Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2012(VIII.4.) önkormányzati rendelete
a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről
Hatályos: 2012. 08. 04- 2017. 04. 24Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2012(VIII.4.) önkormányzati rendelete
a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről
2012-08-04-tól 2017-04-24-ig
VERESEGYHÁZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
28/2012.(VIII. 4.) ÖR. számú rendelete
a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői közszolgálati
jogviszonyának egyes kérdéseiről
(egységes szerkezetben)
A rendeletet módosította a 8/2013.(II.20.) sz. és a 23/2014. (X.1.) önkormányzati rendelet.
Veresegyház Város Önkormányzatának Képviselő-testülete — az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében és a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében maghatározott feladatkörében eljárva, valamint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. számú törvény 232. §-a, 234. §-a, 236. §-a, valamint a 237. §-a alapján a Polgármesteri Hivatalban (továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott köztisztviselők közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseit az alábbiak szerint szabályozza:
I. fejezet
Bevezető rendelkezések
1. §
- E rendelet hatálya a jegyző, a polgármesteri hivatal köztisztviselői és az ügykezelők- továbbiakban: köztisztviselők - közszolgálati jogviszonyára terjed ki.
- E rendelet azokat a közszolgálati jogviszonyból származó jogosultságokat és kötelezettségeket szabályozza, amelyekre a képviselő-testület közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. sz. tv. (továbbiakban: Kttv.) alapján lehetőséget kapott.
- A részmunkaidőben foglalkoztatott köztisztviselőket e rendeletben szabályozott jogosultságok munkaidő arányosan illetik meg.
II. fejezet
A munkaidő szabályai, igazgatási szünet
2. §
- A Polgármesteri Hivatal munkarendje:
hétfő: 8.00 - 18.00
kedd: 8.00 - 16.30
szerda: 8.00 - 16.30
csütörtök: 8.00 - 16.30
péntek: 8.00 - 12.30
A hivatal egyes köztisztviselőinek eltérő munkaidő beosztását a Jegyző határozza meg.
- A hivatal ügyfélfogadási ideje:
hétfő: 8.00 - 18.00
szerda: 8.00 - 16.00
péntek: 8.00 - 12.00
- A teljes munkaidőben valamint a 6 órát meghaladó részmunkaidőben foglalkoztatott köztisztviselő részére napi 30 perc munkaközi szünetet (ebédidő) munkaidőben kell kiadni.
- A rendkívüli munka és készenlét elrendeléséről, elszámolásának rendjéről a jegyző külön rendelkezik.
3. §
- A Kttv. 232. § (3) bekezdés felhatalmazása alapján a Képviselő-testület a rendes szabadság kiadására igazgatási szünetet rendel el.
(2) A Képviselő-testület az igazgatási szünetet évente legfeljebb két hétben, két részletben határozza meg:
- a nyári időszakban: július 1. és augusztus 31. között
- a téli időszakban: november 1. és december 31. között.
(3) A jegyző az igazgatási szünet időtartamára minden év február 15-ig – a tárgyévre vonatkozóan – javaslatot tesz a polgármesternek, mérlegelve a munkaszervezést, és az adott évben felmerülő rendkívüli feladatok ellátását.
(4) A jegyző munkáltatói jogkörében eljárva, az igazgatási szünet időtartamát figyelembe véve határozza meg a szabadságolási terv alapján kiadásra kerülő szabadságot.
(5) A jegyző az igazgatási szünet idejéről – a döntést követően – tájékoztatja a Hivatal dolgozóit és a lakosságot.
III. fejezet
Munkakörök, vezetői megbízások
4. §
- A köztisztviselők munka- és feladatkörét, képesítési követelményeit és a hivatali szervezetben elfoglalt helyét az SZMSZ mellékletét képező ügyrendben kell meghatározni.[1]
- A Képviselő-testület a hivatal belső szervezeti egységek vezetésére az alábbi munkakörök létesítését engedélyezi:
Vezetői megbízás megnevezése Kttv. szerinti besorolás
Osztályvezető Főosztályvezető-helyettes
Irodavezető Osztályvezető
Csoportvezető Kttv. 236. § (5) bekezdésének megfelelően.
IV. fejezet
Illetménykiegészítés
5. §
- [2] A Kttv. 234. § (3) bekezdés c) pontja alapján a Képviselő-testület a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselők részére illetménykiegészítést állapít meg.
Az illetménykiegészítés mértéke egységesen az alapilletmény 30 %-a.
- [3] A Kttv. 234. § (4) bekezdése alapján a Képviselő-testület a középfokú iskolai végzettségű köztisztviselők részére illetménykiegészítést állapít meg.
Az illetménykiegészítés mértéke egységesen az alapilletmény 20 %-a.
Vezetői pótlék
6. §
- A Kttv. 236. § (4) bekezdése alapján a képviselő-testület vezetői illetménypótlékot állapít meg.
- A vezetői pótlék mértéke:
- főosztályvezető-helyettesi
besorolásúaknál az alapilletményük 15 %-a,
- osztályvezető besorolásúaknál az
alapilletményük 10 %-a.
V. fejezet
Kegyeleti támogatás
7. §
- Az elhunyt köztisztviselőt a jegyző a közszolgálat halottjává nyilváníthatja.
- Az önkormányzat a temetés költségét egyedi döntéssel részben vagy egészben átvállalhatja.
A nyugállományú köztisztviselők támogatása
8. §
- A nyugállományú köztisztviselő a szociális helyzetére tekintettel, rászorultsága alapján pénzbeli vagy természetbeni támogatásban részesíthető.
- A szociális ellátás keretében nyújtható támogatások:
- eseti szociális segély,
- temetési segély,
- kedvezményes étkeztetés,
- kedvezményes üdültetés.
- A támogatást a jegyző engedélyezi.
- A Képviselő-testület a szociális és kegyeleti támogatás céljára az éves költségvetésében elkülönített keretet biztosíthat.
VI. fejezet
Záró rendelkezések
9 . §
- E rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba, rendelkezéseit e naptól kell alkalmazni.
- E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszíti a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 15/2003.(XII.23.) ÖR. számú rendelet.
Veresegyház, 2012. augusztus 3.
Garai Tamás Pásztor Béla
jegyző polgármester
Záradék:
Módosításokkal egységes szerkezetben kihirdetve: 2013.II. hó 20.
Garai Tamás sk.
jegyző
Záradék:
Módosításokkal egységes szerkezetben kihirdetve: 2014. X. hó 1. napján.
Garai Tamás
jegyző