Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselőtestületének 26/2010(VI.4.) önkormányzati rendelete

egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2012. 03. 31- 2017. 02. 27

a 18/2012. (III. 30.)[1] önkormányzati rendelettel

egységes szerkezetben


Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Képviselőtestülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés, valamint bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, valamint a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés, valamint bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díj mértékéről a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya


1. § A rendelet hatálya kiterjed Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötésre és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény).


A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai


2. § (1) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton lehet.

(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn belül csak ügyfélfogadási időn kívül lehet lebonyolítani.

(3) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

(4) A 2. §-ban szereplő szabályoktól a 4. § (2) bekezdésében foglalt esetekben lehet csak eltérni.


Az anyakönyvi események díjazása


3. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításnak díja bruttó 20 000 Ft.


4. § (1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításának díja bruttó 100 000 Ft.

(2) Rendkívüli körülmény esetében, különös tekintettel a házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben (kórház, nyugdíjasház, stb.), továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.



Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke


5. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti 2 500 Ft díjazás illeti meg.

(2)[2] A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában hivatali munkaidőn kívül közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti 7 500 Ft díjazás illeti meg.


Hatálybalépés


6. § Jelen rendelet 2011. január 1-jén lép hatályba. Kihirdetése a helyben szokásos módon a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel történik.





Sárádi Kálmánné dr.

jegyző

Bús Balázs

polgármester


[1]

Elfogadva: 2012. március 29. Hatályos: 2012. március 31-étől.

[2]

Módosította: 18/2012. (III. 30.) Ör. 2. §