Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2013. (XII.17.) önkormányzati rendelete

Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 28/2011. (X.11.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2013. 12. 18- 2013. 12. 17

Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatáról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatáról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1. §


A Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 28/2011. (X.11.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 13. § (7) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


„c) tájékoztatók:

- negyedévente a határozatok végrehajtásáról szóló tájékoztatás

- a polgármester az előző ülés óta eltelt időben az Önkormányzatot érintő jelentősebb eseményekről írásban tájékoztatást ad a Képviselő-testület részére.

- a jegyző évente tájékoztatást ad a Képviselő-testületnek a hatósági munka tapasztalatairól, és a törvényesség helyzetéről.”


2. §


A Rendelet 38. § (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


 „(3) A Képviselő-testület egyes hatásköreit a bizottságokra átruházhatja.”


3. §


A Rendelet 47. § (3) bekezdésének t) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


 „az alapítvány és közalapítvány részére történő forrás átadás kivételével dönt az egyedi kérelmen alapuló, az államháztartáson belülre történő, illetve a polgármesteri feladatok ellátására elkülönített keret terhére történő támogatási szerződések megkötéséről.”


4. §


(1) A Rendelet 5. számú mellékletének I. pontjának „A polgármester:” cím alatti felsorolásának 47. pontja hatályát veszti.

(2) A Rendelet 5. számú mellékletének I. pontjának „A polgármester:” cím alatti felsorolása kiegészül a következő pontokkal az alábbiak szerint:


„58) dönt a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon hasznosításáról legfeljebb 1 éves  időtartam esetén (21/2012. (VI.12.) rendelet 14.§ (6) bekezdés a) pont)

 59) jóváhagyja a 21/2012. (VI.12.) rendelet 5. § (2) bekezdés e)-g) pontjaiban meghatározott  

vagyon továbbhasznosítását legfeljebb 5 éves időtartam esetén (21/2012. (VI.12.) rendelet  14. § (7) bekezdés a) pontja)


 60) dönt a legfeljebb 500 ezer Ft értékű önkormányzati ingó vagyon hasznosításáról annak 

időtartamától függetlenül (21/2012. (VI.12.) rendelet 15. § (5) bekezdés)”


5. §


A Rendelet 5. számú mellékletének II. pontjának „1. Gazdasági Bizottság:” cím alatti felsorolása kiegészül a következő ponttal az alábbiak szerint:


 „36) dönt a korlátozottan forgalomképes önkormányzati vagyon hasznosításáról 1 éves időtartamot meghaladó, legfeljebb 5 éves időtartam esetén (21/2012. (VI.12.) rendelet 14. § (6) bekezdés b) pontja)”


6. §


A Rendelet 5. számú mellékletének II. pontjának „Minden Bizottság” cím alatti 1.) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„1.) az alapítvány és közalapítvány részére történő forrás átadás kivételével dönt a mindenkor hatályos költségvetési rendelet szerint a bizottság döntési hatáskörébe tartozó kiadási előirányzatok, pénzügyi keretek felhasználásáról, átcsoportosításáról, pályázatok kiírásáról és elbírálásáról, és az általa kiírt pályázat, illetve egyedi kérelem alapján megítélt támogatási szerződések megkötéséről.”


7. §


Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.






dr. Bácskai János                                                         dr. Nagy Hajnalka

     polgármester                                                                      jegyző