Nagyecsed Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2011. (I. 31.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2011. 02. 01- 2013. 12. 31

Nagyecsed Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2011. (I. 1.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Nagyecsed Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2011. (I.31.) önkormányzati rendelet mellékletének 5.1 pontjában foglalt feladatkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzat elnevezése, székhelye, jelképei, ünnepei, kitüntető címei

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Nagyecsed Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)

(2) Az önkormányzat székhelye: 4355 Nagyecsed, Árpád u. 32. szám

2. § Az önkormányzat jelképei a címer és a zászló. Az önkormányzat jelképeiről, valamint azok használatáról szóló szabályokat a 7/2011.(III.7.) önkormányzati rendelet szabályozza.

3. § Az önkormányzat ünnepei:

  • a) Városnap, minden év július 1.
  • b) Ecsedi-láp Emléknap minden év március 1.

4. § (1) Az önkormányzat által alapított kitüntető címek:

  • a) Díszpolgári cím,
  • b) “Nagyecsedért” cím,
  • c) “Ecsedi-láp” Emlékplakett,
  • d) “Nagyecsed Város Kiváló Pedagógusa” díj.

(2) A kitüntető címek adományozásának szabályait a 15/2004.(VI.01.) önkormányzati rendelet szabályozza.

2. Az önkormányzat feladata, hatásköre

5. § (1) A képviselő-testület szervei, azok jogállása:

  • a) a polgármester,
  • b) a képviselő-testület bizottságai,
  • c) a jogi személyiséggel rendelkező közös önkormányzati hivatal,
  • d) a jegyző,
  • e) a jogi személyiséggel rendelkező alábbi társulások:
    • ea) Szabolcs 05. Önkormányzati Területfejlesztési Társulás,
    • eb) Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás,
    • ec) Szatmári Kistérségi Szociális Alapszolgáltatási Intézményi Társulás,
    • ed) Szatmári Kistérségi Bölcsődei Intézményi Társulás,
    • ef) Ecsedi-láp Viziközmű Beruházási Társulás.

(1a) A képviselő-testület szervei közül az (1) bekezdés e) pontjában meghatározott társulások feladatait a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat önként vállalt feladatai:

  • a) bölcsőde működtetése,
  • b) piac működtetése,
  • c) művészeti csoportok, civil szervezetek támogatása,
  • d) nemzetközi kapcsolatok kiépítése,
  • e) lakáscélú helyi támogatások nyújtása,
  • f) hitéleti tevékenység támogatása,
  • g) közhasznú munkavégzés biztosítása,
  • h) mezei őrszolgálat működtetése,
  • i) sportegyesület támogatása,
  • j) önkéntes tűzoltó egyesület működtetése.

6. § A képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását az állandó bizottságokra a rendelet 3. melléklete szerint átruházza.

7. § (1) A polgármester a képviselő-testület által átruházott hatáskörében dönt:

  • a) a rendkívüli települési támogatással, valamint a köztemetéssel kapcsolatos ügyekben , a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 5/2012. (III.15.) önkormányzati rendelet szerint,
  • b) az önkormányzati tulajdonú vagyontárgyak értékesítéséről, hasznosításáról az önkormányzati vagyonról szóló önkormányzati rendelet szerint,
  • c) az önkormányzat közbeszerzési szabályzatának hatálya alá nem tartozó:
    • ca) árubeszerzésről nettó 3 millió forint értékhatárig,
    • cb) építési beruházásról nettó 5 millió forint értékhatárig,
    • cc) szolgáltatás megrendeléséről nettó 3 millió forint értékhatárig,
    • cd) építési koncesszióról nettó 10 millió forint értékhatárig,
    • ce) szolgáltatási koncesszióról nettó 5 millió forint értékhatárig.

(2)

(3) A jegyző a képviselő-testület által átruházott hatáskörében dönt a települési lakhatási támogatással kapcsolatos ügyekben.

8. § Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről beszámol a döntés meghozatalát követő legközelebbi rendes ülésen.

3. A képviselő-testület működése

9. § A képviselő-testület évente legalább 6 ülést tart. A képviselő-testület alakuló ülést, rendes ülést, és rendkívüli ülést tart.

10. §

11. § (1) A képviselő-testület az ülések számát, idejét éves munkatervben állapítja meg, melyet a naptári év munkaterve szerinti utolsó ülésen fogad el. A munkaterv szerint megtartott ülés rendes ülés.

(2) A munkaterv előkészítése a polgármester feladata. A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni:

  • a) a képviselő-testület tagjaitól,
  • b) az önkormányzati intézmények vezetőitől,
  • c) a helyben működő gazdasági szervek, és civil szervezetek vezetőitől.

(3) A munkaterv tartalmazza:

  • a) az ülések tervezett időpontját, napirendjét, a napirendi pontok előadóit,
  • b) az előterjesztés elkészítési határidejét,az elkészítésért felelős személy nevét,
  • c) a bizottságok megnevezését, ha az előterjesztést előzetesen a bizottságnak kell megvitatnia,
  • d) egyéb szervezési feladatot.

12. § (1) A munkatervtől eltérő időpontra összehívott ülés rendkívüli ülés.

(2) A polgármester a képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontra is összehívhatja, ha az adott ügy halaszthatatlan tárgyalást igényel.

(3) A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó indítványt a polgármesterhez kell benyújtani az ülés tervezett időpontja előtt legalább 8 nappal. Az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés javasolt időpontját, és a napirendjére vonatkozó javaslatot.

(4) Rendkívüli ülésen kizárólag az előre meghirdetett és a meghívón feltüntetett napirend tárgyalható.

(5) A rendkívüli ülés szabályai mellőzhetők, ha az ülés összehívására nyitva álló időn belül a képviselő-testület rendes ülést tart. Ebben az esetben a rendkívüli ülésre javasolt napirendet a rendes ülés napirendjére kell felvenni.

12/A §

Az érintett zárt ülés tartására vonatkozó nyilatkozatát a napirend előterjesztője szerzi be.

4. Az előterjesztések

(1) Előterjesztésnek minősül:

a) a munkatervbe felvett döntést igénylő javaslatok,

b) egyéb, a munkatervben nem szereplő, de döntést igénylő ügyre vonatkozó javaslatok,

c) beszámolók,

d) tájékoztatók.

(2) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) a települési képviselő,

b) a polgármester,

c) az alpolgármester,

d) képviselő-testület bizottsága,

e) a jegyző,

f) a nemzetiségi önkormányzat,

g) a napirend előterjesztője.

(3) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés helyzetelemzésből, döntési javaslat indokolásából, és határozati javaslatból áll.

(4) A helyzetelemzés és döntési javaslat tartalmazza:

a) az előterjesztő megnevezését, az előterjesztés tárgyát, a testületi ülés időpontját,

b) szükség szerint a hatáskört biztosító jogszabályt, jogszabályi hátteret,

c) tájékoztatást a korábban hozott testületi döntésekről, azok végrehajtásáról,

d) az előkészítésben közreműködő szervek, személyek állásfoglalását,

e) az elérendő célokat,

f) több döntési változat lehetősége esetén az egyes változatok várható hatását, a mellette és ellene szóló érveket,

g) mindazon információkat, adatokat, amelyek a döntés meghozatalához szükségesek.

(5) A döntési javaslat tartalmazza:

a) a bevezető részt, általános értékelő megállapítást, szükség szerint a hatáskört biztosító jogszabályi hivatkozást,

b) a rendelkező részt, konkrét feladat-meghatározást jogszabályszerű tömörséggel,

c) a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

14. § (1) Az előterjesztéseket általában írásban kell a képviselő-testület elé terjeszteni. Azokat az előterjesztéseket, amelyek a 15. § (2) bekezdésében említett határidőn belül nem készíthetők el, lehetőség szerint ugyancsak írásban kell rögzíteni, és azokat legkésőbb az ülés kezdetéig a képviselők rendelkezésére kell bocsátani (kiosztásos anyag). Szóbeli előterjesztésre csak kivételesen kerülhet sor.

(2) Kizárólag írásban nyújthatók be az alábbi előterjesztések:

  • a) rendeletalkotás,
  • b) helyi népszavazás kiírása,
  • c) kitüntetések adományozása,
  • d) 5.000.000,-Ft feletti hitelfelvétel,
  • e) önkormányzati társulás létrehozása, társuláshoz való csatlakozás,
  • f) intézmény alapítása.

5. Az ülés összehívása

15. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, továbbá a polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a képviselő-testület összehívásával és vezetésével kapcsolatos feladatokat a legidősebb képviselő (korelnök) látja el.

(2) A rendes ülésre szóló meghívót az ülés előtt legalább 5 nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót pedig az ülés előtt legalább 1 nappal kell megkapniuk a képviselőknek, és a meghívottaknak.

(3) A meghívó tartalmazza:

  • a) az ülés helyét, időpontját,
  • b) a javasolt napirendeket,
  • c) a napirendek előterjesztőit,
  • d) a tervezett napirend tárgyalásához tanácskozási joggal meghívottak megjelölését.

A meghívót az ülést összehívó írja alá.

(4) A lakosság tájékoztatása érdekében a meghívót a közös önkormányzati hivatal (a továbbiakban: Hivatal) hirdetőtábláján a (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően ki kell függeszteni, és a város honlapján közzé kell tenni.

(5) A meghívóhoz mellékelni kell az írásbeli előterjesztéseket. Amennyiben a meghívás meghatározott napirendi ponthoz kapcsolódik, úgy a meghívott részére csak az erre vonatkozó írásbeli előterjesztéseket kell mellékelni.

(6) Az ülésre meg kell hívni:

  • a) a képviselőket,
  • b) a jegyzőt valamennyi napirendi ponthoz állandó tanácskozási joggal,
  • c) napirendi pontok előadóit az őket érintő napirendi pontokhoz tanácskozási joggal,
  • d) nemzetiségi önkormányzat elnökét, a nemzetiségi önkormányzatot érintő napirendi pontokhoz tanácskozási joggal,
  • e) mindazokat, akiket a napirend érint, vagy jelenlétük a napirend tárgyalásához szükséges.

6. Az ülés vezetése, a tanácskozás rendje

16. § (1) A képviselő-testület ülésein:

  • a) a képviselők tanácskozási és szavazati joggal rendelkeznek,
  • b) a jegyző állandó tanácskozási joggal rendelkezik,
  • c) a napirendhez meghívott az adott napirendre vonatkozóan tanácskozási joggal rendelkezik.

(2) A képviselő-testület és a bizottságok ülésein a tevékenységi körükben tanácskozási jog illeti meg az alábbi önszerveződő közösségeket:

  • a) sportegyesület
  • b) nagyecsedi székhellyel bejegyzett egyesületek
  • c) a művelődési ház keretében működő klubok.

(3) A hallgatóság sem tanácskozási, sem szavazati joggal nem rendelkezik.

17. § Az ülés vezetője:

  • a) jelenléti ív alapján számszerűen megállapítja az ülés határozatképességét,
  • b) megnyitja az ülést, ha az határozatképes,
  • c) javaslatot tesz az ülésen jelenlévő képviselők közül 2 fő jegyzőkönyv-hitelesítőre,
  • d) javaslatot tesz az ülés napirendi pontjaira,
  • e) ismerteti az írásban benyújtott interpellációkat,
  • f) beszámol a két ülés között tett fontosabb intézkedésekről és közéleti eseményekről, valamint a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, biztosítja, hogy a polgármester, a bizottságok elnökei és a jegyző tájékoztatást adjanak az átruházott hatáskörben hozott önkormányzati hatósági döntésekről,
  • g) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,
  • h) lezárja a vitát,
  • i) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,
  • j) megállapítja a szavazás eredményét, és kihirdeti a döntést,
  • k) biztosítja az ülés rendjét,
  • l) szünetet rendelhet el,
  • m) a napirendek megtárgyalásának végén bezárja az ülést.

18. § (1) A napirendi pontok tárgyalási sorrendje:

  • a) beszámoló a két ülés között tett fontosabb intézkedésekről és közéleti eseményekről,valamint a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,
  • b) interpellációk,
  • c) kérdések,
  • d) rendeletalkotást igénylő javaslatok,
  • e) határozati javaslatok,
  • f) egyéb beszámolók,
  • g) tájékoztatók,
  • h) egyéb közérdekű bejelentések.

(2) A képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést nem kell határozatba foglalni.

(3) A képviselők bármelyike javasolhatja a napirendi pont megtárgyalását, elhagyását, elnapolását, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz. Az erre irányuló javaslatot a napirendek meghatározásáról szóló képviselő-testületi döntés előtt kell előterjeszteni.

19. § (1) A napirendi pont tárgyalása során az ülés vezetője:

  • a) biztosítja, hogy a napirendi pontok előadói az írásbeli előterjesztéseket kiegészíthessék,
  • b) biztosítja, hogy az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismertesse véleményét,
  • c) biztosítja, hogy a képviselők, illetve a tárgyalt napirendhez tanácskozási joggal meghívottak kérdést tehessenek fel,
  • d) vitára bocsátja az előterjesztést,
  • e) biztosítja a módosító javaslatok megtételét,
  • f) lehetőséget biztosít arra, hogy a napirendi pont előadója válaszoljon a feltett kérdésekre, és a vitában elhangzottakra észrevételt tegyen,
  • g) lezárja a napirend vitáját,
  • h) összefoglalja a vitában elhangzottakat, ismerteti a módosító javaslatokat
  • i) szavazás előtt szót ad a jegyzőnek, amennyiben bármely javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni,
  • j) szavazást rendel el a módosító javaslatokról,
  • k) szavazást rendel el a döntési javaslat egészéről,
  • l) ismerteti a szavazás eredményét, és kihirdeti a döntést.

(2) A napirend tárgyalása során a hozzászólás a jelentkezések sorrendje szerint történik.

(3) Egy napirendi pont esetén legfeljebb 2 alkalommal lehet hozzászólni. A hozzászólás időtartama az első hozzászólásnál legfeljebb 5 perc, a második hozzászólásnál legfeljebb 2 perc lehet.

(4) A képviselő személyes érintettség okán legfeljebb 2 perces időtartamban felszólalhat. A felszólalást az ülés vezetője engedélyezi, viszontválaszra, további vitára nincs lehetőség.

(5) A jegyző a jogszabálysértő döntés esetén haladéktalanul köteles jelezni a jogszabálysértés tényét, és azt, hogy a döntést miért tartja jogszabálysértőnek. A jelzés alapján a képviselő-testület módosítja a jogszabálysértő döntést, feltéve hogy egyetért a jegyző jelzésével, vagy a döntést változatlanul hagyja. Amennyiben a képviselő-testület a döntést a jegyző jelzése ellenére változatlanul hagyja, e tényt a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.

20. § (1) Az ülés vezetője biztosítja az ülés rendjét, melynek keretében:

  • a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől, túllépi a hozzászólásra rendelkezésre álló időkeretet, a tanácskozáshoz nem illő, méltatlan magatartást tanúsít, vagy az ülés rendjét egyéb módon zavarja,
  • b) ismétlődő rendzavarás esetén megvonhatja a szót a hozzászólótól,
  • c) a képviselő kivételével kizárja az ülésről a rendbontót, ha az a)-b) pontokban foglalt intézkedései eredménytelenek.

(2) Az ülés vezetőjének a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani vagy azokkal vitába szállni nem lehet.

7. Interpelláció, kérdés

21. § (1) Interpellációnak az a kérdés vagy problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, vagy valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.

(2) Interpellációt a települési képviselő a polgármesterhez, alpolgármesterhez, bizottsághoz és jegyzőhöz (a továbbiakban: interpellált) intézhet, melyet írásban a polgármesternél kell benyújtani az ülést megelőzően legalább 3 nappal. Az interpellációt legkésőbb annak képviselő-testületi ülésen történő ismertetéséig vissza lehet vonni.

(3) Az interpellált a benyújtott interpellációra a benyújtást követő rendes ülésen szóban köteles érdemi választ adni.

(4) Ha a válaszadás olyan előzetes vizsgálatot igényel, amely a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül nem folytatható le, az interpellált az ülést követő 15 napon belül írásban köteles válaszolni. Ebben az esetben a választ minden települési képviselőnek meg kell küldeni.

(5) Az interpelláló képviselő a válasz elfogadásáról a (3) bekezdésben foglalt esetben az ülésen, a (4) bekezdésben foglalt esetben a soron következő rendes ülésen nyilatkozik.

(6) Ha az interpelláló képviselő a válaszadáskori ülésen nincs jelen, az interpellációt a soron következő rendes ülésig elnapoltnak kell tekinteni.

22. § (1) Az interpelláló képviselő a 21. § (5) bekezdésben tett nyilatkozatát követően az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület a 25. § (2) bekezdés c) pontjára figyelemmel dönt.

(2) Ha a képviselő-testület az interpellációra adott választ nem fogadja el, elrendeli az interpelláció tárgyának bizottság általi részletes kivizsgálását, melyben az interpelláló képviselő is részt vehet.

(3) A képviselő-testület a (2) bekezdésben foglalt esetben az interpelláció tárgyában a bizottsági jelentés alapján a jelentést követő rendes ülésen dönt.

(4) Ha az interpelláció tárgya nem tartozik egyik bizottság hatáskörébe sem, továbbá ha az interpellált a bizottság, és az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, akkor az interpellációra adott válaszról a képviselő-testület dönt.

23. § (1) A képviselő a testületi ülésen a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottsághoz és a jegyzőhöz kérdést intézhet akár írásban, akár szóban.

(2) Kérdésnek kell tekinteni minden olyan képviselő-testületi hatáskörbe tartozó szervezetre, működésre, előkészítésre vonatkozó tudakozódást, amely tartalma szerint nem sorolható az interpelláció fogalomkörébe.

(3) A kérdezés joga a képviselőket a napirend tárgyalásának befejezését követően illeti meg.

(4) A kérdésre az ülésen kell érdemi választ adni. Ha a válaszadás olyan előzetes vizsgálatot igényel, amely miatt az ülésen nem adható válasz, akkor a kérdezett az ülést követő 15 napon belül írásban köteles válaszolni. Ebben az esetben a választ minden települési képviselőnek meg kell küldeni.

(5) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület a válasz nem hoz döntést.

8. Határozatképesség

24. § (1) A határozatképességet az ülésvezető az ülés egész időtartama alatt köteles és jogosult vizsgálni. Erre bármely képviselő felhívhatja az ülésvezető figyelmét az ülés ideje alatt.

(2) A határozatképtelen ülést megnyitni nem lehet, helyette az ülést 8 napon belül ugyanazon napirendi pontokkal össze kell hívni.

(3) Ha az ülés a megnyitását követően válik határozatképtelenné, az ülés vezetője legfeljebb 15 perces szünetet rendel el. Ennek eredménytelen eltelte után az ülést be kell rekeszteni és a még hátralévő napirendeket a (2) bekezdésben foglalt szabályok szerint összehívott ülésen kell megtárgyalni.

9. Döntéshozatal

25. § (1) A képviselő-testület rendeletet alkot, vagy határozatot hoz.

(2) A képviselő-testület határozathozatal nélkül a szavazati arányok rögzítésével dönt:

  • a) az ügyrendi kérdésekről,
  • b) tájékoztatók tudomásulvételéről,
  • c) az interpellációra adott válasz elfogadásáról.

(3) A (2) bekezdés a) pontjának alkalmazásában ügyrendi kérdés minden, az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő, döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

(4) Az előterjesztésben szereplő, valamint a vitában elhangzott valamennyi javaslatot egyenként kell szavazásra bocsátani úgy, hogy először a vitában elhangzott módosító javaslatokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról kell dönteni. A szavazás során ellenpróbát kell tartani.

(5)

26. § (1) Minősített többség szükséges:

  • a) az 5 millió forint feletti hitelfelvételhez,
  • b) az önkormányzati tulajdon elidegenítéséhez.

(2) Amennyiben a döntéshozatal során a szavazásra bocsátott javaslat bármilyen ok miatt nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt, akkor az ülés vezetője legfeljebb 15 perces szünetet rendel el, majd a szünet után újra szavazásra bocsátja a javaslatot.

(3) Amennyiben a képviselőtestület határozatképtelenség, vagy határozathozatal hiánya miatt két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester a következő ügyekben hozhat döntést:

  • a) a vagyongazdálkodásáról szóló rendeletben foglalt vagyonhasznosítási ügyben, ide nem értve a vagyon értékesítését, megterhelését;
  • b) önkormányzati tulajdonú gazdálkodó szerv éves üzleti tervének, éves beszámolójának jóváhagyásában.

A polgármester a döntésről a képviselőtestületet a következő ülésen tájékoztatja.

(4) A polgármester az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás vagy egyéb vészhelyzet (vis maior) esetén az ennek elhárításához szükséges mértékig döntést hozhat. A polgármester a döntésről a képviselőtestület a következő ülésen tájékoztatja.

27. § (1) A képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos.

(2) A képviselő-testület által hozott határozat megjelölése tartalmazza:

  • a) a képviselő-testület megnevezését,
  • b) a határozat számát arab számmal,
  • c) meghozatalának idejét évét, hónapját és napját,
  • d) a “határozat” kifejezést,
  • e) a képviselő-testület nevének rövidítését,
  • f) a határozat megnevezését és címét

az alábbiak szerint:

NAGYECSED VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK

......./......év (........hónap.....nap) KT.

h a t á r o z a t a

............................-ról/ről

(3) A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, valamint szükség szerint a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy, szerv megnevezését.

(4) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra az általános közigazgatási rendtartás szabályairól szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.

(5) A jegyző a határozatokról nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:

a) a határozat számát, tárgyát,

b) a végrehajtásért felelős megnevezését és a végrehajtás határidejét.

28. § (1) A polgármesternél rendelet alkotását kezdeményezheti:

  • a) a képviselő,
  • b) a polgármester,
  • c) az alpolgármester,
  • d) a képviselő-testület bizottsága,
  • e) a jegyző,
  • f) nemzetiségi önkormányzat,
  • g) erre irányuló népi kezdeményezés.

(2) A kezdeményező feladata, hogy a kezdeményezés tartalmazza a szabályozás indokát, a szabályozásra vonatkozó érdemi javaslatot. Rendeletalkotásra vonatkozó javaslat csak olyan ügyre irányulhat, amelyben a képviselő-testületnek van rendeletalkotási joga.

(3) A kezdeményezést írásban a polgármesterhez kell benyújtani. A polgármester a jegyző és a tárgy szerint illetékes bizottság bevonásával a kezdeményezést megvizsgálja, majd azt a képviselő-testület elé terjeszti.

(4) A képviselő-testület állást foglalhat a rendelet tervezetének előkészítéséről, főbb elveiről, meghatározhatja az előkészítés menetét, az egyeztetések és a vitafórumok rendjét, a tervezet előkészítéséhez szakértőket kérhet fel.

(5) A rendelet-tervezet normaszövegének elkészítése a jegyző feladata.

29. § (1)

(2) Az elfogadott rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.

(3) A rendelet kihirdetése a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével történik.

(4) A kihirdetett rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, mely tartalmazza:

  • a) a rendelet számát, tárgyát,
  • b) a megalkotás időpontját,
  • c) a hatálybalépés időpontját,
  • d) a módosító vagy hatályon kívül helyező rendelet számát, hatályba lépésének időpontját.

10. Szavazás rendje, módja

30. § (1) Szavazni csak személyesen lehet.

(2) A szavazás nyílt vagy titkos.

31. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel vagy névszerinti szavazással történik.

(2) Névszerinti szavazás elrendelésére javaslatot tehet a polgármester, az alpolgármester és bármely képviselő. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(3) Névszerinti szavazás esetén a jegyző egyenként felolvassa a képviselők nevét, akik “igen”, “nem”, “tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét a névsorral együtt átadja a polgármesternek, aki a szavazás eredményét kihirdeti. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

32. § (1) A titkos szavazás lebonyolításáról az Ügyrendi Bizottság gondoskodik. A bizottság feladata a szavazólapok elkészítése, a titkosság feltételeinek biztosítása, a szavazatok összeszámlálása.

(2) Amennyiben az ülésen az Ügyrendi Bizottság tagjai határozatképes létszámban nincsenek jelen, vagy az Ügyrendi Bizottság nem működik, akkor a szavazással járó feladatok ellátásra 3 fős eseti bizottságot kell választani az ülésen jelenlévő képviselőkből. Ennek tagjaira az ülésvezető tesz javaslatot, mely javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(3) A titkos szavazás eredményét a bizottság külön jegyzőkönyvbe foglalja, melyet a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

11. Jegyzőkönyv

33. § (1)

(2) A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző, valamint a képviselők közül az ülésen megválasztott 2 jegyzőkönyv-hitelesítő írja alá.

(3) A jegyzőkönyv mellékletét képezi:

  • a) a meghívó,
  • b) az írásbeli előterjesztések,
  • c) a jelenléti ív,
  • d) az írásban benyújtott hozzászólások, egyéb indítványok,
  • e) az elfogadott rendeletek,
  • f) a névszerinti szavazásról készített névsor egy eredeti példánya,
  • g) a 32. § (3) bekezdésben említett bizottsági jegyzőkönyv.

34. § (1) A jegyző a jegyzőkönyv eredeti példányát mellékleteivel együtt évente bekötteti. A jegyzőkönyvek kezeléséről a Hivatal gondoskodik. A zárt ülések jegyzőkönyveit elkülönítve kell tárolni és őrizni.

(2) A jegyzőkönyvekbe történő betekintést a jegyzőnél kell előzetesen kezdeményezni. A jegyzőkönyv a Hivatalban munkaidőben tekinthető meg a jegyző jelenlétében.

A lakossággal való kapcsolattartás

35. § (1) A közmeghallgatáson a képviselő-testület és szervei hatáskörébe tartozó közérdekű kérdést lehet feltenni, valamint javaslatot tenni.

(2) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal válaszolni kell. Amennyiben a közérdekű kérdés, javaslat az ülésen nem válaszolható meg, azt az illetékes bizottságnak, ennek hiányában a polgármesternek meg kell vizsgálnia, és 15 napon belül írásban válaszolnia kell a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő rendes ülésen tájékoztatni kell.

(3) A közmeghallgatással érintett ülés összehívására az 5. alcím, az ülés vezetésére, a tanácskozás rendjére a 6. alcím, a döntéshozatalra a 9. alcím, a szavazás rendjére, módjára a 10. alcím szabályait kell alkalmazni.

36. § A lakosság tájékoztatására, a fontosabb döntések előkészítésébe történő bevonás érdekében lakossági fórum tartható. A fórum megszervezése a polgármester feladata.

13. Települési képviselők

37. § (1) A vagyonnyilatkozatot a képviselő két példányban, dátummal ellátva, aláírva készíti el, melynek egy példányát átadja az Ügyrendi Bizottság elnökének, egy példányát pedig magánál tart. A bizottság elnöke a vagyonnyilatkozat átvételét igazolja.

(2) A képviselői vagyonnyilatkozatot nyitott borítékban, a hozzátartozói vagyonnyilatkozatot lezárt és az Ügyrendi Bizottság elnöke által az átvételkor lepecsételt borítékban kell leadni.

(3) A képviselőt, ha feladatai ellátásában három hónapon túl akadályoztatva van, mindaddig nem illeti meg a tiszteletdíj, amíg az akadályoztatás meg nem szűnik.

(4) A képviselő az ülésekről való távollétét legkésőbb az ülést megelőző napig a polgármesternél, vagy a bizottság elnökénél köteles bejelenteni szóban vagy írásban. A képviselőtől a tiszteletdíj 25%-át le kell vonni 2 havi időtartamra, ha a képviselő-testület, vagy a bizottság két egymást követő ülésén önhibájából, előzetes bejelentés nélkül nem vesz részt.

(5) Ha a képviselő a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a tiszteletdíj 25%-át le kell vonni 1 havi időtartamra.

(6) A képviselőtől a tiszteletdíj 25%-át le kell vonni 2 havi időtartamra, ha a képviselő a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott kötelezettségei megszegi.

(7) A kötelezettségeit ismételten megszegő képviselőtől a tiszteletdíj megvonása újra megállapítható a (4)-(6) bekezdésekben foglaltak szerint.

(8) A képviselő-testületi ülésen a polgármester köteles bejelenteni, ha tiszteletdíj megvonására okot adó körülmény merült fel. A bejelentést követően a tiszteletdíj megvonásáról a képviselő-testület dönt.

14. A képviselő-testület bizottságai

38. § (1) A képviselő-testület az állandó bizottságok elnevezését, létszámát, feladat-, és hatáskörét a rendelet 3. melléklete szerint határozza meg, mely tartalmazza azokat az előterjesztéseket, amelyeket a bizottság nyújt be a képviselő-testület elé, továbbá amelyeket bizottságnak kell véleményeznie, valamint amelyek bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testületnek.

(2) A képviselő-testület meghatározott időre vagy meghatározott feladatok ellátására ideiglenesen bizottságot hozhat létre, melynek feladat- és hatáskörét, személyi összetételét a képviselő-testület a létrehozással egyidejűleg határozza meg.

(3) Az ideiglenes bizottság megbízatása a feladat elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

39. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti. A bizottság elnökének távolléte, akadályoztatása esetén az ülés vezetésére a bizottság által választott olyan tag jogosult, aki egyben települési képviselő is.

(2) A meghívót a 15. § (2) bekezdés szerint kell megkapniuk a bizottsági tagoknak, és a meghívottaknak.

(3) Az elnök köteles a bizottságot összehívni:

  • a) a képviselő-testület határozatára,
  • b) a bizottsági tagok kétharmadának indítványára,

(4)

39/A. § A bizottság tagjára a 37. § (3)-(8) bekezdéseit megfelelően alkalmazni kell.

39/B. § (1) A képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja (továbbiakban: külsős tag) köteles vagyonnyilatkozatot tenni, az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény szerinti időpontban, az ott meghatározott módon és tartalommal.

15. A polgármester, az alpolgármester, a jegyző

40. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

(2) A képviselő-testület egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(3) A polgármester hétfői és szerdai napokon 9.oo -11.oo óráig fogadóórát tart.

(4) Az alpolgármester csütörtöki és pénteki napokon 9.oo-10.oo óráig fogadóórát tartanak.

(5) A jegyző keddi és csütörtöki napokon 9.oo -11.oo óráig fogadóórát tart.

(6) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a Pénzügyi Iroda vezetője látja el.

16. Közös Önkormányzati Hivatal

41. § (1) Az önkormányzat a Hivatal útján, a nemzetiségi önkormányzattal kötött együttműködési megállapodás alapján biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról.

(2) A Hivatal ügyfélfogadási rendje:

  • a) az ügyfélfogadási idő csütörtöki napon 8.oo--16.oo óráig, a hét többi napján 8.oo--12.oo óráig tart,
  • b)
  • c) a Hivatal munkaidőn kívül anyakönyvi ügyeletet tart,
  • d) a Hivatal az a) pontban meghatározott ügyfélfogadási időn kívül köteles fogadni az ügyfeleket minden olyan ügyben, melyben az azonnali intézkedés elmaradása elháríthatatlan kárral vagy veszéllyel járna.

17. Társulások

42. § A társulási megállapodás előkészítése a polgármester és a jegyző feladata, melyről a képviselő-testület határoz.

18. Az önkormányzat gazdálkodása

43. § A képviselő-testület költségvetési rendeletet alkot, melynek tervezetét a polgármester az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvényben előírt határidőn belül terjeszt a képviselő-testület elé.

44. § A képviselő-testület zárszámadási rendeletet alkot, melynek tervezetét a polgármester a költségvetési évet követő 4 hónapon belül terjeszti a képviselő-testület elé.

45. § Az önkormányzati vagyonról és a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló szabályokat a 13/2002.(X.17.) önkormányzati rendelet szabályozza.

Záró rendelkezések

46. § (1) Ez a rendelt 2011. február 1. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 18/2003. (X. 31.) önkormányzati rendelet, és az azt módosító 6/2004. (IV. 05.), 23/2004. (IX. 06.), 26/2005. (X. 28.), 28/2005. (XII. 22.), 13/2006. (VI. 30.), 17/2006. (X. 10.), 7/2007. (III. 30.) és 17/2007. (XI. 06.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet

Az egyes társulások feladatai

1. Szabolcs 05. Önkormányzati Területfejlesztési Társulás feladatai:

  • a) A térségében a szociális piacgazdaság kiépítésének elősegítése, a fenntartható fejlődés feltételeinek megteremtése, az innováció térbeli terjedésének elősegítése, a társadalmi, gazdasági és környezeti céloknak megfelelő térbeli szerkezet kialakítása,
  • b) A városok és a községek, illetve a fejlettebb és az elmaradott települések közötti – az életkörülményekben, a gazdasági, a kulturális és az infrastrukturális feltételekben megnyilvánuló – jelentős különbségek mérséklése és a további válságterületek kialakulásának megakadályozása, a társadalmi esélyegyenlőség biztosítása érdekében,
  • c) A térségi és helyi közösségek területfejlesztési kezdeményezéseinek elősegítése, összehangolása az országos célkitűzésekkel,
  • d) Fejlesztési koncepciók, programok és tervek kidolgozása, meghatározása és megvalósítása,
  • e) A településfejlesztés összehangolása,
  • f) A nemzetközi együttműködések keretében az Európai Unió regionális politikájához illeszkedés elősegítése, valamint a regionális együttműködésben rejlő kölcsönös előnyök hasznosítása és a hátrányos helyzetű határmenti térségek összehangolt fejlesztésének elősegítése. Határon átnyúló projektek tervezése és megvalósítása,
  • g) A társadalom és a gazdaság megújulását elősegítő, a térségi erőforrásokat hasznosító fejlesztéspolitika kidolgozása, összehangolása és érvényesítése,
  • h) A gazdaság szerkezeti megújulásának elősegítése, a munkanélküliség mérséklése,
  • i) Az innováció feltételeinek javítása a megfelelő termelési és szellemi háttérrel rendelkező központokban, és az innovációk térségi terjedésének elősegítése. Kutatás-fejlesztési (K + F) projektek tervezése és megvalósítása,
  • j) A befektetők számára vonzó vállalkozói környezet kialakítása,
  • k) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott helyi közügyekhez, valamint helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatokhoz kapcsolódó infrastrukturális és humán jellegű projektek tervezése és megvalósítása,
  • l) Közfoglalkoztatási mintaprogramok kidolgozása és megvalósítása,
  • m) Településeken belüli, illetve azokat összekötő nyomvonalas infrastrukturális beruházások tervezése és megvalósítása,
  • n) Közműfejlesztéseket megvalósító infrastrukturális beruházások tervezése és megvalósítása,
  • o) Az esélyegyenlőséget és a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felzárkózását elősegítő projektek tervezése és megvalósítása,
  • p) Megújuló és takarékos energiaforrásokon alapuló, intézményi energia korszerűsítési és közvilágítási projektek tervezése és megvalósítása,
  • q) Környezetvédelmi projektek tervezése és megvalósítása,
  • r) Gazdaságfejlesztési projektek tervezése és megvalósítása,
  • s) A megye mezőgazdasági potenciáljából adódó, élelmiszeripari nyersanyagok termelését, feldolgozását és értékesítését előirányzó projektek tervezése és megvalósítása,
  • t) A projektek, beruházások tervezéséhez és megvalósításához kapcsolódóan európai uniós és hazai finanszírozású pályázatok és egyéb források felkutatása, projektdokumentumok, pályázatok elkészítése, pályázatokon történő részvétel, a nyertes pályázatok teljes körű bonyolítása, megvalósítása.

2. Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás feladatai:

hulladékok kezelésére, elhelyezésére a KA/KEOP projekt megvalósulásával kialakított rendszert veszik igénybe a közösen kidolgozásra kerülő szerződési feltételek szerint, mindazon feladatok tekintetében, amelyre a KA/KEOP projekt megvalósulásával kialakított rendszer kiterjed,

  • a) önálló projekt közös kidolgozása szilárd hulladék regionális kezelésének megoldására,
  • b) a rendszer kiépítéséhez és megvalósításához szükséges pénzügyi alapok előteremtése, így különösen a KA/KEOP projektben való részvétel,
  • c) a tagok kötelezettségvállalása arra vonatkozóan, hogy a keletkező települési szilárd
  • d) a tagok kötelezettségvállalása a projekt megvalósítása érdekében történő kölcsönös

együttműködésre,

e) az érintett térség környezetvédelmi érdekeit, egységes fejlődését szem előtt tartva, a

szerződésben foglalt elvek betartása, a rendszer működésének aktív tevékenységgel

történő szolgálata,

f) a nagytérségi rendszer szerepének megismerése, átgondolása és értékelése, a kialakított

felelősségi rendszer elfogadása,

g) a projekt végrehajtása során a magyarországi hatályos jogszabályi rendelkezések,

valamint a vonatkozó EU előírások betartása, különösen a közbeszerzési törvény, és a

hatósági árszabályozás rendelkezéseire.

3. Szatmári Kistérségi Szociális Alapszolgáltatási Intézményi Társulás feladatai:

  • a) a családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás keretében a Társulás működési területén élő szociális és mentálhigiénés problémák miatt veszélyeztetett, illetve krízishelyzetbe került személyek, családok életvezetési képességének megőrzése, az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, valamint a krízishelyzet megszüntetésének elősegítése valamint hogy hozzájáruljon a gyermek testi, értelmi, érzelmi és erkölcsi fejlődésének, jólétének, a családban történő nevelésének elősegítéséhez a veszélyeztetettség megelőzéséhez és a kialakult veszélyeztetettség megszüntetéséhez, valamint a gyermek családból történő kiemelésének megelőzéséhez.
  • b) étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguknak, illetve önmaguknak és eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani. Étkeztetésben kell részesíteni azt az igénylőt, illetve általa eltartottat is, aki kora vagy egészségi állapota miatt étkezéséről más módon nem képes gondoskodni.
  • c) házi segítségnyújtás keretében gondoskodni azokról az időskorú személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek, és róluk nem gondoskodnak; azokról a pszichiátriai betegekről, fogyatékosokról, szenvedélybetegekről, egészségi állapotuk miatt rászorulókról, valamint azokról a személyekről, akik a rehabilitációt követően a saját lakókörnyezetükbe visszailleszkedés céljából támogatást igényelnek.
  • d) az idősek nappali ellátása keretében a saját otthonukban élő, tizennyolcadik életévüket betöltött, egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására részben képes személyek részére lehetőséget biztosítani a napközbeni tartózkodásra, társas kapcsolatokra, valamint az alapvető higiéniai szükségleteik kielégítésére, továbbá igény szerint biztosítani az ellátottak napközbeni étkeztetését.

4. Szatmári Kistérségi Bölcsődei Intézményi Társulás feladata a bölcsődei ellátás, melynek célja a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény alapján a családban nevelkedő 3 éven aluli gyermekek napközbeni ellátása, szakszerű gondozása és nevelése.

5. Ecsedi-láp Viziközmű Beruházási Társulás feladatai:

  • a) a helyi környezet- és természetvédelemi, vízgazdálkodási, vízkár elhárítási feladatok összehangolt ellátása,
  • b) a helyi vízi közüzemi tevékenység fejlesztésére vonatkozó tervek kialakítása és végrehajtása,
  • c) a szennyvízelvezetés összehangolt megvalósítása.

2. melléklet

Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

A

B

C

1.

Kormányzati funkció száma

Kormányzati funkció megnevezés

2.

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

3.

013210

Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

4.

013330

Pályázat és támogatáskezelés, ellenőrzés

5.

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

6.

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

7.

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenység

8.

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

9.

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

10.

031030

Közterület rendjének fenntartása

11.

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

12.

041232

Start munkaprogram – Téli közfoglalkoztatás

13.

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

14.

042130

Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások

15.

045120

Út, autópálya építése

16.

045160

Közutak, hidak,alagutak üzemeltetése, fenntartása

17.

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

18.

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

19.

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

20.

064010

Közvilágítás

21.

066010

Zöldterület-kezelés

22.

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

23.

072111

Háziorvosi alapellátás

24.

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

25.

072311

Fogorvosi alapellátás

26.

074011

Foglalkozás-egészségügyi alapellátás

27.

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

28.

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

29.

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok múködtetése, fejlesztése

30.

081041

Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

31.

081045

Szabadidősport-(rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

32.

082030

Művészeti tevékenységek

33.

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

34.

082043

Könyvtári állomány feltárása, megőrzése védelme

35.

082044

Könyvtári szolgáltatások

36.

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

37.

082092

Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

38.

083050

Televízió-műsor szolgáltatása és támogatása

39.

086090

Egyéb szabadidős szolgáltatás

40.

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

41.

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

42.

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

43.

098010

Oktatás igazgatása

44.

104031

Gyermekek bölcsődei ellátása

45.

104042

Család- és gyermekjóléti szolgáltatás

46.

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

47.

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

3. melléklet

Bizottságok elnevezése, személyi összetétele, feladat-, és hatásköre

1. Pénzügyi bizottság:

Létszáma:7 fő

Feladata:

1.1 véleményezi a költségvetési koncepciót, költségvetésről szóló javaslatot, a zárszámadást, és a költségvetés végrehajtásáról szólóbeszámolókat,

1.2 véleményezi a helyi adókról szóló javaslatokat

1.3 figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azokat előidéző okokat,

1.4 vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát,

1.5 ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és fegyelem érvényesítését.

1.6 előzetesen véleményezi a vagyoni, pénzügyi kihatással járó javaslatokat,

1.7 javasolhatja a vagyoni-pénzügyi tárgykörű rendeletek megalkotását, módosítását.

2. Településfejlesztési bizottság

Létszáma: 5 fő

Feladata:

2.1 véleményezi a Helyi Építésügyi Szabályzatról szóló javaslatokat,

2.2 előzetesen véleményezi az önkormányzat által alapított gazdasági társaság(-ok) tevékenységéről szóló beszámolót, vezetői megbízásokat,

2.3 figyelemmel kíséri az önkormányzati vagyon hasznosítását, tárgykörben javaslatokat dolgoz ki, és előzetesen véleményezi az ilyen tartalmú javaslatokat,

2.4 figyelemmel kíséri a fejlesztési célkitűzések megvalósítását, e tárgykörben javaslatokat dolgoz ki,

2.5 figyelemmel kíséri az önkormányzati beruházásokat, e tárgykörben javaslatokat dolgoz ki, és előzetesen véleményezi az ilyen tartalmú javaslatokat,

2.6 véleményezi a közüzemi és kommunális szolgáltatásokkal kapcsolatos javaslatokat,

2.7 véleményezi a környezetvédelmi tárgyú javaslatokat,

2.8 véleményezi a társulásokkal kapcsolatos javaslatokat,

2.9 kapcsolatot tart az agrárkamarával, a mezőgazdasági és állattartó helyi szervezetekkel,

3. Szociális bizottság

Létszáma: 5 fő

Feladata:

I. RÉSZ Általános feladatok

3.1 figyelemmel kíséri a szociálpolitikai és egészségügyi feladatok végrehajtását, az időskorúak, a veszélyeztetett családok helyzetét, a cigány lakosság életkörülményeit és kezdeményezi a szükséges intézkedések megtételét,

3.2 javasolhatja szociális, gyermekvédelmi, egészségügyi tárgykörű rendelet megalkotását, módosítását,

3.3 véleményezi a Szatmári Kistérségi Bölcsőde és a Szatmári Kistérségi Szociális Alapszolgáltatási Központ tevékenységéről szóló tájékoztatót,

3.4 véleményezi a Szatmári Kistérségi Bölcsőde és a Szatmári Kistérségi Szociális Alapszolgáltatási Központ vezetői pályázatokat,

3.5 javaslatot tesz a képviselő-testület felé a lakástámogatással kapcsolatos kérelmek elbírálására

II. RÉSZ A képviselő-testület által átruházott hatáskörben:

3.6 dönt a rendkívüli települési támogatásról, a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 5/2012. (III.15.) önkormányzati rendelet szerint.

3.7

3.8

4. Oktatási, Művelődési és Sport bizottság

Létszáma: 7 fő

Feladata:

4.1 figyelemmel kíséri az oktatás, nevelés helyzetét, a művelődési és sporttevékenységet, az ifjúság helyzetét, kezdeményezi az e körben szükséges intézkedések megtételét,

4.2 véleményezi az óvoda, és a művelődési ház tevékenységéről szóló beszámolót,

4.3 véleményezi az általános iskola tevékenységéről szóló tájékoztatót,

4.4 javasolhatja művelődési, oktatási-nevelési tárgykörű rendelet megalkotását, módosítását,

4.5 véleményezi az óvoda, és a művelődési ház vezetői pályázatokat,

4.6 véleményezi az általános iskola igazgatói megbízását,

4.7 véleményezi a „Nagyecsed város kiváló pedagógusa” cím adományozására vonatkozó javaslatot.

5. Ügyrendi bizottság

Létszáma: 3 fő

Feladata:

5.1 véleményezi a Szervezeti és Működési Szabályzatra vonatkozó javaslatot, folyamatosan vizsgálja a Szervezeti és Működési Szabályzat hatályosulását, szükség esetén javaslatot tesz a módosításra,

5.2 véleményezi a Hivatal tevékenységéről szóló beszámolót,

5.3

5.4 ellátja a képviselő-testület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos feladatokat,

5.5 megvizsgálja a települési képviselők összeférhetetlenségi ügyeit és erről jelentést ad a képviselő-testület felé,

5.6 nyilvántartja és ellenőrzi a vagyonnyilatkozatokat, továbbá elvégzi a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát.