Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete 4/2013.(III.1.) önkormányzati rendelete

Pásztó Városi Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 03. 08

Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete

4/2013. (III. 1.)Önkormányzati rendelete

Pásztó Városi Önkormányzat 2013. évi

költségvetéséről


Pásztó Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. §. (4) bekezdés b) és h) pontjaiban, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


I. fejezet


1. A rendelet hatálya


1.§ A rendelet hatálya az Önkormányzat Képviselő-testületére, bizottságaira, a felügyelete

alá tartozó, önállóan működő és gazdálkodó és az önállóan működő költségvetési

szervekre és az Önkormányzati Hivatalra, önkormányzati feladatok költségvetésére

terjed ki.


2.§ (1) A Képviselő testület a város költségvetésének címrendjét a (2)- (3) bekezdés

szerint állapítja meg.


(2) A város költségvetése fejezetekre, címekre és alcímekre tagozódik. Az önkormányzat költségvetésében kiadások tekintetében az e rendelet 4.melléklete, bevételek tekintetében az 5. melléklete részletezi a címrendet.


(3) Önkormányzati Hivatal és fő feladatcsoportok címeket és alcímeket alkotnak. Az önkormányzat felhalmozási és felújítási kiadásai, valamint az adósságszolgálat kiadásai és a tartalék valamint a céltartalék önálló címeket alkotnak.


II. fejezet


2. A rendelet tételes rendelkezései


Pásztó Városi Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal kiadásainak és bevételeinek fő összege, a hiány mértéke és finanszírozási módja:


3.§1 (1) Az önkormányzat 2013. évi költségvetés kiadásainak főösszegét

Hitelműveletekkel - 2.258.706 e Ft-ban


Hitelműveletek nélkül- 1.929.904 e Ft-ban

állapítja meg.


Ebből :felhalmozási kiadások: 218.836 e Ft

felújítások összege: 37.311 e Ft

intézményi felhalmozási kiadások összege: 4.113 e Ft

polgármesteri hivatal felhalmozási kiadások 5.865 e Ft

működési kiadások összege 1.992.581 e Ft

- ebből személyi jellegű kiadás 638.944 e Ft

Szociális hozzájárulási adó 149.522 e Ft

dologi jellegű kiadás 733.354 e Ft

ellátottak pénzbeni juttatása -

működési célú pénzeszközátadás

Államháztartáson kívülre 26.339 e Ft

támogatás értékű működési kiadás 25.053 e Ft

működési célú hiteltörlesztés 285.991 e Ft

kötelező tartalék -

társadalmi és szociálpolitikai juttatás 127.378 e Ft

rövid lejáratú működési célú kölcsön

nyújtása államháztartáson kívülre 6.000 e Ft


(2) Az (1) bekezdésében megállapított kiadási főösszeg önállóan működő, valamint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervenként címenkénti, alcímenkénti, előirányzat csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezését kötelező, önként vállalt, valamint állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 4. melléklet tartalmazza.


4.§2 (1) Az önkormányzat a 2013. évi költségvetés bevételeinek főösszegét 2.258.706 e Ft


Hitelműveletek nélkül: 1.917.715 e Ft-ban határozza meg.


Ebből I. Működési bevételek

1. Intézményi működési bevételek 190.377 e Ft

2. Önkormányzatok saját működési bevételek 301.600 e Ft

2.2. Helyi adók, kapcsolódó pótlékok,

bírságok 266.500 e Ft

2.3. Átengedett központi adók 23.600 e Ft

2.4. Önkormányzat sajátos működési

bevételei 11.500 e Ft

II. Önkormányzatok költségvetési támogatás 805.318 e Ft

1.1. Helyi önkormányzat általános működési és

ágazati feladat alapú támogatás 374.609 e Ft

1.2. Helyi önkormányzat által felhasználható

központosított előirányzatok 55.462 e Ft

1.3. Helyi önkormányzatok kiegészítő támogatás

fejezeti tartalék igénybevétel 180.000 e Ft

1.4. Fejlesztési célú támogatások

1.5. Norm. Kötött támogatás -

1.6. Egyéb központi támogatás 16.484 e Ft

1.7. Kiegészítő jövedelempótló támogatás 91.726 e Ft

1.8. Szerkezetátalakítási tartalékból folyósított támogatás 76.432 e Ft

1.9. Adósságkonszolidáció (működési célú támogatás) -

1.10. Adósságkonszolidáció (felhalmozási célú támogatás) 10.605 e Ft


III. Felhalmozási és tőke jellegű bevételek 28.278 e Ft

1. Tárgyi eszközök, immateriális javak értékesítése -

2. Önkormányzatok sajátos felhalmozási és tőkebevételei 1.400 e Ft

3. Pénzügyi befektetési bevételei és kamatai -

4. Tárgyieszköz ÁFA bevétele -

5. Egyéb sajátos felhalmozási és tőkebevétel /ÁFÁ-val/ 21.345 e Ft

6. Fordított ÁFA (felhalmozási c.) 5.533 e Ft


IV. Támogatásértékű bevételek 529.721 e Ft

1. Támogatásértékű működési bevétel 404.167 e Ft

2. Támogatásértékű bevétel TB alaptól 41.359 e Ft

3. Támogatásértékű felhalmozási bevétel 84.195 e Ft


V. Véglegesen átvett pénzeszközök 34.234 e Ft

1. Működési célú pénzeszköz átvétel Államháztartáson kívülről 234 e Ft

2. Felhalmozási célú pénzeszközátvétel

Államháztartáson kívülről 34.000 e Ft


VI. Támogatási kölcsönök visszatérülése 2.650 e Ft


VII. Hitelek 340.991 e Ft

1. Működési célú hitel 340.991 e Ft

2. Felhalmozási célú hitel -

VIII. Pénzforgalom nélküli bevételek 25.537 e Ft

1. Előző évi pénzmaradvány igénybevétele 25.537 e Ft

2. Előző évi vállalkozási eredmény igénybevétele


IX. Adósságkonszolidáció bevétele -

Előző évi központi költségvetési kiegészítések, visszatérülések


(2) A 4.§ (1) bekezdésében megállapított bevételi főösszeg címenkénti, alcímenkénti,

kiemelt előirányzatok szerinti részletezését az 5.melléklet tartalmazza.


5.§ (1) A 3. §-ban megállapított kiadások és a 4. §-ban jóváhagyott bevételek eredményeként a 2013.évi költségvetés hiányát a képviselő-testület



Tárgyévi hiány: 0 e Ft

Tárgyévi működési hiány: 0 e Ft

Tárgyévi fejlesztési hiány: 0 e Ft

Hitelműveletekkel 0 e Ft

Hitelműveletek nélkül 0 e Ft



  1. A képviselő-testület a pénzmaradványt a 2012. évi beszámoló alkalmával állapítja meg, de az ismert kötelezettségek a kiadások között szerepelnek.



6.§ 3 Az önkormányzat 2013. évi költségvetési mérlegét az 1/A, 1/B és 1/C mellékletek szerint fogadja el.


7.§ 4 Az intézmények létszám előirányzatát a 2. melléklet tartalmazza.


8.§ 5 A normatív és feladat állami támogatás valamint a feladat finanszírozás összegét és azok alapjául szolgáló mutatókat a 3. melléklet tartalmazza.


9.§ 6 (1) Az önkormányzat felhatalmazza a Polgármestert a 2013. évi költségvetésben

kimutatott hiány - melynek fedezetére más információ hiányában fejezeti tartalék és szerkezetátalakítási tartalék igénybevétele szerepel- összegét, valamint a költségvetésben kimutatott és fedezethiány miatt el nem ismert kiadási előirányzat együttes összegét a pályázat megjelenése után igényelje.

A fejezeti tartalék igénylésére vonatkozó és a szerkezetátalakítási pályázatot készítesse el és nyújtsa be képviselő-testületi jóváhagyás után az illetékes minisztériumhoz.


(2) A likviditási problémák elkerülése érdekében a 2013. szeptember 20-án lejáró 154.009.299 Ft összegű folyószámlahitel keretszerződés helyett 70 millió Ft összegű folyószámla hitel keret szerződés megkötésére intézkedjen a stabilitási törvény és a közbeszerzési törvény szabályainak betartásával. A hitel határideje 2013.december 31. változatlan feltételekkel.


(3) Amennyiben az (1)-(2) bekezdésében foglalt intézkedések ellenére is működési hiány mutatkozik, arra az esetre az engedélyezett kereten belül szükséges mértékű munkabér hitelt vesz fel.


(4) Az önkormányzati likviditást segítő 440 millió Ft-os folyószámlahitel keretből 285.990.701,- Ft-ot az adósságrendezési eljárás menetében 2013. december 31-i lejárattal működési hitellé alakított át az adósságrendezésre vonatkozó útmutató szerint, melynek adósa helyébe a Magyar Állam nevében eljáró Állami Adósságkezelő Központ lép 2013. június 28-án.


(5)7 A képviselő-testület a 2013. évi költségvetésében szereplő folyószámla hitel

részleges kiváltására 55.000 E Ft összeg két éves futamidejű adósság megújító hitelt vesz fel az erre vonatkozó kormány engedély alapján.

A hitelt folyószámla vezetőjétől, az OTP Bank NYRT-től veszi fel.



10.§ A 9. §-ban szereplő pályázattal elnyert pénz a város költségvetési bevételét képezi, felhasználásáról a képviselő-testület a döntésnek megfelelően intézkedik.


11.§ Arra az esetre, ha az önkormányzati vagyonértékesítésből, vagy a fejlesztési célú bevételeiből származó bevételek nem realizálódnak a tervezett mértékben és időben, az önkormányzat fejlesztési célú kiadásait csökkenti vagy elhagyja a szükséges mértékig.

III. fejezet


3. Az Önkormányzat és költségvetési szervei előirányzatainak megállapításával, teljesítésével kapcsolatos rendelkezések.


12.§ (1) A képviselő-testület az önkormányzat hiánya miatt általános tartalékot nem tud képezni.


(2) A önkormányzat költségvetésében szereplő 2 millió Ft rendkívüli kiadásokra biztosított előirányzat szükség szerinti felhasználásáról a folyamatos városüzemeltetési, intézmény fenntartási feladatok, élet-és balesetveszély elhárítása érdekében és rendkívüli esetekben a polgármester dönt.


13.§ A képviselő-testület a 4. melléklet szerinti részletezésben elismeri az intézmények és feladatok költségvetési többletigényét, de pénzhiány miatt kötelezettségvállalást és felhasználást nem engedélyez. E feladat finanszírozásból a 9. §-ban szereplő pályázatok eredményességétől, és az önkormányzat pénzügyi helyzetének alakulásától függően dönt.


14.§ A képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban és szöveges indoklással a 6. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi éves előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


15.§ A képviselő-testület kötelezettséget vállal arra, hogy a felvett hitelek adósságrendezés utáni részére a visszafizetésének időtartama alatt a törlesztendő összegeket (tőke-és kamattartozás) a törvényi előírások betartása mellett, a többi kiadást megelőzően a költségvetések összeállításánál elsődlegesen veszi figyelembe.


16.§ A képviselő-testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, összege, illetőleg kedvezményezettje szerinti részletezettséggel a 11 és T/3. melléklet szerint hagyja jóvá.


17.§ (1) Az önkormányzat az államháztartási törvény és végrehajtási rendelete szerint, amennyiben indokolt, negyedévenként, de legkésőbb a zárszámadási rendelet-tervezet képviselő-testület elé terjesztéséig, az adatszolgáltatási kötelezettséget megelőzően, december 31-i hatállyal a költségvetési beszámolót megelőzően dönt az önkormányzat költségvetésének módosításáról.


(2) Az önkormányzat önállóan gazdálkodó költségvetési szervei a jogszabályi kereteken belül saját hatáskörükben tervezett előirányzat változási javaslatokról a jegyzőt 5 munkanapon belül, de legkésőbb a tárgyévet követő év január 31-ig kötelesek tájékoztatni. A képviselő-testület a költségvetési rendeletmódosításról legkésőbb a költségvetési beszámolót, illetve az adatszolgáltatási kötelezettséget megelőzően december 31-i hatállyal dönt.


18.§ (1) A költségvetési intézmények vezetői a közalkalmazottainak alapilletményét illetménykiegészítését és illetménypótlékát csak a közalkalmazotti törvény szerinti kötelező szintnek megfelelően állapíthatják meg.


(2) Megbízási díj az intézmények közalkalmazotti jogviszonyban álló dolgozói részére nem fizethető az alaptevékenység körében, valamint a munkakörbe tartozó feladatok ellátásáért.


(3) A köztisztviselők részére a köztisztviselői törvény szerinti mértékben, valamint a helyi rendeletben meghatározott mértékben alapilletmény, valamint illetménykiegészítés, vezetői és egyéb kötelező pótlék, címadományozási és egyéb juttatás, továbbá az e rendeletben meghatározott mértékű jutalom fizethető a személyi kiadási előirányzat terhére.


(4) A Polgármesteri Hivatalnál és a Polgármesteri Hivatal költségvetésében tervezett képviselő-testületnél a személyi kiadások terhére a hatályos helyi szabályzat szerint jubileumi jutalom, címzetes főjegyzői juttatás, illetve egyéb jutalom fizethető ki.



19.§8 HK


20.§ (1) Az önkormányzatot a központi költségvetési törvény alapján év közben megillető központi költségvetési hozzájárulások automatikusan megilletik az érintett intézményeket és a polgármesteri hivatalt eredeti rendeltetésük szerint.


(2) Az önkormányzat által igényelt központosított előirányzat eredeti célra külön döntés nélkül felhasználható.


21.§ (1) Az önállóan gazdálkodó intézmények a költségvetési rendeletben jóváhagyott, illetve rendelet alapján módosított kiadási és bevételi előirányzat különbözeteként költségvetési támogatásban részesülnek.


(2) Az önkormányzat intézményei részére a pénzellátást kiskincstári finanszírozási rendszerben az Intézmények Pénzügyi és Ellátó Szervezetén, (továbbiakban: IPESZ) mint a Kincstári Egységes Számla (továbbiakban: KESZ)vezetőjén keresztül csak előirányzat felhasználási ütemterv keretén belül gazdasági eseményekhez igazodóan az intézményi bevételek (beleértve az átvett pénzeszközöket is) beszámításával teljesít kifizetéseket az intézmény utalványozására.


(3) Az önkormányzat az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervei pénzellátását önálló fizetési számlák nyitási lehetősége mellett bonyolítja. A kincstári gazdálkodás részletszabályait az önkormányzat 28/2001. (XII. 29.) számú rendelete a kincstári gazdálkodásról valamint a kapcsolódó megállapodások rögzítik.


(4) Az önállóan működő gazdálkodó intézmények készkiadásaik fedezésére készpénz ellátmányban részesülnek. Az intézmény által beszedett összeget a befizetést követő napon kötelesek a KESZ-re befizetni.


(5) Az intézmény által ténylegesen beszedett nem céljellegű saját bevétel az intézményt illeti meg, előirányzat módosításáról és felhasználásáról saját hatáskörben dönt a 17.§ (2) bekezdése szerint. Az önállóan gazdálkodó intézmény többletbevételéből eredő saját hatáskörű előirányzat módosítása többlet költségvetési támogatási igénnyel nem járhat.


(6) Az 5. melléklet szerinti intézményi saját bevételek nem teljesítése esetén az intézmények kötelesek kiadási előirányzataikat csökkenteni. Ezen bevételek elmaradása költségvetési támogatás növelésével nem járhat.


22.§ Az intézmények költségvetésében jóváhagyott közüzemi költségek és az élelmezési kiadások kötött előirányzatok, év végi maradványát a képviselő-testület elvonja.


23.§ Az önkormányzati költségvetésből finanszírozott intézmények pénzmaradványukat kötelesek a kötelezettséggel terhelt dologi kiadásaikra felhasználni. Az önkormányzat a kötelezettséggel nem terhelt pénzmaradványt az intézményektől zárszámadás alkalmával elvonja.


24.§ (1) Az önkormányzat felhatalmazza a polgármestert a bevételek beszedésére és a kiadások teljesítésére.


(2) Az önállóan és részben önállóan gazdálkodó intézmények bevételeik és kiadásaik teljesítését saját hatáskörben végzik.


(3) A költségvetési szerv vezetője felelős a feladatai ellátásához használatába kezelésbe adott önkormányzati vagyon rendeltetésszerű használatáért, az alapító okiratban előírt tevékenységek jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáért, a gazdálkodásban a szakmai hatékonyság és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítéséért, az intézményi számviteli rendért, a belső ellenőrzés megszervezéséért és működéséért.


(4) Az intézmények vezetői fokozott felelősséggel tartoznak a költségvetés, ezen belül a kiemelt előirányzatok betartásáért, különös tekintettel a túlóra, a helyettesítési díjak minimalizálásáért. Az intézményvezetők a képviselő-testület jóváhagyása nélkül semmiféle hosszú távú kötelezettséget nem vállalhatnak, más településen állandó lakost ellátottként csak a polgármester írásos engedélyével vehetnek fel.


(5) A 4 hónapot meghaladóan be nem töltött álláshelyek személyi juttatása jutalmazásra nem, csak a feladatellátás folyamatos vitelével kapcsolatos többletmunka díjazására használható fel.


(6) A költségvetési szerv alapfeladatába tartozó szellemi tevékenységeknek dologi kiadások terhére, vállalkozóval, számla ellenében történő igénybevételére csak jogszabály, vagy a felügyeleti szerv (a Képviselő testület) szabályzata adhat engedélyt.


(7) Az önkormányzati költségvetési pénzeszköz felhasználása (megrendelés, szerződéskötés, vásárlás) előtt a kötelezettségvállalás célszerűségét, gazdaságosságát meg kell alapozni.


25.§ (1) Az önkormányzat tényleges feladatmutatók elszámolása során 2012. évre vonatkozó normatív támogatási többletet a zárszámadás alkalmával állapítja meg.


(2) Az (1) bekezdésben szereplő összeg jogszabály szerinti határidőben történő visszautalására felhatalmazza a polgármestert.


26.§ (1) Az önkormányzat intézményei az önkormányzati tulajdonú és az intézmény használatában lévő eszközöket saját hatáskörben a hosszabb távú feladatellátás sérelme nélkül 50 e Ft bruttó egyedi érték alatt értékesíthetik. Az ezt meghaladó értékesítés csak a Képviselő-testület engedélyével történhet.


(2) Az önkormányzat intézménye az alapfeladatok alól átmenetileg felszabaduló önkormányzati tulajdonú és az intézmény használatában lévő ingatlanaikat az alapfeladatok sérelme nélkül vállalkozási tevékenység céljából vagy bérbeadás útján hasznosíthatják.


27. §9Az önkormányzat 2013. évi adósságszolgálati kiadásait állami adósságrendezés előtt folyószámlahitellel együtt 375.315 e Ft tőke + 14.011 e Ft kamat, folyószámla és munkabérhitel nélkül 33.384 e Ft tőke + 14.011 e Ft kamat összegben határozza meg. Adósságrendezés után 42.386 e Ft tőke és 13.913 e Ft kamat összegben határozza meg.


28.§ (1) Az önkormányzat megállapítja, hogy kötelező önkormányzati feladatai ellátására a törvényben szereplő adósságrendezés 40%-os mértékének jelentős emelése és a működési hiányként mutatkozó összeg fejezeti tartalékból és szerkezet átalakítási tartalékból való teljes körű ellentételezése nélkül önhibáján kívül képtelen.


(2) Az önkormányzat a szükséges feladat ellátási költség fedezet hiányának megszüntetése érdekében a 9. §-ban szereplő pályázatokat nyújtja be és kezdeményezi az adósságrendezés jelenleginél lényegesen magasabb arányú ellentételezését.


29.§ (1) A képviselő-testület a sport támogatására, civil szerezetek támogatására fedezet hiány miatt csak jelképes támogatást tud megállapítani. A sport célú ingatlanok használatát az eddigi gyakorlat szerint a sportszervezetek részére biztosítja.


(2) A sportcélú ingatlanok használata és hasznosítása kapcsán a 24. § (3) bekezdésének rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell és ezért felelősséggel tartoznak a használók.


30.§ A képviselő-testület a városi ünnepségekre elkülönített keretet 1.000 e Ft-ot célelőirányzatként a Teleki László Városi Könyvtár és Művelődési Központ és költségvetésében tervezi.


31.§ (1) A képviselő testület Költségvetési törvényben előírt adatszolgáltatási kötelezettség valódiságáért az intézmény vezetője a felelős. Az éves költségvetési beszámolóban történő elszámolásnál, illetve annak ellenőrzése során feltárt visszafizetési kötelezettségek az intézményt terhelik.


(2) Az (1) bekezdésben rögzített szabály a feladatmutatókhoz kapcsolódó feladat finanszírozás és normatíva elszámolására is vonatkozik.


(3) A 2013. január 1-től érvényes új feladatonként jelentkező gyerekétkeztetés vonatkozásában az adatszolgáltatás kötelezettje azaz intézmény, ahol a tanuló nyilvántartásban szerepel.


(4) A képviselő-testület felhatalmazza az IPESZ vezetőjét, hogy a gyermekétkeztetésben érintett intézményekkel a gyermekétkeztetéssel kapcsolatos feladatok (étkezői igény felmérés, szolgáltatói igény meghatározás, térítési díj beszedés, étkezők nyilvántartásának vezetése) vonatkozásában megállapodjon.


(5) Az intézmények étkezési igényeinek kielégítésénél a közbeszerzési szabályok betartásával a helyi szolgáltatókat kell előnyben részesíteni, és a helyi munkahely teremtés és megtartás érdekében a helyben termelt mezőgazdasági termékek hasznosítását kell előnyben részesíteni.


32.§ A Képviselő-testület felhatalmazza Polgármesterét, hogy az önkormányzat pénzellátási körébe tartozó intézmények részére a pénzellátást akként biztosítsa, hogy az nyújtson fedezetet a munkabérek és kereset kiegészítés, valamint a dologi és egyéb kiadások kifizetésére legkésőbb a vonatkozó törvényekben meghatározott határidőig.


33.§ (1) A Képviselő-testület - amennyiben a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásról szóló 1996. évi XXV. tv. 4. §- a szerinti adósságrendezési eljárást az önkormányzat hitelezői nem kezdeményezték - önkormányzati biztost rendel ki a felügyelete alá tartozó költségvetési szervhez, ha annak 30 napon túli elismert tartozásállománya eléri a 20 napot és az éves kiadási előirányzatának 10 % - át, de legfeljebb 1 millió Ft-ot.


(2) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerv a 20 napot elérő elismert esedékessé váló tartozásról minden hónap 10.-ig köteles jelentést adni az önkormányzat jegyzőjének.


34.§ (1) 10A volt Pásztói Többcélú Kistérségi Társulás munkaszervezeti feladatait a Pásztói Polgármesteri Hivatal látja el, melynek fedezetét a Többcélú Kistérségi Társulástól veszi át a Többcélú Kistérségi Társulás döntése szerint.


(2) 11Pásztó Városi Önkormányzat a volt Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott szociális ellátórendszer Pásztó városra jutó, egyeztetett kiadásihoz az eredeti költségvetési rendelet szerint 26.000 e Ft-tal járul hozzá. Ezen túl 10.829 e Ft-ot, mint a feladatellátáshoz előterjesztett intézményi igényt nem tudja finanszírozni.


(3)12 Tekintettel az intézmény és feladat 2013. július 1-től Pásztó Városi Önkormányzat fenntartásba vételére, az előirányzatot 13.000 e Ft-ra csökkenti.


(4)13 A Pásztói Gondozási Központ létszám előirányzata, kiadási és bevételi előirányzata e költségvetési előirányzat módosítással bekerült Pásztó Városi Önkormányzat költségvetési rendeletébe 2013. július 1-től.


(5)14 A Pásztói Gondozási Központ az általa működtetett Idősek Átmeneti és Tartós Otthonában, valamint a Családok Átmeneti Otthonában ellátott, nem pásztói lakhellyel rendelkező gondozottal és a lakóhely szerinti önkormányzatával szolgáltatási szerződést köt. A szerződést az intézményben már bent lakó gondozott esetében 2013. július 31-ig, új felvételesnél a felvételkor kell megkötni. A szerződésben biztosítani kell, hogy a gondozottra jutó bevétel és kiadás közötti különbözet az állami támogatás,


a gondozott által fizetett térítési díj és a lakóhely szerinti önkormányzat által fizetett támogatás által az intézmény számára megtérüljön.


35.§ (1) A költségvetési szervek minden pénzmozgásról kötelesek elszámolni.
A költségvetési szervek minden költségvetési bevétele és költségvetési kiadása költségvetésük részét képezi. Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatán felüli többletbevételét a Képviselő-testület által végrehajtott előirányzat módosítás után használhatja fel, kivéve a működési célú pénzeszköz átvételt, valamint az Országos Egészségbiztosítási Pénztárhoz (továbbiakban: OEP) kapcsolódó bevételeket, amelyeket intézményvezetői hatáskörben használhat fel.


(2) A költségvetési gazdálkodás a bevételi előirányzatok teljesítésének kötelezettségét és a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultságát foglalja magában, azaz a kiadási előirányzat nem jár felhasználási kötöttséggel.


(3) A költségvetés végrehajtása során a tárgyévi fizetési kötelezettség a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig vállalható és a kifizetések is ezen összeghatárig rendelhetők el, kivéve a jogszabályon, bírósági vagy államigazgatási jogerős határozatokon alapuló kötelezettségeket és járandóságokat.


36.§ (1) A képviselő-testület 2013. évre a közbeszerzés értékhatárát a közbeszerzési törvénnyel egyezően állapítja meg.


(2) Az önkormányzat költségvetéséből gazdálkodó szervezetek valamint az önkormányzat többségi tulajdonában lévő gazdasági egység az egy szerződés keretében 1 millió Ft-ot meghaladó, de a közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzés esetén köteles legalább 3 ajánlatot beszerezni és annak alapján a legkedvezőbb ajánlatot kiválasztani. A kiválasztás alapvető szempontjai a megvalósítási költség, a kivitelezésnél alkalmazott anyagok minősége, a garancia vállalás időtartama, valamint a határidő.


37.§ (1) Az önkormányzat költségvetése mellékleteként elfogadja


1/A melléklet 2013. évi költségvetés bevételeinek és kiadásainak összevont mérlege

1/A/1. melléklet 2013. I. félévi adatok Magyar Államkincstárral egyeztetett

1/A/2. melléklet Költségvetési hiány levezetése

1/B melléklet 2013. évi költségvetés működési célú bevételeinek és kiadásainak mérlege

1/C melléklet melléklet 2013. évi költségvetés fejlesztési bevételeinek és kiadásainak mérlege

2. melléklet Intézményi létszámkeretek

3. melléklet Kimutatás a normatív állami hozzájárulás, normatív kötött felhasználású támogatás és személyi jövedelemadó bevételekről



Kiadások


4/1. melléklet Egészségügyi és szociális ellátási fejezet

4/2. melléklet Oktatási fejezet

4/3. melléklet Közművelődési fejezet

4/4. melléklet Városfenntartási fejezet

4/5. melléklet Önkormányzati feladatok

4/6. melléklet Polgármesteri Hivatal

4/7. melléklet Önkormányzati ellátó, kisegítő szolgálatai, tűzvédelem, katasztrófa elhárítás

Bevételek


5/1. melléklet Egészségügyi és szociális ellátási fejezet

5/2. melléklet Oktatási fejezet

5/3. melléklet Közművelődési fejezet

5/4. melléklet Városfenntartási fejezet

5/5. melléklet Polgármesteri Hivatal

5/6. melléklet Polgármesteri Hivatal feladatai

5/7. melléklet Önkormányzati ellátó, kisegítő szolgálat, tűzvédelem, katasztrófa elhárítás

6/1. melléklet Pásztó Város Önkormányzat EU pénzeszközök tervezett felhasználásáról 2013. évi költségvetés I. félévi teljesítés
bevételek-kiadások

6/2. melléklet Kimutatás a több év alatt megvalósuló feladatokról 2013. évi költségvetés I. félévi teljesítés (kiadások)

6/3. melléklet Kimutatás a több év alatt megvalósuló feladatokról 2013. évi költségvetés I. félévi teljesítése

Pásztó Város Önkormányzat Intézményeinél Európai Uniós és hazai forrásból (bevételek-kiadások)

6/4. melléklet EU pénzeszközök felhasználása szöveges indokolása

7. melléklet Pásztó Város Önkormányzat adósságszolgálat alakulása 2013. 07. 01. hitelkonszolidáció után

8/1. melléklet 2013.évi előirányzat felhasználási ütemterve 2013. I. félévi teljesítés

8/2. melléklet 2013.évi előirányzat felhasználási ütemterve 2013. szeptemberi rendeletmódosítás

9. melléklet Intézkedési terv a 2013. évi költségvetés végrehajtásához

10/1. melléklet A hitelkonszolidáció jelenleg ismert helyzete

10/2. melléklet A hitelkonszolidáció tényleges helyzete

11. melléklet Kimutatás adókedvezmények, adómentességek 2013. I. félév

12. melléklet Szöveges indoklás a hosszú távú elkötelezettségekhez, a 2013. évi költségvetés I. félévi teljesítés tárgyalásához

13. melléklet Pásztó Városi Önkormányzat által fenntartott, működtetett intézmények, feladatok bevételei és költség struktúrája


(2) Az önkormányzat elfogadja:

T/1.1. melléklet Szociális ellátások 2013. évi költségvetés (képviselő-testületi hatáskör)

T/1.2. melléklet Szociális ellátások 2013. évi költségvetés (jegyzői hatáskör)

T/2. melléklet A városfenntartás feladatainak részletezését 2013.

T/3. melléklet Önkormányzat által nyújtott kölcsönök (Közvetett támogatások)

T/3.1. melléklet Egyéb közvetett támogatások: Ellátottak térítési díjának méltányossági alapon történő elengedése

T/4. melléklet Felújítási kiadások célonként 2013.

T/5. melléklet Fejlesztési kiadások feladatonként 2013.

T/6. melléklet Önkormányzati lakáseladási alap bevételei és kiadásai

T/7. melléklet Pásztó Város Önkormányzata Környezetvédelmi Alap mérlege

T/8. melléklet Támogatásértékű működési kiadás (működési célú pénzeszköz átadás) a Többcélú Kistérségi Társulásnak

T/9. melléklet 2013. évi mutatószámok


IV. fejezet



4. Átmeneti és hatályba léptető rendelkezések


38.§ A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét, hogy az 2012. évi többször módosított költségvetési rendeletben nevesítetten szereplő, előirányzattal biztosított működési feladatok, és abból eredő kötelezettségvállalások áthúzódó kiadásait a hivatkozott rendeletben biztosított mértékig teljesítse. 2012. évi költségvetésben nevesítetten szereplő előirányzattal biztosított fejlesztési feladatra a kötelezettségvállalás mértékéig utalványozzon.


39. § Pásztó Városi Önkormányzat különös figyelemmel arra, hogy minden folyószámla, és hitelkapcsolata a jelenlegi számlavezetőjéhez kapcsolódik, az önkormányzati alkalmazottak döntő többségének lakossági folyószámláját a jelenlegi számlavezető vezeti és a számlavezető váltás jelentős többletköltséget okozna, 2013-ban nem tervez bankváltást. Az intézménye önálló fizetési számláit, a Polgármesteri Hivatal önálló fizetési számláját az OTP Bank NYRT-nél nyittatja meg.


40.§ A képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét, hogy az önkormányzat fizetőképességének biztosítása érdekében a lakáseladási alap számlán lévő pénzt Eu. források felhasználásához szükséges önrész biztosítására átmenetileg igénybe vegye.

Amennyiben szükséges az esedékes munkabérek kifizetéséhez havonta maximum 30 millió Ft-ig munkabérhitelt vegyen igénybe a számlavezető pénzintézettől


41.§ A képviselő-testület a 100%-os tulajdonában lévő Pásztói Városgazdálkodási Közhasznú Nonprofit Kft, (továbbiakban: KFT) 3060. Pásztó, Kossuth út 116. – nál 10.000 e Ft törzstőke emelést hajt végre a KFT kötelezettségeinek teljesíthetősége érdekében.


42.§ A Képviselő-testület felhatalmazza polgármesterét és a címzetes főjegyzőt, hogy a 2012. évi költségvetési rendeletben nevesítetten szereplő pályázati támogatással megvalósuló több éves fizetési kötelezettséggel járó feladatok bevételeit beszedje és a kiadásokat teljesítse a pályázati feltételeknek szerint.


43.§ (1) A Pásztó város önkormányzata intézményeinél, a Polgármesteri Hivatalnál alkalmazottak részére a 2013. január 1-től a központi bérintézkedéseknek megfelelő fedezetet az érintettek részére biztosítja, a jogállásukra vonatkozó jogszabályok szerinti átsorolásokat hajtsa, hajtassa végre.


(2) A képviselő-testület a köztisztviselők és a vonatkozó szabályzat szerint a velük azonos megítélés alá tartozó alkalmazottak részére évi bruttó 200 e Ft/ fő/ év Cafetéria juttatást biztosít, mely magába foglalja az adó összegét is.


44.§ 15 Ez a rendelet a 2013. március 1-jén lép hatályba, de rendelkezéseit 2013. január 1-től kell alkalmazni. Ez alól kivétel a kiadások vonatkozásában IV. fejezet 1. mellékletben a Pásztói Gondozási Központra vonatkozó előirányzatok, valamint a V. fejezet 1. mellékletben Pásztói Gondozási Központra vonatkozó előirányzat változások, amelyek 2013. július 1-jén lépnek hatályba.


45.§ Hatályát veszti a 2013. évi átmeneti gazdálkodásról szóló önkormányzati rendelet.



Pásztó, 2013. február 8.




Sisák Imre Dr. Tasi Borbála

polgármester címzetes főjegyző


1



Módosította a 8/2014. (III. 8.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2014. III. 10-től

2



Módosította a 8/2014. (III. 8.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos 2014. III. 10-től.

3 Módosította a 22/2013. (XI.11.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos 2013. XI. 12-től.

4 Módosította a 16/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet 4.§-a. Hatályos 2013. IX. 30-tól.

5 Módosította a 16/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet 5.§-a. Hatályos 2013. IX. 30-tól.

6 Módosította a 16/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet 6.§-a. Hatályos 2013. IX. 30-tól.

7 Megállapította a 22/2013. (XI.11.) önkormányzati rendelet 4. §-a, módosította a 27/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelet 3. §-a. Hatályos 2013. XII. 21-től.

8 Hatályon kívül helyezte a 16/2013.(IX.27.) önkormányzati rendelet 11.§-a. Hatálytalan 2013. IX. 30-tól.

9 Módosította a 16/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet 7.§-a. Hatályos 2013. IX. 30-tól.

10 Módosította a 16/2013.(IX. 27) önkormányzati rendelet 8.§ (1) bekezdése. Hatályos 2013. IX. 30-tól.

11 Módosította a 16/2013.(IX. 27.) önkormányzati rendelet 8.§ (2) bekezdése Hatályos 2013. IX. 30-tól.

12 Módosította a 12/2013.(VI.24.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos 2013. VI.25-től.

13 Módosította a 12/2013.(VI.24.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos 2013. VI.25-től.

14 Módosította a 12/2013.(VI.24.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos 2013. VI.25-től.


15 Módosította a 12/2013. (VI.24.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2013. 06. 25-től