Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2011.(III.16.) önkormányzati rendelete

a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének egyes szabályairól

Hatályos: 2011. 03. 16- 2017. 05. 11


Módosítva: 10/2013. (V.10.),

Szentes Város Önkormányzata Képviselő-testülete A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében és Az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:


1. §


A rendelet hatálya a Szentes város közigazgatási területén megrendezendő házasságkötést, bejegyzett élettársi kapcsolatot (a továbbiakban: anyakönyvi esemény) létesítő ügyfelekre terjed ki.


2. §


(1) Az anyakönyvi események lebonyolítását az Önkormányzat hivatali helyiségében (Szentes, Kossuth tér 6. I. emelet konferencia terem és díszterem), a hivatal munkaidejében, és rendkívüli körülmények miatt engedélyezett külső helyszínen és időpontban térítésmentesen biztosítja.

(2) Rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha az anyakönyvi eseményben résztvevő ügyfél egészségi állapota vagy életkora miatt a hivatalos helyiségben, vagy a hivatal munkaidejében való megjelenés különleges erőfeszítést igényelne.


3. §


  1. A házasságkötő vagy bejelentett élettársi kapcsolatot létesítő felek együttes írásbeli kérelmére a jegyző engedélyezheti, hogy az anyakönyvi eseményt más helyszínen vagy/és a hivatal munkaidején kívül tartsák meg.
  2. A kérelem az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény 33. § (2) bekezdés 4. pontja alapján illetékmentes.
  3. A jegyző a kérelemről lehetőleg azonnal, de legfeljebb a kérelem benyújtásától számított 8 napon belül határozatban dönt A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló, 2004. évi CXL. törvény szabályai szerint.
  4. Az anyakönyvi eseményt a jegyző akkor engedélyezi más helyszínen vagy a hivatal munkaidején túl, ha az esemény megtartásának méltósága, tekintélye, jogszabályban előírt módja nem sérül és az anyakönyvi iratok védelme biztosítható.


4. §[1]


(1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli és/vagy munkaidőn kívüli lebonyolításáért az ügyfeleknek összesen bruttó 10.000,- Ft szolgáltatási díjat kell fizetni.

(2) A hivatali helyiségen kívül és/vagy munkaidőn kívül lebonyolított anyakönyvi eseményért a fenti összegből a közreműködő anyakönyvvezetőnek bruttó 5000 forint díjazás jár, ha a fenti munka elvégzéséért nem szabadidő biztosítását kéri.



5. §


Ez a rendelet 2011. március 16-án lép hatályba. Rendelkezéseit a fenti időpont után megkötött házasságok és bejegyzett élettársi kapcsolatok esetében kell alkalmazni.




Dr. Sztantics Csaba sk.

jegyző

Szirbik Imre sk.

polgármester





[1] Hatályos: 2013. május 15. napjától