Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2009. (III. 30.) önkormányzati rendelete
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat és a kerületi civil szervezetek kapcsolatrendszerének egyes kérdéseiről és az egységes pályázati-támogatási rendszerről
Hatályos: 2025. 03. 28Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselőtestületének 9/2009(III.30.) önkormányzati rendelete
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat és a kerületi civil szervezetek kapcsolatrendszerének egyes kérdéseiről és az egységes pályázati-támogatási rendszerről
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata elismeri és megbecsüli a civil szervezeteknek a helyi közügyek, közszolgáltatások területén végzett munkáját, valamint partneri kapcsolatok kialakítására és megőrzésére törekszik a kerület lakosságának önszerveződő közösségeivel. Az önkormányzati feladatok megvalósítása érdekében – tiszteletben tartva a szervezetek önállóságát és a közügyekben való részvételi jogát – a kerületi civil szervezetekkel való hatékony együttműködés kereteiről, valamint a pályázati és támogatási rendszerről Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselő-testülete - a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban Ötv.) 16. §. (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - az alábbi rendeletet alkotja:
Általános rendelkezések
A rendelet célja és hatálya
1. § A rendelet megalkotásának célja:
a)1 a civil szervezetek és Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata (a továbbiakban: Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat) közötti együttműködés tartalmának és formai kereteinek rögzítése,
b) annak biztosítása, hogy a civil szervezetek véleménye Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat döntéseiben megjelenhessen,
c) a civil támogatási és a pályáztatási rendszer, valamint az ezekhez kapcsolódó nyilvántartás egységesítése, egyszerűsítése,
d) a kialakult intézményes támogatási rendszer eddigi formáinak megtartása, az önkormányzati feladatátvállalási együttműködés folytatásának biztosítása.
2. § A rendelet hatálya – Óbuda-Békásmegyer Önkormányzattal kapcsolatba kerülő – azon civil szervezetekre terjed ki, amelyek a tevékenységüket a III. kerületben, a kerület lakossága érdekében fejtik ki, illetve azon országos vagy regionális civil szervezetekre, melyek székhelye a III. kerületben van és tevékenységük hatása a kerület lakosaira jelentős (a továbbiakban: civil szervezet).
Értelmező rendelkezések
3. § E rendelet alkalmazásában:
1.2 civil szervezet: az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló3 törvény alapján a civil társaság, illetve a Magyarországon nyilvántartásba vett egyesület - a párt kivételével -, valamint az alapítvány. Civil szervezet alatt e rendelet III. fejezetében a civil társaságot, a kölcsönös biztosító egyesületet és a szakszervezetet nem kell érteni.
2.4 közhasznú civil szervezet: az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló5 törvényben meghatározottak alapján közhasznúsági nyilvántartásba vett szervezet.
3. Civil Adatbázis: a 14. § (2) bekezdésben rögzítettek szerinti adatokat tartalmazó informatikai nyilvántartás, amelyhez kapcsolódnak az érintett civil szervezetek 2. számú mellékletben rögzített alapdokumentumainak másolatai, valamint Óbuda-Békásmegyer Önkormányzattól kapott támogatásaik adatai,
4. Civil Kerekasztal: a helyi civil szervezetek által létrehozott szervezet, melynek célja, hogy keretet biztosítson - a lakossági részvétel, a partnerség és a nyilvánosság demokratikus elvei alapján – Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat és a III. kerület önszerveződő közösségi szektora közötti kapcsolattartásnak és együttműködésnek.
5. közzététel: az e rendeletben meghatározott adatoknak internetes honlapon digitális formában, bárki számára, személyazonosítás nélkül, korlátozás- és díjmentesen történő hozzáférhetővé tétele.
Az együttműködés megvalósulása
4. § Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat a civil szervezetekkel történő együttműködés érdekében:
a) véleményezési jogot biztosít a civil szervezetek részére, melynek érdekében a Képviselő-testület – civileket érintő, ágazati koncepcionális kérdéseket tárgyaló – tervezeteit közzéteszi Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat honlapjának civil oldalán, ennek keretében:
4/A. §6 A civil szervezettel való – a III. fejezetbe nem tartozó – együttműködési megállapodás megkötéséről a civil ügyekért felelős bizottság dönt.
Támogatások
Nem pénzbeli támogatás
5. § (1) Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata közvetett infrastrukturális támogatást nyújt az Polgármesteri Hivatalon7 keresztül, ahol ingyenes nyomtatási, fénymásolási, faxolási és internet-hozzáférési lehetőséget biztosíthat a kerületben működő civil szervezetek számára.
(2) Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata nem pénzbeli támogatást nyújt a kerületben működő civil szervezetek számára, amely:
a) részben szakmai támogatás:
Pénzbeli támogatások
Pénzeszköz átadása
6. § Óbuda- Békásmegyer Önkormányzata a civil szervezetek pénzügyi támogatásának körében éves költségvetési rendeletében rögzíti az alapok és a bizottsági keretek céltartalékainak, valamint az egyéb pályázati, támogatási kereteknek a felhasználási szabályait.
Közfeladat ellátásához forrásbiztosítás
7. § A kötelezően ellátandó és a Fővárosi Önkormányzattól szerződés alapján átvett feladatokat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény9 alapján Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata – közszolgáltatási szerződés keretében – átadhatja.
8. § A közfeladatok civil szervezetek által átvállalt ellátásának típusai:
(1) Ha az állami normatívával járó kötelező önkormányzati feladat ellátását a civil szervezet átvállalja, az állami normatíva civil szervezet által történő igénylése mellett Óbuda- Békásmegyer Önkormányzata kiegészítő forrást biztosíthat a feladatellátás költségeihez.
(2) Ha az Önkormányzat által önként vállalt feladat ellátását a civil szervezet átvállalja, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata a feladatellátáshoz – együttműködési megállapodás keretében - arányos mértékű forrást biztosíthat.
9. § (1) Közfeladat ellátásában az a civil szervezet vehet részt, amelyik az Önkormányzattal a feladat ellátásra a megállapodást megkötötte és
a) jogerős bírósági végzés alapján már legalább egy éve működik, létesítő okiratában szerepel az ellátandó közfeladat jellegének megfelelő tevékenység, és azt folyamatosan végzi is, valamint
b) nyilatkozik arról, hogy rendelkezik a feladat ellátáshoz szükséges szakértelemmel, létszámmal és eszközzel, és ennek valódiságáról a hivatal érintett osztálya vizsgálat során meggyőződik, valamint gondoskodik a szükséges engedélyek beszerzéséről.
(2) A közszolgáltatási szerződésben szereplő feladatra a szerződésben vagy a költségvetési rendeletben megállapított juttatáson felül egyéb – Óbuda-Békásmegyer Önkormányzatától származó – pénzügyi támogatás nem nyújtható. A közfeladatot ellátó civil szervezet azonban más tevékenységére vagy működési célra kaphat pénzügyi támogatást Óbuda-Békásmegyer Önkormányzattól.
Önként vállalt feladat ellátásához forrás biztosítása
10. § Ha a civil szervezet részéről a feladat-átvállalás nem kötelező önkormányzati feladatra irányul, de Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata által felvállalt, fontosnak tartott tevékenység ellátását szolgálja, akkor Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata támogatást nyújthat a civil szervezetnek együttműködési megállapodás, vagy pályázati úton támogatási szerződés keretében.
11. §10 (1) A kerületben működő civil szervezetek pályázati úton történő támogatásának forrása a Képviselőtestület által a költségvetési rendeletben meghatározott összegű támogatási keret. A rendelkezésre álló keretből pályázat útján és – a Képviselőtestület által meghatározott szabályok szerint – egyedi döntéssel nyújtható támogatás.
(2) A pályázaton – a pályázati kiírás erre vonatkozó kifejezett felhívására – részt vehetnek az önkormányzat fenntartásában működő intézmények, az egyházi szervezetek, valamint a kerületben működő nemzetiségi önkormányzatok is.
(3) Programtámogatás esetén a tárgy szerint illetékes szakbizottság, működési célú támogatás esetén a civil ügyekért felelős bizottság11 határozza meg a pályázati célokat és dönt a pályázat kiírásáról.
(4) A kiírásban szereplő szempontrendszer alapján
a) működési célú támogatás esetén a civil ügyekért felelős bizottság12,
b) programtámogatás esetén a tárgy szerint illetékes szakbizottság
elbírálja a pályázatokat, dönt a rendelkezésre álló keretösszeg felosztásáról és az összeg odaítéléséről.
12. §13 A pályázati támogatási rendszer egységes, ugyanakkor biztosítja a szakterületek – kiíró által igényelt – sajátosságainak érvényesülését is. Az egységesség biztosítása érdekében a pályázati felhívás kötelező tartalmi elemeit az 1. melléklet, a pályázatról szóló elszámolási adatlapot a 2. melléklet, a pályázati adatlapokat – működési pályázat esetén – a 4. melléklet, programpályázat esetén - az 5. melléklet, a működési célú pályázat során elszámolható költségeket a 6. melléklet tartalmazza. A szakterületi sajátosságok megjelenítésére a részletes pályázati kiírás adatlapjának „kiegészítő adatok” része és a csatolandó mellékletek között előírható „speciális dokumentumok” szolgálnak.
A pénzbeli támogatásokkal való elszámolás szabályai
13. § (1) A pénzbeli támogatásban részesített szervezet köteles a költségvetési rendeletben, illetve a közszolgáltatási szerződésben, együttműködési megállapodásban vagy támogatási szerződésben szereplő határidőig és módon a támogatás összegével maradéktalanul elszámolni.
(2)14 A működési célú támogatás esetében elszámolható költségekről – a számvitelről szóló törvény figyelembevételével – a 6. melléklet rendelkezik.
(3) Működési célú támogatás a pályázati kiírásban meghatározott feltételekkel, az ott megjelölt kezdési és befejezési határidő között elszámolt működési költségek és a működéshez szükséges tárgyi eszközök beszerzéséhez használható fel a támogatási szerződésben szabályozott módon, a támogatási szerződés megkötésének időpontjától függetlenül. A működési támogatás elszámolása során csak a támogatási időszakot terhelő számlák számolhatók el (számlán, bizonylaton szereplő teljesítés dátuma), melyek pénzügyi teljesítésének (kifizetésének) az elszámolási időszak végéig meg kell történnie.
(4)15 A költségvetési rendelet 21. § (1) bekezdésével összhangban az önkormányzati támogatás felhasználásának elszámolása során felmerülő módosítási igényről a pénzügyekért felelős bizottság16, valamint a tárgy szerint érintett szakbizottság dönt. A módosítási igény akkor fogadható el, ha az alábbi együttes feltételeknek megfelel:
a) a pályázati kiírás céljával megegyezik, valamint
b) szakmailag és pénzügyileg elfogadható, továbbá
c) többlet támogatási igénnyel nem jár.
Civil Adatbázis
14. § (1) Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata a pénzeszköz-átadás átláthatósága és egységes kezelése, valamint a pályázási rendszer hatékony működése érdekében elektronikus támogatási nyilvántartó rendszert hoz létre. (a továbbiakban: Civil Adatbázis)
(2)17 A Civil Adatbázisban a támogatott, illetve a pályázó civil szervezetek– e rendelet 3. számú mellékletében meghatározott - alapadatait és alapdokumentumait kell szerepeltetni.
(3) A Civil Adatbázist a Polgármesteri Hivatal18 gondozza. A forrásátadáshoz kapcsolódó adatokat az adott forrásátadás adminisztrációját ellátó szervezeti egység biztosítja a számára.
15. § (1) Azoknak a civil szervezeteknek, amelyek a Civil Adatbázishoz benyújtották alapdokumentumaikat, és gondoskodnak azok folyamatos aktualizálásáról, a pályázatokhoz, illetve a forrásátadási szerződések megkötéséhez nem kell e dokumentumokat csatolniuk, csupán arról kell nyilatkozniuk, hogy a jelzett dokumentumok tartalmában változás nem történt.
(2) A civil szervezetek a következő alapdokumentumaikat nyújtják be egyszerű másolatban a Civil Adatbázishoz:
a) egyszeri benyújtású dokumentumok, amelyeket csak adatváltozás esetén szükséges ismételten benyújtani: a szervezet tevékenységét bemutató szöveges dokumentum, létesítő okirat (alapszabály vagy alapító okirat), bejegyző bírósági végzés, közhasznúsági nyilvántartásba vételi bírósági végzés.–,
b)19 annak igazolása, hogy az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló20 törvény alapján közhasznúsági nyilvántartásba nem vett szervezet beszámolóját, közhasznú szervezet beszámolóját és közhasznúsági mellékletét az Országos Bírósági Hivatalnál letétbe helyezte; a civil szervezetről a bíróságnál nyilvántartott alapadatokról szóló bírósági kivonat,
c) a civil szervezet a döntése szerint további dokumentumokat is benyújthat.
(3) A civil szervezet – a (2) bekezdésben jelzett alapdokumentumai benyújtása mellett – a Civil Adatbázisba történő regisztrációját és regisztrációs számát a civil szervezet képviselője által aláírt adatkezelési nyilatkozattal (3. számú melléklet) és elektronikus adatlap kitöltésével nyeri el.
16. §22
Az önkormányzat által alapított közalapítványokkal való együttműködés24
17. §25 (1) Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat az általa önként vállalt feladat ellátását – együttműködési megállapodás keretében – az általa alapított közalapítványnak átadhatja.
(2) Ha a közalapítvány részéről a feladat-átvállalás nem kötelező önkormányzati feladatra irányul, de Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata által felvállalt, fontosnak tartott tevékenység ellátását szolgálja, akkor Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata támogatást nyújthat a közalapítványnak együttműködési megállapodás keretében.
(3) Amennyiben a közalapítvány a (2) bekezdésben körülírt feladatot Óbuda-Békásmegyer Önkormányzattal kötött együttműködési megállapodás keretében látja el és Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat a feladat ellátásához a közalapítványnak támogatást nyújt, a közalapítvány megszüntetése nem kezdeményezhető arra hivatkozással, hogy a közalapítvány vagyonán belül az államháztartáson kívüli eredetű bevétel – így különösen: juttatás, adomány – aránya két éven át 80 % alatti.
Záró rendelkezések
18. §27 (1) E rendelet a kihirdetését követő hónap első napján lép hatályba. Jelen rendelet kihirdetése a helyben szokásos módon, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel történik.
(2) A 6-11. § rendelkezései az e rendelet hatályba lépése előtt megkötött szerződéseket nem érintik.
1. melléklet
1. Meghirdető:
2. A pályázat célja/i/, témaköre/i/ (amennyiben működési célú támogatás: a működési költségek körének pontos meghatározása)
3. A támogatás jellege (vissza nem térítendő, önrész előírásával vagy anélkül, mekkora a rendelkezésre álló keret és mennyi a maximálisan elnyerhető összeg)
4. Általános pályázati feltételek
a) a pályázók körének meghatározása (pl. a kerületi székhely, működési terület vagy – civil szervezetek esetén – a Fővárosi Bírósági nyilvántartás kikötése, és/vagy a pályázat kerületi irányultságának kikötése; Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat költségvetésének címrendjében szereplő szervezetek és/vagy közszolgáltatási szerződéssel rendelkezők kizárása stb.)
b) tartalmi, formai követelmények (egyértelmű megfelelés a pályázati cél/ok/nak, témakör/ök/nek, a pályázat megvalósítási időszakának és a részletes pályázati kiírásban foglaltaknak; az összes előírt információ, igazolás, nyilatkozat megléte; az előírt nyomtatványcsomag használata; kötelezően csatolandó dokumentumok felsorolása)
c) hozzájutás a nyomtatványcsomaghoz:
d) a pályázat benyújtásának módja, hiánypótlási lehetőségek
5. Információk az értékelésről, értesítésről, szerződéskötésről, elszámolásról: A pályázatokról a tárgykör szerint illetékes Bizottság a kiírásban rögzített időtartamon belül dönt. A döntések ellen fellebbezési lehetőség nincs. A kiíró döntést követően az önkormányzat hivatalos honlapján – a hatályos jogszabályok szerint – közzéteszi a nyertesek jegyzékét a támogatási összegekkel együtt, a nyertessel szerződést köt, amelyben szabályozásra kerül a támogatás felhasználásának és elszámolásának rendje. Ennek határidőre történő aláírása a támogatás átutalásának feltétele. A pályázatban szereplőnél kisebb összeg elnyerése esetén a pályázatban vállaltak arányos teljesítése is elfogadható, ezt azonban megfelelően rögzíteni kell a szerződésben.”
6. A pályázatról további felvilágosítás kérhető (a kapcsolattartó személy meghatározása, elérhetőségei)
2. melléklet
1. Rövid szakmai beszámoló
2. Fényképek (amennyiben készültek)
3. Pénzügyi elszámolás az alábbiak szerint:
3. A támogatás pénzügyi elszámolása
A támogatott neve:
címe:
A kapcsolattartó neve:
telefonszáma:
e- mail címe:
Számviteli bizonylatok összesítője:
|
Kibocsátó neve |
Bizonylat sor-száma |
Kifizetés jogcíme |
Számla kelte |
Teljesítés időpontja |
Nettó összeg (Ft) |
Áfa tartalom (Ft) |
Bruttó összeg (Ft) |
Támogatásra elszámolt összeg (Ft) |
Önerő |
Pénztárbizonylat száma / Bankszámla kivonat száma |
|
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
1. |
|||||||||||
|
2. |
|||||||||||
|
3. |
|||||||||||
|
4. |
|||||||||||
|
5. |
|||||||||||
|
6. |
|||||||||||
|
7. |
|||||||||||
|
8. |
|||||||||||
|
9. |
|||||||||||
|
10. |
|||||||||||
|
11. |
|||||||||||
|
12. |
|||||||||||
3. melléklet
1. A szervezet adatai:
Elnevezése
Bírósági bejegyző végzés száma:
Székhelye:
Levelezési címe:
Telefonszáma(i):
Faxszáma:
Honlapcíme:
E-mail címe:
Adószáma:
Számlaszáma:
Az alakulás éve:
A szervezet közhasznúsági besorolása:
A szervezet képviselőjének adatai:
Neve:
Státusza:
Telefonszáma(i):
E-mail címe:
A kapcsolattartó adatai:
Neve:
Státusza:
Telefonszáma(i):
E-mail címe:
A regisztrációs adatlaphoz kötelezően csatolandó mellékletek:
A szervezet tevékenységének rövid bemutatása
A létesítő okirat (alapszabály vagy alapító okirat)
A bejegyző bírósági végzés
A közhasznúsági nyilvántartásba vételi bírósági végzés
30 napnál nem régebbi bírósági kivonat
Egyéb csatolt dokumentumok: éspedig …………………..
Alulírott …………….., a …………………………..(szervezet neve) képviselője hozzájárulok, hogy a regisztrációs adatlapon szereplő adataimat Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának kijelölt szervezeti egysége a Civil Adatbázisban rögzítse, tárolja és tevékenysége során felhasználja.
4. melléklet
|
Beérkezett |
Sorszám |
|---|---|
|
|
|
1. A pályázó szervezet adatai
1.1. A pályázó szervezet neve:
1.2. Székhelye: Budapest,
1.3 Levelezési címe: Budapest ,
1.4 E-mailje: ____________________________________________________
1.5 Honlapja: ____________________________________________________
1.6. Szervezeti formája:
egyesület: , alapítvány: , szövetség: , egyházi szervezet:
1.7. Közhasznúsági fokozata: nincs , közhasznú
1.8. Bírósági bejegyzésének dátuma: Bírósági bejegyzésének száma: PK
1.9. Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:
1.10. A pályázó adószáma: - -
1.11.1. A pályázó szervezet bankszámla-vezető pénzintézetének
Megnevezése:
1.11.2. Bankszámla száma: - -
1.12. A pályázó szervezet képviselőjének adatai
1.12.1. Neve:
1.12.2. Státusza:
1.12.3. Postacíme: Budapest, ________________________________________
1.12.4. Telefonszáma(i):
1.12.5. Fax-száma(i):
1.12.6. E-mailje:
1.13. A pályázati programért felelős személy adatai
1.13.1. Neve és a szervezetben betöltött funkciója:
1.13.2. Címe: Budapest, _______________________________________
1.13.3. Utcanév és házszám: _____________________________________________________
1.13.4. Telefonszáma(i): ______________________________________________________
1.13.5. Fax-száma(i):
1.13.6. E-mailje:
2. A pályázó tevékenysége
2.1. A pályázó szervezet előző évi tevékenységének rövid bemutatása. (1. sz. melléklet, maximum 1 oldal terjedelem).
2.2. A pályázó szervezet tárgyévi a támogatási időszakra vonatkozó terveinek bemutatása, és a tervezett költségvetés felhasználásának bemutatása (2. sz. melléklet, maximum 2 oldal terjedelem).
2.3. A pályázó szervezet létesítő okiratában rögzített cél szerinti tevékenységi köreinek leírása (kérjük feltüntetni célcsoportjának létszámát, valamint azt, hogy mit tesz a szervezet az esélyegyenlőség előmozdítása érdekében) (3. sz. melléklet, maximum 2 oldal terjedelem).
2.4. A pályázó szervezet együttműködése az önkormányzattal , annak intézményeivel, és más kerületi civil szervezettel (4. sz. melléklet, maximum 2 oldal terjedelem).
3. A pályázó szervezet előző évi bevételei
|
Bevétel |
A támogatás tárgya |
A támogatás összege (eFt) |
|---|---|---|
|
Pályázatok útján: |
||
|
Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzatának pályázata(i): |
||
|
Fővárosi pályázat(ok): |
||
|
NEA pályázat(ok): |
||
|
Egyéb pályázatok: |
||
|
1%-os felajánlások: |
||
|
Adományok: |
||
|
Szponzori támogatás: |
||
|
Egyéb: |
||
|
Összesen: |
4. A TÁMOGATÁS FELHASZNÁLÁSÁRA VONATKOZÓ FORRÁS- ÉS KÖLTSÉGKALKULÁCIÓ
|
4.1 A TÁRGYÉVRE TERVEZETT MŰKÖDÉSI FORRÁSOK (BEVÉTELEK) |
||||
|---|---|---|---|---|
|
ADATOK |
ÖSSZEG |
|||
|
1. Jelen pályázaton igényelt támogatás összege: |
Ft |
|||
|
2. Más támogatótól kapott támogatás(ok) (tervezett): |
Ft |
|||
|
ÖSSZESEN (=1+2): |
Ft |
|||
|
4.2. A TÁMOGATÁSI IDŐSZAKRA TERVEZETT KIADÁSOK |
||||
|
A kiadásnem megnevezése |
1. Jelen pályázati támogatásból fedezett kiadások |
2. Más forrásból fedezett kiadások |
3. Összesen |
|
|
I. ANYAGKÖLTSÉG |
||||
|
- Közüzemi díjak |
||||
|
- Üzemanyag költségek |
||||
|
- Nyomtatvány, irodaszer |
||||
|
- Egyéb anyagköltségek |
||||
|
II. IGÉNYBE VETT SZOLGÁLTATÁSOK |
||||
|
- Szállítás, rakodás, raktározás költségei |
||||
|
- Bérleti díjak |
||||
|
- Javítás, karbantartás költségei |
||||
|
- Szakkönyvek, előfizetési díjak |
||||
|
- Oktatás, továbbképzés költségei |
||||
|
- Utazási és kiküldetési költségek |
||||
|
- Honlapfenntartás költségei |
||||
|
- - Más, itt fel nem sorolt szolgáltatás |
||||
|
III. EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOK |
||||
|
- Bankköltség, biztosítási díj |
||||
|
IV. BÉRKÖLTSÉG* |
||||
|
- Munkavállalók bére |
||||
|
- Megbízásos jogviszonyban állók megbízási díja |
||||
|
V. SZEMÉLYI JELLEGŰ EGYÉB KIFIZETÉSEK |
||||
|
- Reprezentációs költségek |
||||
|
- Önkéntes foglalkoztatás költségei |
||||
|
VI. BÉRJÁRULÉKOK* |
||||
|
VII. TÁRGYI ESZKÖZÖK, IMMATERIÁLIS JAVAK BESZERZÉSE |
||||
|
- 100 ezer Ft alatti immateriális javak |
||||
|
- 100 ezer Ft feletti immateriális javak |
||||
|
- 100 ezer Ft alatti tárgyi eszközök |
||||
|
- 100 ezer Ft feletti tárgyi eszközök |
||||
|
ÖSSZESEN (=I.+II.+III.+IV.+V.+VI.+VII.): |
||||
5. AZ IGÉNYELT MŰKÖDÉSI TÁMOGATÁS INDOKLÁSA
A 4.2. pont „költség/kiadásnem megnevezése” oszlopban tervezett kiadásokat kell ebben a táblázatban indoklással feltüntetni!
|
IGÉNYELT ÖSSZEG (Ft) |
INDOKLÁS |
|||
|---|---|---|---|---|
|
1. |
||||
|
2. |
||||
|
3. |
||||
|
4. |
||||
|
5. |
||||
|
6. |
||||
|
7. |
||||
|
8. |
||||
|
9. |
||||
|
10. |
||||
6. Mellékletek
6.1. Kötelezően csatolandó mellékletek:
- 2.1. ponthoz-1. számú melléklet
- 2.2. ponthoz-2. számú melléklet
- 2.3. ponthoz-3. számú melléklet
- 2.4. ponthoz-4. számú melléklet
Az alábbi dokumentumok másolatának beküldése csak abban az esetben szükséges, ha szervezete nem szerepel a Civil Adatbázisban és regisztrációs számmal nem rendelkezik.
a Fővárosi Bíróság (60 napnál nem régebbi) igazolását a bírósági nyilvántartásba bejegyzett adatokról;
annak igazolása, hogy az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény alapján közhasznúsági nyilvántartásba nem vett szervezet beszámolóját, közhasznú szervezet beszámolóját és közhasznúsági mellékletét az Országos Bírósági Hivatalnál letétbe helyezte;
a szervezet tevékenységének rövid bemutatása, amennyiben nem közhasznú besorolású
bizottsági sajátosságnak megfelelő kiírás kiegészítő melléklete
6.2. Az alábbi mellékletek beküldése nem kötelező:
a projektben közreműködő partnerek együttműködési nyilatkozata,
támogató ajánlások, referenciák,
a szervezet valamely lényeges produktuma (pl. kiadvány).
7. A civil szervezetek mentesítése a csatolandó mellékletek benyújtása alól
Nem kell a mellékleteket csatolnia a szervezetnek, mivel a Civil Adatbázisban szerepel és ott hatályos szervezeti dokumentumainak másolatát letétbe helyezte.
A Civil Adatbázisban a pályázó szervezet a(z) …………….. regisztrációs számon szerepel, leadott dokumentum-másolatai érvényesek, hatályosak.
Budapest, …………………….………
………………………………….
a pályázó (cégszerű) aláírása
P.H.
8. A pályázó nyilatkozatai
Alulírott pályázó
Amennyiben megadott adataimban az elszámolás megtörténtéig változás következik be, arról a kiírót haladéktalanul értesítem.
Budapest, …………………….……… ………………………………….
a pályázó (cégszerű) aláírása
P.H.
a) A pályázati kiírásban és a dokumentációban foglaltakat tudomásul veszem;
b) kijelentem, hogy a pályázatban foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, hitelesek és megfelelnek a valóságnak;
c) kijelentem, hogy az államháztartás alrendszereiből, Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat forrásaiból juttatott támogatásokra vonatkozó pályázati igényekben, illetve szerződésekben a valóságnak megfelelő és nem megtévesztő adatokat szolgáltattam, a támogatási szerződésekben vállalt kötelezettségeimet teljesítettem,
d) kijelentem, hogy adó-, járulék-, illeték- vagy vámtartozásom nincsen, illetve ha van, akkor az átütemezési megállapodás másolatát mellékelem,
e) kijelentem, hogy az államháztartás alrendszereiből folyósított támogatásból eredő lejárt tartozásunk nincs,
f) tudomásul veszem, hogy az esetleges köztartozásom megfizetéséig a támogatást, illetve annak esedékes részét a Támogató a köztartozás megfizetése érdekében visszatarthatja,
g) kijelentem, hogy szervezetünk csőd, felszámolási, illetve végelszámolási eljárás alatt nem áll, s vállalom, hogy haladéktalanul bejelentem, amennyiben a pályázat elbírálásáig, illetve a program lezárásáig ilyen eljárás indul,
h) tudomásul veszem, hogy a támogatás nem folyósítható, amíg adó-, járulék-, illeték- vagy vámtartozásom van, kivéve, ha átütemezési megállapodással a tartozás rendezett;
i) hozzájárulok ahhoz, hogy a pályázatban szereplő adatokat és információkat a Támogató nyilvántartásában szerepeltesse, a hatályos jogszabályoknak megfelelően kezelje, internetes honlapon közzétegye;
j) tudomásul veszem, hogy a támogatás az általános forgalmi adó összegét is tartalmazza, a támogatás összegéből általános forgalmi adó nem vonható le,
k) tudomásul veszem, hogy mint pályázó, adataimat nyilvántartásba veszik, majd nyilvántartási számon kezelik; pályázatom teljes dokumentációját irattárban őrzik.
l) tudomásul veszem, hogy a benyújtott, illetve nyertes pályázat adatai nyilvánosságra hozhatók,
m) kivételt képeznek a pályázó által a pályázat benyújtásakor a Ptk. 2:46. §. (1)-(2) bekezdése szerint üzleti titokként megjelölt adatok, feltéve, hogy ez nem akadályozza meg a közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét
n) kijelentem, hogy a szervezet az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 2. § 22. pontja szerinti közvetlen politikai tevékenységet nem folytat;
o) Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzattal kapcsolatos pályázati elszámolási, szakmai beszámoló leadási hátraléka a pályázó szervezetnek nincs;
p) tudomásul veszem, hogy nyertes pályázatom esetében a végső pénzügyi elszámolásom az alábbi pályázaton elnyert összegről szól.
q) elfogadom, hogy a támogatás szerződésellenes felhasználása esetén a megfizetésre irányuló követelés érvényesítése azonnali beszedési megbízás alkalmazásával történhet
r) Kijelentem, hogy a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (Knyt.) 6. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség valamint a 8. § (1) bekezdése szerinti érintettség nem áll fenn.
5. melléklet
|
Beérkezett |
Sorszám |
|---|---|
|
|
1. A pályázó szervezet adatai
1.1. Megnevezése: ..................................................................................................................
1.2. Székhelye: ……………………………………………………………………
1.3. Levelezési címe: ………………………………………………..……………
1.4. Szervezeti formája: egyesület: ,alapítvány: ,szövetség egyház: , egyéb: éspedig: ……………………………
1.5. Közhasznúsági fokozata: nem közhasznú: , közhasznú: *
1.6.1. Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: ………………………………………...
1.6.2. Bírósági bejegyzésének száma: Pk. ./
1.7. Adószáma: ––
1.8. A pályázó bankszámla-vezető pénzintézetének
1.8.1. megnevezése: …………………………………………………………………………...
1.8.2. bankszámla száma: - -
1.9. Honlapjának címe: ………………………………………….…………………………
1.10. E-mail-címe: …………………………………………..…….…………………………
1.11. A pályázó szervezet (bíróság által bejegyzett) képviselőjének adatai:
1.11.1. neve: …………………………………………………………………………………….
1.11.2. levelezési címe: ………………………………………………………………
1.11.3. telefon: vezetékes: ……………..….. mobil: ………….……….. fax: …………………
1.11.4. e-mail-címe: ………………………………...………………………………………….
1.12. A pályázatért felelős személy/kapcsolattartó adatai:
1.12.1. neve: …………………………………………………………………………………….
1.12.2. levelezési címe: ………………………………………………………………
1.12.3. telefon: vezetékes: ……………..….. mobil: ………….……….. fax: …………………
1.12.4. e-mail-címe: …………………………………………...……………………………….
2. A pályázat alapadatai
2.1. A pályázat címe: ……………………………………………………………………….
2.2. A pályázat költségvetésének fő összegei Ft-ban:
|
Igényelt támogatás |
Önerő |
Teljes összeg |
|---|---|---|
2.3. A megvalósítás időtartama:
20… év …………… hó …… naptól 20... év …………… hó …… napig
A megvalósítás helyszíne:
………………………………………………………………………………………….
A tevékenység kedvezményezettjeinek száma:……………fő
3. Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzattól és más szervezetektől az előző 2 évben elnyert támogatások:
|
Év |
A támogatást nyújtó szervezet/bizottság megnevezése |
A pályázat címe |
Elnyert támogatás (Ft) |
Az elszámolás határideje |
Az elszámolás megtörténte (igen – nem) |
|---|---|---|---|---|---|
3. Projektleírás
A) A pályázati program bemutatása (max. 2 oldal):
B) Költségvetési terv:
B/1. Részletes, tételes költségvetési terv:
|
A költség |
Az igényelt |
Saját forrás |
Összesen |
|---|---|---|---|
|
1. Személyi kifizetések (bér, megbízási díj és járulékaik) |
|||
|
2. Dologi költségek |
|||
|
3. Felhalmozási célú költségek |
|||
|
4. A projekt költségei összesen |
|||
4. Mellékletek
4.1. Kötelezően csatolandó mellékletek:
Az alábbi dokumentumok másolatának beküldése csak abban az esetben szükséges, ha szervezete nem szerepel a Civil Adatbázisban és regisztrációs számmal nem rendelkezik.
a Fővárosi Bíróság (60 napnál nem régebbi) igazolását a bírósági nyilvántartásba bejegyzett adatokról;
annak igazolása, hogy az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény alapján közhasznúsági nyilvántartásba nem vett szervezet beszámolóját, közhasznú szervezet beszámolóját és közhasznúsági mellékletét az Országos Bírósági Hivatalnál letétbe helyezte;
a szervezet tevékenységének rövid bemutatása, amennyiben nem közhasznú besorolású
bizottsági sajátosságnak megfelelő kiírás kiegészítő melléklete
4.2. Az alábbi mellékletek beküldése nem kötelező:
a projektben közreműködő partnerek együttműködési nyilatkozata,
támogató ajánlások, referenciák,
a szervezet valamely lényeges produktuma (pl. kiadvány).
5. A pályázó nyilatkozatai
Alulírott pályázó
A pályázati kiírásban és a dokumentációban foglaltakat tudomásul veszem;
Amennyiben megadott adataimban az elszámolás megtörténtéig változás következik be, arról a kiírót haladéktalanul értesítem.
Budapest, …………………….……… ………………………………….
a pályázó (cégszerű) aláírása
P.H.
a) kijelentem, hogy a pályázatban foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, hitelesek és megfelelnek a valóságnak;
b) kijelentem, hogy az államháztartás alrendszereiből, Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat forrásaiból juttatott támogatásokra vonatkozó pályázati igényekben, illetve szerződésekben a valóságnak megfelelő és nem megtévesztő adatokat szolgáltattam, a támogatási szerződésekben vállalt kötelezettségeimet teljesítettem,
c) kijelentem, hogy adó-, járulék-, illeték- vagy vámtartozásom nincsen, illetve ha van, akkor az átütemezési megállapodás másolatát mellékelem,
d) kijelentem, hogy az államháztartás alrendszereiből folyósított támogatásból eredő lejárt tartozásunk nincs,
e) tudomásul veszem, hogy az esetleges köztartozásom megfizetéséig a támogatást, illetve annak esedékes részét a Támogató a köztartozás megfizetése érdekében visszatarthatja,
f) kijelentem, hogy szervezetünk csőd, felszámolási, illetve végelszámolási eljárás alatt nem áll, s vállalom, hogy haladéktalanul bejelentem, amennyiben a pályázat elbírálásáig, illetve a program lezárásáig ilyen eljárás indul,
g) tudomásul veszem, hogy a támogatás nem folyósítható, amíg adó-, járulék-, illeték- vagy vámtartozásom van, kivéve, ha átütemezési megállapodással a tartozás rendezett;
h) hozzájárulok ahhoz, hogy a pályázatban szereplő adatokat és információkat a Támogató nyilvántartásában szerepeltesse, a hatályos jogszabályoknak megfelelően kezelje, internetes honlapon közzétegye;
i) tudomásul veszem, hogy a támogatás az általános forgalmi adó összegét is tartalmazza, a támogatás összegéből általános forgalmi adó nem vonható le,
j) tudomásul veszem, hogy mint pályázó, adataimat nyilvántartásba veszik, majd nyilvántartási számon kezelik; pályázatom teljes dokumentációját irattárban őrzik.
k) tudomásul veszem, hogy a benyújtott, illetve nyertes pályázat adatai nyilvánosságra hozhatók,
l) kivételt képeznek a pályázó által a pályázat benyújtásakor a Ptk. 2:46. §. (1)-(2) bekezdése szerint üzleti titokként megjelölt adatok, feltéve, hogy ez nem akadályozza meg a közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét
m) kijelentem, hogy a szervezet az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény 2. § 22. pontja szerinti közvetlen politikai tevékenységet nem folytat;”
n) Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzattal kapcsolatos pályázati elszámolási, szakmai beszámoló leadási hátraléka a pályázó szervezetnek nincs;
o) tudomásul veszem, hogy nyertes pályázatom esetében a végső pénzügyi elszámolásom az alábbi pályázaton elnyert összegről szól.
p) elfogadom, hogy a támogatás szerződésellenes felhasználása esetén a megfizetésre irányuló követelés érvényesítése azonnali beszedési megbízás alkalmazásával történhet
q) Kijelentem, hogy a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (Knyt.) 6. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség valamint a 8. § (1) bekezdése szerinti érintettség nem áll fenn.
6. A civil szervezetek mentesítése a csatolandó mellékletek benyújtása alól
Nem kell a mellékleteket csatolnia a szervezetnek, mivel a Civil Adatbázisban szerepel és ott hatályos szervezeti dokumentumainak másolatát letétbe helyezte.
A Civil Adatbázisban a pályázó szervezet a(z) …………….. regisztrációs számon szerepel, leadott dokumentum-másolatai érvényesek, hatályosak.
Budapest, …………………….………
………………………………….
a pályázó (cégszerű) aláírása
P.H.
6. melléklet
1. Anyagköltségek
Közüzemi díjak (elektromos áram, víz, villany, szemétszállítás, gáz, akkor is, ha a közös költség része, távhődíj stb…)
Energia költségek: Gáz, tűzifa, fűtőolaj, szén, és bármely alternatív energiaforrás költségei stb.)
Üzemanyag költségek Ezen a soron kizárólag a szervezet tulajdonában lévő vagy általa bérelt gépjárművekhez, kisgépekhez kapcsolódó költségek számolhatók el, a szervezet nevére szóló számla alapján. (benzin, gázolaj, biodízel, gáz, hidrogén, stb.)
Fenntartási – és üzemeltetési anyagok (a működési célt szolgáló bármely berendezés, vagy gép működéséhez szükséges egy éven belül elhasználódó anyagok (gépolaj, zsineg, szárazelem, zsír, villanykörte, szög, várhatóan éven belül elhasználódó számítástechnikai eszközök: egér, billentyűzet, pendrive; egyéb irodai eszközök: evőeszköz, poharak, tálcák, törölköző stb. Amennyiben a számítástechnikai eszközök „csomagban”, számítógéppel együtt kerülnek megvásárlásra, akkor a számlát megbontani nem szükséges, az egy összegben, a Tárgyi eszközök között számolható el.)
Munkaruha, védőruha, védőfelszerelés költsége (kesztyű, arcmaszk, jelmez – pl. táncosok ruházata- sportmez stb.)
Nyomtatvány, irodaszer: (nyomtatványok: pénztárbizonylat, számla; papír-írószer: papír, írószer, iratrendező, boríték; egyéb ügyviteli fogyóeszközök: lyukasztó gép, tűzőgép, gémkapocs, stb.)
Szakkönyvek, előfizetési díjak: (Adóújság, szótár, oktatáshoz szükséges kiadványok, CD jogtár, stb.) eddig az igénybevett anyagjellegű szolgáltatások között szerepelt
Élelmiszer (számlával igazolt élelmiszer alapanyag vásárlás pl. testületi ülésre szendvicshez kenyér, felvágott, zsír stb., kivéve alkohol)
Egyéb anyagköltség: (Elsősegély láda, gyógyszer, hőmérő, virág, dekoráció stb.)
2. Szolgáltatások
2.1. Igénybevett anyagjellegű szolgáltatások
Szállítás, rakodás, raktározás költségei (tehertaxi, taxi (személyszállítás, fuvar), segélyszállítmány átmeneti raktározása stb.)
Bérleti díjak (iroda, helység, kirakat, eszköz, gépjármű, stb.)
Javítás, karbantartás költségei: (bármely irodai, vagy a működést szolgáló eszköz, gép, egyedi javítása, vagy szerződés alapján folyamatos karbantartása stb.)
Posta, telefon, és kommunikációs költségek (levélfeladás, pénz feladás díja, csomagfeladás díja, mobil, vezetékes, és internet telefon, forgalmi és előfizetési díjai, Internet előfizetés, mobil feltöltő kártya, - átszámlázott szolgáltatás esetén is, stb.)
Oktatás, továbbképzés költségei (Adózási változásokról szóló tanfolyam, civil konferencia, titkárságvezetői képzés stb.)
Utazási és kiküldetési költségek: Ezen a soron a civil szervezet tulajdonában lévő vagy a bérelt járművek úthasználati- (autópálya matrica) és parkolási díja számolható el számla ellenében, illetve a civil szervezet alkalmazottjához, tisztségviselőjéhez, megbízottjához, illetve önkénteséhez kapcsolódó költségek számolhatók el, amennyiben azok a civil szervezet érdekében merültek fel.
Egyéb anyagjellegű szolgáltatások (hangosítás, tagsági és partner kiadványok előállítási költsége, belépési adatlap, közhasznúsági jelentés, éves jelentés, stb. előállítása, hazai tagsági díjak, nevezési díj, TV előfizetés díja, pályázati díj, stb.)
a) Magánszemély tulajdonában lévő gépjármű, civil szervezet érdekében történő használatának költségei (Gépjármű kiküldetési rendelvény alapján, az APEH által közzétett üzemanyagár és amortizációs költségátalánnyal számolva.) A munkába járáshoz kapcsolódó költségek itt nem számolhatók el, azokat a személyi jellegű ráfordítások között kell szerepeltetni.
b) A civil szervezet tulajdonában, vagy bérleményében lévő gépjárművekhez kapcsolódó költségek a szervezet nevére szóló számla és útnyilvántartás alapján (autópályadíj, parkolási díj) Autópályadíjat és a parkolás költségeit kizárólag a szervezet tulajdonában lévő gépjárművek után lehet elszámolni, a magánszemély tulajdonában lévő gépjárművekkel kapcsolatban elszámolásukra nincs lehetőség!
c) Tömegközlekedés költségei kiküldetési utasítás és menetjegyek csatolása alapján, vagy a viteldíjakról szóló számla becsatolása mellett. (vasút, autóbusz, helyi tömegközlekedés stb.)
d) Kiküldetéshez kapcsolódó szállásköltség a szervezet nevére szóló szálláshely szolgáltatást tartalmazó számla alapján.
2.2. Egyéb szolgáltatások
Hatósági, igazgatási, szolgáltatási díjak, illetékek:
Bankköltségek: (forgalmi jutalék, zárlati díj, átutalások költsége, számlavezetéssel kapcsolatos egyéb költségek, működési célra felvett hitel kamata stb., kivéve: büntetőkamat és más, működési célú pályázathoz felvett hitel kamata) Ezen a soron elszámolható a működési célra, pénzintézettől felvett hitel vagy kölcsön kamata az alábbi feltételek együttes megléte esetén:
Elszámolni, csak a megvalósítási időszakba eső hitel vagy kölcsön időarányos kamatát lehet.
Az elszámoláshoz csatolni kell a hitel vagy kölcsön felvételéről szóló szerződés másolatát.
Az elszámolt kamat a kölcsön felvételéről szóló szerződésben szereplő THM lehet, de legfeljebb 20%.
Biztosítási díjak balesetbiztosítás, életbiztosítás, iroda biztosítás, gépjármű biztosítás, stb.
Hirdetési, és reklámköltségek (médiahirdetések, 1%-os hirdetés költsége, szervezet tevékenységét bemutató kiadványok: évkönyv, szóróanyag, plakát, arculattervezés, hazai kiállításokon való részvétel stb..)
Könyvelési, bérszámfejtési, könyvvizsgálói, ügyvédi, munkavédelmi és egyéb szakértői díjak, üzemorvosi szolgáltatás díja
Honlap fenntartás költségei szerver bérleti díj, vagy a folyamatos feltöltés stb. díja
Étkezés (számlával igazolt pl.: éttermi szolgáltatás, amennyiben az a szervezet működése érdekében merült fel, pl. megbeszélés keretében, de alkohol nem)
3. Személyi jellegű költségek
3.1. Bérköltség*
Munkavállalók bruttó bére,
Megbízásos jogviszonyban állók bruttó megbízási díja,
Ösztöndíjas foglalkoztatottak ösztöndíja,
Alkalmi munkavállalói könyvvel foglalkoztatottak bére
* Bérköltségként, és azok járulékaként csak a más forrásból (pl. munkaügyi központ támogatása, EU forrás, stb.) nem támogatott bér és járulékrész számolható el.
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 1. §
Módosította: 1/2013. (I. 31.) Ör. 1. §
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 6. § 1. pontja
Módosította: 52/2012. (XI. 30.) Ör. 1. §
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 6. § 1. pontja
beiktatta: 4/2025. (III. 27.) Ör. 3. §-a. Hatályos: 2025. március 28-ától.
módosította: 27/2024. (XI. 29.) Ör. 3. § 1. pontja. Hatályos: 2025. január 1-jétől.
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 6. § 2. pontja
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 5. § 1. pontja
Módosította: 5/2020. (II. 24.) Ör. 7. § (1) bekezdése
módosította: 27/2024. (XI. 29.) Ör. 3. § 2. pontja. Hatályos: 2025. január 1-jétől.
módosította: 27/2024. (XI. 29.) Ör. 3. § 3. pontja. Hatályos: 2025. január 1-jétől.
Módosította: 52/2012. (XI. 30.) Ör. 3. §
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 2. §
Beiktatta: 2/2019. (II. 7.) Ör. 2. §
módisította: 27/2024. (XI. 29.) Ör. 3. § 4. pontja. Hatályos: 2025. január 1-jétől.
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 6. § 3. pontja
módosította: 27/2024. (XI. 29.) Ör. 4. §-a. Hatályos: 2025. január 1-jétől.
Módosította: 52/2012. (XI. 30.) Ör. 5. §
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 6. § 1. pontja
Hatályon kívül helyezte: 17/2021. (IV. 7.) Ör. 21. § h) pontja. Hatálytalan: 2021. november 13-ától.
Hatályon kívül helyezte: 17/2021. (IV. 7.) Ör. 21. § h) pontja. Hatálytalan: 2021. november 13-ától.
Beépítette: 1/2010. (II. 4.) Ör. 3. §
Beépítette: 1/2010. (II. 4.) Ör. 3. §
Beépítette: 1/2010. (II. 4.) Ör. 3. §
Számozását módosította: 1/2010. (II. 4.) Ör. 4. §
Számozását módosította: 1/2010. (II. 4.) Ör. 4. §
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 3. § (1) bekezdés
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 3. § (2) bekezdés
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 3. § (3) bekezdés
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 3. § (4) bekezdés
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 3. § (5) bekezdés
Módosította: 11/2016. (II. 22.) Ör. 3. § (6) bekezdés