Zalakaros Város Önkormányzata képviselőtestülete 14/2004. (IV.21.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól
Hatályos: 2024. 09. 20Zalakaros Város Önkormányzata képviselőtestülete 14/2004. (IV.21.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól
Zalakaros Város Önkormányzat Képviselőtestülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (4) bekezdésében és 143. § (4) bekezdés i) pontjában, a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és határköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés j) pontjában, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 6. pontjában, 5. § (2) bekezdés b) és c) pontjában, 5. § (4) bekezdésében, 6. § (6) bekezdésében, 11. § (16) bekezdésében, 13. § (1) bekezdésében 18. § (1) és (12) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed Zalakaros Város Önkormányzat tulajdonában lévő, illetve tulajdonába kerülő ingatlan és ingó vagyonra, valamint vagyoni értékű jogokra, továbbá értékpapírokra, kárpótlási jegyekre, közhasznú társaságban és gazdasági társaságokban az Önkormányzatot megillető társasági részesedésekre.
2. § A lakások és nem lakáscélú helyiségek hasznosítására az Önkormányzat belső szabályzatai rendelkeznek.
Az Önkormányzat vagyona
3. §2 (1) Az önkormányzati vagyon rendeltetése szerint törzsvagyonból és üzleti vagyonból áll. A törzsvagyon közvetlenül a kötelező önkormányzati feladatkör ellátását vagy hatáskör gyakorlását szolgálja, minden más vagyonelem az üzleti vagyon része.
(2)3 A törzsvagyon körébe tartozó forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak körét a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (továbbiakban: Nvtv.) rendelkezéseinek figyelembe vételével e rendelet 1. melléklete állapítja meg.
4. § (1)4
(2) Az ingatlan forgalomképtelensége megszűnik, amennyiben külön jogszabály alapján lefolytatott telekrendezési eljárásban közterület jellegét megszüntetik.
(3) A Képviselőtestület kivételesen indokolt esetben a forgalomképtelen vagyon körébe tartozó vagyontárgyakat korlátozottan forgalomképessé nyilváníthat.
(4)5
5. §6
6. § [Vagyonleltár]
(1) A vagyonleltár az Önkormányzat tulajdonában – a költségvetési év zárónapján – meglévő vagyon állapot szerinti kimutatása, melynek célja az Önkormányzati vagyontárgyak számba vétele értékben és mennyiségben.
(2) A vagyonleltárban szerepeltetni kell az Önkormányzati vagyont terhelő kötelezettségeket is.
(3) A vagyonleltár az Önkormányzati vagyont törzsvagyon, ezen belül forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes, valamint forgalomképes vagyonbontásban, az egyes vagyoncsoportokon belül
a) az ingatlanokat és vagyoni értékű jogokat tételesen
b) az ingó vagyontárgyakat vagyonkezelőként összesített mérleg szerinti értékben
c) portfolió vagyont – ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – tételesen és névértéken veszi számba.
(4) A vagyonleltár alapján összeállított vagyonmérleget az éves költségvetési beszámolóhoz csatolva a Képviselőtestületnek be kell mutatni. A vagyonmérleg mellékleteként be kell mutatni az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakáscélú helyiségek jegyzékét. A jegyzéknek a helyiségek tekintetében tartalmaznia kell egyenként a használat jogcímét, a használat ellenértékét, bérleti díjának havi mértékét.
(5) A vagyonleltárak elkészítéséért az intézmények vezetői, illetve a vagyonkezeléssel megbízott szervek vezetői a felelősek.
7. § A vagyonleltár alapján képező nyilvántartás folyamatos vezetéséről, a vagyonleltár összeállításáról az ingatlanok esetében a vagyonkataszterben szereplő adatok egyezőségéről a jegyző gondoskodik.
Az önkormányzati vagyon feletti rendelkezések
8. § (1) Az Önkormányzat teljes vagyonának kezelésére, hasznosítására, gyarapítására és értékesítésére vonatkozó célkitűzéseket az Önkormányzat gazdasági programja tartalmazza.
(2) Az Önkormányzatot megilletik mindazok a jogok és terhelik mindazok a kötelezettségek, amelyek a tulajdonost megilletik, illetőleg terhelik.
(3) Az Önkormányzat tagja lehet a gazdasági társaságról szóló törvényben szabályozott vállalkozási formáknak. Az Önkormányzat a tulajdonában lévő vagyontárgyak hasznosítására, üzemeltetésére intézményt vagy gazdasági társaságot, közhasznú társaságot alapíthat.
(4) A helyi önkormányzat vállalkozása a kötelező feladatainak ellátását nem veszélyeztetheti. Az önkormányzat olyan vállalkozásban vehet részt, amelyben felelőssége nem haladja meg vagyoni hozzájárulásának mértékét. ( Ötv. 80§(3) )
(5)7 Forgalomképtelen törzsvagyon elidegenítésére, megterhelésére, biztosítékul adására azon az Nvtv. 3. § /1/ bekezdésének 14. pontja szerinti osztott tulajdon létesítésére az Nvtv. 6 § /1/ bekezdése és /5/ bekezdése szerint kerülhet sor.
(6) Az a vagyon, amely forgalomképes, hasznosítható, elidegeníthető, bérbe, használatba, koncesszióba adható, gazdasági társaságba apportként bevihető, megterhelhető, biztosítékul adható.
(7) Az Önkormányzat korlátozottan forgalomképes törzsvagyona csak az alaprendeltetésének megfelelő célra hasznosítható. A korlátozottan forgalomképes törzsvagyont elidegeníteni, használati jogát átruházni, gazdasági társaságba, vagy alapítványba bevinni vagy egyéb módon hasznosítani csak a Képviselőtestület által meghatározott funkciók biztosítása mellett, kizárólag a Képviselőtestület döntésével lehet.
(8) Az életvédelmi létesítmények hasznosítására vonatkozóan a lakások és helyiségek bérletére, valamint elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. Tv. továbbá az életvédelmi létesítmények létesítéséről, fenntartásáról és békeidőszaki hasznosításáról szóló 22/1992. /XI.29./ KTM rendelet rendelkezései az irányadóak.
(9) Az Önkormányzati tulajdonú vagyon mindennemű hasznosítását megelőzően célszerűségi és pénzügyi-gazdaságossági vizsgálatot kell tartani.
(10) A vagyonnal felelősen, rendeltetésszerűen, a kitűzött célt leginkább biztosító módon kell gazdálkodni. A Képviselőtestület a működéséhez szükséges vagyont rábízza a tulajdonában lévő gazdasági társaságokra és általa alapított intézményekre. E gazdálkodást a Képviselőtestület ellenőrzi. A gazdasági társaságok esetében a felügyelő bizottságok, intézmények esetében a jegyző közreműködésével.
Törzsvagyonra vonatkozó különös szabályok
9. § (1) Az Önkormányzat törzsvagyona hitel feltételéhez és kötvény kibocsátásához fedezetül nem használható fel és semmilyen más módon nem terhelhető meg.
(2) A Képviselőtestület az Önkormányzati törzsvagyonban lévő vagyontárgy hasznosításának, illetve működtetésének jogát az 1991. évi XI. tv. Feltételei szerint, ellenszolgáltatás fejében, koncessziós szerződés keretében átengedheti.
(3)8 A korlátozottan forgalomképes törzsvagyont hasznosítani, tulajdonjogát átruházni, azt megterhelni, azt biztosítékul adni, azon osztott tulajdont létesíteni kizárólag törvényben vagy önkormányzati rendeletben meghatározott feltételek szerint lehet.
Önkormányzati vállalkozások
10. § (1)9 A társasági jog hatálya alá tartozó önálló vállalkozás indításáról, gazdasági társaságba való belépéséről a Pénzügyi és Igazgatási Bizottság10 véleményezése után a Képviselőtestület dönt.
(2) A Képviselőtestület az előterjesztés alapján dönt az alapításról, a vállalkozás indításáról, az abban való részvételről, kijelöli az Önkormányzat képviselőjét, felhatalmazást adhat előszerződés vagy szerződés megkötésére, rendelkezik a társasági szerződésben foglalt kérdésekben.
(3) A vállalkozást az Önkormányzat létesítésekor ellátja a tevékenységi körének ellátásához szükséges induló vagyonnal. A vállalkozás gondoskodik a rábízott vagyon és más eszközök gazdaságos felhasználásáról és gyarapításáról, kötelezettségeiért a rábízott vagyonával és társasági törvény szabályai szerint felel.
(4) Az Önkormányzat által alapított és már működő intézmények vagyonát az Önkormányzat költségvetéséből egyéb forgalomképes vagy korlátozottan forgalomképes vagyona terhére gyarapíthatja.
(5) A Gránit Gyógyfürdő Rt. az Önkormányzat különleges vagyontárgya. Ennek figyelembevételével minősített többség szükséges a Gránit Gyógyfürdő Rt. ingatlan /föld, állandó építmény/ részvény, továbbá a kutak elidegenítéséhez
Az Önkormányzat közüzemi jellegű vállalkozásai
11. § (1) A közüzemi jellegű vállalkozások feladata, hogy a város lakosságának közszükségletét kielégítő alapvető szolgáltatásokat folyamatosan biztosítsa.
(2) A Képviselőtestület a közüzemi jellegű vállalkozásai részére szolgáltatási kötelezettséget írhat elő.
12. § A vállalkozásoknak nyújtott támogatások biztosítása a vállalkozásoknak nyújtott állami (önkormányzati) támogatások tilalma alóli mentességek egységes rendjéről szóló jogszabály (163/2001. (IX. 14. ) Korm. Rendelet) rendelkezéseivel összhangban történhet.
Az Önkormányzat intézményeire, közalapítvány részére bízott vagyon
13. § (1) Az Önkormányzat intézményei részére a Képviselőtestület a működéshez szükséges vagyon használati jogát a feladat ellátásához szükséges mértékben biztosítja.
(2) Az Önkormányzat intézményei a használati jogánál fogva a pénzügyi fedezet biztosításának arányában a tulajdonostól elvárható gondoskodással jogosultak és kötelesek a vagyon rendeltetésszerű használatára, működtetésére, fenntartására, hasznosítására, a vagyonhoz fűződő közterhek viselésére, és kötelesek a használatukban lévő vagyon számviteli előírások szerinti nyilvántartására és adatszolgáltatásra.
(3) Az Önkormányzat intézményeitől a vagyoni eszközök hasznosításának jogát a Képviselőtestület megvonhatja, ha az a feladat ellátásának veszélyeztetése nélkül az Önkormányzati célok megvalósítását hatékonyabban szolgálja. A megvonásról a költségvetés jóváhagyása előtt dönteni kell.
(4) Az Önkormányzat az általa létrehozott közalapítványt a Képviselőtestület döntése szerinti jellegű és mértékű vagyonnal látja el.
14. § (1) A törzsvagyon használati jogát azok az intézmények gyakorolják, amelyek az adott ingatlanban a rendelet hatálybalépésekor közszolgáltatást teljesítettek, illetve azok, amelyeket a Képviselőtestület a használatára egyéb okból feljogosít.
(2) Az Önkormányzat intézményei a használatukban lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes ingatlanokat, ingókat és egyéb javakat bevételeik növelése érdekében az alapfeladat sérelme nélkül alkalmi jelleggel bérbeadás útján, valamint a 18. §-ban meghatározottak szerint vállalkozási tevékenység folytatására hasznosíthatják. Az alkalmi jelleget meghaladó tartamú bérbeadáshoz a Képviselőtestület hozzájárulása szükséges.
(3) Az intézmény ingó vagyon elidegenítéséről 100.000,- Ft-ig az intézményvezető, 1.000.000,- Ft-ig a polgármester jogosult dönteni, melyről a következő ülésen a Képviselőtestületet tájékoztatni köteles. Az ezen felüli értékről a Képviselőtestület jogosult dönteni.
(4) A /2/ és /3/ bekezdés alapján az intézmény költségvetésében szereplő mértékű bevétel az Önkormányzat intézményének költségvetését illeti meg. Az ezen felüli eredmény felhasználásáról zárszámadásban dönt a Képviselőtestület.
15. § (1) Az Önkormányzat intézményeinek joga a használatukban lévő ingatlanok, ingók és egyéb javak hasznosításával – az alaptevékenységet nem sértő, az alapfeladat színvonalának javítása érdekében – vállalkozói tevékenységet folytatni.
(2) Az alapító okiratban nem szabályozott vállalkozási tevékenység csak a Képviselőtestület előzetes jóváhagyásával folytatható. Önkormányzati intézmény csak korlátolt felelősségű gazdasági társaságban vehet részt, a Képviselőtestület előzetes hozzájárulása alapján.
(3) A vállalkozás eredményességéért és jogszerűségéért az Önkormányzat intézményeinek vezetője felel.
(4) Az intézmény költségvetésben elfogadotton felüli vállalkozásból származó eredményeiről zárszámadásban dönt a Képviselőtestület.
16. § Az Önkormányzat intézményei gazdasági társaságokban lévő üzletrészeik hozamának felhasználására kizárólag a Képviselőtestület egyedi döntése alapján jogosultak.
17. § (1) Az intézmény a működési területéhez kapcsolódó cél elérése érdekében a Képviselőtestület előzetes hozzájárulásával alapítványt hozhat létre, illetve működő ilyen alapítványhoz csatlakozhat.
(2) Az /1/ bekezdésben meghatározott alapítványok alapításához, működéséhez az intézmény kizárólag a vállalkozói tevékenysége során elért nyereség terhére járulhat hozzá.
(3) Új alapítvány létrehozása esetén az intézmény képviseletét az alapítvány kuratóriumában biztosítani kell.
(4) Működő alapítványhoz való csatlakozás esetén a nyújtott támogatás felhasználását meg kell határozni.
Mezőgazdasági rendeltetésű földterületek hasznosítása
18. § (1) A mezőgazdasági rendeltetés földterületeket a Képviselőtestület előzetes kijelölés után haszonbérletben hasznosítja. A haszonbérlet egytől tíz évig terjedhet, mely időtartam meghatározásával az ÁRT előírásait figyelembe, kell venni.
(2) A haszonbérlőt e bérelt területre előhaszonbérleti és elővásárlási jog illeti meg.
(3) A fizetendő haszonbér mértékét a föld fekvésének, művelési ágának és kataszteri tiszta jövedelmének, valamint termelő képességének figyelembe vételével kell megállapítani.
(4) A haszonbérlő a bérelt föld művelési ágát csak a bérbeadó előzetes hozzájárulásával változtathatja meg és csak ideiglenes jellegű, 30 m2-t meg nem haladó alapterületű gazdasági épületet létesíthet az építésre vonatkozó jogszabályok szerint, melyet a haszonbérlet megszűnésekor kártalanítási igény nélkül köteles elbontani.
(5) A haszonbérleti szerződés megkötését, megszüntetését, módosítását az Önkormányzat nevében a polgármester írja alá és a megkötött szerződésről, megszüntetésről, módosításról nyilvántartást kell vezetni, melyről a jegyző gondoskodik.
Az Önkormányzat tulajdonát képező ingatlanok és vagyoni értékű jogok elidegenítésének és hasznosításának pályázati rendje
Alapelvek
19. § (1) Az esélyegyenlőség elve: A kiíró (ajánlatkérő) pályázati felhívásban (ajánlatkérésben) valamennyi ajánlattevő pályázó számára egyenlő esélyt köteles biztosítani az ajánlat megtételéhez szükséges információhoz jutás és a pályázat során alkalmazott versenyfeltételek tekintetében. A kiíró a pályázat tartalmát úgy köteles meghatározni, hogy annak alapján az ajánlattevők megfelelő ajánlatot tehessenek és a szabályszerűen, időben benyújtott pályázati ajánlatok összehasonlíthatók legyenek.
(2) A nyilvánosság elve: A pályázati eljárás során a kiíró köteles a pályázati eljárásban résztvevők számára teljes nyilvánosságot biztosítani. A nyilvánosság e rendelet szerinti követelményét a kiíró akkor is köteles biztosítani, ha a pályáztatás zártkörű (meghívásos) pályázat, vagy ajánlatkérés útján történik.
(3) A nyilvánosság elve alapján minden ajánlattevőnek joga van a kiíró által rendelkezésre bocsátott valamennyi információhoz hozzájutni. Ennek keretében a pályázó számára hozzáférhetővé kell tenni minden olyan adatot, amely nem sért üzleti titkot, és amely szükséges ahhoz, hogy a pályázónak lehetősége nyíljék megalapozott ajánlattételre.
(4) A verseny tisztaságának elve: A kiíró a pályázati felhívás közzététele után, illetve zártkörű (meghívásos) pályázat kiírás esetén azt követően, hogy a hirdetményt a pályázatra meghívottakkal közölték, a meghirdetett pályázati feltételeket köteles tiszteletben tartani, az előre nyilvánosságra hozott pályázati eljárási rendet köteles betartani, továbbá biztosítania kell a pályázat kiírásával, értékelésével kapcsolatos döntési folyamat tisztaságát.
(5) A pályázó a pályázati kiírás átvételétől köteles a pályázati eljárás ezen rendeletben szabályozott előírásait betartani.
Rendelkezés az önkormányzati vagyonnal
20. § (1)11 Önkormányzati vagyon hasznosítására a Pénzügyi és Igazgatási Bizottság12 előzetes véleménye alapján lehet javaslatot tenni.
(2) 1.000.000,- Ft értékhatár alatt az Önkormányzati tulajdonú vagyontárgyakról a polgármester dönt, kivétel az ingatlan vagyontárgy. Az ingatlanok, valamint az 1.000.000,- Ft feletti ingó egyéb vagyontárgyakról pedig minden esetben a Képviselőtestület jogosult dönteni.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeghatár feletti értékű ingókat és vagyoni értékű jogokat valamint ingatlanokat a Képviselőtestület jelöli ki eladásra, hasznosításra a hasznosítás módjának és pályáztatás induló árának megállapításával.
(4)13 Önkormányzati vagyont értékesíteni, a vagyon használatát, illetve a hasznosítás jogát átengedni (bruttó) 2514 millió Ft egyedi értékhatárt meghaladó vagyontárgyak, esetén csak nyilvános, indokolt esetben zártkörű versenyeztetési eljárás útján a legjobb ajánlatot tevő részére lehet.
(5)15 A képviselő-testület (bruttó) 2516 millió Ft egyedi értékhatár feletti vagyonhasznosítás esetében indokolt esetben dönthet a vagyontárgy zártkörű (meghívásos) versenyeztetéséről. Zártkörű versenyeztetés az alábbi esetekben lehetséges:
a) Az ingatlanon megvalósuló beruházás a város számára jelentős helyi adó bevételt biztosít;
b) Az ingatlanon megvalósuló beruházás önkormányzati feladatellátás részét képezi, vagy az önkormányzat által is támogatott, kiemelt közszolgáltatást biztosít;
c) Az ingatlan hasznosítása nyilvános pályáztatás keretében eredménytelen volt.
(6)17 Az eljárásra egyebekben a nyilvános versenytárgyalás szabályai az irányadók.
20/A. §18
Az önkormányzati követelések elengedése
20/B. §19 (1) Jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában az önkormányzatot megillető követelések közül azokról lehet lemondani:
a) amelyekre az adós ellen vezetett végrehajtás során nincs fedezet, vagy a talált fedezet a követelést csak részben fedezi,
b) amelyre a felszámolás, az adósságrendezési eljárás befejezésekor a vagyonfelosztási javaslat szerinti értékben átvett eszköz nem nyújt fedezetet,
c) mindenkori költségvetési törvényben meghatározott kis összegű követelések tekintetében, amelyet eredményesen nem lehet érvényesíteni, amelynél a végrehajtással kapcsolatos költségek nincsenek arányban a követelés várhatóan behajtható összegével (a végrehajtás veszteséget eredményez vagy növeli a veszteséget), illetve amelynél az adós nem lelhető fel,
d) amelyet bíróság előtt érvényesíteni nem lehet,
e) amely a hatályos jogszabályok alapján elévült.
f)2021 Az Önkormányzatot megillető követelést egészben vagy részben elengedni a polgármester hatáskörébe tartozó esetek kivételével a Pénzügyi és Igazgatási Bizottság javaslatára, 1.000.001 Ft fölött- maximum. 5.000.000 Ft értékhatárig a Képviselő-testület jogosult ha
fa) az adós igazolja, hogy a tartozás megfizetése családi, jövedelmi, vagyoni és szociális körülményeire tekintettel családja vagy saját maga megélhetését veszélyezteti,
fb) ha az önkormányzat fennálló követelése olyan beruházással kapcsolatosan keletkezett, amely a település életében meghatározó súllyal bíró közösséget képviselő jogi személlyel szemben áll fenn, a közösség javát szolgálja, Zalakaros város szellemi tőkéjét pozitív irányba befolyásolja, a településen maradandó értéket teremt, a településfejlesztési koncepcióba illeszkedik.
(2) A követelések behajthatatlanság jogcímén történő elengedésére a polgármester jogosult a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett.
(3) A követelések érvényesítése /behajtása/ érdekében tett intézkedéseket igazolni kell.
Lakótelkek értékesítésének rendje
21. § (1) A képviselőtestület a 20. §-ban szabályozott eljárási rend szerint értékesítésre kijelöli az önkormányzat által kialakított lakó telkeket.
(2) A lakótelkek iránti igényt a polgármesterhez kell benyújtani.
(3) A polgármester a lakótelek árának megfizetésére - kérelemre kamatmentes részletfizetést engedélyezhet.
(4) A részletfizetési kedvezmény a telekár 50 %.-ának megfizetése mellett, legfeljebb 24 hónapra adható.
A pályázat
22. § (1) A vagyonhasznosítás módjai /ingatlan, vagyoni értékű jog eladás, bérbeadás, kezelés, használat esetén/ során a 18. §. kivételével pályázat, nyilvános árverés, nyilvános árverést követő egyedi ajánlat alapján dönt a Képviselőtestület. Az egyedi ajánlat csak akkor fogadható el elsődlegesen, ha a költségvetésben és módosításaiban előre értékesítésre kijelölt az ingatlan, a vagyoni értékű jog bérbeadása, kezelése, használata. A pályázati eljárás főszabályként nyilvános, zártkörű pályázatot a 20. §. /2/ és /3/ bekezdésében felhatalmazott jogosult elrendelni.
(2) Zártkörű pályázatot kell tartani abban az esetben, ha a nyilvánosság nyomós közérdeket sértene. Elrendelhető akkor is, ha a teljesítésre csak meghatározott ajánlattevők alkalmasak.
A pályázat kiírása
23. § (1) A pályázat kiírása a Polgármesteri Hivatal feladatkörébe tartozik. A pályázat meghirdetése helyi, megyei napilapban, esetenként országos jellegű napilapban történik. Zártkörű pályáztatás esetén az érdekelt ajánlattevőket egyidejűleg és közvetlenül kell tájékoztatni.
(2) A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell különösen a pályázat tárgyának meghatározását, annak műszaki, jogi és egyéb feltételeivel együtt, az esetleges teljesítés helyét és legkésőbbi határidejét, ellenszolgáltatással kapcsolatos kikötéseket és feltételeket, az ajánlatok benyújtására, felbontási helyére és idejére, valamint a pályázati tárgyalásra vonatkozó időpontokat és szempontokat. Amennyiben e pályázat a hirdetményben rövidített szöveggel jelenik meg, utalni kell arra, hogy a teljes szöveg kitől vehető át.
(3)22 Az ajánlatok benyújtására vonatkozó időpontot a pályázati felhívásban úgy kell meghatározni, hogy a felhívás közzététele és az ajánlatok benyújtására vonatkozó időpontok között legalább 10 nap különbség legyen.
(4) A kiíró pályázati felhívás visszavonását az ajánlatok benyújtására meghatározott időpontig teheti meg. A felhívás visszavonását a pályázat meghirdetésével azonos módon kell közzétenni.
(5) A kiíró a felhívásban valamennyi ajánlattevőnek egyenlő esélyt köteles biztosítani.
A pályázati biztosíték és a pályázati ajánlat
24. § (1) A pályázaton való részvétel biztosíték adásához köthető, amelyet az ajánlat megküldésével egyidejűleg kell az ajánlattevőnek a kiíró rendelkezésére bocsátani.
(2) A pályázati biztosíték a pályázatban meghirdetett értékesítési ár 10 %-a, de minimum 5 ezer Ft, amely összeg eredményes pályáztatás esetén a vételárba beszámít.
(3) A biztosíték visszajár:
a) a pályázati felhívás visszavonásától
b) az ajánlatok érvénytelenségének, eredménytelenségének megállapításától
c) az ajánlatok elbírálásától számított 15 napon belül.
25. § (1) A pályázati ajánlat:
a) az ajánlattevő az ajánlat egyes elemeinek nyilvánosságra hozatalát megtilthatja, kivéve a nevét és az általa felajánlott ellenszolgáltatást.
b) az ajánlatot zártan kell benyújtani és fel kell tüntetni rajta az adott pályázatra utaló jelzést, a hivatal ügyviteli előadója a pályázat átvételéről elismervényt ad és gondoskodik azok elkülönített megőrzéséről a pályázati tárgyalásig.
c) az ajánlattevő az ajánlatához az elbírálástól számított 30 napig kötve marad, kivéve, ha a kiíró ezt megelőzően valamelyik más ajánlattevővel szerződést köt, vagy közli, hogy egyik ajánlattevővel sem kíván szerződést kötni.
(2) A pályázati ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő részletes nyilatkozatát, igy különösen:
a) a pályázati felhívás feltételeinek elfogadására
b) az ellenszolgáltatás teljesítésére vonatkozó kötelezettség vállalásra.
A pályázati tárgyalás
26. § (1) A pályázati tárgyalást a pályázati ajánlatok benyújtására meghatározott határidő lejártát követő 15 napon belül meg kell tartani.
(2) A pályázati tárgyaláson csak az az ajánlattevő vehet részt, aki a pályázati ajánlatát az előirt időben és tartalommal benyújtotta és igazolta, hogy a pályázati biztosítékot a kiíró rendelkezésére bocsátotta.
(3) A pályázati tárgyalást a Képviselőtestület vagy a polgármester által felkért ügyvéd vezeti.
(4) A pályázati tárgyalást nem folytathatja le az a személy, aki, vagy akinek a hozzátartozója /Ptk. 685. §. / az adott pályázati felhívásban ajánlattevőként vesz részt, illetve aki egyéb okból elfogult.
(5) A pályázatot kiíró és a pályázati tárgyalást lefolytató személy a vele szemben fennálló kizárási okot köteles haladéktalanul bejelenteni a jegyzőnek. Az elfogultságot a pályázó is bejelentheti.
(6) Az elfogultság fennállásáról a polgármester dönt.
(7) A pályázat tárgya a pályázati felhívásban szereplő, az Önkormányzat tulajdonát képező ingatlan vagy vagyoni értékű jogot eladási ára, havi bérleti díja vagy egyéb díja, amelyre vonatkozóan az ajánlatokat a pályázati kiírás szerint lehet emelni.
27. § (1) A pályázatot az az ajánlattevő nyeri meg, aki az eladási ár, havi bérleti vagy egyéb díj tekintetében a legkedvezőbb ajánlatot adja.
(2) Az eladási ár, bérleti vagy egyéb díj a képviselőtestület által meghatározott induló összegnél alacsonyabb nem lehet.
(3) Eredménytelen a pályázat, ha egyetlen ajánlat sem éri el a meghirdetett összeget, vagy a pályázatot elnyert 15 napon belül nem köt szerződést, ez esetben, ha van eredményes második pályázó, ajánlatban kell felhívni szerződéskötésre.
A pályázati ajánlatok érvénytelensége
28. § (1) Az érvénytelen ajánlatot tevők a pályázat további szakaszában nem vehetnek részt.
(2) Az ajánlatok felbontása után meg kell állapítani, hogy mely ajánlat érvénytelen. Érvénytelen az ajánlat, ha:
a) az ajánlat nem felel meg a kiírás feltételeinek, különös tekintettel az induló ár fogadására;
b) az ajánlatot a benyújtásra meghatározott határidő eltelte után nyújtották be;
c) a biztosítékot az ajánlattevő nem bocsátotta a kiíró rendelkezésére;
d) olyan ajánlattevő nyújtotta be, amelyik nem jogosult részt venni a pályázaton.
A szerződéskötés
29. § (1) A pályázatot elnyert ajánlattevővel az ajánlat elfogadásától számított 15 napon belül szerződést kell kötni. A szerződéskötési határidőnek a pályázatot elnyerő részéről történő elmulasztása esetén a szerződést a következő legjobbnak ítélt ajánlattevővel lehet megkötni, amennyiben ez az ajánlat is megfelel a pályázati kiírás feltételeinek. Ha a szerződés ebben az esetben sem jön létre, az ingatlan tekintetében új pályázatot kell kiírni, egyéb esetben a harmadik legjobb ajánlattevővel lehet szerződést kötni.
(2) A pályázót ki kell zárni az új pályázatból, amennyiben arra a hibájából meghiúsult szerződéskötés miatt kerül sor.
(3) Tulajdonjog átruházásakor ki kell kötni a tulajdonjog fenntartását a vételár teljes kiegyenlítéséig és a teljes vételár meghatározott időre történő meg nem fizetésére az ellátási jogot.
(4) A tulajdonjog átruházásához a Képviselőtestület garanciális jogokat /visszavásárlási jog, elővásárlási jog, beépítési kötelezettség, elidegenítési és terhelési tilalom, stb./ köthet ki.
(5) A (4) bekezdésben írott garanciális jogok érvényesülését a Polgármesteri Hivatal köteles vizsgálni és betartását biztosítani.
A vagyonhasznosítás bevételeinek felhasználása
30. § (1) A város vagyonának elidegenítéséből származó bevételeket az Önkormányzat vagyonának gyarapítására kell fordítani.
(2) A vagyon egyéb irányú hasznosításából származó osztalék, kamat és hozama, valamint a befolyó bérleti díjak a költségvetésben szabályozott módon használhatók fel.
(3)23 A vagyon hasznosításából elért bevételek felhasználására a Pénzügyi és Igazgatási Bizottság24 véleményezése alapján lehet javaslatot tenni a Képviselőtestületnek.
Az önkormányzati vagyonkezelő szervek jogállása.21.
31. § (1) Az Önkormányzati vagyonkezelő szervek az Önkormányzat gazdasági társaságai, intézményei, közhasznú társaságai, a Polgármesteri Hivatal.
(2) Az önkormányzati vagyonkezelő szerv a kezelésében, használatában lévő Önkormányzati vagyonnal – az Önkormányzat kötelező feladatainak sérelme nélkül – a törvénynek és e rendelet keretei között gazdálkodik.
(3) Az önkormányzati vagyonkezelő szervet jogszabályi rendelkezés alapján megillető használati jog ingyenes.
A vagyonkezelés szervezeti keretei, hatása- és feladatkörök, eljárási szabályok
32. § (1) Az Önkormányzati vagyon megóvása, üzemképességének biztosítása, az érték állandóságának megőrzése minden vagyonnal gazdálkodó szervezet számára kötelező.
(2)25 A Pénzügyi és Igazgatási Bizottság26 javasolhatja a költségvetési koncepcióval egy időben Önkormányzati vagyon hasznosítására vonatkozó koncepció készítését, melyet a polgármester terjeszt a vagyonkezelő szervek véleménye alapján a Képviselőtestület elé.
(3) Az önkormányzat vagyonának teljes körű számbavétele, az Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanoknak a 147/1992. /XI.6./ sz. Korm. Rendelet szerinti nyilvántartásáról és az ehhez kapcsolódó adatszolgáltatásról a Polgármesteri Hivatal gondoskodik.
(4) A város teljes körű forgalomképes vagyonának hasznosításával kapcsolatban felmerülő döntés-előkészítési, lebonyolítási és végrehajtási feladatok elvégzéséről a jegyző gondoskodik.
(5) Tulajdonszerzés, elidegenítés esetén az ügyintézés koordinálásáról a jegyző gondoskodik.
(6) A polgármester évente legalább egy alkalommal, a z éves költségvetési beszámolóval egyidejűleg köteles beszámolni a Képviselőtestületnek a város vagyoni helyzetéről, és a beszámolási időszakban bekövetkezett vagyoni változásokról és intézkedésekről.
(7) A jegyző felel:
a) a vagyonnyilvántartás folyamatos vezetésért
b) az ingatlan kataszter és az ingatlanokról vezetett kataszteri napló folyamatos vezetéséért;
c) a vagyonnyilvántartásnak a számvitellel, a földhivatali ingatlan nyilvántartással, az Önkormányzati intézmények nyilvántartásával és a természetbeni állapottal való egyezőségért.
(8) Az ingatlan valóságos állapotában, értékében bekövetkezett változást, új ingatlan létrejöttét, illetve a vagyonban bekövetkezett csökkenést az adott vagyontárgy kezelője, üzemeltetője, az Önkormányzat megbízásából eljáró vagyonkezelő, illetve beruházó a változás bekövetkezésétől számított 60 napon belül a változást dokumentáló okirat csatolásával együtt köteles jelenteni a jegyzőnek. Az ingatlan kataszteren a változást annak bekövetkezésétől számított 90 napon belül kell a nyilvántartáson átvezetni, szükség esetén az ingatlan nyilvántartási átvezetésről gondoskodni.
33. § Az Önkormányzati vagyonnal gazdálkodó szervezetek minden alkalmazottja, tagja és megbízottja köteles az eljárása során tudomására jutott üzleti titkot megőrizni, az üzleti titok megsértéséért munkajogi és anyagi felelősséggel tartozik.
A tulajdonosi jogok gyakorlása
A Képviselőtestület hatáskörébe tartozó tulajdonosi jogok
34. § A Képviselőtestület hatáskörébe tartozik:
1. Önkormányzati intézmény és gazdasági társaság alapítása, vezetőjének megválasztása;
2. Közalapítvány létrehozása, ahhoz történő csatlakozás;
3. Önkormányzati vagyontárgy koncesszióba adása; ingyenes átruházása, kötelezettségekről és követelésről és vagyoni értékű jogokról való lemondás harmadik személy javára értékhatárra tekintet nélkül;
4. Vagyontárgy biztosítékul nyújtása hitelfelvételhez és kötvénykibocsátáshoz;
5. Önkormányzati bérlakások esetében a lakás teljes és részlegese felújítása,
6. Tetőtér beépítés jóváhagyása valamint a beépített Önkormányzati tulajdonú ingatlanon újabb építmény /garázs, műhely, egyéb/ építéséhez, bővítéséhez való hozzájárulás megadása
7. Intézmény kezelésére bízott ingó vagyon 1 millió Ft feletti elidegenítése;
8. Ingatlan hasznosítás pályáztatás alóli felmentése értékhatárra tekintet nélkül
9. e rendelet 10. § /4/ bekezdés szerinti vállalkozási vagyon gyarapítása
10.27 Ingatlan vásárlása, cseréje, értékesítésre kijelölése, értékhatárra tekintet nélkül kivéve a 35. §-ban meghatározottakat.
A polgármester hatáskörébe tartozó tulajdonosi jogok
35. § A polgármester hatáskörébe tartozik:
1. A vagyongazdálkodás körébe tartozó Önkormányzati követelések behajtása;
2. Intézmény kezelésére bízott ingó vagyon 100 ezer és egy millió Ft közötti elidegenítése, intézmények közötti átadásának engedélyezése;
3. Az önkormányzat javára szóló öröklés és ajándékozás elfogadása, intézkedik annak átvételéről;
4. Meglévő építményekkel kapcsolatos építési /átalakítási, korszerűsítési, felújítási/ munkákhoz adható tulajdonosi hozzájárulás megadása, beleértve az építési engedélyhez tartozó hozzájárulást
5. Építési engedélyhez kötött reklámfelületek elhelyezéséhez tulajdonosi hozzájárulás megadása, szükség esetén szerződéskötés,
6. Önkormányzati tulajdonú beépítetlen telken az építéshez való tulajdonosi hozzájárulás megadása;
7. A bérlemény számlákkal igazolt bérbeszámítási igénnyel történő bérlő általi átalakításához, felújításához való hozzájárulás megadása maximum 1 millió Ft értékhatárig;
8. Önkormányzati tulajdonú ingatlan kezelőjének a kijelölése;
9. Önkormányzati tulajdont érintő társasház alapító okirat aláírása – a már elidegenített, de részletfizetés miatt jelzálogjoggal terhelt ingatlanon a jelzálogjog jogosultját megillető jogok gyakorlása;
10. A Polgármesteri Hivatalban a selejtezett és feleslegessé vált vagyontárgyak értékesítésének engedélyezése;
11. 1.000.000 Ft értékhatárig a feleslegessé vált vagyontárgyak /ingóságok/ bérbe adása, öt évet meg nem haladó ingyenes használatba adása;
12. 28. § (3) bekezdés szerinti ellátási jog gyakorlása;
13. Megbízási szerződések megkötése a költségvetés keretein belül
14. A Képviselőtestület hatáskörébe tartozó ügyekben – amennyiben halaszthatatlan a döntés, vagy üzleti titok megtartása igényli – tulajdonosi jognyilatkozatot tehet, amelynek érvényességéhez a soron következő Képviselőtestület jóváhagyása kell.
15.2829 . ingatlanra folytatott bírósági végrehajtási eljárásban az Önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlásáról szóló nemleges döntés meghozatala – a Pénzügyi és Igazgatási Bizottság30 egy tagjának egyetértésével - az önkormányzat gazdálkodási irányelveinek figyelembevételével és az ingatlanra folytatott bírósági végrehajtási eljárásban az Önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlásáról szóló döntés meghozatala az éves költségvetési rendeletben - az átruházott hatáskörben – biztosított összeg mértékéig. A döntésről a Képviselőtestület a soron következő ülésen tájékoztatni kell.
16.31 Az önkormányzati jogot érintő ingatlan további megterheléséhez való hozzájárulás:
a) amennyiben a jelzálogjoggal biztosított követelés összege 10 millió forintot nem haladja meg,
b) szerződésen alapuló elidegenítési és terhelési tilalommal biztosított ingatlan értéke 10 millió forintot nem haladja meg.
17.32 Hozzájárulhat az önkormányzat javára már bejegyzett jelzálogjog bejegyzési rangsorának megváltoztatásához, amennyiben a jelzálogjoggal biztosított követelés összege a 10 millió Forintot nem haladja meg
18.33 hozzájárulhat az önkormányzat javára bejegyezett jelzálogjog, visszavásárlási jog, elidegenítés tilalom, beépítési kötelezettség ingatlan nyilvántartásából való törléséhez, amennyiben az ingatlan tulajdoni lapja szerint a jogosultság fennállásának időtartama lejárt, vagy a fenti bejegyzésekkel biztosított kötelezettséget a kérelmező a határidő lejárta előtt teljesítette.
Az intézményvezető feladatkörébe tartozó tulajdonosi jogok
36. § Az Önkormányzati intézmény vezetője az alapító okiratban meghatározott tevékenységi körön és vállalkozási mértéken belül, alaptevékenység sérelme nélkül önállóan dönt a 4. (4) bekezdés e.) pontjában meghatározott
a) ingó vagyon elidegenítéséről és egyéb módon történő hasznosításáról bruttó 100.000 Ft egyedi értékhatárig
b) ingatlan vagy ingatlanrész használatba, bérbe adásáról, illetve bérbevételéről a 14. § (2) bekezdése szerint kell dönteni;
c) ingó vagyon megszerzéséről az éves költségvetési tervben biztosított keret terhére értékhatárra tekintet nélkül, a vonatkozó jogszabályok szerint.
37. § E rendelet alkalmazásában a tulajdonosi jogok gyakorlása az államigazgatási, illetve bírósági eljárás megindításának jogát, valamint a tulajdonosi hozzájárulást tartalmazó nyilatkozat megtételét is magában foglalja.
Záró rendelkezések
38. § (1) E rendelet az Európai Unióhoz történő csatlakozásról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napján lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg Zalakaros Város Önkormányzata Képviselőtestületének Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás szabályairól szóló 20/2000. (XI.24.) rendelete valamint Zalakaros Nagyközség Önkormányzata képviselőtestületének a lakótelkek értékesítésének rendjéről szóló 12/1992.(IX.22.) rendelete hatályát veszti.
39. § [ Az Európai Közösségek jogszabályaihoz való közelítés]
E rendelet a Magyar Köztársaság és az Európai Közösségek és azok tagállamai között társulás létesítéséről szóló, Brüsszelben, 1991. december 16-án aláírt Európai Megállapodás tárgykörében, a megállapodást kihirdető 1994. évi I törvény 3. §-ával összhangban összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.
1. melléklet
1. A 264/15 hrsz-ú út, árok megnevezésű 549 m2 nagyságú területet a törzsvagyonból törli, azt forgalomképessé nyilvánítja.
2.34
3.35 A 1124/75 hrsz-u, 6247 m2 nagyságú területet a forgalomképtelen vagyontárgyak közül törli, és azt forgalomképessé nyilvánítja.
4.36 [A Lépték 2000 Bt. 4/2004. számu telekhatár-rendezési vázrajza szerint:
5. A 494/2 hrsz-u ingatlan területéből 38nm-t a forgalomképtelen vagyontárgyak közül törli, és azt forgalomképessé nyilvánítja.
6. - A 386 hrsz-u ingatlan területe 9 nm –el növekszik.
7.37 A Zalakaros 261/38 hrsz-ú, közterület megnevetésű 1 ha 0101 m2 területű ingatlanból a számú változási vázrajz szerint kialakításra kerülő 372 m2 nagyságú területet a törzsvagyonból törli, azt forgalomképessé nyilvánítja.
8.38 A Zalakaros 1234 hrsz-ú, közút megnevezésű 2175 m2 területű ingatlanból a 45/2010. munkaszámú változási vázrajz szerint kialakításra kerülő 110 m2 nagyságú területet a törzsvagyonból törli, azt forgalomképessé nyilvánítja.
9.39 A Zalakaros 0139/1 hrsz-ú, 4885 m2 nagyságú és a 0139/2 hrsz-u, 2465 m2 nagyságú kivett záportározó területekből a számú változási vázrajz szerint kialakításra kerülő 4347 m2 nagyságú területet a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak közül törli, és azt fogalomképessé nyilvánítja.
10.40 Zalakaros 273 hrsz-ú kivett közút megnevezésű 2397 nm nagyságú belterületi ingatlant magánúttá nyilvánítja, azt a törzsvagyonból törli és forgalomképessé nyilvánítja.
11.41 A Zalakaros 261/38 hrsz-ú közterület megnevezésű 1 ha 0101 m2 területű ingatlanból a GEOMOL Földmérő Bt. 29/2012. számú változási vázrajza szerint kialakításra kerülő 938 m2 nagyságú területet a törzsvagyonból törli, azt forgalomképessé nyilvánítja, így a telekalakítás után a rendelet 1. számú mellékletében szereplő 261/38 hrsz-t törli, és azt a megosztás után keletkező 261/40 hrsz-ú, kivett közterület megnevezésű, 9163 m 2 nagyságú földrészlettel kiegészíti, a 3. számú mellékletet a megosztás után keletkező 261/39 hrsz-ú, kivett Tourinform Iroda és udvar megnevezésű, 938 m 2 nagyságú földrészlettel egészíti ki.
12.42 A korlátozottan forgalomképes Zalakaros 773 hrsz-ú kivett iskola megnevezésű 9495 m2 területű ingatlanból a Földmérő Kft. 27/2012. számú változási vázrajza szerint kialakításra kerülő 3563 m2 nagyságú területet a törzsvagyonból törli, azt forgalomképessé nyilvánítja, így a telekalakítás után a rendelet 2. számú mellékletében szereplő 773 hrsz-t törli, és azt a megosztás után keletkező 773/1 hrsz-ú, kivett iskola megnevezésű, 5932 m 2 nagyságú földrészlettel kiegészíti, a 3. számú mellékletet a megosztás után keletkező 773/2 hrsz-ú, kivett sportpálya megnevezésű, 3563 m 2 nagyságú földrészlettel egészíti ki.
13.43 A Zalakaros 0139/1 hrsz-ú 4885 m2 nagyságú kivett záportározó területből a 28/2009 számon záradékolt változási vázrajz alapján a kialakításra kerülő 0139/4 hrsz-ú 1046 m2 nagyságú területet a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak közül törli, és azt fogalomképessé nyilvánítja.
14.44
15.45 A Zalakaros 261/42 hrsz-ú 5265 m2 nagyságú kivett területet a forgalomképtelen vagyontárgyak közül törli, és azt forgalomképessé nyilvánítja.
16.46 A Zalakaros 350/1 hrsz-ú 70 m2 nagyságú kivett területet (út) a forgalomképtelen vagyontárgyak közül törli, és azt forgalomképessé nyilvánítja.
17.47 A Zalakaros, 1124/75 hrsz-ú kivett közterület megnevezésű ingatlanból Dömötörfy András földmérő 24/2017. munkaszámú telekhatár-rendezési vázrajza alapján a Zalakaros, 1624 hrsz-ú ingatlanhoz csatolandó 85 m2 nagyságú területrészt forgalomképessé nyilvánítja,
18.48 A Zalakaros, 1124/75 hrsz-ú kivett közterület megnevezésű ingatlanból Dömötörfy András földmérő 24/2017. munkaszámú telekhatár-rendezési vázrajza alapján a Zalakaros, 1625 hrsz-ú ingatlanhoz csatolandó 126 m2 nagyságú területrészt forgalomképessé nyilvánítja,
19.49 A Zalakaros, 1124/75 hrsz-ú kivett közterület megnevezésű ingatlanból Dömötörfy András földmérő 24/2017. munkaszámú telekhatár-rendezési vázrajza alapján
20. a Zalakaros, 1626 hrsz-ú ingatlanhoz csatolandó 146 m2 nagyságú területrészt forgalomképessé nyilvánítja,
21.50 A Zalakaros, 1124/75 hrsz-ú kivett közterület megnevezésű ingatlanból Dömötörfy András földmérő 24/2017. munkaszámú telekhatár-rendezési vázrajza alapján a Zalakaros, 1627 hrsz-ú ingatlanhoz csatolandó 191 m2 nagyságú területrészt forgalomképessé nyilvánítja,
22.51 A Zalakaros, 1124/75 hrsz-ú kivett közterület megnevezésű ingatlanból Dömötörfy András földmérő 24/2017. munkaszámú telekhatár-rendezési vázrajza alapján a Zalakaros, 1628 hrsz-ú ingatlanhoz csatolandó 303 m2 nagyságú területrészt forgalomképessé nyilvánítja.
23.52 A Zalakaros 261/33 hrsz-ú kivett közút megnevezésű 1 ha 3372 m2 területű ingatlanból a Dömötörfy András földmérő üzemmérnök által készített 35/2018. számú változási vázrajz alapján a változási vázrajz szerinti elhelyezkedésben 5 m2 nagyságú területrészt forgalomképessé nyilvánít.
24.53 A Zalakaros 261/39 hrsz-ú kivett iroda, kerékpáros központ és udvar megnevezésű 938 m2 területű ingatlanból a Dömötörfy András földmérő üzemmérnök által készített 35/2018. számú változási vázrajz alapján a változási vázrajz szerinti elhelyezkedésben 80 m2 nagyságú területrészt forgalomképessé nyilvánít.
25.54 A Zalakaros 261/40 hrsz-ú kivett közterület megnevezésű 8791 m2 területű ingatlanból a Dömötörfy András földmérő üzemmérnök által készített 35/2018. számú változási vázrajz alapján a változási vázrajz szerinti elhelyezkedésben 160 + 105 + 238 = 503 m2 nagyságú területrészt forgalomképessé nyilvánít. A változási vázrajz alapján a 261/40 hrsz-ú ingatlanból kialakuló 261/47 hrsz-ú kivett közforgalom elöl el nem zárt magánút megnevezésű, 238 m2 nagyságú ingatlant forgalomképessé, míg a 261/48 hrsz-ú kivett közterület megnevezésű 8288 m2 nagyságú ingatlant forgalomképtelen törzsvagyonná nyilvánít, s egyúttal a 261/40 hrsz-ú ingatlant a törzsvagyonból törli.
26.55
27.56 A Zalakaros 261/49 hrsz-ú 0.1441 m2 nagyságú kivett beépítetlen terület művelési ágú ingatlant, Dömötörfy András földmérő üzemmérnök által készített 34/2021. számú változási vázrajz alapján forgalomképessé nyilvánítja
28.57 A Zalakaros 767/1 hrsz-ú 1033 m2 nagyságú kivett közterület művelési ágú ingatlant, Dömötörfy András földmérő üzemmérnök által készített 12/2022. számú változási vázrajz alapján forgalomképessé nyilvánítja
29.58 A Zalakaros 767/2 hrsz-ú 359 m2 nagyságú kivett közterület művelési ágú ingatlant, Dömötörfy András földmérő üzemmérnök által készített 12/2022. számú változási vázrajz alapján forgalomképessé nyilvánítja.
30.59 A Zalakaros 261/50 hrsz-ú kivett közterület művelési ágú ingatlanból a Bázis Földmérő Bt. (8831 Nagykanizsa, Szentgyörgyvári út 61/a) által készített 25/2021. számú változási vázrajz alapján a változási vázrajz szerinti elhelyezkedésben 17 m2 + 350 m2, összesen 367 m2 nagyságú területrészt forgalomképessé nyilvánít.
31.60 A Zalakaros 261/48 hrsz-ú kivett közterület művelési ágú ingatlanból a Bázis Földmérő Bt. (8831 Nagykanizsa, Szentgyörgyvári út 61/a) által készített 25/2021. számú változási vázrajz alapján a változási vázrajz szerinti elhelyezkedésben 243 m2 nagyságú területrészt forgalomképessé nyilvánít.
A bevezető a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (III. 21.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 7/2012. (III.01.) Ör. 1. §-a
Módosította a 36/2012. (IX.14.) Ör. 1. §-a
Hatályon kívül helyezte a 7/2012. (III.01.) Ör. 2. §-a
Hatályon kívül helyezte a 7/2012. (III.01.) Ör. 2. §-a
Hatályon kívül helyezte a 7/2012. (III.01.) Ör. 3. §-a
Módosította a 36/2012.(IX.14.) Ör. 2. §-a
Módosította a 36/2012.(IX.14.) Ör. 3. §-a
A 10. § (1) bekezdése a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja szerint módosított szöveg.
Módosította a 15/2007.(VI.15) sz. ör. 1.§-a
A 20. § (1) bekezdése a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja szerint módosított szöveg.
Módosította a 15/2007.(VI.15) sz. ör. 1.§-a
Módosította a 15/2007.(VI.15) sz. ör. 2.§a
Módosította a 4/2008.(II.15) sz. ör.
Megállapította a 15/2007.(VI.15). sz. ör. 2.§-a
Módosította a 4/2008.(II.15) sz. ör.
Megállapította a 15/2007.(VI.15). sz. ör. 2.§-a
Hatályon kívül helyezte a 7/2012. (III.01.) Ör. 4. §-a
Megállapította a 15/2007.(VI.15). sz. ör. 4.§-a
Kiegészítette az f-fa-fb. ponttal a 33/2013. (XI.28.) Ör. 1. §-a
A 20/B. § (1) bekezdés f) pont nyitó szövegrésze a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 4. § c) pontja szerint módosított szöveg.
Módosította a 22/2007.(X.30) számú ör. 1.§-a
A 30. § (3) bekezdése a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 4. § d) pontja szerint módosított szöveg.
Módosította a 15/2007.(VI.15) sz. ör. 1.§-a
A 32. § (2) bekezdése a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 4. § e) pontja szerint módosított szöveg.
Módosította a 15/2007.(VI.15) sz. ör. 1.§-a
Módosított a 19/2006.(XI.16) számú ör. 2.§-a
Megállapította a 19/2006.(XI.16) számú ör. 1.§-a
A 35. § 15. pontja a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (IX. 22.) önkormányzati rendelete 4. § f) pontja szerint módosított szöveg.
Módosította a 15/2007.(VI.15) sz. ör.1.§-a
Megállapította a 19/2006.(XI.16) számú ör. 1.§-a
Megállapította a 15/2007.(VI.15.) sz. ör. 5.§-a
Megállapította a 15/2008.(IV.25) számú ör.
hatályon kívül helyezte a 22/2013.(VI.28.) Ör.
1.sz. függelék mód. 10/2009. (IV.01.) sz. Ör.
1.sz. függelék mód. 14/2009. (IV.22.) sz. Ör.
1.sz. függelék mód. 7/2010. (V.21.) sz. Ör.
1. sz. függelék mód. 7/2010. (V.21.) sz. Ör.
1.sz. függelék mód. 7/2010. (V.21.) sz. Ör.
1.sz. függelék mód. 23/2010. (XII.11.) sz. Ör.
1.sz. függelék mód. 13/2012. (III.23.) Ör.
1.sz. függelék mód. 13/2012. (III.23.) Ör.
1.sz. függelék mód. – kiegészítette a 22/2013.(VI.28.) Ör.
Hatályon kívül helyezte a 33/2013. (XI.28.) Ör. 2. §-a
Kiegészítette a 33/2013. (XI.28.) Ör. 3. §-a
Kiegészítette a 7/2014. (IV.29.) Ör.
kiegészítette a 179/2017. (IX.14.) számú határozat.
kiegészítette a 179/2017. (IX.14.) számú határozat.
kiegészítette a 179/2017. (IX.14.) számú határozat.
mód .kiegészítette a 179/2017. (IX.14.) számú határozat.
kiegészítette a 179/2017. (IX.14.) számú határozat.
kiegészítette a 4/2019 (III.14.) Ör. 1.§-a. Hatályos 2019. március 15-től.
kiegészítette a 4/2019 (III.14.) Ör. 1.§-a. Hatályos 2019. március 15-től.
kiegészítette a 4/2019 (III.14.) Ör. 1.§-a. Hatályos 2019. március 15-től.
Hatályon kívül helyezte a 5/2022.(II.10.) önkormányzati rendelet
Kiegészítette az 5/2022.(II.10.) önkormányzati rendelet
Az 1. melléklet 28. pontját a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2022. (XI. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet 29. pontját a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2022. (XI. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet 30. pontját a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet 31. pontját a Zalakaros Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (IX. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.