Harsány Község Önkormányzat Képviselő-testületének
2/2011. (II.08.) önkormányzati rendelete egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2014. 02. 15- 2014. 07. 25Harsány Község Önkormányzat Képviselő-testületének
2/2011. (II.08.) önkormányzati rendelete egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről
2014-02-15-tól 2014-07-25-ig
Harsány Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ában az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 15/A.§ (6) bekezdésében, valamint 42/A. § (4) bekezdés a) és b) pontjaiban kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. §
E rendelet hatálya a házasulni kívánó természetes személyekre terjed ki.
Értelmező rendelkezések
2. §
E rendelet alkalmazásában:
(1) anyakönyvi esemény: házasságkötés,
(2) hivatali helyiség: Harsány Község Önkormányzata által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség:
a) a Harsányi Polgármesteri Hivatal hivatalos helyisége (3555 Harsány Kossuth utca 67.)
b) Harsány Község Közösségi Háza közösségi terme (3555 Harsány Hunyadi utca 4.)”[1]
(3) hivatali munkaidő: Harsány Község Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.
[1] Módosítva: 4/2014. (II.14.) ök. rendelettel
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályai
3. §
(1) Anyakönyvi esemény - a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti nap kivételével - hivatali munkaidőn kívül keddi és csütörtöki napokon 16 órától 18 óráig, pénteki napon 13 órától 17 óráig, szombati napon 11 órától 19 óráig terjedő időszakban engedélyezett.
(2) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.
(3) Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali időn kívüli anyakönyvi esemény a már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását nem veszélyeztetheti.
Az anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak
4. §
(1) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért 30.000 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére. Az ÁFA a mindenkor hatályos ÁFA törvény előírásainak megfelelően kerül megállapításra.
(2) Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül történő lebonyolításáért 7.500 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére. Az ÁFA a mindenkor hatályos ÁFA törvény előírásainak megfelelően kerül megállapításra.
(3) A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.
(4) Az eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatásokat így az asztaldíszt, pezsgőt, gyertyát a házasulók biztosítják.
5. §
A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként - választása szerint - a köztisztviselők jogállásról szóló törvényben meghatározott szabadidő helyett bruttó 8.000 Ft díjazás illeti meg.
Záró rendelkezések
6. §
Ez a rendelet 2011. február 15-én lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házassági szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.
Szabó Gergely dr. Kántor János
Polgármester jegyző
Egységes szerkezetben a 4/2014. (II.14.) önkormányzati rendelettel.
Szabó Gergely dr. Kántor János
Polgármester jegyző