Őcsény Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelete

A házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2011. 04. 04- 2017. 06. 30

Őcsény Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2011.(IV.1.) önkormányzati rendelete

A házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

2011.04.04.

Őcsény község Önkormányzatának képviselő – testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdés a) és b)pontjában kapott a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya Őcsény község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötésre (a továbbiakban anyakönyvi esemény) terjed ki.

2. § (1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (2) és (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn túl pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.

(2) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket pénteken 13 és 19 óra, szombaton 9 és 19 óra között lehet lebonyolítani.

(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

3. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2) A hivatali helyiségben az anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja hivatali munkaidőn túl 10.000 Ft + ÁFA, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.

(3) A hivatali helyiségen kívüli hivatali munkaidőben vagy munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításának szolgáltatási díja egységesen 15.000 Ft + ÁFA.

(4) Rendkívüli körülmény esetén, különös tekintettel a házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.

4. § (1) A rendelet 3. §-ának (2) bekezdésében meghatározott összegből az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenkénti bruttó 5.000 Ft díjazás illeti meg.

(2) A rendelet 3. §-ának (3) bekezdésében meghatározott összegből a hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 8.000 Ft díjazás illeti meg.

5. § Ez a rendelet 2011. április 4.-én lép hatályba.