Ladánybene Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2011. (V. 26.) önkormányzati rendelete
Ladánybene Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2011. (V. 26.) önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatról (egységes szerkezetbe foglalva a 4/2013. (III. 18.) rendeletig bezárólag)
Hatályos: 2011. 06. 01- 2019. 11. 19Ladánybene Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2011.(V.26.) önkormányzati rendelete
Ladánybene Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2011. (V. 26.) önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatról (egységes szerkezetbe foglalva a 4/2013. (III. 18.) rendeletig bezárólag)
2011-06-01-tól
Ladánybene Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 18. §. (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 44/A. §. (1) bekezdésének e.) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva, Ladánybene Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2007. (III. 19.) önkormányzati rendelete 2. számú mellékletében foglaltak alapján az Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a Szervezeti és Működési Szabályzatával kapcsolatban a következőket rendeli el:
- Az önkormányzat közigazgatási területe, hivatalos megnevezése
- §
- Ladánybene Község Önkormányzata hivatalos megnevezése Ladánybene Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).
- Az Önkormányzat székhelye: 6045 Ladánybene, Fő utca 66.
- Az Önkormányzat illetékességi területe: Ladánybene Község közigazgatási területe, beleértve a kül- és belterületeket egyaránt.
- Az Önkormányzat jogi személy.
- Az Önkormányzat tárulás keretében látja el:
- óvodai nevelési,
- általános iskola oktatási,
- belső ellenőrzési,
- a szociális ellátási,valamint
- gyermek- és háziorvosi ügyeleti
feladatokat.
2.§
- Ladánybene Község Önkormányzatának Képviselő-testülete hivatalos megnevezése: Ladánybene Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület).
- A Képviselő-testület Kunbaracs Község Képviselő-testületével közös önkormányzati hivatalt tart fenn Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.1
- A (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően Kunbaracs Község Önkormányzatával fenntartott közös önkormányzati hivatal:
- székhelye: 6045 Ladánybene, Fő út 66.
- telephelye: 6043 Kunbaracs, Kölcsey út 1.2
1 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
2 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
2. Az önkormányzat jelképei, kitüntetései, helyi ünnepnapja
3. §
- Az Önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.
2. Az Önkormányzat kitüntetései: Ladánybene Községért Emlékérem, Ladánybene Község Díszpolgára.
3. Ladánybene Község ünnepe: július 31., amely a település önállóvá válásának napja.
A helyi ünnephez tartozó rendezvény: „Falunap”.
4. Az önkormányzat hivatalos kapcsolatot tart fenn a Romániai Szentábrahám, valamint a Németországi Nebelsütz településekkel.
3. A képviselő-testület működése
4. §
A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő.
5. §
A képviselő-testület döntéseit ülésein hozza.
6. §
- A képviselő-testület alakuló ülését a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott határidőn belül a polgármester hívja össze és nyitja meg.
2. Az alakuló ülést a kötelező napirendi pontok megtárgyalásáig a korelnök vezeti.
3. A korelnök felkérésére a Helyi Választási Bizottság Elnöke tájékoztatást ad a helyi önkormányzati képviselők és a polgármester választásának eredményéről.
4. A képviselők az alakuló ülésen tesznek esküt, az eskü szövegét a Helyi Választási Bizottság Elnöke olvassa elő.
5. A polgármester a képviselő-testület előtt tesz esküt, az eskü szövegét a Helyi Választási Bizottság elnöke olvassa elő.
7. §
- A Képviselő-testület szükség szerint, illetve saját munkaterve szerint évente 10 ülést tart.
2. A Képviselő-testületi ülést minden hónap 2. hetének hétfői napjára 16.00 órára a közös önkormányzati hivatal 3 tanácskozó termébe kell összehívni úgy, hogy a meghívót és a napirendhez kapcsolódó írásos anyagokat a meghívottak legalább az ülést megelőző 5 nappal hamarabb kézhez kapják.Az ülés tanácskozó teremtől eltérő helyen történő megtartásáról az ülés meghívója dönt.
3 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
8. §
- A polgármester a képviselő-testület rendkívüli ülését a munkatervtől eltérő időpontban is összehívhatja.
2. A helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott esetben a rendkívüli ülés összehívására vonatkozó indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának a napirendjét, helyét, idejét és indokát.
3. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülést megelőzően egy nappal is kiküldhető a meghívó. Amennyiben az idő rövidsége miatt írásos meghívót küldeni nem lehet, a képviselő-testület tagjait személyesen történő értesítéssel kell tájékoztatni az ülés helyérő, idejéről, és napirendjéről, a sürgősség okát azonban feltétlenül közölni kell.
4. A képviselő-testület munkaterve
9. §
- A Képviselő-testület működésének alapja az éves munkaterv.
2. A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző nevében és megbízásában az aljegyző 4 állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé.
3. A munkaterv készítéséhez javaslatot kell kérni:
- valamennyi képviselő-testületi tagtól,
- a képviselő-testület bizottságától,
- az önkormányzati intézmények vezetőjétől,
- a helyben működő pártoktól,
- a fontosabb közszolgáltatást végző vállalatoktól.
4. A munkatervhez a véleményeket, javaslatokat a jegyzőhöz kell benyújtani.
5. A munkatervnek tartalmaznia kell:
- az előző munkatervi időszak főbb feladatai végrehajtásának értékelését,
- a tervidőszakra vonatkozó legfontosabb célokat és feladatokat megában foglaló bevezetőt,
- az ülések időpontját,
- a napirendek címét, előadóját,
- a bizottságnak a megjelölését, ha az előterjesztést előzetesen véleményezni kell,
- a jelentések elkészítésének határidejét,
- az ülésekre meghívandók külön körét,
- az elkészítéséért felelős személy nevét,
- az adott évben szükséges, a lakosságot érintő rendezvények, közmeghallgatás, évfordulók, nemzeti ünnepek, megemlékezések szervezésének teendőit.
6. A munkaterv elfogadásáról a Képviselő-testület minden év utolsó ülésén egyszerű többséggel határoz.
4 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
5. A képviselő-testület összehívásának rendje
10. §
- A polgármester és az alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a képviselő-testületet a korelnök hívja össze.
2. A képviselő-testületi ülésre szóló meghívót a polgármester írja alá. A meghívónak mindenkor tartalmaznia kell az ülés helyét, időpontját, a megtárgyalásra kerülő napirendet, azok előterjesztőit.
3. A képviselő-testületi ülések időpontjáról és napirendjéről a meghívónak a közös önkormányzati hivatal 5 hirdetőtábláján történő elhelyezésével tájékoztatni kell a lakosságot.
4. A képviselő-testületi ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni:
- a települési képviselőket,
- a jegyző nevében és megbízásából az aljegyzőt, 6
- a napirendi pontok előadóit,
- az országgyűlési képviselőt,
- azokat a bizottságoknak a nem képviselő-testületi tagjait, amelyik bizottságokat a napirendi érinti,
- akiket a polgármester és a képviselő-testület indokoltnak tart,
- lakossági önszerveződő közösségeknek vezetőjét.
5. Amennyiben a képviselő-testület olyan napirendi pontot tárgyal, amely érinti az önkormányzat társulásait, akkor a társult önkormányzatok polgármestereit, egyéb képviselőit a testületi ülésre meg kell hívni.
6. A meghívóval együtt kézbesíteni kell az írásos előterjesztéseket.
6. A képviselő-testületi ülés nyilvánossága
11. §
- A képviselő-testület az önkormányzati törvényben szabályozottak szerint nyilvános vagy zárt ülést tart.
2. Az ülés nyilvánossága a 10. §. (3) bekezdésében történt meghirdetés útján biztosított.
3. Az önkormányzati törvényben meghatározott esetben a zárt ülés elrendeléséről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
7. A képviselő-testületi ülés vezetése
12. §
- A képviselő-testület ülését a polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a korelnök (a továbbiakban: levezető elnök) vezeti.
5 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
6 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
2. A levezető elnök a testületi ülés vezetése során:
- megállapítja, hogy a képviselő-testület ülését a Szervezeti és Működési Szabályzatban szabályai szerint hívták össze,
- megállapítja, és folyamatosan vizsgálja az ülés határozatképességét, számba veszi az igazoltan, illetve az igazolatlanul távollevőket,
- figyelemmel kíséri az önkormányzati törvényben szabályozott személyes érintettséget,
- előterjeszti az ülés napirendjét,
- az ülést megnyitja, szünetet rendel el, berekeszti azt,
- megadja a szót, illetve megtagadja azt,
- megvonja a szót, a tárgyra térésre szólít fel,
- megadja a szót az ügyrendi kérdésben, illetve megtagadja azt,
- javaslattétel a napirendi pont elnapolására,
- javaslattétel a napirendek összevont tárgyalására.
3. A levezető elnök vitavezetési feladatai:
- napirendi pontonként megnyitja, vezeti és berekeszti a vitát,
- szavazást rendel el,
- megállapítja a szavazás eredményét,
- kimondja a határozatot.
4. A levezető elnök egyéb feladatai, jogköre:
- felszólalási jog a képviselő-testületi ülésen bármikor,
- az ülés rendjének biztosítása,
- napirend előtt tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, valamint a képviselő-testület hatáskörében hozott döntésekről, kivéve az önkormányzati hatósági ügyekben hozott döntéseket.
13. §
- Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a levezető elnök az ülést határozatlan időre félbeszakítja.
2. A levezető elnök vagy bármelyik képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Ha az elnapolással az előterjesztő egyetért, erről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz és meghatározza a napirend tárgyalásának időpontját.
14. §
- Ha a napirendi ponthoz több felszólal nincs a levezető elnök a vitát lezárja.
2. Az előterjesztő vagy bármelyik képviselő javasolhatja a vita bezárását. A képviselő-testület a kérdésben egyszerű szótöbbséggel dönt.
15. §
- Ha valamelyik képviselő a felszólalása során a képviselő-testület tekintélyét vagy valamely települési képviselőt sértő kifejezést használ, illetőleg ha egyébkén a tanácskozási rendet, a szavazás rendjét megszegi a levezető elnök rendre utasítja.
2. Ha a rendreutasítás eredménytelen, a levezető elnök javaslatot tesz a képviselő-testületnek, hogy a képviselőt a jegyzőkönyvben rója meg.
3. A javaslatról a képviselő-testület felszólalás és vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.
8. Az ülés napirendje
16. §
- A képviselő-testület napirendjére a polgármester tesz javaslatot, melynek alapján a napirendet a képviselő-testület állapítja meg.
2. A képviselő-testület a napirend kérdésében vita nélkül határoz. A napirend elfogadása után az előterjesztő az elfogadott napirendi ponthoz kötve van. A napirend megváltoztatására csak a képviselő-testület döntése alapján van lehetőség.
3. A napirend keretében megtárgyalásra kerülő előterjesztések sorrendje:
- lejárt határidejű határozatok,
- rendelet-tervezetek,
- határozati javaslatok,
- jelentések, beszámolók,
- tájékozatók,
- bejelentések,
- interpelláció.
4. A képviselő-testület a levezető elnök javaslatára az ülés napirendjét a napirendi pontokhoz meghívottakra tekintettel az (3) bekezdésben szereplő sorrendtől eltérően is meghatározatja.
17. §
- Előterjesztés benyújtására a polgármester, az alpolgármester, a képviselő-testület bizottságai, bármely képviselő és a jegyző nevében és megbízásából az aljegyző 7 jogosult. Az előterjesztést kizárólag írásban lehet benyújtani.
2. Az előterjesztés irányulhat rendelet alkotására vagy határozat hozatalára. Az előterjesztés magában foglalja a tárgykörben hozandó döntés indokait, rendeletalkotásra irányuló előterjesztés esetén a hatásvizsgálatot is, a rendelet vagy határozat kidolgozott tervezetét.
3. Az előterjesztéseket előlappal kell ellátni, amely tartalmazza:
- az előterjesztés tárgyát,
- az előterjesztés készítőjének nevét, beosztását, akik véleményezésre, tárgyalásra megkapják az előterjesztést,
- az előterjesztés törvényességi ellenőrzését végző nevét, beosztását, a jegyző nevében és megbízásából az aljegyző 8 aláírását.
7 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
8 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
18. §
- Jelentések vagy beszámolók benyújtására a képviselő-testület határozataiban felelősként megjelölt személyek jogosultak. A jogszabály alapján beszámolásra kötelezetek kizárólag írásban benyújtott jelentéseit vagy beszámolóit a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
2. A jelentés vagy beszámoló önkormányzati hatáskör gyakorlásáról, a képviselő-testület valamely határozatának, rendeletének végrehajtásáról, az interpellációkkivizsgálásáról, valamely megtett intézkedésről, a képviselő-testület vagy valamely szerv tevékenységéről tájékoztatja a képviselő-testületet.
3. A jelentés vagy beszámoló elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
19. §
- A tájékoztató olyan információk szóban vagy írásban történő képviselő-testület elé terjesztését jelenti, amelyek önkormányzati döntések meghozatalát általános jelleggel támasztják alá, illetve amelyek a község életével kapcsolatos események, nem önkormányzati szerv tevékenységének megismerését segítik elő.
2. A tájékozató határozat-tervezetet nem tartalmaz, elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
20. §
- Indítványt 17. § (1) bekezdésében meghatározottak nyújthatnak be. Az indítványt a benyújtónak írásban kell megtennie, indítványt előzetes véleményezésre bármely állandó bizottságnak megküldheti.
2. Az indítvány javaslatot tartalmaz rendelet vagy határozat meghozatalára, a döntés főbb elemeire. Az indítványt a benyújtónak az ülést megelőzően 10 munkanappal kell benyújtani a polgármester felé, aki azt a soron következő képviselő-testületi ülésen a képviselő-testület elé terjeszti.
3. Az indítvány elfogadása esetén a képviselő-testület az ügyet a polgármesternek, a jegyző nevében és megbízásából az aljegyzőnek 9 vagy az illetékes bizottságnak adja ki döntés előkészítése céljából.
21. §
- A települési képviselő a képviselő-testület ülésén
- a polgármestertől,
- a jegyző nevében és megbízásából az aljegyzőtől,10
- a bizottság elnökétől
önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet.
A polgármester, a jegyző, a bizottság elnöke az ülésen szóban vagy 15 napon belül írásban köteles választ adni.
9 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
10 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
2. Az interpellációt az ülésen szóban vagy az ülés napját megelőzően legalább 3 nappal hamarabb a polgármesternél kell írásban bejelenteni.
3. Az írásbeli interpellációnak tartalmaznia kell.
- az interpelláló nevét,
- az interpelláció tárgyát,
- annak feltüntetését, hogy az interpellációt szóban is elő kívánja-e adni.
4. Az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület dönt, hogy az interpelláció az elfogadás kérdésében nyilatkozott.
22. §
- A képviselő-testületi ülésen a meghívottak tanácskozási joggal vesznek részt.
2. A képviselő-testület ülésén a napirenddel kapcsolatban a tanácskozási joggal rendelkezőkön túl felszólalhat az, akinek a levezető elnök szót ad.
3. Az (1) bekezdésben megjelölt azon meghívottak, akiket valamelyik napirendi pont tárgyalásához hívtak meg, csak annak a napirendnek a vitájában vehetnek részt tanácskozási joggal, melyhez meghívásuk kapcsolódik.
23. §
A felszólalás típusai:
- napirend előtti felszólalás,
- felszólalás ügyrendi kérdésben,
- napirendhez kapcsolódó felszólalás.
24. §
- Napirend előtti felszólalásra a levezető elnöktől bármelyik képviselő kérhet engedélyt a felszólalás tárgyának megjelölésével.
2. Ha a levezető elnök az engedélyt megtagadja, a képviselő kérésére a tárgyban képviselő-testület felszólalás és vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.
3. A napirend előtti felszólalás legfeljebb 5 percig tarthat.
4. Vitának és határozat hozatalnak helye nincs.
25. §
- A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. Egyazon napirendi pontnak a vitája kapcsán a képviselő legfeljebb két alkalommal kérhet szót.
2. A képviselő részére harmadik felszólalás engedélyezéséről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
3. A felszólalások időtartama legfeljebb 5 perc. Az idő túllépése miatt a levezető elnök megvonhatja a szót.
4. Bármikor szót kérhet:
- az előterjesztő,
- az aki személyét érintő hozzászólásra kíván reagálni,
- a jegyző nevében és megbízásából az aljegyző 11, ha törvényességi észrevételt kíván tenni.
26. §
- A vita lezárására a testület bármely tagja tehet javaslatot, melyről a testület vita nélkül határoz.
2. Az érdemi vitát követően a napirend előterjesztője, vagy az előterjesztés készítője válaszol a kérdésekre és a hozzászólásokra. A válasz után a levezető elnök az elhangzottakat összefoglalja.
27. §
- A levezető elnök a vita során elhangzott javaslatokkal érintett részeket külön-külön bocsátja szavazásra. A képviselő-testület – azelőterjesztések sorrendjében először a módosító és kiegészítő javaslatokról szavaz, a módosítások, kiegészítések elhangzásának sorrendjében.A szavazás eredményének megállapítását követően a levezető elnök kihirdeti a döntést.
2. A képviselő-testület döntéshozatala során történő kizárásra az önkormányzati törvény szabályai az irányadóak.
3. Szavaztatni először az egyetértők, majd az ellenzők, végül a tartózkodók megszámlálásával kell.
28. §
- A képviselő-testület döntéseit az önkormányzati törvényben szabályozottak szerint hozza. A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
2. A titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
3. A titkos szavazás esetén a szavazás borítékban elhelyezett szavazólapon, szavazófülke és urna igénybevételével történik.
4. A titkos szavazást a képviselő-testület tagjaiból vita nélkül választott 3 tagú szavazatszámláló bizottság bonyolítja le. A bizottság tagjaira a levezető elnök tesz javaslatot.
5. A titkos szavazást jegyzőkönyvben kell rögzíteni, melynek tartalmaznia kell a szavazás helyét, napját, a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, tisztségét, a szavazás során felmerült egyéb körülményeket. A szavazás eredményét a képviselő-testület határozattal fogadja el.
6. A szavazás megkezdése előtt bármely képviselő javasolhatja a névszerinti szavazást, amelyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
11 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
7. A névszerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző nevében és megbízásából az aljegyző 12 felolvassa a testületi tagok nevét ABC sorrendben, akik nevük elhangzása után „igen”-nel, vagy „nem”-mel, „tartózkodom”-mal szavaznak. Ezt követően a levezető elnök a szavazás eredményét kihirdeti.
9. A képviselő-testület döntései
29. §
- A képviselő-testület rendeletet alkot vagy határozatot hoz.
2. A határozatképességre vonatkozó előírásokat az önkormányzati törvény határozza meg.
3. Minősített többség szükséges az önkormányzati törvényben szabályozott eseteken kívül a hitelfelvételhez, a kötvénykibocsájtáshoz és a kitüntetések és elismerő címek adományozásához.
4. A rendeleteket és határozatokat külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.
30. §
- A rendeletek jelölése a kihirdetés során: Ladánybene Község Önkormányzata Képviselő-testületének sorszám/év (hónap, nap) önkormányzati rendelete a {a rendelet címe} – ról/ről. A zárójelben feltüntetett dátum a rendelet kihirdetésének időpontja.
2. A képviselő-testület által elfogadott rendelet kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel történik.
3. A rendeletet a jegyző nevében és megbízásából az aljegyző 13 kihirdetési záradékkal látja el.
4. A rendeletet meg kell küldeni azon személyeknek, szerveknek, akik, vagy amelyek számára feladatot, vagy hatáskört állapít meg, és az önkormányzati törvényben meghatározott szerv vezetőjének törvényességi ellenőrzés céljából.
5. A rendeletekről a jegyző nevében és megbízásából az aljegyző 14 nyilvántartást vezet.
31. §
- A határozatok jelölése: Ladánybene Község Önkormányzat Képviselő-testületének sorszám/év (hónap, nap) határozata. A zárójelben feltüntetett dátum a határozat meghozatalának időpontja.
2. A határozat tartalmazza a végrehajtásért felelős nevét, a végrehajtás határidejét.
3. A határozatokról a jegyző nyilvántartást vezet.
13 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
14 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
32. §
- A nyílt testületi ülésről 2 példányban készül jegyzőkönyv:
- az eredeti példányt a jegyző nevében és megbízásából az aljegyző 15 kezeli, évente köteles bekötni és elhelyezni a polgármesteri hivatal testületi anyagot kezelő irodájában,
- a második példányt a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzéséért felelős személynek kell megküldeni.
2. A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvekhez csatolni kell a meghívót, az előterjesztéseket, és a mellékleteket, az elfogadott rendeleteket, a jelenléti ívet.
3. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni 2 példányban. Az első példány a páncélszekrénybe kerül, míg a második példányt a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzéséért felelős szervnek kell megküldeni.
4. A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző nevében és megbízásából az aljegyző 16 és 2 jegyzőkönyv hitelesítő írja alá.
10. Lakossági fórum
33. §
- A képviselő-testület a falugyűlésen tájékoztatja a lakosságot.
- az önkormányzat éves költségvetéséről,
- az önkormányzat éves és középtávú terveiről,
- a képviselő-testület munkájáról,
- a lakosságot érintő kérdésekről.
2. A falugyűlés megtartásának időpontjáról a képviselő-testület dönt.
3. Évente legalább egy falugyűlést kell tartani.
4. A képviselő-testület a falugyűlés előkészítésével, összehívásával és vezetésével a polgármestert bízza meg.
5. A falugyűlést Ladánybene Község Művelődési Házában kell megtartani.
34. §
- A falugyűlésen elhangzott javaslatok alapján hozott intézkedésekről a lakosságot a képviselőkön keresztül tájékoztatni kell.
2. A falugyűlésről a tanácskozás lényegét és a javaslatokat tartalmazó feljegyzést kell készíteni, melynek az elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
3. Az elhangzott közérdekű bejelentésekről, javaslatokról, panaszokról a jegyző nevében és megbízásából az aljegyző 17 nyilvántartást vezet.
____________________________________________________________________________
15 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
16 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
17 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
4. A falugyűlésen elhangzott javaslatokról a polgármester köteles a képviselő-testületet tájékozni.
11. A települési képviselő
35. §
- A települési képviselőkre vonatkozó szabályokra az önkormányzati törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
2. A képviselők munkájukért tiszteletdíjban nem részesülnek.
12. A polgármester, az alpolgármester
36. §
- A polgármester Ladánybene Község Önkormányzatának vezetője, a Képviselő-testület elnöke. Megbízatását társadalmi megbízatásban látja el. Hatósági tevékenységéért a közszolgálati szabályok szerint felelős.
2. A polgármester összehangolja a bizottságok működését, elnökeit egyeztető megbeszélésre összehívhatja.
3. Önkormányzati, valamint hatósági feladatait, hatásköreit a közös önkormányzati hivatal 18 közreműködésével látja el.
37. §
- A képviselő-testület egy alpolgármestert választ.
2. Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.
13. Bizottságok
38. §
- A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére a döntések végrehajtásának szervezésére és ellenőrzésére állandó és ideiglenes bizottságokat hoz létre.
2. A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságot hozza létre:
- Pénzügyi- és Ellenőrző Bizottság (3 fő),
- Ügyrendi Bizottság (5 fő).
3. A bizottság üléseit a bizottság elnöke írásban hívja össze – akadályoztatása esetén az általa írásban meghatalmazott képviselő – az ülést megelőzően legalább három munkanappal.
4. A bizottság határozatképességére és határozathozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
18 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
5. A bizottságok ügyviteli feladatait a polgármesteri hivatal látja el.
6. A bizottság általános feladatai:
- a képviselő-testület döntéseinek előkészítése,
- bizottsága ajánlástétel,
- javaslatot tesz az önkormányzati intézmények létesítésével, átszervezésével, megszüntetésével és ellátottságával kapcsolatos testületi döntésekhez,
- javaslatot tesz a képviselő-testület hatáskörébe tartozó és a bizottság feladatkörét érintő személyi kérdésekben,
- közreműködik a képviselő-testület által elrendelt szakmai és pénzügyi vizsgálatokban.
39. §
A Pénzügyi- és Ellenőrzi Bizottság:
- véleményezi a képviselő-testület elé kerülő összes gazdasági tárgyú előterjesztést,
- vizsgálati témákat jelölhet meg a közös önkormányzati hivatal 19 és az intézmények pénzügyi ellenőrzéséhez,
- előzetesen megtárgyalja és véleményezi a kiírt gazdasági témájú pályázatokra beérkezett ajánlatokat,
- elemi kár esetén ellátja a kárbecslő bizottsági feladatokat.
40. §
- Az Ügyrendi Bizottság:
- véleményezi az önkormányzati rendelet tervezeteket, illetve részt vesz előkészületükben,
- figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek végrehajtását,
- véleményezi a sport témájú előterjesztéseket és ügyeket,
- véleményezi az oktatási, kulturális intézmények szervezeti, strukturális fejlesztésére vonatkozó indítványokat,
- figyelemmel kíséri a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok ellátását,
- véleményezi a község egészségügyi, szociális ellátásával kapcsolatos előterjesztéseket,
- javaslatot tesz Ladánybene Község Díszpolgára kitüntető cím, illetve Ladánybene Községért díj odaítélésére, valamint véleményezi a beérkezett javaslatokat,
- javaslatot tesz az önkormányzat által közvetlenül támogatott szervezetek által benyújtott támogatási igények elbírálására,
- véleményezi azokat az előterjesztéseket, melyek az egyházakkal, civil szervezetekkel kapcsolatosak,
- javaslatot tesz az első lakáshoz jutó fiatal házasok támogatásának megállapítására,
- programjavaslatot dolgoz ki a település rendezvényeire, különösen a Falunap, A Mindenki Karácsonya és a Polgármesteri Bál megrendezésére,
- feltárja és figyelemmel kíséri az önkormányzat által benyújtandó pályázatokat.
2. A bizottság ellátja képviselők és polgármester esetében a vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos feladatokat.
3. A bizottság gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester tekintetében, valamint előkészíti a polgármester tiszteletdíjára vonatkozó előterjesztéseket.
4. A bizottság vizsgálja ki a képviselők tekintetében benyújtott összeférhetetlenségi kezdeményezést.
19 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
41. §
- A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására, javaslat kidolgozására ideiglenes bizottságot választhat.
2. Az ideiglenes bizottság feladatát és megbízatásának idejét a képviselő-testület esetenként határozza meg.
3. Az állandó bizottságok működésére vonatkozó szabályokat e bizottságokra is alkalmazni kell.
14. A polgármesteri hivatal, a jegyző
42. §.
A közös önkormányzati hivatal 20 önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, jogi személy.
43. §.
A jegyző nevében és megbízásából az aljegyző 21 a polgármester irányításával vezeti a polgármesteri hivatalt, biztosítja a képviselők munkájának tárgyi és személyi feltételeit. Tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület, állandó és ideiglenes bizottságok ülésein.
15. Záró rendelkezések
44. §.
- E rendelet 2011. június 1. napjával lép hatályba.
2. E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:
- Ladánybene Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2007. (III. 19.) rendelete a Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályáról,
- Ladánybene Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2007. (VII. 11.) rendelete a Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályáról szóló 1/2007. (III. 19.) rendeletének módosításáról,
- Ladánybene Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2007. (XI. 08.) rendelete a Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályáról szóló 1/2007. (III. 19.) rendeletének módosításáról,
- Ladánybene Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2010. (X. 28.) rendelete a Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályáról szóló 1/2007. (III. 19.) rendeletének módosításáról.
Kardos Attila Szádvári Erika
polgármester jegyző
20 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
21 Módosította: 4/2013. (III. 18.) rendelet, hatályos 2013. március 18.
A rendelet kihirdetve: 2011. május 26.
Szádvári Erika
jegyző