Törökszentmiklós Városi Önkormányzata Képviselő-testületének 38/2005. (X. 14.) önkormányzati rendelete
Törökszentmiklós Város Önkormányzatának leltározási rendjéről
Hatályos: 2005. 10. 14- 2023. 07. 28Törökszentmiklós Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 38/2005. (X.14.) önkormányzati rendelete
Törökszentmiklós Város Önkormányzatának leltározási rendjéről
2005-10-14-tól
1. §.
Törökszentmiklós Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat költségvetési szervei esetében engedélyezi a leltározás két évenkénti végrehajtását a könyvviteli mérlegben értékkel nem szereplő, használt és használatban levő készletek, kis értékű immateriális javak, tárgyi eszközök leltározását.
2. §.
A leltározást azonban minden esetben kötelező végrehajtani a költségvetési szerv átszervezése, összevonása, beolvasztása, egyesülése, illetve jogutód nélkül végleges megszűnése esetén.
3. §.
A Képviselő-testület a leltározáshoz használatos dokumentumokat a következő mellékletek szerinti tartalommal fogadja el:
- leltározási utasítás: 1. sz. melléklet,
- leltározási ütemterv: 2. sz. melléklet,
- leltározási értesítés: 3. sz. melléklet,
- leltározással kapcsolatos feladatok elvégzéséhez kapcsolódó megbízólevél: 4. sz. melléklet,
- leltározás megkezdése előtti jegyzőkönyv: 5. sz. melléklet,
- leltározás befejezéséről készítendő jegyzőkönyv: 6. sz. melléklet,
- leltárellenőr által végzett ellenőrzésekről készítendő jelentés: 7. sz. melléklet.
4. §.
A tárgyi eszközök leltározásához használatos leltárfelvételi íveket, tárgyi eszköz listákat a kis- és nagyértékű tárgyi eszközök analitikus nyilvántartására használt számítógépes programokból kell kinyomtatni. A leltár kiértékelése és az eltérés kimutatása szintén a számítógépes programok használatával történik.
5. §.
A leltározással kapcsolatos szigorú számadású nyomtatványok részben önállóan gazdálkodó intézmények részére történő kiadásának dokumentálására a 8. sz. melléklet szerinti nyilvántartó lapot kell használni.
6. §.
E rendelet a kihirdetés napján lép hatályba.
1. sz. melléklet a 38/2005. (X. 14.) számú rendelethez
LELTÁROZÁSI UTASÍTÁS
Törökszentmiklós Város Polgármesteri Hivatala és a hozzá tartozó, részben önállóan gazdálkodó intézmények leltározással összefüggő feladatait a számvitelről szóló 2000. évi C. Tv és az Államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló, többször módosított 249/2000. (XII.24.) sz. Kormányrendelet határozza meg.
A 200…. évi beszámoló elkészítéséhez, a mérleg tételeinek alátámasztásához az említett kormányrendelet, valamint az Önkormányzat vagyonrendelete alapján a vagyonnal gazdálkodók és az egyes vagyontárgyakat üzemeltetők a rájuk bízott vagyonról a leltározási szabályzatban meghatározottak szerint a tárgyi eszközök, raktári készletek esetében tételes mennyiségi felvétellel, az egyéb eszközök és források tekintetében egyeztetéssel leltárt kell készíteni.
A leltár fordulónapja: 200…. december 31.
A leltározási időszak:
Tárgyi eszközök: ………………………..
Egyéb eszközök és források: ………………………..
A leltározásban közreműködő szervek:
- Polgármesteri Hivatalnál:
Szociális Csoport
Építési Iroda
Kulturális Iroda
Beruházási Csoport
Pénzügyi Iroda
Gyámhivatal
Titkárság
Igazgatási Csoport
Adócsoport
- A Polgármesteri Hivatalhoz tartozó, részben önállóan gazdálkodó intézmények.
A Polgármesteri Hivatal a leltározással kapcsolatos feladatok végrehajtását koordináló Leltározási Bizottságot hoz létre.
- A leltározás vezetője: a Pénzügyi és Beruházási Osztály vezetője
- A leltározásban közreműködők részéről:
Szociális Csoport vezetője
Építési Iroda vezetője
Kulturális Iroda vezetője
Beruházási Csoport vezetője
Pénzügyi Iroda vezetője
Gyámhivatal vezetője
Titkárság vezetője
Igazgatási Csoport vezetője
Adócsoport vezetője
Részben önállóan gazdálkodó intézmények vezetői.
- A leltározási folyamat ellenőrzését végzi:
a belső ellenőr
és a részben önállóan gazdálkodó intézmények ellenőre
200... évi leltározás főbb szakaszai:
1. A leltározás végrehajtása
A leltározás megkezdése előtt biztosítani kell a nyilvántartásoknak a könyvvitellel megegyező, előírásszerű naprakész állapotát.
A tárgyi eszközök esetében a befejezetlen beruházások állományának felülvizsgálata, az aktiválások rendezése.
Az elhasználódott, feleslegessé vált eszközök feltárása, értékesítésük, selejtezésük, az egyeztetés megkezdése előtti időpontban történő rendezésük az érvényben lévő belső szabályzatok alapján.
2. A leltár végrehajtása, bizonylatai
A tárgyi eszközök mennyiségi felvétele, valamint a főkönyvi számlák egyeztetése az analitikus nyilvántartásokkal, illetve a főkönyvi könyvelés okmányival, az eltérések tisztázása.
A tárgyi eszközökhöz, raktári készletekhez gépi leltárív, a kisértékű eszközökhöz személyi és munkahelyi kisértékű nyilvántartó lap felelősönként használható.
3. A leltározás módszerei:
3.1. Mennyiségi felvétel:
Az ingatlanok, gépek, berendezések, üzemeltetésre, kezelésre, bérbe és koncesszióba adott tárgyi eszközök leltározás ennyiségi felvétellel, a nyilvántartások alapján a felvétel alkalmával való összehasonlítással. A mennyiségi felvétel során a leltáríven szereplő mennyiségi adatot egyeztetni kell a Vagyonkataszterrel, az esetleges eltérésekről írásban haladéktalanul értesíteni kell a Vagyonkataszter nyilvántartóját, akinek a javítást kézjegyével ellátva 3 munkanapon belül végre kell hajtani. Ezen túlmenően el kell végezni a Földhivataltól megkért tulajdoni lap másolattal történő egyeztetését.
Raktári készletnél a számítógépes leltáríven tényleges felvétellel.
A leltározás megkezdése előtt az itt meghatározott feladat elvégzéséhez a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi és Beruházási Osztálya, valamint a részben önálló intézmények gazdasági irodái a leltár segédleteként elkészített leltárfelvételi ívet, az ahhoz megfelelő leltárfelvételi jegyet a leltározási csoportok rendelkezésére bocsátja.
Határidő: ………………………..
Felelősök: Polgármesteri Hivatal részéről:
………………………….
………………………….
Részben önálló intézmények esetében az intézmény gazdasági ügyintézője
3.2. Belső egyeztetés
a. Az immateriális javak, a követelések (ideértve a kölcsönöket, a beruházási előleget és az aktív pénzügyi elszámolásokat), a vagyonkezelésben lévő értékpapírok, illetve a dematerializált értékpapírok, valamint a források egyeztetése.
b. A rendelkezésre álló, másik fél által korábban megküldött szerződések, megállapodások, számlák, adás-vételt igazoló okmányok, képviselő testületi határozatok, banki kivonatok, értesítések, piaci értéket igazoló dokumentumok alapján történő egyeztetés.
3.3. Egyeztető levél
A 200... december 31-i állapotot tartalmazó egyeztető levél a követelések és kötelezettségek leltározását igazolja. Az egyeztetési írásos formája a követelés állomány elfogadtatását szolgálja.
A leltár megkezdése előtt gondoskodni kell a követelések behajthatatlanná minősítésről, valamint ezen tételek törléséről.
Az eljárás alapja a 249/2000. (XII.24.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdésének vonatkozó rendelkezései.
Ezt követően el kell végezni a fennmaradó követelésállomány leltározását, majd el kell végezni az adósok, vevők minősítését. A pénzügyileg nem rendezett követeléseknél a rendelkezésre álló információ alapján értékvesztést kell elszámolni, ha vélelmezhető a meg nem térülés.
Az adósok, vevők minősítése során vizsgálni kell a vevő, az adós jövedelmi helyzetét, fizetőképességét, likviditási gondjainak tartósságát, továbbá azt, hogy a vonatkozó szerződés alapján garancia érvényesítésére van-e mód és esély, csődeljárást, felszámolási eljárást indítottak-e vele szemben, ha igen, a követelés milyen mértékű kielégítésére lehet számolni.
Behajthatatlan követelés a leltárban nem szerepelhet.
3.4. Nem gazdasági kapcsolatból származó követelések, kötelezettségek egyeztetése:
Helyi adók leltározása, a gépi adatbázisból kiíratott hátralékosok és túlfizetések listája alapján a behajthatatlanság és elévülések vizsgálata, értékvesztés elszámolása.
3.5. Speciális egyeztetések:
- saját tőke
- tartalékok
- aktív és passzív pénzügyi elszámolások esetén.
A leltározási munka elkezdését megelőzően a 3.2-3.5 pontokban meghatározott feladatok elvégzéséhez a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi és Beruházási Osztálya a leletár segédletként elkészített, a 200………………….-i állapotot tükröző egyeztetendő kimutatást 200. ………………………-ig a leltározási csoportok rendelkezésére bocsátja.
A rendelkezésre álló információk alapján a leltározási csoportoknak 200... ……………... és 200……………... között folyamatosan gondoskodni kell a 3.3 pontban meghatározott feladatok végrehajtásáról.
Határidő: 200…………………..
Felelős: A Pénzügyi és Beruházási Osztály vezetője
4. A mennyiségi leltárfelvételhez kapcsolódó utófeladatok
A leltár befejezési határideje 200………………... A leltárfelvételi jegyeket folyamatosan, de legkésőbb 200………………...-én át kell adni a leltározás vezetőjének.
Az átvett leltárfelvételi íveket a vagyonkataszteri nyilvántartó az eltérések ellenőrzését követően a számítógépes vagyonnyilvántartásban rögzíti, ezt aláírásával igazolja.
A rögzítést követően a leltárfelvételi íveket a Pénzügyi Iroda munkatársai a tárgyi eszköz analitikus nyilvántartásban is rögzíti, majd a tárgyi eszköz nyilvántartó és a vagyonkataszter nyilvántartó a két nyilvántartás egyeztetésének tényét írásos formában, hitelt érdemlően dokumentálja. A raktári készlet leltárkiértékelését a részben önálló intézmények gazdasági ügyintézői végzik.
Határidő: 200………………...-200………………...
Felelős: ………………...
A leltár előkészítő értekezletre a Polgármesteri Hivatal III. emeleti nagytermében, 200………………...-én ….. órától kerül sor, ahol a leltározással kapcsolatos megbízólevelek, leltár ütemterv leltározási utasítás, jegyzőkönyv a leltár megkezdése előtt kiosztásra kerülnek.
A Polgármesteri Hivatalhoz tartozó részben önálló intézmények a leltározást a saját Leltározási Szabályzatuk és Leltározási Utasításuk szerint végzik.
A leltár kiértékelés végső határideje: 200………………....
A leltározás alapján a Pénzügyi és Beruházási Osztálynak a rendelkezésre álló adatok alapján össze kell állítani a vagyonleltárt.
A leltározás fordulónapja: 200... december 31.
Leltározó csoportok, leltározandó eszközök:
I. csoport leltára:
Folyamatban lévő beruházások, beruházásokra adott előlegek. A beruházás tényleges állományát egyeztetéssel – az analitikus nyilvántartással való összehasonlítással kell leltározni. A beruházásra adott előlegeket is egyeztetéssel kell leltározni.
A befejezetlen eszközök tényleges állományának értékét számlamásolatokkal kell alátámasztani. A tényleges állományról a fordulónappal kivonatot kell készíteni.
A végrehajtásért felelősek:
Polgármesteri Hivatal:
- ………………...
Részben önálló intézmények:
- Intézményi gazdasági ügyintézők.
II. csoport leltára:
Polgármesteri Hivatal:
Munkahelyi leltár, személyi tárgyi eszköz leltár:
Leltározandó eszközök: immateriális javak, gépek, berendezések, üzemeltetésre átadott eszközök, kisértékű tárgyi eszközök munkahelyen, illetve személynek kiadva és nyilvántartva.
Kisértékű tárgyi eszköz leltára a munkahelyi eszköznyilvántartó alapján, s igazolásával (aláírással) történik.
Az üzemeltetésre átadott eszközöknél az üzemeltető értesíteni kell, hogy az eszköz meglétét igazolja a Polgármesteri Hivatal felé 1 héten belül.
Végrehajtásért felelősek:
Szociális Csoport:
- ………………...
Építési Iroda:
- ………………...
Kulturális Iroda:
- ………………...
Beruházási Csoport:
- ………………...
Pénzügyi Iroda:
………………...
Gyámhivatal:
- ………………...
Titkárság:
- ………………...
Adócsoport:
- ………………...
Igazgatási Csoport:
- ………………...
Számítástechnikai eszközök és szoftvertermékek leltára:
- ………………...
Részben önálló intézmények:
- Intézményvezető
- Gazdasági ügyintéző
III. csoport leltára:
Leltározandó eszközök:
- Értékpapírok
- Pénztár
- Költségvetési bankszámlák
- Idegen pénzeszközök
Az értékpapírokat a nyilvántartások egyeztetésével kell számbavenni 200… december 31-el.
A pénztár és végi záró pénzkészletéről címletenkénti felsorolással jegyzőkönyvet kell készíteni.
A költségvetési bankszámlák, valamint az idegen pénzeszközök az év utolsó napjával a bankértesítések alapján a nyilvántartásunkkal egyeztetéssel kell leltározni.
A végrehajtásért felelősek:
………………...
IV. csoport leltára:
Leltározandók: követelések, kötelezettségek, aktív-passzív elszámolások, kölcsönök, tőke, tartalék.
- tartósan adott kölcsönök
- követelések
- aktív elszámolások
-kölcsönök, hitelek
- szállítók
- passzív elszámolások
- induló tőke és tőkeváltozás.
A leltározandókat úgy kell leltározni, hogy a fordulónappal kimutatott értékeket, s összetevőit tételesen ki kell mutatni, melynek egyezni kell az analitikus nyilvántartással.
A végrehajtásért felelősek:
- a Polgármesteri Hivatal részéről: ………………...
- a részben önálló intézményeket érvényesítő ügyintézők.
V. csoport leltára:
A vagyonkataszter körébe tartozó tárgyi eszközök (ingatlanok) tényleges mennyiségi leltárfelvétele.
Végrehajtásért felelősek:
- Polgármesteri Hivatal részéről: ………………...
- intézményvezetők és egy-egy gazdasági ügyintéző.
VI. csoport leltára:
Üzemeltetésre átadott eszközök.
Végrehajtásért felelősek:
- ………………...
Mellékletek:
Leltározási ütemterv .. sz. melléklet
Értesítés leltározásról: .. sz. melléklet
Megbízó levél: . sz. melléklet
Jegyzőkönyv a leltározás megkezdéséről: .. sz. melléklet
Jegyzőkönyv a leltározás befejezéséről: .. sz. melléklet
Jelentés (a leltárellenőr által végzett ellenőrzésről): .. sz. melléklet
Törökszentmiklós, 200……………………..
/:Dr. Varga Imre:/
jegyző
Értesülnek:
1. Polgármesteri Hivatal Osztályvezetői
2. Polgármesteri Hivatal leltározásban részvevő irodáinak és csoportjainak vezetői
3. Könyvvizsgáló
4. Belső ellenőr
5. Részben önállóan gazdálkodó intézmények vezetői.
200... évi leltározási ütemterv | 2. sz. melléklet | |||||
Leltározás fordulónapja: 200 . december 31. | ||||||
Leltározási csoport | Leltár | Leltár körzetfelelős | Leltárt végző tag | Leltárt ellenőrző tag | Leltár kiértékelésének | |
Módja | Időpontja | határideje | ||||
I. csoport (Foly-ban lévő beruházások, beruházásokra adott előlegek.) | Belső egyeztetés | - | -- | - | - | |
- | ||||||
- | - | - | ||||
II. csoport (Munkahelyi leltár, személyi tárgyi eszköz leltár) | Mennyiségi felvétel | Szociális Csoport | ||||
- | - | - | ||||
Építési Iroda | ||||||
- | - | - | ||||
Kulturális Iroda | ||||||
- | - | - | ||||
Beruházási Csoport | ||||||
- | - | - | ||||
Pénzügyi Iroda | ||||||
- | - | - | ||||
Gyámhivatal | ||||||
- | - | - | ||||
Titkárság | ||||||
- | - | - | ||||
Igazgatási Csoport | ||||||
- | - | - | ||||
Adócsoport | ||||||
- | - | - | ||||
Számítástechnikai eszközök | ||||||
- | - | - | ||||
Részben önállóan gazdálkodó intézmények | ||||||
- | - | - | ||||
Mennyiségi felvétel | - | Raktári készletek | - | |||
- | - | - | ||||
III. csoport (Értékpapírok, pénztár, bankszámlák, idegen pénzeszközök.) | Belső egyeztetés | - | - | - | - | - |
- | - | |||||
IV. csoport (Követelések, kötelezettségek, aktív-passzív elszámolások, kölcsönök, tőke, tartalék.) | Belső egyeztetés, egyenlegközlő kiküldése | - | - | - | - | - |
- | ||||||
- | ||||||
- | - | - | ||||
V. csoport (A vagyonkataszter körébe tartozó tárgyi eszközök tényleges mennyiségi leltárfelvétele.) | Mennyiségi felvétel | - | - | - | - | - |
- | - | - | ||||
- | - | |||||
VI. csoport (Üzemeltetésre átadott eszközök.) | Visszaigazolás kérő kiközlés | - | - | - | - | |
A leltározás a leltározási utasításban foglalt eszközökre terjed ki. |
3.sz. melléklet a 38/2005. (X: 14.) számú rendelethez
__________________________
Polgármesteri Hivatal
LELTÁROZÁSI ÉRTESÍTÉS
Értesítem, hogy a 200___ évi leltározási ütemtervben foglaltaknak megfelelően __________________________________________________ egységnél 200___ év _____________ hó ___ naptól 200___ év _____________ hó ___ napjáig leltározást tartunk.
A leltározást (név) _______________________________________________________ leltárfelelős vezeti.
Kérem, hogy a leltározás zavartalan lebonyolítása érdekében a szükséges intézkedést a Leltárkészítési és leltározási szabályzatban foglalt előírások alapján szíveskedjen elvégezni.
Kelt: Törökszentmiklós, 200___ év _____________ hó ___ nap.
Dr. Varga Imre
jegyző
4. sz. melléklet a 38/2005. (X: 14.) számú rendelethez
.......................
Polgármesteri Hivatal
Szám: ......./200...
M E G B Í Z Ó L E V É L
............................……….................. név .....………….................... beosztás
részére.
Megbízom, hogy ......... számú ................. leltározási körzetben 200.... év .......... hó .. napján kezdődő leltározásnál, mint ................................ a leltározással kapcsolatos feladatokat elvégezze.
A leltározás során a Leltárkészítési és leltározási szabályzat, valamint a ......sz. leltározási utasítás szerint kell előkészíteni és végrehajtani.
A leltározás kezdési időpontja: 200.....év ....hó ....nap
Tervezett befejezés időpontja : 200.... év ....hó ....nap
Kelt: Törökszentmiklós, 200......év..........hó......nap
.............................
leltározás vezetője
5. sz. melléklet a 38/2005. (X: 14.) számú rendelethez
J E G Y Z Ő K Ö N Y V
(a leltározás megkezdése előtt)
Készült ........ 200.... év .........hó ....nap ....... számú ...................... leltározási körzet leltározásának
megkezdése előtt ..................... hivatali helyiségben.,
Jelen vannak: ....………………………….................. név ...........……………........beosztás
leltározási körzet leltárfelelőse
………………………… név.…………….beosztás
leltározó
.…………………………név …………….beosztás
leltározó
A leltárfelvétel ütemterv szerinti kezdete:
200....... év ..........hó ......nap
A leltárfelvétel tényleges kezdete:
200.........év ...........hó .......nap
A leltárfelvétel módja: .................................................
A leltározásban résztvevők kijelentik, hogy a leltározás megkezdése előtt a leltárértekezlet megtartásra került.
A leltározáshoz szükséges eszközök, bizonylatok hiánytalanul rendelkezésre állnak.
A leltározási körzetben a leltárfelelős a Leltárkészítési és leltározási szabályzatban, valamint a ......sz. leltározási utasításban foglalt előírásoknak eleget tett (nem tett eleget).
Egyéb megállapítások: ...................................................................…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
k.m.f.
..................... ................... ....................
leltárfelelős leltározó leltározó
6. sz. melléklet a 38/2005. (X: 14.) számú rendelethez
J E G Y Z Ő K Ö N Y V
(a leltározás befejezéséről)
Készült 200.... év ........... hó ....... nap ......... számú ......................... leltározási körzetben végrehajtott leltározás befejezése alkalmából.
Jelen vannak: ...………........….... név ............……………………..beosztás
leltározási körzet leltárfelelőse
...………........….... név ......……………………........beosztás
leltározó
...………........…....név ....……………………...........beosztás
leltározó
A leltározás 200....év ........hó ........napján kezdődött és 200.......év .........hó .......napján zárult.
Jelenlévők kijelentik, hogy a leltári tárgyak a valóságos és tényleges helyzetnek megfelelően - az előírt utasítások betartásával - történt.
A leltározási körzet leltárfelelőse kijelenti, hogy a leltárfelvételi íven (jegyen) szereplő leltári tárgyak hiánytalanul megvannak, és azokat további kezelésre, illetve megőrzésre átveszi.
A leltározáshoz átvett bizonylatok elszámolásra kerültek.
Az átvett bizonylatokból:
a./ Felhasznált bizonylatok:
Bizonylat megnevezése sorszáma
b./ Rontott bizonylatok:
Bizonylat megnevezése sorszáma
c./ Fel nem használt bizonylatok
Bizonylat megnevezése sorszáma
A leltározással kapcsolatban tett egyéb megállapítások:
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
k.m.f.
……………. .................. .....................................
leltárfelelős leltározó leltározó
7. sz. melléklet a 38/2005. (X: 14.) számú rendelethez
J E L E N T É S
(a leltárellenőr által végzett ellenőrzésekről)
.............................. név leltározás vezetőjének a ........sz. .................. leltározási körzetben felvett leltár ellenőrzéséről.
Ellenőrzött tételek sorszáma:
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Egyéb megállapítások:
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Kelt: ............ 200...év .........hó .....nap
....................
leltárellenőr
8. sz. melléklet a …../2005. ( ) Ök. sz. rendelethez
SZIGORÚ SZÁMADÁSÚ NYOMTATVÁNYOK MUNKAHELYI (TÉTELES)
Munkahely: | NYILVÁNTARTÓ LAPJA | Oldalszám: | |||||||||||||||
Cikkszám: | Megnevezés: | Mennyi- | Egységár: | ||||||||||||||
ségi egység | |||||||||||||||||
Jel: | |||||||||||||||||
A beér- kezés kelte | A nyomtatvány | Az igénylés kelte | Az igénylő neve | A kiadás kelte | Az átvétel igazolása | Az utolsó űrlap fel- hasznáIá- sának kelte | |||||||||||
sorszáma | mennyi- | Megjegy-zés | |||||||||||||||
-tól | -ig | sége | |||||||||||||||
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | ||||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | -- | ||||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||
- | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||