Pápa Város Önkormányzatának Képviselőtestülete

Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2014. 03. 06- 2014. 07. 03

Pápa Város Önkormányzatának Képviselőtestülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 18. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, a 7. § (1) bekezdés tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990 évi LXV. törvény 12. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, a 8. § (8) bekezdés tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990 évi LXV. törvény 8. § (5) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, a 8. § (9) bekezdés tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990 évi LXV. törvény 31. §-ban kapott felhatalmazás alapján, a 15. § (10) bekezdés és a 16. § (1) bekezdés tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990 évi LXV. törvény 15. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, a 22. § (1)-(2) bekezdés tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990 évi LXV. törvény 16. § (2) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, a 37. § (2) bekezdés a) pont tekintetében a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló törvény 3. § (4) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, a 37. § (2) bekezdés h) pont tekintetében a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 9. § (2) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, a 37. § (3)-(5) bekezdés tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990 évi LXV. törvény 22. § (3) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, a 42. § - 45. § tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990 évi LXV. törvény 28. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, a 48. § tekintetében a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló 1993. évi LXXXVIII. törvény 27. § (1) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján az Alkotmány 44/A. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

l. §

(1) Az önkormányzat elnevezése: Pápa Város Önkormányzata

(2) 1Az önkormányzat székhelye: Pápa, Fő u. 5.

(3) 2

 

1 Módosította: 32/2012. (XII.27.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 01. 01-től

2 Hatályon kívül helyezte: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályon kívül: 2013. 03. 29-től

2. §

 

(1) Az önkormányzat címere: kék mezőben, zöld talajon egy ferdén felállított ezüst pajzs előtt, amely keresztbevetett zöld pálmaágat visel, Szent István első vértanú diakónus ruhában, fehér karingben s arra húzott arany hímzésű és bojtú vörös dalmatikában, a dicsőség fénykörével övezett fedetlen fejjel, jobbra fordulva, kezét imára kulcsolva térdepel, míg feje fölött a megköveztetést jelző három kő, a pajzs jobb sarkában ezüst félhold, a bal sarkában pedig hatágú arany csillag látható.

(2) Az önkormányzat zászlaja: Pápa város zászlaja fekvő téglalap alakú, egyszer vágott. Felső része vörös, az alsó kék színű, középen a város címerével, alatta aranyszínű nagybetűkkel PÁPA helységnév megjelöléssel.

(3) A város színei a címer domináns színeiből állnak. A zászlón a vörös és kék alapszínek, valamint a behelyezett címer vörös és kék színei megegyeznek.

(4) A címer és a zászló esetében kötelezően alkalmazandó színkódokat az 1. melléklet tartalmazza.

(5) Az önkormányzat pecsétje: kör alakú, 42 mm átmérőjű pecsét, melynek közepén az (1) bekezdésben körülírt címer, körben PÁPA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA felirattal.

(6) Pápa Város Napja: június 16.

3. §

(1) Az önkormányzat szerződésen alapuló partnervárosi kapcsolatot tart fenn:

a) Hollandiában Kampen város önkormányzatával,

b) Németországban Schwetzingen város önkormányzatával,

c) Olaszországban Casalecchio di Reno város önkormányzatával,

d) Szlovákiában Losonc város önkormányzatával

e) Romániában Kovászna város önkormányzatával.

(2) Az önkormányzat a kulturális kapcsolatok ápolására, a hagyományőrzésre, az ifjúsági cserekapcsolatokra és a sportrendezvények közös szervezésére vonatkozóan kötött együttműködési megállapodás alapján tart fenn kapcsolatot a lengyelországi Gorlice városával.

(3) Az önkormányzat a kulturális kapcsolatok ápolására, az ifjúsági cserekapcsolatok erősítésére, sportrendezvények szervezésére, megrendezésére, a két városban működő egyesületek, civil szervezetek kapcsolatfelvételének támogatására, a két térség turisztikai értékeinek megismerésére, valamint oktatási-nevelési, gazdasági, szociális, városépítési és környezetvédelmi területre vonatkozóan kötött együttműködési megállapodás alapján tart fenn kapcsolatot a németországi Leinefelde városával.

2. Az önkormányzat feladata

4. §

(1) 3Az önkormányzat biztosítja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben számára meghatározott kötelező feladatok ellátását.

(2) 4Az önkormányzat által önként vállalt önkormányzati feladatok:

a) helyi munkahelyek védelme,

b) helyi televízió működtetése

c) idősek otthona működtetése

d) közművelődési tevékenység támogatása az önkormányzat vonatkozó rendeletében foglaltaknak megfelelően

e) közterület-felügyelet működtetése

f) sport szervezés.

(3) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek felsorolását az 1. függelék tartalmazza.

(4) Az önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek által használt szakfeladatok felsorolását az SZMSZ 2. függeléke tartalmazza.

 

3 Módosította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

4 Megállapította: 32/2012. (XII.27.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 01. 01-től

3. A képviselőtestület működése

5. §

(1) A képviselőtestület tagjainak száma 14 fő.

(2) A képviselőtestület tagjainak névsorát a 3. függelék tartalmazza.

6. §

(1) A képviselőtestület alakuló ülését a korelnök nyitja meg, majd a polgármester eskütételét követően az ülés vezetését átadja a polgármesternek.

(2) A képviselőtestület az alakuló ülésen alpolgármestert választ.

(3) A képviselőtestület az alakuló ülésen összegszerűen megállapítja a polgármester, alpolgármester illetményét.

(4) A képviselőtestület az alakuló ülésen megválaszthatja bizottságainak elnökeit és tagjait.

7. §

(1) A képviselőtestület évente legalább 6 ülést tart.

(2) 5A képviselőtestület üléseinek helye általában a Régi Városháza épületének tanácskozó terme (8500 Pápa, Fő u. 5.).

(3) Rendkívüli ülést kell összehívni a települési képviselők egynegyedének (4 fő), a képviselőtestület bizottságának az indítványára.

(4) 6Rendkívüli ülést kell összehívni népi kezdeményezésre – amennyiben a választópolgárok 10 %-a a polgármesternél benyújtja -, valamint a nemzetiségek jogairól szóló törvényben foglaltak szerint a települési nemzetiségi önkormányzat kezdeményezésére.

(5) Rendkívüli ülést a polgármester – a (3) és (4) bekezdésben foglaltakon túl – bármikor összehívhat.

(6) A (3) bekezdésben meghatározott esetekben a polgármester az indítvány benyújtásától számított 15 napon belül, a (4) bekezdésben meghatározott esetekben az indítvány benyújtásától számított 30 napon belül köteles a képviselőtestület ülését összehívni.

(7) 7A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó az indítványnak tartalmaznia kell az ülés napirendjét, annak indokát, valamint saját kezű aláírást és a lakóhely pontos címét, a bizottság, a nemzetiségi önkormányzat határozatát.

(8) Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni.

 

5 Módosította: 32/2012. (XII.27.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 01. 01-től

6 Módosította: 7/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2012. 03. 30-tól

7 Módosította: 7/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2012. 03. 30-tól

8. §

 

(1) A képviselőtestület tagjait az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a napirend és

előadójának megjelölését tartalmazó meghívóval a polgármester hívja össze.

(2) Az ülésre szóló meghívót a képviselőtestület ülésének napját megelőző legalább 5 nappal előbb ki kell kézbesíteni.

(3) A rendkívüli ülésre szóló meghívót a képviselőtestület ülésének napját megelőző legalább 24 órával előbb ki kell kézbesíteni.

(4) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a képviselőtestület rövid úton (telefon, telefax, sms, e-mail) is összehívható a sürgősség okának közlésével.

(5) A meghívóval együtt kell kikézbesíteni az írásos előterjesztéseket is. A (7) bekezdés e), f), h), i) pontban meghatározottak írásos előterjesztést csak ahhoz a napirendhez kapnak, amelyikhez meghívásuk kapcsolódik.

(6) A képviselőtestület ülésének időpontjáról a lakosságot a meghívónak:

a) a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével

b) az önkormányzat honlapján (www.papa.hu) történő közzététele és

c) sajtóközlemény közzététele útján kell tájékoztatni.

(7) A képviselőtestület üléseire meg kell hívni

a) a települési képviselőket,

b) a jegyzőt,

c) a város országgyűlési képviselőjét,

d) a Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,

e) a bizottsági előterjesztés esetén a bizottság nem képviselő tagjait,

f) az egyes napirendek előadóit,

g) 8a nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,

h) a helyben működő bejegyzett pártok képviselőit, az alábbiak szerint:

ha) az önkormányzatban képviselettel rendelkező pártok a képviselőtestületi tagok által

hb) az önkormányzatban képviselettel nem rendelkező pártok kérelemre, külön meghívó útján kapnak meghívást a képviselőtestület ülésére,

i) az egyes napirendek megtárgyalásához a polgármester által megjelölt érintett személyeket,

j) 9a városban élő nyugdíjasok szélesebb körét érintő napirend tárgyalására a Pápai Nyugdíjasok Érdekvédelmi és Érdekképviseleti Egyesülete képviselőjét.

(8) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a képviselőtestület ülését az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság elnöke hívja össze, aki ellátja az elnöki teendőket is.

 

8 Módosította: 7/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2012. 03. 30-tól

9 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

9. §

(1) A képviselőtestület üléseit munkaterve alapján tartja. Munkatervét a képviselőtestület fél- vagy egyéves időtartamra állapítja meg.

(2) A munkaterv-javaslat elkészítéséről a polgármester gondoskodik, melyhez előzőleg javaslatot kér:

a) a képviselőktől,

b) a jegyzőtől,

c) a képviselőtestület bizottságaitól,

d) a Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőitől,

e) a város országgyűlési képviselőjétől,

f) 10a nemzetiségi önkormányzatoktól.

10 Módosította: 7/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2012. 03. 30-tól

10. §

(1) A testület ülésére rendelet-tervezet – előzetes bizottsági tárgyalást követően – csak írásban nyújtható be, egyéb előterjesztés kivételesen szóbeli is lehet.

(2) A 8. § (3) és (4) bekezdés, valamint a 12. § (1) bekezdés esetén az előzetes bizottsági tárgyalásra vonatkozó szabály nem alkalmazandó.

(3) A rendelet-tervezet előkészítésének jogi és szakmai koordinációja a jegyző feladata.

(4) Rendeletalkotást kezdeményezhetnek:

a) a polgármester,

b) a képviselők,

c) a képviselőtestület bizottságai,

d) a jegyző.

(5) Az írásbeli előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) a tárgyat és a tényállást,

b) a döntési lehetőségeket és azok jogszabályi alapját,

c) határozati javaslatot,

d) szükség szerint határidő és a végrehajtásért felelős megjelölését.

10/A. §11

 

(1) A rendelet-tervezetet társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek keretében a természetes személyek, a nem állami és nem önkormányzati szervek, szervezetek a rendelet-tervezettel kapcsolatosan véleményt nyilváníthatnak az önkormányzat honlapján a rendelet-tervezet véleményezésére megadott elektronikus levélcímen.

(2) A rendelet-tervezetet úgy kell az önkormányzat honlapján közzétenni, hogy annak céljához és hatálybalépéséhez igazodóan a véleményezésre jogosultaknak elegendő idő, de legalább három nap álljon rendelkezésére a tervezettel kapcsolatos véleményeik kifejtésére.

(3) Nem vehető figyelembe az a vélemény, amely sérti a közerkölcsöt, nem kapcsolódik a rendelet-tervezet tárgyához, vagy név nélkül érkezett.

(4) A beérkezett véleményeknek és a véleményezők nevének, e-mail címének kezelése a véleményezett rendelet hatálybalépésétől számított hat hónapig történik. Amennyiben a véleményezett rendelet nem lép hatályba a véleményeket és a véleményezők nevét, e-mail címét legkésőbb a vélemény beérkezését követő három hónapon belül törölni kell. Az adatkezelés magába foglalja az adatok gyűjtését, tárolását, közzétételét, felhasználását és törlését is, melyre a véleményezők figyelmét fel kell hívni.

(5) A névtelenül beérkezett véleményeket azok figyelembevétele nélkül törölni kell.

(6) A rendelet-tervezet előkészítője mérlegeli a beérkezett véleményeket és azok elfogadásáról vagy elutasításáról, az elutasítás indokairól készített összefoglalót a honlapon közzéteszi.

(7) A közzétett rendelet-tervezethez beérkezett véleményeket a rendelet-tervezetet tárgyaló bizottság kérésére a bizottság részére hozzáférhetővé kell tenni.

(8) Nem kell véleményezésre bocsátani

a) az állami támogatásokról, a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról szóló rendelet-tervezetet,

b) a képviselőtestület és szervei szervezeti és működési szabályait meghatározó, a köztisztviselők munkavégzéséről és juttatásairól szóló rendelet-tervezetet,

c) azt a rendelet-tervezetet, amelynek sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik,

d) azt a rendelet-tervezetet, melynek egyeztetése a város különösen fontos pénzügyi, természetvédelmi, környezetvédelmi vagy örökségvédelmi érdekeinek védelmét veszélyeztetné.

(9) Az egyeztetésre bocsátott rendelet-tervezeteket a közzétételtől számított hat hónapig nem lehet a honlapról eltávolítani.

(10) A rendelet-tervezet előkészítője a rendelet-tervezettel kapcsolatos egyeztetésre kérheti fel azon széles társadalmi érdeket megjelenítő nem állami és nem önkormányzati szervezeteket, melyek tagságát az adott rendelet-tervezet tárgyánál fogva érinti.

(11) A véleményezésre jogosultak széles körét érintő rendelet-tervezettel kapcsolatos vélemények megismerése érdekében lakossági fórum tartható

 

11 Megállapította: 19/2011. (VII.7.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2011. 07. 08-tól

11. §

(1) A képviselők – az ülést megelőző 8 nappal – a polgármesternél önálló képviselői indítványt terjeszthetnek elő.

(2) A képviselői indítványnak tartalmaznia kell az indítvány tárgyát, szövegét, az előterjesztő sajátkezű aláírását.

12. §

(1) A sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb az ülést megelőző nap 12 óráig – sürgősségi indítvány nyújtható be a polgármesternél.

(2) Sürgősségi indítványt terjeszthet elő:

a) a polgármester,

b) a képviselők,

c) a bizottságok,

d) a jegyző.

(3) A sürgősségi indítvány napirendre tűzéséről a képviselőtestület határoz.

13. §

(1) A képviselőtestület akkor határozatképes, ha az ülésen a települési képviselőknek több mint a fele - 8 fő - jelen van.

(2) Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. Határozatképtelenség esetén a képviselőtestület ülését 8 napon belül – ugyanazon napirendek megtárgyalására - újra össze kell hívni.

(3) Ismételt határozatképtelenség esetén a polgármester rendkívüli ülést hív össze.

14. §

(1) A testületi ülés vezetése során a polgármester

a) megállapítja és az ülés során folyamatosan figyelemmel kíséri a testület határozatképességét,

b) megnyitja az ülést,

c) előterjeszti az ülés napirendjét.

(2) A képviselőtestület a napirendről vita nélkül határoz.

(3) A képviselőtestület ülésén bármely képviselő ügyrendi indítványt tehet. Az ügyrendi indítványról a képviselőtestület soron kívül, vita nélkül határoz.

15. §

(1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során az előadó a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet. A kiegészítés időtartama az 5 percet nem haladhatja meg.

(2) Az előadóhoz a képviselőtestület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles válaszolni.

(3) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A felszólalás időtartama a 8 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester a szót megvonhatja. A felszólalót viszontválaszra újabb 2 perc illeti meg, továbbá személyes érintettség esetén 2 perc felszólalási jog illeti meg.

(4) Az előterjesztő a javaslatot, a képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, azt bármikor visszavonhatja.

(5) A vita lezárására a polgármester és bármely képviselő is javaslatot tehet. Az indítványról a képviselőtestület vita nélkül határoz.

(6) Az (5) bekezdésben foglaltak kivételével a polgármester – amennyiben felszólalásra nincs jelentkező – a vitát lezárja.

(7) A vita lezárása után – a határozathozatal előtt – a jegyzőnek kell szót adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(8) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra azzal, hogy először – az elhangzás sorrendjében – a módosító és kiegészítő javaslatokat, majd az elfogadott módosításokkal és kiegészítésekkel együtt az eredeti határozati javaslatot teszi fel szavazásra.

(9) A minősített többséggel – 8 fő képviselő - meghozandó döntések esetében a hozzájuk érkező módosító, kiegészítő javaslatok elfogadásához is minősített többség szükséges.

(10) A képviselőtestület a szavazati arányok jegyzőkönyvben történő rögzítése mellett alakszerű határozat nélkül dönt:

a) feladat-meghatározást nem tartalmazó előterjesztések elfogadásáról

b) interpellációra adott válasz elfogadásáról

c) módosító, kiegészítő javaslatokról

d) tájékoztató jelentés tudomásulvételéről

e) ügyrendi kérdésekben.

16. §

(1) 12A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakon túl minősített többség szükséges a kitüntető díjak adományozásához, a polgármester által külön rendelet alapján adományozott díj kivételével.

(2) A minősített többséghez a megválasztott települési képviselők több mint felének - 8 fő - szavazata szükséges.

 

12 Módosította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

17. §

(1) A képviselőtestület a döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással hozza.

(2) A nyílt szavazás szavazógéppel vagy kézfelemeléssel történik.

(3) Személyi ügyekben – választás, kinevezés, vezetői megbízás – több jelölt esetén a szavazás a jelöltek névsora alapján történik azzal, hogy egy képviselő IGEN szavazattal csak egy jelöltet támogathat.

(4) Amennyiben egyik jelölt sem kapta meg a szükséges szavazatok számát, vagy a legmagasabb szavazatok száma azonos, a legtöbb kettő, valamint az azonos szavazatot kapott jelöltekről a testület ismételten szavazhat.

(5) Az ismételt szavazásról a testület vita nélkül határoz.

18. §

(1) Titkos szavazás rendelhető el azokban az ügyekben, melyeket a testület zárt ülésen tárgyal vagy tárgyalhat.

(2) Titkos szavazás lebonyolítására a (3)-(8) bekezdésben foglaltakat értelemszerűen kell alkalmazni.

(3) Egy jelölt esetén a szavazás szavazógéppel is történhet. Amennyiben nem szavazógéppel történik, úgy a (4)-(9) bekezdésben foglaltakat kell értelemszerűen alkalmazni.

(4) Több jelölt esetén a képviselőtestület saját tagjai közül elnökből és két tagból álló szavazatszedő bizottságot választ.

(5) A bizottság gondoskodik a szavazólapok elkészítéséről, melyen a jelölt(ek) nevét ABC sorrendben köteles feltüntetni. A jelöltek neve után IGEN, NEM, TARTÓZKODOM szavazat leadására szolgáló kört kell elhelyezni. A szavazólapon fel kell továbbá tüntetni a szavazás napját, tárgyát és hivatalos bélyegző lenyomattal kell ellátni.

(6) A szavazás szavazóhelyiségben, a szavazólapok – kitöltése után – annak borítékba helyezésével történik. A borítékot a szavazatszedő bizottság előtt kell az urnában elhelyezni.

(7) Érvényesen szavazni tollal a jelölt neve után lévő valamelyik körbe tett egymást metsző két vonallal lehet.

(8) Érvénytelen a szavazat, ha

a) a szavazó akarata egyértelműen nem állapítható meg

b) ceruzával töltötték ki

c) nem a hivatalos szavazólapon adták le

d) nem tartalmaz szavazatot vagy több szavazatot is tartalmaz.

(9) A szavazásról a bizottság külön jegyzőkönyvet készít. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazás napját, a szavazás megkezdésének és befejezésének időpontját, a leadott érvényes és érvénytelen szavazatok számát, az egyes jelöltekre leadott érvényes szavazatok számát, a szavazatszámláló bizottság elnökének, tagjainak nevét és aláírásukat.

19. §

(1) Név szerinti szavazást kell elrendelni

a) legalább 4 képviselőnek a szavazás megkezdése előtt benyújtott indítványára, feltéve, ha a javaslattevő képviselők a szavazáskor jelen vannak,

b) bármely képviselő kezdeményezésére, ha 2 fő csatlakozik hozzá.

(2) Név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a képviselők nevét. A jelenlévő képviselők nevük felolvasásakor felállva IGEN, NEM, TARTÓZKODOM nyilatkozattal szavaznak.

(3) A jegyző a szavazatot a név mellett feltünteti, majd a névsort átadja a polgármesternek.

(4) A szavazás eredményét a polgármester állapítja meg és hirdeti ki.

(5) A név szerinti szavazás – jegyző által hitelesített – névsorát az ülésről készített jegyzőkönyv mellé kell csatolni.

(6) Ügyrendi indítvánnyal kapcsolatban név szerinti szavazás nem kezdeményezhető.

20. §

(1) A képviselő a képviselőtestület ülésén a polgármestertől, az alpolgármestertől, a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet (a továbbiakban: interpelláció), amelyre az ülésen – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – érdemi választ kell adni.

(2) Az interpelláció az ülés napját megelőzően írásban is benyújtható.

(3) Írásbeli bejelentés esetén a bejelentésnek tartalmaznia kell:

a) az interpelláló nevét

b) az interpelláció tárgyát

c) annak feltüntetését, hogy az interpellációt szóban is elő kívánja-e adni.

(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozata után a képviselőtestület dönt. Amennyiben a választ nem fogadja el, a hatáskörrel rendelkező bizottság vizsgálata alapján a következő ülésen határoz.

21. §

(1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.

Ennek során:

a) figyelmezteti azt a felszólalót, aki a tárgytól eltér, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ,

b) ismételt figyelmeztetés esetén a felszólalótól a szót megvonhatja,

c) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a képviselőtestület tagjához méltatlan magatartást tanúsít.

(2) A nyilvános ülésen megjelent polgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, az ismétlődő rendzavarás esetén az érintettet a terem elhagyására kötelezheti.

(3) A polgármesternek a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, vagy azzal vitába szállni nem lehet.

(4) A meghívott vendégeknek hozzászólási lehetőséget a polgármester biztosíthat.

22. §

(1) Az önkormányzati rendeletet a jegyző kihirdetési záradékkal látja el és gondoskodik a rendelet kihirdetéséről.

(2) A rendeletet a megalkotásától számított 8 napon belül a Hivatal hirdetőtábláján 15 napig történő kifüggesztéssel kell kihirdetni.

(3) A jegyző a Titkárság útján az önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet.

(4) A képviselőtestület határozatainak megjelölése évenként 1-től kezdődően folyamatos sorszámmal, az ülés időpontját jelölő hónap (római számmal) és nap (arab számmal) zárójelben való feltüntetésével történik. A határozat megjelölése: Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének sorszám/év (határozathozatal hónapja, napja) határozata.

(5) A képviselőtestület normatív határozatait az (1)-(2) bekezdésben foglaltak szerint kell közzétenni.

23. §

(1) 13A képviselőtestület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakon túl tartalmazza:

a) az ülés helyét, az ülés kezdetének és befejezésének időpontját,

b) a napirend előtti felszólalások lényegét,

c) napirendi pontonként a napirend tárgyát, az előadók és felszólalók nevét, a kérdések, szóbeli előterjesztések, felszólalások lényegét,

d) a szóban előterjesztett határozati javaslatokat,

e) a hozott határozatokat szó szerint,

f) szükség esetén a polgármester intézkedéseit,

g) a képviselőtestület ülésén történt fontosabb eseményeket.

(2) A jegyzőkönyv hangfelvétel alapján készül.

(3) A jegyzőkönyv eredeti példányának elválaszthatatlan mellékleteit képezik:

a) az ülésre szóló meghívó

b) írásos előterjesztések, képviselői önálló indítványok, írásbeli interpellációk

c) jelenléti ív

d) titkos szavazásról készült jegyzőkönyv

e) a képviselő kérésére az írásban benyújtott felszólalása

f) név szerinti szavazás névsora.

(4) A jegyzőkönyv egy példányát a Jókai Mór Városi Könyvtárban hozzáférhető módon kell elhelyezni, továbbá az önkormányzat honlapján (www.papa.hu) nyilvánosságra kell hozni.

(5) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv készítésére és tartalmára a nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv szabályait kell alkalmazni.

 

13 Módosította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

24. §

A közmeghallgatás összehívására, lebonyolítására és jegyzőkönyvének elkészítésére a képviselőtestületre vonatkozó szabályok értelemszerűen irányadók.

25. §

A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó megbízatások felsorolását a 2. melléklet tartalmazza.

4. Polgármester, alpolgármester

26. §

(1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármesternek a képviselőtestület működésével összefüggő feladatai különösen:

a) összehívja és vezeti a képviselőtestület üléseit,

b) képviseli az önkormányzatot,

c) segíti a képviselők munkáját.

(3) 14A képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő,– a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 42. §-ában meghatározottak kivételével - halaszthatatlan önkormányzati ügyekben.

(4) 15A képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével döntést hozhat, amennyiben a képviselőtestület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést.

(5) 16A polgármester – tisztségének megszűnése esetén – munkakörét átadja az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, ennek hiányában, vagy akadályoztatása esetén az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság elnökének.

(6) 17A polgármester ügyfélfogadási ideje: általában minden hónap második szerda: 14-17.00 óráig.

 

14 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

15 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

16 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

17 Módosította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

26/A. §18

A polgármester átruházott hatáskörben

a) engedélyezi Pápa város nevének, valamint az önkormányzat címerének és zászlajának használatát,

b) természetbeni kedvezményeket, juttatásokat biztosíthat Pápa Város Díszpolgára címben, valamint Pápa Városért Érdemérem és Pápa Város Díszoklevele kitüntetésben részesítetteknek,

c) Pro Publico díjat adományoz,

d) dönthet díszsírhely és védett sírhely adományozásáról, meglévő sírhely védetté nyilvánításáról,

e) 19ellátja az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott feladatokat,

f) dönt a közterület használatról és reklámozás rendjéről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,

g) az önkormányzat által bérbe vett lakások hasznosításáról és a lakbértámogatásról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint bérleti szerződést köt magánszemély vagy gazdasági társaság tulajdonában álló lakásokra,

h) jogosult a lakásbérleti díjhoz való hozzájárulás megállapítására,

i) dönt a fiatal házasok első lakáshoz jutásához támogatásáról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,

j) dönt a pénzbeli és természetben nyújtott szociális és gyermekvédelmi ellátásokról és az ezzel kapcsolatos eljárási szabályokról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,

k) dönt a Pápa városban biztosítható személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételének rendjéről, a fizetendő térítési díjak megállapításáról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,

l) dönt a méhnyakrák és a nemi szervi szemölcsök ellei védőoltás iránti támogatási kérelmekről,

m) a kezdeményező költségére elvégeztetheti az emlékmű és magyarázó tábla tekintetében a karbantartással, ápolással, javítással, helyreállítással kapcsolatos munkát,

n) Pápa Város Önkormányzata nevében kötelezettségeket vállalhat és jogokat szerezhet a Pápai Térségi Integrált Szakképző Központ nevében,

o) 20elbírálja a civil szervezetek támogatására kiírt meghívásos pályázatokat.

18 Megállapította: 7/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2012. 03. 30-tól

19 Módosította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

20 Módosította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

27. §

(1) A képviselőtestület saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester megbízatását főállásban látja el.

(3) 21Az alpolgármester ügyfélfogadási ideje: minden hónap harmadik szerda 14-17,00 óráig.

21 Módosította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

5. A települési képviselő

28. §

(1) A települési képviselőt a helyi önkormányzatokról szóló törvényben foglaltakon kívül megillető jogosítványok:

a) Napirend előtti felszólalási lehetőséget a képviselő szóban vagy írásban az ülést megelőzően, halaszthatatlan, fontos, napirenden nem lévő önkormányzati ügyben a polgármestertől kérhet, legfeljebb 3 perc időtartamban. Kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, illetőleg kérésére rögzíteni kell a jegyzőkönyvben.

b) Önkormányzati ügyben, az ülésnap napirendi pontjainak tárgyalása után, az ülés részeként – a felszólalás tárgyát és okát megjelölve – legfeljebb 3 percben bármely képviselő felszólalhat. Az ülésről készített jegyzőkönyv tartalmazza a napirend utáni felszólalás lényegét.

(2) A települési képviselő kötelezettségei a helyi önkormányzatokról szóló törvényben foglaltakon kívül:

a) felkérés alapján részvétel a testületi ülések előkészítésében, a különböző vizsgálatokban,

b) a képviselőtestület üléséről történő távolmaradásának bejelentése az ülés előtt a polgármesternél vagy a jegyzőnél,

c) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titok megőrzése,

d) a személyes érintettség bejelentése

(3) 22A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület legfeljebb három havi időtartamra csökkentheti, megvonhatja.

22 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

6. A képviselőtestület bizottságai

29. §

(1) A bizottságok a képviselőtestület döntés-előkészítő, végrehajtást szervező, azokban közreműködő, önkormányzati ügyben véleményező, javaslattevő, ellenőrzési joggal és meghatározott körben döntési joggal felruházott szervei.

(2) A bizottságok ellátják a képviselőtestület által átruházott egyes hatáskörök gyakorlását.

(3) Az önkormányzati rendeletek csak az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság, az önkormányzat bevételeit és kiadásait érintő előterjesztések csak a Pénzügyi Bizottság előzetes álláspontjának kialakítása mellett tárgyalhatók.

(4) A 8. § (3) és (4) bekezdés, valamint a 12. § (1) bekezdés esetén az előzetes bizottsági tárgyalásra vonatkozó szabály nem alkalmazandó.

30. §

(1) A képviselőtestület feladatai ellátásának biztosítása érdekében állandó és ideiglenes bizottságokat alakít.

(2) Egy képviselő legfeljebb 2 állandó bizottságnak lehet tagja.

(3) A bizottság elnökére és tagjaira javaslatot tehet:

a) a polgármester

b) bármely képviselő.

31. §

A képviselőtestület az alábbi állandó bizottságokat hozta létre:

a) Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság (rövid név: ÜB)

b) Pénzügyi Bizottság (rövid név: PB)

c) Humánerőforrás Bizottság (rövid név: HEB)

d) Gazdasági Bizottság (rövid név: GB)

e) Egészségügyi és Szociális Bizottság (rövid név:Eü. és Szoc. Biz. ).

32. §

(1) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze.

(2) A bizottság ülésének összehívására a képviselőtestület ülésének összehívására vonatkozó szabályok értelemszerűen irányadók azzal, hogy az ülésre szóló meghívót az ülés napját megelőzően legalább 3 nappal előbb kell megküldeni.

(3) Az elnök köteles összehívni a bizottságot:

a) a képviselőtestület határozatára,

b) a polgármester indítványára,

c) a bizottsági tagok 1/3-ának javaslatára.

(4) A bizottságok közös feladat- vagy hatáskör esetén együttes ülést is tarthatnak.

(5) A polgármestert, a képviselőket, a jegyzőt a bizottság ülésére meg kell hívni.

33. §

(1) A bizottság üléseit a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az elnök, vagy – ennek hiányában – a polgármester által megbízott bizottsági tag vezeti. A bizottság ülésén nem képviselő bizottsági tag nem elnökölhet.

(2) Az ülés elnöke a határozatképesség megállapítása után nyitja meg a bizottság ülését.

(3) A bizottság ülésére szóló meghívón szereplő napirendi javaslatokon túl a bizottság tagjai más napirendek tárgyalását is kezdeményezhetik. A napirendek elfogadásáról a bizottság alakszerű határozattal dönt.

(4) Az ülés elnöke minden napirend felett vitát nyit, majd összefoglalja és szavazásra bocsátja a tagok javaslatait. A vitában a meghívottaknak tanácskozási joga van.

(5) Az ülés elnökének feladata a tanácskozás rendjének biztosítása, a szó megadása vagy megvonása.

(6) Aki a bizottsági ülés rendjét megzavarja, azt az ülés elnöke rendreutasíthatja, ismételt rendzavarás esetén az ülésteremből kiutasíthatja.

(7) A bizottságok ülésein történt esetleges rendbontásokról, rendkívüli eseményekről a polgármestert haladéktalanul, a képviselőtestületet a soron következő ülésén tájékoztatni kell.

34. §

(1) A bizottság határozatait a naptári év elejétől kezdődő folyamatos sorszámmal és évszámmal, zárójelben a hónap (római számmal) és a nap (arab számmal) feltüntetésével, továbbá a bizottság rövid nevének megjelölésével hozza.

(2) Együttes üléseken a bizottságok döntéseiket külön-külön hozzák, kivéve, ha együttes hatáskör gyakorlásával érintett ügyben döntenek.

35. §

(1) A bizottságok üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv készítésére – a (2)-(3) bekezdésben foglalt eltéréssel - a képviselőtestületi jegyzőkönyv készítésére vonatkozó szabályok irányadók.

(2) 23

(3) Ha a bizottságok által tárgyalt napirendi pontokkal kapcsolatban érdemi döntés meghozatalára nem kerül sor, az ülésről – az elhangzottak lényegének rögzítésével – egyszerűsített jegyzőkönyv készíthető.

(4) A jegyzőkönyveket az ülést követő 8 munkanapon belül kell elkészíteni.

(5) A jegyzőkönyvek 1-1 példányát a polgármesterhez, az illetékes bizottság elnökéhez és a Hivatal Titkárságához kell eljuttatni.

23 Hatályon kívül helyezte: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályon kívül: 2013. 03. 29-től

36. §

(1) Az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság tagjainak száma legfeljebb 9 fő.

(2) Az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság:

a) javaslatot tesz a polgármester, alpolgármester illetményére és illetményük emelésére,

b) javaslatot tesz a polgármester jutalmazására,

c) dönt a polgármester költségátalányának megállapításáról,

d) megtárgyalja az önkormányzati rendelet-tervezeteket, és véleményezi azokat,

e) ellenőrzi az önkormányzati rendeletek hatályosulását, szükség esetén javaslatot tesz azok módosítására,

f) ellátja a képviselők összeférhetetlenségi és etikai ügyeinek kivizsgálását,

g) a szabályzatot benyújtó intézmény tevékenységéhez kapcsolódó önkormányzati bizottság előzetes véleményezését követően jóváhagyja az önkormányzati költségvetési intézmények szervezeti és működési szabályzatát.

(3) Az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság ellátja a polgármester, a képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat. Ennek keretében:

a) felhívja a vagyonnyilatkozat-tételre kötelezetteket a nyilatkozat megtételére,

b) igazolja a vagyonnyilatkozatok átvételét, azokról külön nyilvántartást vezet,

c) gondoskodik a vagyonnyilatkozatok egyéb iratoktól elkülönítetten történő, adatvédelmi szabályoknak megfelelő őrzéséről, kezeléséről, valamint arról, hogy az abban foglaltakat – a nyilvános vagyonnyilatkozatok kivételével – más ne ismerhesse meg,

d) gondoskodik a képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvánosság számára történő hozzáférhetővé tételéről.

(4) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a kezdeményező 8 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan, a bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.

(5) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállítást, adatot tartalmaz. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásra irányuló – új tényállítás nélküli – ismételt kezdeményezést a bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.

(6) Az Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság ellátja a bizottságok nem képviselő tagjai vagyonnyilatkozatának nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat, azzal, hogy e vagyonnyilatkozatokat érintő vagyongyarapodási vizsgálatra vonatkozó szabályokat az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló törvény tartalmazza.

37. §

(1) A Pénzügyi Bizottság tagjainak száma legfeljebb 9 fő.

(2) A Pénzügyi Bizottság:

a) véleményezi a költségvetési koncepciót, az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló féléves, háromnegyed éves és éves beszámoló tervezeteit,

b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás - vagyonnövekedés-, csökkenés - alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,

c) vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését,

d) részt vesz a helyi adózás részletes szabályainak kidolgozásában,

e) előzetes véleményt nyilváníthat az önkormányzat és intézményeinél meghirdetett pénzügyi vezetői pályázatok elbírálása során,

f) 24dönt az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben.

(3) A Pénzügyi Bizottság javaslattételi jogot gyakorol mindazon előterjesztésekkel kapcsolatban, amelyek az elfogadott éves költségvetési kereten kívüli pénzösszeget igénylő feladatokat javasolnak meghatározni, vagy teljesítésük előreláthatóan meghaladja az arra a feladatra a költségvetésben meghatározott pénzösszeget. A bizottság vizsgálati megállapításait a képviselőtestülettel haladéktalanul közli. Ha a képviselőtestület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.

(4) A Pénzügyi Bizottság a képviselőtestület döntése alapján eseti megbízással:

a) figyelemmel kíséri, ellenőrzi a gazdasági társaságba vitt önkormányzati vagyon hasznosítását,

b) tájékozódhat a költségvetési intézményekben folytatott pénzügyi ellenőrzésekről,

szükség esetén kezdeményezi a képviselőtestület, vagy a polgármester intézkedését,

c) javaslatot tesz a helyi adók bevezetésére, illetve módosítására, részt vesz a testületi hatáskörbe utalt árak és díjak megállapításában és ellenőrzi ezek végrehajtását,

d) ellenőrzi a Hivatal gazdálkodását.

24 Módosította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

38. §

 

(1) A Humánerőforrás Bizottság tagjainak száma legfeljebb 9 fő.

(2) 25A Humánerőforrás Bizottság a köznevelés és a közművelődés területén

a) előzetes véleményt nyilvánít a feladatköréhez kapcsolódó önkormányzati intézmények vezetői posztjára kiírt pályázatok elbírálása során,

b) figyelemmel kíséri a város oktatási és kulturális tevékenységét,

c) javaslatot tesz az önkormányzati óvodák, művelődési intézmények - múzeum, könyvtár, művelődési ház - szolgáltatásai igénybevételével kapcsolatos 19

kérdésekben; dönt a könyvtárhasználat feltételeiről, a könyvtárhasználati szabályzat jóváhagyásáról,

d) foglalkozik minden olyan közneveléssel és közművelődéssel kapcsolatos kérdéssel, amely megvizsgálását, véleményezését az önkormányzati testület, vagy a bizottság fontosnak tart,

e) segíti a helytörténeti kutatómunkát,

f) elbírálja az önkormányzat tanulmányi támogatási rendszerébe, a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj-rendszerbe tartozó pályázatokat,

g) engedélyezi a maximális csoport létszámtól való eltérést az önkormányzat által fenntartott köznevelési intézményekben,

h) meghatározza és közzéteszi az önkormányzat által fenntartott óvodák, működési (felvételi) körzetét, továbbá nyitva tartásának rendjét, valamint heti és éves nyitva tartási idejét,

i) jóváhagyja az önkormányzat által fenntartott intézményekben foglalkoztatott szakemberek továbbképzésére vonatkozó tervet, programot,

j) dönt a köznevelési intézmények szervezeti és működési szabályzatának, házirendjének, és nevelési programjának érvénybelépéséhez szükséges egyetértési jog gyakorlásáról,

k) közreműködik az önkormányzat kulturális és oktatási célkitűzései kidolgozásában és megvalósításában,

l) vizsgálja az önkormányzat kulturális és köznevelési intézményeinek személyi és tárgyi feltételeit,

m) 26dönt a civil szervezetek működésének támogatására kiírt pályázatok elbírálásáról.

(3) A Humánerőforrás Bizottság

a) közreműködik az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő feladatok ellátásában,

b) segíti a városban működő különféle kulturális szervezetek, egyesületek munkáját.

(4) 27A Humánerőforrás Bizottság véleményezi a képviselőtestület elé kerülő alábbi előterjesztéseket:

a) a köznevelési és közművelődési intézmények létesítésével, átszervezésével, megszűntetésével, feladatának megváltoztatásával, elnevezésével, névváltoztatásával,

b) közterület elnevezésekkel kapcsolatos javaslatokat,

c) a bizottság hatáskörébe tartozó oktatási és kulturális intézmények költségvetési előirányzatait és azok módosításait.

(5) A Humánerőforrás Bizottság a sport területén

a) dönt a képviselőtestület által biztosított sporttámogatás felosztásáról,

b) irányítja, ellenőrzi a testneveléssel és a sporttal összefüggő feladatok végrehajtását,

c) figyelemmel kíséri és befolyásolja a város sportéletét, tömeg és diáksportját, versenysportját,

d) segíti a városi sportszervezetek munkáját, a lakóhelyi és közösségi sportesemények szervezését, megrendezését; a külföldi és testvérvárosi sportkapcsolatok kialakítását,

e) elősegíti a testnevelési és sportpolitikai célkitűzések megvalósítását, 20

f) figyelemmel kíséri a diák- és minőségi sportegészségügyi ellátást, a gyógytestnevelést,

g) véleményezi a sportlétesítmények fejlesztését,

h) gondoskodik a feladatkörével kapcsolatos ifjúsági feladatok ellátásáról.

25 Megállapította: 32/2012. (XII.27.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 01. 01-től

26 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

27 Megállapította: 32/2012. (XII.27.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 01. 01-től

39. §

(1) A Gazdasági Bizottság tagjainak száma legfeljebb 9 fő.

(2) A Gazdasági Bizottság

a) indítványozhatja a vagyonhasznosítás érdekeltségi szabályzatának kidolgozását, részt vesz annak értékelésében,

b) részt vesz az önkormányzati vagyon hasznosításával kapcsolatos koncepciók kialakításában, az ezzel kapcsolatos pályázatok elbírálásában, és a végrehajtást figyelemmel kíséri,

c) kezdeményezi, véleményezi az önkormányzati gazdálkodást javító intézkedések megtételét, vállalkozásokhoz történő csatlakozást, a városüzemeltetési feladatok hatékonyabb ellátásához szükséges intézkedéseket,

d) kidolgozza a lakásgazdálkodással kapcsolatos fejlesztési irányelveket, előzetesen véleményt nyilvánít az önkormányzat ezzel összefüggő célkitűzéseivel kapcsolatban.

e) előzetes véleményt nyilvánít a képviselőtestület által a költségvetésről szóló rendeletben előírt fejlesztési, beruházási feladatokra rendelkezésre álló pénzeszközök - előirányzatok – felhasználási módjának meghatározása előtt,

f) 28dönt az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,

g) kezdeményezi az önkormányzat településfejlesztési programjának kidolgozását, figyelemmel kíséri az abban foglalt feladatok megvalósítását,

h) véleményt nyilvánít a rendeletet nem igénylő városrendezési, telekalakítási tervek elfogadásáról,

i) dönt a rendezési tervekhez kapcsolódó környezeti vizsgálat lefolytatásának szükségességéről.

(3) A Gazdasági Bizottság

a) figyelemmel kíséri a helyi vállalkozások helyzetének alakulását,

b) véleményezi a helyi adózás vállalkozásokra gyakorolt hatását, javaslatot tesz vállalkozásbarát helyi adópolitika alkalmazására,

c) rendszeres kapcsolatot tart a vállalkozók érdekvédelmi szervezeteivel,

d) feladatkörével kapcsolatosan az önkormányzatot érintő vezetői pályázatok elbírálása során előzetesen véleményt nyilvánít.

(4) A Gazdasági Bizottság

a) 29

b) a környezet védelméről szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint meghatározza a kivágandó fa eszmei értékét,

c) 30

d) elbírálja a panel technológia felhasználásával épült lakóépületek energia-megtakarítást eredményező felújításának támogatása keretében benyújtott pályázatokat,

e) a belváros közlekedéséről szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint dönt a rendszámhoz kötött további behajtási engedély kiadásáról,

f) jóváhagyja a menetrend szerinti helyi autóbusz-közlekedés menetrendjét,

g) dönt az útépítési és közművesítési hozzájárulás érintett ingatlanok tulajdonosaira történő áthárításról, a hozzájárulás mértékéről és a megfizetés módjáról,

h) dönt a közterület használatról és reklámozás rendjéről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben.

28 Módosította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

29 Hatályon kívül helyezte: 19/2012. (IX.27.) önkormányzati rendelet Hatályon kívül: 2012. 10. 01-től

30 Hatályon kívül helyezte: 13/2011. (V.30.) önkormányzati rendelet Hatályon kívül: 2011. 07. 01-től

40. §

(1) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság tagjainak száma legfeljebb 9 fő.

(2) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság átruházott hatáskörben eljárva:

a) dönt a Pápa városban biztosítható személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételének rendjéről, a fizetendő térítési díjak megállapításáról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,

b) dönt a pénzbeli és természetben nyújtott szociális és gyermekvédelmi ellátásokról és az ezzel kapcsolatos eljárási szabályokról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,

c) dönt az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,

d) dönt az önkormányzat által bérbevett lakások hasznosításáról és a lakbértámogatásról szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utalt kérdésekben,

e) jóváhagyja az önkormányzat által fenntartott szociális, egészségügyi, valamint gyermek- és ifjúságvédelmi intézmények házirendjét, szakmai programját.

(3) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság

a) előzetes véleményt nyilvánít a feladatkörét érintő önkormányzati intézmények vezetői tisztségére kiírt pályázatok elbírálása során,

b) figyelemmel kíséri a város területén működő egészségügyi intézmények működését és a lakosság egészségi állapotát veszélyeztető tényezőket,

c) részt vesz az önkormányzat szociális ellátási feladatainak előkészítésében,

d) támogat minden olyan kezdeményezést, amely a város egészségügyi és szociális helyzetét javítja, vagy azt elősegíti, e célok megvalósításában együttműködik egyéb szervezetekkel,

e) előzetesen véleményezi az egészségügyi, szociális és gyermekjóléti intézmények létrehozásával, átszervezésével, megszűntetésével kapcsolatos döntéseket,

f) figyelemmel kíséri és tájékoztatást kér az egészségügyi, szociális és gyermekjóléti intézmények működéséről, személyi és tárgyi feltételeiről,

g) elbírálja a civil szervezetek támogatására kiírt pályázatokat.

(4) Az Egészségügyi és Szociális Bizottság bizottság előzetesen megtárgyalja a képviselőtestület elé kerülő egészségügyet és szociálpolitikát, gyermek- és ifjúságvédelmet, valamint a lakásügyi ágazatot érintő testületi előterjesztéseket.

7. Településrészi önkormányzat

41. §

A képviselőtestület

a) Pápa-Borsosgyőr városrészben borsosgyőri illetékességgel Borsosgyőri Városrész Önkormányzata elnevezéssel,

b) Pápa-Kéttornyúlak városrészben kéttornyúlaki illetékességgel Kéttornyúlaki Városrész Önkormányzata elnevezéssel,

c) Pápa-Tapolcafő városrészben tapolcafői illetékességgel Tapolcafői Városrész Önkormányzata elnevezéssel

településrészi önkormányzatot hoz létre.

42. §

(1) 31A településrészi önkormányzatok tagjainak száma: 5 fő.

A településrészi önkormányzat elnöke a településrész mindenkori egyéni választókerületben megválasztott települési képviselője.

(2) 32A településrészi önkormányzatok elnökét és tagjait a képviselőtestület választja meg.

A településrészi önkormányzatok további 4 tagját a településrészen lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező jelöltek közül kell megválasztani.

(3) A településrészi önkormányzati testület tagjaira írásban jelöltet állíthat:

a) a településrészen lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező választópolgárok legalább 2 %-a,

b) a polgármester,

c) a településrészen bejegyzett székhellyel rendelkező civil szervezet.

(4) A jelöltállítás helyéről, módjáról és idejéről a Hivatal hirdetőtábláján és a helyi sajtó útján közleménnyel kell tájékoztatni az érintetteket.

(5) A településrészi önkormányzati testület tagjainak megbízatása a képviselőtestület megbízatásának időtartamára szól.

(6) A képviselőtestület megbízatásának megszűnése esetén a településrészi önkormányzati testület tagjait a képviselőtestület alakuló ülését követő 60 napon belül kell megválasztani.

(7) A településrészi önkormányzati testület tagjainak megbízatása megszűnik:

a) képviselőtestület megbízatásának megszűnésével

b) a képviselő választójogának elvesztésével

c) a képviselőnek a képviselőtestülethez címzett és a polgármesterhez benyújtott lemondásával

d) ha a képviselő lakó- vagy tartózkodási helye a településrészen megszűnik

e) a képviselő halálával

(8) A településrészi önkormányzati testület megválasztott tagjai megválasztásukat követően a képviselőtestület tagjaira irányadó szöveggel a képviselőtestület előtt esküt tesznek.

(9) Ha a településrészi önkormányzati testület tagjainak száma 3 fő alá csökken, időközi jelöltállítást kell tartani.

31 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

32 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

43. §

(1) A képviselőtestület az önkormányzat költségvetésében meghatározottak szerinti költségvetési fedezetet biztosít a településrészi önkormányzatnak.

(2) A településrészi önkormányzat testülete dönt az (1) bekezdésben biztosított összeg felhasználásról.

(3) A településrészi önkormányzatot véleményezési jog illeti meg

a) a településrészt érintő – a képviselőtestület hatáskörébe tartozó – kérdésekben,

b) az önkormányzat költségvetési rendelet tervezetével kapcsolatban.

(4) Az önkormányzat költségvetésének elkészítésekor a településrészi önkormányzatok javaslatait lehetőség szerint figyelembe kell venni.

44. §

(1) A településrészi önkormányzati testületek működésük szabályait – e rendeletnek a képviselőtestület bizottságaira vonatkozó rendelkezései figyelembevételével – maguk határozzák meg.

(2) A településrészi önkormányzat testületi ülésére a polgármestert és a jegyzőt meg kell hívni.

8. A jegyző, a polgármesteri hivatal, valamint a társulás

jogállása, feladatai33

45. §34

 

(1) A képviselőtestület az önkormányzat működésével, valamint a polgármester és a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt hoz létre, melyet a jegyző vezet.

(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról:

a) előkészíti a képviselőtestületi ülés, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

b) ellátja a képviselőtestület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

c) köteles jelezni a képviselőtestületnek és szerveinek, valamint a polgármesternek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő,

d) gondoskodik a testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről, 24

e) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert, a képviselőtestületet és a bizottságokat az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról, a Hivatal munkájáról és az ügyintézésről.

(3) Jegyző ügyfélfogadási ideje: minden szerdán 13-17.00 óráig.

(4) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb 6 hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a Polgármester által megbízott, megfelelő végezettséggel rendelkező köztisztviselő látja el.

33 Elnevezését módosította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

34 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

46. §35

(1) A képviselőtestület polgármesteri hivatalának hivatalos elnevezése: Pápai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal).

(2) A Hivatal munkarendje:

hétfő: 8.00-16.30 óráig

kedd: 8.00-16.30 óráig

szerda: 8.00-17.00 óráig

csütörtök: 8.00-16.30 óráig

péntek: 8.00-13.30 óráig

(3) A Hivatal - a (4)-(6) bekezdésben foglaltak kivételével - a következő rend szerint tart ügyfélfogadást:

hétfő: nincs ügyfélfogadás

kedd: 8.00-12.00 óráig

szerda: 8.00-17.00 óráig

csütörtök: nincs ügyfélfogadás

péntek: 8.00-12.30 óráig

(4) Az Ügyfélszolgálati Irodában az ügyfélfogadás folyamatos.

(5) Amennyiben a Hivatal intézkedésének késedelme elháríthatatlan kárral vagy veszéllyel járna, az ügyfeleket munkaidőben korlátozás nélkül fogadni kell.

(6) A házasságkötés, egyéb családi vagy társadalmi rendezvények, ünnepségek megtartásáról munkaidőn kívül is gondoskodni kell.

35 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

47. §

 

(1) A Hivatal belső szervezeti egységekre, osztályokra és csoportokra tagozódik.

(2) A Hivatal belső szervezeti egységei:

a) Polgármesteri Kabinet (osztály)

b) 36Városfejlesztési Osztály

ba) Építésügyi csoport 

c) Gazdasági Osztály

ca) Adócsoport

cb) Költségvetési csoport

cc) 37Vagyongazdálkodási csoport

d) Titkárság (osztály)

da) Gondnokság (csoport)

e) 38Emberi Erőforrás Osztály

ea) Szociálpolitikai csoport

f) 39Közterület-felügyelet (csoport)

(3) A belső szervezeti felépítés ábráját a 3. melléklet tartalmazza.

36 Módosította: 32/2012. (XII.27.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 01. 01-ről

37 Megállapította: 32/2012. (XII.27.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 01. 01-től

38 Megállapította: 32/2012. (XII.27.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 01. 01-től

39 Megállapította: 32/2012. (XII.27.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 01. 01-től

47/A. §40

(1) Az Önkormányzat feladatainak hatékonyabb ellátása érdekében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottak figyelembe vételével társulásokban vehet részt.

(2) Pápa Város Önkormányzata - hatályos társulási megállapodás alapján, az abban foglalt feladatok ellátására -

- a Pápai Többcélú Kistérségi Társulás, valamint

- az Észak-Balatoni Térségi Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás

tagja.

40 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

9. A nemzetiségi önkormányzatok41

48. §

(1) 42Az önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzatok testületi működéséhez szükséges helyiséghasználatot – térítésmentesen - a Pápa, Fő u. 5. sz. alatti önkormányzati tulajdonú ingatlanban biztosítja.

(2) 43A nemzetiségi önkormányzatok testületi működésével kapcsolatos postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatokat a Titkárság látja el. A költségeket Pápa Város Önkormányzata költségvetésének terhére biztosítani kell.

41 Címét módosította: 7/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2012. 03. 30-tól

42 Módosította: 32/2012. (XII.27.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 01. 01-től

43 Módosította: 7/2012. (III.29.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2012. 03. 30-tól

10. Záró rendelkezések

49. §

(1) Ez a rendelet a – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A rendelet 41. § - 44. §-a 2011. július 1-jén lép hatályba.

(3) A településrészi önkormányzati testület tagjainak jelölésére vonatkozó eljárást első alkalommal 2011. augusztus 31-ig kell befejezni. A településrészi önkormányzati testület tagjait 2011. augusztus 31-ét követő első képviselőtestületi ülésen kell megválasztani.

(4) 44A kéttornyúlaki településrészi önkormányzati testület tagjainak jelölésére vonatkozó eljárást második alkalommal 2013. június 30-ig kell befejezni. A településrészi önkormányzati testület tagjait a jelölt ajánlási eljárás befejezését követő soron következő képviselőtestületi ülésen kell megválasztani.

44 Megállapította: 8/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2013. 03. 29-től

50. §

 

(1) Hatályát veszti

1. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének a Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/1995. (IV.27.) önkormányzati rendelete,

2. Pápa Város Képviselőtestületének 30/1995. (VII.1.) sz. rendelete az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/1995. (IV.27.) sz. rendelet kiegészítéséről,

3. Pápa Város Képviselőtestületének 48/1995. (XII.20.) sz. rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, 20/1995. (IV.27.) sz. rendelete kiegészítéséről,

4. Pápa Város Képviselőtestületének 3/1996. (II.21.) sz. rendelete az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többszörösen módosított 20/1995. (IV.27.) sz. rendelet kiegészítéséről,

5. Pápa Város Képviselőtestületének 20/1996. (IX.25.) sz. rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többszörösen módosított 20/1995. (IV.27.) sz. rendelete kiegészítéséről,

6. Pápa Város Képviselőtestületnek 28/1997. (X.15.) számú rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többszörösen módosított 20/1995. (IV.27.) Kt. sz. rendelet módosításáról,

7. Pápa Város Képviselőtestületének 15/1998. (IX.29.) sz. rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított 20/1995. (IV.27.) sz. rendelete, valamint az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló, többször módosított 49/1993. (XII.21.) sz. rendelete módosításáról,

8. Pápa Város Képviselőtestületének 20/1998. (XI.27.) sz. rendelete az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 20/1995. (IV.27.) kt. sz. rendelet kiegészítéséről és módosításáról, továbbá az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló, többször módosított 49/1993. (XII.21.) kt. sz. rendelet módosításáról

9. Pápa Város Képviselőtestületének 24/1999. (XI.29.) kt. sz. rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többszörösen módosított 20/1995. (IV.27.) kt. sz. rendelete, továbbá a köztisztviselők munkavégzéséről, munka- és pihenőidejéről, jutalmazásáról, valamint egyéb juttatásairól szóló, többszörösen módosított 4/1993. (II.9.) kt. sz. rendelete kiegészítéséről,

10. Pápa Város Képviselőtestületének 8/2001. (III.27.) sz. rendelete Pápa Város Képviselőtestülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, módosított 20/1995. (IV.27.) sz. rendelete módosításáról és kiegészítéséről,

11. Pápa Város Képviselőtestületének 12/2001. (VI.11.) sz. rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 20/1995. (IV.27.) sz. rendelet kiegészítéséről,

12. Pápa Város Képviselőtestületének 27/2001. (IX.28.) sz. rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, módosított 20/1995. (IV.27.) sz. rendelete módosításáról és kiegészítéséről,

13. Pápa Város Képviselőtestületének 15/2002. (XI.29.) sz. rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 20/1995. (IV.27.) sz. rendelete módosításáról és kiegészítéséről,

14. Pápa Város Képviselőtestületének 18/2003. (IX.5.) sz. rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 20/1995. (IV.27.) kt. sz. rendelet módosításáról,

15. Pápa Város Képviselőtestületének 2/2004. (II.13.) kt. sz. rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 20/1995. (IV.27.) kt. sz. rendelet módosításáról,

16. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 8/2004. (IV.1.) rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 20/1995. (IV.27.) rendelet módosításáról,

17. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 27/2004. (X.29.) rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 20/1995. (IV.27.) rendelet kiegészítéséről,

18. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 33/2004. (XI.26.) rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 20/1995. (IV.27.) rendelet kiegészítéséről,

19. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 31/2005. (X.20.) önkormányzati rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/1995. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról,

20. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 3/2006. (II.24.) rendelete az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló többször módosított 49/1993. (XII.21.) rendelet módosításáról,

21. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 11/2006. (V.18.) rendelete az állattartásról szóló, többször módosított 32/1992. (XII.29.) rendelet módosításáról,

22. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 12/2006. (VII.6.) önkormányzati rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/1995. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról,

3. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 20/2006. (X.27.) rendelete Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének a Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított 20/1995. (IV.27.) rendelete módosításáról,

24. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 5/2007. (IV.27.) rendelete Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének a Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított 20/1995. (IV.27.) rendelete módosításáról,

25. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 11/2007. (VIII.28.) rendelete Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének a Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított 20/1995. (IV.27.) rendelete módosításáról,

26. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 8/2008. (VI.5.) rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított 20/1995. (IV.27.) rendelet módosításáról,

27. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 12/2009. (IX.10.) rendelete Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének a Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított 20/1995. (IV.27.) rendelete módosításáról,

28. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 27/2009. (XI.26.) rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 20/1995. (IV.27.) rendelete módosításáról,

29. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 11/2010. (V.6.) önkormányzati rendelete a Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/1995. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról,

30. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 18/2010. (VIII.19.) önkormányzati rendelete a Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/1995. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról,

31. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 19/2010. (XI.12.) önkormányzati rendelete a Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/1995. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról,

32. Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének 30/2010. (XII.16.) önkormányzati rendelete Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/1995. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról.

(2) Hatályát veszti az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 6/1995. (I.25.) rendelet 5. §-a.

(3) Hatályát veszti a talajterhelési díjról szóló 25/2004. (IX.10.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdésében és a 3. § (2) bekezdésében a „Gazdasági Bizottság” szövegrész.

51. §

Az önkormányzat jelképeiről és a jelképek használatáról szóló 5/1994. (III.1.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdésében „a Pápa Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló, többször módosított 20/1995. (IV.27.) rendelet” szövegrész helyébe „a Pápa Város Önkormányzata Képviselőtestületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet” szöveg lép.

52. §45

45 Hatályon kívül helyezte: 7/2013. (III.28.) önkormányzati rendelet Hatályon kívül: 2013. 03. 29-től

53. §

A panel technológia felhasználásával épült lakóépületek energia-megtakarítást eredményező felújításának támogatásáról szóló 15/2005. (V.13.) önkormányzati rendelet 5. § (5) bekezdésben a „Műszaki Osztályához” szövegrész helyébe „Városfejlesztési Osztályához” szöveg, az 1. sz. melléklet VI. pont első mondatában a „Műszaki Osztályán” szövegrész helyébe „Városfejlesztési Osztályán” szöveg, a 2. sz. melléklet VI. pont első mondatában a „Műszaki Osztályán” szövegrész helyébe „Városfejlesztési Osztályán” szöveg, a második mondatában a „Műszaki Osztályához” szöveg helyébe „Városfejlesztési Osztályához” szöveg lép.

54. §

Az SZMSZ függelékeinek folyamatos vezetéséről a jegyző gondoskodik.