Acsád Község Önkormányzat Képviselő-testülete

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról

Hatályos: 2014. 01. 01- 2017. 01. 26

Acsád Község Önkormányzat Képviselő-testületének

15/2013. (XII.31.) önkormányzati rendelete


a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról,

valamint

a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról



(Egységes szerkezetben a 13/2014.(VI.17.) önkormányzati rendelettel, a 18/2014.(X.11.) önkormányzati rendelettel, a 3/2015.(II.26.) önkormányzati rendelettel, a 8/2015.(IV.22.) önkormányzati rendelettel és a 2/2016.(II.23.) önkormányzati rendelettel)



Acsád Község Önkormányzat képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 1. § (2) bekezdésében 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában 32. § (3) bekezdésében, 35. § (2) bekezdésében, 37/A. § (3) bekezdésében, 38. § (9) bekezdésében, 45. § (2) bekezdésében, 46. § (1) bekezdésében, 49. § (3) bekezdésében, 58/B. § (2) bekezdésében 62. § (2) bekezdésében, és 92. § (2) bekezdésében, továbbá a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv. 21. § (1) bekezdésében 29. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.


  1. Fejezet

Általános rendelkezések


  1. §[1]


(1) A rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében meghatározza Acsád Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) által biztosított egyes szociális ellátási formákat, azok szervezetét, az ellátásra jogosultság feltételeit, valamint érvényesítésének garanciáit.

(2) A rendelet személyi hatálya Acsád község közigazgatási területén érvényes lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3.§-ában meghatározott személyekre terjed ki.

(3) A rendelet által alkalmazott fogalmak értelmezésére az Szt. 4.§-ában foglaltakat kell alkalmazni.


2.§


  1. Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a pénzbeli és természetbeni ellátások iránti kérelmet a Nemesbődi Közös Önkormányzati Hivatalhoz (9749 Nemesbőd, Kossuth Lajos u. 15.) vagy annak Acsádi (9746 Acsád, Béke u. 10.), illetve Váti Kirendeltségéhez (9748 Vát, Fő u 6.) kell előterjeszteni személyesen vagy postai úton.
  2. A kérelem benyújtásakor a kérelmező köteles saját maga, illetve családja jövedelmi viszonyairól igazolást, valamint a kérelmek elbírálásához szükséges iratokat vagy azok másolatait becsatolni. Ha jövedelmi viszonyairól más szerv által történő igazolásra nincs mód, akkor jövedelmére vonatkozóan köteles büntetőjogi felelőssége tudatában személyes nyilatkozatot tenni.
  3. Az ellátást igénylő szülő annak igazolására, hogy gyermekét egyedül neveli, illetve gyermektartásdíjban részesül, bontóperi vagy gyermekelhelyezésről szóló ítélet, gyermektartásdíjat megállapító bírói ítélet vagy ez irányú bírósági eljárás megindításáról szóló okirat másolatát köteles benyújtani.

 (4) A szociális ellátások megállapítása iránti eljárásban szükség szerint környezettanulmányt lehet készíteni.

(5) A szociális ellátás kérelmezője a kérelem elbírálása során köteles együttműködni az önkormányzattal. Az ellátás kérelmezőjének adatszolgáltatási kötelezettsége van a jövedelmi és vagyoni viszonyai tekintetében, illetőleg köteles mindent olyan tényt, adatot az önkormányzat felé bejelenteni, amely a szociális ellátás elbírálása, illetőleg folyósítása szempontjából jelentős. A pénzbeli és természetbeni juttatások szempontjából jelentő minden olyan adat, tény, amely a juttatás megállapítását, időtartamát és mértékét befolyásolja.

(6) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, melyek az önkormányzat nyilvántartásaiban fellelhetőek.

(7) [2] Az e rendeletben szabályozott ellátások esetén a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény előírásait kell alkalmazni.


3.§[3]



4.§ [4]


(1) Az önkormányzat pénzbeli ellátásként a rendkívüli települési támogatást nyújtja.

(2) Az önkormányzat az alábbi természetben nyújtott ellátásokat nyújtja:

a) köztemetés

b) étkeztetés

c) házi segítségnyújtás

d) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

e) gyermekek napközbeni ellátása.


5.§[5]


6.§ [6]


(1) A jelen rendelettel megállapított ellátások jogosultsági feltételeinek fennállását – a jogosultság megállapítását követően is – a jegyző bármikor jogosult ellenőrizni. A szociális ellátásra jogosult személy az ellenőrzést tűrni köteles és annak során az ellenőrzést végzővel együtt kell működnie, rendelkezésre bocsátania a kért adatokat, igazolni kell a szociális ellátást cél szerinti felhasználását.

(2) Amennyiben megállapítást nyer, hogy a szociális ellátás az SZt-ben és a jelen rendeletben megállapított feltételek hiányában került megállapításra, vagy a jogosult a kérelmében valótlan adatot szolgáltatott, a jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítésére az Szt. 17.§-ában foglaltakat kell alkalmazni.

(3) Az Szt. 17.§-ában foglaltak szerint jogosulatlanul igénybevett ellátás és annak kamatai megtérítésének elrendelése esetén, a visszafizetés méltányosságból részben vagy egészben akkor engedhető el, ha a visszafizetés olyan helyzetet eredményezne, amely a kérelmező vagy családja megélhetését súlyosan veszélyeztetné, vagy amelyben ismételten szociális gondoskodásra szorulna. A visszafizetésre kötelezett és családja jövedelmi viszonyainak vizsgálatára az Szt. 17.§ (4) bekezdésében foglaltak alkalmazandók.

(4) A kötelezett kérelmére a visszafizetésre részletfizetés is engedélyezhető, a részletfizetés időtartama azonban nem lehet hosszabb, mint az ellátás jogosulatlan igénybevételének időtartama.


  1. Fejezet

Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások [7]


Rendkívüli települési támogatás

  1. Rendkívüli települési támogatást azon Acsád községben bejelentett állandó lakóhellyel rendelkező személyek részére, akik létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe kerültek, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdenek és önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások miatt anyagi segítségre szorulnak.
  2. Az (1) bekezdésben meghatározottak alapján rendkívüli települési támogatást kell nyújtani annak a személynek,
  1. aki közgyógyellátásra nem jogosult és gyógyszerköltségét nem képes kifizetni
  2. akinek egyéb igazolt rendkívüli kiadása keletkezett
  3. aki válsághelyzetben lévő várandós anya, gyermekének megtartásához
  4. akinek a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadása keletkezik
  5. akinek a családjában a gyermek fogadásának előkészítéséhez támogatás szükséges
  6. akinek gyermeke hátrányos helyzetű
  7. akinek gyermeke tartós kezelése miatt váratlan kiadásai merültek fel
  8. aki hosszabb ideig történő kórházi gyógykezelés, tartós betegség, baleset miatti jelentős jövedelem kieséssel küzd
  9. aki elemi kár, baleset, bűncselekmény miatt jelentős anyagi kárt szenvedett
  10. akinek családjában haláleset történt.


  1. Rendkívüli települési támogatásban az a személy részesíthető, akinek:
  1. a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át,
  2. egyedül élő esetében az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át,

és vagyonnal nem rendelkezik.

  1. A rendkívüli települési támogatás egy családon belül évi 2 alkalommal nyújtható, összege legalább 2.000 forint, de legfeljebb 20.000 forint lehet.
  2. A rendkívüli települési támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell a kérelemben feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, valamint az alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadás felmerülését igazoló iratokat.
  3. A rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet a Nemesbődi Közös Önkormányzati Hivatalnál (a továbbiakban: Hivatal) kell előterjeszteni az e célra rendszeresített formanyomtatványon.
  4. A kérelmeket a soron következő testületi ülésen kell elbírálni.
  5. Amennyiben a döntésre jogosult a szociális ellátás igénylésére vonatkozó kérelemben foglaltaknak helyt ad, az ügyben egyszerűsített határozat hozható.
  6. A megítélt rendkívüli települési támogatás kifizetése a Hivatal igazgatási ügyintézőjének közreműködésével a határozat jogerőre emelkedésétől számított 5 napon belül postai úton, a házipénztárból való kifizetés útján, vagy kérelem esetén átutalással történik.
  7. Rendkívüli települési támogatás iránti kérelem e rendelet 1. mellékletében megjelölt formanyomtatványon terjeszthető elő.



  1. Fejezet

Szociális rászorultságtól függő természetbeni ellátások [8]



4. Szociális célú tűzifajuttatás

16.§

(1) Az önkormányzat a saját tulajdonában, kezelésében levő erdőből e célra kitermelt tűzifamennyiség, valamint a szociális célú tűzifa vásárlására a rászorulóknak természetbeni szociális tűzifajuttatást biztosít.

(2) Természetbeni szociális tűzifajuttatásra jogosult az a személy, akinek

a) háztartásában élő családtagjainak egy főre jutó jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 385 %-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona,

b) lakása fával fűthető és rendelkezik fatüzelésre alkalmas fűtőberendezéssel.

(3) A tűzifa juttatás mértéke háztartásonként legfeljebb 3 m3.

(4) A tűzifa átvételét a jogosult átvételi elismervényen köteles igazolni aláírásával.



  1. Fejezet

Szociális alapszolgáltatási és gyermekjóléti szolgáltatások


  1. Általános szabályok


18.§


  1. A személyes gondoskodást nyújtó ellátások körében az önkormányzat alapellátásként az alábbi szolgáltatásokat biztosítja:
  1. étkeztetést,
  2. házi segítségnyújtást,
  3. jelzőrendszeres házi segítségnyújtást,
  4. családsegítést,
  5. gyermekjóléti szolgáltatást,
  6. gyermekek napközbeni ellátását az Szt.-ben foglaltak figyelembevételével.
  1. Az igénybevétel önkéntes az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője kérelmére biztosítható.
  2. Az (1) c) d) e) pontokban megjelölt szolgáltatásokat a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálat útján biztosítja, míg az (1) a) és b) pontokban megjelölt ellátásokat a Sartoris Szeretetszolgálattal (9739 Nemescsó, Péterfy Sándor u. 39.) megkötött feladat ellátási szerződés alapján.

(4) Az intézményi térítési díj összegét az (1) c) d) e) pontok alapján Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata határozza meg. Az (1) a) és b) pontjai tekintetében az intézményi térítési díj összegét a Sartoris Szeretetszolgálat határozza meg.


  1. Étkeztetés


19.§


(1) Az Szt. 62.§-ában meghatározott személyek részére az önkormányzat étkezést biztosít a Sartoris Szeretetszolgálattal megkötött feladat ellátási szerződés alapján.

(2) Az ellátás igénybevétele kérelemre történik.

(3) A kérelmet a Sartoris Szeretetszolgálat felé kell formanyomtatványon benyújtani.

(4) A Sartoris Szeretetszolgálat az acsádi Mézeskalács Óvoda (továbbiakban: Óvoda) konyhájáról (9746 Acsád, Béke u. 58.) szállítja az ebédet az ellátottak részére külön szerződés alapján.

(5) A (4) bekezdésben megjelölt Óvoda által alkalmazott térítési díjakat e rendelet 1. melléklete tartalmazza.



  1. Házi segítségnyújtás


20.§


 (1) Házi segítségnyújtás keretében kell gondoskodni:

  1. azokról az időskorú személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek és róluk nem gondoskodnak, továbbá
  2. azokról a pszichiátriai betegekről, fogyatékos személyekről valamint szenvedélybetegekről, akik állapotukból adódóan az önálló életvitelükben segítséget igényelnek, de önmaguk ellátására képesek, és
  3. azokról az egészségi állapotuk miatt rászoruló személyekről, akik ezt az ellátási formát igénylik, illetve bentlakásos intézményi elhelyezésre várakoznak.

(2) A házi segítségnyújtásért térítési díjat kell fizetni.

(3) A házi segítségnyújtás biztosítását ellátási szerződés alapján a Sartoris Szeretetszolgálat végzi.

(4) Az ellátás igénybevétele kérelemre történik. A kérelmet a Sartoris Szeretetszolgálat felé kell formanyomtatványon benyújtani.

(5) A gondozott az ellátás keretében étkezést is igénybe vehet.


9.Családsegítés


21.§


Az önkormányzat az Szt. 64.§-ában kötelezően előirt feladatait a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálat útján látja el.



10.Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás


22.§


Az önkormányzat az Szt. 65.§-ában kötelezően előirt feladatait a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálat útján látja el.


  1. Gyermekjóléti szolgáltatás


23.§


(1) Az önkormányzat a gyermekjóléti szolgáltatás biztosítását a Pálos Károly Szociális Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálat útján oldja meg.

(2) A gyermekjóléti szolgálat együttműködik a védőnővel, iskolával, óvodával, orvosokkal, gyermekorvossal, jegyzővel. Félévente - de indokolt esetben soron kívül is – kölcsönösen tájékoztatják egymást a végzett munkáról.

(3) A szolgálat szükség esetén felveszi a kapcsolatot további intézkedés végett a gyámhivatallal.

(4) A képviselő-testület a gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatok ellátásáról szóló éves értékelést minden év április 30-ig megtárgyalja.

(5) A kérelmet előterjeszteni, illetve jelzést megtenni közvetlenül a családgondozónál lehet.

(6) Az ellátás biztosítását a családgondozó intézkedése alapozza meg.


  1. Pszichiátriai- és szenvedélybetegek ellátása


24.§


(1) Az önkormányzat a pszichiátriai-és szenvedélybetegek ellátását a Szombathelyi Egyházmegyei Karitásszal (Szombathely, Hollán E. u. 10-12.) kötött ellátási szerződés alapján biztosítja az alábbi intézményeiben:

  1. Szikla Pszichiátriai Közösségi Gondozó (9700 Szombathely, Hollán E. u. 10-12.)
  2. Szikla Pszichiátriai Betegek Nappali Ellátója (9700 Szombathely, Hollán E. u. 10-12.)
  3. Rév Szenvedélybeteg Közösségi Gondozó (9700 Szombathely, Wesselényi u. 24.)
  4. Rév Szenvedélybeteg Nappali Ellátó (9700 Szombathely, Wesselényi u. 24.)
  5. Hársfa-ház Pszichiátriai és Szenvedélybetegek Nappali Ellátója (9700 Szombathely, Nagy Lajos kir. u. 47.).

(2) A (1) bekezdésben megjelölt szervezet vállalja a pszichiátriai, valamint a szenvedélybetegek életminőségének javítása, rehabilitációjuk, a társadalomba, korábbi közösségükbe történő visszaillesztésük érdekében, hogy a szociális törvényben meghatározott szolgáltatásokat folyamatosan biztosítja.


13.

Gyermekek napközbeni ellátása


25.§


  1. A gyermekek napközbeni ellátását az önkormányzat óvodai napközi otthonos ellátás keretében biztosítja.
  2. Az ellátás igénybevételére irányuló kérelmet az óvoda vezetőjéhez kell benyújtani.
  3. Az óvodáskorú gyermekek napközbeni ellátását Meszlen Község Önkormányzatával és Vasszilvágy Község Önkormányzatával társulási formában fenntartott Acsádi Mézeskalács Óvoda útján biztosítja.
  4. [9]Az önkormányzat minden az Acsádi Mézeskalács Óvodában étkező, Acsád község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező gyermek részére az intézményi térítési díj 20%-át kedvezményként biztosítja költségvetése terhére.


14.

Záró rendelkezések


26.§


  1. E rendelet 2014. január 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépést követően keletkezett ügyekben kell alkalmazni.
  2. Hatályba lépésével egyidejűleg az egyes szociális ellátások helyi szabályairól szóló 5/2008. (IX. 9.) rendelet, valamint az azt módosító valamennyi rendelet hatályukat vesztik.


Acsád, 2013. december 30.




                        dr. Kovács Bernadett                                     dr. Váradi Renáta

                        polgármester                                                      jegyző



Kihirdetve: Acsád, 2013. december 31.



dr. Váradi Renáta

jegyző


  1. melléklet a 15/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelethez [10] [11] [12]


Acsád Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Acsádi Mézeskalács Óvodában a térítési díjakat az alábbiak szerint határozza meg:

Óvodai ellátottak térítési díja: 405 Ft.

Az élelmezési norma: 375 Ft


MEGNEVEZÉS

ELADÁSI ÁR

BRUTTÓ FT/ADAG

tízórai

85

óvoda ebéd

260

uzsonna

60

ÖSSZESEN

405





2.melléklet a 15/2013. (XII.31.) önkormányzati rendelethez [13]



NEMESBŐDI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

9749 NEMESBŐD, KOSSUTH LAJOS U. 15.

TEL.: 94 354 014


KÉRELEM


A rendkívüli települési támogatás megállapítására

pénzbeli támogatás - Acsád


I. KÉRELMEZŐ ADATAI

Neve: ........................................................................................................................................

Születési neve: .........................................................................................................................

Anyja neve: ..............................................................................................................................

Születési helye, ideje (év, hó, nap): .........................................................................................

Lakóhelye: ...............................................................................................................................

Tartózkodási helye: ..................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ....................................................................................

Adószám: ………………………………………………………………………………………………………………………….

Állampolgársága: .....................................................................................................................

Telefonszám (nem kötelező megadni): ....................................................................................


A rendkívüli települési támogatás az alábbi esetekben indokolt:

Kérem a megfelelő pontot megjelölni!:

  1. közgyógyellátásra nem jogosult és gyógyszerköltségét nem képes kifizetni
  2. egyéb igazolt rendkívüli kiadása keletkezett
  3. válsághelyzetben lévő várandós anya, gyermekének megtartásához
  4. a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadása keletkezik
  5. a családjában a gyermek fogadásának előkészítéséhez támogatás szükséges
  6. gyermeke hátrányos helyzetű
  7. gyermeke tartós kezelése miatt váratlan kiadásai merültek fel
  8. hosszabb ideig történő kórházi gyógykezelés, tartós betegség, baleset miatti jelentős jövedelem kieséssel küzd
  9. aki elemi kár, baleset, bűncselekmény miatt jelentős anyagi kárt szenvedett
  10. családjában haláleset történt.


Váratlan élethelyzetet, illetve a létfenntartást veszélyeztető helyzetet hitelt érdemlően igazolni kell.

A kérelmező családi körülménye:

□ egyedül élő,

□ nem egyedül élő.

A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

□ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

□ EU kék kártyával rendelkező, vagy

□ bevándorolt/letelepedett, vagy

□ menekült/oltalmazott/hontalan.


II. A KÉRELMEZŐ CSALÁDJÁBAN ÉLŐ KÖZELI HOZZÁTARTOZÓK ADATAI

A kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársára/élettársára vonatkozó adatok:

Neve: .......................................................................................................................................

Születési neve: .........................................................................................................................

Anyja neve: ..............................................................................................................................

Születési helye, ideje (év, hó, nap): .........................................................................................

Lakóhelye: ...............................................................................................................................

Tartózkodási helye: ..................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ....................................................................................


A kérelmező családjában, a kérelmezővel azonos lakcímen élő közeli hozzátartozók száma: ......... fő.


 A

 B

 C

 D

 E

 

 Közeli hozzátartozó
neve
(születési neve)

 
Anyja neve

 Születési helye, ideje (év, hó, nap)

 Társadalom- biztosítási Azonosító Jele

 Családi kapcsolat megnevezése


1.








2.







3.







4.







 5.







 6.







III. A KÉRELMEZŐ LAKÁSKÖRÜLMÉNYEI


A lakás alapterülete: ....... négyzetméter


A lakáshasználati jogcím: tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs,

eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag


A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli


IV. JÖVEDELEM NYILATKOZAT

A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (továbbiakban: törvény) 6.§ (1) bekezdése értelmében, az ügyfél a közigazgatási hatósági eljárásban köteles jóhiszeműen eljárni. Magatartása nem irányulhat a hatóság megtévesztésére, vagy a döntéshozatal illetve a végrehajtás indokolatlan késleltetésére. A rosszhiszemű ügyfelet a hatóság eljárási bírsággal sújthatja, és a többletköltségek megfizetésére kötelezheti. A törvény 51. § (5) bekezdése értelmében az ügyfél vagy képviselője, ha más tudomása ellenére az ügy szempontjából jelentős valótlan tényt állít, illetve kötelező adatszolgáltatás körében adatszolgáltatási kötelezettségét nem teljesíti, az ügy eldöntése szempontjából jelentős tényt elhallgat, vagy valótlan adatot szolgáltat, eljárási bírsággal sújtható.

A kérelmező, valamint házastársának (élettársának) és a vele egy háztartásban élő gyermekeinek a havi jövedelme forintban:


A jövedelmek típusai

 
A kérelmező
jövedelme


A családban élő közeli hozzátartozó jövedelme

 
Összesen

 1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz




 2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem




 3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás




 4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások {különösen: gyermekgondozási díj (GYED), gyermekgondozási segély (GYES), gyermeknevelési támogatás (GYET), családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás}




 5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások




 6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem)




 7. A család összes nettó jövedelme




 8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő
tényezők (fizetett tartásdíj összege)





Egy főre jutó nettó jövedelem:..........................................................................Ft/hó.


V. A KÉRELEM INDOKOLÁSA


............................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................

……………………………………………………………………………………………………….

           

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Acsád, ……………………………….

                                                                           

                                                                              ………….............................................

                                                                                                   kérelmező


A kérelemhez minden esetben mellékelni kell:

- családban élők jövedelem igazolását, (a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó keresete – kérelem melléklete -)

ha alkalmi munkát végeznek, abból származó 12 havi jövedelmükről nyilatkozatot (kérelem melléklete)

vállalkozó esetében a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelemigazolás, az illetékes APEH igazolása a kérelem benyújtását megelőző év személyi jövedelemadó-alapjáról, valamint a nem lezárt adóérvre eső jövedelemről kiállított igazolás,

- váratlan élethelyzetről – a kérelem indokolásában szereplő okokról - minden esetben hitelt érdemlő igazolás,

- a temetési költségekre tekintettel igényelt rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a temetés költségeiről kiállított számla eredeti példányát, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot.

- válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása érdekében benyújtott kérelemhez csatolni kell a váradós anya kiskönyv másolatát.


Mellékletek

Nyilatkozat  gyermektartásdíj összegéről:

Kijelentem, hogy................................................................................................................ nevű gyermeke/i/m után a megelőző hónapban ................................ Ft/hó összegű tartásdíjat kaptam. ( Mellékelem az igazolást)


Kijelentem, hogy................................................................................................................ nevű gyermeke/i/m után tartásdíjat nem kapok. Ennek oka:...................................... ...................................................................................

Tartásdíj ügyében tett intézkedésem bizonyítékaként csatolom:..............................................................................


Kijelentem, hogy ..............................................................  nevű gyermeke/i/m után ...................Ft/hó árvaellátást kapok. ( Mellékelem az igazolást) - Nem kapok. Ennek oka:..................................................................................


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek, ellenkező esetben a már  felvett támogatást is köteles vagyok visszafizetni.


………………..,  …………….. év .......................... hó .......... nap


..............................................................

                                                                                                                                      kérelmező




Nyilatkozat munkahellyel nem rendelkező  esetén (kérelmező):


……………………………… név, szül.:..................év........................................hó..............nap.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy munkahelyem .........................................................óta nincs.

Ennek oka:.................................................................................................................................................................

Munkaügyi Központ  regisztrált               igen                                           nem


Alkalmi munkából származó jövedelmem a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap alatt összesen: ...............................................,-Ft


Ennek egyhavi átlaga:....................................,.-Ft


……………………………., …………….. év .......................... hó .......... nap


..............................................................

                                                                                                                                           kérelmező

Nyilatkozat munkahellyel nem rendelkező  esetén (kérelmező házastársa/élettársa):

.........................................................................név /szül.:..................év.........................hó..............nap.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy  munkahelyem .........................................................óta nincs.

Ennek oka:.................................................................................................................................................................

Munkaügyi Központ  regisztrált               igen                                           nem

Alkalmi munkából származó jövedelmem a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap alatt összesen: ...............................................,-Ft

Ennek egyhavi átlaga:....................................,.-Ft

……………………….., …………... év ………………… hó ………nap

.............................................................

                                                                                                                      aláírás

                                                                                                                     

Munkahelyi igazolás

Kérelmező

Munkahely neve : .............................................................................................…………………….........................

Munkahely címe : .....................................................................................................................…………………….

Igazolom, hogy  ............…………………………..…………... ....(sz.:........…………………………………........

an:.................................………...........................)  nevű dolgozónk ….............. év ...........….. hó .........  nap óta áll alkalmazásunkban.

( Kérjük feltüntetni GYÁS, GYED, GYES kezdő időpontját :................ év .................. hó  ........ nap.  Megszűnésének várható idejét : ................. év .......................  hó .............  nap.)


A kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelme:.........................……………,- Ft 

A levonásra kerülő   havi gyermektartásdíj : ........................…………..,- Ft

Egyéb rendszeres havi nettó juttatás:……………………………………………,-Ft

Egyéb nem havi rendszeres juttatás a megelőző 12 hónapban: …………………………..,-Ft és annak egyhavi átlaga:……………………………………………….,-Ft.


Kelt : …………. év ..................... hó ........... nap



.................................................................

munkáltató


Munkahelyi igazolás


Kérelmező házastársa/élettársa

Munkahely neve : ............……………………..........................................................................................................

Munkahely címe : .........................…………………….............................................................................................

Igazolom, hogy  .........................……………………................................(sz.:.........................................................

an:...........................................……...............)  nevű dolgozónk ...…............ év ................ hó ...……......  nap óta áll alkalmazásunkban.

( Kérjük feltüntetni GYÁS, GYED, GYES kezdő időpontját :................ év .................. hó  ........ nap.  Megszűnésének várható idejét : ................. év .......................  hó .............  nap.)

A kérelem benyújtását megelőző hónap nettó jövedelme:.........................……………,-Ft.

A levonásra kerülő  havi gyermektartásdíj : ……...……………...................  Ft

Egyéb rendszeres havi nettó juttatás:……………………………………………,-Ft

Egyéb nem havi rendszeres juttatás a megelőző 12 hónapban: …………………………..,-Ft és annak egyhavi átlaga:……………………………………………….,-Ft.

Kelt: …………. év ..................... hó ........... nap

.................................................................

 munkáltató









[1]

Módosította: 3/2015.(II.26.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos: 2015.III.1.

[2]

Kiegészítette: 3/2015.(II.26.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos: 2015. III.1.

[3]

Hatályon kívül helyezte:3/2015.(II.26.) önkormányzati rendelet 7.§-a. Hatályon kívül: 2015. III.1.

[4]

Módosította: 3/2015.(II.26.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos: 2015.III.1.

[5]

Hatályon kívül helyezte:3/2015.(II.26.) önkormányzati rendelet 7.§-a. Hatályon kívül: 2015. III.1.

[6]

Módosította: 3/2015.(II.26.) önkormányzati rendelet 4.§-a. Hatályos: 2015.III.1.

[7]

Módosította: 3/2015.(II.26.) önkormányzati rendelet 5.§-a. Hatályos: 2015. III.1.

[8]

Módosította: 2/2016.(II.23.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos: 2016.II.24.

[9]

Kiegészítette: 18/2014.(X.11.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos: 2014. X.12.

[10]

Módosította: 13/2014.(VI.17.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos: 2014.VII.1.

[11]

Módosította: 18/2014.(X.11.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos: 2014.X.12.

[12]

Módosította: 8/2015.(IV.22.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos: 2015. IV.23.

[13]

Kiegészítette: 3/2015.(II.26.) önkormányzati rendelet 6.§-a. Hatályos: 2015.III.1.