Doboz Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete

Doboz Nagyközség Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2014. 06. 01- 2016. 01. 30

Doboz Nagyközség Önkormányzata az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII.30.) Kormányrendelet 10.§ (5) bekezdése alapján Doboz Nagyközség Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatát a következők szerint határozza meg:


I. FEJEZET


Általános rendelkezések

1.§. (1)[1] Doboz Nagyközség Képviselő-testülete (a továbbiakban Képviselő-testület) által létrehozott egységes hivatal hivatalos megnevezése: Dobozi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban Hivatal) 5624 Doboz, Kossuth tér 3.


(2) [2] A Hivatal alapításának ideje: 1990. X. 15. A határozat száma: 5/1990. Kt. határozat. A hatályos, módosított alapító okiratot a képviselő-testület a 6/2013. (II.14.) számú KT. határozatával fogadta el.


        (3) A Hivatal alapítója és felügyeleti szerve: Doboz Nagyközség       Képviselő-testülete.


        (4)[3]  A Hivatal működési és illetékességi területe:      Doboz Nagyközség közigazgatási területe.


        (5) [4] A Hivatal törzsszáma:        343666

      adószáma:          15343666-2-04

                                 áht azonosító:    703888

                                 KSH számjel:     15343666 8411 321 04


          (6) [5] A Hivatal jogállása:    önálló jogi személy, vezetője a Mötv alapján kinevezett jegyző.


          (7)[6] A Hivatal költségvetési, gazdálkodási jogköre: az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság szerint teljes jogkörű, tevékenysége alapján közhatalmi, feladatellátáshoz kapcsolódó funkciója alapján önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. Ellátja a Polgármesteri Hivatalhoz tartozó, önállóan működő költségvetési szervek

                Dobozi Gondozási Központ,            Doboz,  Nagy u. 5. sz.  és

                Dobozi Mesekert Óvoda,               Doboz, Dobó u. 16.

                Dobozi Közösségi Ház és Könyvtár  Doboz, Hunyadi tér 1.

pénzügyi, gazdálkodási feladatait az intézményekkel kötött megállapodás alapján. Az önállón működő költségvetési szerveknél a pénzügyi gazdasági feladatokat az intézményvezető, valamint az általa megbízott személy látja el.

           (8) [7]A Hivatal számlavezetője: OTP Bank Nyrt. Dél-alföldi Régió Békéscsaba. A költségvetési elszámolási számla száma: 11733003-115725149.

(9) Vagyona és az e feletti rendelkezési jog: a rendelkezésére bocsátott, ingyenesen használatba adott önkormányzati tulajdonban lévő vagyon, amit a költségvetési szerv tart nyilván. A rábízott ingó – és ingatlan vagyont önállóan bérbeadás, használatba adás útján hasznosíthatja az ide vonatkozó központi és helyi jogszabályok figyelembe vételével.


2. §  (1) [8]A Hivatal alaptevékenysége az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása. Az alaptevékenységhez kapcsolódó részletes feladatokat az 1. melléklet tartalmazza.

          (2)  A Hivatal nem folytat vállalkozási tevékenységet, gazdálkodó szervezetben sem vesz részt.


3. §[9]  (1) A Hivatal működésének forrásai a költségvetési törvényben meghatározott állami támogatás, egyéb központi költségvetési támogatások, működési saját bevételek, működési célú támogatások, átvett pénzeszközök, előző évi költségvetési maradvány igénybevétele, irányítószervi támogatás.


          (2) A belső ellenőrzés kialakítása a jegyző feladata. A Hivatal belső ellenőrzési tevékenysége külső szolgáltató bevonásával történik. A belső ellenőrzést Galuska Józsefné belső ellenőr látja el.




II. fejezet

A Polgármesteri Hivatal feladata:


4. §   A Hivatal tevékenysége a Képviselő-testület, annak bizottságai, tisztségviselői munkája eredményességének elősegítésére irányul. Ellátja a törvényben, jogszabályokban meghatározott feladatokat, előkészítő, szervező, végrehajtó, ellenőrző, szolgáltató tevékenységet folytat.


5. §  Doboz Nagyközség Képviselő-testületének tevékenységével kapcsolatban:


  1. szakmailag előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezeteket, a testületi előterjesztéseket, a határozati javaslatokat, vizsgálja a törvényességet,


  1. nyilvántartja a képviselő-testület rendeleteit, határozatait, döntéseit,


  1. szervezi a képviselő-testület rendelkezéseinek végrehajtását,


  1. ellátja a képviselőtestület munkájával kapcsolatos egyéb nyilvántartási, ügyviteli, adminisztratív feladatokat.


6.§   A képviselő-testület bizottságai működésével kapcsolatban:


  1. ellátja a bizottságok működéséhez szükséges ügyviteli feladatokat,


  1. végzi a bizottsági előterjesztések, jelentések, beszámolók, egyéb anyagok szakmai előkészítését,


  1. a bizottságok kezdeményezéseinek megvalósítási lehetőségeiről tájékoztatást nyújt, a bizottságokhoz érkező kérelmeket, javaslatokat – igény esetén – szakmailag véleményezi,


  1. végzi a bizottsági döntések végrehajtását.


7.§  A helyi képviselők munkájának segítése érdekében:


  1. elősegíti a képviselők jogainak gyakorlását,


  1. köteles a képviselőt a teljes hivatali munkaidőben soron kívül fogadni és részére a szükséges felvilágosítást megadni, illetve megfelelően intézkedni,


  1. közreműködik a képviselők tájékoztatásának megszervezésében.


8. §  A tisztségviselők munkájával kapcsolatban:


  1. a döntéseket előkészíti, szervezi azok végrehajtását,


  1. a képviselő-testületi munkával kapcsolatos tisztségviselői tevékenységet segíti.


9. §  Az önkormányzati intézményekkel kapcsolatos irányítási, ellenőrzési feladatok ellátásában részt vesz, szakmai segítő tevékenységet folytat, az intézményvezetők feletti munkáltatói jog gyakorlója részére a döntéseket előkészíti.


10. §  Pénzügyi, gazdálkodási, vagyonkezelési, intézményi gazdálkodás ellenőrzési feladatok körében ellátandó:


  1. intézményi tervezés, beszámoltatás; a költségvetés tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos különleges előírásokat, és feltételeket a 2. melléklet tartalmazza,


  1. beruházás, felújítás előkészítése, lebonyolítása,


  1. belső gazdálkodás szervezése, belső létszám- és bérgazdálkodás, intézményi pénzellátás,


  1. költségvetési intézmények ellenőrzése, intézmények számviteli munkájának irányítása, a Hivatal FEUVE rendszerre, az ellenőrzési nyomvonalra, és a kockázatkezelésre vonatkozó szabályait a 3. számú melléklet tartalmazza,


  1. [10]


  1. [11]területi tervezés,


  1. [12]a nagyközségi önkormányzat ingatlan vagyonával, vagyoni érdekeltségeivel és egyéb vagyonával kapcsolatos közgazdasági, pénzügyi, jogi feladatok, a szabálytalanságok kezelésére vonatkozó szabályokat a 4. melléklet tartalmazza


11.§  A képviselő-testület által különböző szervekbe, szervezetekbe /pl.: megyei közgyűlés, alapítványok stb./ delegáltak munkájának segítése.


12. §  Közreműködik az igazgatás szakmai korszerűsítésében, más államigazgatási, önkormányzati hivatali szervekkel való kapcsolattartásban.


13. §  A működés technikai feltételeit biztosító tevékenységi kört lát el:  végzi az iktatást, irattározást.


14. § [13] A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. §-a alapján a Hivatal a nemzetiségi önkormányzat munkáját segíti. Az önkormányzat által a nemzetiségi önkormányzattal kötött együttműködési megállapodásban foglaltaknak megfelelően közreműködik a kisebbségi önkormányzati költségvetési koncepció, a költségvetési határozat és annak módosításai, valamint a beszámoló elfogadásáról szóló határozat előkészítésében. A határozatok, jegyzőkönyvek elkészítéséhez szükséges tárgyi feltételeket a Hivatal biztosítja.


15.§  (1)[14]  A polgármester irányításával a képviselő-testület hivatalát a jegyző vezeti, aki megszervezi a hivatal munkáját. A hivatal nem rendelkezik önálló jogkörű szervezeti egységekkel, a hivatalt valamennyi ügycsoportra vonatkozóan a jegyző képviseli.


(2) [15]A hivatalnál a munkáltatói jogok gyakorlásának rendje a Mötv és a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezéseinek megfelelően történik.


A jegyző gyakorolja a hivatal dolgozói tekintetében a következő munkáltatói jogokat:


a) a hivatal dolgozói részére évi rendes szabadság, tanulmányi, fizetés nélküli szabadság, munkaidőn belüli eltávozás, kiküldetés elrendelése, ill. engedélyezése,


b) rendkívüli munkavégzés elrendelése,


c)[16] szakmai tanfolyamon, előadáson való részvétel elrendelése, engedélyezése és ezeknek esetleges költségviselésének megtérítése, köztisztviselői továbbképzés tervezése, szervezése és költségeinek megfizetése,


d) előkészíti a hivatal köztisztviselőinek minősítését, vezeti a kötelezően előírt nyilvántartásokat, melyet bemutat a polgármesternek,


e) megállapítja a tárgyévre vonatkozóan a hivatali dolgozókkal szemben támasztott teljesítmény követelményeket és legkésőbb a tárgyév végéig értékeli a köztisztviselők teljesítményét,


f) ellátja a helyi köztisztviselők vagyonnyilatkozat tételével összefüggő jogosítványokat.


(3)[17] Vagyonnyilatkozati kötelezettség: az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 3.§ (1) és 5. § (1)-(4) bekezdéseinek rendelkezései szerint.


III. fejezet


A Polgármesteri Hivatal működése


16.§ [18] (1) A hivatal dolgozóinak munkaideje heti 40 óra. Hétfőtől csütörtökig 8.oo – 16.3o óráig, míg pénteken 8.oo – 14.oo óráig tart. A jegyző – eseti jelleggel – ettől eltérő munkaidő beosztást is elrendelhet.


(2) Munkaidőn túli, illetve rendkívüli munkavégzés (szabad-, pihenő- és munkaszüneti napon végzett munka) helyett szabadidő jár. A túlmunka ellenértékeként megállapítható szabadidő mennyiségét a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben és más jogszabályokban előírtak figyelembevételével kell megállapítani és kiadni. Amennyiben ez nem lehetséges, meg kell váltani. A megváltás mértéke a köztisztviselő kifizetéskori illetményének a szabadidőre járó arányos része.


(3) Az anyakönyvvezetőnek és hivatalsegédnek munkaidőn túli munkavégzéséért a közszolgálati törvényben és más jogszabályban meghatározott szabadidő, illetve díjazás jár.


17.§ A hivatal hétfőn egész nap, míg keddtől – péntekig 8.oo – 12.oo óráig tart ügyfélfogadást.


A jegyző felelős azért, hogy

  1. az ügyfélfogadás zavartalan legyen,
  2. egy – egy irodában legalább egy érdemi ügyintéző tartózkodjon,
  3. a ledolgozott munkaidő nyilvántartása folyamatos legyen,

a törvényes munkaidő ledolgozásra kerüljön, ill. ennek hiányában a szükséges jogkövetkezményeket alkalmazza.



18. § [19]

(1) A bélyegzők leírása, használata:

a)  A Képviselő-testület hivatalos körbélyegzője:

  „Nagyközség Képviselő-testülete Doboz” köriratú,

  középen Magyarország címerével.


 A Képviselő-testület hivatalos körbélyegzőjét a polgármester használhatja azokban az esetekben, amikor a Képviselő-testület nevében, vagy megbízásából jár el.  A polgármester tartós távolléte esetén az őt helyettesítő alpolgármestert is megilleti e jog.


b)  Saját feladat- és hatáskörében eljárva a polgármester a   következő bélyegzőt használja:

        „Nagyközség Polgármestere Doboz” köriratú,

        középen Magyarország címerével.


c) [20] A Képviselő-testület Szociális és Gyermek Ügyek Bizottságának hivatalos körbélyegzője:

„Nagyközség Képviselő-testület Szociális és Gyermek Ügyek Bizottsága  Doboz” köriratú,

                          középen Magyarország címerével.


A bizottság elnöke a bizottság feladat- és hatáskörében, hatósági jogkörébe tartozó ügyekben használja.


d) A jegyző hivatalos körbélyegzője:

„Nagyközség Jegyzője  Doboz” köriratú,

   középen Magyarország címerével.

       

    A jegyző saját, valamint a hivatal feladat- és hatáskörében eljárva használja.


e) [21] A Polgármesteri Hivatal hivatalos körbélyegzője:

„Polgármesteri Hivatal  Doboz” köriratú,

középen Magyarország címerével, és

„Dobozi Polgármesteri Hivatal Doboz” köriratú.


A Polgármesteri Hivatal feladat- és hatáskörében, hatósági jogkörében eljárva a polgármester, vagy a jegyző által kiadmányozási jogkörrel felruházott hivatali dolgozó használja.

E bélyegzőről több számozott példány készíthető, melyeket a jegyző nevében kiadmányozási jogkörrel felruházott hivatali dolgozó is használhat.


f)  Az anyakönyvi kerület hivatalos körbélyegzője:

„Anyakönyvvezető  Doboz” köriratú,

                  középen Magyarország címerével.


      Az anyakönyvvezető az anyakönyvi kerület feladat- és hatáskörében eljárva használja.


g)  A személyi adat és lakcímnyilvántartó hivatalos körbélyegzője:

       „Polgármesteri Hivatal Népességnyilvántartója Doboz” köriratú,

                        Középen Magyarország címerével.


       A személyi adat és lakcímnyilvántartó bélyegzőjét e feladat- és hatáskörében eljárva használja.

(2)  Az itt felsorolt bélyegzők lenyomatáról, továbbá munkavállalók részére történő átadásáról nyilvántartást kell felfektetni. A bélyegzők naprakész nyilvántartásáért a jegyző, míg annak használatáért a bélyegzőt átvevő ügyintéző tartozik felelősséggel.   A hivatalos bélyegzők lenyomatát csak a kiadmányozásra jogosult aláírásával ellátott kiadmányokra lehet használni.


19. § [22] A helyettesítések rendje:

A jegyző távollétében helyettesítéséről a határozatlan időre kinevezett aljegyző gondoskodik.



20. § [23] (1) A kiadmányozást az a személy gyakorolja, aki a jogszabály erejénél fogva erre hatáskörrel rendelkezik.

(2) A Képviselő-testület feladat- és hatáskörébe, valamint hatósági jogkörébe tartozó ügyeket a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester kiadmányozza.

(3) A képviselő-testület bizottsága feladat- és hatáskörébe, valamint hatósági jogkörébe tartozó ügyeket a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a bizottság által megbízott képviselő bizottsági tag kiadmányozza.

(4) A jegyző akadályoztatása esetén az általa át nem ruházott ügyekben a kiadmányozó az aljegyző.


21.§ [24] Kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés, a pénzügyi, készlet- és tárgyi eszköz gazdálkodással kapcsolatos aláírási jogosultságok:


a) A jegyző utalványoz és vállal kötelezettséget. Külön eseti felhatalmazás alapján az általa megbízott aljegyző is vállalhat kötelezettséget, illetve utalványozhat.


b) A jegyző által kijelölt és az államháztartás végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Kormányrendeletben foglalt előírásoknak megfelelő gazdálkodási ügyintéző végzi a pénzügyi ellenjegyzést a belső szabályzat szerint. Akadályoztatása esetén helyettesítéséről gondoskodni kell.


c) Az érvényesítőt és akadályoztatása esetén annak helyettesét a jegyző jelöli ki a belső szabályzatban.


22. § [25] Az önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos számlák feletti rendelkezési jog:

  1. az első helyen aláíró a polgármester, vagy a jegyző, vagy az alpolgármester, vagy az aljegyző,

b) a második helyen aláíró a pénzintézetnél bejelentett gazdálkodási ügyintéző.



23. §  [26]



IV. fejezet



A hivatal belső szervezeti tagozódása, feladatai


24. §[27]  (1) A Hivatal létszáma:             13

 (2)  A Hivatal feladatait az alábbi belső – önálló jogkörrel nem rendelkező – szervezeti tagozódásban és létszámban látja el:

                a)  jegyző                                                 1 fő

                b)  aljegyző, anyakönyvvezető,

                      személyi adat és lakcímnyilvántartó        1 fő

                c)  titkársági, szervezési ügyintéző                        1 fő

                d)  szociális ügyintéző                                 1 fő

e)   műszaki ügyintéző                                1 fő

                f)   községgazda                                        1 fő

                g)  adóügyi ügyintéző                                 2 fő

                h)  gazdálkodási ügyintéző                           5 fő

                  

         (3) A Hivatal szervezeti ábráját az 5. melléklet tartalmazza.

       

          (4) A Hivatal székhelye: 5624, Doboz, Kossuth tér 3.


(5)  A Polgármesteri Hivatal alapvető feladatait az Alaptörvény, a Mötv., a helyi adókról szóló 1990. évi C. tv., a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény, a gyermekek védelméről és a gyámügyi eljárásról szóló 1997. évi XXXI. törvény és a végrehajtásukra megjelent és megjelenő jogszabályok, valamint Doboz Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2011. (XI.30.) önkormányzati rendelet és más helyi rendeletek határozzák meg.


(6)  A Polgármesteri Hivatal főbb feladatai:


a) A polgármester részletes feladatait, hatáskörét és hatósági jogkörét a jogszabályokban foglaltakon túl az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának 30 §-a tartalmazza.


b) A jegyző az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának 32. §-ában meghatározott feladatokon túl:


ba) közreműködik a testületi ülések előkészítésében, a döntések végrehajtásával kapcsolatos feladatokban,

  1. előkészíti és szervezi más településekkel történő igazgatási, gazdasági, intézményirányítási társulati megállapodásokat, együttműködéseket,

bc) figyelemmel kíséri, és szervezi az önkormányzat és intézményei fejlődését, elősegítő pályázati lehetőségeit, ezekre javaslatot készít,

bd) tevékenyen részt vesz az önkormányzati vállalkozások előkészítésében,

be) közreműködik egyes honvédelmi, polgári védelmi és katasztrófaelhárítási feladatok ellátásában,

bf)  irányítja a népszámlálási, választási, népszavazási és népi kezdeményezéssel kapcsolatos adminisztrációs munkát,

bg) ellátja az egészségügyi, oktatási, közművelődési, testnevelési és tömegsporttal kapcsolatos hatósági és szervezési feladatokat, valamint ezek működési tevékenységének hatáskörébe tartozó ellenőrzését,

bh) ellátja az intézmények pénzügyi, költségvetési, gazdasági ellenőrzésének szervezését, irányítását,

bi)  szervezi a Hivatalt érintő operatív gazdálkodási feladatokat,

bj)  előkészíti I. fokú eljárásra az önkormányzat részére történő kisajátítási ügyeket, jogügyleteket,

bk)  közreműködik az önkormányzatot érintő bármilyen jogügylet előkészítésében,

bl)  közvetlenül irányítja a csoport szervezetbe nem tartozó munkavállalókat,

bm) jogi képviseletet lát el a Képviselő-testület, a polgármesteri hivatallal szemben indított peres ügyekben.

c) A Hivatal köztisztviselőinek munkakörét, részletes feladatait a 6. melléklet tartalmazza.





Vegyes és záró rendelkezések



25. §  A Polgármesteri Hivatal működésének feltételeit az éves költségvetés keretében a Képviselő-testület biztosítja.


26. §  A polgármester a jegyző útján gondoskodik a költségvetésben rendelkezésre álló lehetőségeken belül a napi munkavégzés szükséges feltételeinek és eszközeinek biztosításáról.


27. §  A Polgármesteri Hivatal egységességére tekintettel az irányítási jogosítványokat gyakorló polgármester a jegyző útján megbízhatja a hivatal dolgozóit a Szervezeti és Működési Szabályzatban, munkaköri leírásban nem szereplő, de a hivatal tevékenységi körébe tartozó egyéb feladatok ellátásával.


28. §  A Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának elfogadását követően az egyes munkakörök tényleges leírásáról, átdolgozásáról a hatálybalépéstől számított 60 napon belül a jegyző köteles gondoskodni.


29. §  [28]A Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők számára adható juttatásokról és támogatásokról – a 2/2010. /II.19./ önkormányzati rendelet alapján – a jegyző gondoskodik.


30.§ A rendelet 2008. július 1-én lép hatályba, és ezzel egyidejűleg Doboz Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete és Szervei Működési Szabályzatáról szóló 1/2008. (I.24.) és a 8/2007. (VII.27.) számú rendelettel módosított 1/2007. (I.26.) számú rendelet 4. számú melléklete hatályát veszti.


D o b o z,  2008. június 26.



[1]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2013. február 20.

[2]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2013. február 20.

[3]

Módosította: 10/2009. (IV.17.) ÖR 1. §-a. Hatályos 2009. július 1-től

[4]

Módosította: 3/2013. (II.15.) ÖR 1. § (3) bekezdése. Hatályos: 2013. február 20.

[5]

Módosította: 3/2013. (II.15.) ÖR 1. § (3) bekezdése. Hatályos: 2013. február 20.

[6]

Módosította: 9/2014. (V.30.) ÖR 1. §-a. Hatályos 2014. június 1-től.

[7]

Módosította: 3/2013. (II.15.) ÖR 1. § (5) bekezdése. Hatályos: 2013. február 20.

[8]

Módosította: 3/2013. (II.15.) ÖR 2. §-a. Hatályos: 2013. február 20.

[9]

Módosította: 9/2014. (V.30.) ÖR 2. §-a. Hatályos 2014. június 1-től.

[10]

Hatályon kívül helyezte a 3/2013. (II.15.) ÖR 4. § (1)bekezdése. Hatályos 2013. február 20.

[11]

Módosította a 3/2013. (II.15.) ÖR 4. § (2)bekezdése. Hatályos 2013. február 20.

[12]

Módosította a 3/2013. (II.15.) ÖR 4. § (2)bekezdése. Hatályos 2013. február 20.

[13]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 5. §-a. Hatályos 2013. február 20.

[14]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2013. február 20.

[15]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2013. február 20.

[16]

Módosította: 9/2014. (V.30.) ÖR 3. §-a. Hatályos 2014. június 1-től.

[17]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 6. § (3) bekezdése. Hatályos 2013. február 20.

[18]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 7. §-a. Hatályos 2013. február 20.

[19]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 8. §-a. Hatályos 2013. február 20.


[20]

Módosította: 9/2014. (V.30.) ÖR 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2014. június 1-től.

[21]

Módosította: 9/2014. (V.30.) ÖR 4. § (2) bekezdése. Hatályos 2014. június 1-től.


[22]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 9. §-a. Hatályos 2013. február 20.

[23]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 10. §-a. Hatályos 2013. február 20

[24]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 11. §-a. Hatályos 2013. február 20.

[25]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 12. §-a. Hatályos 2013. február 20.

[26]

Hatályon kívül helyezte a 3/2013. (II.15.) ÖR 13. §-a. Hatályos 2013. február 20.

[27]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 14. §-a. Hatályos 2013. február 20.

[28]

Módosította 3/2013. (II.15.) ÖR 15. §-a. Hatályos 2013. február 20.