Keszü község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2011. (VIII.31.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól, díjairól
Hatályos: 2011. 09. 01- 2017. 07. 19Keszü község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2011. (VIII.31.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól, díjairól
2011-09-01-tól 2017-07-20-ig
Keszü Község Önkormányzat képviselő-testületének
8/2011 (VIII.31.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő
házasságkötés engedélyezésének szabályairól, díjairól
Keszü Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (2) bekezdése, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdése, valamint az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet (a továbbiakban: Tvr.) 15/A. § (6)–(7) bekezdésében és a 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az alábbiakat rendeli el:
1. §
A házasságkötésre vonatkozó illetékességi szabályok tekintetében a Tvr. 4. §-ában meghatározottakat kell alkalmazni.
2. §
E rendelet alkalmazásában
l.) Hivatali helyiség:
7668. Keszü, Petőfi utca 24. címen található, Polgármesteri Hivatal elnevezésű épület Díszterem elnevezésű helyisége,
2.) Hivatali munkaidő a Keszü-Gyód Körjegyzőség Alapító Okiratában meghatározott munkaidő.
3. §
(1) A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés létesítése a jegyző egyedi engedélye alapján lehetséges.
(2) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötést a házasulók közösen aláírt írásbeli kérelemmel kérelmezik. A kérelmet legalább a rendezvény napja előtti 30. napig be kell nyújtani.
(3) El kell utasítani a kérelmet,
a) amelyet a már hivatali vagy hivatalon kívül előjegyzett, anyakönyvvezető közreműködését igénylő rendezvények miatt helyiség vagy az anyakönyvvezetői közreműködés egyidejű igénybevételi lehetőségének hiánya miatt nem lehet teljesíteni,
b) amennyiben a kérelmezők nem vállalják a Tvr. 15/A. § (4) bekezdés a)–d) pontjában meghatározottakat.
(4) A (3) bekezdés b) pontjában meghatározott körülmények, valamint a kérelmezők vállalásai és azok megvalósíthatósága vizsgálata érdekében a jegyző indokolt esetben utasítja az anyakönyvvezetőt helyszíni szemle tartására a tervezett rendezvény helyszínén.
(5) A jegyző az engedélyről a kérelem benyújtását követő 10 napon belül írásbeli határozatot hoz.
4. §
(1) A hivatali munkaidőn kívül a házasság megkötése a jegyző egyedi engedélye alapján lehetséges.
(2) A hivatali munkaidőn kívüli házasságkötést a házasulók közösen aláírt írásbeli kérelemmel kérelmezik. A kérelmet a házassági szándék bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani.
(3) A (2) bekezdés szerinti kérelmet el kell utasítani, ha az előjegyzett, anyakönyvi közreműködést igénylő rendezvények miatt a szükséges anyakönyvvezetői kapacitás nem áll rendelkezésre.
(4) A jegyző az engedélyről a kérelem benyújtását követő 5 napon belül írásbeli határozatot hoz.
5. §
(1) A hivatali munkaidőn kívüli többletszolgáltatás ellentételezéseként házasságkötés létesítése esetén bruttó 7.500,- Ft egyszeri díjat kell fizetni.
(2) A hivatali munkaidőn kívüli többletszolgáltatás ellentételezéseként házasságkötés esetén fizetendő díj nem tartalmazza a Keszü község Önkormányzata Képviselő – Testülete 3/2011(III.10.).sz., 10/2005 (X.30.) sz., 5/1999(VI.28).sz. 2/2000(II.22) sz. és a 6/2001(IX.12) sz. rendeletekkel módosított, 7/1998(V.18.) sz. rendelete a közterület használatról 1. számú mellékletének 14. pontja szerinti terembérlet díját.
(3) A többletszolgáltatás díját Keszü-Gyód Körjegyzőség költségvetési elszámolási számlájának – a 11731001-15556019 számú számla – javára kell megfizetni. A terembérlet díját Keszü község Önkormányzata költségvetési elszámolási számlájának – a 11731001-15334716 számú számla – javára kell megfizetni. A megfizetés módjai a következők:
a) házipénztárba történő befizetés,
b) átutalás vagy
c) készpénz-átutalási megbízás.
(4) Amennyiben a házasságkötés hivatali munkaidőn kívüli megtartását hivatali helyiségben kérelmezték, az engedélyekben elő kell írni az (1)–(2) bekezdésben meghatározott díjfizetési kötelezettséget is.
6. §
(1) A határozatban az 5. § (1)–(2) bekezdése szerinti díjfizetés határidejeként a határozat kézhezvételétől számított 8 napos határidőt kell előírni.
(2) A határozatban tájékoztatást kell adni arról, hogy amennyiben a kérelmezők az (1) bekezdés szerinti díjfizetési kötelezettségüknek a határozatban megjelölt határidőig nem tesznek eleget, és a kötelezettség teljesítését az anyakönyvvezető felszólítására hitelt érdemlően nem tudják igazolni, a kérelmezett és engedélyezett többletszolgáltatást részükre nem lehet nyújtani.
7. §
A többletszolgáltatás ellentételezése céljából meghatározott díj megfizetése alól mentességet nem lehet adni.
8. §
(1) Az anyakönyvvezető a házasságkötésben való közreműködése
a) ha az hivatali helyiségben, de a hivatali munkaidőn kívül történik, akkor rendezvényenként 3 óra
b) ha az nem hivatali helyiségben és hivatali munkaidőn kívül történik, akkor rendezvényenként 3 óra
rendkívüli munkavégzésnek minősül
(2) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésben közreműködő anyakönyvvezetőt – amennyiben nem választja a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő igénybevételét – részére rendezvényenként bruttó 7.500,- Ft díjazás illeti meg.
(3) Amennyiben az anyakönyvvezető részben igénybe veszi a szabadidőt, részére a (2) bekezdés szerinti díjazás igénybe nem vett szabadidővel arányos része jár.
(4) Az anyakönyvvezető részére a díjazást az eseményt követő 15 napon belül kell kifizetni.
9. §
Amennyiben a kérelmezők a rendezvény során külső közreműködőt, valamint a szertartás alapfelszerelésének körébe nem tartozó kellékeket kívánnak igénybe venni, azok költségeit megtéríteni kötelesek.
10. §
A 3. § (4) bekezdése szerinti helyszíni szemlére, valamint a kérelmekkel összefüggésben hozott határozatra a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény előírásait kell alkalmazni.
11. §
Ez a rendelet 2011. év szeptember hó 1. napján lép hatályba.
Kelt: Keszü, 2011 augusztus hó 11 napján
P.H.
Buday-Sántha Attila dr. Barta Zsuzsanna
polgármester körjegyző
Záradék:
A rendeletet .Keszü Község Önkormányzata Képviselő-testülete 2011. augusztus 15.-i ülésén fogadta el. Kihirdetve: 2011. augusztus 31.
Dr. Barta Zsuzsanna
körjegyző