Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületének 35/2013(XII.19.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/1999.(VII.10.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2014. 01. 01- 2014. 12. 30Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületének 35/2013(XII.19.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/1999.(VII.10.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2014. 01. 01- 2014. 12. 30
Szerkesztés...
Tata Város Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/1999.(VII.10.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"2. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tata Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).
(2) A hivatal hivatalos megnevezése: Tatai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: közös hivatal).
(3) Az Önkormányzat és a közös hivatal székhelye: 2890 Tata, Kossuth tér 1."
2. § A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"3. § Tata Város Önkormányzata a nemzetközi együttműködés területén az alábbi önkormányzatokkal tart fenn hivatalos testvérvárosi, testvértelepülési kapcsolatokat:
- Alkmaar város (Hollandia – 1985.),
- Gerlingen város (Németország- 1987.),
- Dammarie-lčs-Lys város (Franciaország- 1993.),
- Arenzano város (Olaszország – 1994.),
- Szőgyén község (Szlovákia – 1997.),
- Montebelluna (Olaszország – 2000.),
- Szováta (Románia – 2002.),
- Pinczów (Lengyelország – 2004.),
- Magyarkanizsa (Szerbia – 2012.)."
3. § A Rendelet 4. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(8) A városi címer és zászló hiteles formáját, a pecsét hiteles lenyomatát, továbbá a jelképek használatának rendjét az 1. melléklet tartalmazza. A jelképek használatát a polgármester engedélyezi."
4. § (1) A Rendelet 5. § (1)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Az önkormányzat kötelező feladatait Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdése és egyéb törvények alapján látja el.
(2) A képviselő-testület önként vállalt feladatként gondoskodik:
a) általa alapított intézmények, társulás útján vagy közalapítványi formában:
aa) helyi televízió működtetéséről,
ab) egyes közművelődési és sportfeladatokról,
ac) szociális szakellátásról,
ad) a közös hivatal, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv belső szervezeti egységeként létrehozott Közterület-felügyeleti csoport útján a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény 1. (4) bekezdése szerinti feladatok ellátásáról.
b) általa alapított gazdasági társaság keretében:
ba) egyes városüzemeltetési, városfejlesztési feladatokról,
bb) egyes közművelődési feladatokról,
bc) fürdő- és strandszolgáltatásról."
(3) A Mötv. 42. §-án bekezdésén túlmenően a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik:
a) intézmény és (önkormányzati) vállalkozás céljára gazdasági társaság, vagy szövetkezet alapítása, megszűntetése, gazdasági társaságba való belépés, kilépés, átalakítás, összevonás, valamint a kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társaság pénzügyi beszámolójának, üzleti tervének elfogadása.
b) felterjesztési jog gyakorlása."
(2) A Rendelet 5. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A képviselő-testület polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörét az 5/A. melléklet tartalmazza.”
5. § (1) A Rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"6. § (1) A képviselő-testület önkormányzati feladatait szervei (polgármester, bizottságok, közös hivatal, jegyző) tevékeny közreműködésével látja el."
(2) A Rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő-testület hatáskörébe tartozó közigazgatási hatósági ügyeknél elektronikus kapcsolattartást nem alkalmaz.”
6. § A Rendelet 9. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A képviselő-testület féléves munkaterv alapján végzi munkáját.
(2) A munkatervhez javaslatot kell kérni:
a) a képviselőktől,
b) az önkormányzati intézmények vezetőitől,
c) az önkormányzati gazdasági társaságok vezetőitől,
d) a Tatai Civil Társulás képviselőjétől és
e) a jegyzőtől.”
7. § (1) A Rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A meghívót és az írásbeli előterjesztéseket a képviselők részére legalább az ülés időpontját megelőző öt nappal korábban elektronikus formában kell postázni. Ettől eltérni a polgármester előzetes engedélyével lehet.”
(2) A Rendelet 10. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép::
„(8) A képviselő-testület rendkívüli ülése formális meghívó és írásbeli előterjesztés nélkül, telefonon is összehívható.”
8. § A Rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) A képviselő-testület üléseire meg kell hívni:
- a helyben működő pártok helyi vezetőit,
- a városi bíróság elnökét,
- a városi ügyészség vezetőjét,
- a közös hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,
- a bizottságok nem képviselő-testületi tagjait,
- a helyben működő egyházak képviselőit,
- a kormányhivatal vezetőjét,
- a járási hivatal vezetőjét,
- a tankerület vezetőjét,
- a gazdasági kamarák képviselőit,
- Gazdasági Érdekképviseleti Szervezetek Komárom-Esztergom Megyei Szövetsége képviselőjét,
- a közműsorszolgáltatók, illetve a sajtó tatai és megyei képviselőit,
- a városi rendőrkapitányság vezetőjét,
- akiket a polgármester a napirendre tekintettel indokoltnak tart."
9. § (1) A Rendelet 17. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. Amennyiben az előterjesztést előzetesen a téma szerint illetékes bizottságnak véleményezni kell, úgy a bizottsági véleményt a bizottság elnöke a testület ülésén a napirend tárgyalása során ismerteti. A határozati javaslatot csak írásban lehet benyújtani.”
- A Rendelet 17. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(4) Az előterjesztésekre vonatkozó formai és tartalmi követelményeket a 7. melléklet tartalmazza, amelyek betartásáért az előterjesztő felelős.”
10. § A Rendelet 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"18. § (1) A polgármester, az alpolgármester, és a korelnök (a továbbiakban együtt: ülésvezető) állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:
1. megnyitja, berekeszti az ülést,
2. az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a határozatképességet és azt az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,
3. javaslatot tesz az ülés napirendjére, tájékoztatást ad a sürgősségi indítványokról,
4. minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, vezeti, illetőleg lezárja a vitát,
5. hozzászóláskor megadja, megtagadja, illetve megvonja a szót a jelenlévők bármelyike tekintetében,
6. döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,
7. az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot, és
8. a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot.
(2) Az ülésvezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a feladatai a következők:
1. a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére,
2. figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, aminek következményeként az illető személy ugyanazon ügyben ismételten nem szólalhat fel,
3. biztosítja az ülés zavartalan rendjét, rendre utasíthatja vagy - ismételt figyelmeztetés után - kiutasíthatja azt a meghívott személyt, érdeklődő polgárt, aki az ülésen méltatlan magatartást tanúsít.
4. tárgyalási szünetet rendelhet el a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor, az ülést meghatározott időre félbeszakítja, vagy berekeszti.
11. § A Rendelet 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) A megválasztott képviselők több mint felének igen szavazata szükséges (minősített többség) a Mötv. 50.§-án túlmenően:
a) sürgősségi indítvány napirendre történő felvételéhez;
b) testületi hatáskör átruházásához;
c) fegyelmi ügyekben;
d) közterület átnevezéséhez."
12. § A Rendelet 23. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a jelenléti ív alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) az íven rögzíti. A szavazás végén a képviselő a leadott szavazatát aláírásával hitelesíti."
13. § A Rendelet 24. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6) A kérdezés minden olyan a képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyre - szervezeti egységre, a működésre, feladatok előkészítésre és végrehajtására - vonatkozó tudakozódás, amely tartalma szerint nem sorolható az interpelláció fogalomkörébe és nem kapcsolódik közvetlenül az adott ülésnap napirendjének témaköreihez."
14. § A Rendelet 26. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) A képviselő-testület a határozatának kihirdetése a városi honlapon való megjelenítéssel történik. A képviselő-testület az egyedi ügyben hozott határozatát postai úton is megküldi a határozat témája szerint érintett személynek."
15. § A Rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"29. § (1) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv mellékletei:
1. a meghívó,
2. a jelenléti ív,
3. az írásban benyújtott hozzászólások, és
4.egyéb indítványok.
(2) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyvet és mellékleteit a tatai városi könyvtárban, a közös hivatalban hozzáférhetővé kell tenni, valamint a városi honlapon meg kell jeleníteni.".,
16. § A Rendelet 31. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A települési képviselők díjazását a 2. melléklet tartalmazza."
17. § A Rendelet 34. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"34. § A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok elnevezését, létszámát a 4. melléklet tartalmazza."
18. § A Rendelet 36. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"36. § A bizottságok feladat- és hatáskörét a 5/B. melléklet tartalmazza.”
19. § A Rendelet 43. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
" (1) Az együttműködés formái különösen:
a) a helyi népszavazás,
b) a népi kezdeményezés,
c) a közmeghallgatás (összehívására és lefolytatására a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályok az irányadóak),
d) a polgármesteri, alpolgármesteri, képviselői fogadóóra,
d) a képviselő-testület ülésének nyilvánossága,
e) a lakossági fórum és
g) a városi honlap."
20. § A Rendelet 44. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A településen működő nemzetiségi önkormányzatok felsorolását a 8. melléklet tartalmazza.
(2) A nemzetiségi önkormányzatok működésének feltételeit az önkormányzat a közös hivatal útján, e rendelet 8. mellékletében meghatározott módon biztosítja."
21. § A Rendelet a következő 44/A-44/B. §-sal egészül ki:
„44/A. § (1) A képviselő-testület által a jegyzőre átruházott feladat- és hatáskörök felsorolását az 5/D. melléklet tartalmazza.
(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a jegyző és az aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a jegyzői kabinetvezető látja el.
44/B. § (1) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha a döntés meghozatala előtt, vagy a döntés meghozatalát követően jogszabálysértést észlel, vagy a képviselő-testület, bizottság, polgármester működése jogszabálysértő.
(2) A jegyző észrevételét:
1. jegyzőkönyvhöz csatolja, vagy
2. az ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja, vagy
3. tájékoztatást küld az (1) bekezdésben meghatározott érintettnek. "
22. § A Rendelet a következő 44/C. §-sal egészül ki:
"44/C. § (1) A közterület-felügyelő Tata Város nevét és címerét karjelzésként viseli.
(2) A közterület-felügyelő feladatai a törvényben meghatározott feladatokon túl:
- városi és önkormányzati rendezvények kiemelt biztosítása,
- a hatékony feladatellátás érdekében együttműködés igazgatási és civil szervezetekkel."
23. § (1) A Rendelet 1. melléklet 6. és 7. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„6. A címerhasználat engedélyezése iránti kérelmet az engedélyezőhöz, Tata Város Polgármesteréhez kell benyújtani.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a kérelmező szerv, vagy személy nevét és telephelyét ( tartózkodási helyét ),
b) a címer felhasználásának célját és módját,
c) a címer ábrázolásának módját ( színes és/vagy vonalas, vonalas ábrázolás esetén az alkalmazni kívánt háttér- és vonalszínt is ),
d) a címerrel díszített tárgy mintapéldányát vagy színes fényképét vagy részletes tervét,
e) a címerrel díszített tárgy tervezett mennyiségét és
f) kereskedelmi forgalomba hozatal esetén a forgalomba hozatal módját.
7. A város címerének használatára vonatkozó engedélynek tartalmaznia kell:
a) az engedélyes nevét (megnevezését), címét,
b) az engedélyezett felhasználás céljának és módjának megjelölését,
d) az engedélyezett címerábrázolási mód megjelölését
e) az engedély érvényességének időtartamát (egyszeri vagy visszavonásig) és
d) a forgalomba hozatal módjára vonatkozó esetleges kikötéseket és előírásokat.
A kiadott engedélyekről az engedélyező nyilvántartást vezet.”
(2) A Rendelet 5. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.
(3) A Rendelet 6. melléklete helyébe jelen rendelet 2. melléklete lép.
(4) A Rendelet 8. melléklete helyébe jelen rendelet 3. melléklete lép.
24. § Ez a rendelet a 2014. január 1-én lép hatályba.
25. § (1) Hatályát veszti a Rendelet:
1. 1. §-át megelőző preambulum,
2. 12. § (2) bekezdése,
3. 35. §-a,
4. 39. § (1) bekezdése, és
5. 40.§ (1) bekezdés 2. mondata.
(2) Hatályát veszti
1. Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületének Az építményadóról szóló 28/2002./XII.20/ önkormányzati rendelete 4. §-a.
2. Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületének A telekadóról szóló 29/2002./XII.20/ önkormányzati rendelete 4. §-a.
Michl József dr. Kórósi Emőke
polgármester jegyző
A rendelet megalkotásának napja: 2013. december 18.