elnöke vagy a képviselők javaslatot tehetnek a hozzászólások időtartamának korlátozására, illetve a vita lezárására. A javaslatról a képviselőtestület vita nélkül dönt.
(6) Az ülés elnöke az ülésen résztvevő érdeklődőknek hozzászólási jogot adhat.
(7) A vita lezárása után, de még az elnöki összefoglaló előtt, a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra.
(8) Ha a jegyző igényli, a határozathozatal előtt biztosítani kell, hogy szükség esetén törvényességi észrevételt tehessen.
(9) Amennyiben a jegyző észleli, hogy a képviselő-testület jogszabálysértő határozatot vagy rendeletet fogadott el, lehetőleg azonnal szóban, de legkésőbb a következő ülésig írásban jeleznie kell azt a képviselő-testületnek, kifejtve, hogy mely jogszabályi rendelkezéssel ellentétes az elfogadott döntés, részben vagy egészben. Ismertetnie kell a jogszabálysértő döntés következményeit.
19/A. §
20. § (1) Az ülés elnökének összefoglalója a vita lényegét tömören összegezve, érdemben térjen ki az előterjesztéstől eltérő véleményekre, a határozati javaslatot (rendelet-tervezet) érintő valamennyi érdemi felvetésre.
(2) Az ülés elnöke a határozati javaslatokat (a rendelet-tervezet érintett rendelkezéseit) egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben szerepelő határozati (rendelet-tervezeti) javaslatokról kell dönteni.
(3) A szavazás eredményének számszerű megállapítása után az ülés elnöke kihirdeti a határozatot (rendeletet).
(4) A zárt ülésen hozott közérdekű adatot tartalmazó határozatot nyilvános ülésen ismertetni kell. A határozat ismertetése során az érintett hozzájárulása nélkül személyes adat nem hozható nyilvánosságra.
(5) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester – a képviselő-testület kizárólagos döntési hatáskörébe tartozó ügyeinek kivételével – halasztást nem tűnő valamennyi ügyben döntést hozhat.
(6) Amennyiben a két ülés közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan ügyben – a képviselő-testület kizárólagos döntési hatáskörébe tartozó ügyeinek kivételével – döntést hozhat. A döntésről a soron követő ülésen köteles beszámolni.
21. § (1) A képviselők az ülés megkezdéséig nyújthatják be interpellációjukat az ülés elnökének. Az interpellációt az ülés elnöke ismerteti.
(2) Az interpelláció címzettje a választ az ülésen, amennyiben ez nem lehetséges 15 napon belül írásban köteles a képviselőnek megadni.
(3) Az írásban adott választ a következő testületi ülésen ismertetni kell.
(4) A válasz elfogadásáról az interpelláló képviselő véleményének meghallgatása után a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel dönt.
22. § (1) A napirend és az interpelláció(k) lezárása után a képviselők a települést és a lakosságot érintő bejelentéseket tehetnek és kérdéseket vethetnek fel.
(2) A bejelentések alapján tett intézkedésekről a polgármester a következő ülésen számol be.
(3) A kérdésre az interpellációra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
23. § Az ülés elnökének feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek keretében
V.
A képviselőtestület ülésének jegyzőkönyve
24. §
25. § (1) A jegyzőkönyv 1 eredeti példányban készül, melynek törvényszerinti határidőn belüli elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A jegyzőkönyv tartalmazza:
26. § (1) A jegyzőkönyv egy példányát az ülést követő 15 napon belül a Vas Megyei Kormányhivatalnak kell megküldeni.
(2) A jegyzőkönyv elkészültét követően papír alapon a Közös Önkormányzati Hivatalban 15 napra közszemlére, továbbá elektronikus úton közzé kell tenni. Nem lehet közszemlére tenni a zárt ülések jegyzőkönyvét.
(3) A jegyzőkönyv eredeti példányát a jegyző kezeli.
VI.
A képviselőtestület bizottságai
7. § (1) A képviselőtestület esetenkénti feladatok ellátásra ideiglenes bizottságot hot lére.
28. § (1) A bizottság elnökét és tagjait - a polgármester előterjesztése alapján - a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel választja meg.
(2) A bizottság elnökét és tagjainak több mint felét a képviselők közül kell megválasztani.
(3) A bizottságba tagként a községben élő, a feladatkör szerinti szakemberek választhatók be. Jelölésükre a községben működő intézmények, lakossági, társadalmi és gazdálkodó szervezetek is tehetnek javaslatot.
(4) A bizottság tagjainak jogai és kötelezettségei azonosak.
(5) A képviselő több bizottság elnökének, tagjának megválasztható.
(6) A bizottsági tagság megszűnik a képviselőkre vonatkozó szabályok szerint, továbbá a meghatározott feladat vagy határidő lejártával.
29. § (1) A bizottság szükség szerint ülésezik.
(2) A bizottság ülését annak elnöke hívja össze.
(3) Az ülésre szóló meghívót a tagoknak és a napirend tárgyalásában érdekelteknek legalább az ülés előtt 3 nappal meg kell küldeni.
(4) A meghívó tartalmazza:
30. § (1) A bizottság ülését elnöke, akadályoztatása esetén a helyettesítésével megbízott tag vezeti.
(2) A bizottság döntéseit egyszerű szavazattöbbséggel hozza meg.
(3) Határozatképtelenség esetén a bizottság ülését 3 napon belüli időpontra kell összehívni.
31. § (1) A bizottság feladatát a feladat jellegének megfelelően a képviselőtestület határozza meg.
(2) A bizottság feladatai ellátása érdekében
32. § (1) A bizottság üléséről 15 napon belül jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek 1 példányát a polgármesternek kell átadni.
(2) A jegyzőkönyv formájára és tartalmára a 25. § (2) bekezdés a.)-f.) pontjait, valamint a 26. § (3) bekezdésének a.) pontját értelemszerűen alkalmazni kell.
(3) A jegyzőkönyvet a bizottsági ülés elnöke és a jegyzőkönyv vezetésével megbízott személy írja alá.
33. § (1) A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Közös Önkormányzati Hivatal látja el, megszervezéséről a jegyző köteles gondoskodni.
(2) A bizottság ülésén - ha a bizottság igényt tart rá - a Közös Önkormányzati Hivatal adott ügykör szerinti szakfeladatot ellátó dolgozója köteles részt venni és a szükséges tájékoztatást megadni.
VII.
A polgármester, alpolgármester
34. § (1) A polgármester tisztségét társadalmi megbízatású jogviszonyban, tiszteletdíjasként látja el.
(2) A polgármester fő feladatai:
35. § (1) A képviselőtestület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ, aki a polgármester irányításával látja el feladatát.
(2) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásként látja el.
36. § (1) A polgármester tiszteletdíját a jogszabályi keretek között képviselői indítványra állapítja meg a képviselő-testület.
(2) Az alpolgármester részére a képviselőtestület tiszteletdíjat állapít meg.
(4)
VII/A.
A képviselők és a polgármesterek vagyonnyilatkozata
36/A. §
.
36/B. §
.
36/C. §
.
VIII.
Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal
37. §
38. §2 (1) A jegyző feladatát és a közös hivatal szervezetét, működési rendjét a jogszabályokban szabályozottakon túlmenően az alapító önkormányzatok képviselő-testületeinek megállapodása tartalmazza.
(2) A jegyző és a közös hivatal ügyfélfogadásának rendjét papír alapon és elektronikus formában közzé kell tenni.
(3) A jegyző és aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása, vagy a tisztség betöltetlensége esetén feladatukat a Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal lukácsházi székhelyén az anyakönyvi feladatok ellátásával megbízott igazgatási feladatokat ellátó ügyintéző látja el.
IX.
Önkormányzati rendeletalkotás
39. § A képviselőtestület önkormányzati rendeletet alkothat:
39/A §
40. § (1) A polgármester a rendeletalkotás kezdeményezését a képviselőtestület ülésén ismerteti.
(2) a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel határoz:
41. § A rendelettervezet előterjesztésekor az előterjesztő tájékoztatja a képviselőtestületet az előkészítés során elhangzott, de a tervezetben nem szereplő valamennyi javaslatról.
42. § A rendelet - a külön jogszabályban meghatározott összeg mértékéig - a rendelkezéseit megszegőkkel szemben szankciókat írhat elő.
43. § (1) A rendeletben rendelkezni kell hatályba lépésének időpontjáról.
(2) A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
44. § (1) A rendelet hiteles szövegét az elfogadását követő 8 napon belül a jegyző szerkeszti és teszi közzé a helyben szokásos módon, megküldi a helyben működő társadalmi szervezeteknek, intézményeknek.
(2) A hatályos rendeletek nyilvántartásáról, megőrzéséről a jegyző gondoskodik.
45. § A rendeletek hatályosulását, időszerűségét a képviselőtestület a bizottságok közreműködésével folyamatosan ellenőrzi.
IX/A.
Lakossági fórumok
45/A. § /1/ A képviselőtestület szükség szerint, de legalább évente egy esetben közmeghallgatást tart.
45/B. § /1/ A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetőleg a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében – az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából – községi gyűlést (polgárok gyűlését) hívhat össze.
X.
Társulások
46. §
XI.
Helyi népszavazás, népi kezdeményezés
47. § (1) A képviselőtestület a 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározottakon túl helyi népszavazást rendelhet el minden olyan ügyben, amely:
(4)
48. § (1) A helyi népszavazást az elrendelésétől számított két hónapon belül, egy munkaszüneti napon kell megtartani.
(2) A helyi népszavazás lebonyolítására és eredményének megállapítására a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvényt kell alkalmazni..
49. §
AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDASÁGI ALAPJAI
49/A. § /1/ A Képviselő-testület a költségvetését rendelettel állapítja meg. Ebben dönt, hogy az adott költségvetési évben a kötelező feladatain túl, milyen önként vállalt feladatot lát el.
49/B. § /1/ Az önkormányzat törzsvagyonát, valamint a forgalomképes, a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyakkal való gazdálkodás és az önkormányzat vállalkozásával kapcsolatos előírásokat külön önkormányzati rendelet állapítja meg.
49/C. § /1/ Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzésére külön rendelkezések irányadók. Az önkormányzat gazdálkodásának belső ellenőrzéséről társulás útján gondoskodik.
49/D. § Az Önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 10. számú melléklete tartalmazza.
XII.
Záró rendelkezések
50. § A Szervezeti és Működési Szabályzat kihirdetése napján lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti Kőszegpaty község Önkormányzatának az önkormányzat ideiglenes szervezeti és működési szabályairól szóló 1/1991. (II.25.) sz. rendelete.
1. melléklet az 5/1995.(IX.25.) önkormányzati rendelethez3
1. Polgármesterre átruházott hatáskörök
1.1. Az önkormányzat közvetlen hasznosításában levő vagyontárgyak tekintetében a 7. § (2) bekezdése szerinti bérleti szerződés, illetve használati megállapodás megkötésére a polgármester jogosult. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 5/1993. (X.14.) számú rendelet, 7. §)
1.2. Felügyelet nélkül utcán, közterületen található ebeket eseti intézkedéssel befogathatja. (Kőszegpaty község Önkormányzatának a települési környezet védelméről és a kommunális rend egyes szabályairól szóló 8/1998. (XI.13.) sz. rendelet, 17. § alapján)
1.3. Kiadványokon vagy jellegzetes termékeken az önkormányzat címerének használatát engedélyezi. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi címer és zászló alapításáról és használatának rendjéről szóló 6/2000. (V. 22.) számú rendelet, 4. §)
1.4. Dönt az egy évet meg nem haladó közterület-használati engedély tárgyában. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a közterületek használatáról és a közterületek rendjéről szóló 6/2001. (X.30.) számú rendelet, 7. §)
1.5. Közművelődési fórum összehívása. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat közművelődési feladatairól, a helyi közművelődési tevékenység támogatásáról szóló 5/2006. (II. 16.) számú rendelet 5. §)
1.6. Átveszi a köztemetőben végzendő munkák időpontjáról, várható időtartamát, annak megkezdését megelőzően - a sírgondozás és a sírok virággal történő beültetését kivéve (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a temetőkről és temetkezésről szóló 9/2007. (VI.29.) számú rendelet, 6. §)
1.7. Falugondnoki szolgálat részére önkormányzati rendezvények szervezésében, lebonyolításában való részvétel irányítása. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 16/2010. (XII. 16.) számú rendelet 15. §)
1.8. Meghatározza az önkormányzat és a lakosság, valamint az önkormányzat intézményei és a lakosság közti kapcsolattartás konkrét feladatait. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 16/2010. (XII. 16.) számú rendelet 16. §)
1.9. Intézkedéssel kötelezi a falugondnoki szolgálatot ellátni az egyéb, a 16/2010.(XII.16.) önkormányzati rendelet 3-16. §-ba nem tartozó feladatokat, ha az nem ellentétes az e rendeletben meghatározott célokkal. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 16/2010. (XII. 16.) számú rendelet 17. §)
1.10. Egyedi utasítást ad falugondnok részére árubeszerzéssel, bevásárlással, gyógyszerkiváltással kapcsolatban. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 16/2010. (XII. 16.) számú rendelet 24. §)
1.11. Amennyiben a falugondnoki szolgálat kötelezően ellátandó feladatai közt rangsorolni kell, dönt a rangsorról. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 16/2010. (XII. 16.) számú rendelet 19. §)
1.12. Dönt a falugondnoki szolgálat szolgáltatási jellegű igénybevételéről. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 16/2010. (XII. 16.) számú rendelet 20. §)
1.13. Meghatározza a falugondnoki szolgálat helyettesítésének rendjét. Utasítást adhat a falugondnoki szolgálatnak. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 16/2010. (XII. 16.) számú rendelet 22. §)
1.14. Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló közterületek filmforgatási célú használatáról szóló 8/2013.(IX.19.) számú önkormányzati rendelete szerinti hatáskörök.
1.15. Határozatban megállapítja a házszámozást. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a közterületek elnevezéséről és a házszámozás szabályairól szóló 6/2014. (VIII.15.) számú önkormányzati rendelet 7. §)
1.16. A polgármester külön eljárás nélkül, haladéktalanul köteles étkeztetést biztosítani annak a rászorulónak, akinek testi épségét, egészségi állapotát az ellátás elmaradása veszélyezteti. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni szociális támogatásokról, egyes ellátásokról szóló 2/2015. (II.27.) számú rendelete 23. §)
1.17. A településfejlesztéssel, településrendezéssel és településkép-érvényesítéssel összefüggő partnerségi egyeztetéssel kapcsolatos hatáskörök. (Kőszegpaty község Önkormányzatának a településfejlesztéssel, településrendezéssel és településkép-érvényesítéssel összefüggő partnerségi egyeztetés helyi szabályairól szóló 7/2017. (VIII.29.) sz. rendelete alapján)
1.18. Kőszegpaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének Kőszegpaty község településképének védelméről szóló 7/2019. (IX.4.) számú önkormányzati rendelete szerinti hatáskörök.
1.19. Költségvetési rendeletben meghatározott céltartalék felhasználásáról döntés elemi kár vagy más rendkívüli helyzet megoldása érdekében. (Költségvetési rendelet)
1.20. a Magyar Államkincstár felé teljesítendő havi adatszolgáltatások megfelelő teljesítése érdekében a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre. (Költségvetési rendelet)
1.21. A polgármester két költségvetési rendeletmódosítás közötti időben, halaszthatatlan ügyekben, saját hatáskörében az önkormányzat költségvetésében ugyanazon célra, legfeljebb egy alkalommal 1 000 000 Forint egyedi értékhatárig előirányzat átcsoportosítást hajthat végre úgy, hogy az működési hiányt nem eredményezhet, és a csökkentéssel érintett feladat ellátását nem veszélyeztetheti. (költségvetési rendelet)
1.22. a Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal közreműködésével az előírt bevételeket beszedi és a szükséges kiadásokat teljesíti. (Költségvetési rendelet)
1.23. Készpénzben történő kiadást teljesíteni 200 000 forint felett a polgármesteri engedéllyel lehet. (Költségvetési rendelet)
2. Jegyzőre átruházott hatáskörök
2.1. Zöldterületeken a növényzetben kárt okozó munkákat közérdekű célból /létesítmények elhelyezése, felújítása, karbantartása stb/ végzéséhez engedély kiadása. (Kőszegpaty község Önkormányzatának a települési környezet védelméről és a kommunális rend egyes szabályairól szóló 8/1998. (XI.13.) sz. rendelet, 9. § alapján)
2.2. A mulasztó ingatlan tulajdonos terhére elrendelheti a Kőszegpaty község Önkormányzatának a települési környezet védelméről és a kommunális rend egyes szabályairól szóló 8/1998. (XI.13.) sz. rendelet 11. §-ban foglalt kötelezettségek teljesítését.
2.3. Felügyelet nélkül utcán, közterületen található ebeket eseti intézkedéssel befogathatja. (Kőszegpaty község Önkormányzatának a települési környezet védelméről és a kommunális rend egyes szabályairól szóló 8/1998. (XI.13.) sz. rendelet, 17. § alapján)
2.4. Átveszi a köztemetőben végzendő munkák időpontjáról, várható időtartamát, annak megkezdését megelőzően - a sírgondozás és a sírok virággal történő beültetését kivéve (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a temetőkről és temetkezésről szóló 9/2007. (VI.29.) számú rendelet, 6. §)
2.5. Falugondnoki szolgálat részére önkormányzati rendezvények szervezésében, lebonyolításában való részvétel irányítása. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 16/2010. (XII. 16.) számú rendelet 15. §)
2.6. Utasíthatja a falugondnoki szolgálatot egyéb, a 16/2010.(XII.16.) önkormányzati rendelet 3-16. §-ba nem tartozó feladatellátására, ha az nem ellentétes a rendeletben meghatározott célokkal. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 16/2010. (XII. 16.) számú rendelet 17. §, 22. §)
2.7. Egyedi utasítást ad falugondnok részére árubeszerzéssel, bevásárlással, gyógyszerkiváltással kapcsolatban. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 16/2010. (XII. 16.) számú rendelet 24. §)
2.8. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 3.,7.,12.,14., 29/B.,35-37., 39.,41.,42.,42/A.,43. §-aiban 34. § (3)-(6) bekezdéseiben meghatározott hatáskörök. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a képviselő-testület közútkezelői hatáskörei átruházásáról szóló 5/2013. (V. 03.) számú önkormányzati rendelet)
2.9. Az elhunyt köztisztviselőt a jegyző a polgármester egyetértésével közszolgálat halottjává nyilváníthatja. Dönt a Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselőinek képzési támogatásáról. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői juttatásainak, támogatásainak egyes kérdéseiről szóló 8/2014. (IX.17.) számú rendelete 4.,12. §)
2.10. Az elszámolási kötelezettséggel megállapított rendkívüli települési támogatás felhasználását a jegyző ellenőrzi. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni szociális támogatásokról, egyes ellátásokról szóló 2/2015. (II.27.) számú rendelete 14. §)
2.11. A házasságkötést hivatali helyiségen kívül a jegyző abban az esetben engedélyezi, ha a helyszínnel rendelkezni jogosult a házasságkötés lebonyolításához előzetesen írásban hozzájárult és a házasságkötéshez a méltó keretek adottak.(Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól, valamint a hivatali helyiségen, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén fizetendő díj mértékéről szóló 6/2017. (VI.06.) számú rendelete 2. §)
2.12. A közösségellenes magatartás tanúsítása miatti közigazgatási hatósági hatáskör gyakorlása. (Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 7/2020. (VIII.04.) számú rendelete 5. §)
A 3. § (4) bekezdés a) pontját a Kőszegpaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2022. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A 38. § a Kőszegpaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (XI. 21.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. mellékletet a Kőszegpaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2022. (XII. 20.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 3. melléklet a Kőszegpaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (XI. 21.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Kőszegpaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2023. (XII. 12.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 10. melléklet a Kőszegpaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (XI. 21.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 10. melléklet a Kőszegpaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.