Kiskunmajsa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II. 28.) önkormányzati rendelete
Kiskunmajsa Város Önkormányzatának 2013. évi költségvetése
Hatályos: 2013. 07. 25- 2013. 09. 16Kiskunmajsa Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013. (II.28.) önkormányzati rendelete
Kiskunmajsa Város Önkormányzatának 2013. évi költségvetése
2013-07-25-tól 2013-09-16-ig
I. A rendelet hatálya
1.§ A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, a Polgármesteri Hivatalra, az Önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervekre.
II. A költségvetés főösszege
2. § (1)[1],[2],[3],[4] Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervek
bevételi és kiadási főösszegét 2.468.269,8 eF-ban
ezen belül a
a működési költségvetési bevételek összegét 1.545.813,9 eFt-ban
a működési költségvetési kiadások összegét 1.639.004,6 eFt-ban
a működési költségvetési hiány összegét 93.190,7 eFt-ban
a működési célú finanszírozási kiadások összegét 568.738,7 eFt-ban
a működési költségvetés összesített hiányát 661.929,4 eFt-ban
(működési költségvetési hiány és működési finanszírozási kiadás együtt)
állapítja meg.
ezen belül továbbá a
a felhalmozási költségvetési bevételek összegét 117.750,0 eFt-ban
a felhalmozási költségvetési kiadások összegét 228.784,5 eFt-ban
a felhalmozási költségvetési hiány összegét 111.034,5 eFt-ban
a felhalmozási célú finanszírozási kiadások összegét 31.742,0 eFt-ban
a felhalmozási költségvetés összesített hiányát 142.776,5 eFt-ban
(felhalmozási költségvetési hiány és felhalmozási célú finanszírozási kiadás együtt)
állapítja meg.
(2)[5],[6],[7] ,[8] A Képviselő-testület a hiány finanszírozásának módját az alábbiak szerint hagyja jóvá:
Működési költségvetés összesített hiánya 661.929,4 eFt
- Belső finanszírozás 371.934,7 eFt
~ pénzmaradvány igénybevétele 371.934,7 eFt
- Külső finanszírozás 289.994,7 eFt
~ működési célú hitel igénybevétele 289.994,7 eFt
Felhalmozási költségvetés összesített hiánya 142.776,5 eFt
- Belső finanszírozás 136.500,3 eFt
~ pénzmaradvány igénybevétele 136.500,3 eFt
- Külső finanszírozás 6.276,2 eFt
~ fejlesztési célú hitel igénybevétele 6.276,2 eFt
[1] Módosította 7/2013. (IV.8.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2013. április 9-től
[2] Módosította 14/2013. (V.14.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2013. május 15-től
[3] Módosította 15/2013. (VI.25.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2013. június 26-tól
[4] Módosította 17/2013. (VII.24.) önkormányzati rendelet 1.§-a hatályos 2013. július 25-től
[5] Módosította 7/2013. (IV.8.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2013. április 9-től
[6] Módosította 14/2013. (V.14.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2013. május 15-től
[7] Módosította 15/2013. (VI.25.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2013. június 26-tól
[8] Módosította 17/2013. (VII.24.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2013. július 25-től
3. § Az önkormányzat összevont/nettósított költségvetési mérlegét az 1. számú melléklet tartalmazza.
4.§ Az önkormányzat részére megállapított bevételeket és kiadásokat előirányzat csoportonként, kiemelt előirányzatonként a 2. számú melléklet tartalmazza.
5. § (1)[1],[2] Az önkormányzat bevételei és kiadásai előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok szerint kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és állami feladatok bontásban a 3. sz. melléklet tartalmazza, melyben a beruházások beruházásonként, felújítások felújításonként szerepelnek.
A tradicionális sportegyesületek, valamint az egyéb sportegyesületek, sportvállalkozások és egyéb civil szervezetek támogatásának, továbbá a Bursa Hungarica ösztöndíj keret felosztásáról az Egészségügyi, Szociális és Sport Bizottság véleményének kikérésével, az egyedi kulturális rendezvények, közművelődési megállapodás alapján adható támogatások, valamint a Terbe Sándor tanulmányi ösztöndíj keret felosztásáról az Oktatási, Közművelődési és Jogi Bizottság véleményének kikérésével a Képviselő-testület dönt.
(2) A 3/a. melléklet tartalmazza az önkormányzat Európai Uniós támogatással megvalósuló programjai, projektjei bevételeit és kiadásait.
(3) A 3/b. mellékletben kerül meghatározásra az önkormányzat tartaléka. A tervezett működési célú általános tartalék összege 1.000,0.eFt, a céltartalékon belül a működési célú 100.215,0 eFt, a felhalmozási célú 140.632,0 eFt.
(4) A 3/c. mellékletben kerülnek bemutatásra a 2013. évi hitelfelvétel előirányzata terhére megvalósítandó fejlesztési célok előirányzatai.
(5) A 3/d. melléklet az adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeket és saját bevételeket mutatja be a futamidő végéig, kezesség érvényesíthetőségéig.
6. § (1) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek bevételei és kiadásai előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok szerint kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és állami feladatok bontásban a Kiskunmajsa Városi Polgármesteri Hivatal részére 4. sz. melléklet, a Városgazdálkodási Intézmény részére az 5. sz. melléklet, a Kiskunmajsa Városi Óvoda, Bölcsőde részére a 6. sz. melléklet, a Konecsni György Kulturális Központ részére a 7. sz. melléklet , a Városi Könyvtár részére a 8. sz. melléklet tartalmazza, melyben a beruházások beruházásonként, felújítások felújításonként szerepelnek.
(2) Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek Európai Uniós támogatással megvalósuló programjai, projektjei bevételeit és kiadásait a Kiskunmajsa Városi Polgármesteri Hivatal részére 4/a. sz. melléklet, a Városgazdálkodási Intézmény részére az 5/a. sz. melléklet, a Kiskunmajsa Városi Óvoda, Bölcsőde részére a 6/a. sz. melléklet, a Konecsni György Kulturális Központ részére a 7/a. sz. melléklet , a Városi Könyvtár részére a 8/a. sz. melléklet tartalmazza.
(3) A z Önkormányzat által irányított költségvetési szervek céltartalékát a Városi Polgármesteri Hivatal részére 4/b. sz. melléklet, a Városgazdálkodási Intézmény részére az 5/b. sz. melléklet, a Kiskunmajsa Városi Óvoda, Bölcsőde részére a 6/b. sz. melléklet, a Konecsni György Kulturális Központ részére a 7/b. sz. melléklet , a Városi Könyvtár részére a 8/b. sz. melléklet tartalmazza.
III. Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat által irányított egyéb költségvetési szervek létszám adatai
7. § A 9. számú mellékletben kerül meghatározásra az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervek engedélyezett létszáma, mely 2013 január 1-jén összesen 129,575 fő, 2013. február 1-jétől 131,7fő, valamint a közfoglalkoztatottak létszáma, mely 3,05 fő. A rendeletben megállapított létszám előirányzatok nem léphetők túl.
IV. Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervek 2013. évi költségvetésének eljárási, végrehajtási szabályai.
1. Előirányzat módosítások, átcsoportosítások, átruházott hatáskörök
- 8. § (1) Az Áht. 34.§ (2) bekezdése alapján a Képviselő-testület az önkormányzati céltartalék felosztásának jogát – az Önkormányzati lakások értékesítése, a Lakásépítési Alap, a Környezetvédelmi Alap, a Felhalmozási és felújítási alap, a Fejlesztési célú hitel felvételéből származó tartalék, az Önkormányzati, intézményi bevétel kiesésekre, működési kiadásokra elkülönített keret, a Városi rendezvényekre elkülönített keretösszeg kivételével– a Polgármesterre ruházza át. A tartalék felhasználásra az előirányzat-átcsoportosítás elrendelését követően kerülhet sor.
A céltartalékon szereplő folyamatban lévő pályázatokra a Képviselő-testület által jóváhagyott előkészítési költségek és önerő felhasználásról a támogatási szerződés aláírásakor a polgármester rendelkezik, elutasítás esetén annak felhasználási joga a Képviselő-testületet illeti meg.
(2) A Képviselő testület az általános tartalék felett két képviselő testületi ülés között szükségessé váló feladatokra rendelkezési jogot biztosít a polgármesternek összesen 1.000.000.- Ft-ig.
(3)[1] A Képviselő-testület két képviselő-testületi ülés között e rendeletben az egyes feladatokra jóváhagyott előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát összesen 1.000.000.-Ft-ig a Polgármesterre átruházza.
(4) Minden más, nem nevesített esetben a tartalék feletti rendelkezési jogot a Képviselő-testület gyakorolja.
(5) A polgármester a forrásfelhasználásra az (1)-(4) bekezdésben felsorolt jogcímek és mértékek erejéig jogosult. Döntéséről a költségvetési rendelet soron következő módosítása alkalmával tájékoztatja a Képviselő-testületet.
9. §. (1) A költségvetési szervek a tervezettet meghaladó (bevételi előirányzaton felüli) többletbevételeiket (közhatalmi bevételek, intézményi működési bevételek és felhalmozási bevételek) az irányító szerv engedélyével, a felhasználásra engedélyezett többletnek megfelelő összegű, az irányító szerv hatáskörében végrehajtott előirányzat módosítás után használhatják fel. Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek a többletbevétel felhasználásra irányuló kérelmüket a polgármesterhez nyújtják be. A Képviselő-testület a többletbevétel felhasználásának engedélyezéséről a költségvetési rendelet módosítása során dönt. A Képviselő-testület által felhasználásra nem engedélyezett többletbevétel összegét az intézmény a döntést követő 5 napon belül köteles befizetni a Városi Önkormányzat fizetési számlájára. A költségvetési szervek által befizetett többletbevétel az általános tartalék összegét növeli.
(2) Fentiek alól kivételt képeznek azon többletbevételek, melyekhez igazolt többletköltség kapcsolódik. Ezen bevételeket a költségvetési szervek saját hatáskörben felhasználhatják, melyről utólagos bejelentési kötelezettséggel tartoznak az irányító szerv felé.
10. § A költségvetési szervek 2013. évi költségvetési előirányzatai az ezen rendeletben meghatározottakhoz képest változhatnak a Képviselő-testület évközi döntései eredményeképpen:
- - a jóváhagyott pénzmaradvány erejéig,
- - központi döntés alapján kapott pótelőirányzattal,
- - az intézményi célfeladatok terhére biztosított pótelőirányzatok összegével,
- - feladat csökkenéssel összefüggésben,
- - a többletbevételek azon részével, melyek felhasználása e rendelet 9. §-a szerint engedélyezésre kerül.
11. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervek saját hatáskörben a bevételi és kiadási előirányzataik főösszegét, a kiemelt előirányzatokat és a megfelelő részelőirányzatokat felemelhetik a működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevételekből, a működési és felhalmozási célú átvett pénzeszközökből, az előző évi működési és felhalmozási célú maradvány átvételéből.
(2) A költségvetési szerveket a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat átcsoportosítással összefüggésben bejelentési kötelezettség terheli az irányító szerv felé a tárgyhónapot követő hó 5. napjáig a pénzügyileg ellenjegyzett előirányzat-módosítások dokumentumainak csatolásával. A Képviselő-testület ez alapján módosítja a költségvetési rendeletet.
(3) A kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás a tárgyéven és az azt követő években többlettámogatási igénnyel nem járhat.
A saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások működési költségtöbbletet, többlettámogatást sem a tárgyévben, sem az azt követő években nem eredményezhetnek.
12. § A költségvetési szervek a Képviselő-testület által jóváhagyott illetve a vonatkozó jogszabályok alapján saját hatáskörben módosított költségvetés főösszegét és a kiemelt előirányzatokat köteles betartani..
13. § A Képviselő-testület a 2013. évi költségvetésről szóló ezen rendeletét a központi -és pótelőirányzatok, az átruházott hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások, valamint az intézményi saját hatáskörű előirányzat módosítások miatt legalább negyedévenként, de legkésőbb 2014. február 28-ig - december 31-i hatállyal – módosítja.
Egyébként a Képviselő-testület minden költségvetést érintő döntésekor a rendeletet módosítani kell.
2. Likviditáskezelés, intézményfinanszírozás
14. §. (1) Kiskunmajsa Város Önkormányzata és költségvetési szervei kötelesek a bevételek beérkezésének és a kiadások teljesítésének ütemezéséről likviditási tervet készíteni, melyet havonta kötelesek felülvizsgálni és aktualizálni.
(2) A költségvetési szervek az időarányosnál nagyobb finanszírozást nem kérhetnek. Amennyiben a saját bevételeik nem a megfelelő ütemben érkeznek a kiadásaikat is át kell ütemezniük.
(3) A (2) bekezdésben foglaltaktól eltérően az alábbi esetekben igényelhetnek a havi ütemezésnél nagyobb finanszírozást
-
- A naptári féléven belül az intézmény az időarányos finanszírozástól eltérően maximum 10%-os többletfinanszírozást vehet igénybe, melyet azonban a félév végéig korrigálnia kell.
-
- Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló, utófinanszírozású projektek esetében a projekt összköltségvetésének 25%-a mértékéig többletfinanszírozás igényelhető. Az intézmény a többletfinanszírozásként igényelt összeget legkésőbb a projekt záró elszámolásához tartozó támogatási összeg megérkezéséig veheti igénybe.
A költségvetési szervek kötelesek a lehetőségek figyelembe vételével időközi kifizetési kérelmet (kérelmeket) benyújtani az átmeneti önkormányzati finanszírozási igény minimalizálása érdekében.
15. § Az önállóan gazdálkodó költségvetési intézmények finanszírozását a Polgármesteri Hivatal a 32/2002. (XII. 31.) önkormányzati rendelet szerint végzi –kiskincstári finanszírozás keretében-.
3. Pénzmaradvány jóváhagyás
16. §. Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a költségvetési szervek kötelezettségvállalással terhelt pénzmaradványa feletti részt elvonja.
17. § A Képviselő-testület felhatalmazza a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottságot az intézmények 2012. évi pénzmaradványának felülvizsgálatára, melynek alapja a költségvetési szervek vezetőinek elszámolása.
A pénzmaradvány jóváhagyásáról a bizottság javaslata alapján a Képviselő-testület dönt.
4. Finanszírozási bevételek és kiadások és az ezekkel kapcsolatos hatáskörök
18. § Áthúzódó hitelfelvételként kell tervezni a 2009-2010-2011-2012. években – 141/2009. (V.25.) Képviselő-testületi határozattal elfogadott 300.000,0 eFt-os MFB refinanszírozott hitel - fel nem vett MFB refinanszírozott hitelkeret- maradványát 70.294,0 eFt-tal, melynek rendelkezésre tartási ideje 2013. június 4-én lejár. A tervezett hitelfelvétel kötelezettségvállalással nem terhelt része az önkormányzat céltartalékán szerepel. A rendelet 3/c számú mellékletében bemutatásra kerültek a 2013. évi újonnan felvenni tervezett hitelfelvétel előirányzata terhére megvalósítandó fejlesztési célok előirányzatai Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. Törvény 3. § (1) bekezdése alapján 16.371,0.eFt összeggel, melynek felvételét az Önkormányzat elhatározza, igénybevételére a Kormányhivatali engedélyeztetési eljárást követően a Kormányengedély alapján kerülhet sor.
Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt, hogy a folyamatos likviditás biztosítása céljából éven belül igénybe vehető folyószámlahitel szerződést meghosszabbítja, melynek keretösszegét a továbbiakban is 320.000,0 eFt-ban állapítja meg. A finanszírozási célú bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a polgármester gyakorolja.
19. §. (1) A költségvetés egyensúlya érdekében újonnan tervezett fejlesztési célú hitelfelvételről Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete dönt. A 2011. évi CXCIV. Törvény 45. § (1) bekezdése alapján a Kormány dönt az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyeletének engedélyezéséről. Az engedélyezési eljárást követően, a Kormányengedély alapján a Képviselő-testület a Polgármestert felhatalmazza a hitelszerződés megkötésére.
(2) A jelenleg érvényben lévő MFB refinanszírozott hitelkeret szerződés esetében a 8. hitelcélon belül a feladatok közötti átcsoportosítás miatt szükségessé váló szerződésmódosítások aláírására felhatalmazza a polgármestert a költségvetési rendelet módosítás Képviselő-testület utáni jóváhagyását követően.
5. Személyi juttatások előirányzatával kapcsolatos rendelkezések
20. § A költségvetési szerveknél személyi ösztönzés célját szolgáló jutalom jogcímen legfeljebb az eredeti rendszeres személyi juttatások 10%-a tervezhető. Az év közben kifizetett jutalom fedezete lehet az előző évi jóváhagyott bérmaradvány, a módosított előirányzatként tervezett összeg, az évközi bérmegtakarítás összege, évközi pótelőirányzat biztosítása a Képviselő-testület jóváhagyását követően, illetve bizonyos esetekben az irányító szerv jóváhagyásával a többletbevételek.
21. § (1) A személyi juttatások előirányzatát a költségvetési szerv saját hatáskörben megemelheti
- a költségvetési szerv kötelezettségvállalással terhelt maradványának személyi juttatásokból származó részével,
- - az átvett maradvány személyi juttatások növelésére felhasználható részével,
- - a költségvetési szervnél eredeti előirányzatként nem megtervezett, év közben rendelkezésre bocsátott, felhasználási célja szerint személyi jellegű kifizetést tartalmazó egyéb forrásból,
- - a többletbevételek azon részével, melyek felhasználása e rendelet 9. §-a szerint engedélyezésre kerül ezen célra,
(2) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételre szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatás terhére növelhető,
(3) Fenti források illetmény – vagy munkabéremelésre, a meglévő létszám határozatlan időre szóló foglalkoztatással történő növelésére abban az esetben használhatók fel, ha a forrás tartós és a következő évben a költségvetési szerv eredeti előirányzatként azt a felügyeleti szerv engedélyével megtervezheti.
22. § (1)Helyettesítések, túlórák tervezésére jogszabályhely feltüntetése mellett, csak nagyon indokolt esetben kerülhet sor. Jobb munkaszervezéssel a törvényes keretek között a feladatellátás az intézményvezető felelőssége és feladata.
Üres illetve megüresedő álláshelyek (nyugdíjba vonulás) betöltésére feladatcsökkenés esetén csak az önkormányzat adhat engedélyt. (Nem értendők ide a GYED, GYES, illetve táppénzes állomány, esetleg egyéb fizetés nélküli szabadság idejére átmenetileg üres álláshelyek, természetesen azok betöltéséről az intézményvezető szabadon rendelkezik a továbbiakban is.)
(2) A Képviselő-testület döntésével megvalósuló feladatváltozás miatt megüresedett álláshelyeket nem töltheti be a kötelezettségvállalási jogkörrel rendelkező intézmény vezetője, az ehhez kapcsolódóan jelentkező megtakarításokat még átmenetileg sem használhatja fel.
23.§ A tartósan távol lévők helyettesítésére olyan dolgozó vehető fel, akinek bérét az intézmény saját költségvetése terhére biztosítja.
6. Készpénzkifizetés szabályai
24. § Az önkormányzati intézmények készpénzben teljesíthető esetei az Áht. 109. § (6) bekezdése felhatalmazása alapján az alábbiakban kerülnek meghatározásra:
(1) a készlet- és kisértékű tárgyi eszköz beszerzésekre, a kiküldetési, reprezentációs kiadásokra, továbbá egyes kisösszegű –melynek felső határa 100.000.-Ft- szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítésre a költségvetési szerv a pénzkezelési szabályzatában meghatározott házipénztári keret nagyságára is figyelemmel.
(2) a társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizetendő összegére.
(3) A közmunkaprogram keretében foglalkoztatottak juttatásainak kifizetésére
7. Vegyes rendelkezések
25. §. Amennyiben a feladatmutatók csökkenése miatt az önkormányzatnak év közben visszafizetési kötelezettsége keletkezik, annak összegét egyedi felülvizsgálat alapján a költségvetési szervek támogatási előirányzatából az önkormányzat részben vagy egészben visszavonhatja. Amennyiben a költségvetési évet követő normatíva elszámolás során az önkormányzatnak azért keletkezik visszafizetési vagy kamatfizetési kötelezettsége, mert a szerv nem, vagy nem valós adatok alapján tett eleget jelentési kötelezettségének, úgy a visszafizetendő összeg a pénzmaradványból visszavonásra kerül. Ha a pénzmaradvány arra nem nyújt fedezetet annak okát a belső ellenőrzés felülvizsgálja és a jegyző kezdeményezi az adott intézmény vezetőjével szembeni felelősségre vonást a Képviselő-testülettel.
26. § A költségvetési szerv kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthat be szakmai pályázatot, abban az esetben ha a pályázott feladat ellátása – az adott évben, illetve az azt követő években – költségvetési többlettámogatást igényel. Abban az esetben, ha a benyújtandó pályázat – az adott évben, illetve az azt követő években – költségvetési többlettámogatást nem okoz, akkor a költségvetési szerv vezetője a pályázatról, annak benyújtásával egyidejűleg tájékoztatja a polgármestert.
27. § A költségvetési szerveknek felajánlott vagyon elfogadására vonatkozóan az önkormányzat mindenkori hatályos vagyonrendeletében foglaltak az irányadók.
28. § A költségvetési szervek a vállalkozási tevékenységi körben, illetve az alaptevékenység ellátásához rendelkezésre álló kapacitás kihasználás körébe tartozó tevékenységekhez költségkalkulációt kötelesek készíteni. Veszteséges tevékenység nem folytatható. Költségvetési támogatásból nem finanszírozható a szakmai alaptevékenységen felül – a rendelkezésre álló kapacitás igénybevételével – végzett tevékenység.
29. § Az önkormányzat költségvetéséből támogatott szervezetek, kötelesek a részükre céljelleggel juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról elszámolni.
30. § Az önkormányzat költségvetési rendeletében jóváhagyott beruházások, felújítások lebonyolítása a közbeszerzési törvény, valamint a beruházási szabályzat előírásai szerint történhet, az abban meghatározott értékhatárt elérő beruházások, felújítások esetén.
31. §. A Képviselő-testület a Városgazdálkodási Intézményét az Alapító okiratában foglaltak szerint felhatalmazza a kezelésében lévő lakások hasznosításából származó bevételek erejéig elkülönített alap képzésére, melynek felhasználásáról az intézményvezető dönt. Az egyéb bérlemények hasznosításából származó bevételt köteles tartalékba helyezni, melynek felhasználásról a Képviselő-testület dönt.
32. § Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia. Ezen jogkörében eljárva a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat teljesíthet.
33.§ Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az intézményekhez történő önkormányzati biztos kirendelését az államháztartásról szóló törvény 71. § (4) bekezdésben foglaltaknál rövidebb időtartam, kisebb mérték, alacsonyabb összeg esetén nem teszi kötelezővé. Az önkormányzati biztos kirendelését a Polgármester kezdeményezi, a törvény szerinti mérték túllépésének jelzése az intézményvezető feladata, aki ezen kötelezettségének haladéktalanul köteles eleget tenni.
34. § Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatal felelős az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. Törvény 33 § (3) bekezdésében foglalt közzétételi kötelezettségek betartásáért.
6. Záró rendelkezések
35. § Ezen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2013. év január 1. napjától kell alkalmazni.
Kiskunmajsa, 2013. február 28.
Faludi Tamás Váradiné Dr. Tóth Zsuzsanna
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve.
Kiskunmajsa, 2013. február 28.
Váradiné Dr. Tóth Zsuzsanna
jegyző