Nagyszénás Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2011. (II.16.) önkormányzati rendelete

A házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2011. 05. 26- 2017. 08. 23

Nagyszénás Nagyközség Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A§. (1) bekezdés a) pontjában biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, az anyakönyvekről,  a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17.   törvényerejű rendelet 15/A § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a hivatali helyiségen kívüli, a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályairól, valamint a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díj mértékéről a következő rendeletet alkotja:


A rendelet hatálya

1.§

A rendelet hatálya Nagyszénás Nagyközség Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötésre és bejegyzett élettársi kapcsolatra (a továbbiakban: anyakönyvi esemény) terjed ki.

Anyakönyvi esemény lebonyolítása

2.§

(1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben,   ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn túl – az 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 15/A § (8) bekezdésének figyelembevételével – lehet lebonyolítani.

(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során   figyelemmel kell lenni a hivatali heyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

Az anyakönyvi eseményért fizetendő díjak mértéke

3.§

(1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 12.000 Ft, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.

(3) A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja egységesen 15.000 Ft.

(4) Rendkívüli körülmény esetén, különös tekintettel a házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.

Az anyakönyvvezetőt megillető díjazás

4.§

(1) Ezen rendelet 3.§-ának (2) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 8.000 Ft díjazás illeti meg.

(2) Ezen rendelet 3.§ (3) bekezdésében meghatározott összegből a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 8.000 Ft díjazás illeti meg.

Záró rendelkezések

5.§


Ezen rendelet 2011. március 1-jén lép hatályba azzal, hogy a 2011. március 1-jét követő anyakönyvi eseményre bejelentkezőknél kell először alkalmazni.