Zalatárnok Község Önkormányzat képviselőtestületének 1/2013. (II.25..) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2013. 02. 26- 2017. 04. 23Zalatárnok Község Önkormányzat képviselőtestületének 1/2013. (II.25..) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2013-02-26-tól 2017-04-23-ig
Zalatárnok Község Önkormányzata 1/2013. (II. 25.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
(Egységes szerkezetben a módosító 6/2014. (X. 29.), 5/2016. (IV.20.) és 8/2016. (VIII. 19.) önkormányzati rendeletekkel.)
Zalatárnok Község Önkormányzata Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 143. § (4) bekezdés a.) pontjában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva működésének részletes szabályait a Szervezeti és Működési Szabályzatában (továbbiakban: SZMSZ) határozza meg.
Általános rendelkezések
1. §
A Képviselő-testület és szervei számára a jogszabályban foglalt feladat-és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat a jelen SZMSZ-ben foglaltak figyelembe vételével kell alkalmazni.
2. §
(1) Az Önkormányzat hivatalos elnevezése:
Zalatárnok Község Önkormányzati Képviselő-testülete.
(2) Az Önkormányzat székhelye:
8947 Zalatárnok, Petőfi u. 40.
(3) Az Önkormányzat hivatala:
Székhely: Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal
8946 Tófej, Rákóczi út 15.
Telephely: Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal Zalatárnoki Kirendeltsége
8947 Zalatárnok, Petőfi u. 40.
(4) Az Önkormányzathoz tartozó közigazgatási terület:
Zalatárnok község központi belterülete,
Zalatátnok község egyéb belterülete: Oroklán, Kisoroklán, Vakola utcák,
Zalatámok község külterületi lakotthelyei: Terézmajor, Aszuvölgy,
Zalatámok község külterülete (zártkertekkel, Pusztaszentgyörgy, Durgóhegy)
(5) Az Önkormányzat törzskönyvi azonosító száma: 432441
3. §
Az Önkormányzat jelképeit (címer, zászló stb.) és azok használatát külön rendeletben állapítja meg.
4. §
Az Önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapításáról és adományozásáról külön rendeletet alkot.
5. §
(1) Az Önkormányzat hivatalos bélyegzője:
Zalatárnok Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Zalatárnok 8947 feliratú körbélyegző címerlenyomattal.
(2) Az Önkormányzati bélyegző használatának szabályai:
Az Önkormányzat üléseinek jegyzőkönyve, az Önkormányzat nevében tett megrendelések, kötött megállapodások, szerződések, hivatalos iratok hitelesítésére szolgál a polgármester és a körjegyző aláírásával együttesen.
6. §
Zalatárnok község ünnepei:
- Kelemen Imre emléknap (emlékülés)
- Anna napi búcsú
- Falunap
- Idősek napja
- Deák emlékünnep
- nemzeti ünnepeink : - március 15.
- augusztus 20.
- október 23.
Feladat és hatáskörök
7. §
(1) Képviselő-testület hatásköreinek gyakorlását egyes hatósági ügyekben a polgármesterre vagy bizottságaira ruházza át. Átruházott hatásköröket az egyes önkormányzati rendeletek tartalmazzák.
[1](2) Zalatárnoki Roma Nemzetiségi Önkormányzattal kapcsolatos feladatokat lát el külön együttműködési megállapodás szerint.
[2](3) A polgármester átruházott hatáskörben a képviselő-testület hatáskörébe tartozó szerződéseket megköthet. A megkötött szerződéseket a megkötést követő testületi ülésen jóváhagyásra köteles a képviselő-testületnek benyújtani. A szerződés a jóváhagyással válik hatályossá, a jóváhagyás napjával.
A képviselő-testület működése: összehívása, vezetése, tanácskozási rendje
8. §
(1) A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő: 1 fő polgármester, 4 fő települési képviselő.
A Képviselő-testület névsorát az SZMSZ 1. függelék tartalmazza.
(2) A testület szükség szerint, de évente legalább hat alkalommal ülésezik. A Képviselő-testület a közmeghallgatást nem tartalmazó üléseit Zalatárnok. Petőfi u. 40 sz. alatti Kirendeltség tanácstermében tartja. Zalatárnok község Önkormányzatával tartott együttes ülések helye a Zalatárnok. Petőfi u. 40 sz. alatti Kirendeltség tanácsterme.
A Képviselő-testület a közmeghallgatást Zalatárnok, Petőfi u. 12 sz. alatt IKSZT-ben tartja.
Amennyiben a testületi ülésen részt vevők száma indokolja, úgy az ülés helye a Zalatárnok, Petőfi u. 12. sz. alatti IKSZT.
Előterjesztések
9. §
(1) Előterjesztés benyújtására jogosult:
- polgármester, alpolgármester,
- témakör szerint az illetékes bizottság,
- bármelyik képviselő,
- jegyző, aljegyző
- intézményvezető,
- akit erre a polgármester vagy testület felkér.
(2) Az előterjesztés készülhet írásban, illetve lehet szóbeli is.
Az ülés összehívása, vezetése
10. §
(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a testületi ülés összehívásának és vezetésének feladatát a korelnök látja el.
(2) Az ülés összehívása írásos meghívóval történik. Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt az ülés előtt legalább 5, amennyiben az anyag megküldése és az ülés között két munkaszüneti nap van, 3 nappal korábban megkapják Az ülések időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot is tájékoztatni kell, a meghívó a község valamennyi hirdetőtábláján való kifüggesztésével. A meghívót a polgármester írja alá.
(4) A testületi ülés meghívójának tartalmaznia kell:
- az ülés helyét, kezdési időpontját,
- a javasolt napirendi pontokat, előterjesztőik nevét, beosztását.
(5) A rendkívüli ülések összehívása telefonon vagy személyesen is történhet.
(6) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
- a település képviselőit,
- a jegyzőt, az aljegyzőt,
- a napirendi pontok előadóit,
- akit a polgármester megjelöl.
(7) A Képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt, amely magában foglalja a tanácskozás jogát is, a (6) bekezdésben meghatározott egyéb személyeket tanácskozási jog illeti meg.
(8) A Képviselő-testület ülésének összehívására indítványt tehet:
- a polgármester,
- a települési képviselő,
- a jegyző, aljegyző
- önkormányzati intézmény vezetője.
A képviselő-testület ülése, az ülésvezetés szabályai
11. §
(1) A Képviselő-testület nyilvános ülésén bármely állampolgár szabadon részt vehet a testületi munka zavarása nélkül.
(2) Zárt ülés megtartását:
- a polgármester
- bármelyik képviselő,
- a jegyző, aljegyző indítványozhatja.
(3) Zárt ülésről készült jegyzőkönyvbe csak a polgármester, képviselők, a jegyző, az aljegyző, a tárgykör szerint érintett hivatal dolgozói, illetve – kizárólag az őt érintő napirendbe vagy annak részébe - a tárgyban közvetlenül érdekelt ügyfél, vagy megbízottja tekinthetnek be.
(4) Zárt ülésen elhangzottakról tájékoztatást, felvilágosítást:
- polgármester,
- jegyző, aljegyző adhat.
12. §
(1) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
a.) üdvözli a megjelenteket, megállapítja a határozatképességet, kijelöli a jegyzőkönyvvezetőt, és az ülést megnyitja,
b.) javaslatot tesz az ülés napirendjére, ha szükséges, bejelenti a zárt ülés tartását.
(2) A Képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.
(3) A polgármester az elfogadott napirendnek megfelelően az egyes előterjesztések felett vitát nyit, illetve javasolhatja egyes napirendek összevont tárgyalását.
Az írásbeli előterjesztést az előadó szóban kiegészítheti.
Az előadóhoz a képviselők, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita lezárása előtt választ kell adni. A vita során a polgármester határozza meg a hozzászólások sorrendjét.
(4) Az önkormányzat bizottsága bármely előterjesztéshez ajánlást nyújthat be a Képviselőtestülethez.
(5) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor visszavonhatja.
(6) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra. A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek, aljegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
Határozathozatal
13. §
(l) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és a kiegészítő indítványokról dönt a testület - az elhangzás sorrendjében - majd a javaslatokkal és a módosításokkal kiegészített eredeti határozati javaslatokról.
(2) Minősített többség szükséges:
a) fegyelmi eljárás megindításához, fegyelmi büntetés kiszabásához,
d.) felmentéshez, kinevezés visszavonásához, megbízás visszavonásához.
(3) A normatív határozatot a Kirendeltség hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel ki kell hirdetni. A normatív határozat 5 napig kerül kifüggesztésre. A kifüggesztés napját a normatív határozatra rá kell vezetni.
Szavazás módja
14. §
(1) Titkos szavazást kezdeményezhet:
- a polgármester,
- a települési képviselő,
- a jegyző, aljegyző.
(2) A titkos szavazást az Ügyrendi és Szavazatszámláló Bizottság bonyolítja le borítékba helyezett szavazólappal, külön helyiségben, urna igénybevételével. A titkos szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:
- a szavazás helyét, idejét,
- Ügyrendi és Szavazatszámláló Bizottság tagjainak nevét,
- a szavazás során felmerült körülményeket,
- a szavazás eredményét.
(3) Névszerinti szavazást kell elrendelni, ha azt a polgármester vagy a bizottsági elnök kéri.
(4) A névszerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző vagy aljegyző - ABC sorrendben - felolvassa a tagok nevét, a jelenlévő képviselők a nevük felolvasásakor "igen""-nel, "nem"-el vagy „tartózkodom”-mal szavaznak.
(5) A jegyzőkönyvbe a szavazás eredményét név szerint kell rögzíteni.
(6) A Képviselő-testület a határozatait külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan sorszámmal, évszámmal, hónap és nap számmal kell ellátni A testületi határozatokról a Kirendeltség nyilvántartást vezet.
(7) Amennyiben a döntéshozatal során az igen és a nem szavazatok száma megegyezik, döntés nem született. A polgármester ismételt szavazást rendel el. Ha döntés ekkor sem születik, a képviselő-testület dönt az előterjesztés napirendről történő levételéről, illetve annak a következő ülések valamelyikén történő ismételten előterjesztésről.
Kérdés, interpelláció
15.§
(1) Kérdés: az önkormányzati hatáskörbe tartozó, szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás.
(2) A kérdésre a Képviselő-testület ülésén köteles választ adni a megkérdezett. A kérdésre adott válasz elfogadásáról nem dönt a testület.
(3) Interpelláció: o1yan felszólalás, melynek tárgya szoros kapcsolatban kell, hogy álljon az önkormányzat hatáskörének ellátásával, illetve annak valamely - az önkormányzat irányítása alá tartozó - szervezet hatáskörébe kell tartoznia.
(4) Ha az interpelláció benyújtására a Képviselő-testület ülését megelőzően legalább 5 nappal sor került, úgy arra az ülésen kell választ adni.
(5) Az interpelláció tárgyának kivizsgálásába az interpelláló képviselőt is be kell vonni. A Képviselő-testület részletesebb kivizsgálást is elrendelhet, ezzel megbízhatja a polgármestert, a bizottság elnökét.
(6) A Képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az előterjesztő nyilatkozik, majd vita nélkül a testület dönt az elfogadásáról. Ha a testület nem fogadja el a választ, annak vizsgálatát a tárgy szerint érintett személyre bízza
(7) Ha az interpellált írásban ad választ, válaszát minden képviselőnek el kell küldeni. Elfogadásáról a soron következő testületi ülésen kell dönteni.
A tanácskozás rendjének fenntartása
16. §
(1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:
a.) figyelmezteti azt a hozzászóló, aki eltért a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáskor nem illő, sértő kifejezéseket használ,
b.) rendre utasíthatja ezt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít.
(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.
(3) Képviselő-testület az ülésen megjelent állampolgároknak egyedi döntéssel kérdezési, hozzászólási jogot biztosíthat.
(4) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
A települési képviselő jogállása
17.§
(1) A képviselő kötelezettségei:
- olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
- felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,
- írásban vagy szóban bejelenteni, ha a Képviselő-testület vagy bizottság ülésén megjelenésében vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,
- kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, illetve különböző önszerveződő lakossági közösségekkel.
(2) Személyes érintettség bejelentésének elmulasztása esetén a polgármester figyelmeztetésben részesíti a képviselőt.
A képviselő-testület jegyzőkönyve
18. §
[3]A testület üléséről 1 példányban kell jegyzőkönyvet készíteni, amelyhez csatolni kell a jelenléti ívet, a meghívót, a testületi anyagokat, valamint a megalkotott rendeleteket.
Az önkormányzati rendeletalkotás
19. §
A rendeletalkotási eljárás főbb szabályai:
a.) Rendeletalkotás kezdeményezése.
Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
- települési képviselők,
- önkormányzati bizottság elnöke,
- a polgármester, alpolgármester, a jegyző, az aljegyző.
b.) A rendelet-tervezet elkészítése:
- a Képviselő-testület a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél elveket, szempontokat állapíthat meg,
- a tervezetet a jegyző, az aljegyző, illetve a tárgy szerint érintett dolgozói készítik el. Megbízható az előkészítéssel az önkormányzati bizottság is, esetleg ideiglenes bizottság vagy szakértő is. A szakértő bevonására a jegyző vagy az aljegyző tesz javaslatot.
- a jegyző vagy aljegyző akkor is köteles részt venni az előkészítésben, ha a tervezetet bizottság, ideiglenes bizottság, illetve szakértő készíti el.
c.) A tervezet Képviselő-testület elé terjesztése és elfogadása:
- a rendelet-tervezetet a polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti,
- a rendeletet végleges formába a jegyző vagy az aljegyző szerkeszti meg.
d.) Az önkormányzati rendelet kihirdetése és közzététele:
- Az önkormányzati rendeletet a Kirendeltség hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel ki kell hirdetni. A rendelet 5 napig kerül kifüggesztésre.
- A rendeletre rá kell vezetni a kihirdetése napját.
- A jegyző vagy az aljegyző a rendeletekről nyilvántartást vezet.
A képviselő-testület bizottságai
20. §
(1) Képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó vagy ideiglenes bizottságot választ.
(2) A Képviselő-testület a következő bizottságot hozza létre:
- Ügyrendi és Szavazatszámláló Bizottság, amely tagjai száma 3 fő. A bizottság tagjai sorából az elnököt a képviselő-testület választja meg. A bizottság tagjait a 2. függelék tartalmazza.
(3) A Bizottság által ellátandó feladatok részletes jegyzékét az SZMSZ 3. függelék tartalmazza.
(4) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.
(5) A bizottság ülését össze kell hívni:
- a Képviselő-testület döntése alapján,
- a bizottsági tagok indítványára.
(6) A képviselő által kezdeményezett ügyet a bizottság elnöke a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
(7) A bizottság zárt ülésén hozott döntéseiről csak a bizottság elnöke adhat felvilágosítást.
(8) A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyre a testületi ülés jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok az irányadók. Az ülés jegyzőkönyvét az elnök és a jegyző vagy aljegyző írja alá.
A polgármester, alpolgármester, a jegyző, az aljegyző (közös hivatal és kirendeltsége)
A polgármester
21. §
(1) A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásban, tiszteletdíjasként látja el.
(2) A polgármesteri tisztség megszűnése esetén az alpolgármesteri tisztség betöltetlensége fennálltakor a polgármester munkakörét a legidősebb testületi tagnak adja át.
(3) A polgármester minden hét kedd napján 9.00 – 14.00 óráig ügyfélfogadást tart a Kirendeltségen.
(4) A polgármester a Kirendeltségen a munkavégzéshez szükséges időtartamban tartózkodik.
(5)[4] A polgármester 500.000,-Ft összeg erejéig dönthet forrásfelhasználásról.
Az alpolgármester
22. §
(1) Az alpolgármester társadalmi megbízásban látja el a feladatát.
(2) Az alpolgármesterre megfelelően irányadók a polgármesterre vonatkozó szabályok.
A jegyző, aljegyző (közös hivatal és kirendeltsége)
23. §
(1) A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati döntések végrehajtására a testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és a jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására Szentkozmadombja, Baktüttös, Pusztaederics és Tófej községek Képviselő-testületével közös hivatalt és annak telephelyeként kirendeltséget működtet. A közös hivatalra vonatkozó megállapodást a 4. függelék tartalmazza. A hivatal működésére vonatkozó szabályokat annak szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
24. §
Társulások
Az önkormányzat Képviselő-testülete feladatai hatékonyabb, célszerűbb és gazdaságosabb megoldására társulásokat létesít.
Lakossági fórumok
25. §
Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás fontosabb szabályai:
a.) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a körjegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetve közérdekű javaslatokat tehetnek.
b.) A közmeghallgatás helyéről és idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a lakosságot tájékoztatni kell a rendezvény előtt 10 nappal, a hirdetőtáblákon elhelyezetett értesítés kifüggesztésével.
c.) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
d.) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a Képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.
Záró rendelkezések
26. §
(1) A rendelet kihirdetésének napját követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a 2/2011. (II. 17.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról.
Dr. Sipos Ottó dr. Szekér Katalin
polgármester aljegyző
A rendelet kihirdetésének napja: 2013. február 25.
dr. Szekér Katalin
aljegyző
1. függelék
A Képviselő-testület tagjai
Név
Polgármester:
Gombos Antal Csaba
Önkormányzati képviselők:
Hermán Zoltán
László Péter
Nagy István László
Pintér Gyuláné
2. függelék
Ügyrendi és Szavazatszámláló Bizottság tagjainak névsora
Bizottság elnöke: László Péter Önkormányzati képviselő
Bizottság tagjai: Hermán Zoltán Önkormányzati képviselő
Pintér Gyuláné Önkormányzati képviselő
3. függelék
Ügyrendi és Szavazatszámláló Bizottság feladatai
- Ellátja a titkos szavazások lebonyolításával kapcsolatos teendőket.
- Javaslatot tesz a polgármester javadalmazására.
- Ellátja a képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatának nyilvántartását, ellenőrzését és vizsgálatát.
- Ellátja a képviselői összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat, kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására benyújtott kezdeményezéseket.
4. függelék
Megállapodás
Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról
amely létrejött: Baktüttös Község Önkormányzata (8946. Baktüttös, Tanácsköz út 11 képviselő: Kámán Krisztián polgármester ), Pusztaederics Község Önkormányzata (8946.Pusztaederics Kossuth út 1. képviselő: Gál Lászlóné polgármester), Szentkozmadombja Község Önkormányzata (8947 Szentkozmadombja,Jókai út 6.., képviselő:Káli Lajos polgármester), Tófej Község Önkormányzata (8946 Tófej, Rákóczi út 15.Képviselő: Horváth Zoltán polgármester; Zalatárnok Község Önkormányzata (8947 Zalatárnok Petőfi út 40.képviselő: Dr.Sipos Ottó polgármester), települési önkormányzatok között (a továbbiakban: megállapodó felek), a következő módon és feltételekkel:
Előzmények
Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés k) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 85.§ (2) bekezdésében foglaltak alapján, az önkormányzat működésével, a polgármester és a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása érdekében a megállapodó felek, hogy 2013. január 1. napjától közös önkormányzati hivatalt hoznak létre.
A Társulás tagjai rögzítik, hogy a jogi személyiséggel rendelkező közös önkormányzati hivatalukat szabad elhatározásukból, egyenjogúságuk tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök és az arányos teherviselés alapján hozzák létre, a tagok települési önkormányzati feladatainak hatékonyabb, célszerűbb megoldására.
- Fejezet
Közös Önkormányzati Hivatal neve: Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal
Székhelye: 8946 Tófej, Rákóczi út 15.
Állandó kirendeltsége neve: Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal Zalatárnoki
Kirendeltsége
Székhelye: 8947 Zalatárnok, Petőfi út 40.
Működési területe: a megállapodó települések közigazgatási területe.
- A) Megállapodó települések egyetértenek abban, hogy az igazgatási feladatokat a Tófej székhelyű közös önkormányzati hivatalban, és annak Zalatárnok településen működő állandó kirendeltségén látják el. Az állandó kirendeltség a Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal szervezeti egysége.
B) Az igazgatási munka ellátását Baktüttös, Pusztaederics és Szentkozmadombja településeken a megállapodó települések időszakos ügyfélszolgálati megbízott személyén keresztül biztosítják.
2. Megállapodó települések egyetértenek abban, hogy a közös önkormányzati hivatal további kirendeltséggel bővülhet megfelelő - ésszerű - lakosságszámmal rendelkező más települések akár önkéntes, vagy kijelölés útján történő csatlakozása esetén.
A közös hivatal - egyéb esetben - a csatlakozó településeken az ügyfélfogadást ügyfélszolgálati megbízott személyén keresztül biztosítja.
3.A Közös Önkormányzati Hivatal működési és fenntartási költségeit a képviselő-testületek együttes ülésen határozzák meg. A szerződő képviselő-testületek kijelentik, hogy a Közös Önkormányzati Hivatal fenntartásának költségeihez az érdekelt képviselő-testületek az alábbiak szerint járulnak hozzá.
3.1. Baktüttös, Pusztaederics és Tófej Községek Önkormányzatának Képviselő-testületei biztosítják a Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal tófeji székhelyén dolgozó valamennyi köztisztviselő személyi juttatásait és a munkaadót terhelő járulékok kiadásait, továbbá a tófeji székhelyen felmerülő működési és fenntartási kiadásokat lakosságszám arányosan.)
3.2. Zalatárnok és Szentkozmadombja Községek Önkormányzatának Képviselő-testületei biztosítják a Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal Zalatárnoki Állandó Kirendeltségén dolgozó köztisztviselők személyi juttatásait és a munkaadót terhelő járulékok kiadásait, továbbá a kirendeltségen felmerülő működési és fenntartási kiadásokat lakosságszám arányosan.)
3.3. Az állami költségvetés által nem támogatott minden további létszám személyi juttatásait és a munkaadót terhelő járulékait, valamint az ahhoz kapcsolódó dologi kiadásokat Tófej Község Önkormányzata finanszírozza.
3.4. A Közös Önkormányzati Hivatalt illető állami támogatás lehívására és felhasználására a Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal jogosult azzal, hogy a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott és jogosultsági feltételek alapján lehívható alap- és ösztönző hozzájárulást a Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal és annak állandó kirendeltsége működési költségeire fordítja.
3.5. Zalatárnok és Szentkozmadombja település lakóját érintő minden olyan ügyben, amelyben az ügyintézés csak a közös önkormányzati hivatal székhelyén az ügyfél személyes közreműködésével intézhető, Tófej község Önkormányzata az ügyfél személyes megjelenésével kapcsolatos költséget, vagy a személyes megjelenés feltételét biztosítja.
4. A Közös Önkormányzati Hivatal szervezetére, működésére vonatkozó szabályokat a jegyző készíti el, az a megállapodó felek – képviselő-testületi határozatban jóváhagyott – egyetértésével válik hatályossá.
A kirendeltség működtetésével, valamint az aljegyző ügyfélfogadási rendjének kialakításával kapcsolatban előzetesen ki kell kérni Szentkozmadombja és Zalatárnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének véleményét, és azok jóváhagyásával válik érvényessé.
5. Szerződő felek úgy döntenek, hogy a központi költségvetés és Tófej község Önkormányzata által vállalt többletfinanszírozás által nem fedezett költség-hozzájárulásaikat a Közös Önkormányzati Hivatal számlájára utalják át 12 egyenlőrészletben előre, minden hónap 10. napjáig. A közös önkormányzati hivatal működéséhez szükséges saját erő nem teljesítése esetén a fizetési határidőt követő 15. naptól azonnali beszedési megbízás (inkasszó) benyújtására jogosult Tófej Község Önkormányzata.
6. A hivatal létszámát jelen megállapodás 1. számú, a települések lakosságszámát a 2. számú melléklete tartalmazza.
7. Más településeknek a Közös Önkormányzati Hivatalhoz csatlakozni csak a társult önkormányzatok képviselő-testületeinek minősített többséggel meghozott döntése alapján lehet.
8. A Közös Önkormányzati Hivatalt a jegyző vezeti. A jegyző kinevezéséhez és felmentéséhez valamennyi település polgármesterének lakosságszám-arányos, többségi döntése szükséges.
9. A jegyző tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat Tófej község polgármestere gyakorolja, kivéve a pénzügyi kihatással járó döntéseket, amely meghozatalához valamennyi polgármester lakosságszám-arányos, többségi döntése szükséges.
10. A jegyzőt az aljegyző helyettesíti, aki ellátja a zalatárnoki állandó kirendeltség vezetését, továbbá a jegyző által meghatározott feladatokat. Az aljegyzőt a jegyző javaslatára a polgármesterek nevezik ki a jegyzőre vonatkozó kinevezés rendje szerint. A jegyző aljegyzőre vonatkozó javaslattétele előtt köteles kikérni Zalatárnok és Szentkozmadombja település polgármestereinek véleményét.
11. A jegyző vagy megbízottjaként az aljegyző köteles mindegyik képviselő-testület ülésén részt venni és ott a szükséges tájékoztatást megadni.
A jegyző évente beszámol minden képviselő-testületnek a Közös Önkormányzati Hivatal munkájáról.
12. A jegyző nevében és megbízásával a Közös Hivatal alkalmazottai a képviselő-testületek – egyeztetett – szervezeti és működési szabályzatában meghatározott gyakorisággal, legalább hetente egy alkalommal kötelesek Baktüttös, Pusztaederics és Szentkozmadombja községekben ügyfélfogadást tartani.
A közös önkormányzati hivatal részletes szervezetét és működési rendjét a megállapodó felek képviselő-testületei a szervezeti és működési szabályzatban határozzák meg.
13. A Közös Önkormányzati Hivatal munkájával, fenntartásával kapcsolatos kérdésekben szükség szerint együttes képviselő-testületi ülésen kell határozni.
14. Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén lévő eszközök, berendezések, felszerelések a jogelőd Tófej, Baktüttös és Pusztaederics községek Körjegyzőségének leltára alapján Tófej, Baktüttös és Pusztaederics községek önkormányzatainak tulajdonát képezik a beszerzés évének megfelelő hozzájárulási összeg arányában.
Tófeji Közös Önkormányzati Hivatal Zalatárnoki Kirendeltsége székhelyén lévő eszközök, berendezések, felszerelések a jogelőd Zalatárnok és Szentkozmadombja községek Körjegyzőségének leltára alapján Zalatárnok és Szentkozmadombja községek önkormányzatainak tulajdonát képezik a beszerzés évének megfelelő hozzájárulási összeg arányában.
A hivatal működése során keletkező vagyonnövekmény minden településen az adott önkormányzat tulajdonába kerül az adott önkormányzat hozzájárulásának arányában a közös önkormányzati hivatal megszűnése esetén. 15. A rendes működés körét meghaladó felhalmozási célú kiadások (fejlesztés, felújítás, karbantartás) és az azzal kapcsolatos feladatok minden településen az adott, tulajdonos önkormányzatot terheli. Ettől a szerződő önkormányzatok külön megállapodással egyedi ügyekben, illetve esetekben eltérhetnek.
16. Fenti szabályozás 2013. január elsején lép hatályba.
17.A megállapodás módosítását bármely társulásban résztvevő önkormányzat kezdeményezheti.
18. A társulást a soron következő önkormányzati választást követő 60 napon belül lehet megszüntetni.
Tófej, 2012. november 20.
Kámán Krisztián Gál Lászlóné
Baktüttös polgármestere Pusztaederics polgármestere
Horváth Zoltán Káli Lajos Dr.Sipos Ottó
Tófej polgármestere Szentkozmadombja Zalatárnok polgármestere
polgármestere
1. melléklet
A Közös Önkormányzati Hivatal létszáma 9 fő
2. melléklet
A Közös Önkormányzati Hivatal működésében megállapodó települések
2010. január 1. lakosságszáma
BAKTÜTTÖS 352 Fő
PUSZTAEDERICS 177 Fő
SZENTKOZMADOMBJA 69 Fő
TÓFEJ 721 Fő
ZALATÁRNOK 697 Fő
MINDÖSSZESEN 2.016 Fő
Beiktatta: 6/2014. (X. 29.) r. 2. §-a. Hatályos: 2014. október 30. napjától.
Beiktatta: 7/2016. (VIII. 19.r . 1. §-a. Hatályos: 2016. augusztus 20. napjától.
Módosította: 6/2014. (X. 29.) r. 2. §. Hatályos: 2014. október 30. napjától.
Beiktatta: 5/2016. (IV. 20.) r. 1. §-a. Hatályos: 2016. április 21. napjától.