Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2011 (II.22.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az anyakönyvi eseményekért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2015. 06. 01- 2017. 06. 29

Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. §-ának (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:


1.    §


E rendelet alkalmazásában:

  1. anyakönyvi esemény: a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése;
  2. hivatali helyiség:

ba) hivatali munkaidőben a Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) részéről térítésmentesen biztosított, az Önkormányzat jegyzője által az Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában (Budapest, XII. kerület Böszörményi út 23-25.) kijelölt, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség;

bb) hivatali munkaidőn kívül az Önkormányzat tulajdonában álló Barabás Villa (Budapest, XII. kerület Városmajor u. 44.) Rendezvényterme, Villaszalonja, Vincellérháza;

  1. hivatali munkaidő: az Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2013. (IV.30.) Budapest XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendelete 7. melléklet 2. pontjában meghatározott munkarendje.


2. §


(1) Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül pénteki napon 14.00 órától 17.00 óráig, valamint szombati napon 12.00 órától 17.00 óráig terjedő időszakban tartható, a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti napok kivételével.

(2) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.

(3) Sem a hivatali helyiségen, sem a hivatali időn kívüli anyakönyvi esemény, a már jegyzőkönyvben előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását, nem veszélyeztetheti.


3. §


(1) Az anyakönyvi eseménynek hivatali időn kívüli, a Barabás Villa

a) Rendezvénytermében pénteki napon történő lebonyolításáért 40.000 Ft + ÁFA, szombati napon történő lebonyolításáért 50.000 Ft + ÁFA díjat,

b) Villaszalonjában pénteki napon történő lebonyolításáért 25.000 Ft + ÁFA, szombati napon történő lebonyolításáért 40.000 Ft + ÁFA díjat,

c) Vincellérházában pénteki és szombati napon, csak két tanú jelenlétében, egyéb külsőségektől mentes lebonyolításáért 12.000 Ft + ÁFA díjat kell fizetni az Önkormányzat részére.


(2) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért – a (3) bekezdésben foglaltak kivételével – 60.000 Ft + ÁFA díjat kell fizetni az Önkormányzat részére.


(3) A házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetén az egészségügyi, a szociális intézményben, továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.


(4) Az (1)-(2) bekezdésben meghatározott díjat az Önkormányzat részére az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben vagy hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításának jegyzői engedélyezését követő 8 napon belül kell megfizetni.


3/A. §


Az anyakönyvi esemény lebonyolításáért befizetett díjat a házasulók, illetve a bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítő felek akkor igényelhetik vissza, ha

a) az anyakönyvi eseményt annak megtartása előtt legalább 15 nappal írásban lemondják;

b) az anyakönyvi esemény megtartását a feleknek fel nem róható okból az azt igazoló okirat csatolásával írásban mondják le.

4. §


(1) Hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőket személyenként, eseményenként bruttó 6.000 Ft díjazás illeti meg.


(2) Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőket személyenként, eseményenként bruttó 12.000 Ft díjazás illeti meg.


5. §


Ez a rendelet 2011. március 1-jén lép hatályba.