Barcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2004.(II.6.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat tulajdonában lévő közterületi hirdetőtáblák használatának rendjéről

Hatályos: 2019. 11. 22

Barcs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2004.(II.6.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat tulajdonában lévő közterületi hirdetőtáblák használatának rendjéről

2019.11.22.

Barcs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. §. (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed Barcs Város közigazgatási területén az önkormányzat tulajdonában lévő, közterületeken felállított közterületi hirdetőtáblák (a továbbiakban: közterületi hirdetőtáblák) használatára.

Az üzemeltető

2. § (1) A közterületi hirdetőtáblák rendeltetésszerű használatát, karbantartását, hirdetmények kihelyezését, eltávolítását (a továbbiakban: üzemeltetés) azok a magán- és jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságok végezhetik (a továbbiakban: üzemeltető), akik a tulajdonossal a (4) bekezdésben foglalt kivétellel pályázati eljárás lefolytatása után üzemeltetési szerződést kötnek.

(2) a) Egy pályázó esetén az üzemeltetési jog térítés nélkül nyerhető el. b) Több pályázó esetén versenytárgyalást kell lefolytatni az üzemeltetési jog elnyerésére. Az induló licitet a képviselőtestület a pályázati felhívás kiírásának elrendelésével egyidejűleg határozatban állapítja meg.

(3) a) Az üzemeltetési szerződés 5 éves időtartamra szól. b) Az üzemeltetési szerződést a dátum szerint megjelölt határidő lejárta előtt bármelyik fél a másik félhez intézett írásbeli nyilatkozattal felmondhatja. A felmondási idő legalább 30 nap és a felmondás a hónap utolsó napjára szólhat.

(4) Az üzemeltetési szerződést a képviselő-testület határozatával több alkalommal meghosszabbíthatja az üzemeltető hozzájárulásával, ha az üzemeltető tevékenységét megfelelőnek ítéli meg.

(5) Az (1) bekezdés szerinti üzemeltetési szerződés hiányában az üzemeltetést a Móricz Zsigmond Művelődési Központ és Dráva Közérdekű Muzeális kiállítóhely2 (a továbbiakban: üzemeltető) végzi.

Az üzemeltetés feltételei

3. § (1) a) A hirdetőtáblákra hirdetményt kizárólag az üzemeltető helyezhet ki, illetve távolíthat el onnan. b) Jelen rendelet alkalmazásában hirdetmény a falragasz, felirat, plakát, szórólap, értesítés, ábrázolás, tájékoztató, valamint választási hirdetmény és kampányanyag, akár nyomdai úton vagy házilag készült, továbbá ami a hatályos jogszabályok alapján hirdetménynek, plakátnak minősül.

(2) Az üzemeltető a hirdetőtáblák hirdetési díjait saját maga állapítja meg, amit az üzemeltetési szerződés megkötését követő 15 napon belül és legalább egy alkalommal köteles közzétenni a helyi televízió képújságságában, a helyi rádióban, a helyi újság soron következő számában, illetve folyamatosan kifüggeszteni a közterületi hirdetőtáblákra.

(3) Az üzemeltető feladatai:

a) Plakátok, hirdetmények kihelyezése és eltávolítása a megrendelő igénye alapján a (2) bekezdésben foglaltak szerint közzétett díjazás ellenében a b-d) pontokban meghatározott kivételekkel.

b) A tulajdonos önkormányzat és Polgármesteri Hivatal hirdetményeinek, plakátjainak ingyenes elhelyezése.

c) A tulajdonos önkormányzat intézményei hirdetményeinek az üzemeltető által megállapított és a (2) bekezdésben foglaltak szerint közzétett díj 1/3-a fejében történő elhelyezése.

d) A tulajdonos önkormányzat és intézményei azon hirdetményeit, amelyeknek a kihelyezését jogszabály kötelezően elírja, az üzemeltető akkor is köteles kihelyezni, ha ezzel más megrendelőkkel szemben vállalt kötelezettségeit nem tudja teljesíteni.

e) A hirdetőtáblák tisztántartása, szükség szerinti mázolása, és a pályázati felhívás kiírásakor a képviselő-testület által határozatban megállapított értéket meg nem haladó károk, meghibásodások kijavítása.

f) A 3. §. (2) bekezdése szerint a hirdetési díjak megállapítása, közzététele.

g) A hirdetni kívánók tájékoztatása érdekében minden hirdetőtáblán jól látható helyen legalább 1 db - a környezeti hatásoknak ellenálló anyagból készült - tájékoztató elhelyezése, amelynek tartalma:

ga) figyelmeztetés arra, hogy a hirdetőtáblákra hirdetményt csak az üzemeltető helyezhet el vagy távolíthat el onnan,

gb) a hirdetmény elhelyezésének díját /Ft/nap/hirdetmény/,

gc) az üzemeltető nevét, székhelyét, telefonszámát.

h) Jelen rendeletben foglaltak betartása.

i) Az üzemeltető a kifüggesztésre átvett hirdetményekről köteles nyilvántartást vezetni az alábbiak szerint:

ia) hirdető neve /megnevezése/, lakcíme /székhelye/,

ib) hirdetmény közelebbi megnevezése, db száma,

ic) hirdetmény elhelyezésének időpontja, időtartama,

id) a hirdetmény elhelyezésének költsége.

j) A kifüggesztett hirdetmények 1 példányát az i) pont szerinti nyilvántartás mellékleteként 1 évig meg kell őrizni.

Pályázati eljárás szabályai

4. § (1) A 2. §. (1) bekezdésében megnevezett üzemeltetési szerződés csak a tulajdonos által kiírt pályázati felhívás versenytárgyalásának győztesével, egy pályázó esetén a pályázóval köthető a 2. §. (4) bekezdésében foglalt kivétellel.

(2) A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:

a) A pályázat benyújtására jogosultak körét a 2. §. (1) bekezdésében foglaltak szerint.

b) A közterületi hirdetőtáblák számát.

c) A 3. §. (3) bekezdésében meghatározott üzemeltetői feladatokat.

d) Felhívást a pályázó azonosító adatainak közlésére, okmányok csatolására.

e) A pályázat benyújtásának határidejét, helyét.

f) Az üzemeltetés időtartamát dátum szerint.

g) Tájékoztatást arról, hogy egy pályázó esetében az üzemeltetési jog térítés nélkül nyerhető el.

h) A versenytárgyalás helyét, idejét több pályázat esetén.

i) A versenytárgyalás induló licitjét a 2. §. (2) bekezdésének b) pontja alapján.

j) Tájékoztatást a hirdetési díjak megállapítási és közzétételi kötelezettségéről.

k) Felhívást arra, hogy a pályázatot írásban kell benyújtani.

(3) A pályázati felhívást a helyi médiában kell megjelentetni, továbbá ki kell függeszteni a Polgármesteri Hivatal belső és külső hirdetőtábláján és a közterületi hirdetőtáblákon.

(4) A pályázatnak tartalmaznia kell:

a) A pályázó

aa) nevét (nem magánszemély esetén megnevezését, képviselőjének nevét),

ab) születési helyét, idejét, anyja nevét (nem magánszemély esetén cégbejegyzés, vállalkozói engedély számát),

ac) lakcímét (székhelyét, telephelyét),

ad) adószámát (törzsszámát).

b) Kötelezettségvállalást arra, hogy a pályázó betartja a jelen rendeletben foglaltakat.

c) A pályázathoz mellékelni kell:

ca) engedélyezési iratot,

cb) magánszemély esetén erkölcsi bizonyítványt.

(5) Több pályázat beérkezése esetén a versenytárgyalást a Városfejlesztési, Turisztikai Bizottság3 folytatja le.

(6) Egy pályázat beérkezése esetén a pályázóval, több pályázat beérkezése esetén a versenytárgyalás nyertesével az üzemeltetési szerződést a polgármester köti meg a pályázati felhívásban szereplő feltételekkel, dátum szerint meghatározott 5 éves időtartamra és 2. § (3) bekezdésének b) pontjában foglalt felmondási szabállyal.

Vegyes rendelkezések

5. §

6. § Tilos minden olyan hirdetmény, plakát közzététele, amely:

a) jogszabályba ütközik,

b) közerkölcsöt sért,

c) személyiségi jogokat sért.

d) az érdekeltek megtévesztésére alkalmas.

7. § Hirdetmények és plakátok a belföldi reklám- és hirdetési tevékenységről szóló jogszabályokban, valamint a választójogi törvényekben előírt rendelkezések betartása mellett helyezhetők el a közterületi hirdetőtáblákon.

Szabálysértési rendelkezések

8. §

Záró rendelkezések

9. § (1) E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.

(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik az SZMSZ szerinti helyben szokásos módon.

(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a közterületi hirdetőtáblák használatának rendjéről szóló 12/1996.(VIII.2.) számú önkormányzati rendelet.

Z á r a d é k

10. § E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.