Geszteréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2012(VI.6.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2021. 10. 19

Geszteréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2012(VI.6.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2021.10.19.

Geszteréd Község Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 18. § (1) bekezdésében, a 5. § tekintetében a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 19. § (2) bekezdésében, a 5. § tekintetében a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 10/A. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - az Alaptörvény 32. Cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva - a következőket rendeli el:

1. §

(1) Az önkormányzat elnevezése: Geszteréd Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat)

Székhelye: 4232, Geszteréd, Petőfi utca 7.

(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Geszteréd Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület)

Székhelye: 4232, Geszteréd, Petőfi utca 7.
(3) A Képviselő-testület bizottságai elnevezése:
a.) Geszteréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága ( a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság)
Székhelye: 4232 Geszteréd, Petőfi utca 7.
b.) Geszteréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó- Ellenőrző Bizottsága ( a továbbiakban: Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó Bizottság )
Székhelye: 4232 Geszteréd, Petőfi utca 7.

(4) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Geszteréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Polgármesteri Hivatala (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal)

Székhelye: 4232, Geszteréd, Petőfi utca 7.
(5) Az Önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben az Önkormányzat elnevezését, székhelyét.
(6) A Polgármesteri Hivatal körbélyegzője középen tartalmazza a Magyarország címerét, körben a Polgármesteri Hivatal elnevezését, székhelyét.
(7) A Képviselő-testület szervei:
a. Geszteréd Község Polgármestere (a továbbiakban: Polgármester);
b. Geszteréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága (a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság);
c. Geszteréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó-Ellenőrző Bizottsága (a továbbiakban: Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó Bizottság ),
d. Geszterédi Közös Önkormányzati Hivatal ( a továbbiakban: közös önkormányzati hivatal
e. Geszterédi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője (a továbbiakban: Jegyző)
f.Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás
g. Dél-Nyírségi Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulás
h. Nyírségi Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás
i. Központi Egészségügyi Ügyeleti Szolgálatot Fenntartó Társulás
Az önkormányzati feladatok kormányzati funkció szerinti megjelölését az 1. melléklet tartalmazza.

2. § (1) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.gesztered.hu

(2) Az Önkormányzat időszakonként megjelenő lapjának címe: Geszterédi Forrás

3. § Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a Képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.

4. § Az önkormányzat Képviselő-testülete a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására külön rendeletet alkot.

5. § (1) Képviselő-testület szerveinek felsorolására irányadó az Mötv. 41. § (2) bekezdése. A Képviselő-testület szerveinek feladat- és hatáskörét, átruházott hatáskörét e rendelet 2. és 3. számú mellékletei tartalmazzák.

(2) Az Ügyrendi Bizottság feladata:

a) közreműködik az önkormányzat Szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálatában, javaslatot készít a módosításra, illetve új szabályzat alkotására,

b)vizsgálja a hatályban lévő SZMSZ érvényesülését,
c)figyelemmel kíséri az önkormányzat szerveit működésük szabályszerűsége tekintetében (javaslatot tesz az alapító okiratok módosítására, kiegészítésére, új alapító okirat kiadására),
d)köteles a polgármester éves szabadságát figyelemmel követni, javaslat a képviselő-testület felé a szabadság kiadására
e)folyamatosan figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletekben foglaltak hatályosulását. Szükség esetén kezdeményezi egyes rendeletek módosítását, esetleg új rendelet alkotását.
f)jogi szempontból vizsgálja az önkormányzat működésével jelentkező észrevételeket, kifogásokat, illetve ezzel összefüggő véleményéről tájékoztatja a képviselő-testületet.
g)előzetesen véleményezi mindazokat az előterjesztéseket, amelyek az önkormányzat szerveinek jogi természetű ügyeivel kapcsolatosak.
h)javaslatot terjeszt a képviselő-testület elé a polgármester és az alpolgármester jutalmazására.
i) véleményezi a polgármesteri hivatal létszámnövelésére irányuló jegyzői javaslatot.
j)vizsgálja és véleményezi az önkormányzati képviselők az összeférhetetlenségi (etikai) vonatkozású ügyeit.
k)lebonyolítja a képviselő-testület működésével, feladatai ellátásával összefüggő titkos szavazást.
A Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó Bizottság feladata:
a képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése,
b)a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,
c)a vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását,
d)a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány biztosítása a képviselő-testület hivatalán keresztül,
e)a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása, ennek keretében a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok írásbeli bejelentésére, a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése és az ellenőrzést követő 8 napon belüli törlése, a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.

6. § (1) ) Az alakuló ülés napirendje:

a) A helyi választási bizottság tájékoztatója a választás eredményéről.

b) Az önkormányzati képviselők és a polgármester eskütétele.

c) A polgármester tiszteletdíjának és költségátalányának megállapítása.

d) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának elfogadása.

e) A képviselő-testület állandó bizottságának létrehozása.

f) Az alpolgármester megválasztása, eskütétele.

g) Az alpolgármester tiszteletdíjának és költségátalányának megállapítása.

h) Az önkormányzati képviselők tiszteletdíjának megállapítása.

i) Az önkormányzat gazdasági programja elkészítésének elrendelése.

(2) Az alpolgármester választását az Ügyrendi Bizottság bonyolítja le.

(3) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melyet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

7. § (1) A képviselő-testület rendes és rendkívüli ülést tarthat. Évente legalább 6 alkalommal kell rendes ülést tartani.

(2) A képviselő-testület ülését - főszabályként - az önkormányzat székhelyére kell összehívni.

(3) Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-testület ülése a székhelyen kívül máshová is összehívható.

(4) A képviselő-testületet és a lakosságot a polgármester az ülés időpontját megelőzően legalább 5 nappal tájékoztatja. A tájékoztatás módja:

a) a meghívó kiküldése a képviselő-testület tagjai részére

b) a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtábláján

(5) A képviselő-testületet részére a meghívót a polgármesteri hivatal kézbesítőjével kell kiküldeni.

(6) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek konkrét számát és időpontját a képviselő-testület által elfogadott éves munkaterv tartalmazza.

(7) A munkatervet minden év december 31-ig a polgármester terjeszti elő, melyet a jegyző állít össze az előző évi terv alapján.

(8) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések időpontját,

b) az adott ülésen tárgyalandó témákat,

c) véleményező bizottságokat

8. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történhet.

(2) Az önkormányzatnak a képviselő-testület azonnali ülés összehívására van lehetőség:

a) telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,

b) egyéb szóbeli meghívással.

A szóbeli meghívás esetében is biztosítani kell az előterjesztéseket a meghívottak részére legkésőbb a képviselő-testületi ülésen.

(3) A képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni:

a) beruházások vagy pályázatok döntése esetén

b) gazdálkodást érintő kérdésekben

(4) A képviselő-testület vagy a bizottsága által indítványozott rendkívüli ülés összehívásának tartalmaznia kell:

a) a rendkívüli ülés napirendjét

b) összehívásának okát

c) az ülés idejét (nap, óra)

9. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester(ek) tartós akadályoztatása esetében a korelnök hívja össze a képviselő-testületet és vezeti a képviselő-testület ülését.

(2) Tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével a 30 napot meghaladó távollét.

10. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét,

b) az ülés időpontját,

c) a tervezett napirendeket,

d) a napirendek előadóit,

e) a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.

(3) A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket.

11. § (1) Az ülésen az intézményt érintő napirendi ponthoz kapcsolódóan illeti meg tanácskozási jog a meghívottak közül:

a) az önkormányzat intézményének vezetőjét, illetve azt,

b) akit egy-egy napirendi pont tárgyalására hívtak meg.

12. § (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok:

a) a képviselő-testület határozatképességének megállapítása,

b) napirend előterjesztésének szavazásra bocsátása,

d) az ülés jellegének (nyílt/zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,

e) napirendenként:

ea) vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

eb) a vita összefoglalása,

ec) az indítványok szavazásra való feltevése,

ed) határozati javaslatok szavaztatása,

ef) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,

eg) a napirend tárgyában hozott döntés(ek) kihirdetése,

f) a rend fenntartásának biztosítása,

g) ügyrendi kérdések szavazásra bocsátásása és a szavazás eredményének kihirdetése,

h) időszerű kérdésekről tájékoztatás,

i) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről,

j) tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről

k) szünetet rendel el

l) lezárja a vitát

m) bezárja az ülést

(2) A határozatképtelen ülést 3 munkanapon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

(3) A képviselő-testület az ülés tartalmának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon és a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább, folytatja.

13. § (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább 4 fő jelen van.

(2) Jegyzőkönyv-hitelesítők kijelölése nem kötelező. A hitelesítő választására indítványt a polgármester tehet.

(3) A hitelesítők csak képviselő-testületi tagok lehetnek. Maximum 2 fő hitelesítőt lehet választani.

(4) A hitelesítők feladata az elkészült jegyzőkönyvek aláírásukkal történő hitelesítése.

14. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) rendeletek kiadását igénylő napirendi pontok

b) határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok

c) határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok

(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslatot nem kell határozatba foglalni.

(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéséhez

b) az előterjesztéssel állást foglaló bizottságok véleményüket ismertetik

c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések

d) vita az előterjesztésekkel kapcsolatban

e)módosító javaslatok
f) döntés a módosító javaslat(ok)ról
g) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról
(4) A napirendi pont elfogadásáról a képviselő-testület alakszerű határozat nélkül dönt.

15. § (1) A hozzászólások a jelentkezések sorrendjében történik.

(2) Egy napirendi pont esetében 2 alkalommal maximum 5 perc időtartamban lehet hozzászólni.

(3) A polgármester a hozzászólóktól megvonja a szót:

a) (2) bekezdésben meghatározott időkorlát túllépése esetén

b) ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik

c) ha a rendet súlyosan megsérti a hozzászóló

16. § (1) Amennyiben a javaslat nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt, akkor a képviselő-testület elutasító döntést hoz.

(2) Amennyiben ügyrendi javaslatra, szünet elrendelése után a polgármester újból szavazásra bocsájtja a javaslatot és a javaslat ismételten nem kapja meg az elfogadásához szükséges szavazati arányt, akkor a képviselő-testület ismételten elutasító döntést hoz.

17. § (1) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

(2) A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.

(3) A titkos szavazás lebonyolításáról az Ügyrendi Bizottság gondoskodik.

(4) A titkos szavazás eredményéről a bizottság külön jegyzőkönyvet készít. Ezt a jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.

(5) A képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az a képviselő, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A képviselő a képviselő-testületi ülésen köteles bejelenteni a személyes érintettségét.

(6) A képviselő kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére, vagy bár-mely képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt.

(7) A döntéshozatalból kizárt képviselőt a képviselő-testület határozatképessége szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni.

(8) Amennyiben az ügyben személyesen érintett képviselő a személyes érin-tettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a számára megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület legfeljebb hat havi időtartamra csökkentheti. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható.

18. § (1) A képviselő-testület határozata tartalmazza a testület döntését, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(2) A képviselő-testület határozatait – a naptári év elejétől kezdődően – folyamatos arab sorszámozással és évszámmal kell ellátni. A határozatok sorszáma mellett fel kell tüntetni a határozathozatal pontos időpontját (év, hó, nap megjelöléssel).

A határozatok jelölése a következő formában történik:
GESZTERÉD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
....../….... (........ hó ... nap) számú
határozata.
(3) A jegyző gondoskodik a képviselő-testületi határozatok nyilvántartásáról.

19. § (1) Rendelet alkotását a képviselő, a tárgy szerint illetékes bizottság, és a jegyző írásban kezdeményezheti a polgármesternél.

(2) A képviselő-testület elhatározhatja a rendelet-tervezet kétfordulós tárgyalását is.

(3) Rendeletalkotás esetén a képviselőt-testület a beterjesztett javaslat felett általános és részletes vitát is tarthat. Az erre vonatkozó indítványról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(4) Az önkormányzati rendeletet a polgármesteri hivatal hirdető tábláján ki kell hirdetni.

(5) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.

( 6) A képviselő-testület Ügyrendi Bizottsága 2 évente felülvizsgálja az önkormányzati rendeleteket, és beszámol a képviselő-testületnek

20. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet 2 példányban kell készíteni.

(2) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a) a meghívót,

b) a jelenléti ívet,

c) az írásos előterjesztéseket,

d) rendeletet,

e) a képviselők kérése alapján:

ea) a képviselői indítványokat,

eb) a képviselői hozzászólásokat,

ec) a képviselői interpellációkat.

(3) A jegyzőkönyv másolatáért az önkormányzat térítési díjat kérhet, melynek összege laponként 100,- forint.

(4) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.

21. § (1) A képviselő-testület

a) állandó vagy

b) ideiglenes

bizottságot hozhat létre.

(2) A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:

- Ügyrendi Bizottság,
- Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó- Ellenőrző Bizottság
(3) Mindkét állandó bizottság száma 5 fő, melyből 3 fő képviselő, 2 fő külsős tag.

22. § (1) A képviselő-testület az ideiglenes bizottságot:

a) meghatározott időre vagy

b) meghatározott feladat elvégzésére hozhatja létre.

(2) A bizottság a meghatározott idő vagy a meghatározott feladat elvégzését követően automatikusan megszűnik.

23. § A polgármester főállásban látja el tisztségét.

24. § A képviselő-testület 2 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

25. § (1) A jegyző ügyfélfogadási rendje: szerda 9-12 óra

(2) A polgármester ügyfélfogadási rendje: szerda 8-10.

(3) A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamban – a jegyzői feladatokat a Geszterédi Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi ügyintézője látja el.

26. § (1) A Polgármesteri Hivatal általános munkarendje:

a) Hétfő - Csütörtök: 7.30 – 16.00 óra

b) Péntek 7.30 – 13.30 óra

(2) A Polgármesteri Hivatal általános ügyfélfogadási rendje:

a) Hétfő - Szerda 8.00 – 12.00 óra

b) Csütörtök 12.00 – 16.00 óra

(3) Az Önkormányzat iratkezelésének szervezeti rendjét, az iratkezelésre, valamint az azzal összefüggő tevékenységekre vonatkozó feladat- és hatásköröket - a jegyző által kiadott -közös hivatal iratkezelési szabályzata állapítja meg.

(4) A képviselő-testület a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII.29.) Korm. rendelet 3. § (3) bekezdésében foglaltak alapján, az iratkezelés felügyeletét ellátó vezetőnek a jegyzőt jelöli ki.

27. § (1) A képviselő-testület évente legalább egyszer - általános - közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatást legalább 30 nappal az ülés előtt meg kell hirdetni.

(3) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.

(4) A közmeghallgatás kihirdetésére a képviselő-testület rendes ülése összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

28. § A Képviselő-testület a helyi népszavazás, népi kezdeményezés rendjét önálló rendeletben szabályozza.

29. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat vagyonára vonatkozó szabályokat külön rendeletben állapítja meg.

(2) A polgármester az önkormányzati vagyon helyzetének alakulásáról évente legalább egy alkalommal – a munkaterv szerinti közmeghallgatás alkalmával- köteles tájékoztatni az állampolgárokat.

30. § (1) A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg. Az éves költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét az éves állami költségvetési törvény határozza meg.

(2) A költségvetési rendelet tervezetét a jegyző készíti elő, és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. Az előterjesztést a Pénzügyi Bizottság előzetesen kötelezően véleményezi.

(3) A polgármester a költségvetés időarányos teljesítéséről a jegyző által elkészített félévi beszámolót – az államháztartási törvény által előírt időben, illetve tartalom szerint – a képviselő-testület elé terjeszti. A gazdálkodás háromnegyedévi helyzetéről a követő évi költségvetési koncepcióval egy időben kell tájékoztatást adni.

31. § (1) Az önkormányzat gazdálkodását az ÁSZ ellenőrzi.

(2) A képviselő-testület gazdálkodásának belső ellenőrzéséről jogszabályban meghatározott módon gondoskodik.

32. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti:

1. A képviselő-testületi szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2007. (IV.11.) önkormányzati rendelet,

2. A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2007. (IV.11.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 8/2010. (X.8.) önkormányzati rendelet.

3. A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2007. (IV.11.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 10/2010. (X.11.) önkormányzati rendelet.

4. A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2007. (IV.11.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 4/2011. (III.29.) önkormányzati rendelet.

5. A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2007. (IV.11.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 13/2011. (XII.22.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet

Kormányzati funkció kódja

Kormányzati funkció elnevezése

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető- fenntartás és - működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start- munkaprogram- Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236

Országos közfoglalkoztatási program

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

064010

Közvilágítás

066020

Város,- községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

074031

családi és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztés

082044

Könyvtári szolgáltatások

082091

Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082093

Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek

082094

Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés