Vámospércs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2005. (XI. 1.) önkormányzati rendelete

Az elektronikus ügyintézés bevezetéséről

Hatályos: 2009. 10. 21- 2024. 05. 13

Vámospércs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2005. (XI. 1.) önkormányzati rendelete

Az elektronikus ügyintézés bevezetéséről

2009.10.21.

Vámospércs Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban:Ket.) 160. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján –figyelemmel az Európai Unió célkitűzéseire, különösen az eEurope 2005. ajánlásban foglaltakra - az elektronikus ügyintézés bevezetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. § A közigazgatási hatósági eljárás során az ügyek elektronikus úton - azok kivételével, amelyek esetében magasabb jogszabály rendelkezései alapján biztosítani kell az elektronikus út ügyfél által történő igénybevételének lehetőségét – nem intézhetők.1

Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) portál: a használók számára a település egészéről, valamint az aktuális önkormányzati hírekről, az önkormányzattal kapcsolatos információkról tájékoztatást nyújtó, véleménycseréhez és ügyintézéshez lehetőséget biztosító internetes felület;

b) belső ügyintézési rendszer: az önkormányzatnál létesített, a Ket. rendelkezéseit felölelő, közigazgatási munkafolyamatot megvalósító informatikai rendszer, az e-ügyintézés alapvető eszköze, amely előre meghatározott ügymenetleírásokat is tartalmaz.

Általános rendelkezések

3. § (1) Az önkormányzat elektronikus tájékoztató szolgáltatás működtetését és a közigazgatási hatósági ügyek elektronikus intézését fokozatosan vezeti be.

(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben foglalt szolgáltatások bevezetéséig köteles biztosítani az elektronikus ügyintézéshez szükséges személyi és tárgyi feltételeket.

(3) Az önkormányzat a (2) bekezdésben foglalt személyi feltételek biztosítása során a portálon közzéteendő adatok összegyűjtésére adatfelelőst jelöl ki.

(4) Az adatfelelős tartozik felelősséggel a portálon közzétett adatok pontos, naprakész és folyamatos közzétételéért és az adatközlőnek való megküldéséért.

(5) Az önkormányzat adatközlő személyt jelöl ki, aki felel a megküldött adatok portálon való közzétételéért.

(6) Az önkormányzat a (2) bekezdésben foglalt tárgyi feltételek biztosítása során figyelemmel van az adatközlő, adattovábbító távközlési infrastruktúra kialakítására, üzemeltetésére, közreműködik a szükséges hardver, szoftver eszközök biztosításában.

Az önkormányzat elektronikus elérhetősége

4. § (1) Az önkormányzat portáljának elérhetősége: www.vamospercs.hu

(2) Az önkormányzat elektronikus levelezési (e-mail) címe: info@vamospercs.hu2 (3) Az önkormányzat vezetőinek és köztisztviselőinek elektronikus elérhetősége –az elektronikus tájékoztató szolgáltatás keretében- a portálon kerül közzétételre.

A helyi elektronikus tájékoztató szolgáltatás általános szabályai

5. § (1) Az önkormányzat elektronikus tájékoztató szolgáltatás működtetése keretében köteles bárki számára hozzáférhetővé tenni a portálját, amely adatbázisnak alkalmasnak kell lennie arra, hogy az állampolgárok tájékozódhassanak az önkormányzattal kapcsolatos általános információkról.

(2) Az önkormányzat a hatáskörébe tartozó ügyek intézéséről elektronikus tájékoztatót tesz közzé, figyelemmel a Ket. 164. §-ában foglalt rendelkezésekre.

(3) Az elektronikus tájékoztató szolgáltatás által közzétett tájékoztatók és formanyomtatványok listája a portálon kerül megjelenítésre.

(4) Az önkormányzat portáljának – a Ket. X- fejezetében foglaltakon túlmenően- az alábbi feltételeknek kell megfelelnie az e-ügyintézés vonatkozásában:

a) az önkormányzatnak az ügyfelek személyes megjelenéséhez kötött hatósági ügyek intézését elektronikus úton történő előzetes időpontfoglalással lehetővé kell tennie,

b) a portálnak rendszeresen frissített információkat kell tartalmaznia. A helyi elektronikus ügyintéssel kapcsolatos szabályok

A helyi elektronikus ügyintéssel kapcsolatos szabályok

6. § (1) Az elektronikus közigazgatási ügyintézés igénybevételének lehetőségét – melyet körét az 1. § határozza meg – a hatóság saját információs felületén, a portálon keresztül biztosítja.3

(2) A portálon az elektronikusan is intézhető ügyekben biztosítani kell az elektronikus ügyindítás lehetőségét.

(3) Az elektronikus ügyindítás lehetőségét az ügyfél regisztrációt követően veheti igénybe. Az ügyfél regisztrálásának feltétele az ügyfél személyes megjelenése során előterjesztett szóbeli kérelme, továbbá a regisztrációs űrlap kitöltése – mely során meg kell adnia a természetes személyazonosító adatait és elektronikus levélcímét is- és aláírása.

(4) A regisztrációt követően az ügyfél azonosítót és jelszót kap a rendszertől, melyek segítségével lehetővé válik az elektronikus ügyindítás.

(5) A (3) bekezdésben meghatározott regisztrálás végrehajtására kizárólag a Polgármesteri Hivatal erre kijelölt ügyintézője jogosult.

(6) Az ügyfél által a regisztráció során a hatósággal közölt adatok helyességéért és pontosságáért az ügyfél tartozik felelősséggel, továbbá a rendszertől kapott azonosító és jelszó esetében szintén az ügyfélnek kell gondoskodnia az adatok védelméről.

(7) Az elektronikus ügyindítást az ügyfél kezdeményezi a portálon keresztül. Az ügyindítás folyamata a következő:

a) a regisztrált ügyfél saját azonosítója útján történő belépése a rendszerbe,

b) az adott ügy kiválasztása az indítható ügyek listájából,

c) a formanyomtatvány kitöltése,

d) a formanyomtatvány továbbítása a hatóság felé

(8) A helyi elektronikus ügyintézés belső ügyintézői rendszeren keresztül történik. (9) Az elektronikus ügyintézés során egyszerűsített határozat hozható, ha a hatóság a kérelemnek helyt ad, és nincs az ügyben ellenérdekű ügyfél.

7. § E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelvbe ütköző rendelkezést nem tartalmaz.4

Záró rendelkezések

7. § (1) Jelen rendelet 1-3. §-ai 2005. november 1-jén lépnek hatályba.

(2) Jelen rendelet 4-5§-ai 2006. január 1-jén lépnek hatályba.

(3) Jelen rendelet 6. §-a 2006. május 1-jén lép hatályba.

1

Módosította: a 2/2009. (II.16.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2009. február 17. napjától

2

Módosította: a 2/2009. (II.16.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2009. február 17. napjától

3

Módosította: a 2/2009. (II.16.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2009. február 17. napjától

4

Módosította: a 14/2009. (X.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2009. október 21.