Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2012.(V.16.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezésének szabályairól

Hatályos: 2012. 05. 17- 2017. 07. 24

a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezésének szabályairól

 

 

Szuha Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikkének (1) bekezdés a) pontjában, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében, valamint az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet (továbbiakban: At) 42/A § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az At. 15/A §-ában meghatározott feladatkörében eljárva az anyakönyvi szolgáltatásokkal kapcsolatban a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

 

1. §

 

(1) E rendelet hatálya a Szuha Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat) közigazgatási

      területén történő házasságkötésekre terjed ki.

 

(2) E rendelet alkalmazásában:

      1. hivatali helyiség: Szuha Község Önkormányzata által biztosított anyakönyvi esemény lebonyolítására

         kijelölt helyiség: 3154 Szuha, Kossuth u. 86. sz. alatti tanácsterem.

 

      2. hivatali munkaidő: Dorogháza – Mátramindszent – Szuha Körjegyzőség Szervezeti és Működési

         Szabályzatában a Szuhai Kirendeltségre meghatározott munkarend.

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

 

2. §

 

(1) Házasság hivatali helyiségen, valamint munkaidőn kívüli megkötésének engedélyezése iránti kérelmet a

      házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőnél benyújtani.

 

(2) A kérelemnek tartalmaznia kell a felek nyilatkozatát arról, hogy az At. 15/A § (4) bekezdésében

      foglaltakat biztosítják, a kötelezettségeket vállalják, és e rendelet 3. §-ában meghatározott díjat

      megfizetik.

 

(3) A kérelem ügyében a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően, a kérelem

      benyújtásától számított 8 naptári napon belül dönt.

 

(4) Anyakönyvi esemény - a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti nap kivételével –

      hivatali munkaidőn kívül hétfőtől csütörtökig naponta 16 órától 18 óráig, pénteki napon 14 órától 18

      óráig, szombati napon 10 órától 18 óráig terjedő időszakban tartható.

 

(5) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a már előjegyzésbe vett, hivatali

      helyiségben megtartandó anyakönyvi esemény lebonyolítását.

Anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásokért fizetendő díjak

 

3. §

 

(1) Hivatali munkaidőben, hivatali helyiségben a házasságkötés létesítésével kapcsolatban nyújtott

      szolgáltatásokat díjmentesen biztosítja az Önkormányzat.

 

(2) A hivatali munkaidőn kívüli, a hivatali helyiségen kívüli, a hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen

      kívüli házasságkötés létesítése esetén az önkormányzat részére járó díjat és az anyakönyvvezetőt

      megillető díjat e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.

 

(3) A házasulandók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota fennállása esetén az

      anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn túl történő megtartása

      díjmentes

 

(4) A (2) bekezdésben meghatározott díjat a házasságkötés megkötése előtt legalább 5 nappal az

      önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára, illetve a házipénztárba kell megfizetni.

 

(5) Az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a (2) bekezdés szerinti eljárásban, ha a

      többletszolgáltatás ellentételezéseként megállapított díjat megfizették.

 

Záró rendelkezések

 

5. §

 

(1) E rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.

(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.