Szigetvár Város Önkormányzat Képviselő-testületének 36/2013. (X.28.) önkormányzati rendelete
az egyes szociális ellátásokról és szociális szolgáltatásokról
Hatályos: 2013. 11. 01- 2013. 12. 31Szigetvár Város Önkormányzat Képviselő-testületének 36/2013. (X.28.) önkormányzati rendelete
az egyes szociális ellátásokról és szociális szolgáltatásokról
2013-11-01-tól 2013-12-31-ig
Szigetvár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés bb) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 50. § (3) bekezdésében, valamint a 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az egyes szociális ellátásokról és szociális szolgáltatásokról az alábbi rendeletet alkotja:
- Általános rendelkezések
- §
A rendelet célja
A rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében meghatározza Szigetvár Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) által biztosított szociális ellátások formáit, az ellátásokra való jogosultság feltételeit, valamint érvényesítésének garanciáit.
2. §
A rendelet hatálya
(1) A rendelet hatálya Szigetvár város közigazgatási területére terjed ki.
(2) A rendelet hatálya kiterjed a Szigetvár városban élő és ott lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkező magyar állampolgárokra, valamint a külön jogszabályban[1] meghatározott személyekre.
[1] A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(3) bekezdései.
3. §
Értelmező rendelkezések
- Jövedelem: fogalmára a külön jogszabályban[1] meghatározottak az irányadók.
- Vagyon: fogalmára a külön jogszabályban[2] meghatározottak az irányadók.
- Család: fogalmára a külön jogszabályban[3] meghatározottak az irányadók.
- Közeli hozzátartozó: fogalmára a külön jogszabályban[4] meghatározottak az irányadók.
- Egyedülélő: fogalmára a külön jogszabályban[5] meghatározottak az irányadók.
- Háztartás: fogalmára a külön jogszabályban[6] meghatározottak az irányadók.
- Szociális intézmény: fogalmára a külön jogszabályban[7] meghatározottak az irányadók.
- Rendszeres pénzellátás: fogalmára a külön jogszabályban[8] meghatározottak az irányadók.
- Keresőtevékenység: fogalmára a külön jogszabályban[9] meghatározottak az irányadók.
- Aktív korú: fogalmára a külön jogszabályban[10] meghatározottak az irányadók.
- Egyedülálló: fogalmára a külön jogszabályban[11] meghatározottak az irányadók.
- Környezettanulmány: a kérelmező családi és vagyoni viszonyainak esetenkénti helyszíni ellenőrzése.
- Rendkívüli méltánylást érdemlő eset: fogyatékosság, betegség, baleset, haláleset, tartós jövedelemromlás, elemi kár, egyéb rendkívüli élethelyzet vagy létfenntartást veszélyeztető körülmény megléte, bekövetkezése.
[1] Az Szt. 4. § (1) bekezdés a) pont.
[2] Az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pont.
[3] Az Szt. 4. § (1) bekezdés c) pont.
[4] Az Szt. 4. § (1) bekezdés d) pont.
[5] Az Szt. 4. § (1) bekezdés e) pont.
[6] Az Szt. 4. § (1) bekezdés f) pont.
[7] Az Szt. 4. § (1) bekezdés h) pont.
[8] Az Szt. 4. § (1) bekezdés i) pont.
[9] Az Szt. 4. § (1) bekezdés j) pont.
[10] Az Szt. 4. § (1) bekezdés k) pont.
[11] Az Szt. 4. § (1) bekezdés l) pont.
4. §
Eljárási szabályok
(1) A pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások iránti kérelmet a Szigetvári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) Közigazgatási Osztályának szociális ügyintézőjénél kell benyújtani az erre rendszeresített formanyomtatványokon és az egyes ellátási formáknál meghatározott igazolások, nyilatkozatok becsatolásával.
(2) A kérelemhez csatolni kell a kérelmező és családtagjai jövedelemviszonyairól szóló igazolásokat, melynek irányadó időszakára a külön jogszabályban[1] meghatározottakat kell figyelembe venni.
(3) A kérelem benyújtásakor – amennyiben a jogosultság megállapításához a kérelmező vagyoni, jövedelmi viszonyainak igazolása szükséges – a kérelmezőnek nyilatkoznia kell a külföldről származó jövedelméről, illetve a nem Magyarország területén lévő vagyonáról is. A nem forintban szerzett jövedelmet a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hivatalos devizaárfolyamon kell átszámítani és a jogosultságot az így számított jövedelem figyelembevételével kell elbírálni.
(4) A jövedelem igazolható:
a) munkabérből származó jövedelem esetén a munkáltató által kiállított igazolással. Amennyiben az adott hónapban 13. havi munkabér, illetve más jogcímen egy-egy többletjuttatás is kifizetésre került, annak összegét a havi munkabértől elkülönítve kell feltüntetni.
b) munkanélküli ellátás esetén a munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolással,
c) nyugdíj, illetve nyugdíjszerű ellátás esetén a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által a tárgyév elején megküldött elszámolási lappal, vagy a megelőző hónapban kifizetett ellátás igazoló szelvényével, és a nyugdíjas igazolvány fénymásolatával,
d) családtámogatási ellátások esetén a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényével, vagy a kifizető szerv igazolásával.
e) őstermelők esetén a bevételről vezetett dokumentum fénymásolatával, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) által kiállított igazolással, továbbá támogatás esetén a támogatás összegéről szóló igazolással,
f) vállalkozásból származó jövedelem esetén a NAV igazolásával, továbbá az adóbevallással nem lezárt időszakra vonatkozóan az egy havi átlagjövedelemről szóló könyvelői igazolással, ennek hiányában az érintett nyilatkozatával,
g) tartásdíj esetén a ténylegesen felvett tartásdíjról szóló irattal (elismervény, postai feladóvevény, stb.) és a szülők közötti egyezséget tartalmazó közokirattal, vagy a teljes bizonyító erejű magánokirattal, illetve a tartásdíj megállapításáról szóló jogerős bírói ítélettel, állam által megelőlegezett gyermektartásdíjról a Gyámhivatal határozatával,
h) ösztöndíjról a felsőoktatási intézmény igazolásával,
i) munkaügyi kirendeltség igazolása arról, hogy a támogatást igénylő személy és nagykorú családtagja regisztrált munkanélküli és támogatásban nem részesül,
j) az a)-i) pontokba nem tartozó jövedelmek esetén egyéb, a jövedelem típusának megfelelő igazolással,
k) amennyiben a c), d) és a h) pontban meghatározott ellátások folyószámlára kerülnek átutalásra, úgy a jövedelem bankszámlakivonattal is igazolható.
(5) Eljárási cselekmények elektronikus úton nem végezhetők.
5. §
Környezettanulmány
(1) A Hivatal ügyintézője szükség esetén a szociális ellátásra irányuló kérelem elbírálásához, valamint a jogosultság fennállásának ellenőrzéséhez környezettanulmányt készít.
(2) Nem kell környezettanulmányt készíteni, ha a kérelmező életkörülményeiről a Hivatal ügyintézője bármely más ügy kapcsán részletes információkkal rendelkezik, és feltételezhető, hogy a tudomásszerzés óta az ügyfél javára lényeges változás nem következett be.
6. §
Az ellátások folyósítása
(1) Az átmeneti segélyt utólag, minden hónap 5. napjáig kell kifizetni banki átutalással.
(2) A nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 (tizenöt) napon belül a Hivatal pénztárából, vagy – külön kérelem esetén – banki átutalással történik.
7. §
Az ellátások felülvizsgálata
(1) A rendszeres pénzbeli ellátások jogosultságát évente egyszer felül kell vizsgálni. Ennek tényét az ügyintéző az ügyiratban feljegyzéssel rögzíti.
(2) Ha az eset összes körülményei alapján megállapítható, hogy a készpénz segélyt a jogosult nem a rendeltetésének megfelelően használja fel, akkor azt a határozat alapján a házi szociális gondozó vagy a családsegítő szolgálat gondozója részére kell kifizetni, amely személy jogosult a felvett készpénz segélyen a jogosult részére élelmiszert, ruhaneműt, tisztítószereket, a háztartás viteléhez szükséges egyéb dolgokat, tüzelőt vásárolni és kifizetni a közüzemi díjakat. A felvett összeg felhasználásáról 15 (tizenöt) napon belül számlákkal köteles elszámolni a Hivatal felé.
(3) Ha a felülvizsgálat során megállapítást nyer, hogy a feltételek továbbra is fennállnak, akkor az ellátást a felülvizsgálatnak megfelelő összegben tovább kell folyósítani.
8. §
Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése
A Képviselő-testület a jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítésével kapcsolatos hatáskör gyakorlását a Népjóléti Bizottságra ruházza át.
9. §
Fellebbezés
(1) A polgármester által hozott döntések ellen a határozat kézbesítésétől számított 15 (tizenöt) napon belül a Képviselő-testülethez lehet fellebbezni.
(2) A fellebbezést a polgármester a jegyző közreműködésével és az iratok csatolásával a Képviselő-testület következő ülése elé terjeszti.
2. Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások
10. §
A Képviselő-testület az alábbi szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátásokat állapítja meg:
a) átmeneti segély;
b) rendkívüli átmeneti segély;
c) tűzifa vásárlás céljára nyújtható szociális kölcsön,
d) méltányossági közgyógyellátás.
11. §
Rendszeres szociális segély
(1) Az aktív korú rendszeres szociális segélyre jogosult személyek vonatkozósában az együttműködésre kijelölt szerv a SZOCEG Nonprofit Kft. fenntartásában működtetett Dr. Raksányi Árpád Integrált Szociális Intézmény Családsegítő Szolgálata (a továbbiakban: Családsegítő Szolgálat).
(2) Az együttműködésre kötelezett személy köteles
a) a megállapító határozatban megjelölt időn belül a Családsegítő Szolgálatnál megjelenni,
b) együttműködni a beilleszkedési program kidolgozásában a megállapodásban foglaltak szerint,
c) a Családsegítő Szolgálattal, illetve a beilleszkedési programban megjelölt szervezetekkel rendszeresen kapcsolatot tartani, az általuk megjelölt időpontban megjelenni,
d) az Szt-ben foglalt kötelezettségének eleget tenni.
(3) A Családsegítő Szolgálattal való együttműködési kötelezettség magába foglalja
a) a jogosultságot megállapító határozatban megjelölt időpontban történő megjelenést,
b) nyilatkozattételt az együttműködési szándékról,
c) az írásos megállapodásban foglalt időpontokban történő megjelenést,
d) az együttműködésre kötelezett szociális helyzetéhez és mentális állapotához igazodó speciális segítő egyéni és/vagy csoportos programon való részvételt.
(4) Amennyiben az aktív korú rendszeres szociális segélyben részesülő személy az együttműködési kötelezettsége teljesítésében ténylegesen akadályozott, ennek okát köteles haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül bejelenteni a Családsegítő Szolgálatnál, illetőleg az okot hitelt érdemlő módon igazolni, egészségügyi ok esetén a háziorvos (szakorvos) által kiállított igazolást benyújtani.
12. §
(1) A beilleszkedést segítő programok típusai:
a) állapotfelmérő és álláskeresési tréningek,
b) szociális életvezetési tanácsadás,
c) mentálhigiénés tanácsadás,
d) pályaválasztási és pályakorrekciós tanácsadás,
e) munkavállalási tanácsadás,
f) közfoglalkoztatási forma valamelyikében való részvétel,
g) az életvezetési képesség megőrzését és javítását célzó, az egyént és családját érintő személyes megbeszélés, csoportos foglalkozás,
h) pszichológiai tanácsadás,
i) egyéni képességeket fejlesztő vagy az életmódot formáló foglalkozásokon, tanácsadáson, illetve munkavégzésre felkészítő programban való részvétel.
(2) Az együttműködési kötelezettség megszegésének minősül, ha az aktív korú rendszeres szociális segélyben részesülő személy a számára felróható okból:
a) a jogosultságot megállapító határozatban megjelölt időn belül a Családsegítő Szolgálatnál nem jelenik meg,
b) a megállapított határidőn belül nem köt írásos megállapodást a családsegítő szolgálattal,
c) az együttműködési megállapodásban foglaltaknak nem tesz eleget,
d) a vállalt beilleszkedést segítő programot, vagy annak valamely pontját nem teljesíti,
e) akadályoztatása okát nem, vagy nem hitelt érdemlően igazolja, egészségügyi ok esetén a háziorvos (szakorvos) által kiállított igazolást nem nyújtja be.
13. §
Átmeneti segély
(1) Átmeneti segély a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére állapítható meg.
(2) Az eljárás kérelemre vagy hivatalból indulhat. Az átmeneti segély iránti kérelmet írásban kell benyújtani vagy a Hivatal szociális ügyintézőjénél előterjeszteni. A kérelemhez csatolni kell a külön jogszabályban[1] meghatározott jövedelemnyilatkozatot. A hivatalból indult eljárás esetén a Hivatal szociális ügyintézője gondoskodik arról, hogy a jogosult a saját és a hozzátartozójának jövedelemnyilatkozatát becsatolja, valamint javaslatot tesz az átmeneti segély összegére.
(3) Az átmeneti segély esetén az ellátás megállapításánál figyelembe vehető egy főre számított havi családi jövedelemhatár az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege, egyedülélő esetén annak 150 %-a.
(4) Átmeneti segély adható alkalmanként és havi rendszerességgel is.
(5) Átmeneti segély évente legfeljebb egy alkalommal állapítható meg.
(6) Az átmeneti segély összege legalább 2.000,- Ft (azaz kettőezer forint), legfeljebb 7.000,- Ft (azaz hétezer forint).
(7) Az átmeneti segélyben részesített személy részére ugyanazon évben rendkívüli gyermekvédelmi támogatás nem állapítható meg.
(8) Az átmeneti segély megállapításával kapcsolatos hatáskör gyakorlását a Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.
[1] A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet 3. §-a.
14. §
Rendkívüli átmeneti segély
(1) A polgármester évente 1 alkalommal, rendkívüli méltánylást érdemlő esetben az 13. § (6) bekezdésében meghatározott összegtől eltérő mértékű átmeneti segélyt is megállapíthat. Az átmeneti segély összege a rendkívüli körülmény figyelembevételével, egyedi mérlegelés alapján, a Közigazgatási Osztály vezetője véleményének figyelembe vételével kerül megállapításra, de nem haladhatja meg az 50.000,- Ft-ot (azaz ötvenezer forintot).
(2) A rendkívüli átmeneti segély esetén az ellátás megállapításánál figyelembe vehető egy főre számított havi családi jövedelemhatár az öregségi nyugdíj 150 %-a, egyedül élő esetén 200 %-a.
(3) Az (1) bekezdés szerinti rendkívüli átmeneti segély visszatérítendő és vissza nem térítendő formában is megállapítható.
(4) A rendkívüli átmeneti segély megállapítását nem zárja ki az, ha az arra jogosult az adott évben már részesült a 13. § szerinti átmeneti segélyben.
(5) A Képviselő-testület a rendkívüli átmeneti segély megállapításával kapcsolatos hatáskör gyakorlását a polgármesterre ruházza át.
15. §
Tűzifa vásárlás céljára nyújtható szociális kölcsön
(1) Tűzifa vásárlás céljából kamatmentes szociális kölcsönre jogosult, aki a szociális tűzifa támogatás iránti kérelmét határidőben benyújtotta, és a kérelem megfelel a 18. § (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek.
(2) A kérelemhez csatolni kell:
a) a család jövedelméről szóló igazolást,
b) a kérelmező azon kérelmét, hogy a támogatási összeget az Önkormányzat a tűzifa vételárának és szállítási költségeinek megfizetése céljából közvetlenül a szolgáltatónak utalja át,
c) a kérelmező nyilatkozatát arra nézve, hogy vállalja a támogatási összeg hat havi részletben való visszafizetését.
(3) Kamatmentes szociális kölcsönként évente 1 m3 tűzifa piaci árának (vételár és szállítási költségek) megfelelő összeg, de legfeljebb 20.000- Ft (azaz húszezer forint) adható.
(4) A kamatmentes kölcsönt a folyósítást követő hónap 15. napjától kezdve a támogatást megállapító határozatban foglaltaknak megfelelően kell visszafizetni. A törlesztés összege egyenlő részletekben állapítható meg, a törlesztési idő legfeljebb 6 hónap. A határozatnak tartalmaznia kell a kölcsön késedelmes megfizetése esetére a behajtás módját, és a tájékoztatást arról, hogy a kölcsön vissza nem fizetése esetén a tűzifa támogatás iránti kérelem a következő évben érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerül.
(5) A szociális kölcsön megállapításával kapcsolatos hatáskörét a Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.
16. §
Méltányossági közgyógyellátás
(1) Méltányossági jogcímen kérelemre, egyedi elbírálás alapján az a személy is jogosult közgyógyellátásra, aki szociálisan rászorult, és az Szt. 49. § (2) bekezdésében meghatározott gyógyító ellátás költsége olyan magas, hogy azt a létfenntartás veszélyeztetése nélkül nem tudja viselni.
(2) Szociálisan rászorultnak kell tekinteni azt a személyt, aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:
a) azt a családban élő személyt, ahol az egy főre számított havi családi jövedelem az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át, egyedülélő esetén 200 %-át nem haladja meg, továbbá
b) a havi rendszeres gyógyító ellátás költségének mértéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25 %-át eléri.
(3) A kérelmet a külön jogszabályban[1] meghatározott formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez csatolni kell a külön jogszabályban[2] előírt igazolásokat, nyilatkozatokat.
[1] A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet 9. melléklet.
[2] A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet.
3. Természetben nyújtott szociális ellátások
17. §
(1) Az alábbi szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások egészben vagy részben természetben is nyújthatók:
a) rendszeres szociális segély;
b) átmeneti segély,
(2) Természetben nyújtott szociális ellátás:
a) szociális tűzifa támogatás.
b) mezőgazdasági terménysegély.
(3) Természetbeni szociális ellátás:
a) élelmiszercsomag formájában, vagy
b) a jogosult költségeinek közvetlen átvállalásával nyújtható.
(4) A Képviselő-testület a természetben nyújtott ellátásokkal kapcsolatos hatáskört a polgármesterre ruházza át.
18. §
Szociális tűzifa támogatás
(1) Kérelemre, egyedi elbírálás alapján, térítésmentesen, természetbeni juttatásként szociális tűzifa támogatás állapítható meg azon szociálisan rászoruló személyek részére, ahol az egy főre számított havi jövedelem nem haladja meg
a) családos esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét,
b) egyedülélő esetén annak 120 %-át.
(2) A kérelemhez csatolni kell a család jövedelméről szóló igazolást.
(3) Az indokolással ellátott kérelmet a Közigazgatási Osztály szociális ügyintézőjénél lehet benyújtani, az erre rendszeresített formanyomtatványon. A kérelem elbírálásának határideje tárgyév december 15.
(4) A kérelem elbírálásánál – a jogosultsági feltételek megléte esetén – az alábbi családi körülményeket kiemelten kell kezelni, előnyben kell részesíteni:
a) 3 vagy több gyermeket nevelő személy,
b) gyermekét egyedül nevelő személy,
c) egy vagy két gyermeket nevelő személy,
d) egyedül élő nyugdíjas,
e) nyugdíjas házaspár,
f) gyermek nélküli család.
(5) Szociális tűzifa támogatás évente egy alkalommal, a rendelkezésre álló tűzifa mennyiség erejéig állapítható meg.
(6) Szociális tűzifa támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban lévő háztartások számától. Külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit. Ezen feltétel teljesülésre érdekében környezettanulmányt kell készíteni.
(7) A szociális tűzifa támogatás jogosultanként legfeljebb 1 m3 mennyiségben nyújtható.
(8) A megállapított szociális tűzifa támogatást a tárgyévi megállapítást követő év január 31-ig kell a jogosult rendelkezésére bocsátani.
(9) A megállapított mennyiségű tűzifának a Kisváros Nonprofit Kft. (7900 Szigetvár, Deák F. tér 16.) telephelyéről házhoz történő elszállításáról a kérelmező gondoskodik. A tűzifa átvételét a Kisváros Nonprofit Kft. igazolja.
(10) A szociális tűzifa támogatás megállapításával kapcsolatos hatáskör gyakorlását a Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.
19. §
Mezőgazdasági terménysegély
(1) A Startmunka program keretében 2013. évben megtermelt mezőgazdasági terményfeleslegből azon személy részesíthető, akinek az egy főre számított havi családi jövedelme nem haladja meg
a) családban élő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét,
b) egyedül élő esetén annak 150 %-át.
(2) Egy alkalommal minimum 5 kg vegyes terményekből összeállított csomagban nyújtható terménysegély, melynek értéke nem lehet kevesebb a mindenkori öregségi nyugdíjminimum legkisebb összegének 10 %-ánál.
(3) A mezőgazdasági terménysegélyre való jogosultság megállapítása vonatkozásában a Képviselő-testület hatáskörét a polgármesterre ruházza át.
4. Szociális ellátások
20. §
Személyes gondoskodást nyújtó ellátások
(1) Az Önkormányzat a szociális alapszolgáltatások közül az alábbi ellátási formákat biztosítja:
a) étkeztetés,
b) házi segítségnyújtás,
c) családsegítés
d) támogató szolgáltatás,
e) nappali ellátások:
ea) időskorúak klubja,
eb) nappali melegedő.
(2) Az Önkormányzat a szakosított ellátási formák közül az alábbiakat biztosítja:
a) átmeneti elhelyezést nyújtó ellátások:
aa) hajléktalanok átmeneti otthona
ab) családok átmeneti otthona
b) ápolást-gondozást nyújtó ellátás:
ba) idősek otthona.
(3) A szociális ellátások közül az Önkormányzat az étkeztetést, a házi segítségnyújtást és az idősek nappali ellátását (idősek klubja) a Szigetvár-Dél-Zselic Többcélú Kistérségi Társulással kötött ellátási szerződés alapján a SZOCEG Nonprofit Kft. fenntartásában működtetett Szociális Alapszolgáltatási Központ (7900 Szigetvár, József A. u. 69.) útján biztosítja.
(4) A szociális ellátások közül az Önkormányzat az ápoló otthont (idősek otthonát, az idősek otthonában az átlagot jóval meghaladó minőségű elhelyezést), a hajléktalanok átmeneti szállását és a nappali melegedőt, a családsegítő szolgáltatást és a gyermekjóléti szolgálatot a Szigetvár-Dél-Zselic Többcélú Kistérségi Társulással kötött ellátási szerződés alapján a SZOCEG Nonprofit Kft. fenntartásában működtetett Dr. Raksányi Árpád Integrált Szociális Intézmény (7900 Szigetvár, József A. u. 69.) útján biztosítja.
(5) A támogató szolgáltatást az Önkormányzat a Szigetvár-Dél-Zselic Többcélú Kistérségi Társulással kötött ellátási szerződés alapján a KOLPING Támogató Szolgálat útján biztosítja.
21. §
Térítési díj és a térítési díj megfizetésére kötelezett
(1) Az intézményi térítési díj megállapítása a külön jogszabályban[1] meghatározottak alapján a fenntartó SZOCEG Nonprofit Kft. hatáskörébe tartozik.
(2) A személyi térítési díj megállapítása a külön jogszabályban[2] meghatározottak alapján az intézményvezető hatáskörébe tartozik.
(3) A térítésmentesen igénybe vehető személyes gondoskodást nyújtó ellátások köréről a fenntartó dönt a külön jogszabályban[3] meghatározottak alapján.
5. Átmeneti és záró rendelkezések
22. §
A rendelet előírásait a határozattal jogerősen el nem bírált, folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
23. §
(1) E rendelet 2013. november 1-jén lép hatályba.
(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Szigetvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 34/2004. (X.1.) önkormányzati rendelete, továbbá annak módosításáról szóló 41/2004. (XI. 4.) Ö.r, 45/2004. (XII.22.) Ör., 7/2005. (III.7.) Ör., 17/2005. (X.27.) Ör., 5/2006. (III.01.) Ör., 11/2006. (V.10.) Ör., 13/2006. (VI.01.) Ör., 14/2006. (VI.01.) Ör., 16/2006. (VI.30.) Ör., 35/2006. (XII.15.) Ör., 2/2007. (II.02.) Ör., 19/2007. (VII.06.) Ör., 4/2008. (II.01.) Ör., 9/2008. (III.01.) Ör., 19/2008. (VI.13.) Ör., 31/2008. (X.31.) Ör., 16/2009. (III.27.) Ör., 20/2009. (V.04.) Ör., 35/2009. (IX.25.) Ör., 5/2010. (III.12.) Ör., 23/2010. (XI.26.) Ör., 30/2010. (XII.16.) Ör., 4/2011. (I.21.) Ör., 14/2011. (III.25.) Ör., 25/2011. (IX.09.) Ör., 7/2012. (I.27.) Ör., 34/2012. (V.30.) Ör., 53/2012. (XI.30.) Ör., 8/2013. (III.22.) Ör.
(3) Szigetvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2011. (I.21.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: SZMSZ) 1. melléklet (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(1) Szigetvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének az egyes szociális ellátásokról szóló rendelete értelmében dönt az alábbiakról:
a) az átmeneti segély,
b) rendkívüli átmeneti segély,
c) tűzifa vásárlás céljára nyújtható szociális kölcsön,
d) szociális tűzifa támogatás,
e) természetben nyújtott szociális ellátások
f) mezőgazdasági terménysegély.
(4) Az SZMSZ 3. melléklet II. Az egyes bizottságokra átruházott hatáskörök pontjában a Népjóléti Bizottságra átruházott hatáskörök az alább m) ponttal egészülnek ki:
m) az egyes szociális ellátásokról és szociális szolgáltatásokról szóló rendelet értelmében a jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítéséről.
Szigetvár, 2013. október 26.
Kolovics János Horváth Krisztián
polgármester jegyző
A 36/2013. (X.28.) önkormányzati rendeletet 2013. október 28-án kihirdetem.
Horváth Krisztián
jegyző