Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 34/2009. (X.20.) önkormányzati rendelete

rövidebb határidő alatt intézendő közigazgatási ügyekről

Hatályos: 2009. 10. 21- 2012. 12. 31

Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az Alkotmány 44/A. § (2) bekezdésében foglalt, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 33. § (1) bekezdésében, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja.

​1. §


Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala belső szervezeti egységei jelen rendeletben meghatározott ügyköröket huszonkét munkanapnál rövidebb ügyintézési határidő alatt kötelesek érdemben elbírálni, és gondoskodni a döntés közléséről.

2. § 

Azonnal intézendő ügykörök:


(1) Belügyi ágazat:

a) hirdetmény kifüggesztése – záradékolás,

b) lakcím-bejelentkezés fogadás,

c) közokirat kiadása a polgárok személyi és lakcímadatainak nyilvántartásából,

d) a polgár személyes adatai változásának nyilvántartáson történő átvezetése,

e) a település közigazgatási területén címnyilvántartás változás átvezetés és igazolás kiadása,

f) adatszolgáltatás korlátozás átvezetése a nyilvántartáson,

g) hazatérők, visszatelepülők, bevándorlók nyilvántartásba vétele,

h) külföldön élő magyar állampolgár nyilvántartásba vétele iránti kezdeményezés,

i) anyakönyvi okirat kiadása személyes megjelenéskor,

j) házasságkötést megelőző eljárásról jegyzőkönyv felvétele együttes, személyes megjelenéskor,

k) talált tárgy átvétele,

l) elhagyott robbanóanyag, vagy annak tűnő tárgy biztosítása érdekében intézkedés,

m) kóbor és veszettségre gyanús állatok bejelentése kapcsán intézkedés.

(2) Okmányirodai feladatok:

a) személyazonosítóról és lakcímről szóló hatósági igazolvány kiadása,

b) személyazonosító igazolvány iránti kérelem felvétele, elbírálása, továbbítása,

c) vezetői engedély iránti kérelem felvétele, elbírálása, továbbítása,

d) nemzetközi vezetői engedély kiadása,

e) útlevél iránti kérelem felvétele, továbbítása,

f) mozgáskorlátozott személy részére parkolási igazolvány kiadása,

g) személyazonosságot, jogosultságot igazoló okmány, valamint gépjármű forgalmi engedélye, törzskönyve, rendszámtábla elvesztés - találás  bejelentésének fogadása, intézése.

(3) Szociális igazgatás:


Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, - átmeneti segély megállapítása és   kifizetése kivételes helyzetben.

(4) Gyermekvédelmi és gyámügyi igazgatás:

a) kiskorú ideiglenes elhelyezése, súlyos – életveszéllyel fenyegető veszélyeztetettség esetén,

b) apai elismerő nyilatkozat felvétele,

c) gyámnevezés, gyámságból történő kizárás közokiratba foglalása és nyilvántartásba vétele,

d) gyermekről – a szülő által nem ismert örökbefogadó személy javára – történő lemondó nyilatkozat közokiratba foglalása.

(5) Adóigazgatás:


Tartozás befizetésének igazolása végrehajtási eljárás megszüntetéséhez.

3. § Három munkanapon belül intézendő ügykörök


(1) Belügyi ágazat: 

a) hatósági bizonyítvány kiadása,

b) házassági névviselés módosítása,

c) házasságkötést megelőző 30 napos várakozási idő alóli felmentés megadására irányuló kérelem elbírálása,

d) kiskorú családi jogállásának anyakönyvezése: utólagos házasságkötés, képzelt apa adatai megállapítása, teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat és apaság bírósági megállapítása alapján,

e) magyar állampolgár külföldön történő házasságkötéséhez szükséges tanúsítvány kiadásában közreműködés,

f) külföldi állampolgár Magyarországon történő házasságkötésének engedélyezéséhez szükséges közreműködés,

g) a nem pécsi lakóhellyel rendelkező elhunytak halotti bizonyítványának az illetékességi helyre történő továbbítása.

(2) Okmányirodai feladatok:

a) új gépjármű forgalomba helyezése,

b) „E” , „Z” betűjelű rendszám kiadása,

c) közúti szolgáltatást végző járművekkel kapcsolatos eljárás.

(3) Gyermekvédelmi és gyámügyi igazgatás

a) szülői felügyeleti jog feléledésének megállapítása,

b) magánindítvány előterjesztése kiskorút érintő bűntető ügyben,

c) adatszolgáltatás  gondnokság alá helyezésről.

4. § Az öt munkanapon belül intézendő ügykörök


(1) Belügyi ágazat: ​

a) szakfordító- és tolmácsigazolvány kiadása,


b) magánszálláshelyek nyilvántartásba  vétele,

c) ingatlanközvetítői névjegyzékbe felvétel,

d) igazolás kiadása fegyvertartási engedély megadásához rendőrhatóság felé,

e) igazolás kiadása játék- és pénznyerő automaták üzemeltetéséhez,

f) adatszolgáltatás a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból,

g) parlagfű irtásával kapcsolatos eljárás,

h) jegyzői vélemény megadása belterületi, illetve külterületi lakott helyen történő pirotechnikai termék felhasználására.

(2) Okmányirodai feladatok:

a) használt jármű első forgalomba helyezése,

b) „P” betűjelű rendszám kiadása.

(3) Gyermekvédelmi és gyámügyi igazgatás

a) eseti gondnok kirendelése kiskorú részére,

b) örökbe fogadható gyermek gondozásba történő kihelyezése,

c) kiskorúak, gondnokoltak önjogúvá válásakor a vagyoni helyzetről történő értesítés,

d) hagyatékátadó végzés megtámadása, illetve az örökség nyilvántartásba vétele kiskorú és gondnokolt öröklése esetén,

e) speciális szükségletű gyermek nevelési felügyeletének elrendelése, megszűntetése,

f) ismeretlen szülőktől származó gyermek adatainak megállapítása és törvényes képviseletének biztosítása,

g) gyermekvédelmi gondoskodás alatt álló kiskorú tartózkodási helyének kijelölése.

5. § Nyolc munkanapon belül intézendő ügykörök


(1) Belügyi ágazat: 

a) bejelentéshez kötött ipari tevékenység nyilvántartásba vétele

b) jegyzői szakhatósági hozzájáruló nyilatkozat kiadása játékterem működéséhez

c) fakivágási engedély iránti kérelem elbírálása,

d) hagyatéki leltár felvétele ingó vagyon esetén – helyszínelés nélkül, nemleges jegyzőkönyv felvétele

e) kiskorú és gondnokolt ingó vagyonának leltározása a gyámhivatal megkeresése alapján.

(2) Okmányirodai feladatok:

a) jármű tulajdonjog-változásának nyilvántartásba vétele, új okmányok kiadása,

b) műszaki adatváltozás nyilvántartáson történő átvezetése,

c) tulajdonos, üzembentartó adataiban bekövetkezett változás bejegyzése,

d) elidegenítési, terhelési tilalom, korlátozás bejegyzése, törlése,

e) gépjármű kérelemre történő forgalomból való kivonása,

f) forgalomból kivont jármű ismételt forgalomba helyezése.

(3) Gyermekvédelmi és gyámügyi igazgatás:

a) örökbefogadásra való alkalmassá nyilvánítás,

b) utógondozói ellátás elrendelése,

c) ismeretlen személy általi örökbefogadáshoz tett szülői nyilatkozat érvényességéhez szükséges hozzájárulás megtagadása,

d) kiskorú vagy gondnokolt készpénz-vagyonából kifizetés engedélyezése,

e) kiskorú házasságkötésének engedélyezése.

6. § (1) E rendelet a kihirdetését  követő napon napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően indult ügyekben és a megismételt eljárásban kell alkalmazni. E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a 28/2005. (10.20.) sz. és a módosítása tárgyában kiadott 29/2009. (08.30.) önkormányzati rendelet 8. §-a hatályát veszti.

(2) E rendelet a belső piaci szolgáltatások szabályairól szóló Európai Parlament és Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja. 

                       Dr. Páva Zsolt                                                       Dr. Papp Judit

                        polgármester                                                     címzetes főjegyző


Záradék: Elfogadta a Közgyűlés 2009. október 15 - ei ülésén.

Kihirdetve: 2009. október 20.napján.