Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületének 35/2013(XII.19.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/1999.(VII.10.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 01. 01- 2014. 12. 30

Szerkesztés...

Tata Város Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, 

az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1.  § Az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/1999.(VII.10.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


            "2. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tata Város Önkormányzata (a             továbbiakban: Önkormányzat).

            (2) A hivatal hivatalos megnevezése: Tatai Közös Önkormányzati Hivatal (a             továbbiakban: közös hivatal).

             (3) Az Önkormányzat és a közös hivatal székhelye: 2890 Tata, Kossuth tér 1."


2.  § A Rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


            "3. § Tata Város Önkormányzata a nemzetközi együttműködés területén az alábbi             önkormányzatokkal tart fenn hivatalos testvérvárosi, testvértelepülési kapcsolatokat:


  1. Alkmaar város (Hollandia – 1985.),
  2. Gerlingen város (Németország- 1987.),
  3. Dammarie-lčs-Lys város (Franciaország- 1993.),
  4. Arenzano város (Olaszország – 1994.),
  5. Szőgyén község (Szlovákia – 1997.),
  6. Montebelluna (Olaszország – 2000.),
  7. Szováta (Románia – 2002.),
  8. Pinczów (Lengyelország – 2004.),
  9. Magyarkanizsa (Szerbia – 2012.)."


3.  § A Rendelet 4. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


            "(8)  A városi címer és zászló hiteles formáját, a pecsét hiteles lenyomatát, továbbá a             jelképek használatának rendjét az 1. melléklet tartalmazza. A jelképek használatát a             polgármester engedélyezi."


4.  § (1) A Rendelet 5. § (1)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


            "(1) Az önkormányzat kötelező feladatait Magyarország helyi önkormányzatairól      szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdése és egyéb törvények alapján látja el.



(2) A képviselő-testület önként vállalt feladatként gondoskodik:

a) általa alapított intézmények, társulás útján vagy közalapítványi formában:

aa) helyi televízió működtetéséről,

ab) egyes közművelődési és sportfeladatokról,

ac) szociális szakellátásról,

ad) a közös hivatal, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv belső szervezeti egységeként létrehozott Közterület-felügyeleti csoport útján a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény 1. (4) bekezdése szerinti feladatok ellátásáról.


b)  általa alapított gazdasági társaság keretében:

ba) egyes városüzemeltetési, városfejlesztési feladatokról,

bb) egyes közművelődési feladatokról,

bc) fürdő- és strandszolgáltatásról."


            (3) A Mötv. 42. §-án bekezdésén túlmenően a képviselő-testület kizárólagos             hatáskörébe tartozik:

            a) intézmény és (önkormányzati) vállalkozás céljára gazdasági társaság, vagy             szövetkezet alapítása, megszűntetése, gazdasági társaságba való belépés, kilépés,             átalakítás, összevonás, valamint a kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társaság             pénzügyi beszámolójának, üzleti tervének elfogadása.

            b) felterjesztési jog gyakorlása."


(2) A Rendelet 5. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


                        „(5) A képviselő-testület polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörét az  5/A.             melléklet tartalmazza.”


5.  § (1) A Rendelet 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


          "6. § (1) A képviselő-testület önkormányzati feladatait szervei (polgármester, bizottságok, közös hivatal, jegyző) tevékeny közreműködésével látja el."


(2) A Rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


                        „(3) A képviselő-testület hatáskörébe tartozó közigazgatási hatósági ügyeknél             elektronikus kapcsolattartást nem alkalmaz.”


6.  § A Rendelet 9. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


          "(1) A képviselő-testület féléves munkaterv alapján végzi munkáját.

           (2) A munkatervhez javaslatot kell kérni:

            a) a képviselőktől,

            b) az önkormányzati intézmények vezetőitől,

            c) az önkormányzati gazdasági társaságok vezetőitől,

            d) a Tatai Civil Társulás képviselőjétől és

            e) a jegyzőtől.”


7. § (1) A Rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


            „(4) A meghívót és az írásbeli előterjesztéseket a képviselők részére legalább az ülés             időpontját megelőző öt nappal korábban elektronikus formában kell postázni. Ettől             eltérni a polgármester előzetes engedélyével lehet.”

(2)  A Rendelet 10. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép::


                      „(8) A képviselő-testület rendkívüli ülése formális meghívó és írásbeli előterjesztés            nélkül, telefonon is összehívható.”


8.  § A Rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


          "(2) A képviselő-testület üléseire meg kell hívni:

  1. a helyben működő pártok helyi vezetőit,
  2. a városi bíróság elnökét,
  3. a városi ügyészség vezetőjét,
  4. a közös hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,
  5. a bizottságok nem képviselő-testületi tagjait,
  6. a helyben működő egyházak képviselőit,
  7. a kormányhivatal vezetőjét,
  8. a járási hivatal vezetőjét,
  9. a tankerület vezetőjét,
  10. a gazdasági kamarák képviselőit,
  11. Gazdasági Érdekképviseleti Szervezetek Komárom-Esztergom Megyei Szövetsége képviselőjét,
  12. a közműsorszolgáltatók, illetve a sajtó tatai és megyei képviselőit,
  13. a városi rendőrkapitányság vezetőjét,
  14. akiket a polgármester a napirendre tekintettel indokoltnak tart."


9.  § (1) A Rendelet 17. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


       „(2) Az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. Amennyiben az előterjesztést előzetesen a téma szerint illetékes bizottságnak véleményezni kell, úgy a bizottsági véleményt a bizottság elnöke a testület ülésén a napirend tárgyalása során ismerteti. A határozati javaslatot csak írásban lehet benyújtani.”


  1. A Rendelet 17. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


          "(4) Az előterjesztésekre vonatkozó formai és tartalmi követelményeket a 7. melléklet tartalmazza, amelyek betartásáért az előterjesztő felelős.”


10.  § A Rendelet 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


          "18. § (1)  A polgármester, az alpolgármester, és a korelnök (a továbbiakban együtt: ülésvezető) állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:

            1. megnyitja, berekeszti az ülést,

            2. az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a határozatképességet és azt az   ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,

            3. javaslatot tesz az ülés napirendjére, tájékoztatást ad a sürgősségi indítványokról,

            4. minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, vezeti, illetőleg lezárja a   vitát,

            5. hozzászóláskor megadja, megtagadja, illetve megvonja a szót a jelenlévők   bármelyike tekintetében,

            6. döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,

            7. az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként   bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő   indítványokról az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati   javaslatot, és

            8. a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot.


          (2) Az ülésvezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a feladatai a következők:

            1. a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére,

            2. figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától, a figyelmeztetés   eredménytelensége esetén megvonja a szót, aminek következményeként az illető   személy ugyanazon ügyben ismételten nem szólalhat fel,

            3. biztosítja az ülés zavartalan rendjét, rendre utasíthatja vagy - ismételt figyelmeztetés   után - kiutasíthatja azt a meghívott személyt, érdeklődő polgárt, aki az ülésen   méltatlan magatartást tanúsít.

            4. tárgyalási szünetet rendelhet el a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény   felmerülésekor, az ülést meghatározott időre félbeszakítja, vagy berekeszti.


11.  § A Rendelet 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


       "(2) A megválasztott képviselők több mint felének  igen szavazata szükséges (minősített többség) a Mötv. 50.§-án túlmenően:


            a) sürgősségi indítvány napirendre történő felvételéhez;

            b) testületi hatáskör átruházásához;

            c) fegyelmi ügyekben;

            d) közterület átnevezéséhez."


12.  § A Rendelet 23. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


            "(2) A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a jelenléti ív alapján minden             képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem,             tartózkodom) az íven rögzíti. A szavazás végén a képviselő a leadott szavazatát             aláírásával hitelesíti."


13.  § A Rendelet 24. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


            "(6) A kérdezés minden olyan a képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyre -             szervezeti egységre, a működésre, feladatok előkészítésre és végrehajtására -             vonatkozó tudakozódás, amely tartalma szerint nem sorolható az interpelláció             fogalomkörébe és nem kapcsolódik közvetlenül az adott ülésnap napirendjének             témaköreihez."


14.  § A Rendelet 26. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


       "(2) A képviselő-testület a határozatának kihirdetése a városi honlapon való  megjelenítéssel történik. A képviselő-testület az egyedi ügyben hozott határozatát postai úton is megküldi a határozat témája szerint érintett személynek."


15.  § A Rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


       "29. § (1) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv mellékletei:

            1. a meghívó,

            2. a jelenléti ív,

            3. az írásban benyújtott hozzászólások, és

            4.egyéb indítványok.


       (2)            A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyvet és mellékleteit a tatai városi könyvtárban,  a közös hivatalban hozzáférhetővé kell tenni, valamint a városi honlapon meg kell jeleníteni.".,


16.  § A Rendelet 31. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


       "(1) A települési képviselők díjazását a 2. melléklet tartalmazza."


17.  § A Rendelet 34. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


       "34. § A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok elnevezését, létszámát a 4.  melléklet tartalmazza."


18.  § A Rendelet 36. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


       "36. § A bizottságok feladat- és hatáskörét a 5/B. melléklet tartalmazza.”


19.  § A Rendelet 43. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


            " (1) Az együttműködés formái különösen:

                        a) a helyi népszavazás,

                        b) a népi kezdeményezés,

                        c) a közmeghallgatás (összehívására és lefolytatására a képviselő-testület                                     ülésére vonatkozó szabályok az irányadóak),

                        d) a polgármesteri, alpolgármesteri, képviselői fogadóóra,

                        d) a képviselő-testület ülésének nyilvánossága,

                        e) a lakossági fórum és

                        g) a városi honlap."


20.  § A Rendelet 44. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


          "(1) A településen működő nemzetiségi önkormányzatok felsorolását a 8. melléklet tartalmazza.

          (2) A nemzetiségi önkormányzatok működésének feltételeit az önkormányzat a közös  hivatal útján, e rendelet  8. mellékletében meghatározott módon biztosítja."


21. §  A Rendelet a következő 44/A-44/B. §-sal egészül ki:


       „44/A. § (1) A képviselő-testület által a jegyzőre átruházott feladat- és hatáskörök felsorolását az 5/D. melléklet tartalmazza.

(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a jegyző és az aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetére - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a jegyzői kabinetvezető látja el.


       44/B. § (1) A  jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha a döntés meghozatala előtt, vagy a döntés meghozatalát követően jogszabálysértést észlel, vagy a képviselő-testület, bizottság, polgármester működése jogszabálysértő.

       (2) A jegyző észrevételét:

       1. jegyzőkönyvhöz csatolja, vagy

       2. az ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja, vagy

       3. tájékoztatást küld az (1) bekezdésben meghatározott érintettnek. "


 22. §  A Rendelet a következő 44/C. §-sal egészül ki:


     "44/C. § (1) A közterület-felügyelő Tata Város nevét és címerét karjelzésként viseli.

(2) A közterület-felügyelő feladatai a törvényben meghatározott feladatokon túl:

  1. városi és önkormányzati rendezvények kiemelt biztosítása,
  2. a hatékony feladatellátás érdekében együttműködés igazgatási és civil szervezetekkel."


23. § (1) A Rendelet 1. melléklet 6. és 7. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


       „6. A címerhasználat engedélyezése iránti kérelmet az engedélyezőhöz, Tata Város Polgármesteréhez kell benyújtani.


A kérelemnek tartalmaznia kell:

            a) a kérelmező szerv, vagy személy nevét és telephelyét ( tartózkodási helyét ),

            b) a címer felhasználásának célját és módját,

            c) a címer ábrázolásának módját ( színes és/vagy vonalas, vonalas ábrázolás             esetén az alkalmazni kívánt háttér- és vonalszínt is ),

            d) a címerrel díszített tárgy mintapéldányát vagy színes fényképét vagy részletes             tervét,

            e) a címerrel díszített tárgy tervezett mennyiségét és

            f) kereskedelmi forgalomba hozatal esetén a forgalomba hozatal módját.


       7.  A város címerének használatára vonatkozó engedélynek tartalmaznia kell:

            a) az engedélyes nevét (megnevezését), címét,

            b) az engedélyezett felhasználás céljának és módjának megjelölését,

            d) az engedélyezett címerábrázolási mód megjelölését

            e) az engedély érvényességének időtartamát (egyszeri vagy visszavonásig) és

            d) a forgalomba hozatal módjára vonatkozó esetleges kikötéseket és előírásokat.

A kiadott engedélyekről az engedélyező nyilvántartást vezet.”


(2) A Rendelet 5. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.

(3) A Rendelet 6. melléklete helyébe jelen rendelet 2. melléklete lép.

(4) A Rendelet 8. melléklete helyébe jelen rendelet 3. melléklete lép.


24. § Ez a rendelet a 2014. január 1-én lép hatályba.


25. § (1) Hatályát veszti a Rendelet:

1. 1. §-át megelőző preambulum,

2. 12. § (2) bekezdése, 

3. 35. §-a,

4. 39. § (1) bekezdése, és

5. 40.§ (1) bekezdés 2. mondata.

(2) Hatályát veszti

1. Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületének Az építményadóról szóló 28/2002./XII.20/ önkormányzati rendelete 4. §-a.

2. Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületének A telekadóról szóló 29/2002./XII.20/ önkormányzati rendelete 4. §-a.




                        Michl József                                                 dr. Kórósi Emőke

                        polgármester                                                                        jegyző

A rendelet megalkotásának napja: 2013. december 18.

Mellékletek