Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2013 (XI.29.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról
Hatályos: 2014. 01. 01- 2014. 01. 01Szociális ellátás
Ságvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2013 (XI.29.) önkormányzati rendelete a szociális ellátásokról
2014-01-01-tól 2014-01-01-ig
Ságvár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdésében és 140/R. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- Fejezet
Általános rendelkezések
1. A rendelet célja, hatálya
1.§ A rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében meghatározza az önkormányzat által biztosított egyes szociális ellátási formákat, azok szervezetét, az ellátásra jogosultság feltételeit, valamint érvényesítésének garanciáit.
2. § A rendelet hatálya Ságvár község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Sztv.) 3. §-ában meghatározott személyekre terjed ki.
3.§ A rendelet által alkalmazott fogalmak értelmezésére az Sztv. 4. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.
- fejezet
A szociális gondoskodás rendszere
- A szociális rászorultságtól függő ellátások formái
4. § Az önkormányzat a szociális gondoskodásra vonatkozó kötelezettségeinek teljesítését
- pénzbeli- és természetbeni ellátások nyújtásával;
- személyes gondoskodást biztosító alapellátások megszervezésével valósítja meg.
5. § (1) Szociális rászorultság esetén a jogosult számára a települési önkormányzat képviselő-testülete a Sztv.-ben, illetve a rendeletében meghatározott feltételek szerint a (2) és (3) bekezdésben megállapított ellátásokat nyújtja.
(2) Az önkormányzat pénzbeli ellátásként önkormányzati segélyt nyújt.
- Az önkormányzat az alábbi természetben nyújtott ellátásokat nyújtja:
a) köztemetés,
b) közgyógyellátás,
c) a rendeletben felsorolt szociális szolgáltatások.
- Hatásköri szabályok
6.§ A képviselő-testület az alább felsorolt hatáskörök gyakorlását a jegyzőre ruházza át:
a) önkormányzati segély megállapítása,
b) méltányossági közgyógyellátásra való jogosultság megállapítása,
c) a rendeletben felsorolt szociális szolgáltatások igénybevételéről való döntés.
7.§ A képviselő-testület az alább felsorolt hatáskörök gyakorlását a polgármesterre ruházza át:
a) köztemetés részletekben történő visszafizetésének engedélyezése,
b) a rendeletben megállapított kivételes méltánylást érdemlő esetben nyújtott önkormányzati segély.
- Az ellátások megállapításának szabályai
8. § (1) Ha a rendelet eltérő szabályt nem állapít meg, az ellátás iránti kérelmet a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatalnál lehet előterjeszteni, kizárólag a Hivatal által e célra rendszeresített formanyomtatványon.
(2) Amennyiben a szociális ellátást kérő az általa kérelmezett ellátás helyett más ellátásra lenne jogosult, erre a tényre a figyelmét fel kell hívni, illetőleg amennyiben a benyújtott iratok alapján annak feltételei fennállnak az ellátást részére hivatalból meg kell állapítani.
9. § (1) A jogosultság megállapításakor
- a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,
- a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani.
- Ha a vállalkozási tevékenység megkezdésétől eltelt időtartam nem éri el a 12 hónapot, akkor az egyhavi átlagos jövedelmet a vállalkozási tevékenység időtartama alapján kell kiszámítani.
- A kérelmező által benyújtott jövedelemnyilatkozathoz minden esetben csatolni kell a jövedelem valódiságát igazoló iratokat. Ezek különösen a következők lehetnek: a munkáltató által kiadott keresetigazolás, rendszeres pénzellátásoknál az azt megalapozó határozat vagy a kifizetésről szóló igazolószelvény, egyéb jövedelmeknél az azokat megalapozó határozat, kifizetési bizonylat, igazolás, szerződés stb. Nyugdíj-, illetve nyugdíjszerű ellátás esetén a minden év elején a Nyugdíjfolyósító szerv által kiadott, nyugdíj összegéről szóló igazolást és a kérelem beadását megelőző hónapban kifizetett nyugdíj összegéről szóló kifizetési bizonylatot kell benyújtani.
- Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, melyek az önkormányzat nyilvántartásaiban fellelhetőek.
- A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet által említett ellátások tekintetében a kérelemhez az ott felsorolt bizonyítékokat kell csatolni. Az egyéb ellátások tekintetében a Korm. rendelet 1. mellékletében szereplő vagyon-nyilatkozatot kell alkalmazni.
(6) Mellőzni kell a jövedelem-nyilatkozatot és a vagyoni helyzetről szóló nyilatkozatot, ha a kérelmező a kérelem benyújtását megelőző 3 hónapon belül már részesült olyan ellátásban, amelyhez a jövedelmi-és vagyoni helyzetét igazolta, és vélelmezhető, hogy helyzetében nem történt a jogosultságát érintő változás. Erről a kérelmező írásban köteles nyilatkozni.
10. § (1) A döntésre jogosult a benyújtott kérelem, annak mellékletei valamint az esetlegesen készítendő környezettanulmány alapján köteles meghozni döntését. Környezettanulmány készítése kötelező, ha az elbírálásra jogosult a beadott dokumentumok alapján indokoltnak látja, illetve ha a kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi. Mellőzni kell a környezettanulmány felvételét, ha a kérelmező a kérelem benyújtását megelőző 6 hónapon belül már valamilyen ellátásban részesült, és vélelmezhető, hogy körülményeiben nem állt elő változás, illetve erről nyilatkozott.
- Amennyiben a környezettanulmány eredményeként vélelmezhető, hogy a kérelmező jövedelmi és vagyoni helyzetére vonatkozóan valótlan adatot közölt, az Sztv. 10. § (6) bekezdés szerint felhívhatja a kérelmezőt az általa lakott lakás, illetve saját és a családja tulajdonában álló vagyon fenntartási költségeit igazoló dokumentumok benyújtására. Abban az esetben ha a fenntartási költségek meghaladják a jövedelemnyilatkozatban szereplő jövedelem 50%-át, a jövedelmet a fenntartási költségek figyelembevételével kell megállapítani.
- Amennyiben a döntésre jogosult a szociális ellátás igénylésére vonatkozó kérelemben foglaltaknak helyt ad, az ügyben egyszerűsített határozat hozható.
- Amennyiben a jövedelemszámításnál irányadó időszakban az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege változik, akkor időarányosan annak az időszaknak az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegével kell számolni, amelynek a nettó jövedelemét a kérelmező igazolja.
- Az ellátás folyósításának és ellenőrzésének szabályai
11.§ (1) A rendszeres ellátások folyósítása havonta utólag, kifizetése minden hónap 5-éig, nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a postai úton, vagy kérelem esetén átutalással történik. A házipénztárból történő kifizetés létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében engedélyezhető.
(2) A pénzügyi ügyintéző a havi kifizetés előtt a szociális ellátások tekintetében a szociális ügyintézővel egyeztetést végez.
12.§ (1) A szociális ellátások megállapításának szabályszerűségét legalább félévente ellenőrizni kell. Az ellenőrzés szúrópróbaszerűen a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítására irányuló eljárások legalább 5%-ára terjed ki, a kérelem felvételétől az eljárás befejezéséig a munkafolyamat minden részletére.
(2) Az ellenőrzésről feljegyzést kell készíteni, amelyben meg kell határozni az esetleges hibák kijavításának határidejét és annak felelősét.
13.§ Amennyiben a pénzbeli és természetbeni ellátás iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, vagy annak gyanúja merül fel, hogy a jogosult az ellátást nem rendeltetésének megfelelően használja fel, az igénylőnél környezettanulmányt kell készíteni, majd ezt követően az ellátást haladéktalanul felül kell vizsgálni.
6. A jogosulatlanul igénybevett ellátás visszatérítése
14. § (1) Az Sztv. 17. §-ában foglaltak szerint jogosulatlanul igénybevett ellátás és annak kamatai megtérítésének elrendelése esetén, a visszafizetés méltányosságból részben vagy egészben akkor engedhető el, ha a visszafizetés olyan helyzetet eredményezne, amely a kérelmező vagy családja megélhetését súlyosan veszélyeztetné, vagy amelyben ismételten szociális gondoskodásra szorulna. A visszafizetésre kötelezett és családja jövedelmi viszonyainak vizsgálatára a Sztv. 17. § (4) bekezdésében foglaltak alkalmazandók.
(2) A kötelezett kérelmére a visszafizetésre részletfizetés is engedélyezhető, a részletfizetés időtartama azonban nem lehet hosszabb, mint az ellátás jogosulatlan igénybevételének időtartama.
- fejezet
Aktív korúak ellátására jogosult személyek kötelezettségei
- Aktív korúak ellátása
15.§ (1) A Sztv. 33.§-34.§-35.§-36.§-aiban meghatározottak alapján megállapított foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak esetében jogosultsági feltételként Ságvár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete kötelezi az ellátás jogosultját a lakókörnyezete rendezettségének biztosítására. Ezen kötelezettség keretében a jogosult köteles az általa és családja által életvitelszerűen lakott lakóingatlan udvarának rendben- és tisztán tartására, a kert területének rendben tartására, gaz- és parlagfű mentesítésére, az ingatlana előtti (melletti) terület, járda és árok tisztán tartására, télen a járda síkosság mentesítésére, az ingatlan állagnak megóvására. A jogosult köteles az ingatlanában az alapvető higiéniai szabályok betartására.
(2) Amennyiben a Munkaügyi Központ a foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosult számára együttműködést ír elő, úgy Ságvár és Környéke Önkormányzati Feladatellátó Társulás Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatával mint az együttműködésre kijelölt szerv, a 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet 17. § (12)-(14) bekezdésében foglaltak szerint jár el. Tájékoztatási kötelezettséget a Családsegítő Szolgálat a Munkaügyi Központ felé teljesít, illetve a Munkaügyi Központ tájékoztatja a Családsegítő Szolgálatot, ha a támogatásra jogosult személy együttműködési kötelezettsége megszűnik vagy törlik az álláskeresők nyilvántartásából.
- A rendszeres szociális segélyben részesülő együttműködési kötelezettsége
16. § (1) A Sztv. 33. § szerinti aktív korúak ellátására jogosult rendszeres szociális segélyben részesülő (továbbiakban: rendszeres szociális segélyben részesülő) személy - kivéve az egészségkárosodott jogosultat – Ságvár és Környéke Önkormányzati Feladatellátó Társulás Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatával (továbbiakban: Családsegítő Szolgálat) köteles együttműködni.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt együttműködés keretein belül a rendszeres szociális segélyben részesülő személy a Sztv. 37/A.§-ban és a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 17. §-ában foglaltakat figyelembe véve
- a határozatban megjelölt Családsegítő Szolgálat szervezeti egységénél nyilvántartásba veteti magát,
- a beilleszkedési programról írásban a Családsegítő Szolgálattal megállapodik,
- a beilleszkedést segítő programban foglaltakat teljesíti.
- A beilleszkedést segítő program tartalmazza, hogy a rendszeres szociális segélyben részesülő személy köteles a Családsegítő Szolgálattal való kapcsolattartásra.
- A beilleszkedést segítő program a rendszeres szociális segélyben részesülő személy szociális helyzetéhez, mentális és egészségi állapotához igazodva tartalmazhatja az egyéni képességeket fejlesztő vagy az életmódot formáló, illetve munkavégzésre irányuló felkészítő
- tanácsadáson és/vagy
- csoportos foglalkozáson való részvételt.
- rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személy az önkormányzat által kijelölt szervvel együttműködésre köteles.
(5)A rendszeres szociális segélyben részesülő személy részéről az együttműködés
megszegésének minősül, ha:
- a Családsegítő Szolgálatnál nyilvántartásba vétel céljából nem jelenik meg,
- a megállapodásban foglalt időpontokban a Családsegítő Szolgálatnál nem jelenik meg és távolmaradását nem igazolja,
- a beilleszkedési programban foglaltakat nem teljesíti,
- képzésen való részvétel elmulasztása, illetve a képzést önhibájából nem fejezi be.
17. § (1) Ha a rendszeres szociális segélyben részesülő nem köti meg a beilleszkedési programról szóló megállapodást, vagy az általa vállalt beilleszkedési programban foglaltaknak nem tesz eleget, akkor a Családsegítő Szolgálat értesíti a Jegyzőt.
(2) Az együttműködésre kijelölt szerv, a Ságvár és Környéke Önkormányzati Feladatellátó Társulás Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatával a 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet 17. § (12)-(14) bekezdésében jár el a rendszeres szociális segélyre jogosult személlyel történő együttműködés során.
A jegyző az együttműködésre kijelölt szervvel kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségét fenti Korm. rendelet 17. § (15) bekezdésében foglaltaknak megfelelően teljesíti.
- fejezet
Pénzbeli ellátások
- Önkormányzati segély
18. § (1) A jegyző önkormányzati segélyben részesítheti azokat a személyeket, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról nem tudnak gondoskodni.
(2) Önkormányzati segélyben – a 20.§-ban szabályozott, halálesethez kapcsolódóan kért önkormányzati segély kivételével – az a rászoruló részesíthető, akinek:
a) a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át,
b) egyedül élő esetében az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át,
és vagyonnal nem rendelkezik.
(3) Az önkormányzati segély egy családon belül évi két alkalommal adható, összege legalább 5.000– Ft, de legfeljebb 20.000,-Ft lehet.
19.§ A polgármester kivételes méltánylást érdemlő esetben évi egy alkalommal önkormányzati segélyt állapíthat meg annak a rászorulónak, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, de nem éri el a 200%-át. Ebben az esetben az önkormányzati segély összege legalább 10.000,-Ft, legfeljebb 30.000,-Ft lehet.
20. § (1) A halálesethez kapcsolódóan kért önkormányzati segélyben az részesíthető, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át.
(2) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított önkormányzati segély összege a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 20%-a. A helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 200.000 Ft.
(3) A kérelemhez, a kérelem benyújtásával egyidejűleg csatolni kell a temetés költségeiről-a kérelmező nevére kiállított számla eredeti példányát, az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatát, ha nem a haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzattól kéri a temetési segélyt, valamint a kérelmező és a vele közös háztartásban élők utolsó havi jövedelemigazolásait.
21.§ Az önkormányzati segély iránti kérelemhez mellékelni kell a kérelemben feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, valamint az alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadás felmerülését igazoló iratokat.
22.§ Az önkormányzati segélyben részesített személyek a segély felhasználásáról utólag elszámolni kötelesek. Amennyiben a segélyben részesített személy az elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget, a további segélyezésből a kötelezettség teljesítéséig ki kell zárni.
- fejezet
Természetben nyújtott ellátások
- Köztemetés
23. § (1) A köztemetést az önkormányzat az Sztv. 48. §-ában meghatározott feltételek szerint nyújtja.
- A köztemetés költségeit hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél kell bejelenteni, vagy hagyaték, illetve hagyatéki eljárás hiányában a temetésre köteles személyt (személyeket) a köztemetés költségeinek megtérítésére kell kötelezni.
- Hagyaték hiányában, illetve ha a hagyaték csak hagyatéki teherből áll és a kérelmező és családja vagyonnal nem rendelkezik a Polgármester a visszafizetést elrendelő határozat jogerőre emelkedését követő 30 napon belül, kérelemre, méltányosságból engedélyezhet: részletfizetést, ha a temetésre köteles
- egyedül élő esetén a havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének háromszorosát nem éri el, vagy
- családjában egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének két és félszeresét nem éri el.
- Közgyógyellátás
24. § (1) A jegyző az Sztv. 50. § (3) bekezdésében foglaltak alapján közgyógyellátásra való jogosultságot állapít meg annak a személynek, aki szociálisan rászorult és a gyógyszerköltsége olyan magas, hogy azt létfenntartása veszélyeztetése nélkül nem képes viselni.
(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában azt kell rászorultnak tekinteni, akinek:
a) a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át,
b) egyedül élő esetében jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori összegének 200%-át, és
akinek a havi rendszeres gyógyító ellátás költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át.
- Szociális szolgáltatások
25. § (1) Az önkormányzat az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja a Ságvár és Környéke Önkormányzati Feladatellátó Társulás útján:
- étkeztetés,
- családsegítés,
- házi segítségnyújtás.
- A személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevétele önkéntes, és az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője kérelmére, indítványára történik.
13. Étkeztetés
26. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.
(2) A szociális étkezés igénybevétele szempontjából szociálisan rászorult az, akinek önellátó képessége olyan mértékben csökkent, hogy önállóan étkezéséről gondoskodni nem tud és:
- a 65. életévét betöltötte, vagy
- korhatárra tekintet nélkül, akinek
ba) egészségi állapota, vagy
bb)a fogyatékossága, vagy
bc) a szenvedélybetegsége, vagy
bd) hajléktalansága, vagy
be) pszichiátriai betegsége indokolja.
(3) Egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki mozgásában korlátozott, krónikus vagy akut megbetegedése, fogyatékossága miatt önmaga ellátásáról – részben vagy teljesen – gondoskodni nem tud.
(4) Fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény alapján fogyatékossági támogatásban részesül.
(5) Pszichiátriai betegsége, illetve szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátásra részben képes.
(6) Hajléktalansága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik, kivéve azt, akinek bejelentett lakóhelye a hajléktalanszállás.
27.§ A szociális rászorultság igazolására a következő iratokat, illetve nyilatkozatokat lehet elfogadni:
a) a (2) bekezdés ba) pontban meghatározott esetekben háziorvosi, szakorvosi igazolást,
b) a (2) bekezdés bb) pontban meghatározott esetben fogyatékossági támogatást, vakok személyi járadékát, illetve magasabb összegű családi pótlékot megállapító, folyósítását igazoló határozatot, szakvéleményt, illetve iratot,
c) a (2) bekezdés be) és bc) pontokban meghatározott esetben pszichiáter vagy neurológus, szakorvosi szakvéleményt,
d) a (2) bekezdés bd) pontban meghatározott esetben a lakcím igazolására személyi igazolványt, illetve lakcímet igazoló hatósági igazolványt, amely szerint az igénylő bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik, illetve akinek bejelentett lakóhelye hajléktalanszállás.
28.§ (1) Az ellátás módja lehet:
a) helyben étkeztetés,
b) meleg étel elvitele saját éthordóban,
c) meleg étel házhoz szállítása saját éthordóban térítés ellenében.
(2) Az ellátásért térítési díjat kell fizetni. A térítési díjat az ellátást igénybe vevő köteles megfizetni. Amennyiben a jogosult megfelelő jövedelemmel nem rendelkezik, a térítési díjat a jogosult tartására, gondozására kötelezett és képes személy köteles megfizetni.
(3) Az étkezési térítési és a házhoz szállítás térítési díját külön rendelet szabályozza.
14.Családsegítés
29. § (1) A családsegítés a szociális vagy mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzet miatt segítségre szoruló személyek, családok számára az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából nyújtott szolgáltatás.
- A családsegítést az önkormányzat a Sztv. 64.§-ban foglaltaknak megfelelően biztosítja intézményfenntartó társulás keretében.
- A szolgáltatás igénybevétele térítésmentes.
15. Házi segítségnyújtás
30.§ Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást. A szolgáltatást az önkormányzat az Sztv. 63. §-ában foglaltaknak megfelelően biztosítja társulás keretében.
- Fejezet
Záró rendelkezések
31.§ (1) Ez a rendelet a 2014. január 1-jén lép hatályba.
(2)A rendelet rendelkezéseit a hatályba lépése után indult ügyekben, illetve a jogerősen el nem bírált, folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
(3) A rendelet hatálybalépésével egy időben hatályát veszti Ságvár Község Önkormányzat Képviselő-testületének a felnőtt korúakra vonatkozó szociális ellátások helyi szabályairól szóló 3/2011 (I.21.) önkormányzati rendelete.
(4)A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Ságvár, 2013. november 28.
Kecskés Gábor s.k. dr. Schmieder Ibolya s.k.
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2013. november 29. napján kihirdetésre került. A kihirdetés időtartama 30 nap.
Ságvár, 2013. november 29.
dr. Schmieder Ibolya s.k.
jegyző