Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Közgyűlésének 32/2011. (IV.9.) önkormányzati rendelete

A házasságkötések és egyéb családi események lebonyolításáról és szolgáltatási díjairól

Hatályos: 2015. 04. 15- 2016. 09. 12

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Közgyűlése a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. §-ában, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a házasságkötések és egyéb családi események lebonyolításáról és szolgáltatási díjairól az alábbi rendeletet alkotja:

1.§

A rendelet hatálya

(1) A rendelet hatálya Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város közigazgatási területén történő házasságkötési eljárás és egyéb családi események ünneplése kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevők körére terjed ki.

(2) Jelen rendelet alkalmazásában egyéb családi eseménynek minősül a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, névadó, házassági évforduló, házasságkötés megerősítése.

2.§

Szolgáltatások

(1) Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata Hódmezővásárhely közigazgatási területén a házasságkötés és egyéb családi események megrendezésével kapcsolatos szolgáltatásokat Polgármesteri Hivatala útján biztosítja.

(2) A házasságkötés és egyéb családi esemény megrendezése a kérelmezők számára térítésmentesen történik, amennyiben arra munkaidőben, vagy munkaidőn túl a Polgármesteri Hivatalban kerül sor.

(3) A házasságkötés és egyéb családi esemény a kérelmezők számára térítés ellenében kerül megrendezésre, amennyiben arra külső helyszínen – azaz nem a Polgármesteri Hivatalban, az anyakönyvvezető hivatalos helyiségében – kerül sor. Ennek díja családi eseményenként 20.272 Ft.+ÁFA, azaz bruttó 26.000 Ft., melyet a kérelmezők az eseményt megelőzően legalább 15 nappal kötelesek megfizetni. E díj tartalmazza az anyakönyvvezető ki- és visszajutásának, valamint a szükséges eszközök biztosításának, a szertartás méltó módon történő lebonyolításának költségeit.

3.§

(1) Az anyakönyvvezető hivatalos helyiségén kívül történő házasságkötésre jegyzői engedéllyel kerülhet sor, a házasságkötésre alkalmas helyszínt a házasulók biztosítják. Külső helyszínen megrendezett házasságkötésen és egyéb családi eseményen az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre, amennyiben a helyszín a törvényben foglalt feltételeknek megfelel. Ilyen feltételt képez különösen: a felek, a tanúk, - és ha szükséges – a tolmács vagy jelbeszédben jártas személy jelenlété biztosítják, gondoskodnak a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének méltó keretéről.

(2) A családi esemény külső helyszínen történő megrendezése esetén az anyakönyvvezető maga gondoskodik odajutásáról és a Polgármesteri Hivatalba történő visszajutásáról, az esemény előírásoknak megfelelő lebonyolításáról, az ehhez szükséges eszközök biztosításáról, így különösen például a házassági lap – mint anyakönyvi alapirat – biztonságos helyszínre történő ki- és visszajuttatásáról.

(3) A Polgármesteri Hivatal Dísztermében történő házasságkötés és egyéb családi esemény megrendezésére kérelem alapján kerülhet sor, a kérelmet a polgármesternél kell előterjeszteni.

4.§

Záró rendelkezések

Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.