Fenyőfő Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2003. (VIII.12.) önkormányzati rendelete

(13/2013. (XII.18.) módosítással egységes szerkezetben) szociális ellátásról és a szociális igazgatásról

Hatályos: 2013. 12. 18- 2015. 02. 12

Fenyőfő Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2003. (VIII.12.) önkormányzati rendelete

(13/2013. (XII.18.) módosítással egységes szerkezetben) szociális ellátásról és a szociális igazgatásról

2013.12.18.

Fenyőfő Község Önkormányzata Képviselő-testülete, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény / továbbiakban Szt./ 10. § (1) bekezdésében, 25. §. (3) bekezdésében, 32. § (3) bekezdésében, 38. § (9) bekezdésében, 43/B. § (1) és (3) bekezdésben, 45. § (1) és (3) bekezdésében, 46. § (1) bekezdésében, 47. § (1) bekezdésében, 50. § (3) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés a), e) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A rendelet célja

1. § (1) A rendelet célja, hogy a Képviselő-testület eleget tegyen Sztv. által előírt szabályozási kötelezettségének, és a felnőtt korúakra vonatkozó szociális gondoskodás hatáskörébe tartozó feladatait tekintve megállapítsa az egyes ellátásokra való jogosultság feltételeit, az eljárás és ellenőrzés rendjét.

(2) Az önkormányzat kinyilvánítja, hogy az általa biztosított és megszervezett szociális gondoskodás célja és rendeltetése az, hogy segítséget nyújtson azoknak, akik életkoruk, egészségi állapotuk, jövedelmi és vagyoni helyzetük folytán problémáik megoldására önerőből nem képesek. Az ellátást igénylők kötelesek arra, hogy helyzetük javítása érdekében a tőlük elvárható módon mindent megtegyenek, amennyiben pedig a támogatásra szoruló élethelyzet nekik felróható okból következett be, életmódjuk, életvezetésük megváltoztatásával kötelesek elősegíteni helyzetük javítását.

(3) A szociális gondoskodás biztosítása érdekében az önkormányzat, valamint annak szervei, továbbá a településen működő oktatási, egészségügyi és civil szervezetek kötelesek együttműködni, a tudomásukra jutott, gondoskodást igénylő problémák megoldását kötelesek kezdeményezni.

(4) Az önkormányzati rendelet alkalmazása során mindenkor figyelembe kell venni az egyes szociális ellátásokra vonatkozó szabályokat, a Sztv. rendelkezéseit.

2. A rendelet hatálya

2. § A rendelet hatálya kiterjed Fenyőfő községben lakóhellyel rendelkező, továbbá a Sztv. 3. § (1) - (3) bekezdéseiben meghatározott személyekre.

3. A rendeletben szabályozott ellátási formák

3. § 1.1 Pénzbeli ellátások:

a) időskorúak járadéka

b) rendszeres szociális segély

c) foglalkoztatást helyettesítő támogatás

d) lakásfenntartási támogatás

e) ápolási díj

f) önkormányzati segély

g) önkormányzati temetési segély

2. Természetben nyújtott szociális ellátások:

a) köztemetés

b) közgyógyellátás

c) egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság

d) pénzbeli ellátás helyett természetbeni szociális ellátás formájában nyújtható:

e) lakásfenntartási támogatás

f) az önkormányzati segély

g) az önkormányzati temetési segély

h) a rendszeres szociális segély

i) foglalkoztatást helyettesítő támogatás

3. Szociális szolgáltatásokat a Képviselő-testület külön rendeletben szabályozza

a) a falugondnoki szolgálatról szóló rendeletében, valamint

b) megállapodásokkal, figyelemmel a Sztv. által meghatározott – kötelezően biztosítandó - ellátásokra, szolgáltatásokra.

2. Hatáskörök gyakorlása

4. § (1) A Szt-ben kapott felhatalmazás alapján a képviselő-testület dönt:

a) a Sztv. 43/B. § (1) bekezdés szerinti ápolási díjról,

b) átmeneti segélyről.

(2) A képviselő-testülettől átruházott hatáskörben a polgármester dönt:

a) átmeneti - gyors - segély megállapításáról 5.000 Ft összeghatárig,

b) temetési segélyről,

c) köztemetésről.

(3) A Szt. 25. § (3) bekezdés szerint – szociális rászorultság esetén a törvényben és e rendeletben meghatározott feltételek szerint – a jegyző állapítja meg:

a) időskorúak járadékát;

b) rendszeres szociális segélyt;

c) rendelkezésre állási támogatást

d) a Szt. 41. § (1) és a 43/A. § (1) bekezdés szerinti ápolási díjat,

e) méltányossági közgyógyellátást.

f) szociális rászorultságot, az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultsághoz

g/ lakásfenntartási támogatást.

(4) A polgármester - átruházott hatáskörben hozott döntéseiről - a következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.

3. Értelmező rendelkezések

5. § E rendeletben alkalmazott fogalmak tartalmára vonatkozóan a Sztv. 4. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.

II. Fejezet

ÁLTALÁNOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK

4. Az eljárás megindítása

6. § (1) Az eljárás megindítása történhet:

a) kérelemre, illetve

b) hivatalból.

(2) A kérelmet a körjegyzőséghez kell benyújtani.

(3) A kérelmet szóban vagy írásban lehet előterjeszteni. A szóbeli kérelemről jegyzőkönyvet kell felvenni.

(4) Az eljárás hivatalból történő megindítására javaslatot tehet:

a) a települési képviselő,

b) a polgármester,

c) a körjegyző,

d) egészségügyi szerv,

e) társadalmi szervezet,

7. § (1) A szociális ellátásokra vonatkozó kérelmeket és a hivatalból indult eljárásokat környezettanulmány felvételével támasztja alá a körjegyzőség és terjeszti a hatáskörrel rendelkező szerv elé.

(2) Nem kell környezettanulmányt készíteni, ha az igénylőnél a tárgyévben már készült környezettanulmány és az igénylő körülményeiben lényeges változás nem feltételezhető.

(3) Kérelmező köteles együttműködni a körjegyzőséggel szociális helyzetének feltárásában. A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához - ha jogszabály másként nem rendelkezik - e rendelet szerint kell benyújtani a vagyoni, jövedelmi viszonyokra vonatkozó nyilatkozatot, illetve igazolást. A jövedelemszámításnál irányadó időszak, amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik:

a) - a havonta rendszeresen mérhető jövedelmeknél három hónap,

b) - az egyéb jövedelmeknél pedig egy év.

(4) A kérelemhez csatolni kell a (3) bekezdésben meghatározottakon kívül mindazokat a bizonyítékokat, amelyeket jogszabály az egyes ellátásoknál előír, továbbá amelyek az ügy elbírálásához elengedhetetlenül szükségesek.

(5) A hivatalból indult eljárásoknál a (4) bekezdésben meghatározott kérelemhez csatolandó iratokat az ügyféltől, az eljárás megindításától számított 15 napon belül kéri be a körjegyző.

8. § Amennyiben az igénylő vagy családja jövedelme vállalkozásból vagy vagyonhasznosításból származik, illetve kétség merül fel a nyilatkozat valódisága tekintetében, úgy a körjegyző beszerezheti az APEH igazolását a jövedelemadó-alapra vonatkozóan.

9. § Ha a kérelmező létfenntartását veszélyeztető körülmény áll fenn, a szociális ellátás bizonyítási eljárás nélkül az igénylő nyilatkozata alapján is megállapítható. Ilyen esetben a körjegyző a határozat kiadását követően 15 napon belül helyszíni ellenőrzéssel vizsgálja meg a nyilatkozat valódiságát. Az esetlegesen jogtalanul felvett összeg visszafizetésére a hatáskör gyakorlójának 8 napon belül javaslatot tesz.

5. A pénzbeli ellátások kifizetése, folyósítása

10. § (1) A rendszeres pénzbeli ellátások a tárgyhónapot követő hónap 5. napjáig a Fenyőfői Önkormányzat házipénztárából - készpénzben vagy folyószámlára történő átutalással -kerülnek kifizetésre.

(2) Az eseti (temetési, átmeneti stb.) segélyek illetve támogatások a hatáskörrel rendelkező szerv döntését követően legfeljebb 15 napon belül kerülnek kifizetésre a házipénztárból.

(3) Az igénylő rendkívüli élethelyzetére való tekintettel a polgármester engedélyezheti az ellátás azonnali, készpénzben történő kifizetését.

(4) Abban az esetben, ha feltételezhető, hogy az ellátást az igénylő nem rendeltetésének megfelelően használja fel, úgy a hatáskörrel rendelkező szerv elrendelheti az ellátás utalvány formájában történő biztosítását, vagy a körjegyzőség szociális feladatokat ellátó ügyintézőjének közreműködésével történő felhasználását.

6. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

11. § A jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítésére vonatkozó szabályokat a Sztv. 17. §-a tartalmazza.

7. Adatkezelés

12. § A szociális ellátásokra vonatkozó adatkezelés és adatvédelem a Sztv. 18 - 24. §-a szerint illeti meg az igénylőket. A személyes adatok védelméről szóló 1992. LXIII. tv. 3. § (5) bekezdése alapján az érintett kérelmére indult eljárásban a szükséges adatainak kezelésére való hozzájárulást vélelmezni kell. Erre a tényre az ügyfél figyelmét fel kell hívni.

III. Fejezet

PÉNZBELI ELLÁTÁSOK

8. Időskorúak járadéka

13. § 1. Az időskorúak járadékára való jogosultság feltételeit, az ellátás összegét a Sztv. 32/B - 32/E. §-ai állapítják meg.

(2) Az időskorúak járadékának megállapítása iránti kérelmet a 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet (továbbiakban: kormányrendelet) 2. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, melyhez mellékelni kell a feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat.

(3) A megállapított támogatás feltételeinek fennállását, a jogosultságot megállapító szerv kétévente egyszer vizsgálja felül.

9. Aktív korúak ellátása

14. § (1) Az aktív korúak ellátására való jogosultság feltételeit, az ellátások összegét a Sztv. 33- 37/G §-ai állapítják meg.

(2) Az aktív korúak ellátása iránti kérelemhez mellékelni kell a kormány rendeletben meghatározott nyilatkozatokat és igazolásokat, valamint a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat.

(3) A rendszeres szociális segélyre való jogosultság feltételeit a jogosultságot megállapító szerv kétévente, a foglalkoztatást helyettesítő támogatásra való jogosultság feltételeit évente legalább egyszer felülvizsgálja.

14/A. § (1) A foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülő személy köteles

1. az állami foglalkoztatási szervnél álláskeresőként történő nyilvántartásba vételét kérni, valamint

2. az állami foglalkoztatási szervvel együttműködni.

(2) Az aktív korúak ellátására, ezen belül a foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosult személy az (1) bekezdésben foglaltakon túl a jogosultság egyéb feltételeként köteles az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház és annak udvara, kertje, a kerítéssel kívül határos terület, járda tisztán tartására, az ingatlan állagának és rendeltetésszerű használhatóságának, valamint higiénikus állapotának biztosítására az alábbiak szerint:

1. az általa lakott ingatlan, az ingatlannak a kerítéssel határos területének, járdájának (járda hiányában a lakóház előtti közterület) folyamatos tisztántartása, téli időszakban a hó eltakarítása, síkosságmentesítés,

2. a lakóházhoz tartozó udvar, kert rendben tartása (különösen: szemét, lom eltávolítása), a gyom- és parlagfű mentesítés,

3. az ingatlanhoz tartozó kert rendeltetésszerű használata, művelése,

4. az ingatlan állagmegóvása érdekében a szükséges intézkedések megtétele, anyagi lehetőségei függvényében,

5. a lakás, lakóház rendeltetésszerű használata: folyamatos tisztántartása, takarítása,

6. a vizes helyiség és illemhely rendeltetésszerű használata, rendszeres takarítása, fertőtlenítése,

7. az ingatlan, valamint a hozzá tartozó kert, udvar rágcsálóktól, kártevőktől való mentesítése.

(3) Kérelmező köteles a felsoroltak folyamatos fenntartásáról gondoskodni.

(4) Az e rendeletben megállapított feltételek teljesítésére a jegyző az érintettet 10 napos határidő kitűzésével felszólítja. Amennyiben a megjelölt határidőn belül a lakókörnyezetének rendben tartásában kifogásoltakat nem teljesíti, az ellátásra való jogosultságot a jegyző a határozat meghozatala hónapjának utolsó napjával együttműködési kötelezettség hiányában megszünteti.

(5) A jogosultság feltételeként e rendeletben felsorolt feltételek betartását, megfelelő teljesítését az önkormányzat a szociális ügyekkel foglalkozó ügyintéző és a polgármester bevonásával biztosítja. Az ellenőrzést helyszíni szemle keretében kell lefolytatni. A teljesítést, vagy annak elmaradását fényképes dokumentumokkal kell alátámasztani, és a szemléről jegyzőkönyvet felvenni.

(6) A foglalkoztatást helyettesítő támogatás folyósítását meg kell szüntetni, ha az ügyfél a felszólításnak határidőben nem tesz eleget.

14/B. § (1) A Sztv. 37/B. § (1) bekezdés b) – c) pontjai alapján rendszeres szociális segélyben részesülő személy együttműködésre köteles, melynek keretében

a) - az ellátásra való jogosultságát megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 15 napon belül felkeresi az illetékes munkaügyi központ kirendeltségét – 2009.július 1-től a Pannonhalma Többcélú Kistérségi Társulás családsegítő szolgálatát – nyilvántartásba történő felvétele miatt,

b) - írásban megállapodik az együttműködésre kijelölt szervvel a beilleszkedést segítő programról,

c) - teljesíti a beilleszkedést segítő programban foglaltakat.

(2) A beilleszkedést segítő programok:

a) - tanácsadás,

b) - álláskeresésre irányuló és

c) - pályakorrekciós csoportfoglalkozások.

d) - más ellátásba juttatás segítése (pl. nyugdíj, ápolási díj, gyermeknevelési ellátások, ügyintézés segítése).

(3) Az együttműködési kötelezettség megszegésének minősül és az aktív korúak ellátását meg kell szüntetni, ha

a) - az aktív korúak ellátására való jogosultság feltételeinek vagy összegének felülvizsgálatára irányuló eljárást akadályozza, különösen, ha nyilatkozattételi, iratbemutatási kötelezettségének írásbeli felszólítás ellenére nem tesz eleget,

b) - a munkaügyi hatóság a jogellenes munkavégzés tényét két éven belül ismételten megállapította,

c) - a rendszeres szociális segélyre jogosult személy a rendszeres szociális segély folyósításának időtartama alatt az együttműködésre kijelölt szervvel fennálló együttműködési kötelezettségét neki felróhatóan két éven belül ismételten megszegi.

10. Lakásfenntartási támogatás

15. § (1) Az önkormányzat lakásfenntartási támogatást nyújt

a.) a Sztv-ben meghatározott feltételek szerinti jogosultnak (normatív lakásfenntartási támogatás),

b.) az adósságkezelési szolgáltatásban részesülő személynek

(2) Az (1) bekezdés a.) és b.) pontja szerinti támogatásra való jogosultság feltételeit a Sztv. szabályozza.

16. § (1) A lakásfenntartási támogatás pénzbeli és természetbeni ellátásként egyaránt megállapítható.

(2) Természetbeni ellátásként kell megállapítani akkor, ha

a) - a kérelem erre irányul,

b) - a kérelmező életvitele alapján feltételezhető, hogy a pénzbeli ellátás felhasználása nem a lakhatás megőrzése érdekében történik.

(3) A természetbeni ellátás formái:

a) - közüzemi díj szolgáltató részére történő átutalása,

b) - lakáscélú törlesztő részlet pénzintézet részére történő megfizetése,

c) - tüzelőanyag vagy annak beszerzésére fordítható utalvány biztosítása.

(4) Amennyiben beigazolódik, hogy a pénzben megállapított támogatás felhasználása nem rendeltetésszerűen történik, a támogatást a továbbiakban természetben folyósítandó támogatásra kell átváltoztatni.

(5) A lakásfenntartási támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell a kormányrendelet 20. §-ában meghatározott nyilatkozatokat és igazolásokat.

11. Ápolási díj

17. § (1) Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított anyagi hozzájárulás.

(2) Az önkormányzat, - 2007. január 1-től - az önkormányzat jegyzője ápolási díjat állapít meg a Sztv. 41. § (1), valamint a 43/A. § (1) bekezdésében meghatározott személy részére a Sztv. 40 - 44. §-aiban foglalt rendelkezések szerint.

(3) Az önkormányzat ápolási díjat állapíthat meg a Sztv-ben, valamint e rendeletben foglaltaknak megfelelően az önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező hozzátartozónak:

a) - aki 18. életévét betöltött tartósan beteg személy gondozását végzi, és

b) - a gondozott állapota miatt a gondozó keresőtevékenységet nem folytathat.

(4) A (3) bekezdésben meghatározott ellátás tekintetében a jogosultság megállapítása szempontjából figyelembe vehető egy főre számított családi jövedelemhatár az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-a, egyedülálló esetében annak 200 %-a.

18. § Az ápolási díj összege a 17. § (3) bekezdésben meghatározott ellátás esetében a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott alapösszeg 80 %-a.

19. § A 17. § (3) bekezdésében meghatározott ellátás e rendeletben nem szabályozott kérdéseire - különösen az ellátás megszüntetésére, az ellátás megállapításához szükséges dokumentumok benyújtására, a szolgálati időre való jogosultságra - vonatkozóan a Sztv. 42. § (2) - (3) bekezdéseiben, a 43. §-ában, valamint a 44. § (3) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.

20. § (1) Az ápolási díj megállapítására irányuló kérelmet a kormányrendelet 4. számú melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani a kormányrendelet 25. §-ában meghatározott iratokkal együtt.

(2) Az ápolási díjra való jogosultság feltételeit a jogosultságot megállapító szerv kétévente egyszer vizsgálja felül.

12.2 Önkormányzati segély

21. §3 (1) Az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére önkormányzati segély állapítható meg, ha az egy főre számított havi családi jövedelemhatár nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének (a továbbiakban: nyugdíjminimum) 100%-át. Különösen indokolt esetben a jövedelemhatártól a Képviselő-testület eltérhet.

(2) Az önkormányzati segély formái:

a) egyszeri, vissza nem térítendő készpénzjuttatás,

b) kamatmentes kölcsön,

c) rendkívüli gyógyszersegély.

(3) Önkormányzati segély az éves költségvetésben előirányzott összeg erejéig nyújtható.

(4) A Képviselő-testület az önkormányzati segélyre való jogosultságot a Hivatal nyilvántartása, környezettanulmány vagy más hatóság megkeresése útján ellenőrizheti.

(5) A Képviselő-testület az önkormányzati segély felhasználásának ellenőrzése keretében a felhasználást alátámasztó dokumentumok (számla, nyugta stb.) becsatolására hívhatja fel a jogosultat.

(6) A rendkívüli gyógyszersegély megállapításához annak indokoltságát alátámasztó orvosi igazolást kell csatolni.

22. §4 (1) Önkormányzati segély lakcímenként legfeljebb évi két alkalommal adható.

(2) Egyszeri, vissza nem térítendő készpénzjuttatás esetén a segély összege évente személyenként nem haladhatja meg a nyugdíjminimum másfélszeresét és családonként annak háromszorosát.

(3) Elemi kár esetén az önkormányzati segélyre megállapított felső határtól el lehet térni.

(4) Aktív korúak ellátásában részesülő családnak különösen indokolt esetben adható önkormányzati segély.

23. §5 (1) Kivételes méltánylást érdemlő esetben (különösen súlyos természeti csapás vagy más, a település nagyobb részét érintő kár) a 6. § (1) bekezdésében és 7. §-ában foglalt korlátozások nélkül is nyújtható önkormányzati segély életveszély elhárításához és a lakhatás elemi feltételeinek megteremtéséhez.

(2) A polgármester különös méltánylást érdemlő esetben (pl.: közeli hozzátartozó halála, természeti csapás, elemi kár, rendkívüli gyógyszerszükséglet) a 7. §-ban foglalt korlátozások figyelembevételével egyszeri készpénzjuttatást biztosíthat a kérelmező életét, egészségét, megélhetését, lakhatását súlyosan veszélyeztető helyzetben, amennyiben más lehetőség nem áll rendelkezésre. A polgármester összesen az éves önkormányzati segélykeret legfeljebb 15%-át használhatja fel azzal, hogy egyes döntéseiről a Képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatja.

24. §6

24.7 Önkormányzati Temetési segély

25. §8

26. §9

27. §10

28. §11

IV. Fejezet

TERMÉSZETBEN NYÚJTOTT ELLÁTÁSOK

29. § (1) A köztemetés elrendeléséről a polgármester dönt a Sztv. 48. §-ában foglaltak figyelembevételével.

(2) Köztemetésként csak a helyben szokásos legolcsóbb temetés rendelhető el.

25. Közgyógyellátás

30. §12

31. § (1) Szociálisan rászorultnak kell tekinteni azt a személyt (az alanyi és normatív támogatottakon túl), akinek a rendszeres gyógyító ellátásának költsége a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 20 %-át meghaladja, feltéve, hogy a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő esetén 200 %-át.

(2) Amennyiben a felmerülő gyógyszerköltség nem éri el a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 10 %-át, vagy nem tekinthető rendszeresnek, kérelmező támogatásáról közgyógyellátás helyett gyógyszertámogatás céljára megállapított átmeneti segély nyújtható.

32. § Közgyógyellátásra való jogosultság megállapításánál a Sztv-ben, a kormányrendeletben és e rendeletben foglaltakat kell alkalmazni.

26. Egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság

33. § Az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság megállapítására a Sztv. 54. §-ában, valamint a Kormányrendeletben foglaltakat kell alkalmazni.

27. Pénzbeli ellátás helyett természetben nyújtott ellátások

34. § A képviselő-testület döntése alapján a célszerű felhasználás érdekében pénzbeli ellátásra vonatkozó szabályozás alkalmazásával, természetbeni szociális ellátásként adható:

a) - a lakásfenntartási támogatás,

b) - az átmeneti segély

c) - temetési segély és a

d) - rendszeres szociális segély és a foglalkoztatást helyettesítő támogatás, a Sztv. 47. § (2) bekezdésében meghatározott mértékben és feltételek fennállása esetén.

Természetbeni ellátás különösen: a ruhanemű, az élelmiszer, a tüzelőanyag, a közüzemi díjak, illetve a személyes gondoskodás körébe tartozó ellátások térítési díjának átvállalása.

35. § (1) Az önkormányzat a szociális szolgáltatásokat, a szolgáltatások térítési díját külön állapítja meg

a.) - a falugondnoki szolgálatról szóló rendeletében, valamint

b.) - megállapodásokkal (a Sztv. szerint kötelezően biztosítandó ellátásokra, szolgáltatásokra.)

(2) A falugondnok szociális alapellátási és egyéb szolgáltatási feladatokat lát el. Szociális alapellátás keretében ellátja az

a) - étkeztetéssel,

b) - házi segítségnyújtással kapcsolatos feladatokat.

Egyéb szolgáltatási feladatok körében biztosítja a lakosság részéről felmerülő alapvető szükségletek kielégítését segítő szolgáltatásokhoz, közszolgáltatásokhoz történő hozzájutást, valamint segítséget nyújt az egyéni és közösségi szintű szükségletek teljesítéséhez.

V. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

36. § (1) E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.

(2) Egyidejűleg hatályát veszíti a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 3/1997. (IV.30.) Ör. számú rendelet, valamint az 5/1997.(XI.13.), 6/1998.(V.15.), 5/2000.(III.29.), 7/2000.(V.29.), 12/2000.(VII.6.), és a 12/2000.(XII.18.) Ör. számú rendelet módosítások.

1

A 3. §-t módosította a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

2

A 21. §-t megelőző alcímet módosította a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

3

A 21. §-t módosította a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

4

A 22. §-t módosította a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

5

A 23. §-t módosította a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

6

A 24. §-t hatályon kívül helyezte a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

7

A 25. §-t megelőző alcímet módosította a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

8

A 25. §-t hatályon kívül helyezte a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

9

A 26. §-t hatályon kívül helyezte a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

10

A 27. §-t hatályon kívül helyezte a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

11

A 28. §-t hatályon kívül helyezte a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.

12

A 30. §-t hatályon kívül helyezte a 13/2013. (XII.18.) sz. ÖR. Hatályos: 2014.01.01.