Dömös Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2013 (XI.15..)
Dömös Község Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2013 (11.15) önkormányzati rendelete Dömös Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2013. 11. 15- 2015. 01. 29Dömös Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2013 (XI.15..)
Dömös Község Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2013 (11.15) önkormányzati rendelete Dömös Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról
Dömös Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: Az önkormányzat, a közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése és székhelye
1. Az önkormányzat, a közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése és székhelye
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Dömös Község Önkormányzata.
(2) Az önkormányzat székhelye: 2027 Dömös, Táncsics Mihály utca 2.
(3) A közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése, székhelye: Esztergomi Közös Önkormányzati Hivatal, 2500 Esztergom, Széchenyi tér 1.
(4) Az önkormányzat szervei:
- a) a képviselő-testület,
- b) a polgármester,
- c) az állandó bizottságok,
- d) az Esztergomi Közös Önkormányzati Hivatal,
- e) a jegyző,
- f) a társulás.
(5) Az önkormányzat jelképei a címer, a zászló és a pecsét. Az önkormányzat címerét, zászlaját és azok használatának rendjét az 5/1994. (IX.12.) önkormányzati rendelet szabályozza.
2. A képviselő-testület ülései
2. § (1) A képviselő-testület munkatervében megjelölt időpontban (a továbbiakban: rendes ülés) ülésezik.
(2) Az alakuló ülés, a rendes ülés, a rendkívüli ülés hivatalos helyszíne: Dömös Község Községháza díszterme.
3. A rendes ülés
3. § (1) A képviselő-testület rendes ülését minden hónap utolsó hetének keddjére, 18 órára kell ütemezni.
(2) A képviselő-testület ülésének időpontjáról az ülést megelőző 5 nappal a polgármester tájékoztatja a község lakosságát a községháza épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel és a honlapon történő megjelentetéssel.
(3) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni tanácskozási joggal:
- a) a jegyzőt, aljegyzőt,
- b) az állandó bizottságok nem képviselő tagjait.
4. Rendkívüli ülés
4. § (1) A képviselő-testület a munkatervében szereplő üléseken kívül rendkívüli ülést is tarthat. A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítványt írásban vagy elektronikus formában a polgármesternél terjeszthető elő.
(2) A (2) bekezdésben meghatározott rendkívüli ülést a polgármester az arra vonatkozó előterjesztés átvételét követő 8 napon belüli időpontra köteles összehívni.
(3) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.
(4) A rendkívüli ülés telefonon is összehívható.
5. A képviselő-testület munkaterve
5. § (1) A munkatervet a polgármester a tárgyidőszakot megelőző év december 15-ig terjeszti a képviselő-testület elé. A munkatervet legkésőbb a beterjesztéstől számított 15 napon belül fogadja el a képviselő-testület.
(2) A munkaterv-tervezet összeállításakor kötelező javaslattevők:
- a) az alpolgármester,
- b) a települési képviselők,
- c) a képviselő-testület bizottsága.
(3) A kötelező javaslattevők javaslatukat írásban a tárgyidőszakot megelőző év december 1. napjáig juttatják el a polgármesternek.
6. § (1) A munkatervet a polgármester állítja össze a beérkezett javaslatok alapján. A figyelembe nem vett javaslatok esetén a képviselő-testület ülésén részletes tájékoztatót tart a figyelembe nem vett javaslatok indokairól.
(2) A munkaterv tartalmi elemei a következők:
- a) az ülések tervezett időpontja, napirendje,
- b) a napirend előterjesztőjének vagy felelősének neve,
- c) annak a napirendnek a megjelölése, amelyet valamely bizottság nyújt be,
- d) a napirend előkészítésében részvevő megnevezése, és
- e) a közmeghallgatás időpontja.
6. A meghívó
7. § (1) A meghívó tartalmazza:
- a) az ülés helyét, napját, kezdési időpontját,
- b) a tervezett írásbeli előterjesztés tárgyának és előterjesztőjének megjelölését, és
- c) az ülés típusát.
(2) Rendes ülés meghívóját az ülés előtt 5 nappal, rendkívüli ülés esetén az ülést megelőző nap 12. órájáig kézbesíthető a képviselők és meghívottak részére.
7. A képviselő-testület összehívása
8. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatása esetére a korelnök hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.
8. Az előterjesztések rendje
9. § (1) A képviselő-testület naprendjéhez előterjesztők lehetnek:
- a) a polgármester,
- b) az alpolgármester,
- c) a képviselő vagy
- d) a képviselő-testület bizottsága.
(2) Az előterjesztést a képviselő-testület ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a polgármesternek kell benyújtani.
(3) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:
- a) rendeletalkotással,
- b) költségvetési szerv alapítással, megszüntetéssel, átszervezéssel, és
- c) társulás alakításával, megszüntetésével kapcsolatos ügyekben.
9. Napirend
10. § (1) A képviselő-testület rendes ülésén kötelező napirendi pontok:
- a) beszámoló a lejárt idejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról,
- b) a két ülés között eltelt fontosabb eseményekről.
(2) A képviselő-testület napirendjének előterjesztésére kizárólag írásban kerülhet sor:
- a) a képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható és
- b) az önkormányzati vállalkozásokkal kapcsolatos ügyekben.
(3) Sürgősségi indítvánnyal előterjesztést akkor lehet tenni, ha a Képviselő-testület által megállapított határidő mulasztás, vagy önkormányzati érdeksérelem nélkül a következő ülésre már nem terjeszthető be. A sürgősségi indítványt legkésőbb az ülés napirendjének megszavazásáig lehet előterjeszteni, melyet az előterjesztéskor meg is kell indokolni.
10. Az ülés vezetése
11. § (1) A polgármester, az alpolgármester, és a korelnök (a továbbiakban együtt: ülést vezető) állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:
- a) az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a határozatképességet és azt az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,
- b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
- c) minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát,
- d) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,
- e) az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot, és
- f) a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot.
(2) A polgármester, a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elnapolását, illetve a javasolt sorrend megváltoztatását.
(3) Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban az ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.
12. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.
(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.
(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.
13. § (1) A nyilvános ülésen a hallgatóság a napirendekhez hozzászólhat, amennyiben a képviselő-testület erről határozattal dönt.
(2) A polgármester legfeljebb 5 perc időtartamú hozzászólási jogot biztosíthat.
11. A tanácskozás rendjének fenntartása
14. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása.
(2) A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a feladatai a következők:
- a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és
- b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.
(3) Ha a képviselő-testület ülésén rendzavarás történik, a polgármester rendre utasítja a rendbontót, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi, kivéve a települési képviselőt.
12. A szavazás módja
15. § (1) A polgármester a vita során elhangzott javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában az elhangzás sorrendjében elhangzott módosító és kiegészítő, majd a teljes javaslatot bocsátja szavazásra.
(2) Amennyiben a módosító vagy kiegészítő javaslatot az előterjesztő elfogadja, a módosító vagy kiegészítő javaslatról az eredeti javaslatnak módosítással, kiegészítéssel nem érintett pontjaival együtt kell szavazni.
(3) A szavazás nyíltan vagy titkosan történhet. A nyílt szavazás név szerinti is lehet.
(4) Minősített többség szükséges:
- a) közterület elnevezéséhez,
- b) hitelfelvételhez,
- c) a helyi népszavazás elrendeléséhez,
- d) alapítvány létrehozásához,
- e) az éves munkaterv elfogadásához,
- f) a gazdasági program elfogadásához.
13. Nyílt, név szerinti és a titkos szavazás
16. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármelyik képviselő azt kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételni.
17. § (1) A név szerinti szavazás esetén a jegyző a betűrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak. A polgármester szavazatát mindig utolsóként adja le.
(2) A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja a szavazatokat és a szavazás eredményét a névsorral együtt átadja a polgármesternek, aki kihirdeti a szavazás eredményét.
18. § (1) A titkos szavazás megtartását bármely képviselő kezdeményezheti. A titkos szavazás lebonyolítása előtt a 3 fő települési képviselőből álló szavazatszámláló bizottságot kell alakítani. A bizottság elnökét a képviselő-testület a szavazás előtt minősített többséggel választja meg.
(2) A szavazólap elkészítéséről a bizottság elnöke gondoskodik. A szavazólapot a lepecsételt urnába kell helyezni a titkos szavazáskor.
(3) A szavazás lezárását követően a szavazatszámláló bizottság összeszámolja a leadott szavazatokat és a szavazásról jegyzőkönyvet készít. A jegyzőkönyv tartalmazza:
- a) a szavazás helyét, időpontját,
- b) a szavazás kezdetét és végét,
- c) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét és aláírásukat,
- d) a szavazás során felmerült körülményeket,
- e) a szavazás során tett megállapításokat és a hozott határozatokat és a szavazás eredményét.
(4) A szavazás végeredményét a szavazatszámláló bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.
14. Képviselői kérdés, interpelláció
19. § (1) A kérdés és interpellációk megtárgyalására a nyilvános napirendek végén, nyílt ülés keretében kerül sor.
(2) A képviselő a napirenden nem szereplő önkormányzati ügyben interpellációt intézhet a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, valamint a bizottságok elnökeihez.
(3) A képviselő a napirenden nem szereplő ügyéhez legfeljebb két témában kérdést intézhet a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez és a jegyzőhöz. A kérdésre 15 napon belül is lehet válaszolni.
15. Személyes érintettség elmulasztásának a jogkövetkezményei
20. § A képviselő-testület a személyes érintettség bejelentésének elmulasztása esetén a képviselő megállapított tiszteletdíját 5%-kal, 1 havi időtartamra csökkenti.
16. Jogszabálysértő döntés
21. § (1) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, köteles azt jelezni.
(2) A jegyző észrevételét:
- a) jegyzőkönyvhöz csatolja, vagy
- b) az ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja.
17. Jegyzőkönyv
22. § (1) A képviselő-testület üléséről és a bizottságok üléséről 3 példányban kell jegyzőkönyvet készíteni. Ebből:
- a) az első példányt meg kell küldeni a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatalnak,
- b) a második példányt évente be kell köttetni,
- c) a harmadik példányt a könyvtárban kell elhelyezni.
(2) A jegyzőkönyvnek a Mötv. 52. § (1) bekezdésben foglaltakon túl mellékletként tartalmaznia kell:
- a) a képviselő kérésére az írásban benyújtott hozzászólását,
- b) a jelenléti íveket,
- c) módosító indítványokat.
(3) A jegyzőkönyveket a polgármester által felkért és a képviselő-testület által megerősített hitelesítő szignálja. Hitelesítő csak az ülésen végig jelen lévő képviselő lehet.
(4) A bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet az elnök és az elnök által az ülés végén kijelölt tag írja alá.
18. Rendeletalkotás, határozat hozatal
23. § (1) Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
- a) képviselők,
- b) képviselő-testület bizottsága,
- c) polgármester,
- d) alpolgármester,
- e) jegyző.
(2) A rendelet-tervezetet a polgármesterhez kell benyújtani. A rendelet-tervezetet a testületi ülést megelőző 3 nappal a képviselő-testület tagjainak kézbesíteni kell.
(3) Az önkormányzati rendelet kihirdetése a községháza épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel történik. Az önkormányzati rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.
(4) Az önkormányzati rendelet egy példánya a községi könyvtárban is megtalálható.
24. § (1) A határozat tartalmazza a jogszabályban kötelezően megjelölteken kívül:
- a) a képviselő-testület döntését,
- b) a végrehajtásért felelős megnevezését,
- c) a végrehajtás határidejét,
(2) A határozatról a jegyző határidős nyilvántartást vezet.
19. Önkormányzati képviselő
25. § A képviselő köteles:
- a) előzetesen írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy a bizottság ülésén a megjelenésben akadályoztatva van,
- b) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közélet tevékenységre, a választók bizalmára,
- c) kapcsolatot tartani a település polgáraival, illetve különböző önszerveződő lakossági közösségekkel, helyi civil szervezetekkel.
20. Közmeghallgatás
26. § (1) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület munkatervében rendelkezik. Közmeghallgatás összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 5 nappal:
- a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,
- b) elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.
(2) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, arról jegyzőkönyv készül, amelyre a nyilvános képviselő-testületi ülés szabályai vonatkoznak.
(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester kivizsgálja.
21. Bizottságok
27. § (1) A képviselő-testület döntésének előkészítésére, a döntések végrehajtására, a végrehajtás szervezésére és ellenőrzésére, a testületi előterjesztés elkészítésére, önkormányzati feladatok szakmai véleményezésére, javaslattételre a képiviselő-testület az alábbi bizottságokat hozta létre:
- a) Településfejlesztési Bizottság 5 fő
- b) Pénzügyi, Szociális és Vagyonnyilatkozati Bizottság 3 fő
- c) Kulturális és Oktatási Bizottság 4 fő.
(2) A Pénzügyi, Szociális és Vagyonnyilatkozati Bizottság állásfoglalásával nyújtható be a költségvetési rendelet alkotásával, módosításával, zárszámadási rendelettel kapcsolatos előterjesztések. A Pénzügyi, Szociális és Vagyonnyilatkozati Bizottság foglalkozik a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával, kezelésével és őrzésével.
22. A bizottságok működésének közös szabályai
28. § (1) A bizottságok önálló munkatervet készítenek minden év február 15-ig.
(2) A bizottságok üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt - távollétében - az elnökhelyettes helyettesíti.
(3) A bizottságok munkájába külső szakértőt vonhatnak be.
(4) A bizottságok napirendjéhez előterjesztők lehetnek a bizottságok tagjai.
(5) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a bizottság elnökének kell benyújtani.
29. § A tanácskozás rendjére a 14. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.
23. Polgármester, alpolgármester
30. § (1) A polgármester tisztségét foglalkoztatási jogviszonyban látja el.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el tisztségét. A képviselő-testület egy alpolgármestert választ.
24. A jegyző helyettesítése
31. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a helyettesítési feladatokat a kirendeltség-vezető látja el.
25. Helyi népszavazás, népi kezdeményezés
32. § (1) Helyi népkezdeményezést a választópolgárok 10%-a kezdeményezhet.
(2) Helyi népszavazást a választópolgárok 25%-a kezdeményezhet.
26. Hatáskör átruházás
33. § A képviselő-testület nem ruházza át a hatáskörét.
27. Záró rendelkezések
34. § (1) Ez a rendelet 2013.11.15-én lép hatályba.
(2) Az önkormányzat szakfeladatait az 1. melléklet tartalmazza.
(3) Hatályát veszti:
1. Dömös Község Önkormányzati Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 13/2007. (X.26.) önkormányzati rendelet,
2. Dömös Község Önkormányzati Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 13/2007. (X.26.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 11/2010. (XI.11.) önkormányzati rendelet,
3. Dömös Község Önkormányzati Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 13/2007. (X.26.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 13/2010. (XI.26.) önkormányzati rendelet,
4. Dömös Község Önkormányzati Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 13/2007. (X.26.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 2/2011. (I.28.) önkormányzati rendelet,
5. Dömös Község Önkormányzati Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 13/2007. (X.26.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 10/2011. (IV.29.) önkormányzati rendelet,
6. Dömös Község Önkormányzati Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 13/2007. (X.26.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 14/2013. (IX.18.) önkormányzati rendelet,
jegyző | polgármester |
A rendeletet kihirdetem. Dömös, 2013.11.15
Dr. Sarkantyu Lajos Adrián
aljegyző
1. melléklet
Dömös Község Önkormányzat szakfeladatai:
Szakfeladat kódja | Szakfeladat megnevezése |
|---|---|
559099 | Egyéb m.n.s. szálláshely-szolgáltatás |
680001 | Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése |
680002 | Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése |
692000 | Számviteli, könyvvizsgálói, adószakértői tevékenység |
811000 | Építményüzemeltetés |
841124 | Területi általános végrehajtó igazgatási tevékenység |
841133 | Adó, illetékek kiszabása, beszedése, adóellenőrzés |
841173 | Statisztikai tevékenység |
841383 | Területfejlesztési és területrendezési feladatok igazgatása és szabályozása |
841401 | Önkormányzatok közbeszerzési eljárásainak lebonyolításával összefüggő szolgáltatások |
841902 | Központi költségvetési befizetések |
841906 | Finanszírozási műveletek |
841907 | Önkormányzatok elszámolása a költségvetési szerveikkel |
841908 | Fejezeti és általános tartalékok elszámolása |
842428 | Bűnmegelőzés |
842542 | Minősített időszaki tevékenységek (kivéve ár- és belvízvédelem) |
854314 | Szociális ösztöndíjak |
856091 | Szakképzési és felnőttképzési támogatások |
856099 | Egyéb oktatást kiegészítő tevékenység |
882112 | Időskorúak járadéka |
882119 | Óvodáztatási támogatás |
882201 | Adósságkezelési szolgáltatás |
889942 | Önkormányzatok által nyújtott lakástámogatások |
890111 | Esélyegyenlőség elősegítését célzó általános komplex tevékenységek és programok |
890112 | Az egyenlő bánásmód megvalósulását célzó általános tevékenységek és programok |
890114 | A hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok |
890115 | Speciális tehetséggondozó programok hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok részére |
890121 | Fizikai és információs akadálymentesítést segítő programok, támogatások |
890122 | Fogyatékossággal élők esélyegyenlőségének előmozdításával kapcsolatos egyéb tevékenység |
890123 | Fogyatékossággal élők társadalmi integrációját segítő programok, támogatások |
890124 | Fogyatékossággal élők életminőségének javítását célzó programok és támogatások |
890214 | A fiatalok társadalmi részvételét segítő programok, támogatások |
890215 | A gyermekek és fiatalok környezet- és egészségtudatos gondolkodásának fejlesztését segítő programok |
890216 | Önkormányzatok ifjúsági kezdeményezések és programok, valamint támogatása |
890301 | Civil szervezetek működési támogatása |
890302 | Civil szervezetek program- és egyéb támogatások |
890505 | Helyi közösségi tér biztosítása, működtetése |
890506 | Egyházak közösségi és hitéleti tevékenység támogatása |
890509 | Egyéb m.n.s. közösségi, társadalmi tevékenység támogatása |
910501 | Közművelődési tevékenységek és támogatásuk |
931102 | Sportlétesítmény működtetése |
931301 | Szabadidő sporttevékenység és támogatása |
931903 | Máshová nem sorolható egyéb sporttámogatás |
940000 | Közösségi, társadalmi tevékenységek |
370000 | Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
382101 | Települési hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
421100 | Út, autópálya építése |
421300 | Híd, alagút építése |
500001 | Komp- és révközlekedés |
522110 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
522130 | Parkoló garázs üzemeltetése, fenntartása |
562912 | Óvodai intézményi étkeztetés |
562917 | Munkahelyi étkeztetés |
581400 | Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása |
610001 | Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltv-s rendszerek üzemeltetése |
813000 | Zöldterület-kezelés |
841112 | Önkormányzati jogalkotás |
841114 | Országgyűlési képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
841115 | Önkormányzati képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
841116 | Országos és helyi nemzetiségi önkormányzati választásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
811117 | Európai parlamenti képviselő választáshoz kapcsolódó tevékenységek |
841118 | Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek |
841154 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
841169 | M.n.s. egyéb kiegészítő szolgáltatások |
841191 | Nemzeti ünnepek programjai |
841192 | Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
841235 | Környezetvédelem és természetvédelem helyi igazgatása és szabályozása |
841355 | Közlekedés fejlesztésének támogatása |
841363 | Szektorhoz nem köthető komplex gazdaságfejlesztési projektek támogatása |
841402 | Közvilágítás |
841403 | Város- községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások |
841901 | Önkormányzatok és társulások elszámolásai |
842155 | Önkormányzatok m.n.s. nemzetközi kapcsolatai |
842421 | Közterület rendjének fenntartása |
842531 | A polgári védelem ágazati feladatai |
842532 | A lakosság felkészítése, tájékoztatása, riasztása |
842541 | Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
842543 | Katasztrófavédelmi helyreállítási tevékenység (kivéve ár- és belvíz esetén) |
862000 | Járóbeteg ellátás, fogorvosi ellátás komplex fejlesztésének támogatása |
862101 | Háziorvosi alapellátás |
862031 | Foglalkozás egészségügyi alapellátás |
882114 | Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás |
882116 | Ápolási díj méltányossági alapon |
882118 | Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás |
882121 | Helyi eseti lakásfenntartási támogatás |
882122 | Átmeneti segély |
882123 | Temetési segély |
882124 | Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás |
882129 | Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások |
882203 | Köztemetés |
889201 | Gyermekjóléti szolgáltatás |
889943 | Munkáltatók által nyújtott lakástámogatások |
889921 | Szociális étkeztetés |
889923 | Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás |
889924 | Családsegítés |
889967 | Egyéb speciális ellátások |
890222 | Idősügyek |
890441 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
890442 | Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása |
890443 | Egyéb közfoglalkoztatás |
900400 | Kulturális műsorok, rendezvények, kiállítások szervezése |
910123 | Könyvtári szolgáltatás |
910502 | Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése |
931201 | Versenysport-tevékenység és támogatása |
931203 | Fogyatékossággal élők versenysport tevékenységének támogatása |