GYÖNGYÖSTARJÁN KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATÁNAK 30/2004. (XII. 30.) RENDELETE

AZ EGYES HELYI KÖZSZOLGÁLTATÁSOK KÖTELEZŐ IGÉNYBEVÉTELÉRŐL

Hatályos: 2014. 01. 01- 2014. 06. 30

[5] Gyöngyöstarján Önkormányzati Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény. 16. § (1) bekezdésében, valamint a  hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény (továbbiakban: Hgt.) 23. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján – figyelemmel a jegyző hulladékgazdálkodási feladat és hatásköréről szóló 241/2001. (XII. 10.) Korm. rendeletben, a települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló 242/2000. (XII. 23.) Korm. rendeletben, a hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztásáról és a közszolgáltatási szerződésről szóló 64/2008. (III. 28.) Korm. rendeletben, a települési hulladékkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 224/2004 (VII. 22.) Korm. rendeletben, a hulladékgazdálkodási bírság mértékéről, valamint kiszabásának és megállapításának módjáról szóló 271/2001. (XII. 21.) Korm. rendeletben, a települési szilárd és folyékony hulladékkal kapcsolatos közegészségügyi követelményekről szóló 16/2002. (IV. 10.) EüM rendeletben, továbbá az egyes helyi közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló 1995. évi XLII. törvényben foglaltakra – az alábbi rendeletet alkotja:




  1. Fejezet

Általános rendelkezések






A rendelet alkalmazási köre




1. § 


A rendelet hatálya Gyöngyöstarján Község közigazgatási területére terjed ki.



A rendeletet alkalmazni kell valamennyi ingatlan tulajdonosára, birtokosára, használójára függetlenül attól, hogy a tulajdonos természetes, vagy jogi személy, illetőleg jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet.



Nem alkalmazható a rendelet a veszélyes hulladékokra, valamint a települési folyékony hulladékra és az ezekhez kapcsolódó tevékenységre.






Hulladékkezelési közszolgáltatás




2. § 


Gyöngyöstarján Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) a jelen rendeletben foglaltak szerint hulladékkezelési közszolgáltatást (továbbiakban: közszolgáltatást) szervez és tart fenn.



A közszolgáltatás kiterjed a települési szilárd hulladék rendszeres gyűjtésére, elszállítására, ártalmatlanítására és kezelésére.



[5] A település közigazgatási területén a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett közszolgáltató, az önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés alapján 2015.12.31. napjáig, a AVE Gyöngyösi Hulladékkezelő Kft. (Gyöngyös, Kenyérgyár út 17.) (továbbiakban: Közszolgáltató)



[13] Az Önkormányzat a közüzemi csatornahálózatba vagy a vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról szóló kormányrendeletben meghatározott módon engedélyezett egyedi szennyvízkezelés után befogadóba nem vezetett háztartási szennyvíz begyűjtésére közszolgáltatást (a továbbiakban: szennyvíz begyűjtési közszolgáltatás) szervez és tart fenn.



[13] A szennyvíz begyűjtési közszolgáltatást a (4) bekezdésben meghatározott Gyöngyöstarján közigazgatási területén keletkezett háztartási szennyvizek esetén a Terra-Vita Környezetgazdálkodási Kft. (3300 Eger, Grónay S. u. 10) végzi. Az ártalmatlanítás helye: Gyöngyös, szennyvíztisztító telep.






Értelmező rendelkezések




3. § 


E rendelet alkalmazásában:

  1. Települési szilárd hulladék: A háztartásokból származó, jogszabályi előírásoknak megfelelő zárt rendszerű célgéppel szállítható szilárd hulladék, illetőleg a háztartási hulladékhoz hasonló jellegű és összetételű, azzal együtt kezelhető más hulladék.
  2. Hulladékkezelő: Aki a települési szilárd hulladékot gazdasági tevékenysége körében az ingatlan tulajdonosától átveszi, begyűjti, elszállítja, tárolja, hasznosítja, illetve ártalmatlanítja.
  3. Hulladékkezelési tevékenység: A hulladék gyűjtése, begyűjtése, szállítása, előkezelése, tárolása, hasznosítása és ártalmatlanítása.
  4. Közszolgáltató: Gyöngyöstarján község közigazgatási területén, a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos helyi közszolgáltatás ellátására e rendelet szerint kizárólagosan feljogosított hulladékkezelő.
  5. Közszolgáltatási díj: Az ingatlantulajdonos által a közszolgáltatás igénybevételéért a gyűjtést, szállítást végző szolgáltatónak fizetendő, az önkormányzat rendeletében meghatározott díjfizetési időszakra vonatkozóan megállapított díj.
  6. Hulladékgazdálkodási bírság: E rendelet alkalmazásában – az ingatlantulajdonos a települési hulladék gyűjtésére és átadására vonatkozó kötelezettségét megszegi, vagy a települési hulladék kezelésére szervezett hulladékkezelési közszolgáltatás igénybevételét mellőzve jogellenesen hulladék-elhelyezése történik, vagy a kötelezett az önkormányzati rendeletben foglalt, egyéb hulladékgazdálkodással összefüggő kötelezettségeit megszegi – a bírság kiszabására a települési önkormányzat jegyzője jogosult.
  7. Ingatlantulajdonos: Az ingatlan tulajdonosa, birtokosa, vagy használója.

8.    [2] Hulladékgyűjtő sziget (gyűjtősziget): a háztartásokban keletkező, hasznosításra alkalmas, különböző fajtájú, elkülönítetten gyűjtött, háztartási hulladék begyűjtésére szolgáló, lakóövezetben, közterületen kialakított, felügyelet nélküli, folyamatosan rendelkezésre álló begyűjtőhely, szabványosított edényzettel.






  1. Fejezet

A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatás






Jogok és kötelezettségek






Az önkormányzat jogai és kötelezettségei




4. § 


Gyöngyöstarján Önkormányzat közigazgatási területén keletkezett lakossági szilárd hulladék összegyűjtésének, elszállításának és ártalommentes elhelyezésének megszervezése az önkormányzat kötelessége.






Az ingatlantulajdonos jogai és kötelezettségei




5. § 


Az önkormányzat által megszervezett közszolgáltatás igénybevételére a közigazgatási területen lévő lakott ingatlan tulajdonosa e rendelet előírásai szerint köteles.



Az ingatlan tulajdonosa a háztartási szemetet kizárólag szabványos (110 l, illetve 50 l űrtartalmú) házi szeméttároló edényben gyűjtheti.



Az ingatlantulajdonos köteles az ingatlanán keletkező, vagy birtokba került települési szilárd hulladékot az e rendeletben meghatározott módon, vagy helyen gyűjteni, továbbá hasznosításáról, vagy ártalmatlanításáról gondoskodni. E kötelezettség teljesítése során az ingatlantulajdonos köteles:

  1. az ingatlanán keletkező hulladék mennyiségét alacsony szinten tartani,
  2. a települési szilárd hulladékot – különös tekintettel a hulladék további kezelésére – az elszállításra való átvételig gyűjteni, illetve tárolni, ennek során megfelelő gondossággal eljárni annak érdekében, hogy a hulladék mások életét testi épségét, egészségét és jó közérzetét ne veszélyeztesse, a természetes és épített környezetet ne szennyezze, a növény és állatvilágot ne károsítsa, a közrendet és a közbiztonságot ne zavarja;
  3. az ingatlanán keletkező települési szilárd hulladék kezelésére az önkormányzat által szervezett közszolgáltatást igénybe venni, illetve a hulladékot a begyűjtésre, e rendeletben feljogosított szolgáltatónak átadni és a közszolgáltatási díjat megfizetni.



[2] Ha az ingatlantulajdonos a tulajdonosváltozás, vagy egyéb ok folytán a közszolgáltatás igénybevételére kötelezetté válik, köteles ezt a tény keletkezését követő 30 napon belül írásban bejelenteni a Közszolgáltatónak.



Nem terheli a (3) bekezdésben foglalt kötelezettség az ingatlantulajdonost az olyan beépítetlen ingatlan tekintetében, ahol nem tartózkodik és ahol hulladék sem keletkezik.



A közszolgáltatás igénybevételére kötelezett ingatlantulajdonos a közszolgáltatásból nem vonhatja ki magát arra való hivatkozással, hogy a szolgáltatást a hulladéktermelés hiányában nem, illetve csak részben veszi igénybe.




6. § 


Az ingatlantulajdonos a gyűjtőedényt az ingatlana területén belül köteles tárolni. Azt közterületen tartósan elhelyezni kizárólag az önkormányzat külön rendeletében meghatározott közterület-használati engedély alapján szabad.



Az ingatlantulajdonos köteles a gyűjtőedényét a hulladék elszállítása céljából a szolgáltató által megjelölt időpontban, a közterületen a begyűjtést végző gépjárművel megközelíthető és ürítésre alkalmas helyen elhelyezni. A kihelyezett gyűjtőedény nem akadályozhatja a jármű- és gyalogosforgalmat, nem járhat baleset vagy károkozás veszélyének előidézésével.



A hulladék elszállítása céljából kihelyezett gyűjtőedény fedelének – a közterület szennyezésének elkerülése érdekében – lecsukott állapotban kell lennie. A hulladékot a gyűjtőedényben úgy kell elhelyezni, hogy az edény mozgatásakor és ürítésekor a környezetébe ne kerüljön ki, valamint a gépi ürítést ne akadályozza.



A kihelyezett edényekből még használható dolgokat kiválogatni (guberálni) tilos.




7. § 


Az ingatlantulajdonos köteles gondoskodni a gyűjtőedény tisztántartásáról, fertőtlenítéséről, rendeltetésszerű használatáról és a környezetének tisztántartásáról.



Ha a gyűjtőedényben olyan nedves hulladékot helyeztek el, amely az edényben összetömörödött vagy befagyott, illetve az edényben lévő hulladékot úgy összepréselték, hogy emiatt az edényt nem lehet kiüríteni, az ingatlantulajdonos a Közszolgáltató felhívására köteles az edényt üríthetővé, illetve használhatóvá tenni.



Tilos a gyűjtőedénybe folyékony, mérgező, tűz- és robbanásveszélyes anyagot, állati tetemet, vagy egyéb veszélyes anyagot elhelyezni, amely veszélyeztetheti a begyűjtést, ürítést végző személyek, vagy más személyek életét, testi épségét, egészségét.



Ha a károkozás nem róható fel a szolgáltatónak, a használhatatlanná vált gyűjtőedény javítása, pótlása, illetve cseréje az ingatlantulajdonost terheli.






Gazdálkodó szervezetekre vonatkozó külön szabályok




8. § 


Azon gazdálkodó szervezetek, akik a lakásuktól külön telephelyen végeznek gazdasági tevékenységet minimum 50 literes szeméttároló edényre kötelesek közületi szerződést kötni.



Azon gazdálkodó szerveztetek, akik tevékenységüket a lakóingatlanaikon végzik, minimum 110 literes űrtartalmú lakossági szerződést kötelesek kötni.



A közületi hulladékszállítási közszolgáltatási szerződést közvetlenül a Közszolgáltatóval kell megkötni.



Gazdálkodó szervezetek akkor kötelesek a közszolgáltatást igénybevételére, ha a gazdasági tevékenységével összefüggésben keletkezett települési hulladékának kezeléséről az (5) bekezdésben foglaltaknak megfelelően nem gondoskodik.



Az a gazdálkodó szervezet, amely az illetékes környezetvédelmi felügyelőség által engedélyezett, települési szilárd hulladék ártalmatlanítására alkalmas hulladékkezelési berendezéssel, létesítménnyel rendelkezik, a közszolgáltatás kötelező igénybevétele alól mentesül, ha a tevékenysége során képződött települési szilárd hulladék ártalmatlanításáról ebben a berendezésben, létesítményben gondoskodik.



Az a gazdálkodó szervezet, amely a kötelező közszolgáltatást – az (5) bekezdésben foglaltak alapján – nem veszi igénybe, a külön jogszabályban meghatározott módon és tartalommal köteles a tevékenysége során keletkező hulladék mennyiségét és összetételét fajtánként nyilvántartani, az általa végzett kezelésről, a kezelt és a kezelés eredményéből származó hulladékról nyilvántartást, a kezelőlétesítmény működéséről üzemnaplót vezetni és ezekről a hatóságnak bejelentést tenni. A gazdálkodó szervezet a közszolgáltatás alá nem tartozó hulladékának mennyiségéről, összetételéről, keletkezésének forrásáról és kezelésének módjáról köteles a jegyzőt tájékoztatni. Ha a gazdálkodó szervezet e tájékoztatási kötelezettségét elmulasztja, a közszolgáltatást köteles igénybe venni.






A szolgáltató jogai és kötelezettségei




9. § 


A Közszolgáltató a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően:

  1. Köteles a rendelet hatálya alá tartozó ingatlanokon keletkezett hulladékot rendszeresen elszállítani, a kijelölt hulladék-lerakóhelyre, illetve annak ártalmatlanításáról, a szakmai környezetvédelmi szabályoknak megfelelő módon gondoskodni.
  2. Köteles a gyűjtőedény kiürítését kíméletesen, az elvárható gondossággal végezni.
  3. Haladéktalanul köteles a szabályszerűen kihelyezett gyűjtőedény ürítése során, az esetleg keletkezett szennyeződés takarításáról gondoskodni.
  4. A gyűjtőedényben okozott kárt a szolgáltató térítésmentesen haladéktalanul köteles kijavítani, ha a károkozás neki felróható okból következett be. A szolgáltató köteles az ebből eredő karbantartási munka, és javítás időtartamára helyettesítő gyűjtőedényt, használhatatlansága esetén a másik gyűjtőedényt biztosítani.




10. § 


A szolgáltató hulladék gyűjtését zárt rakodófelületű gépjárművel, heti egy alkalommal keddi napon végzi el.



A Közszolgáltató gépjárműve a település adottságai miatt, a

  1. Brassó utcát,
  2. Dobó-közt,
  3. Vág-közt,
  4. Széchenyi utca 7., 9., 11. számú, továbbá a 44., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 56., 57., 58., 59., 62., 64. számú ingatlanokat; illetve
  5. a Dobó utca 3-5. számú ingatlanokat kivéve

a település minden utcáját érintve, az ingatlanok előtt, e rendeletben szabályozott módon elhelyezett tárolóedényeket, köteles kiüríteni



Amennyiben a szállítási nap ünnepnapra, vagy munkaszüneti napra esik, úgy a szolgáltató az írott, vagy elektronikus sajtóban, valamint a helyben szokásos módon, a szállítás legközelebbi időpontjáról köteles értesíteni a közszolgáltatást igénybevevő ingatlantulajdonosokat.






Lomtalanítás




11. § 


A lomtalanítás megszervezéséről és lebonyolításáról az önkormányzat gondoskodik a közszolgáltatás keretében, külön díj felszámítása nélkül.



A szolgáltató kizárólag a lomtalanítás alá tartozó háztartási szilárd hulladék elszállítására köteles.



A hulladékot elszállítás céljából, az ingatlantulajdonos az önkormányzat által hirdetmény útján előzetesen megjelölt helyeken és időpontban helyezheti el.



Az elszállítandó hulladékgyűjtésre szolgáló edényt (konténer) úgy kell elhelyezni a közterületen, hogy a jármű- és a gyalogos forgalmat ne akadályozza, a begyűjtő szállítóeszköz által jól megközelítő legyen, a zöldterületet és a növényzetet ne károsítsa, továbbá ne járjon baleset, vagy károkozás veszélyének előidézésével.






Szelektív hulladékgyűjtés




11/A.§[2]


A hulladék termelője, birtokosa köteles, a hulladékgyűjtő szigeteken elhelyezett szelektív gyűjtőedényekben a meghatározott anyagminőség szerint elkülönített hulladék gyűjtésére. A gyűjtés során a hulladék termelője, birtokosa köteles az elhelyezendő hulladék térfogatának lehetőség szerinti legkisebbre történő csökkentésére (pl.  PET palackok és fémdobozok összenyomása)






Közszolgáltatás szünetelése




12. § 


A közszolgáltatás teljesítése csak törvényben, vagy kormányrendeletben meghatározott esetekben szüneteltethető, vagy korlátozható.






III/B. Fejezet

A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó  közszolgáltatás [13]




12/A.§ [13]


A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatásra a II. és III. fejezet rendelkezéseit a jelen fejezetben foglalt eltéréssel kell alkalmazni.




12/B. §[13]


Az ingatlantulajdonos a háztartási szennyvizet zárt szennyvíztárolóban köteles gyűjteni és a jelen rendeletben megjelölt közszolgáltatónak átadni.



Az ingatlantulajdonos az (1) bekezdésben foglalt kötelezettsége alól akkor mentesül, ha engedéllyel rendelkező házi szennyvíztisztító művel rendelkezik.




12/C. §[13]


A közszolgáltató az érintett ingatlanokról legfeljebb kéthavi gyakorisággal szállítja el a háztartási szennyvizet.




12/D. §[13]


A háztartási szennyvíz elszállítására szervezett közszolgáltatás legmagasabb díjait jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza.




12/E. §[15]


A nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatásra jelen rendelet 5. § (2) bekezdése, 6. §-a, 8. § (1) és (2) bekezdése, 10. § (1) és (2) bekezdése, 11. §-a, 11/A. §-a nem alkalmazható.






  1. Fejezet

Közszolgáltatási díj






Díjfizetési kötelezettség




13. § 


Az Önkormányzat által szervezett szolgáltatásért minden lakott ingatlantulajdonos díjfizetési kötelezettséggel tartozik.



A szolgáltatás díját az Önkormányzat évente felülvizsgálja és azt legkésőbb január 01. fordulónappal állapítja meg a Közszolgáltató által előzetesen benyújtott irat alapján.



[13]




14. § 


[5] A szolgáltatást igénybevevő ingatlantulajdonosokkal az egyedi háztartási hulladékszállítási szerződések megkötését, illetve azok módosítását a Közszolgáltató végzi.



A szerződések módosítása minden esetben a következő negyedév első napján lép hatályba, és az edényzet űrtartalma szerint a negyedév első tíz napjáig módosítható .



[3] A szállítási díj befizetése esetén a szolgáltatást igénybevevő ingatlantulajdonos címkét kap. A címkét a hulladéktároló edényzetre kell felragasztani.




15. § 


[14] A díjfizetés elmaradása esetén a hátralék beszedéséről a jegyző gondoskodik az irányadó jogszabályok szerint.






Adatvédelem




15/A.§ [2]



[6] A közszolgáltatással összefüggő személyes adatokat (közszolgáltatást igénybe vevő neve, lakcíme, születési helye, ideje, anyja neve) a Közszolgáltató csak saját, a közszolgáltatási tevékenységével összefüggő célra használhatja, illetve hatósági megkeresésre adhatja ki.



A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény előírásait kell betartani.



[6] A Közszolgáltató a közszolgáltatási szerződésekről köteles nyilvántartást vezetni és folyamatosan tájékoztatni az Önkormányzatot azon ingatlanokról, melyekre közszolgáltatási szerződést kötöttek, a közszolgáltatási szerződést módosították vagy megszüntették. Az Önkormányzat a Közszolgáltató által megküldött hibás adatokról a Közszolgáltatót 15 napon belül tájékoztatja.



Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas, csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig, harmadik személynek nem adható ki.






  1. Fejezet

A helyi hulladékgazdálkodási terv




16. § 


A Hgt. 35. §-ában meghatározottak alapján az Önkormányzat Helyi Hulladékgazdálkodási Tervet készít, figyelemmel Hgt. 37. § (4) és (5) bekezdéseire, valamint a hulladékgazdálkodási terv részletes tartalmi követelményeiről szóló 126/2003. (VIII. 15.) Korm. Rendeletben foglaltakra.



A Helyi Hulladékgazdálkodási Tervet jelen rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.






  1. Fejezet

Vegyes és záró rendelkezések




17. §[9]


[12]



[11]



[12]




18. §[9]


Ez a rendelet 2005. január 1. napján lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a Gyöngyöstarján Község Önkormányzatának 4/2004. (II. 20.) számú rendelete.



A kihirdetésről a jegyző gondoskodik.


Gyöngyöstarján, 2004. december 30.


Szamosvölgyi Péter sk.

Papp Zoltán sk.

polgármester

jegyző



Záradék:

[1]    A 30/2004. (XII. 30.) számú rendelet kihirdetve: 2004. december 30.
[2]    A 13/2006. (VI. 23.) számú rendelet kihirdetve: 2006. június 23-án, hatályba lép 2006. április 1-jén.
[3]    A 17/2009. (IX. 11.) számú rendelet kihirdetve: 2009. szeptember 11-én, hatályba lép 2009. október 1-jén.
[4]    A 24/2009. (XII. 18.) számú rendelet kihirdetve: 2009. december 18-án, hatályba lép 2010. január 1.
[5]    A 3/2011. (II. 4.) önkormányzati rendelet kihirdetve 2011. február 4-én, hatályba lép 2011. január 1-jén.
[6]    A 25/2011. (X. 28.) önkormányzati rendelet kihirdetve 2011. október 28-án, hatályba lép 2011. október 29-én.
[7]    A 28/2011. (XII. 16.) önkormányzati rendelet kihirdetve 2011. december 16-án, hatályon kívül helyezte a 3/2012. (II. 3.) önkormányzati rendelet.
[8]    A 3/2012. (II. 3.) önkormányzati rendelet kihirdetve 2012. február 3-án, , hatályba lép 2012. január 1-jén.
[9]    A 6/2012. (III. 19.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2012. április 15-én.
[10]    A 11/2012. (IV. 27.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2012. április 28-án.
[11]    A 20/2012. (IX. 7.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2012. szeptember 8-án.
[12]    A 24/2012. (XI. 30.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2012. december 1-jén.
[13]    A 33/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2013. január 1-jén.
[14]    A 8/2013. (IV. 26.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2013. május 4-én.
[15]    A 23/2013. (XII. 30.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2014. január 1-jén.

[1] A 30/2004. (XII. 30.) számú rendelet kihirdetve: 2004. december 30.

[2] A 13/2006. (VI. 23.) számú rendelet kihirdetve: 2006. június 23-án, hatályba lép 2006. április 1-jén.

[3] A 17/2009. (IX. 11.) számú rendelet kihirdetve: 2009. szeptember 11-én, hatályba lép 2009. október 1-jén.

[4] A 24/2009. (XII. 18.) számú rendelet kihirdetve: 2009. december 18-án, hatályba lép 2010. január 1.

[5] A 3/2011. (II. 4.) önkormányzati rendelet kihirdetve 2011. február 4-én, hatályba lép 2011. január 1-jén.

[6] A 25/2011. (X. 28.) önkormányzati rendelet kihirdetve 2011. október 28-án, hatályba lép 2011. október 29-én.

[7] A 28/2011. (XII. 16.) önkormányzati rendelet kihirdetve 2011. december 16-án, hatályon kívül helyezte a 3/2012. (II. 3.) önkormányzati rendelet.

[8] A 3/2012. (II. 3.) önkormányzati rendelet kihirdetve 2012. február 3-án, , hatályba lép 2012. január 1-jén.

[9] A 6/2012. (III. 19.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2012. április 15-én.

[10] A 11/2012. (IV. 27.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2012. április 28-án.

[11] A 20/2012. (IX. 7.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2012. szeptember 8-án.

[12] A 24/2012. (XI. 30.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2012. december 1-jén.

[13] A 33/2012. (XII. 21.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2013. január 1-jén.

[14] A 8/2013. (IV. 26.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2013. május 4-én.

[15] A 23/2013. (XII. 30.) önkormányzati rendelet hatályba lép 2014. január 1-jén.


Gyöngyöstarján, 2013. december 30.



Dr. Jakab Csaba

jegyző