Gyöngyös Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2011. (II.25.) önkormányzati rendelete

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi események engedélyezéséről, és a fizetendő díj mértékéről

Hatályos: 2015. 05. 01- 2017. 05. 30

Gyöngyös Város Önkormányzata Képviselő-testületének

5/2011. (II.25.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül

történő anyakönyvi események engedélyezéséről, és a fizetendő díj mértékéről



Gyöngyös Város Önkormányzata az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, továbbá a többletszolgáltatás ellentételezéseként az önkormányzat részére, valamint az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékéről a következőket rendeli.


Általános rendelkezések


1. §[1]


E rendelet hatálya Gyöngyös Város Önkormányzata illetékességi területén házasságot kötő és bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítő természetes személyekre, továbbá a Gyöngyösi Polgármesteri Hivatal alkalmazásában álló anyakönyvvezetőkre terjed ki.


2. §


E rendelet alkalmazásában:


     a) Anyakönyvi esemény: házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése,

b) Hivatali helyiség: Gyöngyös Város Önkormányzata által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas helyiség (3200 Gyöngyös, Fő tér 8. szám alatti házasságkötő terem).

c)[2] Hivatali munkaidő: a Gyöngyösi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

d) Többletszolgáltatás: anyakönyvi eseménynek hivatali helyiségen kívüli, továbbá hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl történő lebonyolításához anyakönyvvezető biztosítása.


A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai


3. §


(1) Anyakönyvi esemény - a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti nap kivételével – hivatali munkaidőn kívül hétfőtől csütörtökig naponta 16 órától 18 óráig, pénteki napon 14 órától 18 óráig, szombati napon 10 órától 18 óráig terjedő időszakban tartható.


 (2)[3] Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és a házassági lap megfelelő védelme biztosított. Az engedély kiadása előtt az eljáró anyakönyvvezető köteles meggyőződni a megjelölt helyszín anyakönyvi esemény lebonyolítására való alkalmasságáról.


      (3) Egyházi szertartások helyszínén anyakönyvi esemény nem tartható.


(4) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a már előjegyzésbe vett, hivatali helyiségben megtartandó anyakönyvi esemény lebonyolítását.


Anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásokért fizetendő díjak


4. §


     (1) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségben, munkaidőben történő lebonyolítása díjmentes.


(2) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért - a (4) bekezdésben foglalt kivétellel - 30.000,- Ft + ÁFA díjat kell fizetni.


(3) Anyakönyvi esemény hivatali helyiségben munkaidőn túl történő lebonyolításáért 5.000,- Ft + ÁFA díjat kell fizetni az önkormányzat részére.


(4)[4] A házasulandók, valamint bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítők valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotának orvosi véleménnyel, igazolással igazolt fennállása esetén az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn túl történő megtartása díjmentes.


(5)[5] A (2) és (3) bekezdésben meghatározott díjat a Gyöngyösi Polgármesteri Hivatal költségvetési elszámolási számlájára készpénzátutalási megbízáson kell befizetni és az anyakönyvvezetőnek az anyakönyvi eseményt megelőző 5 napon belül be kell mutatni, aki az erről készített fénymásolatot az anyakönyvi alapirathoz csatolja. Anyakönyvi esemény elmaradása esetén a befizetett díjat kérelmező részére az anyakönyvvezető írásos jelzése alapján a Gyöngyösi Polgármesteri Hivatal Pénzügyi és Költségvetési Igazgatósága visszautalja. 


Az anyakönyvvezető díjazása


5. §


(1)[6] Hivatali helyiségen kívül lebonyolított anyakönyvi eseménynél közreműködő anyakönyvvezetőt – kivéve a 4.§ (4) bekezdésében szabályozott esetet – anyakönyvi eseményenként bruttó 10.000,- Ft illeti meg. Amennyiben a hivatali helyiségen kívül lebonyolított anyakönyvi eseményre munkaidőn túl kerül sor, úgy a közreműködő anyakönyvvezetőt – választása szerint – a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő egésze vagy egy része helyett illeti meg a díjazás.


(2)[7] Hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl lebonyolított anyakönyvi eseménynél közreműködő anyakönyvvezetőt - választása szerint - a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő egésze vagy egy része helyett díjazás illeti meg. A díjazás mértéke anyakönyvi eseményenként bruttó 3.800,- Ft.




Záró rendelkezések


6.§


E rendelet 2011. március 1-jén lép hatályba.


Gyöngyös, 2011. február 25.




           Faragó László sk.                                             Dr. Kozma Katalin sk.

                          polgármester                                                              jegyző






 A 20/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet 2015. május 1-jén lépett hatályba.

[1]

Módosította a 20/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet

[2]

Módosította a 20/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet

[3]

Módosította a 20/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet


[4]

Módosította a 20/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet

[5]

Módosította a 20/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet

[6]

Módosította a 20/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet

[7]

Módosította a 20/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelet