Kunadacs Község Önkormányzat Képviselő - testületének 5/2013.(III.28.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2013. 03. 29- 2015. 06. 28

Kunadacs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjaiban, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. § 1. pontjában, 53. §-ában, 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 3. § (4) bekezdésében meghatározott jogkörében eljárva, a rendelet 30. § (5) bekezdésében szabályozottak esetében, a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény a 10/A. § (3)-(5) bekezdéseiben és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 57. § (2) bekezdésében meghatározott jogkörében eljárva, a rendelet 30. § (1) bekezdése a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi, Kulturális és Szociális Bizottság véleményének kikérésével a Szervezeti és Működési Szabályzatával kapcsolatban a következőket rendeli el: 

1. Az önkormányzat


1. §      (1) Az önkormányzat megnevezése: Kunadacs Község Önkormányzata (a

                 továbbiakban: Önkormányzat) székhelye és címe: 6097 Kunadacs, Rákóczi u. 2.

(2)A képviselő-testület Kunpeszér Községi Önkormányzat Képviselő-testületével közös önkormányzati hivatalt tart fenn, Kunadacsi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Kunadacsi KÖH) elnevezéssel.

      székhelye és címe: 6097 Kunadacs, Rákóczi u. 2.

            (3)Az Önkormányzat által fenntartott további intézmény: Kunadacsi Igazgyöngy

                Óvoda

            (4) Az Önkormányzat a Román Sancra (Kalotaszentkirály-Zentelke) településsel nemzetközi, a magyarországi Apc

                 és Kunpeszér községgel partner települési kapcsolatot tart fenn.

            (5) Az Önkormányzat illetékességi, működési területe a közigazgatási területére terjed ki.

            (6) Az Önkormányzat társulás keretében látja el:

                        a) családsegítés és gyermekjóléti,

                        b) szociális ellátási,

                        c) a háziorvosi ügyeleti,

                        d) a logopédiai és fejlesztő pedagógiai,

                        e) szilárd hulladékkezelési közszolgáltatási feladatokat.


2. §      (1) Az Önkormányzat hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van,

 a köríven pedig „Községi Önkormányzat Kunadacs” felirat olvasható.

            (2) A polgármester hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van, a

                  köríven pedig „Kunadacs Község Polgármestere” felirat olvasható.

            (3) A képviselő-testület hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere

                 van, a köríven pedig „Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Kunadacs” felirat

                 olvasható. Ezt a pecsétet kell használni:

                        a) a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyveken hitelesítésre,

                        b) a képviselő-testület által adományozott okleveleken,

                        c) a képviselő-testület iratain.

            (4) A jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van, a köríven

                  pedig „Kunadacsi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője” felirat olvasható. 

3. §      (1) Az Önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

                 Ezek használatának rendjét önkormányzati rendelet szabályozza.

            (2) Az Önkormányzat képviselő-testülete: díszpolgári címet, „Kunadacsért” díjat és a

                „szebb   Kunadacsért” díjat adományoz.

                Az adományozás rendjét önkormányzati rendelet szabályozza. 

            (3) A polgármester gondoskodik arról, hogy a község lakossága a nemzeti és helyi

                 ünnepeket méltó módon megünnepelhesse.

                 Kunadacs község napja a „falunap”,  június első hétvégén kerül megrendezésre.

            (4) Az Önkormányzat feladatainak eredményes ellátása érdekében együttműködik

                  különösen:

                        a) Bács-Kiskun Megye Önkormányzatával,

                        b) Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatallal,

                        c) az önkormányzati szövetségekkel,

                        d) civil szervezetekkel,

                        e) Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal,

                        f)  Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Kunszentmiklósi Járási Hivatalával.

            (5) Az Önkormányzat önként vállalt feladatai:

                        a) fejlesztő pedagógus foglalkoztatása az óvodában,

                        b) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás működtetése,

                        c) tanyagondnoki szolgálat működtetése,

                        d) mezei őrszolgálat,

                        e) civil szervezetek, önszerveződő csoportok, egyesületek, alapítványok

                            támogatása,

                        f) helytörténeti emlékek gyűjtése és gondozása.

             [1](6) Az önkormányzat által ellátott feladatok államháztartási és kormányzati funkció szerinti

besorolása felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

2. A képviselő-testület működése


4. §      (1) A képviselő-testület tagjainak a száma: 7 fő.

            (2) A képviselő-testület évente legalább 10 alkalommal ülésezik saját, előre megállapított

                 unkaterve alapján. A nyári ülésszünetet július 1-től augusztus 31-ig állapítja meg.

            (3)A képviselő testület döntéseit ülésein hozza.

                az ülések típusai:

            a) alakuló ülés,

                        b) munkaterv szerinti rendes ülés,

                        c) rendkívüli ülés.

            (4) A képviselő-testület üléseit a Községháza tanácskozó termében tartja.

                 Közmeghallgatás tartásakor önkormányzati társulást, a Kunadacsi KÖH érintő

                 napirend tárgyalásakor az ülés helyszínéről a polgármester dönt.


5. §      (1) A képviselő-testületi ülés meghívóját, és az írásos előterjesztéseket elektronikus úton,

 e-mailben úgy kell megküldeni, hogy azt az ülést megelőző 5. napig a képviselő-

                 testület tagjai és a meghívottak kézhez kapják.

            (2) A meghívónak tartalmaznia kell Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.

évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 44. §-ában szabályozottakon túl a napirendi pontok előterjesztőit is.

            (3) A képviselő-testületi ülések időpontjáról és napirendjéről a meghívónak a Kunadacsi

 KÖH hirdetőtábláján történő elhelyezésével, és az Önkormányzat honlapján történő                 megjelentetésével tájékoztatja a lakosságot. 

6. §      (1) A polgármester a képviselő-testület rendkívüli ülését a munkatervtől eltérő időpontban

 és helyen is összehívhatja.

            (2) Sürgős halasztást nem tűrő esetben az ülést megelőzően egy nappal is kiküldhető a

meghívó. Amennyiben az idő rövidsége miatt írásos meghívót küldeni nem lehet, a képviselő-testület tagjait személyesen történő értesítéssel kell tájékoztatni az ülés helyéről, idejéről, a napirendről, a sürgősség okát azonban feltétlenül közölni kell.

            (3) Amennyiben a képviselő-testület összehívására a Mötv. 44. §-ában foglalt indítvány

miatt kerülne sor, a polgármester az indítvány benyújtásától számított [2]15 napon belül – kivéve, ha a képviselő-testület rendes ülést tart ezen időn belül és az indítvány a napirendek közé felvehető – köteles gondoskodni az ülés összehívásáról.

            (4) A képviselő-testület üléseire meg kell hívni:

                        a) a napirend tárgya szerint illetékes köztisztviselőt,

                        b)  napirendi pontok előadóit,

                        c) a településen működő, a napirend tárgya szerint illetékes társadalmi szervezet                                      illetve      civil szerveződés vezetőjét,

                        d) az önkormányzat által fenntartott intézmény vezetőjét,

                        e) a közös önkormányzati hivatalt érintő kérdésekben Kunpeszér Község

                           polgármesterét,

                        f) akiket a polgármester és a képviselő-testület a napirenden szereplő

                           előterjesztésekkel kapcsolatban indokoltnak tart.

            (5) Amennyiben a képviselő-testület olyan napirendi pontot tárgyal, amely érinti az

                 önkormányzat társulásait, akkor a társult önkormányzatok polgármestereit, egyéb

                 képviselőit a testület ülésére meg kell hívni.


3. A képviselő-testület ülése


7. §      (1) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv. A munkaterv tervezetét – a

 polgármester irányításával – a jegyző állítja össze, s a polgármester terjeszti

                 jóváhagyás végett testület elé.

            (2) A munkaterv készítése előtt javaslatot kell kérni az önkormányzat területén működő,

 általa fenntartott intézmények vezetőitől és a képviselőktől, a bizottságoktól. 

8. §      (1) A munkatervnek tartalmaznia kell:

                        a) az előző munkatervi időszak főbb feladatai végrehajtásának értékelését,

                        b) ) az ülések időpontját,

                        c) a közmeghallgatás, a községpolitikai fórum, a falugyűlés időpontját,

                        d) a munkatervbe be nem került javaslatokról szóló tájékoztatást,

                        e) a napirendek címét, előadóját,

                        f) a bizottságnak a megjelölését, ha az előterjesztést előzetesen bizottságnak kell

                           tárgyalnia,

                        g) az ülésre meghívandók külön körét.

            (2) A munkaterv elfogadásáról a polgármester javaslatára a képviselő-testület az év utolsó

                 ülésén dönt. 

9. §      (1) Az ülést a polgármester, és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén az

 képviselő-testület ügyrendi feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottság elnöke (a

                 továbbiakban: levezető elnök) vezeti.

            (2) A polgármester akadályoztatásának minősül az is, ha vele szemben az Mötv. 49. § (1)

                  bekezdésben szabályozott személyes érintettség merül fel. 

10. §    (1) A levezető elnök a testületi ülés vezetése során:

                        a) megállapítja, hogy az ülést a Szervezeti és Működési Szabályzatban (a   

                           továbbiakban: SZMSZ) szabályai szerint hívták össze,

                        b) megállapítja az ülés határozatképességét és azt az ülés időtartama alatt

                            folyamatosan figyelemmel kíséri,  megállapítja az igazoltan, illetve az

                            igazolatlanul távollevőket,

                        c) figyelemmel kíséri az Mötv. 49. § (1) bekezdésben szabályozott személyes

                           érintettséget,

                        d) előterjeszti az ülés napirendjét,

                        e) az ülést megnyitja, berekeszti, szünetet rendel el, bezárja,

                        f) a szót megadja, illetve megtagadja, a tárgyra térésre szólít fel,

                        g) javaslatot tehet a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,

                        h) javaslatot tehet a napirendek összevont tárgyalására,

                        i) az Mötv. 46. § (2) bekezdésének b) pontjában szabályozott esetben

                           nyilatkoztatja az érintettet.

            (2) A levezető elnök vitavezetési feladatai:

                        a) napirendi pontonként megnyitja, vezeti és berekeszti a vitát,

                        b) szavazást rendel el,

                        c) megállapítja a szavazás eredményét,

                        d) kimondja a döntést.

            (3) A levezető elnök az ülés rendjének biztosítása érdekében:

                        a) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz

                            nem illő, másokat sértő megfogalmazást használ,

                        b) rendre utasítja azt, aki képviselőhöz méltatlan magatartást tanúsít,

                        c) a rendre utasított felszólalótól megvonja a szót, és szükség esetén javaslatot tesz

                           a vitából való kizárásra, amely javaslatról a képviselő-testület vita nélkül

                           határoz;

                        d) rendre utasítja, illetve a terem elhagyására kötelezheti a rendzavarást tanúsító –

                            nem képviselő jelenlévőt.

            (4) A képviselő-testület a napirend kérdésében vita nélkül határoz. A napirend elfogadása

                 után az előterjesztő az elfogadott napirendi ponthoz kötve van. A napirend

                 megváltoztatására csak a képviselő-testület döntése alapján van lehetőség.

            (5) A napirend keretében tárgyalásra kerülő előterjesztések sorrendje:

                        a) lejárt határidejű határozatok,

                        b) rendelet-tervezetek,

                        c) normatív határozati javaslatok,

                        d) beszámolók,

                        e) határozati javaslatok,

                        f) tájékoztatók,

                        g) bejelentések.

            (6) A képviselő-testület a levezető elnök javaslatára az ülés napirendjét a napirendi

 pontokhoz meghívottakra tekintettel az (5) bekezdésben szereplő sorrendtől eltérően is

                  meghatározhatja.

 Az írásbeli bejelentést az ülés megkezdésének kezdetéig a levezető elnöknél kell

 benyújtani. 

11. §    (1) A képviselő-testület tagjai, a bizottság és a jegyző javasolhatják a képviselő-

                 testületnek az előterjesztés sürgős tárgyalását.

            (2) A sürgősségi javaslatot – a sürgősség tényének indoklásával és az anyag becsatolásával

                  – írásban az ülés előtt legalább 24 órával a polgármesterhez kell benyújtani.

            (3) A sürgősségi ok elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül határoz. Elfogadása

                 esetén a javaslatot a képviselő-testület a napirendjére tűzi. 


12. §    (1) Előterjesztésnek minősül a rendelet-tervezet, normatív határozat-tervezet, határozat-

                 tervezet, beszámoló és tájékoztató.

            (2) Az előterjesztés írásban készülhet.

            (3) Előterjesztés benyújtására jogosult

                        a) a polgármester,

                        b) a témakör szerint illetékes bizottság elnöke,

                        c) a képviselő-testület tagja,

                        d) a jegyző

13. §    (1) Az előterjesztés főbb elemei:

                        a) az előterjesztés címe, tárgya, ismertetni kell az előzményeket ezen belül

különösen a hozott határozatokat, a tárgykört szabályozó jogszabályokat, mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, döntési alternatívákat, melyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést alátámasztják,

                        b) határozati javaslat és annak tárgya, amely egyértelműen tartalmazza a döntés

tartalmát, a végrehajtásért felelősök megnevezésével és a határidők megjelölésével.

            (2) Az egyes napirendi pontok tárgyalását megelőzően az előterjesztő, vagy az

                 előterjesztés készítője az általa elkészített anyagot szóban kiegészítheti.

            (3) A kiegészítés után az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási

 joggal meghívottak kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előterjesztő, vagy az

                 előterjesztés készítője köteles választ adni még a vita előtt.

            (4) A képviselő-testület ülésén a napirenddel kapcsolatban a tanácskozási joggal

                 rendelkezőkön túl felszólalhat az, akinek a levezető elnök szót ad.

14. §    (1) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. Egyazon napirendi pontnak

                 a vitája kapcsán a képviselő legfeljebb két alkalommal kérhet szót.

            (2) A képviselő részére a harmadik felszólalás engedélyezéséről a képviselő-testület vita

                 nélkül határoz.

            (3) A felszólalások időtartama legfeljebb 3 perc. Az idő túllépése miatt a levezető elnök

                 megvonhatja a szót.

            (4) Bármikor szót kérhet:

                        a) az előterjesztő,

                        b) az, aki a személyét érintő hozzászólásra kíván reagálni,

                        c) a jegyző, ha a törvényességi észrevételi jelzést kíván tenni az Mötv. 81. § (3)

                            bekezdés e) pontja alapján.

            (5) A napirend tárgya szerint érintett bizottság elnöke közvetlenül a határozathozatal előtt

                 felszólalhat, ajánlást nyújthat be. 

15. §    (1) A vita lezárására a testület bármely tagja tehet javaslatot, melyről a testület vita nélkül

                 határoz.

            (2) Az érdemi vitát követően a napirend előterjesztője, vagy az előterjesztés készítője

 válaszol a kérdésekre és a hozzászólásokra. A válasz után a levezető elnök az

                 elhangzottakat összefoglalja. 

16. §    (1) Kérdés: az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési,

                 előkészítési jellegű felvetés vagy érdeklődés.

            (2) A kérdésre a képviselő-testület ülésén köteles választ adni a megkérdezett.


17. §    (1) Interpelláció: az SZMSZ-ben meghatározott személy magyarázatadási kötelezettsége a

                   feladatkörébe tartozó valamennyi ügyben.

            (2) Ha az interpelláció írásbeli benyújtására a képviselő-testület soron következő ülését

                 megelőzően legalább 8 nappal sor került, úgy arra az ülésen kell érdemi választ adni.

            (3) Az interpelláció tárgyának kivizsgálásába az interpelláló képviselőt kérésére be kell

                 vonni.

            (4) A képviselő-testület részletesebb kivizsgálást is elrendelhet, ezzel megbízhatja

                 bizottságát. A megbízásról a testület vita nélkül határoz.

            (5) A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az

                 interpelláló képviselő nyilatkozik, amennyiben nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a

                 testület vita nélkül határoz. 

18. § [3](1) nyílt testületi ülésről 2 eredeti példányban készül jegyzőkönyv, ebből a jegyző:

            a) az első példányt a KÖH-ban őrzi meg,

                        b) a második példányt pedig a könyvtárban helyezi el.

            (2) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvekhez csatolni kell a meghívót, a

                 jelenléti ívet, az előterjesztéseket, és a mellékleteket, az elfogadott rendeleteket, az

                 esetleges kisebbségi véleményt valamint a képviselő kérelmére az írásban is benyújtott            hozzászólását.

            (3) A zárt ülésről 2 eredeti példányban külön jegyzőkönyv készül, ebből a jegyző:

                        a) az első példányt a jegyző páncélszekrényében őrzi meg,

                        b) a második példányt a Kormányhivatalnak kell megküldeni.

4. A határozathozatal


19. §    (1) Az előterjesztő a vita során felmerült módosító javaslatokat felvállalhatja.

 Amennyiben az előterjesztő a módosító javaslatokat felvállalta, úgy a levezető elnök a

 módosításokkal kiegészített eredeti határozati javaslatot szavaztatja meg.

            (2) Amennyiben az előterjesztő a módosító javaslatokat nem vállalta fel, úgy a levezető

 elnök először a módosító javaslatokat szavaztatja meg egyenként. Ezt követően a

                 képviselő-testület a módosító javaslatokkal kiegészített eredeti határozati javaslatról

                 dönt.

            (3) Szavazáskor a képviselők „igen”-nel vagy „nem”-el szavaznak.

20. §    (1) Név szerinti szavazást indítványozhat az Mötv. 48. § (3) bekezdésben

                 meghatározotton túl:

                        a) a polgármester,

                        b) a bizottsági elnök.

            (2) A névszerinti szavazási indítványról a testület vita nélkül határoz.

            (3) Név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a testületi tagok nevét

                 ABC-sorrendben, akik a nevük elhangzása után „igen”-nel, vagy „nem”-mel,

                szavaznak. Az elkészített névsoron a szavazatokat személyenként külön fel kell

                tüntetni, össze kell számolni, melyről a jegyző gondoskodik. Ezt követően a levezető

                elnök a szavazás eredményét kihirdeti.

21. §    (1) Az Mötv. 46. § (2) bekezdésben meghatározott esetekben a titkos szavazás

                 elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül határoz az Mötv. 50. §-ában

                 szabályozottak figyelembe vételével.

            (2) Titkos szavazás esetén a szavazás borítékban elhelyezett, az önkormányzat

                  bélyegzőjével hitelesített szavazólapon, szavazófülke és urna igénybevételével

                  történik.

            (3) A titkos szavazást az Ügyrendi, Kulturális és Szociális Bizottság bonyolítja le.

            (4) A titkos szavazást külön jegyzőkönyvben kell rögzíteni, mely tartalmazza a

                        a) a szavazás helyét, napját,

                        b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét, tisztségét,

                        c) a szavazás során felmerült egyéb körülményeket.

                 A szavazás eredményét a képviselő-testület határozattal fogadja el.

22.§     A képviselő-testület minősített többségű döntése szükséges hitelfelvételhez, és

            kötvénykibocsátáshoz. 

23. §    (1) A képviselő-testület határozatait külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően

                 folyamatos sorszámmal és évszámmal látja el a következők szerint:

                „Kunadacs Község Képviselő-testületének 1/2013. (I.1.) sz. Kth.”

                (a határozat tárgyának a megjelölésével)

                (A zárójelben feltüntetett dátum a határozatot hozó testületi ülés napját jelöli.)

            (2) A testületi határozatokról a KÖH betűrendes, és határidős nyilvántartást vezet. 

5. A rendeletalkotás


24.§     (1) Önkormányzati rendelet alkotását írásban kezdeményezhetik:

                        a) képviselők,

                        b) a képviselő-testület bizottságai,

                        c) polgármester,

                        d) alpolgármester,

                        e) jegyző,

                        f) település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezeteinek vezetői.

 A rendeletalkotás kezdeményezhető a szabályozni kívánt tárgykör (beleértve a

 meglévő rendelet módosítását, kiegészítését és hatályon kívül helyezését is)

                 megjelölésével, vagy a rendelet-tervezet benyújtásával a polgármesternél.

            (2) A rendelet tervezetét a KÖH tárgy szerint érintett munkatársa készíti elő. Az

                 előkészítés során a rendszeresített, egyszerűsített hatásvizsgálati lapot kell alkalmazni.

                 A kitöltött hatásvizsgálati lap az előterjesztés mellékletét képezi. Az előterjesztésben

                 tájékoztatást kell adni az előkészítés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő

                 kisebbségi javaslatokról is.

            (3) A tervezetet a rendelet tárgya szerint illetékes bizottság megtárgyalja, és véleményezi a

                 képviselő-testület részére.

            (4) A tervezet elkészítésébe külső szakember is bevonható. 

25.§     (1) Az írásba foglalt rendelet-tervezetet a polgármester – az előkészítést és véleményezést

                 követően – a képviselő-testület elé terjeszti.

            (2) A képviselő-testület a szavazást a 19. §-ban foglaltak szerint hajtja végre. 

26.§     (1) Az önkormányzati rendelet, valamint a normatív határozat kihirdetése az önkormányzat

                 hirdetőtábláján való kifüggesztéssel, valamint a Mötv. 51. § (2) bekezdésben

                 szabályozottak szerint történik. A rendelet és normatív határozat szövege 30 napig

                 marad kifüggesztve.

            (2) A rendelet alkalmazása szempontjából érintett szervekhez egy példányt meg kell

                 küldeni.

            (3) A képviselő-testület a rendeleteit külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően

                  folyamatos sorszámmal és évszámmal látja el a következők szerint:

                 „Kunadacs Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2013.(I.1.) önkormányzati

                 rendelete” ( a rendelet tárgyának a megjelölésével)

                (A zárójelben feltüntetett dátum a rendelet kihirdetésének a napját jelöli.)

            (4) Az önkormányzati rendeletekről a KÖH nyilvántartást vezet.

6. A települési képviselő


27.§     (1) A képviselő kötelezettségei:

                        a) olyan magatartás tanúsítása, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a

                            választók bizalmára,

                        b) köteles bejelenteni, ha a képviselő-testület, vagy a bizottság ülésén

                            akadályoztatása miatt nem tud megjelenni.

            (2) a képviselőket a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző és a KÖH

                 dolgozói kötelesek soron kívül fogadni.

            (3) A képviselők tevékenységükért tiszteletdíjban nem részesülnek.

            (4) A képviselő-testület tagjainak az önkormányzat egy-egy laptopot biztosít képviselői

                 munkájuk végzéséhez.

[4] (5) A képviselő a napirendi pont tárgyalásának megkezdésekor köteles bejelenteni az Mötv. 49. § (1) bekezdése szerinti személyes érintettségét.

[5](6) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztása esetén a képviselő – testület – az ismertté válását követően azonnal – ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálatot a képviselő – testület Ügyrendi és Önkormányzati Bizottsági folytatja le.

[6](7) A bizottság az eljárás során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.

[7](8) A bizottság az eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő – testület soron következő ülésére előterjeszti. A képviselő – testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.

7. A képviselő-testület bizottságai


28.§     (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítéseire a döntések végrehajtásának

                 szervezésére és ellenőrzésére állandó és ideiglenes bizottságokat hoz létre.

            [8](2) A Képviselő – testület az alábbi bizottságot hozza létre: Ügyrendi és Önkormányzati

                  Bizottság (5 fő, 3 képviselő és 2 külső tag).

            (3) A bizottság a belső működési szabályait maga állapítja meg. A bizottság működésére

                 az ügyrendjében meghatározottak az irányadóak.

            (4) A képviselő-testületi ülést megelőző bizottsági jegyzőkönyvek elkészítésének

                 határideje a bizottsági ülést követő nap.

            (5) A bizottság általános feladatai a Mötv. 59. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl:

                        a) előkészíti a szakterületeiket érintő önkormányzati koncepciókat, programokat, a

                            feladatkörükbe tartozó testületi előterjesztéseket,

                        b) javaslatot tesz az önkormányzati intézmények létesítésével, átszervezésével,

                            megszüntetésével és ellátottságával kapcsolatos testületi döntésekhez,

                        c) javaslatot tesz a képviselő-testület hatáskörébe tartozó és a bizottság

                            feladatkörét érintő személyi kérdésekben.


[9]29.§ 

30. §    [10](1) Ügyrendi és Önkormányzati Bizottság:

a)      véleményezi az önkormányzati és intézményei költségvetési és zárszámadási rendeletének tervezetét,

b)      javaslatot tesz a feladatköréhez tartozó intézmények éves költségvetési előirányzatainak megállapításához,

c)      ellátja a településfejlesztéssel kapcsolatos feladatok előkészítését,

d)      véleményezi a sport témájú előterjesztéseket és ügyeket,

e)      figyelemmel kíséri az önkormányzat oktatási és művelődési intézményeinek munkáját és működését,

f)       figyelemmel kíséri a gyermek - és ifjúságvédelemi feladatok ellátását,

g)      a bizottság a közbiztonsággal, bűnmegelőzéssel kapcsolatban:

ga) koordinálja a közbiztonsággal kapcsolatos lakossági kezdeményezéseket,

gb) meghatározza a közbiztonság javításával, bűnmegelőzéssel kapcsolatos stratégiai feladatokat, célkitűzéseket, figyelemmel kíséri azok megvalósulását,

gc) a tapasztalatok alapján szükség szerint áttekinti a község közbiztonságának helyzetét, a közbiztonság fenntartásában érintett szervek tevékenységét, ajánlásokat, intézkedési javaslatokat tesz.

            (2) A bizottság ellátja a képviselők és a polgármester esetében a vagyonnyilatkozat tétellel

                  kapcsolatos feladatokat. A bizottság működésének speciális szabályait a 2. sz.

                  melléklet tartalmazza, amely külön részletezi a vagyonnyilatkozatok nyilvántartási

                  rendjét, a nyilvánosság biztosítását, a nem nyilvános adatok védelmét, valamint a

                 vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának részletes rendjét.

            (3) A bizottság gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester esetében.

            [11](4) A bizottság javaslatot tesz a polgármester jutalmazására.

            (5) A bizottság vizsgálja ki a képviselők esetében benyújtott összeférhetetlenségi

                  kezdeményezést.

31.§     (1) A képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására, ideiglenes

                 bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig,

                 illetőleg az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

            (2) Az állandó bizottságok működésére vonatkozó szabályokat e bizottságokra is

                 értelemszerűen alkalmazni kell. 

8. A polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző


32.§     (1)  A polgármester feladatai:

                        a) segíti a képviselők munkáját,

                        b) a település fejlesztésének elősegítése,

                        c) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülését,

                        d) gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, helyi fórumok

                            szervezéséről,

                        e) támogatja a lakosság önszerveződő közösségeit,

                        f) kapcsolatot tart a helyi pártok és társadalmi szervezetek, egyesületek,

                           civilszervezetek vezetőivel,

                        g) gondoskodik a község vagyonának megőrzéséről,

                        h) feladata az önkormányzati intézmények működésének ellenőrzése, segítése,

                        i) szervezi az önkormányzati kommunikációt, nyilatkozik a hírközlő szerveknek,

                        j) egyetértési jogot gyakorol a KÖH-ben minden a jegyző által javasolt

                           kinevezéshez, felmentéshez, jutalmazáshoz,

                        k) az önkormányzat Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállalói

                            tekintetében gyakorolja a munkáltatói jogokat,

                        l) szervezi az önkormányzatok közötti nemzetközi és partnerkapcsolatokat.

(2)  Az SZMSZ. 3. melléklete tartalmazza az egyéb önkormányzati rendeletekben

       szabályozott átruházott hatásköröket.

[12] (3) A polgármester feladatát főállásban látja el.

33.§     (1) A képviselő-testület egy alpolgármestert választ.

            (2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.

            [13](3) Az alpolgármester feladatköreit a polgármester határozza meg.

34.§     (1) A jegyző:

                        a) előkészíti a képviselő-testületi ülés, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

                        b) a községpolitikai fórumon elhangzottak lényegéről, javaslatokról feljegyzést

                            készít,

                        c) két évenként beszámol a KÖH munkájáról a képviselő-testületeknek,

                        d) tájékoztatja a polgármestert az önkormányzatot érintő jogszabályok

                            változásáról, a KÖH munkájáról és az ügyintézésről,

            (2) A belső ellenőrzési vezető feladatokat a jegyző látja el, aki felelős az önkormányzat
                  belső ellenőrzési tevékenységének megszervezéséért, külső erőforrás bevonásával a

                  Belső Ellenőrzési Kézikönyvben és a vonatkozó jogszabályokban előírtak szerint,

                 jogszabályban meghatározott képesítésű ellenőr útján.

            (3) Az aljegyző helyettesíti a jegyzőt, ellátja a megállapodásban és a KÖH Szervezeti        

                 és Működési Szabályzatában meghatározott feladatokat.

            (4) Az Mötv. 82. § (3) bekezdésében foglalt esetben a KÖH szociális feladatokat ellátó

                  köztisztviselője, mint megfelelő végzettséggel rendelkező köztisztviselő látja el a

                  jegyzői feladatokat.


9. A közös önkormányzati hivatal


35.§     (1) Az 1. § (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően Kunpeszér Község

                 Önkormányzatával fenntartott közös önkormányzati hivatal

                        a) székhelye: 6097 Kunadacs, Rákóczi u. 2.

                        b) telephelye: 6096 Kunpeszér, Béke u. 8. (KÖH Kirendeltsége) 

            (2) A KÖH hivatali munkarendje:

                        a) hétfő – csütörtök 7.30 – 16.00

                        b) péntek 7.30 - 13.30

            (3) A KÖH belső szervezeti felépítését, részletes feladatait a Képviselő-testületek által

                 jóváhagyott szervezeti és működési szabályzat (ügyrend) tartalmazza.

10. A községpolitikai fórum

36.§     (1) A képviselő-testület az általa meghatározott napirend megtárgyalására szükség szerint

                 községpolitikai fórumot hívhat össze.

            (2) Az önkormányzat községpolitikai fórumon tájékoztatja a lakosságot:

                        a) az önkormányzat éves és középtávú fejlesztési elképzeléseiről,

                        b) az önkormányzat zárszámadásáról és éves költségvetéséről,

                        c) a képviselő-testület munkájáról,

                        d) a lakosságot érintő kérdésekről.

            (3) A községpolitikai fórumon elhangzott javaslatok alapján hozott intézkedésekről a

                 lakosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.

            (4) A községpolitikai fórum a közmeghallgatással egybekötve is megtartható. Ebben az

                 esetben a képviselő-testületi ülés összehívására, levezetésére, az ülésről való

                 jegyzőkönyv készítésére, annak felterjesztésére értelemszerűen a képviselő-testületi

                 ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

[14](5) A képviselő-testület a közmeghallgatás időpontját, helyét és napirendjét a tárgyévi munkatervében határozza meg.

(6) A közmeghallgatás helyéről, időpontjáról és napirendjéről az érdekelteket 15 nappal előtte tájékoztatni kell. A közmeghallgatásról szóló tájékoztatást a községháza hirdetőtábláján, az önkormányzat lapjában és az önkormányzat honlapján kötelező közzétenni.

A közmeghallgatásról a lakosság közvetlenül szórólappal is tájékoztatható.

(7) A közmeghallgatást a polgármester vezeti és gondoskodik az ülés rendjének fenntartásáról.


11. Záró rendelkezések


37.§     (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

            (2) Hatályát veszti a Képviselő-testület a szervezeti és működési szabályzatáról szóló

                 13/2011.(VI.24.) számú rendelete.


Dunai László                                                                                                  Palla Tibor

polgármester                                                                                                     jegyző

Záradék:

A rendelet 2013. március hó „29.” kihirdetésre került.

Kunadacs, 2013. március hó „29.”                                                                                        


Palla Tibor

                                                                                                                      jegyző


[1]

Módosította a 2/2014.(II.20.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése 2014.02.20.

[2]

Módosította a 11/2013. (V.23.) önkormányzati rendelet 1. §-a 2013.05.23.

[3]

Módosította a 8/2015. (IV.03.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése 2015.04.03.

[4]

Beiktatta a 11/2013. (V.23.) önkormányzati rendelet 2. §-a 2013.05.23.

[5]

Módosította a 8/2015. (IV.03.) önkormányzati rendelet 1. § 829 bekezdése 2015.04.03.

[8]

Módosította a 10/2014. (X.22.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése 2014.10.22.

[9]

Hatályon kívül helyezte a 10/2014. (X.22.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése 2014.10.22.

[10]

Módosította a 10/2014. (X.22.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése 2014.10.22.

[11]

Módosította a 8/2015. (IV.3.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése 2015.04.03.

[12]

Módosított a 8/2015. (IV.3.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdése 2015.04.03.

[13]

Módosított a 11/2013. (V.23.) önkormányzati rendelet 3.§-a 2013.05.23.

[14]

Beiktatta a 11/2013. (V.23.) önkormányzati rendelet 4.§-a 2013.05.23.            

Mellékletek