Mezőberény Város Önkormányzati Képviselő-testületének 24/2007. (IX.25.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat testnevelés és sport feladatairól, a helyi testnevelés és sport tevékenység támogatásáról

Hatályos: 2024. 01. 01

Mezőberény Város Önkormányzati Képviselő-testületének 24/2007. (IX.25.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat testnevelés és sport feladatairól, a helyi testnevelés és sport tevékenység támogatásáról

2024.01.01.

Mezőberény Város Képviselő-testülete – támogatva az egészség megőrzését, a gyermek- és ifjúsági sport (diáksport), a szabadidősport, az utánpótlás-nevelés, a verseny- és élsport körébe sorolt sporttevékenységet, valamint a fogyatékosok életminőségének sport által történő javítását, versenyszerű sportolását – az Alkotmány 44/A. § (2) bekezdésében, az önkormányzatokról szóló, többször módosított 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében, továbbá a sportról szóló 2004. évi I. tv. 55. § (6) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, összhangban az Alkotmánnyal, a Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvénnyel (Kt.), az Európai Sport Chartával, az Alkotmány 44/A. § (1) a) pontjában, valamint az Ötv. 8. § (1) bekezdésben - meghatározott feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli:1

1. A rendelet célja

1. § (1) A rendelet célja, hogy megalapozza és létrehozza Mezőberény Város Önkormányzata (a továbbiakban Önkormányzat) sportkoncepciójának megvalósításához szükséges feltételrendszert és szerkezeti keretet adjon a sport támogatására rendelt összegek felhasználásának.

(2)2 Az Önkormányzat a testnevelés és sporttevékenység feltételeinek szabályozása során arra törekszik, hogy biztosítsa a közigazgatási területén élők jogát a Magyarország Alaptörvénye XX. cikk (1)-(2) bekezdésében emberi alapjogként rögzített testi és lelki egészséghez. A testkultúra az egyetemes kultúra része, az egészségvédelem (a megelőzés és a rekreáció) fontos eszköze, a szabadidő eltöltésének társadalmilag is hasznos módja. A testnevelés és a sport jelentős szerepet tölt be az ifjúság erkölcsi-fizikai nevelésében, a személyiség formálásában.

(3) Az Önkormányzat a testnevelés és sport rendszerét úgy működteti, hogy értékei a lakosság minél szélesebb körében érvényesüljenek, hozzájárulva a lakosság egészségi állapotának megőrzéséhez, illetve javításához, továbbá a szabadidő hasznos eltöltéséhez.

(4) A testnevelés és sport részterületei - az óvodai és iskolai testnevelés, a versenysport, a lakossági szabadidősport összefüggő, egymással kölcsönhatásban álló egészet képeznek, egyik terület fejlesztése sem indokolt a másik rovására.

(5)3

2. A rendelet hatálya

2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzat által a sport területén kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatokra, valamint a sport támogatására rendelt pénzeszközök felhasználására.

(2)4 A rendelet hatálya kiterjed Mezőberény Város közigazgatási területén működő5:

a) hivatalosan bejegyzett, sporttevékenységet végző jogi személyiségű sportszervezetekre,

b) városi szabadidősport egyesületekre,

c) iskolai sportkörökre,

d) minden önkormányzati tulajdonban lévő sportlétesítmény üzemeltetőjére,

e)6

f) egészségügyi és szociális intézményekre,

g) sportlétesítményt működtető és egészségügyi szolgáltatást nyújtó vállalkozásokra,

h) továbbá mindazon civil szervezetekre és magánszemélyekre, amelyek/akik a városi sportcélok és feladatok megvalósításának aktív résztvevői.

3. Az önkormányzat sportfeladatainak meghatározása

3. § (1) Az Önkormányzat kötelező feladata illetékességi területén a helyi sporttevékenység támogatása.

(2) Ennek formái különösen:

a) a sport hosszú távú fejlesztési céljainak megfelelő helyi sportkoncepció meghatározása és megvalósítása,

b) az a) pont szerinti célok alapján a sporttal foglalkozó helyi szervezetekkel való együttműködés,

c)7 c) a tulajdonában álló sportlétesítmények fenntartása, működtetése.

d)8 d)

(3)9

(4) Az Önkormányzat az (1) és (2) bekezdésben meghatározott kötelező feladatai mellett illetékességi területén a helyi sporttevékenységet elsősorban a következő módon támogathatja:

a) a tulajdonában álló sportlétesítmények fejlesztésével,

b) a külön jogszabályban meghatározott sportszabvány alapján új sportlétesítmények építésével,

c)10 a 2. § (2) bekezdésben részletezett, sporttal foglalkozó helyi szervezetek támogatásával,

d) sportrendezvények szervezésének segítésével,

e) a szabadidősport feltételeinek fejlesztésével,

f) a gyermek és ifjúsági sport, az utánpótlás-nevelés segítése

g) a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok sportjának segítése

h) a fogyatékosok sportjának segítése

i) a tömeges részvétellel zajló sportrendezvények lebonyolításának segítése,

j) az 11önszerveződő sporttevékenységek feltételeinek elősegítésével,

k) az egészséges életmóddal összefüggő felvilágosító tevékenység segítésével.

(5)12 Az önkormányzat egyetlen sportszervezet esetében sem vállal fenntartási kötelezettséget, ugyanakkor eredményes működésüktől is függően, évente rendszeres támogatást nyújt.

(6)13 Az önkormányzati támogatásban részesülő szervezetek kötelesek eredményeikről évente egy alkalommal tájékoztatót adni a Képviselő-testületnek és a részükre nyújtott támogatás felhasználásáról elszámolást, beszámolót készíteni.

(7)14 Az önkormányzat biztosítja a helyi sportszervezetekkel a hivatali szintű kapcsolattartás feltételeit.

4. A sporttevékenység irányítása és ellenőrzése

4. § (1) A jogszabályok és a jelen rendelet által meghatározott sport feladatokkal kapcsolatos fenntartói, felügyeleti és más jogköröket a képviselő-testület, illetve átruházott hatáskörben a – képviselő-testület által létrehozott – illetékes szakbizottság gyakorolja.

(2)15 Az illetékes szakbizottság testneveléssel és sporttal kapcsolatos feladatköre a következő:

a)16 Dönt:

aa) a Sportalap felosztásáról,

aa) a sportlétesítmények sportszervezetek használatára biztosított időkeret elosztásáról.

b) Javaslatot tesz:

ba) sportintézmények létrehozására (alapítására),

bb) a sporttal kapcsolatos helyiség-, ingó- és ingatlanhasznosításra

bc) a sporttal összefüggő megállapodások, együttműködési szerződések megkötésére, társulások létrehozására,

bd) városi szintű nemzetközi sportkapcsolatok kialakítására,

be) a sporttal összefüggő célprogramok beindítására,

bf) az önkormányzat kapcsolatrendszerének fejlesztésére a sport területén,

bg) javaslatot tesz a sport területén kiegészítő állami címzett és céltámogatási - kérelmek benyújtását, pályázatokon való részvételre

bh) a sportlétesítmények üzemeltetésére,

bi) a sportlétesítményeken végzett, illetve sportcélú beruházási, technikai korszerűsítésre.

c) Ellenőrzi a képviselő-testület, illetve a bizottság hatáskörébe utalt és oda tartozó sporttevékenységgel kapcsolatos döntéseinek végrehajtását, különös tekintettel: az intézményeket alapvetően érintő határozatok végrehajtására, figyelemmel kíséri a sporthoz kapcsolódó intézmények tevékenységét, feladatellátását, az alapító okiratokban szereplő feladat-meghatározás érvényesülését.

5. Az önkormányzat sportcélú fejlesztésének területei

5. § (1)17 Az önkormányzat az éves költségvetésében – a sportlétesítményeket működtető intézményei költségvetésén keresztül – biztosítja a sportlétesítmények üzemeltetésének és fenntartásának pénzügyi forrásait.

(2)18 A sportlétesítmények felújítása és fejlesztése érdekében, a felújításokat és fejlesztéseket sürgősségi sorrendben kell meghatározni, de figyelembe kell venni a pályázatok lehetőségeit.

(3)19 A sportlétesítményeket üzemeltető intézmények, szervezetek:

a) SZMSZ-ükben rögzítik sportlétesítmények használatának feltételeit és az üzemeltetés szabályait, a bérleti feltételeket és a sportegyesületekkel való együttműködés szabályait,

b) költségvetésükben rögzítik a sportlétesítmények azon éves szintű költségeit, amelyek a kötelező tevékenységek ellátása során keletkeznek, valamint az önkormányzat által az intézményre meghatározott városi sporttal összefüggő további időkeret költségeit.

6. §20

7. §21 A szabadidősport lehetőségeit megfelelő fórumokon – a helyben szokásos módon – ismertetni kell a város lakosaival. A tevékenység szervezéséhez és az e területen tevékenykedő egyesületek működéséhez – pályázati úton – az önkormányzat támogatást nyújt.

6. Az önkormányzat sportfeladatainak finanszírozási elvei

8. § (2)22 Az Önkormányzat által a sport támogatására biztosított összeg az alábbi területek finanszírozására fordítható:

a) 23 Sportlétesítmények működtetése, felújítása, karbantartása

b) Sport alap

(3)24 A (2) bekezdés b) pontjában meghatározott pénzeszközök felhasználásáról átruházott hatáskörben az illetékes szakbizottság dönt, egyéb források felhasználásáról véleményt nyilvánít.

7. Sportlétesítmények működtetése

9. §25 (1)26 Az Önkormányzat tulajdonában lévő sportlétesítményeket a Városi Humánsegítő és Szociális Szolgálat, hosszú távú megállapodások keretében: a Gyulai Tankerület által működtetett Mezőberényi Általános Iskola Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium, a Magyarországi Evangélikus Egyház által működtetett Petőfi Sándor Evangélikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium, továbbá a "Katicabogár" Evangélikus Óvoda, az önkormányzat intézményei, valamint a Szalai Barna Tenisz Club üzemelteti, előbbiek alapító okirataikban meghatározottak szerint, utóbbi az Önkormányzattal kötött megállapodás értelmében.

(2) A sportlétesítmények működtetéséhez, felújítási és karbantartási költségeikhez szükséges tárgyévi pénzeszköz megállapítása minden esetben az előző évi beszámoló és a tárgyévi költségvetési terv ismeretében történik.

(3) Az illetékes szakbizottság a 10. §-ban meghatározott célokra pályázatot benyújtó sportszervezetek részére a pályázati támogatás keretében az önkormányzati tulajdonú sportlétesítményekben térítéses, valamint meghatározott időtartamra vonatkozó térítésmentes létesítményhasználatot biztosíthat.

8. Sport alap

10. §27 (1) a) A sportegyesületek működési kiadásainak részbeni fedezetére szolgál.

b) A sportalap konkrét összegét a mindenkori költségvetési rendelet a város anyagi teherviselő képessége függvényében határozza meg.

c) A sportalapon túl az önkormányzat e rendeletben meghatározott mértékig térítésmentes létesítményhasználatot biztosít.

(2) A sportalap keretösszegéből nyújtott pénzbeli támogatásra az alábbi kategóriákon belül lehet pályázatot benyújtani, a sportalap részére az adott év költségvetési rendeletében biztosított összeg

a) 60 %-ának erejéig az olimpiai sportágakban szakosztállyal rendelkező szervezetek pályázhatnak támogatásra,

b) 25 %-ának erejéig az a) pontba nem tartozó sportágakban szakosztállyal rendelkező szervezetek pályázhatnak támogatásra,

c) 15 %-ának erejéig a 2. § (2) bekezdésben részletezett szervezetek a mezőberényi sportrendezvények megszervezéséhez pályázhatnak támogatásra.

(3) A térítésmentes létesítményhasználatra az alábbi kategóriákon belül lehet pályázatot benyújtani, az 1. mellékletben sportlétesítményenként meghatározott használati időtartam

a) 65%-ának erejéig az olimpiai sportágakban szakosztállyal rendelkező szervezetek pályázhatnak támogatásra,

b) 25%-ának erejéig az a) pontba nem tartozó sportágakban szakosztállyal rendelkező szervezetek pályázhatnak támogatásra.

c) 10%-ának erejéig 2. § (2) bekezdésben részletezett szervezetek a mezőberényi sportrendezvények megszervezéséhez pályázhatnak támogatásra.

(4) A sportalap (2)–(3) bekezdésekben meghatározott céljaira az illetékes szakbizottság által elfogadott formanyomtatvány benyújtásával lehet pályázni.

(5) A pályázatok benyújtására minden év november 30-ig van lehetőség.

(6) A benyújtott pályázatok ismeretében, a döntési eljárás során az illetékes szakbizottság dönthet a (2) bekezdésben megnevezett célokhoz rendelt források – (2) bekezdés a), b), c) pontjai közötti – átrendezéséről, valamint a (3) bekezdésben nevezett használati idő (3) bekezdés a), b) és c) pontja közötti átcsoportosításáról.

(7) Az illetékes szakbizottság a pályázatok tekintetében minden év december 31-ig dönt.

(8) Az illetékes szakbizottság a (2) bekezdés c) pontjában meghatározott keretösszeg erejéig, forrás fennmaradása esetén az (5) bekezdésben meghatározott benyújtási, valamint (7) bekezdésben meghatározott döntési határidőn túl, ismételten kiírhat – azonos célra, változatlan tartalommal – pályázatot. Ebben az esetben a benyújtási és döntési határidőt a szakbizottság saját hatáskörben állapítja meg.

(9) A (2) bekezdés c) pontjára benyújtott pályázat keretében megnevezett rendezvényre más önkormányzati forrás nem igényelhető.

10/A. §28 (1) A 10. § (2) bekezdésében meghatározott célú pályázatok elbírálása során az alábbi szempontok vehetők figyelembe:

a) a sportszervezet utánpótlás nevelés területen végzett tevékenysége, az utánpótlás nevelés színvonala, mind mennyiségi, mind pedig minőségi szempontból,

b) az adott sporttevékenységet rendszeresen űzők – különösen az igazolt sportolók – száma,

c) a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény alapján a látvány – csapatsportok sportszervezetei részére nyújtott támogatás aránya,

d) a sportszervezetek képzett edzőinek száma és végzettségük foka,

e) a sportszervezetek tagdíjbevétele,

f) a sportszervezet átlátható ellenőrizhető, törvényes gazdálkodása,

g) a sportszervezet által szervezett események száma, minősége,

h) a sportszervezet rendezvényeken való részvételének száma,

i) a sportszervezet versenyeken való részvételének gyakorisága,

j) a helyi sporttal foglalkozó önkormányzati programokon, vagy azok megszervezésében való részvétel,

k) a sportot népszerűsítő, arról informáló kezdeményezésekben történő részvétel,

l) a (2) bekezdés c) pontjában meghatározott célú támogatás igénylése esetén további vizsgálati szempont a sportszervezet által megvalósítani tervezett rendezvény célcsoportjának nagysága, terjedelme,

m) az általa használt sportlétesítmény karbantartásáért, felújításáért tett erőfeszítései, esetleges beruházásai.

(2) A pályázatoknak tartalmazniuk kell:

a) a (2) bekezdés a)–b) pontjában meghatározott támogatási cél esetén:

aa) a kérelmező pontos megnevezését, székhelyét, képviselőjének nevét, elérhetőségét,

ab) az igényelt támogatás felhasználási célját, összegét,

ac) a szervezet taglétszámát, korosztályonkénti névsorát,

ad) a sporttevékenység pontos helyét, idejét,

ae) az elért eredményeket és szakmai célokat,

af) a tárgyév tervezett költségvetését, szakmai céljait, eseménynaptárát,

ag) a szervezet jogerős bírósági végzésének másolatát,

ah) nyilatkozatot arról, hogy a szervezetnek nincs 30 napot meghaladó köztartozása,

ai) az előző évben általa használt sportlétesítmény karbantartására, felújítására fordított összeg nagyságát bizonyító dokumentumokat,

aj)29 a szervezet következő évre tervezett sportlétesítmény használatának gyakoriságát, rendjét.

b) a (2) bekezdés c) pontjában meghatározott támogatási cél esetén:

ba) a kérelmező pontos megnevezését, székhelyét, képviselőjének nevét, elérhetőségét,

bb) a rendezvény tervezett időpontját, helyszínét,

bc) a rendezvény költségvetésének tervezetét,

bd) az igényelt támogatás összegét,

be) a rendezvényen résztvevők várható létszámát,

bf) a lebonyolításért és a támogatási összeggel való elszámolásért felelős személy nevét, címét, és elérhetőségét, ha az nem azonos a ba) pontban megjelölttel,

bg) a szervezet jogerős bírósági végzésének másolatát,

bh) nyilatkozatot arról, hogy a szervezetnek nincs 30 napot meghaladó köztartozása.

(3)30 A megítélt pénzbeli támogatás folyósítása, valamint a térítésmentes létesítményhasználati idő rendelkezésre bocsátása (a továbbiakban együtt: támogatás) a támogatási megállapodás megkötésével történik. A támogatási megállapodásban rögzíteni kell

a) a támogatás felhasználási célját,

b) a támogatás felhasználásának határidejét,

c) a pénzbeli támogatás elszámolásának módját és határidejét,

d) a pénzbeli támogatás fel nem használt részének visszafizetési kötelezettségét,

e) a támogatás felhasználásának ellenőrzésében való együttműködési kötelezettséget,

f) a pénzbeli támogatás jogosulatlan felhasználásának következményeit.

(4) Nem részesülhet támogatásban:

a) aki a benyújtott pályázatában, a támogatási szerződésben, korábbi támogatásról szóló beszámolóban, vagy pénzügyi elszámolásban megtévesztő, vagy valótlan adatot szolgáltat, vagy valótlan nyilatkozatot tesz,

b) akivel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: törvény) 6. § (1) bekezdésében foglalt összeférhetetlenségi ok, vagy a törvény 8. § (1) bekezdése szerinti érintettség áll fenn, és ezen körülmény közzétételét a törvény szerinti határidőben nem kezdeményezi,

c) akinek az Önkormányzat irányába tartozása van,

d) akinek bírósági nyilvántartásból való törlését az ügyészség kezdeményezte,

e) aki nem felel meg az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 50. §-ában meghatározott rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének,

f) aki az Önkormányzat felé korábbi támogatásból származó elszámolási vagy visszafizetési kötelezettségének nem tett eleget,

g) aki a támogatási szerződés feltételeként meghatározott nyilatkozatokat nem teszi meg, dokumentumokat nem nyújtja be, vagy a megtett nyilatkozatát visszavonja.

(5) A sport alapból támogatásban részesült civil szervezet köteles az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 28-30. §-ában előírt beszámoló-készítési, valamint letétbe-helyezési és közzétételi kötelezettség teljesítésének bizonyítására, az Országos Bírósági Hivatal részére az ajánlott küldeményként történő feladást igazoló postai feladóvevény másolatát minden év június 15-ig benyújtani az illetékes szakbizottságnak. Amennyiben a benyújtási kötelezettségének nem tesz eleget, a következő évben önkormányzati támogatásban nem részesülhet.

9. A sportfeladatokban együttműködő partnerek

11. § Az önkormányzat sport feladatainak megvalósításában, elősegítésében együttműködnek:

a) a város önkormányzati intézményei

b) a diáksport egyesületek

c) a sportszervezetek

d) a sport támogatására létrejött alapítványok

e) egyéb – sporttevékenységet is ellátó – szervezetek.

10. Hatályba léptető rendelkezések

12. § (1) A rendelet 2007. október 1. napján lép hatályba.

(2)31

(3)32 Jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a 4/2005.(I.31.) MÖK sz. rendelet valamint az ezt módosító 12/2006. (IV.3. MÖK számú rendelet, a 19/2006./V.29/ MÖK. sz. rendelet és a 6/2007./III.20./ MÖK. sz. rendelet.

(4) E rendelet az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvével a belső piaci szolgáltatásokról összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.

Cservenák Pál Miklós
polgármester

Dr. Hantos Katalin
jegyző

1

Módosította a 29/2011.(XI.29) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos 2012.01.01-től.

2

Módosította a 6/2013.(III.26.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályba lép 2013.03.27-én.

3

Hatályon kívül helyezte a 27/2015.(XII.02.) önkormányzati rendelet 9.§ (1) bekezdése, 2015.12.02. nappal.

4

Módosította a 4/2011.(III.1) MÖK rendelet 1.§-a. Hatályos 2011.03.01-től.

5

Szövegrészt hatályon kívül helyezte a 27/2015.(XII.02.) önkormányzati rendelet 9.§ (2) bekezdése, 2015.12.02. nappal.

6

Hatályon kívül helyezte a 19/2020.(VII.01.) önkormányzati rendelet 9.§ (1) bekezdése, 2020.09.01. nappal.

7

Módosította a 27/2015.(XII.01.) önkormányzati rendelet 2.§ (1) bekezdése, hatályba lép 2015.12.02. nappal.

8

Hatályon kívül helyezte a 27/2015.(XII.02.) önkormányzati rendelet 9.§ (3) bekezdése, 2015.12.02. nappal.

9

Hatályon kívül helyezte a 19/2020.(VII.01.) önkormányzati rendelet 9.§ (2) bekezdése, 2020.09.01. nappal.

10

Módosította a 27/2015.(XII.01.) önkormányzati rendelet 2.§ (3) bekezdése, hatályba lép 2015.12.02. nappal.

11

Szövegrészt hatályon kívül helyezte a 27/2015.(XII.02.) önkormányzati rendelet 9.§ (4) bekezdése, 2015.12.02. nappal.

12

Módosította a 19/2020.(VII.01.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályba lép 2020.09.01. nappal.

13

Módosította a 27/2015.(XII.01.) önkormányzati rendelet 2.§ (4) bekezdése, hatályba lép 2015.12.02. nappal.

14

Módosította a 27/2015.(XII.01.) önkormányzati rendelet 2.§ (5) bekezdése, hatályba lép 2015.12.02. nappal.

15

Módosította a 27/2015.(XII.01.) önkormányzati rendelet 3.§-a, hatályba lép 2015.12.02. nappal.

16

Módosította a 19/2020.(VII.01.) önkormányzati rendelet 2.§-a, hatályba lép 2020.09.01. nappal.

17

Módosította a 6/2013.(III.26.) önkormányzati rendelet 2.§-a, hatályba lép 2013.03.27-én.

18

Módosította a 29/2011.(XI.29) önkormányzati rendelet 2.§ (1) bekezdése. Hatályos 2012.01.01-től.

19

Módosította a 19/2020.(VII.01.) önkormányzati rendelet 3.§-a, hatályba lép 2020.09.01. nappal.

20

Hatályon kívül helyezte a 6/2013.(III.26.) önkormányzati rendelet 6.§ (2) bekezdése, 2013.03.27-től.

21

Módosította a 27/2015.(XII.01.) önkormányzati rendelet 4.§-a, hatályba lép 2015.12.02. nappal.

22

Módosította a 29/2011.(XI.29) önkormányzati rendelet 4.§-a. Hatályos 2012.01.01-től.

23

Módosította a 37/2016.(XII.20.) önkormányzati rendelet 1.§ (1) bekezdése, hatályba lép 2017.01.01. nappal.

24

Módosította a 37/2016.(XII.20.) önkormányzati rendelet 1.§ (2) bekezdése, hatályba lép 2017.01.01. nappal.

25

Módosította a 19/2020.(VII.01.) önkormányzati rendelet 4.§-a, hatályba lép 2020.09.01. nappal.

26

A 9. § (1) bekezdése a Mezőberény Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2023. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

27

Módosította a 19/2020.(VII.01.) önkormányzati rendelet 5.§-a, hatályba lép 2020.09.01. nappal.

28

Beiktatta a 27/2015.(XII.01.) önkormányzati rendelet 7.§-a, hatályba lép 2015.12.02. nappal.

29

Kiegészítette a 19/2020.(VII.01.) önkormányzati rendelet 6.§ (1) bekezdése, hatályba lép 2020.09.01. nappal.

30

Módosította a 19/2020.(VII.01.) önkormányzati rendelet 6.§ (2) bekezdése, hatályba lép 2020.09.01. nappal.

31

Hatályon kívül helyezte a 6/2013.(III.26.) önkormányzati rendelet 6.§ (3) bekezdése, 2013.03.27-től.

32

Kiegészítette a 15/2009.(VI.30.) MÖK sz. rendelet 1.§-a, hatályba lép 2009. július 15. napján.