Isaszeg Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2011. (II.16.) önkormányzati rendelete

A családi eseményekhez kapcsolódó rendezési és szervezési szolgáltatásokdíjtételeinek megállapításáról

Hatályos: 2011. 03. 01- 2013. 09. 06

Isaszeg Város Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, továbbá a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 34.§ (3) bekezdése, valamint az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és névviselésről szóló 1982. évi 17. tvr. (továbbiakban:At.) 42/A.§ (4) bekezdés alapján a családi események szolgáltatási díjairól az alábbi rendeletet alkotja:

1.§


A rendelet hatálya Isaszeg Város közigazgatási területén történő házasságkötés, jubileumi házassági fogadalom, névadó szertartás (továbbiakban: családi esemény) társadalmi megünneplése kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.


Isaszeg Város Önkormányzata a város közigazgatási területén a családi esemény megrendezésével kapcsolatos szolgáltatásokat a Polgármesteri Hivatal útján, térítésmentesen és e rendelet 1. számú mellékletében meghatározott térítési díj ellenében biztosítja. A megrendelést szolgáltatási megállapodásban kell rögzíteni, melyet e rendelet 2. számú melléklete képez.

2.§


Általános rendelkezések


  1. (1)A családi eseményeket a hatályos jogszabályok alapján úgy kell megszervezni és lefolytatni, hogy az emelje a családi események színvonalát és kifejezze méltóságát. Ennek érdekében az eljárásban részt vevő személyek úgy kötelesek eljárni, hogy munkájukkal, hozzáállásukkal elősegítsék a fentiek megvalósulását.


  1. (2)A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára tekintettel a házasságkötés egészségügyi vagy szociális intézményben, vagy a lakáson is lebonyolítható. Ez esetben az eljárás díjmentes.

3.§


Családi események lebonyolítása


  1. (1) Munkaszüneti napokon (vasárnap és állami ünnepnapokon) házasságot kötni, egyéb családi rendezvényt tartani nem lehet, kivéve a jogszabályban nevesített eseteket.


  1. (2) Szabadtérben, egyházi szertartások helyszínén és vendéglátóhelyen családi esemény megrendezése, házasságkötési eljárás nem tartható.


  1. (3) Az anyakönyvvezetőa házasulók kívánságának figyelembe vételéveljelöli ki a házasság konkrét napját és óráját.

4.§


Külső helyszín


(1)  A hivatalos helyiségen kívüli szertartások csak jegyzői engedéllyel (rendkívüli esemény esetén Csjt. 2.§. (4) bek.) és csak akkor vállalhatóak, ha annak időpontja nem ütközik a házasságkötő terembe előjegyzett szertartással. Az anyakönyvvezetőknek meg kell győződni ezen helyiségek házasságkötésre való alkalmasságáról. Külső helyszínen kizárólag olyan hely kérhető, ahol az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, illetve az adatok védelme biztosított. Alapvető alkalmassági feltétel a Magyar Köztársaság címere, valamint elkülönített helyiség mind a hivatalos házasságkötési szertartásra, mind az azt megelőző eljárásra a tanúkkal, tolmáccsal. (kivéve a 6/2003. (III.7) BM rendelet 37. §-a alapján történő külső helyszínen való házasságkötés.

(2)     Az anyakönyv biztonságos szállításáról és kezeléséről az anyakönyvvezető felel.

      A házasulók az anyakönyvvezető őrizetében lévő anyakönyvnek a házasságkötés létesítésének helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe való biztonságos visszaszállításáról a díj megfizetésével gondoskodnak.


5.§


Térítésmentes alapszolgáltatás


  1. (1) Isaszeg Város térítésmentes alapszolgáltatásként (jogszabályban rögzített hivatalos szöveg, ünnepi beszéd) biztosítja a hivatali időben (hétfőtől-csütörtökig 08.00-16.00 óráig, pénteken 08.00-12.00 óráig) megtartott családi események megrendezését, az anyakönyvvezető hivatalos közreműködését és a házasságkötésre alkalmas hivatali helyiséget, maximum 25 főig.

  2. (2) Az igénybe vett többletszolgáltatásért, e rendelet 1. számú mellékletében meghatározott díjfizetési kötelezettség terheli a megrendelőt.

  3. (3) Az anyakönyvvezető kijelölt hivatali helyisége Isaszeg, Rákóczi utca 45.

6.§


A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítése engedélyezésének szabályai


  1. (1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés létesítésének engedélyezését a házasságkötésre történő bejelentkezéskor kell kérni. A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt.


  1. (2) Hivatali munkaidőn kívüli a családi esemény, ha az


  • péntek 15.00-18.00-ig
  • szombat 10.00-18.00-ig


7.§


Díjfizetési kötelezettség


  1. (1) A térítési díj ellenében végzett szolgáltatásokat és azok díjtételeit a Polgármesteri Hivatal és a szolgáltatást igénybe vevő között szolgáltatási megállapodásban kell rögzíteni, és ennek alapján számlát kell kiállítani a megrendelő részére.


  1. (2) A térítési díjat a megrendelést követő 8 napon belül, - de a családi esemény előtt legalább 5 munkanappalpénztári ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatal házipénztárába készpénzben kell befizetni.


  1. (3) A családi esemény lemondása esetén a befizetett díjat a Polgármesteri Hivatal akkor téríti meg a megrendelő részére, amennyiben azt legalább 5 munkanappal a tervezett családi esemény előtt, írásban bejelenti. A befizetett díj visszafizetése iránt a jegyző intézkedik.

8.§.


Szertartásvezetési díj


  1. (1) A családi eseményeken, munkaidőn túl közreműködő anyakönyvvezetőt szertartásonként nettó 12.000,- Ft/fő közreműködési díj illeti meg.



  1. (2) A családi eseményeken, külső helyszínen, munkaidőn túl közreműködő anyakönyvvezetőt szertartásonként nettó 15.000,- Ft/fő közreműködési díj illeti meg.



9.§


Záró rendelkezések


  1. (1) E rendelet 2011. március 01. napján lép hatályba, és rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.

  2. (2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.