Konyár Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2013. (V.2.) önkormányzati rendelete
a mezei őrszolgálatról
Hatályos: 2017. 06. 08Konyár Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2013. (V.2.) önkormányzati rendelete
a mezei őrszolgálatról
2017-06-08-tól
KONYÁR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
A 17/2017. (V. 29.), 24/2016. (XI. 24.), 8/2015. (V.09.), 32/2013. (XI. 01.), 23/2013. (VIII. 1. ) számú önkormányzati rendeletekkel módosított
19/2013 (V. 2.) számú önkormányzati rendelete
a mezei őrszolgálatról
egységes szerkezetben
A fegyveres biztonsági őrségről, a természetvédelmi és mezei őrszolgálatról szóló 1997. évi CLIX. törvény 19.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2016. (V. 27.) számú Önk. rendelet 2. számú mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügy- és Közrendi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:[1]
A rendelet célja
1.§.
A rendelet célja, hogy Konyár Község közigazgatási területéhez tartozó termőföldek – ide nem értve az erdőt, halastavat, a védett természeti területet és értéket – naponkénti és rendszeres ellenőrzésével és bejárásával megbízott mezőőr szolgálatba állításával a földhasználók által termelt és termesztett mezőgazdasági termékek és termények megóvása biztosított, az elkövetők személye tettenérhető és felderíthető legyen. A rendelet célja továbbá, hogy járuljon hozzá a gazdálkodók vagyonának védelméhez, szabályozza a mezőőri járulék fizetésének mértékét és módját.
A rendelet személyi hatálya
2.§.
A rendelet személyi hatálya kiterjed mindazon természetes személyre, jogi személyre, gazdasági társaságra, aki/amely az ingatlan használója, amennyiben ez ismeretlen, az ingatlan tulajdonosa.[2]
Mezőőri szolgálat működtetése
3.§.
(1)A mezei őrszolgálat ellátásról Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testülete a törvényben előírt vizsgával rendelkező 1 fő mezőőr szolgálatba állításával gondoskodik.
(2)A mezőőr feladatát az önkormányzat utasításai szerint végzi, és az gyakorolja felette a munkáltatói jogosítványokat.
(3)A mezőőrök foglalkoztatása közalkalmazotti jogviszony alapján történik, a munkáltatói jogokat a képviselő-testület, az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.
A mezőőri járulék
4.§.
(1)Az önkormányzat a mezei őrszolgálat fenntartási és működési költségeit a regisztrált földhasználók által fizetett mezőőri járulékból, a központi költségvetés által biztosított hozzájárulásból biztosítja.
(2)[5]
(3)A (2) bekezdés szerinti kötelezettség azt a használót (tulajdonost) terheli, akinek a tárgyév január 1-jén van használatában vagy tulajdonában van a termőföld.
(4)Amennyiben változás történik a tulajdonos vagy a földhasználó személyében, azt be kell jelenteni a Konyári Polgármesteri Hivatalban[6] 30 napon belül.
A mezőőri járulék mértéke, bejelentése, megfizetése
5.§.
(1) A mezőőri járulék mértéke egy naptári évre az érdekelt használatában vagy tulajdonában álló valamennyi földrészlet összevont területe alapján hektáronként[7] 1.000,-Ft/ha.[8]
(2) Önálló ingatlan közös használata esetén a járulékot a használók (tulajdonosok) tényleges használatuk arányában kötelesek megfizetni. Ha a tényleges használati arányok nem állapíthatóak meg, a járulékot a kötelezettek között nyilatkozataik szerint, ennek hiányában a kötelezettek között egyenlő arányban kell felosztani.
(3) A járulék fizetésére kötelezettek a tárgyév január 31. napjáig kötelesek bevallani – a járulékfizetéssel érintett – az általuk használt földterületeket.
(4) A bevallást formanyomtatványon kell benyújtani a Konyári Polgármesteri Hivatalban[9]. A bejelentésre szolgáló formanyomtatványt a rendelet 1-2.számú melléklete tartalmazza.
(5) A járulékot két egyenlő részletben kell megfizetni. Az első részletet tárgyév március 31-ig, a második részletet tárgyév október 31-ig. A járulékot Konyár Község Önkormányzat 11738118-15373010-00790000[10] számú számlájára kell megfizetni. A járulékfizetési kötelezettségének a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül kell eleget tenni.
(6) A mezőőri járulék - meg nem fizetése esetén – adók módjára behajtandó köztartozásnak minősül, az eljárásra az önkormányzat jegyzője rendelkezik hatáskörrel.
(7) A fizetésre kötelezettek és a befizetési kötelezettségek teljesítésének nyilvántartását a Konyári Polgármesteri Hivatalban[11] vezetik. Az évközi módosításokat, a tulajdonviszonyok és a földhasználat változását igazoló okmányok kézhezvételétől számított 15 napon belül rögzíti.
(8) A mezőőri járulék kivetése során – átruházott hatáskörben – első fokon a polgármester jár el. A polgármester határozattal állapítja meg a fizetési kötelezettséget, a bevallott, a befizetett és a polgármester által megállapított járulék különbségét és a befizetésének kötelezettségét.[12]
(9) Ha a kötelezett mezőőri járulék címén a rendeltben előírtnál nagyobb összeget fizetett be, a Konyári Polgármesteri Hivatalt[13] a különbözetről értesíti. A különbözetet vissza kell fizetni, ha az a 100-Ft-ot eléri vagy meghaladja és a kötelezett 30 napon belül kéri és nincs a kötelezettnek korábbi évek ugyanazon jogcímű hátraléka. Egyébként a különbözetet a korábbi évek ugyanazon jogcímű hátraléka erejéig a kötelezett javára jóvá kell írni, vagy hátralék hiányában a következő évi járulékba be kell számítani.
(10) A különbözet összegének nagyságától függetlenül a kötelezettnek visszatérítésre kerül, ha a tárgyévet követő évben nem köteles járulékot fizetni és a mezőőri járulék jogcímen hátraléka nincs.
(11) Mentesül mezőőri járulék fizetési kötelezettsége alól az, akinek tulajdonában vagy
használatában lévő termőföld összevont mennyisége nem éri el az 1 hektárt.[14]
Záró rendelkezések
7.§.
Ez a rendelet 2013. július 01. napján lép hatályba.
Konyár, 2013. április 30.
________________________ | ________________________ | |
Dr. Fülep László polgármester | dr. Majoros Gabriella aljegyző |
Záradék:
A kihirdetés időpontja: 2013. május 2.
dr. Majoros Gabriella
aljegyző
1. sz. melléklet
BEJELENTÉS
Gazdasági társaság földhasználó esetén
Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének a mezei őrszolgálatról szóló …./2013. (….) Kt. rendelete alapján
1. Földhasználó neve, cégneve:…………………………………………………………………
2. Címe:………………………………………………………………………………………….
3. Székhelye, telephelye:………………………………………………………………………...
4. Tevékenysége megkezdésének időpontja:……………………………………………………
5. Képviselője, gazdasági társaság képviselője, ügyvezetője, igazgatója:……………………………………………………………………………………….
6. Valamennyi pénzforgalmi bankszámla száma, számlavezető pénzintézet neve, száma:……………………………………………………………………………………………
7. Cégnyilvántartásba történő bejegyzést elrendelő végzés száma, időpontja:………………………………………………………………………………………..
8. Vállalkozási tevékenységet vagy általános forgalmi adóköteles értékesítést folytató magánszemély lakóhelye, személyazonosító jele:………………………………………………………………………………………………
9. Használt földterület:
Sorszám | Hrsz. | Terület | Művelési ág | |
ha | m2 | |||
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. | ||||
5. | ||||
6. | ||||
7. | ||||
8. | ||||
9. | ||||
10. | ||||
11. | ||||
12. | ||||
13. | ||||
14. |
Konyár, …….. év…………………. hó ……… nap
……………………………………….
Cég képviselőjének aláírása
2. sz. melléklet1
BEJELENTÉS
Magánszemély tulajdonos esetén
Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének a mezei őrszolgálatról szóló 19/2013.
(V. 2.) Kt. rendelete alapján
1. Földtulajdonos neve:……………………………………………………………………………
2. Születési helye és ideje:……………………………………………………………………....
3. Anyja neve:…………………………………………………………………………………...
4. Adóazonosító jele, adószáma:………………………………………………………………...
5. Lakcíme:………………………………………………………………………………………
6. Képviseletre jogosult neve, telefonszáma:……………………………………………………
7. Földhasználó neve, címe:……………………………………………………………………………
8. Földhasználó által használt terület:
Sorszám | Hrsz. | Terület | Művelési ág | |
ha | m2 | |||
1. | ||||
2. | ||||
3. | ||||
4. | ||||
5. | ||||
6. | ||||
7. | ||||
8. | ||||
9. | ||||
10. | ||||
11. | ||||
12. | ||||
13. | ||||
14. |
Konyár, ………. év……………………….hó…………nap
………………………………..
Aláírás
Egységes szerkezetbe foglalva: 2015. május 11.
Dr. Tardi Béla
jegyző
1 Módosította a 23/2013. (VIII. 1.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013. VIII. 2-től.
Módosította a 24/2016. (XI.24.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. január 01.
Módosította a 17/2017. (V. 29.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. május 30.
Módosította a 24/2016. (XI. 24.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. január 01.
Hatályon kívül helyezte a 17/2017. számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. május 30.
Hatályon kívül helyezte a 17/2017. számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. május 30.
Módosította a 24/2016. (XI. 24.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. január 01.
Módosította a 24/2016. (XI. 24.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. január 01.
Módosította a 32/2013. (XI. 01.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013. november 01.
Módosította a 24/2016. (XI. 24.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. január 01.
Módosította a 24/2016. (XI. 24.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. január 01.
Módosította a 24/2016. (XI. 24.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. január 01.
Módosította a 17/2017. számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. május 30.
Módosította a 24/2016. (XI. 24.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. január 01.
Beillesztette a 24/2016. (XI. 24.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. január 01.
Beillesztette a 8/2015. (V.09.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. V. 10.
Hatályon kívül helyezte a 17/2017. számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. május 30.
Hatályon kívül helyezte a 17/2017. számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2017. május 30.