Budapest Főváros XV. kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzat Képviselő-testületének 30/2013. (VII.22.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat által alapított elismerések adományozásáról szóló 24/2012. (VI. 6.) önkormányzati rendelet és a Polgármesteri Hivatal dolgozóit megillető szociális és egyéb juttatásokról, támogatásokról szóló 15/2012. (IV. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2013. 08. 01- 2013. 08. 01

Szerkesztés...

Budapest Főváros XV. kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország címerének és zászlajának használatáról, az állami kitüntetéseiről szóló 2011. évi CCII. törvény 24. § (9) bekezdésében és a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 237. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat által alapított elismerések adományozásáról szóló 24/2012. (VI. 6.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Kitüntetési Rendelet) és

a Polgármesteri Hivatal dolgozóit megillető szociális és egyéb juttatásokról, támogatásokról szóló 15/2012. (IV. 27.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Juttatási Rendelet) módosítására a következőket rendeli el:




1. §


A Kitüntetési Rendelet 1. § (1) bekezdése a következő d) és e) ponttal egészül ki:


„d) Budapest XV. kerületi 1956. október 23. Díj,

e) Budapest XV. kerületi Közszolgálatért Oklevél.”

2. §


A Kitüntetési Rendelet a következő 13/D.-13/H. §-sal egészül ki:



„Budapest XV. kerületi

 1956. október 23. Díj


13/D. §


  1. (1) Budapest XV. kerületi 1956. Október 23. Díj (továbbiakban: 1956-os Díj) azon XV. kerülethez köthető személynek adományozható,
  1. a) aki az 1956-os forradalom és szabadságharc eszmeiségének ébrentartásában, erősítésében, helyi történetek kutatásában, publikálásában közreműködik, vagy
  2. b) aki a kerületi ifjúság körében az 1956-os forradalom és szabadságharc eszmeiségének ébrentartásában és erősítésében tevékenyen és hitelesen részt vállal.


  1. (2) Az 1956-os Díj posztumusz is adományozható.


  1. (3) Az 1956-os Díj – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – évente 1 fő részére adományozható.


  1. (4) Az 1956-os Díj abban az esetben adományozható 2 fő részére ha az egyik 1956-os Díj posztumusz kerül adományozásra.


  1. (5) Az 1956-os Díj mellé juttatásként díszoklevél és műalkotás jár.

  2. (6) A díszoklevél
  1. a) Rákospalota, Pestújhely, Újpalota címerét,
  2. b) az elismerésben részesített személy nevét,
  3. c) az 1956-os Díj adományozásának tényét, az adományozásról hozott döntés határozatszámát, az adományozás évét, az d) adományozás rövid indokát, valamint
  4. e) a polgármester aláírását és az Önkormányzat pecsétjét

tartalmazza.


(7) A műalkotás a XV. kerületi 1956-os Emlékmű 1:25 léptékű kicsinyített mása.


(8) Az 1956-os Díj posztumusz adományozása esetén az (5) bekezdésben foglalt juttatásokat az 1956-os Díjat elnyerő özvegye, hiányában az örökösei veszik át.


(9) Az 1956-os Díj minden évben az október 23-a tiszteletére tartott ünnepségen vagy az októberi rendes képviselő-testületi ülésen, ünnepélyes keretek között kerül átadásra.


13/E. §


(1) Az 1956-os Díj adományozására ajánlást tehet:

a) a kerület országgyűlési képviselője,

b) helyi önkormányzati képviselő,

c) a képviselő-testület bizottsága,

d) a helyi nemzetiségi önkormányzat,

e) a kerület lakosa,

f) a kerületben működő társadalmi szervezet, egyesület,

g) politikai párt kerületi szervezete.


(2) Az ajánlásban meg kell jelölni:

a) az elismerésre javasolt személy nevét, lakcímét, elérhetőségét,

b) a javaslat indokait, az elismerés alapjául szolgáló érdemeket,

c) az elismerésre javasolt személy életútjának bemutatását.

d) a javaslatot tevő személy vagy szervezet megnevezését, címét, elérhetőségét, a javaslatot tevő sajátkezű aláírását.


(3) Az ajánlásokat minden év augusztus 15-ig lehet a polgármesternek megküldeni.



 Budapest XV. kerületi

Közszolgálatért Oklevél


13/F. §


  1. (1) Budapest XV. kerületi Közszolgálatért Oklevél (továbbiakban: Közszolgálatért Oklevél) a kerület Képviselő-testülete munkájának előkészítésében, végrehajtásában és mindezek feltételei biztosításában közreműködő, Budapest Főváros XV. kerület Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal) alkalmazásában álló személynek adományozható, aki a Hivatalnál és jogelődjénél megszakítás nélkül eltöltött
  1. a) 20 év
  2. b) 45 év

folyamatos jogviszonnyal rendelkezik.


  1. (2) A Közszolgálatért Oklevél mellé juttatásként
  1. a) 20 év után az alkalmazott havi bruttó illetményének, munkabérének   100 %-a
  2. b) 45 év után az alkalmazott havi bruttó illetményének, munkabérének   600 %-a

jár.


  1. (3) A Közszolgálatért Oklevél
  1. a) Rákospalota, Pestújhely, Újpalota címerét,
  2. b) az elismerésben részesített személy nevét,
  3. c) a Közszolgálatért Oklevél adományozásának tényét, az adományozásról hozott döntés határozatszámát, az adományozás évét, az adományozás rövid indokát, valamint
  4. d) a polgármester aláírását és az Önkormányzat pecsétjét

 tartalmazza.



13/G.§


  1. (1) Közszolgálatért Oklevelet nem kaphat az, aki jogerős fegyelmi büntetés, vagy büntető bíróság által kiszabott elmarasztaló ítélet hatálya alatt áll.
  2.  (2) A juttatás az alkalmazott részére akkor adományozható, ha jogviszonya a 13/F. § (1) bekezdésében meghatározott időtartamot az adományozás évének december 31. napjáig eléri.
  3.  (3) A nyugállományba vonuló alkalmazottnak 20 éves elismerő Közszolgálatért Oklevél akkor is adományozható, ha szolgálati jogviszonyából két év, vagy ennél kevesebb idő, 45 éves elismerő Közszolgálati Oklevél esetén 3 év, vagy ennél kevesebb idő van hátra.
  4.  (4) A Közszolgálatért Oklevél posztumusz nem adományozható.


13/H. §


  1. (1) A Közszolgálatért Oklevél adományozására a jegyző tesz javaslatot, legkésőbb minden év január 31-ig.
  2. (2) A Közszolgálatért Oklevél ünnepélyes átadására minden évben a Közszolgálati Tisztviselők Napja rendezvényén kerül sor.
  3. (3) A Közszolgálatért Oklevél odaítéléséről a polgármester dönt.
  4. (4) A Közszolgálatért Oklevél esetében a rendelet 14. § (1), (2), (7), (8) és (10) bekezdésében foglaltak nem alkalmazandók. A 14. § (9) bekezdése szerinti rendelkezés azzal a kitétellel alkalmazandó, hogy a Közszolgálatért Oklevéllel elismert rövid életútját nem kell közzétenni, a 14 § (10) bekezdés szerinti nyilvántartást a jegyző vezeti.”



3. §


Hatályát veszti a Juttatási Rendelet 11. §-a.


4. §


Ez a rendelet 2013. augusztus 1. napján lép hatályba.




Juhászné dr. Baráth Márta s.k.

jegyző

László Tamás s.k.

polgármester