Vése Község Önkormányzat Képviselő-testülete 7/1999. (XI. 15.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat közművelődési feladatairól, a helyi közművelődési tevékenység támogatásáról,

Hatályos: 2000. 01. 01- 2023. 04. 30

Vése Község Önkormányzat Képviselő-testülete 7/1999. (XI. 15.) önkormányzati rendelete

Vése Községi Önkormányzat1

2000.01.01.

Képviselő-testülete

7/1999. (XI. 15.) számú rendelete

az Önkormányzat közművelődési feladatairól, a helyi közművelődési tevékenység támogatásáról,

módosítva a 8/2004. (IV.19.) számú rendelettel.

Vése Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: az önkormányzat) a kulturális javak védelméről és a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Törvény) 77. §-a alapján az alábbi rendelet szerint szabályozza a helyi közművelődési tevékenység támogatásával kapcsolatos feladatait.
I. RÉSZ
Általános rendelkezések

Alapelvek

1. § Az önkormányzat a közművelődési tevékenység feltételeinek szabályozása során arra törekszik, hogy biztosítsa Vése község polgárainak jogát

a). a kulturális örökség javainak és ezek jelentőségének megismerésére a történelem alakulásában, a nemzeti, nemzetiségi és etnikai kisebbségi önismeret formálásában, valamint ezek védelmével kapcsolatos ismeretek megszerzésének lehetőségét a rendelkezésére álló eszközök útján;
b). műveltsége, készségei életének minden szakaszában való gyarapítására, közművelődési jogai érvényesítése céljából szervezeti és tartalmi segítségre közösség létrehozásához, közművelődési közösségi szintér szervezéséhez, és jogszabályban meghatározottak szerint szervezet alapításához, működtetéséhez.

2. § Az önkormányzat közművelődési intézménye nem lehet elkötelezett egyetlen vallás, világnézet vagy politikai irányzat mellett sem. A közművelődési tevékenység során tilos bármilyen hátrányos megkülönböztetés; a törvényben és e rendeletben rögzített jogok megilletnek minden személyt nem, kor, vallás, politikai, nemzeti vagy társadalmi származás, vagyoni, születési különbségtétel nélkül.

A rendelet hatálya

3. § E rendelet hatálya kiterjed

- a helyi közművelődési tevékenység megvalósulásában résztvevő, községben élő állampolgárokra;
- az önkormányzat közművelődési intézményeire, közösségi színtereire és azok fenntartóira, alkalmazottaira, illetve működtetőire;
- a rendelet által szabályozott, közművelődési megállapodás vagy más úton támogatott intézményekre, szervezetekre, vállalkozásokra, azok fenntartóira és működtetőire;
- a képviselő-testületre és szerveire, és a Községi Hivatalra.
II. RÉSZ
Az önkormányzat közművelődési feladatai

4. § Az önkormányzat a helyi közművelődési tevékenység támogatása során hangsúlyos feladatának tekinti:

- az iskolarendszeren kívüli, öntevékeny, önképző, szakképző tanfolyamok, életminőséget és életesélyt javító tanulási, felnőttoktatási lehetőségek segítését;
- a hátrányos helyzetű rétegek kulturális elesettségének mérséklését;
- a gyermekek és fiatalok művelődési, művészeti és közösségi életének segítését;
- a település környezeti, szellemi, művészeti értékeinek, hagyományainak feltárását, megismertetését, a helyi művelődési szokások gondozását, gazdagítását;
- a környezetkultúra javítását, a városesztétikai kultúra fejlesztését;
- az egyetemes, a nemzeti, a nemzetiségi és más kisebbségi kultúra megismertetését, gyarapítását, különös tekintettel a településen élő nemzeti-etnikai kisebbségek kultúrájára;
- a kegyeleti kultúra és az ünnepek kultúrájának gondozását;
- az ismeretszerző, az amatőr alkotó, művelődő közösségek tevékenységének támogatását, különös tekintettel a kiemelkedő értékeket produkáló művészeti és szellemi alkotóközösségek, műhelyek tevékenységére;
- a helyi társadalom kapcsolatrendszerének, közösségi életének, érdekérvényesítésének segítését;
- a különböző kultúrák közötti kapcsolatok kiépítésének és fenntartásának segítését;
- a szabadidő kulturális célú eltöltéséhez a feltételek biztosítását;
- egyéb művelődést segítő lehetőségek biztosítását.
III. RÉSZ
Az önkormányzat közművelődési feladatellátásának struktúrája és intézményei

5. § (1) . Az önkormányzat a Törvény 78. §-ának (2). bekezdésében foglaltak szerint a rendelet 4. §-ában foglalt feladatai ellátása érdekében művelődési intézményeket, közösségi színtereket biztosít és közművelődési közfeladatokat ellátó közalapítványokat működtethet.

(2) . Az (1). bekezdésben foglalt közművelődési szervezetek korosztályi és ágazati szempontok szerint tagolódnak.

6. § (1) . Az önkormányzat egyes közművelődési feladatainak ellátásába az 5. §-ban megjelölteken kívül az alábbi intézményeket és szervezeteket vonhatja be:

a). az önkormányzat nem közművelődési alapfeladatú intézményeit;
b). a község területén működő nem önkormányzati fenntartású közművelődési intézményeit;
c). a község területén nem önkormányzati és nem közművelődési alapfeladattal, de közművelődési tevékenységi körrel rendelkező intézményeit;
d). a helyben működő közművelődési célú társadalmi szervezetet;
e). a községben bejegyzett közművelődési fő tevékenységkörű vállalkozásokat, gazdasági társaságokat.
(2) . Az (1). bekezdésben megjelölt intézményeknek és szervezeteknek a közművelődési feladatellátásba való bevonása az önkormányzat által fenntartott intézmények és közösségi színterek által el nem látott feladatok teljesítése érdekében történhet.

7. § Az önkormányzat a 6. § (1). bekezdése b).-e). pontjában szereplő intézményekkel és szervezetekkel a rendeletben meghatározott közművelődési feladatok megvalósítására közművelődési megállapodást köthet.

Az önkormányzat közművelődési intézményei, közalapítványai, közösségi színterei

8. § Az önkormányzat a község tradícióit is figyelembe véve fenntartóként az alábbi közösségi színteret működteti:

Közművelődési intézmény:
Művelődési Otthon (8721. Vése, Szabadság tér 8. )
Könyvtár (8721. Vése, Rákóczi u.35. )

9. § (1) . Az önkormányzat közművelődési intézmény feladata elsősorban a község lakosai részére

- az iskolarendszeren kívüli, öntevékeny, önképző, szakképző tanfolyamok, életminőséget és életesélyt javító tanulási, felnőttoktatási lehetőségek biztosítása;
- a hátrányos helyzetű rétegek kulturális elesettségének mérséklését szolgáló;
- a gyermekek és fiatalok művelődési, művészeti és közösségi életének segítése;
- a település szellemi, művészeti értékeinek, hagyományainak feltárása, megismertetése, a helyi művelődési szokások gondozása, gazdagítása;
- az ismeretszerző, az amatőr alkotó, művelődő közösségek tevékenységének támogatása;
- a helyi társadalom kapcsolatrendszerének, közösségi életének, érdekérvényesítésének segítése;
- a szabadidő kulturális célú eltöltéséhez a feltételek biztosítása;
- egyéb művelődést segítő lehetőségek biztosítása.

10. § (1) . Az önkormányzat a közösségi színterek működtetését a községi hivatalon, a Sport –és Ifjúsági bizottság, vagy közművelődési megállapodás révén biztosítja.

(2) . Az önkormányzat közösségi színtereinek legfontosabb feladatai:

- a gyermekek és fiatalok művészeti nevelésének segítése;
- a település környezeti, szellemi, művészeti értékeinek, hagyományainak feltárása, megismertetése;
- a környezetkultúra javítása, a városesztétikai kultúra fejlesztése;
- az ismeretszerző, az amatőr alkotó, művelődő közösségek tevékenységének támogatása, különös tekintettel a kiemelkedő értékeket produkáló művészeti és szellemi alkotók, alkotóközösségek, műhelyek tevékenységére;
- a helyi társadalom kapcsolatrendszerének, közösségi épületének gazdagítása;
- a különböző kultúrák közötti kapcsolatok kiépítésének és fenntartásának segítése.

Az önkormányzat közművelődési feladatai ellátásába kiemelten bevonandó intézmények és szervezetek

11. § Kiemelten fontos közművelődési feladatot ellátó intézmények: Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda.

IV. RÉSZ
A közművelődési tevékenység irányítása és ellenőrzése

12. § (1) . A törvény és a jelen rendelet által meghatározott közművelődési feladatokkal kapcsolatos fenntartói felügyeleti és más jogköröket a képviselő-testület, illetve átruházott hatáskörben a polgármester és az - a képviselő-testület által létrehozott - illetékes bizottság gyakorolja.

(2) . A hatáskör-átruházást az önkormányzat képviselő-testülete a Szervezeti és Működési Szabályzatban szabja meg.

(3) . A Képviselő-testület – a Sport-és Ifjúsági bizottság véleményezésével - közművelődéssel kapcsolatos feladatköre a következő:

- jóváhagyja a közművelődési intézmény szervezeti és működési szabályzatát;
- jóváhagyja a közművelődési intézmény éves munkatervét;
- meghatározza a közösségi színtér, illetve a közművelődési intézmény használati szabályait;
- évenként felülvizsgálja a közművelődési intézmények és színterek finanszírozását;
- jóváhagyja az önkormányzat közművelődési koncepcióját;
- megállapítja a közművelődési intézmények foglalkoztatási és létszámnormatíváit,
- megköti a közművelődési megállapodásokat és ellenőrzi azok végrehajtását;
- meghatározza közművelődési intézmény és színtér létrehozását, átszervezését, összevonását, szétválasztását, megszüntetését, elnevezését;
- pályázatokat hirdet meg és dönt azok elbírálása után;
- lebonyolítja a népművelői pályázatokkal kapcsolatos eljárást, elbírálja a pályázatokat, kinevezi a népművelőt.
(4) . A Sport-és Ifjúsági bizottság közművelődéssel kapcsolatos feladatköre a következő:
- véleményezi az önkormányzat közművelődésre vonatkozó költségvetés-tervezet részét;
- véleményezi az ágazattal kapcsolatos helyiség és ingatlanhasznosítási javaslatokat;
- véleményezi a közművelődési intézményekhez és színterekhez kapcsolódó beruházási, felújítási javaslatokat;
- véleményezi a képviselő-testület éves községi rendezvénytervét, ellenőrzi végrehajtását;
- véleményezi az önkormányzati tulajdonban lévő média kulturális tevékenységét;
- véleményezi önkormányzati épületre elhelyezendő műalkotások, emléktáblák tervezetét;
- javaslatot tesz helyi kitüntetések adományozására, más kitüntetésekre való felterjesztésre;
- javaslatot tesz szakvélemény alapján közterületre, középületre elhelyezendő műalkotásokra, erre vonatkozó pályázatokra;
- javaslatot tesz szakvélemény alapján közterületen, középületen lévő műalkotások eltávolítására, felújítására;
- javaslatot tesz szakvélemény alapján önkormányzati tulajdonban lévő műalkotások, műtárgyak restaurálására;
- figyelemmel kíséri az önkormányzat kegyeleti tevékenységét.

13. § (1) . Az önkormányzat közművelődési intézményeinek törvényességi ellenőrzését, gazdálkodási felügyeletét a Községi Hivatalon keresztül a körjegyző látja el.

(2) . Az önkormányzat intézményeinek szakmai ellenőrzését a képviselő-testület szakmai beszámoló és/vagy szakértői vélemény alapján az illetékes bizottságon keresztül látja el.

14. § (1) . Az önkormányzat képviselő-testülete a Somogy Megyei Művelődési Központtól véleményt kér a éves munkaterve összeállításához, képviselőjét meghívhatja a képviselő-testületi és a bizottsági ülések közművelődéssel kapcsolatos napirendjeinek tárgyalására.

(2) . A polgármester évente legfeljebb egy alkalommal a testületet tájékoztatja az önkormányzat által közművelődési célra biztosított pénzügyi támogatás felhasználására és a vagyoni eszközök használatára vonatkozó döntésekről, illetve a költségvetés tervezetéről és végrehajtásáról.

V. RÉSZ
A közművelődési tevékenység finanszírozása

15. § (1) . Az önkormányzat közművelődési feladatainak ellátása érdekében biztosítja a közművelődési intézmények és közösségi színterek fenntartásához, illetve a 11. § szerinti alapfeladatok teljesítéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, valamint a közművelődési megállapodásban rögzített feladatok finanszírozását.

(2) . Az önkormányzat évente a közművelődési feladatainak finanszírozására a községi forrás-kiegészítéssel növelt állami támogatás összegénél kevesebbet nem fordíthat.

16. § (1) . A községi székhelyű társadalmi szervezetek az intézményekben díjmentesen jogosultak díjmentesen használni a közművelődési intézményt (kivéve pl. bevétel érdekeltségű rendezvénykor).

17. § A 6. §-ban felsorolt intézményeket és szervezeteket a vállalt közművelődési feladatok arányában az önkormányzat pénzügyi támogatásban részesítheti. A pénzügyi támogatás nem veszélyeztetheti a rendeletben, illetve az intézmények alapító okiratában rögzített alapfeladatok megvalósítását.

VI. RÉSZ
A közművelődési megállapodás

18. § (1) . Az önkormányzat a Törvény 79. §-a valamint jelen rendelet 7. §, és a 13. § (3). bekezdése szerint meghatározott feladatokra közművelődési megállapodást köthet.

(2) . Közművelődési megállapodás megkötését a jelen rendelet 6. §-ában meghatározott intézmény és szervezet kezdeményezhet.

19. § (1) . A kezdeményezést pályázati formában a Sport-és Ifjúsági bizottsághoz kell eljuttatni.

(2) . Közművelődési megállapodásra vonatkozó javaslatot a Sport- és Ifjúsági bizottság terjeszt a képviselő-testület elé.

VII. RÉSZ
Záró rendelkezések

20. § A jelen önkormányzati rendelet 2000. január 1-jén lép hatályba. Kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

Bertók Katalin Bertók László
körjegyző polgármester
INDOKOLÁS

ÁLTALÁNOS INDOKLÁS

A kulturális javak védelméről és a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 77. §-a szerint a települési önkormányzat a helyi társadalom művelődési értékeinek és kulturális szükségleteinek figyelembevételével, e törvény és a helyi lehetőségek, sajátosságok alapján rendeletben köteles meghatározni, hogy a Törvény 76. §-ában felsorolt feladatokból mit, milyen konkrét formában, módon és mértékben lát el. A művelődés szervezése, tartalmának meghatározása, meghatározott formáinak kialakítása a település polgárainak joga, feltételeinek biztosítása az önkormányzat érdeke, autonóm kötelezettsége.
A rendelet legfontosabb célja az, hogy a törvényben előírt alapelveket és általános célkitűzéseket az adott település konkrét viszonyaira alkalmazza. A rendelet ennek megfelelően tartalmazza a közművelődési célokat, a vállalt feladatokat, a megvalósuláshoz szükséges eszközöket (intézményhálózatot, közművelődési színtereket, szerződési lehetőségeket, támogatási formákat stb.), a közművelődés irányításának szabályait, a művelődési intézmények feladatait, az önkormányzat kapcsolatrendszerét a civil szférával, a finanszírozás módját.

RÉSZLETES INDOKLÁS

1-2. §
A két rendelkezés a Törvény 4. § a)., b)., c). pontjának megfelelően rögzíti azt, hogy az önkormányzat a közművelődési tevékenység feltételeinek szabályozása során a község polgárainak milyen művelődési jogok biztosítására törekszik, illetve rögzíti, hogy az önkormányzati közművelődési intézmények világnézetileg és politikailag elkötelezettek nem lehetnek és tevékenységük során hátrányos megkülönböztetést nem alkalmazhatnak. A rendeletben meghatározott jogok valamennyi állampolgárt megilletnek nem, kor, vallás, politikai hovatartozás, nemzeti vagy társadalmi származás, vagyoni, születési különbségtétel nélkül.

3. § A rendelet hatálya az általános indoklásnak megfelelően jogokat biztosít a művelődő állampolgároknak, és a szabályozás hatókörét kiterjeszti valamennyi közművelődési intézményére, az általa működtetett közösségi színterekre, azok fenntartóira, alkalmazottaira, működtetőire. A rendelet kiterjed azokra a nem közművelődési vagy nem önkormányzati intézményekre és szervezetekre, amelyek önkormányzati támogatással, közművelődési megállapodás alapján működnek.

4. § A Törvény 76. § (1). bekezdése rögzíti, hogy a települési önkormányzat kötelező feladata a helyi közművelődési tevékenység támogatása. A rendelet a Törvény 76. §-a (2). bekezdése szerint meghatározza az önkormányzat önként vállalt közművelődési feladatait. A törvényben rögzített feladatokon túl a rendelet az alábbi többletfeladatokat határozza meg:

- hátrányos helyzetű rétegek kulturális elesettségének mérséklése;
- a gyermekek és fiatalok művelődési, művészi és közösségi életének segítése;
- a környezetkultúra javítása, a városesztétikai kultúra fejlesztése;
- a településen élő nemzeti-etnikai kisebbségek kultúrája ápolásának kiemelése;
- a kegyeleti kultúra és az ünnepek kultúrájának gondozása.

5. § A paragrafus definiálja, hogy az önkormányzat a 4. §-ban rögzített feladatok ellátására egy intézményi formát működtet: a művelődési otthont. Ezen kívül közművelődési színtereket és közalapítványokat működtethet. A (2). bekezdés ezek tagolódását határozza meg.

A két paragrafus az önkormányzat és az öntevékeny, önszerveződő közművelődési formákhoz való viszonyának alapvető formáit rögzíti. Ennek megfelelően a saját maga által meghatározott feladatok elvégzésébe különböző intézményeket és szervezeteket is bevonhat. Ezek felsorolásában a rendelet beterjesztésének idején a "község területén működő nem önkormányzati fenntartású közművelődési intézmény" és a "községben bejegyzett közművelődési fő tevékenységkörű vállalkozások, gazdasági társaságok" elvi lehetőséget biztosítanak később létrejövő szervezetekkel való kapcsolatépítésre.
A (2). bekezdés biztosítékot jelent arra, hogy az önkormányzati intézmények (színterek, közalapítványok). által ellátott feladatokat illetően szükségtelen megbízások ne szülessenek.
A 7. § az együttműködés törvényben rögzített formájára, a közművelődési megállapodásra utal.

8. § A paragrafus felsorolja az önkormányzat intézményeit, közösségi színtereit, amelynek létesítését, átszervezését, megszüntetését a Törvény 81. §-a feltételekhez köti.

9. § A paragrafus az önkormányzat intézményeinek alapfeladatait általánosságban definiálja. Ez a meghatározás az önkormányzatnak a 4. §-ban rögzített általános feladatainál szűkebb, azokat a kötelezettségeket rögzíti, amelyeket az önkormányzat intézményi keretek között kíván megoldani. Egy-egy konkrét intézmény alapfeladatát a rendelettel összhangban, annak alapító okiratában határozza meg a képviselő-testület.

A (2). bekezdés egyfelől az intézmények gazdálkodási és szakmai önállóságát rögzíti, másrészt meghatározza a Törvény 78. § (5). bekezdés b). pontjában említett munkatervvel kapcsolatos teendőket. A szöveg illetékes bizottság kifejezést használ annak érdekében, hogy a rendeletet a bizottsági név esetleges változása esetén ne kelljen módosítani. A bizottságok elnevezését a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendelete tartalmazza.

10. § A paragrafus a közalapítványi szervezeti formát illeszti a közművelődési feladatellátásba. Tekintettel arra, hogy az alapító az önkormányzat, illetve annak képviselő-testülete, a konkrét feladat-meghatározás itt is az alapító okiraton, illetve annak módosításán keresztül történik. A (3). bekezdés konkrét összeg, illetve nagyságrend nélkül határozza meg az önkormányzat pénzügyi támogatási kötelezettségét.

11. § A Törvény 1. számú mellékletének r). pontja a következőképp határozza meg a közösségi színtér fogalmát: a helyi lakosság rendszeres vagy alkalmi közművelődési tevékenységének, a lakosság önszerveződő közösségeinek támogatása érdekében önkormányzati fenntartásban, önkormányzatok társulásában vagy közművelődési megállapodás alapján működtetett, erre a célra alkalmassá tett és üzemeltetett, adott helyen rendszeresen működő intézmény vagy egyéb jogállású létesítmény (helyiség együttes, épület). A rendelkezés meghatározza a közösségi színterek működtetésének lehetséges formáit és tekintettel arra, hogy ezek esetében alapító okiratról nem beszélhetünk, konkrét feladataikat is.

12. § A rendelkezés a kiemelten fontos közművelődési feladatokat ellátó intézményeket sorolja fel. Az intézményeket közművelődési feladataik elvégzése érdekében az önkormányzat támogatásban részesíti (15. §).

13. § A paragrafus a közművelődési feladatokkal kapcsolatos irányítási és ellenőrzési rendszert határozza meg. Ezen belül pontosan definiálja a más jogszabályban és önkormányzati rendeletben nem szabályozott bizottsági feladatkört, ami az intézmények, szervezetek, általában a közművelődés szereplői számára támpontot jelent az irányítás rendszeréről és működéséről, a hatáskörök és feladatkörök megoszlásáról.

A rendelet a Törvény 78. § (5). bekezdés a). pontjában rögzített feladatot, azaz a közösségi színtér és közművelődési intézmény használati szabályainak meghatározását a bizottság hatáskörébe utalja. Ugyancsak a bizottság hatáskörébe utalja a (3). bekezdés a Törvény 78. § (5). bekezdés c). pontjában érintett foglalkoztatási és létszámnormák megállapítását. Ugyancsak a bizottság hatáskörébe tartozik a Törvény 78. § (5). bekezdés b). pontjában szereplő intézményi szervezeti és működési szabályzat és munkaterv jóváhagyása.

14. § A paragrafus megkülönbözteti a törvényességi és a szakmai ellenőrzést. Előbbit a jegyző, utóbbit - beszámoló és/vagy szakértői vélemény alapján - az illetékes bizottság hatáskörébe utalja.

15. § A rendelkezés az önkormányzattól függetlenül létrejövő és működő képviseleti, érdekérvényesítő és összehangoló fórum az önkormányzat kapcsolatára vonatkozó szabályozást tartalmazza a Törvény 83. § (8). bekezdését figyelembe véve. Az említett törvényi hely szerint véleményt nyilváníthat, illetőleg javaslatot tehet a település közművelődésével kapcsolatos valamennyi kérdésben, konkrétan figyelemmel kíséri, véleményezi az önkormányzat által közművelődési célra biztosított pénzügyi támogatás felhasználását és vagyoni eszközök célszerű használatát a vonatkozó döntések, illetve az éves önkormányzati költségvetés-tervezet és zárszámadás alapján.

16. § A rendelkezés (1). bekezdése az önkormányzat személyi és tárgyi fenntartási kötelezettségét rögzíti a rendeletben meghatározott intézményeket és közösségi színtereket illetően. A (2). bekezdés a közművelődésre fordított összeg alsó határát definiálja a fővárosi forrással kiegészített állami támogatás mindenkori éves mértékében.

17. § A rendelkezés az alaptevékenységek díjmentes ellátási kötelezettségét rögzíti az önkormányzati intézmények számára, egyben kötelezi azokat a társadalmi szervezetek fórumai évi egyszeri biztosítására.

18. § A Törvény 80. §-a lehetőséget biztosít az önkormányzatnak arra, hogy a rendeletben rögzített feladatok vagy egyéb feladatok ellátására pénzügyi támogatásban részesítheti a közművelődési tevékenységet folytatókat. Ez azonban nem veszélyeztetheti a rendeletben rögzített feladatok ellátását.

A rendelkezések a közművelődési megállapodás megkötésére vonatkozó előírásokat tartalmazzák. A közművelődési megállapodás tartalmára vonatkozó előírásokat a Törvény 79. § (2). bekezdése határozza meg. Az önkormányzati rendelet ezen túl a kezdeményezés formájára és a bizottsági bírálat feltételeire vonatkozó előírásokat rögzíti.

21. § A paragrafus a rendelet hatálybalépését a helyben szokásos módon a kihirdetés napjában adja meg.

1

Az önkormányzati rendeletet a Vése Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdése hatályon kívül helyezte 2023. május 1. napjával.